PANAS - Yb Zulkifli Nordin Menyertai PERKASA?

Monday, August 30, 2010


YB Kulim Zulkifli Nordin Turut sama hadir
Ke Majlis Berbuka Puasa PERKASA Pusat


Exco Pemuda UMNO Malaysia
Saudara Lokman Adam juga turut Hadir.


Hadirin yang terdiri dari Ahli PERKASA


Presiden PERKASA Dato Paduka Ibrahim Ali dalam Ceramahnya


Hadirin yang khusyuk mendengar Ceramah yang di sampaikan
Oleh Tok Him Presiden PERKASA.

Petang semalam berlangsungnya majlis berbuka pusa PERKASA Pusat yang berlangsung di Kelab Sultan Sulaiman Kg Bharu Kuala Lumpur. Majlis yang di hadiri kira kira 2oo orang Pemimpin dan Ahli PERKASA ini turut di hadiri oleh Yb Zulkifli Nordin Ahli Parlimen BEBAS Kulim serta Exco Pemuda UMNO Malaysia Saudara Lokman Adam.

Program berbuka puasa ini juga di susuli dengan solat Tarawih dan kemudiannya penyampaian Ceramah oleh Presiden PERKASA sendiri Tok Him dalam menjelaskan Perpaduan Orang Melayu Islam itu Penting dalam meneruskan amanat perjuangan terdahulu.

Tok Him juga menyatakan agar kita mengimbau kembali bagaimana Kerajaan Islam di Spainyol bertapak di sana dan memerintah sehingga 800 tahun dan apabila mereka tidak bersatu dan berbalah kerana politik di tambah dengan anasir luar yang menyerap masuk untuk memecahbelahkan Umat Islam maka Kerajaan Islam yang berkuasa selama 800 tahun itu Lenyap sehingga lah ke hari ini.

Apatah lagi Malaysia yang baru 53 tahun Merdeka, dengan keadaan politik masa kini tidak mustahil Islam juga boleh di hancurkan oleh mereka yang sememangnya mempunyai agenda tertentu dalam memecah belahkan Islam.

Orang melayu Islam kena bersatu dalam hala tuju Negara ini jika tidak ingin melihat sebuah lagi kerajaan Islam yang ada Tumbang dek kerana Politik menghalalkan cara ini.

Tok Him juga mengingatkan kepada pemimpin DAP PAS dan PKR agar jangan cuba bermain dengan api jika tidak ingin melihat Malapetaka berlaku. MCA, GERAKAN dan MIC perlu memainkan peranan mereka dalam membantu bangsa mereka dan bukannya mempertikaikan Hak orang melayu. Itu sudah jelas sejak MERDEKA lagi.

Sepanjang Ceramah ini juga Tok Him banyak menjelaskan matlamat PERKASA yang akan terus berdiri sebagai sebuah pertubuhan dan tidak akan di daftarkan sebagai parti Politik. Pergerakan PERKASA adalah bertujuan menyatukan Bumiputera dan orang melayu dan bukannya terlibat dalam kancah politik yang ada ini.

Akhir kata dari kami semua ahli PERKASA menjemput kepada semua rakyat Malaysia Bumiputera untuk turut sama menyertai Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara PERKASA dalam mempertahankan Hak Hak kita yang termaktub di dalam perlembagaan.

kepada mereka yang berminat Boleh mendapatkan maklumat lanjut berkenaan Borang keahlian Perkasa ini melalui Akhbar Suara Perkasa yang terdapat di pasaran. Nama nama pengerusi Perkasa juga akan di berikan kepada anda bagi memudahkan anda menyalurkan maklumat dalam perjuangan ini.

H.O.M.

Hak Orang Melayu

Pssstttt....Yb Zulkifli Nordin berkenaan dengan Perkasa......


PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

30 comments:

Jejaka Desa August 30, 2010 at 11:38 AM  

Apepun pertubuhan apepun persatuan biorlah orang Melayu kite ini bersatu padu.

Anonymous,  August 30, 2010 at 12:16 PM  

hahaha...

presidennye pon dah kompom bungkus pru13 nnt....prasan popular ape him tak (ibrahim katak) 2???

umno x nak die, pas pon x nak die...dasar menempek, merayu2, pencacai..same je mcm org2 bawah perkasa semua...kahkah

Anon 1216 Bingai,  August 30, 2010 at 12:24 PM  

Anon kau gelak ler bila Melayu Islam nantui merempat dibumi sendiri.

anon 12:24 kebingaian...kah kah kah,  August 30, 2010 at 12:58 PM  

kah kah kah...melayu Islam merempat dibumi sendiri? kah kah kah

Aku rasa ko yang bingai...selama ni melayu tak merempat ke? kah kah kah

Contoh melayu dah lama merempat:

1. Ramai melayu yang menginap dirumah burung.

2. Ramai pekerja barisan hadapan golongan rendah dan sederhana adalah melayu.

3. Kata pejuang bangsa tapi kuata ekonomi bagi 30% jeh.

kah kah kah

Jangan sedap panggil orang bingai sebab parti ko tu ramai orang bingai...kah kah kah

wuuu@wann August 30, 2010 at 1:05 PM  

weh anon.. aku ingat ko ni lagi pengecut macam hampeh.. kau tau tak Ibrahim Ali jadik MP sejak umur berapa? dan kau tau tak sejak dia jadi MP parti ape pun dia carry rakyat pasir mas sokong dia.. aku rase ko ni ni memang bangang bin bahalol... klau nak kutuk org kena lah baca fakta dulu bangkai..

joehan August 30, 2010 at 1:41 PM  

anon 12:24 kebingaian...kah kah kah said...August 30, 2010 12:58 PM

erm sorng lg pencacai taik nuar juburi...menyalak2 cm anjing kurap..skrng kn dh rmai melayu2 yg berjy memiliki perniagaan sndri..tp mslhnya rmai lg melayu yg pemalas..org cine kaye sbb dieorg xmkn gj n usaha sendri..melayu pon kalo rjin n usaha sndri msti kaya n xmerempat..kt negara kita yg rajin akn berjy n yg pemalas kekal hidup mcm tu..

point no 3 yg psl kuota ko sebut tu..tau pon ko ye..tp nape pas msh lg bersekongkol dgn dap yg nk hapuskn kuota tu..n ko plak msti penykong tegar pr kn?.dasar pr celako!celako!celako!..haha..pok nik..pinjam kate2 mu kejap..haha

Anonymous,  August 30, 2010 at 4:24 PM  

Sudah lah balek2 melayu, melayu, melayu..
Orang asli lagi lama duduk kAT negeri ni pun tak kecoh..Dah lah umno rembat tanah datuk nenek mereka..

Kalau takde Cina dan India kat malaysia ni, melayu jadi macam indon lah..

90% cukai negara ni di bayar oleh kaum cina.
Duit Cukai ini jugak digunakan untuk membayar gaji-gaji penjawat awam termasuk Polis,SPRM, SPR.
Duit ini jugak digunakan untuk memberi biasiswa kat Melayu dan umnoputra..buat masjid dan sebagainya.
Nak harap melayu umno bayar cukai penuh..? Otak pemimpin umno hanya fikir macam mana nak rembat harta negara dan rakyat jer..
Kau bagitau aku, kau pernah jumpa pemimpin umno hidup susah?
Busuk2 pun Mercedes, BMW, Lexus
Kalau dalam kampong atau taman perumahan tiba2 ada rumah tersergam indah. Kau tanya siapa pemilik rumah itu? 90% jawapan mesti pemimpin umno yang punya.

Anonymous,  August 30, 2010 at 5:04 PM  

Anon 12:24, apalah ko ni ngok tul.

Orang cina berpusu-pusu belajar tinggi tinggi tanpa bantuan penuh, anak melayu merempit, taik dadah, ponteng sekolah, bercinta usia sekolah, lari ikut boyfriend...siapa nak kasi kerja gaji 1k sebulan bersih kalau sekolah darjah 6 pun tak lepas? nak extra duit buat extra job laa yg halal. Ada tulang 4 kerat sihat tubuh badan, tapi tak mau kerja ada pula tu suruh bini kerja. Ada setengah org melayu, dah tau kewangan tak da luar kemampuan, akibat tak berpendidikan atau bertanya kerana malu, membiarkan isteri melahirkan anak setahun satu walaupun sedar. Org cina gaji 6k sebulan pun anak paling ramai 3 org maksimum bagi yg bawah 30an sbb dia org cakap barang mahal, sewa, loan, susu anak setin pun lebih rm100 sebulan, jadi kena budget sbb education penting. Kita tak larang nak anak ramai tetapi ikutlah kemampuan.

Rumah, orang cina start kerja umur 23 tahun dah mula membeli rumah dahulu, sbb dia org cakap masa muda kena beli rumah serta kereta tak kira berapa harga ikut kemampuan, mak bapak tak suka anak anak bila kerja tak ada rumah atau kereta sebab itu asset. Kita masa ada wang tak mahu beli sebab nak harap kerajaan bagi rumah free terutama yg duduk di setinggan, ada pulak jenis suka duduk quarters kerajaan pai pencen baru nak beli rumah atau pergi menumpang rumah anak2. Tambah anak anak pulak tak mampu bertambah masalah kekeluargaan timbul, anak2 tak de privasi.

Masalah orang melayu cukup mudah, masa berada tak mahu beringat, bila dah terantuk salah kerajaan, nak tagih simpati nak manja lagi walhal, masa bermanja diberi manja oleh kerajaan, orang melayu mudah lupa, bangga ego sentiasa berharap bantuan tanpa fikir apa akan berlaku dimasa depan hidup lagi bn atau umno atau PAS tetapi bagi melayu yg guna fikiran dan berusaha serta fikir panjang focus mereka ini pandai menggunakan setiap peluang bagi menjana masa depan keluarga. Cita cita orang melayu tinggi walaupun belajar lepas darjah 6, tetapi tak berusaha mana nak dapat kejayaan. Kerja pula pilih nak duduk dalam pejabat walaupun tahu tak de kelulusan, nak kerja buruh malu tak de standard...jgn main nak menang kaum lain kalau ikut sejarah sekali tok nenek orang melayu ada merempat bumi malaya lagi awal dr kaum cina india...kalau nak tau tanya mak bapak tok nenek asal dari mana keturunan apa...


Kalau DAP pegang sekali pun jgn harap DAP nak bagi muka pada orang melayu sbb mereka cakap orang melayu malas suka dimanja tak ada kuderat nak cari peluang tapi dalam politik tidur atas jalan pun tak mengapa perjuangan serta untuk keuntungan politik orang melayu mmg bagus gua caya lu la. TETAPI Jgn salah kaum melayu yg lain kaya raya dan jgn anggap kerana mereka ada pertalian mudah berjaya...silap la tu, org yg kurang berpolitik tetapi siang malam berfikir panjang serta mencari peluang sedia ada mereka ini perniaga berjaya...walaupun agen tupperware sekali pun kalau tak berusaha mana nak dapat kejayaan kalau mulut saja tau maki hamun tp nak jual produk berat mulut baik tidur atau gali kubur sendirila...tambahlah ilmu selagi otak belum nyanyuk. apa pun saya minta maaf kerana luahan diatas, kita kena sedar dan tengok diri kita sendiri apa kurang dgn diri kita sebelum kita nak menghentam orang lain. ORang melayu kalau tak bersatu paling merugikan adalah anak anak kita sendiri, kalau kita tunjuk kelakuan, sikap malas serta adap sopan yg tak baik maka tak hairanlah anak anak kita pun akan mengikut rentak kita juga.

LINCOLN OUT LANAI,  August 30, 2010 at 5:38 PM  

POLITIK UNTOK APA DAN UNTOK SIAPA.

Anonymous,  August 30, 2010 at 6:14 PM  

UMNO memang bodoh...dia ingat dia boleh menang dengan kutuk2 cina....bungkuslah UMNO...Najib ckap lain GOMO cakap lain...haa!! Bungkuss!!!

Woiii UMNO jangan jadi munafiq lah..vincent tan dan taukeh taukeh cina yg bagi duit kat UMNO tu sapa bela...sebab tu pemimpin pemimpin besar UMNO sonyap jo..yg bising geng2 bodoh UMNO kat bawah macam si GOMO yg bodoh tahap babi ni.

BIar GOMO hidup panjang sebab apa yg dia buat akan menyumbang kepada faktor non moslem non malay dan melayu bukan umno untuk tidak mengundi UMNO dan seterusnya menyumbang kpd kekalahan UMNO di Pilihanraya ke 13 nnti. Sama sama lah kita saksikan.

Strategi bodoh betul lah buat kerja macam ni.

Anonymous,  August 30, 2010 at 6:17 PM  

GOMO ni jatuh kefur dah dia ni.....

Anonymous,  August 30, 2010 at 6:18 PM  

GOMO ni jatuh KUFUR dah dia ni...

Anonymous,  August 30, 2010 at 6:57 PM  

haloooo wuuu@waaannn yg perasan bercakap pakai fakta tp rupanya mengarut mcm org bongok...

ko taw ke ibrahim ali jd mp sejak tahun berapa?? 1986 dia menang parlimen then lpas 2 die kalah dan masuk plak semangat 46, pastu masuk umno balik bertanding pasir mas x menang weh....lepas 2 kena buang dr umno bertanding kat pasir mas atas tiket pas baru la menang, 2 pon sebab pas...haddoiii, ni apa hang ni bercakap mcm ibrahim ali gak ni, bengap...hahak

nak taw lebih??
baca la banyak...hahak
dasar ilmu cetek PERASAN PANDAI,hahak

nak info pasal him katak ni searh la at least baca la wiki...kesian nye penyokong ibrahim ali sekali ibrahim ali semuanya bengap...
x pe la...x pergi mana pon...kalah juga nnt...hahak

Anonymous,  August 30, 2010 at 7:17 PM  

ramai jugak yg suka dekat brahim katak ni,kahkahkakah..brahim katak ni nak tiru macam anwar..anwar lepas kena tendang dari umno,buat parti PKR ramai org sokong..dia pon nak buat jugakla,tubuh perkasa,tapi...apa pon xdak,kahkahkahkah...

brahim katak ni tahun 2004 bertanding PRU,hilang deposit weh,kahkahakhakahkah..ni mesti budak2 baru join politik ni yg dok puja si katak ni,..masuk perkasa kononnya macam masuk pekida la,bukannya ada apa pon,sebab bila bergaduh boleh bawak geng tu ja,gaduh plak tu pasal pompuan,pasal jual dadah,mabuk kat clubbing kahkahkahkahakh

Anonymous,  August 30, 2010 at 8:35 PM  

"Anonymous said...

Sudah lah balek2 melayu, melayu, melayu..
Orang asli lagi lama duduk kAT negeri ni pun tak kecoh..Dah lah umno rembat tanah datuk nenek mereka..

Kalau takde Cina dan India kat malaysia ni, melayu jadi macam indon lah..

90% cukai negara ni di bayar oleh kaum cina.
Duit Cukai ini jugak digunakan untuk membayar gaji-gaji penjawat awam termasuk Polis,SPRM, SPR.
Duit ini jugak digunakan untuk memberi biasiswa kat Melayu dan umnoputra..buat masjid dan sebagainya."



Korang ingat cina & india tu tuhan yg bagi rezeki ka???



Pi mampos baliklah ntempat asal korang..kalau dah tak mau cukai,mcm babi ja..

Korang dulu yg terhegeh2 merempat nak cari makan di Malaysia..dgn membelit & menipu ..dah kaya mau babi aje..

TERESA kok bila tau orang Melayu..pi Mampuus..ketuk ketampi..

KITA TOLONG BABI TONYOK AJA..kata LGE...RACIST

vinnan koling babi,  August 30, 2010 at 8:40 PM  

Memperkasakan bumi & Islam supaya tak dihina..& diperlekeh..

Idham lim memperlekeh Felda..rancangan bodoh beri tanah katanya..

Apa Melayu minta nasi dari Cina ka nak buat Felda?? pekan2 kecik mcm Sungkai tak wujud lama tanpa Felda..

Hsil Dapigs selama 50 tahun ialah merampas syer felda diketuai Sivarasa..

AGENDA KOLING & CINA JAHAT:
Melayu vs ORANG asli VS SABAH VS SARAWAK...

Koling paria lagi cam sial..mahu India jadi dewa..Negara india pun bunuh india paria..

Anonymous,  August 31, 2010 at 12:31 AM  

Korang ingat cina & india tu tuhan yg bagi rezeki ka???



Pi mampos baliklah ntempat asal korang..kalau dah tak mau cukai,mcm babi ja..

Korang dulu yg terhegeh2 merempat nak cari makan di Malaysia..dgn membelit & menipu ..dah kaya mau babi aje..

TERESA kok bila tau orang Melayu..pi Mampuus..ketuk ketampi..

KITA TOLONG BABI TONYOK AJA..kata LGE...RACIST

Bapak kau punya gaji pun Cina bayar lah..!!!!!

Hasil dari cukai babi skali...

Kah kah kah

Anonymous,  August 31, 2010 at 1:14 AM  

cakap meraban..yg aku tahu UMNOO yg memerintah lebih 50 tahun ...sapu habis felda bukan DAP bodoh bangang puak puak UMNO ni

Anonymous,  August 31, 2010 at 3:15 AM  

semua2 org melayu yg x sokong melayu tu
keling.. dan pastinya yg x sokong tu org PAS..
PAS ni keling, ckp x serupe bikin...

memutuskan
silaturahim kerjanye... Nak berdamai dengan
UMNO utk kesejahteraan umat islam DIA kata
UMNO kafir tapi DAP x kafir pulak... DIA kata UMNO rasuah, bagi permit arak dll tp bila
rakan-rakan DIA buat semua tu DIA kata diorg
tu jahil & perlu hikmah utk berdakwah.. AND
kalau korang perasan, orang melayu keling
PAS ni, diorang kalau nak gaduh dengan
orang islam memang no.1! ..Memamng diajar mcm tu.. kite dok sibuk nak menyatukan
bumiputera islam nak tentang golongan Kafir
yg lupa daratan ni, golongan keling melayu
pas ni plak dok bantai kita... WAHAI ORANG
ISLAM! x KIRA MELAYU ATAU BUKAN! kita
kene berjuang!! bayangkan klu puak2 diorg memerintah, pastinya agama kita pun akan
disekat... Bantuan saban tahun drpd kerajaan
utk surau masjid n majlis keagamaan akan
berkurang... biasiswa utk ORG ISLAM (supaya
melayu keling PAS sedar) dah xde... Tender2/
perniagaan org islam terjejas.. ekonomi org islam terjejas... peluang2 org islam akan
disekat... dan yang paling penting orang islam
tidak berkuasa lagi di negara majoriti orang
islam... THIS IS NOT ABOUT MALAY
ANYMORE... THIS IS ABOUT ISLAM.. .

Anonymous,  August 31, 2010 at 3:17 AM  

semua2 org melayu yg x sokong melayu tu
keling.. dan pastinya yg x sokong tu org PAS..
PAS ni keling, ckp x serupe bikin...

memutuskan
silaturahim kerjanye... Nak berdamai dengan
UMNO utk kesejahteraan umat islam DIA kata
UMNO kafir tapi DAP x kafir pulak... DIA kata UMNO rasuah, bagi permit arak dll tp bila
rakan-rakan DIA buat semua tu DIA kata diorg
tu jahil & perlu hikmah utk berdakwah.. AND
kalau korang perasan, orang melayu keling
PAS ni, diorang kalau nak gaduh dengan
orang islam memang no.1! ..Memamng diajar mcm tu.. kite dok sibuk nak menyatukan
bumiputera islam nak tentang golongan Kafir
yg lupa daratan ni, golongan keling melayu
pas ni plak dok bantai kita... WAHAI ORANG
ISLAM! x KIRA MELAYU ATAU BUKAN! kita
kene berjuang!! bayangkan klu puak2 diorg memerintah, pastinya agama kita pun akan
disekat... Bantuan saban tahun drpd kerajaan
utk surau masjid n majlis keagamaan akan
berkurang... biasiswa utk ORG ISLAM (supaya
melayu keling PAS sedar) dah xde... Tender2/
perniagaan org islam terjejas.. ekonomi org islam terjejas... peluang2 org islam akan
disekat... dan yang paling penting orang islam
tidak berkuasa lagi di negara majoriti orang
islam... THIS IS NOT ABOUT MALAY
ANYMORE... THIS IS ABOUT ISLAM.. .

Anonymous,  August 31, 2010 at 5:17 AM  

Pi mampos baliklah ntempat asal korang..kalau dah tak mau cukai,mcm babi ja..

Korang dulu yg terhegeh2 merempat nak cari makan di Malaysia..dgn membelit & menipu ..dah kaya mau babi aje..

TERESA kok bila tau orang Melayu..pi Mampuus..ketuk ketampi..

KITA TOLONG BABI TONYOK AJA..kata LGE...RACIST

Bapak kau punya gaji pun Cina bayar lah..!!!!!

Hasil dari cukai babi skali...


berambuslah..biar melayu papa kedana..

Bodoh lu..kita talak panggil lu mali la wor babi..

Anonymous,  August 31, 2010 at 6:22 AM  

woi anon 3:17..lu ni babi ke??,ke baru nak join politik??,lu ni macam baru lepas baca utusan je,meroyan tah ape bende,hingus tu dah lap ke belom??,hahaha...

bantuan Islam kurang??,kepala hotak lu!!,lu tengokla peruntukan agama islam kat penang naek banyak mana,bandingkan zaman Gerakan dengan DAP,sampai MCA p ngadu kat kaum cina,kata DAP anti-cina..tender2 yg besar2 sebelom ni umno bagi kat sape?,tula gua cakap lu ni budak2..baru lepas SPM ke??..dan lagi 1 lu tau x sejarah PAS dengan UMNO dulu???,sape tikam blakang sape??,kalau ikhlas nape x ajak melayu Islam PKR skali??..

cakap berdegar degar,tapi macam sial,hahahaha..jangan ngadu kat gomo plak tau,gua cakap lu babi otak pendek

Pak Tam August 31, 2010 at 7:42 AM  

Anon 6:22am!!!
Hang org penang ka? Aku org penang..Melayu semakin kuat terhimpit dan tersepit sejak PR memerintah. Kontraktor Melayu banyak dah bungkus. Semua harap projek kerajaan pusat melalui KPM atau ICU shj. Tanya kontraktor melayu yg ada kat penang. Sekolah Cina diberi peruntukan besar termasuk sekolah agama..tapi berapa jumlah sekolah cina yg ada kat penang dan berapa pula sekolah agama? Dlm projek perumahan baru dlm PR sudah tak ada lagi tapak utk surau...Hoooh! malas aku nak cerita kat hampa. Aku naik geram kat puak PAS yg bengong sokong Guan Eng, KM yg racist, hipokrit, diktator dan komunisme. Nak berdoa utk Guan Eng hingga tak bertempat, Khutbah Jumaat juga puak PAS nak tunjuk sayangnya mereka kpd Guan Eng.

Anonymous,  August 31, 2010 at 8:17 AM  

PAK TAM!!!!

buat surau,tapi xdak sapa pon nak p surau tu,harapkan terawih ja,bila bulan posa dah abes,sunyi ja surau..nabi s.a.w pernah bakar masjid yg dibina bukan untuk beribadah..

jadi kesimpulannya kalau xdak keperluan x payah la nak bina surau banyak2...lagi 1 kalau hang nak skolah agama banyak2 di penang nuu,hang suruh orang melayu p berhijrah kat sana..lani cina 60peratus lebih kat penang,jadi x heranla skolah cina banyak..kalau betoi terhimpit sangat,pasai pa ramai org dok suka guan eng??,bukan taksub ka apa,kalau guan eng tu jahat sangat,dah lama dah dia mampuih..hangpa umno ja dok dengki,x dapat projek kot

Anonymous,  August 31, 2010 at 10:47 AM  

Anon 6.22 am
Aik, penyokong PAS pn boleh mencarut?..Munafiqin betul.. Gi sana makan taik tuan guru ko :-
Nik Aziz di laporkan oleh Utusan Malaysia
sebagai berkata, “DAP kalau nak hina Islam (tidak apa) pasal dia bukan Islam.”

Klu dgn melayu islam, ckp meletup2 .. Tapi bila dgn geng2 tu trima je pape.. Ko g amik tahi boss ko tu sapu kat muka, bleh masuk syurga n tambah degil.. Hahaha.. Padan muke kene sebijik!

& kepada penyokong PAS yg anti org melayu( A.K.A org bodoh, mak bapak diorg bkn melayu ka?), blog ni bkn utk korang.. Ni utk org melayu yg cintakan prpaduan.. Yg korang sibuk2 dtg sini kutuk2 mak bapak ko sendri wat pe? Baik korang gi beratur amik no nak dptkan fatwa mengarut ulamak korang ataupn mtk kencing dia skali, minum sekali ptg, skali mlm sblm tido ok.. Berkat tu, drpd kene kencing PAS.. Kene lagi.. Hik3...

Anonymous,  August 31, 2010 at 2:22 PM  

http://zahrainmp.blogspot.com/2010/08/nasib-melayu-di-pulau-pinang.html

Anonymous,  August 31, 2010 at 2:58 PM  

Kalau Melayu dah tak boleh makan nasik..Melayu akan makan orang..siap la lu lancau Dapigs..lu ingat cina aje berhak KAyA..

Anti Bongkak,  September 1, 2010 at 9:05 PM  

Anon 12:58 PM BINGAI LAGI BAHLUL MACAM BARAL/KELEDAI. Kalau tak tau pasal perjuangan tak payah tulis apa-apa artikel le Bro!

Tak kira ideologi parti apa pun pasti ada semangat Bangsa dan Agama.

Melayu ke kau ni Anon 12:58 PM?
Islam ke kau ni Anon 12:58 PM?

Pernah ke kau buka mata lihat sekeliling kita macam mana bangsa Melayu merempat seperti di negara jiran??

Anon 12:58 PM jangan kau ALPA dengan apa yang kau sekeluarga miliki sekarang??? Allah s.w.t. akan tarik semua nikmat yang dimiliki dengan sekelip mata aja jika jadi umat yang tidak pernah bersyukur nikmatnya.

Apa salahnya kesusahan orang lain jadi ikhtibar dalam diri kita? Buangkan sikap TAKBUR DAN BONGKAK dalam diri kau.

Anonymous,  September 11, 2010 at 11:22 AM  

fakta: Pembayaran cukai di malaysia mengikut pecahan
Orang melayu : 30%
Orang Cina : 30%
GLC : 30%
lain lain : 10%

Ini bermaana kalau dicampur dengan GLC dimana pekerjanya ramai orang Melayu pembayar cukai terbesar ialah orang Melayu

Anonymous,  September 23, 2010 at 12:46 PM  

Aku ni dah mula sayang kat perjuangan Perkasa. Tapi sayangnya org melayu sesama kita ada yg tak sayang bangsa sendiri. Buktinya korang bacalah sendiri apa yg depa tulih dlm comment nih..

Aku teringat ada satu citer pasal ada 3 orang malaikat yg masing2 menjadi penjaga pintu neraka.

Pintu Neraka 1 penghuninya terdiri daripada orang2 Melayu. Pintu Neraka 2 penghuninya terdiri daripada orang2 Cina, manakala Pintu Neraka 3 terdiri daripada orang2 India.

Maka bertungkus lumuslah malaikat2 tersebut menjaga pintu2 neraka tersebut dek kerana penghuni2 neraka tersebut berebut naik dan menolak2 pintu neraka agar dapat melepaskan diri. Apabila salah seorang penghuni hampir meloloskan diri maka malaikat pun memukul menggunakan tongkat maka jatuhla banduan neraka terjerumus kembali kedalam neraka..

Namun yg peliknya terdapat seorang Malaikat kelihatan duduk berehat dan bersenang lenang tanpa bersusah payah mengawal pintu neraka berbanding 2 malaikat yg lain.

Maka bertanyalah malaikat yg cemburu melihat sahabatnya sedang duduk berpeluk tubuh mengapa pekerjaanmu nampak senang.

MAka jawablah malaikat tersebut bahawa kerjanya telah diambiln alih oleh penghuni nerakanya sendiri. Belum sempat seorang banduan neraka hampir keluar dari pintu maka sahabat yang lain yang berhasad dengki akan menarik kaki banduan tersebut lalu jatuh lah kembali ke dalam lubang neraka jahannam.

Sedangkan 2 lubang neraka yang lain penghuninya saling bekerjasama membina tangga manusia agar apabila ada salah seorang rakan mereka berjaya keluar dari pintu tersebut mereka akan membantu menarik tangan rakan2 yg lain keluar sama dari seksaan api neraka. Oleh sebab itulah kedua2 malaikat tersebut berhempas pulas memukul ahli2 neraka tersebut.

Maka bertanyalah malaikat siapakah penghuni neraka yang saling menjatuhkan antara satu sama lain tersebut. Maka jawablah malaikat lubang tersebut penghuninya adalah orang2 Melayu.

Moral of da story is bangsa lain sebuk berusaha memajukan bangsa mereka terutamanya dalam bidang pendidikan, ekonomi dan politik kerana mereka memandang masa depan yang cerah melalui permuafakatan dan saling mambantu antara satu sama lain.

Sebaliknya bangsa Melayu semakin jauh ketingggalan dalam bidang ekonomi, pendidikan dan kini kuasa politik pula kian terancam hanya kerana kerakusan sesetengah org Melayu yg tidak senang melihat Melayu UMNO ke Melayu PAS ke Melayu PKR ke berjaya dalam mana2 bidang utama dalam negara. Padahal statistik telah menunjukkan bagaimana prestasi anak2 bangsa India dan Cina dalam bidang profesionalisme makin meningkat dan sedang menguasai kerjaya2 kritikal di dalam ngr.

Apakah kita masihh belum sedar akan perilaku buruk generasi melayu hari ini dan lebih malang lagi apakah perlu generasi melayu akan datang akan menanggung kesengsaraan ini dek kesilapan yg telah dibuat oleh nenek moyang mereka sendiri.

Nauzubillah...

BERUBAH SEBELUM DIUBAH.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP