PRK GALAS - Imam Di Ugut Pemimpin PAS

Monday, October 25, 2010




YB Dr. Mohammad b M Daud, Adun tendong telah ugut utk memecat Abdul Lateh bin Gani sbg imam kerana tidak membenarkan beliau mengadakan tazkirah magrib pada 23 Okt di Masjid Lepan Jaya. Inikah yg dikatakan Pas sebgi parti Islam dan mengatakan diri mereka membangun bersama Islam? Fikirkan la.

Baca kisahnya di UMNO Online

26 comments:

kena khalwat tak boleh makan...bawak UGUT pulak...keh keh keh,  October 25, 2010 at 9:38 AM  

kah kah kah...bila NAK PRK macam-macam cerita keluar...kah kah kah

cerita ni lagi bess oribinal punya...kah kah kah

http://www.ikutsukaakuisa.co.cc/2010/10/bila-abu-lahab-kelentong-lanun.html

Anonymous,  October 25, 2010 at 9:52 AM  

nak baca kisah kat umno on9???

x kesah la baca mana2 pon, asalkan nama dia media pro KERAjaan umno ni, semua kaki fitnah....

ahahahahahahahaa
kantoi padan muka!!!!
habislah hangpa...kantoi fitnah,kahkah

hai si kaki fitnah,  October 25, 2010 at 10:01 AM  

sebuah lg nukilan si kaki penfitnah.
kalau nak fitnah sekalipun, buatlah dgn cara yg lebih dramatik.

Anonymous,  October 25, 2010 at 10:29 AM  

PAS ni namanya parti islam tetapi perangai serta tingahlaku peminpin serta ahlinya langsung tidak ada ciri2 keislaman. sanggup buat fitnah semata-mata kepentingan diri.

Anonymous,  October 25, 2010 at 10:32 AM  

pas ini hanya parti politik semata-mata bukan parti yang pemperjuangkan islam. parti yang pandai membuat fitnah, tohmahan serta merosakkan agama islam itu sendiri.

Anonymous,  October 25, 2010 at 10:51 AM  

halamak PASamdul ni ... byak cakap la lu .... fitnah? mcm lah PASamdul ni tak pernak memfitnah ..nak dikira PASamdul ni lah "BAPAK" segala fitnah ...
ISLAM BOLEH....
PAS tak boleh....

Anonymous,  October 25, 2010 at 10:53 AM  

Ugut nak pecat tu?kejam betul pemimpin Parti Ajaran Setan nih.sekarang siapa yang Firaun?korang dari Parti Ajaran Sesat nihlah terbukti Firaun yang zalim.dasar parti haram jadah!

Anonymous,  October 25, 2010 at 11:10 AM  

dah kantoi fitnah malu la tu...

ahahahahahaha
mmg pencacai umno ni bermuka anjing, semua penfitnah...kahkah

kantoi!!!malu kan kan kan...hahak

GOMO October 25, 2010 at 11:31 AM  

ha ha ha..pas dah meroyan..kesian....hua hua hua....

apa level calon pas? Ijazah??? kalau di akhirat ada keluar ke soalan Ijazah???

apa penting pulak Duniawi ni??? pas kata duniawi tak penting.....

nak cakap apa lagi??

Anonymous,  October 25, 2010 at 11:43 AM  

tuh dia bodohnya gomo!!!

hahahk...hang ni dah ar standard dak tadika...bodoh tahap tapak kaki aku ja...hoho

bila pas kata duniawi x penting??? mai bukti,,,tp standard ar gomo, mane pnah nak bg bukti...sokmo dok fitnah ja...kahkah

yg aku taw pas kata dunia n akhirat kena seiring...hah!!!! kantoi fitnah lg...kahkah

dok x snang dah pemuka2 anjing blogger2 umngok..hahak, kantoi fitnah!!! 2 la, aku dah kata, insyaallah pemuka2 anjing ni akan dpt balasan dia...n skang dah nampak pon...kahkah

dah la bodoh, penfitnah plak 2...x da guna dah depa ni utk masyarakat....meloyakan tekak aku lg adalah...kahkah

Fak UMNO,  October 25, 2010 at 12:14 PM  

UMNO on line.....boleh percaya ke??? Standard buat fitnah...khalwat le ..almaklum pelajaran tak tinggi tapi nak hidup senang kerja malas yg tahu membodek macam Gomo........mampos UMNO.

ek leh spm aje..umur dah 49 tahun...ambil le part time belajar....macam ni nak jadi pemimpin...alahai.

Anonymous,  October 25, 2010 at 1:06 PM  

Pemimpin pas yang ugut imam ni tak berapa betoi kok... Bolih jadi malam sebelum ugut tu dia dah ugut bini no 4 beliau pasai tak dapat belakang pusing.. tu yang dia pening tu..

Anonymous,  October 25, 2010 at 1:16 PM  

Puak pas ni macam belajar tinggi2.. tup tup camtu jer tahap pembangunan.. Hahaha
Kantoiiii...

Anonymous,  October 25, 2010 at 1:18 PM  

Belajar agama pun asas jer.. Baru2 nih ulama2 dan keturunan nabi dari seluruh dunia berhimpun di KL.. ADA DORG JEMPUT PAS??? Nampak sgt tahap agama pas diragui.. Hahahha kantoiii..

Anonymous,  October 25, 2010 at 1:22 PM  

Camtu la cara PAS nak berpolitik.. Masjid tak nak buat.. Bila UMNO buat masjid, puak pas ni guna berkempen ngumpat ngan fitnah.. Tok imam nak pecat.. Bukannya tolong bagi naik gaji atau elaun.. KORANG SEDAR TAK PAS NI PUNYA TAKTIK KEJI!!! SUDAH SAMPAI MASA RAKYAT NI KENA SEDAR PAS NI BUKANNYE BOLE HARAP.. Nak perintah negara boleh ke????

TOLAK PAS.. Jangan Hancurkan Negara,  October 25, 2010 at 1:28 PM  

TOLONG JGN DIPERKOTAK KATIKKAN OLEH MEREKA YANG BERTOPENGKAN AGAMA (PAS).. RAKYAT PERLU SEDAR!

Anonymous,  October 25, 2010 at 1:32 PM  

juak -juak Parti anak setan ni bukan tak tahu yang parti dorang lagi kuat fitnah. tapi kerana dah terprngaryuh setan, pasal nama pun PARTI ANAK SETAN maka kerja fitnah bohong, menipu ni memang mainan dia orang.dia buat jahat dan kaki fitnah dia tuduh orang lain pulak. itu lah kerja dorang, tak habis-habis memfitnah dan berdusta.memang itu kerja setan dan anak-anaknya..nak buat camner..heee

Hashim October 25, 2010 at 2:26 PM  

Rahsia lubang jubor AL Saifool tidak rabak tidak berdarah akhirnya dibongkar....siap ada gambar jangan malu klik di sini

Persoalan: Camna Saifool al Bontot boleh kemut dua hari tak berak???

Anonymous,  October 25, 2010 at 2:59 PM  

HASHIM ni tak abih2 duk cerita pasal nuar.. pesal shim?? ko rindu kat dia ke? hua hua hua...

Anonymous,  October 25, 2010 at 3:05 PM  

Hashim gambar yang hang tunjuk tu tak macam lubang j....r, color hitam je.. Lubang ju..r hang kok atau anuar al ju---i atau yang lord bewak reid kok... hitam je macam ketoi arang..

Kunyit,  October 25, 2010 at 3:15 PM  

Eh...eh...celaka Hashim..geli aku.. ...bawak sial tengok gambor jubor ni.....kesian doktor doktor yang periksa Jubor Saifol..tengok jubor betui betui depan mata..naya kalau tersembul kunyit dua hari tak berak.....mandi kunyit doktor.

Anonymous,  October 25, 2010 at 3:50 PM  

yang imam tu tak bagi lak pehal...???
orang nak wat tazkirah maghrib je bukan ceramah politik...

dlam gue musang mmg lepan tupai/ lepan jaya kwasan kuat umno...so x heran la klu umno awal2 lg halang...

x kisah la sapa2 yg nak wat tazkirah pon...xyah la nak menghalang...terbukti dah kt sini sape yg jumud dlm hal ni....umno ke pas..?? nak tggu pemimpin umno wat tazkirah?? sampai bile??

Anonymous,  October 25, 2010 at 4:17 PM  

Ko tau ke tajuk tazkirah tu? Toksah kata kat masjid area galas jer.. Satu negara ni duk ceramah politik atas nama tazkirah dgn khutbah jumaat. Jgn butakan mata ko.. Sbb ni kenyataan.. Byk tempat lagi ko nak tazkirah apsal nak pilih masjid situ.. Kan surau pas berlambak lambak.

JGN BAGI MUKA KAT PAS NIH.

Anonymous,  October 25, 2010 at 4:22 PM  

Ko ingat semua org UMNO tak tau agama? Jgn ko keji sesama manusia pasal tahap agama. Setakat tazkirah ayah aku boleh buat. Dan ramai lagi ustaz2 dari majlis agama pun boleh buat lebih dari tu.

Anonymous,  October 25, 2010 at 9:00 PM  

salam,

atas nama Islam, pas menghalalkan segala2nya termasuklah mengadakan kerjasama dgn dap yg terang2 menolak negara Islam. pas sanggup terima dap menjadikan mereka sahabat dgn menerima syarat persahabatn mrk 'asalkan pas tidak mendirikan negara Islam'. Hudud pula tidak ada dlm perlembagaan pas...hanya permainan dibibir.. tak puas2 puak2 pas dari pemimpin2 hinggalah ke penyokong yg hanya mendengar ceramah2 pemimpin2 mrk memainkan lagu 'nakkan hudud' & 'pemerintahan negara Islam' tetapi sayang..kebanyakannya mengamalkan budaya yg tidak bertamaddun seperti berceramah sepanjang masa & bukannya bekerja mencari rezeki yg halal. mrk juga sgt gemar menggelar2kan orang, menfitnah, menggunakan ayat2 suci utk menghalalkan cara & menjadikan penentang Islam sebagai sahabat baik!

Anonymous,  October 25, 2010 at 9:05 PM  

Umumnya rakyat Malaysia mengetahui retorik pemimpin PAS yang melaungkan kononnya perjuangan politik mereka bertunjangkan Islam. Dakwaan kononnya PAS adalah satu-satunya kumpulan yang berjuang menegakkan sebuah Daulah Islamiyyah yang melaksanakan hukum Allah, tetapi sanggup pula menggelar saudara seIslam mereka daripada UMNO sebagai kafir.

1. Bagi membuktikan kesungguhan, kerajaan PAS Kelantan pernah meluluskan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan 1993 dan kemudiannya PAS Terengganu meluluskan pula Rang Undang-Undang Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Negeri Terengganu. Alangkah peliknya apabila terdapat dua set peruntukan undang-undang jenayah Islam yang berbeza daripada PAS. Sedangkan dalam Syariah Islamiyyah hanya ada satu set hukum jenayah.

2. Walau bagaimanapun, undang-undang PAS (bukan undang-undang Islam) itu tidak dapat dilaksanakan atas beberapa faktor. Antaranya disebabkan kandungan peruntukan undang-undang yang dirangka tidak menepati tuntutan syarak, contohnya kaedah pembuktian dan kaedah pelaksanaan hukuman. Adakah ini bermakna pemimpin PAS cuba menyelewengkan hukum syarak? Maklumlah mereka sudah dijamin syurga, boleh buat apa sahaja semuanya betul.

3. Hakikatnya PAS bukanlah sebuah parti Islam. Parti Islam jenis apakah yang sanggup berpecah dan menyisihkan diri daripada saudara seIslam mereka dalam Umno. Sejarah membuktikan bahawa PAS hanyalah parti yang senantiasa mahu mewujudkan perpecahan di kalangan umat Islam di Malaysia berbanding menggalakkan perpaduan sepertimana yang dianjurkan Islam.

4. Hukum 'Aqidah dan hukum Akhlaq pun tidak mampu dilaksanakan dengan sempurna oleh PAS di negeri yang mereka tadbir sekian lama, inikan pula nak melaksanakan hudud yang hanya salah satu pecahan kecil daripada hukum Fiqah.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP