RACIST-PAS Minta Harta Orang Cina Di RAMPAS!

Sunday, September 5, 2010

PUTRAJAYA: Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin hari ini menegaskan kenyataan beliau bahawa pemimpin PAS telah meminta Perdana Menteri yang pertama, Tunku Abdul Rahman merampas harta orang-orang Cina selepas berlakunya Peristiwa 13 Mei, 1969, bukan sesuatu yang baru.

"Ini bukanlah suatu kenyataan baru tetapi telah diberitahu oleh Tunku dalam pertemuan eksklusif saya dan Timbalan Ketua Pengarang Utusan Melayu, Osman Abadi, dengannya lebih 40 tahun dahulu," katanya ketika mengulas laporan polis terhadap beliau berhubung kenyataannya itu.

Zainuddin yang juga dikenali dengan panggilan "Zam" turut menunjukkan gambar temu bual beliau dengan Tunku kepada pemberita di kediamannya di sini.

Ketika itu, Zainuddin adalah wartawan di Utusan Melayu.

Mengimbau pertemuan dengan Tunku Abdul Rahman ketika itu, beliau berkata: "Apabila kami masuk menemui Tunku di pejabatnya di Jalan Dato Onn beberapa bulan selepas kejadian 13 Mei, Tunku memberitahu bahawa seorang pemimpin PAS baru sahaja keluar dari menemuinya dan dia telah menyatakan kepada Tunku, "Inilah masanya untuk tentera merampas kuasa dan mengambil alih semua harta benda orang Cina."

Beliau kemudian telah bertanya kepada Tunku: "Apa kata Tunku, dan jawab Tunku...gila, orang susah payah mencari harta tiba-tiba kita hendak rampas dan lagipun orang Melayu bukan tahu berniaga."

Zainuddin berkata kenyataan Tunku Abdul Rahman itu telahpun tersiar dalam akhbar itu dan juga tercatat dalam buku "Di Sebalik Jendela Utusan" yang diterbitkan bersempena dengan Utusan Melayu 50 Tahun pada Mei 1989 dan diulangi di dalam beberapa tulisan beliau berikutnya

Sumber Bernama.

Hebat PAS dulu Lain Sekarang Lain! Apa sekaalipun semua rakyat patut sedar PAS ni juga tak lari dari melakukan Pembohongan dan bersikap RACIST! Malah lebih Racist dari UMNO!

Anwar Al Juburi Harus Bertaubat

3 comments:

TAIPINGMALI (TM) September 5, 2010 at 3:40 PM  

dulu puak-puak ni selalu conteng dinding tandas dalam masjid. " bunuh keling , bunuh cina" la dok jilat DAPig,,,,Pandai tak mengaku pulak

Anonymous,  September 5, 2010 at 4:02 PM  

Ketiga geng fuckatan memang tak boleh harap. Yang satu nak tegakkan homoseks, satu lagi sifat komunis kejam dan lagi satu ni...tak tahulah nak tegakkan apa lagi...ugama dan masjid dah jadi mainan mereka... tunggu ajelah balasan dari Pencipta.

Anonymous,  September 5, 2010 at 8:29 PM  

Sudah lah weee!!!

Semua kat atas tu bapuk bapuk belaka...LU GOMO memang cuak ahhh...LU punya bini kena main dgn laki orang pun lu buat dunno jer ..hahahaha...

UMNO penakut weiii, cakap jer besar...apa, tak percayakah?

Baca Sini bukti UMNO penakut

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP