GEMPAR KENYATAAN YB JAMALUDDIN AKAN KEMELUT PERAK - Malaysiakini

Thursday, March 19, 2009

Jamaluddin Mohd Radzi


Nizar telah mengadaikan Perak keseluruhannya pada Ngeh dan Ngah. Semuanya diberi pada mereka berdua golongan DAP ini. Ini lah kenyataan yang keluar dari mulut YB Jamal sendiri.

YB Jamal telah menceritakan pada saya akan hal krisis Perak ini.Dan apabila mendengar cerita dari tuan punya badan alangkah terkejutnya saya apabila punca segala yang terjadi di Perak ini adalah angkara Ngeh dan Ngah yang mana Nizar adalah KUDA TUNGGANGAN mereka.

Selepas Pakatan Pembangkang menang pilihanraya mereka, DAP,PAS dan PKR telah membuat perjanjian didalam mengagihkan kerusi EXCO dan Menteri Besar. Pada persetujuan mulanya telah mencadangkan DAP diberi 3 kerusi EXCO, begitu juga PAS dan PKR, dan jawatan MB diberi kepada Adun dari PKR namun DAP membantah dengan keras dan mengatakan DAP yang layak memerintah Perak sebagaimana DAP memerintah Pulau Pinang.

Para adun DAP telah keluar dari meneruskan perbincangan pertama dalam membentuk kerajaan NEGERI PERAK.

Namun si Nizar lahkhanat telah menggunakan kelayakannya sebagai IR yang kononya bijak pandai telah membuat pertemuan sulit dengan Ngeh dan Ngah. Dalam perjanjian SYAITAN ini Nizar telah menjanjikan Ngeh dan Ngah dengan 8 kerusi EXCO pada DAP dengan syarat menyokongnya sebagai Menteri Besar Perak dan DAP bersetuju dengan cadangan Nizar. Ngeh dan Ngah sudah nampak apa yang Nizar lakukan dan mereka yakin Nizar boleh diperkudakan kelak, maka apabila perbincangan kedua berlangsung keputusan muktamad dengan Nizar sebagai Menteri Besar dan 8 exco untuk DAP dan masing-masing 1 untuk PKR dan PAS. sememangnya perbincangan ini telah di gadai oleh Nizar. YB Jamal telah melaporkan isu ini kepada Anwar Ibrahim namun tiada sebarang perbincangan berikutnya.

Selepas Nizar di lantik sebagai Menteri Besar Perak maka bermula lah pemerintahan Ngeh dan Ngah ini dalam mentadbir kerajaan Perak. Segala urusan kelulusan akan dibentangkan pada Nizar dan Nizar akan meluluskan segala projek yang ada yang mana berkepentingan pada Ngeh dan Ngah. YB Jamal juga mendedahkan semasa mesyuarat exco ada permohonan dari melayu bagi tapak kuari dan balak namun di bantah secara terus oleh Ngah dan Ngeh dengan mengatakan MELAYU MANA ADA DUIT NAK BUAT KERJA NI SEMUA! BAIK BAGI PADA ORANG CINA TERUS! itulah yang Ngeh katakan pada Nizar. dan sememangnya di jangka maka si Nizar kuda tungangan DAP ini akan terus menerima bulat-bulat apa yang Ngeh katakan. sebarang bantahan tidak akan dilayan. JIKA PERMOHONAN 10 MAKA MELAYU AKAN DAPAT 2 DAN 8 LAGI ADALAH CINA.

Begitu juga dengan pengagihan tanah bagi sekolah Cina yang Nizar persetujui. Cadangan Ngeh pada mulanya hanya 1000 ekar. Namun apabila di tekan oleh Ngeh pada kemudian harinya maka TANAH YANG PADA MULA NYA 1000 EKAR TELAH BERTUKAR MENJADI 1000 HEKTAR. Tak gila ka namanya tu??? Betapa Nizar diperkudakan dengan begitu hebat oleh DAP.

Ngeh dan Ngah sentiasa melebihi segala arahan Nizar dan Nizar hanya diam membisu. Segala urusan dilakukan oleh Ngeh dan Ngah dengan membelakangkan semua yang ada. YG Jamal telah membantah segala tindakan Nizar ini namun Nizar hanya berkata kita parti gabungan jadi kita perlu adil pada DAP!!! Adil ka namanya???

Begitu juga isu rumah, Ngeh dan Ngah telah membuat cadangan di mana rumah kos rendah dibuat di kawasan pendalaman dan sebaliknya rumah di kawasan bandar dibuat dan akan dijual dengan harga rm150 ribu ke atas bagi setiap satu unit. Apa motifnya???

SIAPA YANG MAMPU BELI
RUMAH DENGAN HARGA TINGGI???
NIZAR KEPARAT TELAH SETUJU AKAN
HAL INI DAN MELULUSKAN NYA.


YB Jamal sudah semakin lama semakin bengang dengan segala tindak tanduk Nizar, Ngeh dan Ngah ini sampai di satu tahap YB Jamal berjumpa 4 mata dengan Nizar bagi membincangkan isu yang timbul. YB Jamal menerangkan yang perlu menjaga tanah dan kebajikan orang Melayu dan bangsa India. Kenapa kaum india tidak mendapat seadanya!!! bagaimana melayu yang menguasai Perak ini di pinggirkan dan kenapa tanah di beri dengan sewenang-wenangnya sedangkan selama 51 tahun BN memerintah tidak pernah membuat hal yang sedemikian. Jawapan Nizar sememangnya sudah di jangka oleh YB Jamal, Nizar sedaya upaya mengataka DAP layak dalam mendapat haknya memandangkan DAP telah menang banyak kerusi Dun. Itu lah jawapan dari seorang IR yang di tugaskan menjaga rakyat dengan di lantik jawatan sebagai MENTERI BESAR namun sayang ianyan hanya PENCACAI kepada Ngeh dan Ngah!!!

YB JAMAL TELAH MENCERITAKAN SEGALA YANG TERJADI DARI SEBELUM PILIHANRAYA SEHINGGALAH MENANG PILIHANRAYA DAN PADA MASA BELIAU KELUAR DARI PAKATAN SEHINGGALAH PADA MASA INI. SEGALA YANG DICERITAKAN PADA SAYA ADALAH LIVE!!! TIDAK ADA TAPISAN DARI MANA-MANA PIHAK!!!

SEMEMANGNYA TINDAKAN
YB JAMAL KELUAR DARI
PAKATAN KERANA INGIN
MENYELAMATKAN BANGSA MELAYU
DAN TANAH MELAYU KHUSUSNYA.
WALAUPUN IANYA DIANGGAP
SEBAGAI PEMBELOT NAMUM
YB JAMAL REDO DAN TERIMA
DALAM MENYELAMATKAN
BANGSA MELAYU
DAN TANAH MELAYU.

APA YANG PASTI NIZAR SEMEMANGNYA
KUDA TUNGANGAN DAP SEMATA-MATA.

SEGALA URUSAN PENTADBIRAN KERAJAAN NEGERI PERAK TERLETAK DI DALAM TANGAN NGEH DAN NGAH SEMATA-MATA. NIZAR TELAH MEMBELOT PADA BANGSA MELAYU DAN TANAH MELAYU INI.


NIZAR PENGGADAI BANGSA MELAYU
NIZAR MENJUAL TANAH MELAYU
NIZAR PENGKIANAT
NIZAR BONGKAK
NIZAR GILA KUASA

BERSAMBUNG..........

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP