GEMPAR - Zaid Ibrahim Kata Nik Ajis BENGONG?

Monday, August 30, 2010

Ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim berdolak dalik di Petaling Jaya Khamis tentang pendirian terhadap hajat PAS nak laksanakan undang-undang hudud jika berkuasa – di Kota Bharu orang harapannya dalam PKR Datuk Zaid Ibrahim selamba kata TAK BOLEH.

Sebabnya PAS secara sendirian tidak mampu menguasai majoriti kerusi Parlimen untuk meminda perlembagaan untuk laksana undang-undang berkenaan.

“Dari segi praktikal saya tidak nampak undang-undang hudud boleh dilaksanakan oleh sebuah parti sahaja, ia perlukan sokongan besar dalam Dewan. PAS tidak boleh dapat banyak kerusi dalam Parlimen, hanya berapa kerusi sahaja yang PAS boleh bertanding, saya tengok berdasarkan profil politik sekarang,” kata penyelaras pakatan pembangkang itu kepada wartawan selepas Majlis Sumbangan Hari Raya Yayasan Orang Kurang Upaya Kelantan di Kota Bharu.

Zaid diminta mengulas polimek hangat antara Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Pengerusi DAP, Karpal Singh mengenai hajat PAS nak laksana hukum hudud di negara ini sekiranya berkuasa.

Katanya PAS, DAP, PKR telah bersetuju segala undang-undang yang hendak di buat atau kita gubal mestilah mengikut perlembagaan negara. Menurutnya dasar bersama itu ditandatangani pada Disember 2009.

Beliau sebaliknya minta pemimpin pakatan memberikan tumpuan sepenuhnya kepada pilihan raya umum akan datang untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) dari bincangkan mengenai undang-undang hudud.

Sumber Blogg Gelombang Rakyat

He he he....apa cerita ni wahai Ahli Ahli PAS Semalaysia? Apa sudah jadi sekarang ni??

Macam ni lah, Kawan nak nasihatkan ahli ahli PAS yang ada hari ni, apa kata anda semua pi jumpa Haji Hadi dan minta Haji Hadi buat kenyataan dalam isu Hudud dan juga pandangan Haji Hadi dalam menjawap kenyataan yang di keluarkan Oleh pemimpin DAP dan Melayu PKR dalam isu HUDUD ini. Bertanyalah kamu kepada Pemimpin kamu Haji Hadi iaitu Presiden PAS.

Ops....Jangan pula kamu pi Jumpa NIK AJIS yang Anwar Brahim gelarkan Wali Terompah tu pulak. Kerana kamu semua harus ingat Presiden kamu adalah haji Hadi dan bukannya Nik Ajis. Nik Ajis tidak apa apa pun selain dari Meroyan sana sini.

Psssttt....Moga anda semua dapat merungkai ISUHUDUD ini bila berjumpa Haji Hadi....

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

14 comments:

Anonymous,  August 30, 2010 at 12:28 AM  

Nik Aziz tu buat2 lupa...dulu masa nak bergabung kan dah sain agreement dengan 2 lagi geng...siap angguk2, peluk2 dan lompat2 sebab dapat bergabung. Dengar ajelah nasihat si zaid kuda tu...

Anonymous,  August 30, 2010 at 1:27 AM  

wei gomo bodoh..mursyidul am tu penasihat la bodoh,kalau x tau bertanya,jangan jadi lembu!!..pangkat dia atas pada haji hadi..haji hadi pon dengar nasihat TG nik aziz..

hang dengan perkasa hang sudahla,x payahla nak sibuk2 hal parti lain..hang nak pecahbelahkan PAS ka??..malam sikit..

Anonymous,  August 30, 2010 at 2:08 AM  

kalau betul kita nih org islam sepatut kita terang kan hudud bagi org bukan islam paham, gomo perkasa pekida umno terangkan kat mca, pkr pas terang kan kat dap dan lain2, kalau betul islam la, so gomo hang kapir ka islam?

Anonymous,  August 30, 2010 at 4:32 AM  

GOMO ni aku rasa dah jatuh kufur.

Anonymous,  August 30, 2010 at 4:38 AM  

Islam Itu Mudah....dalam banyak perkara kita diberi alternatif. Cuba fikir dalam negara kita ini ada ramai pendakwah2 tapi yang minta hudud cuma orang yang sama dari dulu sampai sekarang.

Jika hudud boleh membawa huru hara kepada negara yang berbilang kaum tersebut dan mengakibatkan hancurnya sebuah negara, maka apakah tiada undang2 syariah alternatif yang lain untuk pemerintah negara tersebut? Hudud hanya satu bahagian dari undang2 syariah. Allah Maha Pengasih Lagi Maha Pengampun.

Golongan yang meminta hudud itu juga tidak pernah memertabatkan islam ditempat yang tinggi, maju dan disenangi. JADI BAGIMANAKAN TUNTUTAN HUDUD BOLEH MENJADI WAJAR BAGI GOLONGAN INI? Fikirkan....

Hadith,  August 30, 2010 at 4:56 AM  

Hadith RasuluLLah yang terdapat dalam Sahih Bukhari no 5752 yang bererti :

"Barangsiapa mengatakan kepada saudaranya dengan Wahai Kafir, maka kekafiran itu kembali kepada salah satunya "

Dalam sahih Bukhari pada hadith nombor 2227 disebutkan bahawa Nabi sallaLLahu 'alaihi wasallam telah bersabda yang bererti :

"Barangsiapa yang melaknat seorang Mukmin maka itu seperti membunuhnya dan barangsiapa yang menuduh seorang Mukmin dengan kekafiran maka itu seperti membunuhnya."

Anonymous,  August 30, 2010 at 6:58 AM  

Tksah citer le ttg tuk guru ni. Kalau bab puak2 dia, semuanya boleh tapi kalau UNo yg buat semua tak boleh, silap2 jadi haram pulak.

Org Pas meang giler babi macam di terenggan udulu, majsid kerajaan haram, mase perintah halal, tapi biler kalah tahun 2004, haram lagiiii. ramai pemimin Pas di Besut dah lari meninggalkan masjid kjaan, solat Jumaat di surau dan markaz jeee.. Wahai puak2 gioler babi Pas, kalau nak tengok keadaan sebenor skrg, mai le ke Besut boleh saya tunjukkan apa sandiwara Pas sekarang.

Ada pemimpin Pas yg sepenggal je jadi wakil rakyat dah dapat bukak dua buah kedai emas dan beli berpuluh ekar tanah dan gitu lagi dah boldeh bina banglow besar. kalau dulu kata rumah tak boleh tinggi dari masjid.......

kalau dah dasar Pas menang dia orang giler dan tak pernah hidup di bumi nyata. hanyutlah engorang dengan labu2 Pas.

Pendekar Melayu August 30, 2010 at 9:46 AM  

zaid ni dah tentu lawan cadangan nik aziz sebab nanti dia dah tak boleh minum minum.

anuar pun tolak sama..kang tak pasal pasal anuar kena rejam pulak..biasalah kaum ni memang sama bengong dengan nik aziz.

Anonymous,  August 30, 2010 at 11:27 AM  

Kesian pada pengikut mereka yg diperkotak katik. Sudahlah PAS, keluarla dari pakatan. Lebih baik bersendiri dari menjadi boneka org lain. malu rasanya jadi pengikut PAS. Macam takde maruah.

SESTER,  August 30, 2010 at 11:47 AM  

Zaid mestilah taknak, kalau tak camne nak lumba kuda

tapi TGNA memang yakin bahawa hudud akan beraja kat msia. itu bagus, tapi yakin saje tak memadai. kena buat sesuatu, jangan duduuuuk je biar diri ditunggangi

Anonymous,  August 30, 2010 at 1:44 PM  

Kepada orang Melayu Islam dalam Parti PAS akui lah sesungguhnya Tok N.ajis itu sebagai pelengkap Pakatan Rakyat...Bila diperlukan baru sokong bila dah dapat kena semua pendirian PAS tolak tepi...Lebih malang ada pemimpin PAS jadi jurucakap Anwar (PKR) dari parti sendiri...malu..malu...Balik umah nanti tengok ada kote ke tak...kalu ada bagi kat anjing peliharaan DAP... hehehehehhe...susah cakap dengan orang yang bebal nih....

hangkedee August 30, 2010 at 3:40 PM  

mana yang betul?

A.Pas-Parti aslam semalaysia
B.Pas-Parti ajaran sesat
c.Pas-Parti aku seorang
D.Semua diatas.

Anonymous,  August 31, 2010 at 4:58 PM  

Little nicky ada lah bapak MUNAFIK.
Gunakan agama Islam untuk kepentingan politik .

Allah bolih mencarut Allah samseng jadi nicky bolih juga mencarut? Adakah dia setaraf dengan ALLAH SWT? cermin muka dulu wahai little nicky awak lah iblis yang bertopengkan Islam, dan bila bercakap sama kan diri dengan rasullullah saw sedangkan sekelumit pun tiada persamaan dengan sifat sifat rasullullah yang maksum dan tiada takabbur macam little nicky sikit sikit nak doakan pecah perut lah dan macam macam lagi seolah olah Allah budak suruhan dia bila doa sahaja makbul? Ingat masa dah hampir tiba kepenghujung nya bagi kamu little nicky dan adakah kamu bolih gerenti yang kamu sendiri dapat masuk syurga Allah swt? Ingatlah malaikat Allah tidak akan tanya kamu parti apa ketika didalam kubur.

Wallahualam.

Anonymous,  September 1, 2010 at 12:50 PM  

Kepada papa gomo tahniah teruskan dengan berita-berita yang mengemparkan bagi puak PAS kelam kabut haahahhahahaha...syabas broo..

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP