Syabas Adun DAP Janice Lee Kerana Menganjurkan Majlis Tilawah & Hafazan Al Quran

Thursday, July 8, 2010


Klik Gambar Untuk Imej Lebih Jelas

Apa yang terlintas di pemikiran anda bila melihat Gambar di atas ini?
MARAH?
GERAM?
SOKONG?
POLITIK SEMATA MATA?

Biar apa pun jawapan anda apa yang pasti ini leh kempen DAP dalam meraih undi politik mereka. Gomo secara jujurnya menyokong apa yang di lakukan oleh Adun DAP Jenice Lee ini dalam menganjurkan program Tilawah & Hafazan Al Quran Dun Teratai. Program yang amat baik buat umat Islam sekitar Dun Teratai.

Kita kena berperasangka baik dalam hal ini memandangkan parti Islam yang ada sekarang ni pun dah tak mampu nak menganjurkan program sebegini. Baik UMNO mahupun PAS masing masing gagal membela umat Islam terutama nya bangsa Melayu.

UMNO dok sibuk dengan program Juara Rakyat yang nampak gayanya dok Syok Sendiri memanjang. Tak di nafikan ada bahagian bahagian UMNO yang menganjurkan program Tilawah & Hafazan Al Quran sebegini namun sambutan amat kurang menggalakkan. Sebab apa?

Pemimpin UMNO sekarang ni pun di lihat lebih memanjakan bangsa cina. Nak itu bagi, nak ini bagi, pendek kata semua boleh di luluskan demi menjaga hati dan perasaan kaum Pendatang ni. Orang Melayu? sapa nak jaga kami ni?

Cina memang akan lebih banyak mengundi DAP kerana DAP dah menjanjikan Sorga buat mereka. MCA dan GERAKAN pun sama macam DAP dalam agenda Bangsa mereka ini. Tak perlu DAP nak kejar pengundi Cina memandangkan mereka telah di bantu oleh MCA dan GERAKAN. Fokus mereka sekarang ini adalah orang Melayu.

Dalam UMNO dok manjakan bangsa Cina ni maka inilah kesempatan yang di ambil DAP bagi meraih sokongan dan undi Melayu. Sebab tu kalau kita lihat sudah banyak cawangan cawangan DAP yang di buka terdiri dari orang orang melayu.

Program yang di anjurkan juga pasti akan di lakukan bagi memujuk orang melayu menyukai DAP. Lihat sahaja Program Adun Adun DAP seluruh Malaysia. Sampaikan majlis berkhatan pun mereka pemimpin DAP ni anjurkan. Sebab apa? Sebab Undi memandangkan orang melayu ni mudah Kesian.....
KASIHAN...........

PAS pula sekarang ni masih dok fokus dengan calon bukan Islam dalam PAS. Emmm nak buat cerita bab Islam dan Melayu kerana PAS tak perjuangkan bangsa kerana matlamat mereka negara Islam. tapi Kelantan pun sampai sekarang tak buat juga Hudud.

PAS Selangor,P.Pinang,Perak semua nya bukan pure Islam. Kira depa ni pun dah jadi Liberal semua boleh janji menang dan kuasa. Tak percaya kita boleh lihat contoh di P.Pinang bagaimana umat Islam di halau dari kawasan penempatan mereka kerana status tanah. Ada ke Adun PAS pergi pertahankan tanah orang Melayu yang di rampas DAP?

Gomo kadang kadang pelik, kenapa lah manusia yang berbangsa Melayu ni susah nak bersatu dalam membela Agama dan bangsa. PAS itu Melayu bangsanya. UMNO tu Islam agamanya, dua parti politik ni sebenarnya adalah tunjang kekuatan orang Melayu yang Islam agamanya. Tapi kalau lihat sekarang yang kuat hanyalah DAP.

Apa pun sekadar renungan moga kita semua dapat berfikir secara waras apa yang berlaku dalam kemelut politik Malaysia hari ini. Soal Agama dan Bangsa sudah tidak di pedulikan pengundi kerana mereka tidak memikirkan untung nasib anak cucu cicit mereka kelak.

Pemimpin Melayu baik PAS dan UMNO pula masing masing Kecut Perut dengan pengundi Cina. Sayang sangat kat Lembu Lembu ni. Elok lah tu DAP jaga orang Melayu, kelak baru lah Melayu yang ada ni Gigit jari mengenang untung nasib.

Psssttt....Gomo Sokong Majlis Tilawah & Hafazan Al Quran yang di anjurkan oleh Adun DAP Kafir ini.

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

29 comments:

Anonymous,  July 8, 2010 at 8:29 AM  

umno.apa kerja mereka.masih sengketa sesama sendiri.sekarang ini sudah mula merasai geli hendak jadi calon.menindas sesama sendiri.ahli yg sokong ketua bahagian disingkirkan.buat program syok sendiri.balik-balik muka itu sahaja dalam apa jua pgrogram.masjid orang umno mana ada.yang ada orang pas dan orang tua-tua.pemuda umno banyak ada dikepala simpang.yang ada wang main judi dengan perempuan diluar negeri.lupa pada politik umno yang sudah goyang.kejar projek sana sani.isi perut sendiri.itulah perbualan kini dikedai kopi ,tepi-tepi jalan,dalam kampung serta dalam pekan.orang umno sudah lupa pada masjid agaknya.kemudian adun dap ambil alih baru hendak lompat.SELEPAS INI DAP JADI PARTI ISLAM.PAS PARTI CERAMAH.UMNO JADI PARTI PROJEK.PKR JADI PARTI PONDAN

Anonymous,  July 8, 2010 at 8:50 AM  

Hah..elok la tu, memang tak syak lagi lama kelamaan M'sia akan jadi S'pore kalo mentaliti orang2 melayu tak berubah..orang cina cakap " typical malay "..huh..tapi apa salah kalo DAP memerintah , sebab di era BN memerintah pon orang melayu terpinggir gak. Cina gak yg dominan ..kita bole tgk dari segi penguasaan tanah..di Johor kubu kuat UMNO, apa terjadi pada tanah orang2 melayu..bole di katakan peratus nya tanah melayu =35% Cina 55%..kat kg aku Kulai ..cuba la check kat pejabat tanah..cmner org melayu dilayan dan cmner org cina dilayan..mcm org melayu plak yg menumpang kat M'sia ni.

lord ried July 8, 2010 at 9:08 AM  

ALOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU.......

DAH BAGUIH PON....CINA DOK ANJUQ TILAWAH DAN HAFAZAN. SOAL DIA IKHLAS KE TAK....ITU SOAL LEIN. AKU GHASA LEBIH KOGHANG NGAN PARTI BEWAK SAJA. ANJUQ TILAWAH SABIK NAK AMIK PUBLISITI.

DALAM ISLAM TADAK AJAQ SUH KITA TANDING2 BACA KURAN NI. KALU SORA SEDAP PON TAKLEH NAK TANDING UNTUK DAPAT HADIAH. ISLAM SUGHUH KITA BERAMAL NGAN ALQURAN BUKAN SUGHUH BERTANDING.

PARTI BEWAK SANGAT KECEWA KALU SEKOQ CINA ANJUQ TANDING BACA QURAN SABIK DEPA LA YANG DOK JADI JAGUH ANJUQ BARTANDING BACA KURAN.....BERAMAL JOH SEKALI. KALU DOK UGAMA SUKU POLITIK SUKU TOSAH DOK ANJUQ LA....SIA2 SAJA. SIMPULAN YANG BULIH DIBUAT...." KIT SIANG KA, KARPAL SING KA, DAN PARTI BEWAK KA.....SEGHOPA SAJA.... SAMA2 TAK MAW ISLAM DILAKSANAKAN DI MALAYSIA"

he he he
gurau ngan puak2 bewak

Megat Alam Gempita July 8, 2010 at 9:10 AM  

Salam Papa Gomo,

Satu usaha terancang sedang dilakukan oleh Harbi DAPig untuk mencemarkan nama Felcra, CIMB dan terbaru kuota Melayu dalam MRSM sedang cuba dipertikaikan.
Ini dilakukan bagi memburukkan lagi institusi-institusi Melayu agar melemahkan kerajaan Melayu. Namun seperti biasa 'kuda tunggangan' Harbi iaitu PAS dan PKR serta 'kuda-kuda trojan' dalam BN akan menjadi 'mulut dan bontot' kepada para Harbi tersebut.
Psst...dengar kata Adun DAP Janice Lee tu ada skandal 'baik punyer' zaman remajanya betui ker???

Kama At-Tarawis July 8, 2010 at 10:30 AM  

kerajaan dah anjur tilawah a-quran berpuluh tahun, dari peringkat kebangsaan hinggalah ke antarabangsa. saya rasa dah 40 tahun. malaysialah satu2nya negara islam di dunia yg anjur tilawah al-quran diperingkat antarabangsa. dari dulu sampai sekarang takder pun riuh sekampung. yg dok panggil ornag bewak tu mengatakan tak usak persoal tujuan adun teratai anjur tilawah. saya nak persoal jugak. sebab saya pasti sia anjur bukan dsengan ikhlas tapi kerana nak raih undi melayu/islam di masa depan. nak tunjuk kononnya kafir harbi macam diapun prihatin. toksah dok perbodoh oranglah. i was not born yesterday.

Hashim July 8, 2010 at 10:36 AM  

Aku setuju dengan hujah power Tuan Lord Reid....mesti le tujuan politik bukan nak promote baju kurung...macam parti bewak biasa buat tilawah...utk tunjuk pada orang kampung Parti Bewak lebih Islam dari yg lain..


Tuan Lord Reid....hang tolong siasat sape lebih sesat antara Karpal kapiaq dan parti bewak AMENO, dua-dua tak mahu negara Islam.

Anonymous,  July 8, 2010 at 10:47 AM  

Kalu ikut Wally Trompah:
-Kapal Sink & son
-Lim Kit Sial & son
-Tian Chuak
-Eli Bulu2
-Teresa Koksaka
& terbaru nih
-Janice Leewat, adalah antara org2 yg layak masuk sorge kerana menyokong/membantu perjuangan pati amPAS.

Anonymous,  July 8, 2010 at 10:51 AM  

ALJUBURI
Ya..itu dia Hasim da bagi arahan kat anak haram jadah LR ..Hasim ko tanya sekali LR da mkn lom biawak goreng semalam yg lom abes tu, x bek membazir..HASIM + LORD REID..sama-sama pemangkin industri biawak di m'sia.

YB Raz July 8, 2010 at 10:59 AM  

Nak tanya, salah ke Adun disesuatu kawasan nak menganjur apa apa majlis?

Ada ke dalam perlembagaan yang mengatakan Adun bukan islam tak boleh anjurkan majlis majlis islam?

Kalau begitu, untuk apa menjadi adun kalau tak boleh rasmikan majlis dikawasannya?

Sekadar bertanya..Aku tetap benci pakatan rakyat.Fuck pas pkr dapig

lord ried sedagha hashim,  July 8, 2010 at 11:04 AM  

aloo bewak2 pejuang melayu

MEH NAK HABAQ.........
HUKUM KAPIAQ PEGANG KURAN, TADAK2 HUKUM KAT DIA. DOSA DAN PALA TADAK HAIH..... KALU KITA ORANG ISLAM, TAKLEH NAK PEGANG, KALU BACA PON HADAS BESAQ HARAM. KALU HADAS KECIK BACA SAJA TAK PA. TAPI KALU NAK MEMELIAKAN KURAN, JANGAN WAT LAGUTU.

SYAIDINA OMAQ RA SEBELUM ISLAM, DIA DENGAQ ADIK DIA BACA QURAN, DIA PI REBUT KURAN(masa tu pelepah tamaq je sabik kertas tadak)DAN BAGI PENERAJANG DAN TAMPAQ MUKA ADIK PEREMPUANNYA SAMPAI MELELEH DAGHAH. SIAN NGAN ADIKNYA LAGUTU....MASATU ALLAH LAH
MAHA PEMBERI HADAYAH MENGGAMIK ATI DIA... LALU TIAP2 AYAT DIA PERATI.
TAK SEMENA2 DIA SUH ADIK DIA BAWAK DIA JUMPA NABI DAN TERUIH MENGUCAP 2 KELIMAH SYAHADAH.

SABIK TU KITA TAKLEH NAK PANDANG SERONG NGAN ORANG KAPIAQ PEGANG KURAN,,, TAPI KALU KITA TAW TUJUANNYA TAK BEIK.......RAMPAS SAJA LA....KALU NAK BAGI PENERAJANG PON TERPULANG LA.

Anonymous,  July 8, 2010 at 12:40 PM  

tunggu ELi wong anjurkan majlis tilawah alquran pulak..

make sure gambar dia kat poster gambar time dia terkangkang bulu lebat...

kah kah kah..

Anonymous,  July 8, 2010 at 12:51 PM  

Aduiyaaii.tak salah kot ADUN tu nak anjurkan tilawah alquran.Tapi ader ke pemimpin ISLAM dlm satu kawasan tu anjurkan majlis keagamaan lain pulak..???

Anonymous,  July 8, 2010 at 12:51 PM  

baik pemimpin2 umno turut join majlis ni, akan menampakkan umno tidak menolak islam....yg rugi DAP nanti. fikir2 kan

man sabun,  July 8, 2010 at 1:20 PM  

biaklah.majlis ini anjuran pas dengan dap.pakatan rakyat lah kata kan.semua boleh jadilah asalkan pas sokong.

Anonymous,  July 8, 2010 at 2:01 PM  

kah kah kah..lord rape dgn hashim tu sedara ke..?padahal memang lord rape tu la hashim..saling support menyaport konon..jilat jubur nuar la ko..
kau suka ya majlis jennis (jionis) ni?dah isi borang masuk pertandingan ke?kena ambik borang kat rumah hj hasan ali ke??
anak kau yang gelap gelita (yang suka mengapung jari tengah) tu...ajak la dia join skali..kat pakistan takde kot org cina anjur majlis gini..mesti en habeb sattarn berbangga dengan ko..

Anonymous,  July 8, 2010 at 7:16 PM  

MATAHATI

Melayu akan ditipu selama2nya.Benar kata yb Zul,pembangkang akan guna apa saja utk ambil hati org melayu.mereka mengksji setiap kelemahan org melayu.inilah kelebihan Anwar mengatur strtegi,menggunakan setiap ruang yang ada utk menarik penyokong dikalangan org melayu.dlm fikiran anwar kini,batlah apa saja asal mampus unmo.puas hati aku...

YaAllah selamat kan lah negara kami dr pengkianat ini.

Kera asing,  July 8, 2010 at 9:06 PM  

Negara yg Adil

Nik najis mughalazah anjur minom mabuk

Lim kit sial ajur makan lembu

Nuar & azmin anjur pijak muka Wee Ka seong

Salahudin ayob pi pecah kelapa di batu cave..

lord riead & Hashim makan najis bewak..

baru aku respek Pakatan & Umno

lord ried,  July 8, 2010 at 9:38 PM  

KEGHA July 8, 2010 9:06 PM.....

TAKYAH HANG BUBUIH NICKNAME KERA PON AKU DAH TAW PEEL LAGU TU PEEL KERA.

hehehe
sekoq kegha pulak terlepaih.

anti tenggek,  July 8, 2010 at 10:10 PM  

aku teringat dulu dulu! Masa ezam dok back up anwar berahi ganas nya macam lord rape juga!

Sekarang ni dah berubah pulok,mgkin dah dia sedar seblm punggung kena tenggek baik dia angkat kaki!

Den berharap seblm lord rape kena tenggek macam saiful lebih baik angkat kaki. Nanti kalau dah terbarai jgn sibuk nak junjung Quran.

P.s:Elok tendang dulu sebelum di tenggek. Hati sakit tp punggung tak sakit!

hahn July 9, 2010 at 12:49 AM  

Bakal ahli neraka anjur tilwah Al-Quran ha ha ha ha . Kalau dia tak sempat masuk Islam la

Marilah kita beramai ramai doakan dia masuk Islam.

Jangan doa masuk PAS. Ingatkan dapat pentunjuk rupanya sesat. Sama jer nasib macam masa kafir dulu hahaha.

nurul izzah,  July 9, 2010 at 4:21 AM  

la lord reid dan rakannya yg anak hasil air mani dan air kencing pun ada kat sini.

Anonymous,  July 9, 2010 at 8:27 AM  

aiyaa ..lu olang apa cakap serupa mabuk punya , ini malaysia bkn melayu punya , ini malaysia cina punya , melayu itu pendatang , lu tdk percaya tanya itu anwar ibrahim , dia sdh cakap ini malaysia bkn melayu punya ,lagi apa mau bising ?

next election , orang cina sudah perintah ini malaysia jadi kerajaan , malayu jgn susah hati , cina kuat kerja tada masalah punya , jgn marah tuan encik , cina perintah malaysia gerenti baik punya , economi mesti naik , bisnes mesti naik , untung mesti naik , maju tetap ada ,
tuan encik tdk percaya , next election tunggu cina jadi perintah , melayu duduk diam diam saja , tengok saja cina buat kerja ,

encik tuan ingat aaaa ...

blogenstarz July 9, 2010 at 9:59 AM  

Lord Reid....
Hang memang tau nak menghujah.Hujah hang memang ada asas yang baek.Kalau lagu tu,sabik aku selalu peghati komen2 hang.
Tapi yang tak baeknya , hang selalu guna basa tak elok.
Aku kadang2 maghah juga kat basa komen2 hang tu....

TMN.RIA...........

red_robin_74 July 9, 2010 at 7:00 PM  

hahaha
kita doakan la semoga dia semakin dekat kepada Islam
kalau sekarang kita pegi halang, nanti Allah tanya kenapa kita halang mereka daripada mendekati agama Allah


diorang kalut la sebab MCA x pernah buat begini
kalau MCA buat awal2 kan bagus...

pria malaya July 9, 2010 at 8:27 PM  

bro, linkkan blog hamba bro..TQ

- ruang bicara pria malaya
http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/

Master Reid,  July 10, 2010 at 1:30 PM  

INI BARULAH SEMANGAT 1MALAYSIA YANG SEBENAR. TAHNIAH YB JANICE LEE!!

Anonymous,  July 10, 2010 at 2:13 PM  

Kama At-Tarawis apa nak hairan..jika Allah s.w.t. dah tutup mata, mata hati, kepala otak dan perangai dijangkiti virus yang kotor dan busuk mana nampak setitik kebaikan yang orang pernah buat.

Orang Melayu di Malaysia ni masih ramai yang tak sedar-sedar. Baik dari UMNO, PAS apa tah lagi PKR sama saja. Menang Sorak Kampung Tergadai. Yang penting mesti berpolitik sempit bercakaran sesama bangsa dan agama. Masih tak sedar EKONOMI dikuasai oleh bangsa lain. Kuasa POLITIK pun dah nak jahanam. NASIBLAH MELAYU

lord ried mabuk taik bewak pkr a.k.a umno,  July 11, 2010 at 12:48 AM  

Negara yg Adil

Nik najis mughalazah anjur minom mabuk

Lim kit sial ajur makan lembu

Nuar & azmin anjur pijak muka Wee Ka seong

Salahudin ayob pi pecah kelapa di batu cave..

lord riead & Hashim makan najis bewak..

baru aku respek Pakatan & Umno

Anonymous,  July 11, 2010 at 1:04 PM  

Tuan,
Bodoh sangat kah orang yang bekerjasama dengan ADUN tersebut hingga tak tahu lagi mana yang terbaik untuk Islam. Tak adakah tokoh Islam lain dalam kawasan yang boleh menjadi penganjur. Inilah tindakan memalukan Islam oleh ADUN cina di Selangor. Melayu dalam PAS dan PKR takbirrrrr lah kuat kuat.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP