Bagus Sangat Ke Program JOM Anjuran Pemuda BN Ni?

Monday, October 18, 2010


























Pemuda UMNO dan BN menyasarkan untuk membaik pulih 500 buah rumah di seluruh negara dalam tempoh tiga hingga enam bulan akan datang melalui fasa pertama program JOM anjuran pergerakan tersebut.

Katanya, JOM yang dilaksanakan secara bersama dengan GiatMara mengenal pasti rumah-rumah usang di seluruh negara tanpa mengira bangsa dan fahaman politik pemilik untuk dibaik pulih.



Selepas pelancaran itu, Khairy; Ketua Pegawai Eksekutif GiatMara, Meriyam Abd. Majid dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak, Megat Zulkarnain Omardin bersama-sama melawat ke empat buah rumah di sekitar kawasan Parlimen Gombak yang terlibat dalam program JOM.

Sumber Utusan Online



Gomo
hadir waktu pelancaran JOM Jelajah One Malaysia ini bagi melihat sendiri akan kemampuan Pemuda Barisan Nasional mendekati dan menjiwai Hati Rakyat Malaysia. Masa baru sampai tak tahu lah Program JOM Jelajah One Malaysia ni program yang biasa BN buat seperti Jelajah naik Motor ke apa. Tapi rupa rupanya tekaan Gomo meleset sama sekali.



Program Jelajah One Malaysia ini tidak menfokuskan pada Jelajah seperti biasa sebaliknya program ini menjelajah ke seluruh Pelusuk dalam Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak dalam menyalurkan Bantuan dan Keperihatian buat Rakyat khusunya mereka yang kurang bernasib Baik.

Program ini di fokuskan bagi membantu masyarakayt yang kurang bernasib baik dalam membaik pulih rumah mereka dan menyalurkan apa sahaja keperluan yang di fikirkan patut buat mereka rakyat ini perolehi tampa mengira Bangsa dan Agama.



Program yang mantap dan lain dari yang lain.Dan ternyata amat bermaanfaat buat seluruh Rakyat Malaysia. Gomo mengucapkan Syabas kepada barisan Pemuda BN atas usaha Murni ini dan meminta Anda semua terus berusaha Gigih dalam mendekati hati Rakyat khususnya golongan Muda.



Harap Pemuda Kembali Bangkit dari Lena jika tidak ingin di Kuburkan!!! Teruskan Perjuangan dan jangan sesekali lupa pesan Tun Dr Mahathir mantam PM kita.

"

PERJUANGAN BELUM SELESAI"



Psssttt...Gua bengang tak dapat baju Biru Jom Jelajah One Malaysia...Cit Dah Habis pulak!!!



PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sebarang Maklumat Sila Emel ke: papagomo.com@gmail.com

22 comments:

hisham October 18, 2010 at 11:25 AM  

terkilan gak..dapat sehelai ok gak...bolih buat pakai raya haji ni.
nak balik kampong tayang kat orang2 kampong aku.
nampak cam best jer baju tu...nak minta kat saper ye?
apa pun syabas pemuda bn..
teruskan perjuangan anda.
yang baik kita sokong..yang tak elok kita tegur..
kita manusia,ada kelemahan dan kelebihan..

wakdanial October 18, 2010 at 11:27 AM  

cantik la bro baju biru tu...hehe..apa pun..syabas pemuda BN!!

Anonymous,  October 18, 2010 at 11:39 AM  

Waduh terasa hati ni..x dpt baju.. heheheheh... tp bukan pasai baju yg kita mahu..tapi perjuangan BN yg perlu menjurus pada Rakyat... hidup BN

Anonymous,  October 18, 2010 at 11:57 AM  

Warna baju T yang digunakan,tidak sesuai,hampir menyamai warna lambang PKR...
Kepada yang tahu membaca ok.
Kepada yang berpandukan kepada warna sahaja...... sah dia orang ingat itu PKR !
Maka jadilah "Lembu punya susu,Sapi punya nama"


"blogenstarz"

Anonymous,  October 18, 2010 at 12:04 PM  

Bro GOMO, semalam hajat semlm pukul brapa buat?

Anonymous,  October 18, 2010 at 12:07 PM  

Alhamdulillah.. Yang baik kita amalkan yg tak baik kita jauhkan. Tahniah kerana berjaya laksana program serupa begini. Moga berlanjutan selamanya.

Anonymous,  October 18, 2010 at 12:42 PM  

cakap program pemuuda bn...tp semua nmpk umno je dtg...org lain mna pg

Anonymous,  October 18, 2010 at 1:09 PM  

Yelah aku setuju dengan blogenstarz. Warna biru ni kan warna parti mata satu. Makcik pakcik yang dah tak berapa nak nampak tu, dalam ingatan mereka, warna biru yang tolong.

Kalau nak buat baju lagi, harap Pemuda BN buat baju warna jalur gemilang. Mesti bersemangat dan meriah punya.

Anonymous,  October 18, 2010 at 1:11 PM  

Bagus tu memang la bagus program JOM ni....ye la org susah dpt pula bantuan rumah.

Cuma aku nak bgtau bahawa CEO GIATMARA iaitu MERIAM BT MAJID telah banyak buat perkara yg syok sendiri. Kenapa GIATMARA pulak yg dipilih oleh K'jaan dlm usaha ini? Apakah budak pelatih GIATMARA tu semua belajar dlm bidang yg berkaitan kemahiran membuat rumah? Setahu aku, kursus di GIATMARA tak banyak mengajar kemahiran ketukangan ni.

Pelatih2 belajar di GIATMARA selama 6 bulan. Apakah kursus2 yg diaorg belajar seperti membaiki motosikal telah mahir dikuasai? Sedangkan pegang spanar pun masih terkial-kial, lantas dikerah pula oleh CEO utk pegi membuat rumah. Bagi Pemuda Umno nampak menangguk di air keruh, ni peluang utk memerah tenaga budak pelatih tersebut, maklumlah gaji mereka mungkin tak payah bayar kerana pelatih telah menerima elaun belajar RM200 sebulan.

Jadi, siapa yg dpt milleage dlm pelaksanaan program JOM ini. Bagi CEO MERIYAM BT MAJID iaitu adik beradik kpd DATUK ROSNAH MAJID Wanita Kedah itu pasti akan dpt nama dikalangan pemimpin politik. Bagi Pemuda Umno pula, tak psl2 dpt nama atas penat lelah org lain. Serampang 2 mata la konon..

Tapi diaorg ada fikir ke, apa matlamat k'jaan mewujudkan pusat latihan teknikal seperti Pusat GIATMARA ini. Pusat ini bertujuan melatih belia yg tak boleh pegi dlm bidang akademik agar belajar dlm bidang kemahiran tertentu dan mengajar mereka menjadi usahawan. Itu asasnya.

Jika semasa CEO dahulu seperti EN HASHIM AHMAD atau MeJ.(B) AZIZ, pendek kata pelatih GIATMARA memang mahir dlm bidang yg diaorg belajar. Hinggakan bila k'jaan menganjurkan pertandingan kemahiran atau 'tangan emas' pasti ada pelatih GIATMARA yg menang. Namun dgn 'kebijaksanaan melampau' CEO MERIYAM MAJID kini maka pelatih yg keluar dari GIATMARA skrg dah takde kualiti.

Maka, takde guna k'jaan bagi bajet sampai beratus juta jika matlamatnya tak sampai. Budak pelatih tak pandai bidang yg diaorg belajar, dlm masa sama buat rumah pun tak pandai sebab bukan semua belajar bidang tu. Cuma sekadar memenuhi tuntutan CEO dan Pemuda yg lebih kpd menangguk di air keruh.

Anonymous,  October 18, 2010 at 1:27 PM  

CEO Giatmara banyak sgt membodek org politik. buat kerja semua utk naikkan nama dia je...bukannya ikhlas nak bantu belia2.

Anonymous,  October 18, 2010 at 1:42 PM  

Takde beban batu digalas....itulah kerja bodoh dari Giatmara. Kerana gila nak kan nama sanggup meminggirkan matlamat asal penubuhannya.

Mcm2 rungutan dari tenaga pengajar dan staf Giatmara tidak terperi sebenarnya. Mereka bukan lagi menumpukan kerja bagi melahirkan insan yg berkemahiran dlm pelbagai bidang teknikal, tapi ditambah pula dgn kerja2 di luar bidang mereka. Masa mereka banyak diberikan kpd kerja2 kemasyarakatan. Sepatutnya kerja2 tersebut bagilah kpd agensi atau Ngo yg berkaitan seperti CIDB ataupun persatuan2 Belia.

Yg ruginya rakyat, duit berjuta bagi melatih belia berkemahiran supaya dpt membantu membina kehidupan mereka nampaknya telah jauh tersasar.

Anonymous,  October 18, 2010 at 1:57 PM  

Kpd Pemuda Umno, jika program JOM ini hanya utk cari nama dan menggambarkan bahawa Pemuda juga prihatin kpd rakyat susah, anda sebenarnya melakukan kesilapan yg besar.

Pemuda sepatutnya selami dulu hasrat murni itu. Apakah dgn melaksanakan JOM ini ianya dpt menarik budak2 muda mendekati Umno? Pemuda jgn lupa, jiwa org muda memberontak. Kerana takutkan org lebih yg berkuasa, mereka protes dlm senyap. Cuba bayangkan, pelatih Giatmara seumpama buruh paksa membuat rumah utk org miskin tapi dlm masa sama mereka tidak ikhlas kerana mereka dtg utk belajar tapi dikerah jadi buruh..sedangkan yg dpt duit dan nama org lain..apakah mereka akan sokong Pemuda Umno?

lord ried,  October 18, 2010 at 2:07 PM  

SALAM MEKEDARAH TAIK UTK BEWAK2 AMENO (SEROPA SALAM 1MESIA JUGAK)

KIH KIH KIH BEWAK CUEPACS MINTAK BONUS LAGI.

MAI DOK MEKEDARAH GAJI BUTA. GOYANG KAKI. GELAK2 BAGI CUKUP MASA. CUKUP BULAN TAK MALU P CUCUK GAJI NGAN ELAUN. GHEJA TAK SEPADAN GAJI PTUI!

BEWAK CUEPACS IGT BONUS TU DUIT KERAJAAN, PADAHAI TU DUIT RAKYAT YG HEMPA DOK MEKEDARAH BUTA TU.

HEHEHE SAJA NAK MELAWAK NGAN BEWAK2 AMENO.

1Malaysia,  October 18, 2010 at 2:28 PM  

LORD REID Babi......aku kerja kerajaan kerja macam nak mamposs sedap mulut hang ...aku cabai mulut hang nanti.

GOMO BAbi.....BArua Aljuburi perosak 1Malaysia. JOM projek pemuda BN yang patut disokong. KJ patut dilantik jadi Menteri Penuh satu-satu Ketua Pemuda yang genius...yg lain hampas.



1malaysia : Rakyat didahulukan Pencapaian diutamakan

Anonymous,  October 18, 2010 at 4:28 PM  

Lawa baju maaa.... agak2 depa ada juai baju tu kat stadium kaa...

Pondan Kg. Air KK,  October 18, 2010 at 5:41 PM  

BAGGGGUSSSSSSSS BAAAAAAAAAAHHHHHH!!!

Anonymous,  October 18, 2010 at 8:54 PM  

ko gomo elok la tak baju tu...ko pun tahu KJ tak nak bg kat ko pun.

Anonymous,  October 19, 2010 at 12:18 AM  

meluatlah pulak aku tengok gelagat PEMUDA UMNO nii..

Anonymous,  October 19, 2010 at 12:29 AM  

Macam sial... Baju macam tu pun terhegeh-hegeh nak... Nampak sgt tak ikhlas...

Anonymous,  October 19, 2010 at 12:58 AM  

GOMO gemuk gila babe..mana sesuai pakai baju mcm tu

Anonymous,  October 19, 2010 at 2:43 AM  

kelape mudak mudak sikolah kene melepir lumah melumah. lanti manyak penat tatak moleh melajar lengan pandai memandai. ini kelije pemula palut muat.

mudak sikolah takle ngaji , ellaun manyak cikit takle cukup mencukup. itu kaki lan tangan kelajaan memakai ulipom moleh melolong kilana ale gaji tak pi tak le keleje.

sesapi munye lame lemu melapat lamenye. haiya wa munye mahase manyak teluk. soli ha.

Jimbob,  October 19, 2010 at 2:57 AM  

Aku minat Kj sama Megat. Pemimpin turun kebawah.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP