LIVE Sidang Media PERKASA - Menteri Bertanggungjawap Gagal Melaksanakan Tugas

Thursday, November 11, 2010




11 November Kg Bharu Kuala Lumpur:

Satu sidang media PERKASA telah di adakan di Kelab Sultan Sulaiman Kg Bharu Kuala Lumpur berhubung isu Pengetua dan Penolong Pengarah BTN yang di gantung tugas serta merta tampa siasatan sewajarnya ke atas mereka yang di ambil tindakan ini. Sidang media tersebut juga turut menemplak Kerajaan yang gagal mengambil tindakan sewajarnya ke atas Namewee yang mana telah menerima ratusan laporan Polis akibat kebiadapannya kepada perseorangan dan juga Negara.

Dalam sidang media tersebut Dato Abdul Rahman Timbalan PERKASA kesal di atas kenyataan Dato Seri Nazri Aziz di dalam parlimen tempoh hari yang menyatakan pengantunggan Tugas mereka Pengetua dan Penolong Pengarah BTN.

Dato Abdul Rahman turut menjelaskan mengapa bila kita orang Melayu bercakap soal melayu maka di takrifkan sebagai RACIST dan berderu mereka yang bukan melayu baik di dalam Komponen BN mahupun Pakatan menemplak individu tersebut dan bercakap mengenai tindakan undang undang yang perlu di ambil ke atas mereka orang melayu ini

Namun bila bangsa lain menghina Melayu dan bercakap itu ini maka Komponen Barisan nasional dan juga Pakatan senyap dan bisu tampa sebarang tindakan susulan ke atas mereka bangsa lain yang bersikap Kurang Ajar.

Perkasa mendesak Peguam Negara mengabil tindakan tegas terhadap Namewee yang jelas melakukan perbuatan menghina Negara. hal ini sepatutnya di ambil tindakan segera dan bukan mendiamkan diri atas kebiadapan Namewee.

Perkasa juga mendessak Malaysiakini di ambil tindakan tegas kerana menghina Sultan sultan Melayu. Dalam komen pembaca Malaysiakini menyatakan Sultan sultan melayu kini adalah di bawah takluk UMNO dan menjadi alat kepada UMNO. Perkasa berpendapat walaupun komen tersebut di keluarkan oleh Pembaca namun ianya perlu di pertanggungjawapkan kepada Malaysiakini sepenuhnya.

Dato Abdul Rahman dalam pada itu turut bertanyakan kepada Kerajaan Malaysia apakah kita orang Melayu di Malaysia ini salah apabila menyuarakan sesuatu hal yang mana termaktub dalam perlembagaan? Bagaimana pula kaum lain yang bercakap di sana sini yang mana apa yang di nyatakan mereka itu adalah melanggar Perlembagaan Artikel 153.


Ketua Wira PERKASA Saudara Armand Abu Hanifa dalam kenyataan nya menemplak Menteri dalam Negeri Dato Seri Hisyammuddin dan menteri Komunikasi dato Seri Rais Yatim yang mana masih lagi berdiam diri ke atas Namewee. Sampai bila kementerian bertanggungjawap akan mengambil tindakan?

Begitu juga dengan Father Benjamin yang menghina Islam secara jelas dalam rakaman You Tube. Bila keputusan akan laporan Polis yang telah di buat akan di umumkan? Apakah hal ini terus di diamkan ataupun masih lagi dalam siasatan?

Kalau Anak Melayu yang di siasat maka cepat lah tindakan ke atasnya di ambil, tapi bila kaum lain maka bertahun tahun siasatan dan itu pun masih belum selesai.

PERKASA mendesak agar BTN, Kementerian Pendidikan, Kementerian Dalam Negeri, Kementerian Penerangan dan mana mana agensi yang tetlibat dalam pengantungan Pengetua Sekolah, Penolong Pengarah BTN agar menilai semula prestasi kerja mereka dalam menjalankan Hukuman ke atas mereka ini.

Armand Abu Hanifa juga turut mendesak Peguam Negara untuk mengambil tindakan Tegas ke atas Namewee dan jika tiada tindakan tegas maka tidak mustahil siu perkauman akan sentiasa mekar setiap kali Namewee mengadakan jelajahnya.

Mereka yang terlibat dalam hal ini perlu di adili seadilnya dengan menubuhkan Tribunal Khas dalam menentukan hukuman ke atas mereka ini dan bukannya menggantung serta merta. PERKASA mendesak agar pengantungan mereka ini di tarik balik sehingga selesai siasatan yang di jalankan.

Akhir kata PERKASA meminta pemimpin Melayu yang ada hari ini melihat dan membantu orang Melayu yang tidak mendapat keadilan yang sewajarnya apabila mereka bercakap mengenai hak mereka.

Janganlah pemimpin Politik hari ini di labellkan:
Anak Kera Di Susukan
Anak Sendiri Mati Kelaparan.

Psssttt...Menteri yang bertanggungjawap GAGAL!!!

PAS ITU MELAYU

UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sebarang Maklumat Sila Emel ke: papagomo.com@gmail.com

13 comments:

Anonymous,  November 11, 2010 at 5:05 PM  

Hai Gomo ...jangan haraplah ada pemimpin melayu yang berani macam Peg BTN dan cikgu2 ni. Mereka nilah yang ada semangat pahlawan MELAYU. yang akan berjuang hingga ketitisan darah terakhir. Biar Putih Tulang Jangan Putih Mata.. Andalah Melayu terbaik buat MELAYU MELAYU ditanah MELAYU.. Semoga semangat pahlawan MELAYU anda menular kesetiap inci bumi bertuah ini..

Anonymous,  November 11, 2010 at 5:12 PM  

Hisyamudin tu rasanya tak lama kut karier politik dia dalam UMNO banyak dah kekawan yang kata tak akan sokong dia lagi..cuma dia aje yang tak sedar

Anonymous,  November 11, 2010 at 6:05 PM  

Kepada dua mangkuk hanyun di atas....

nampak sangat la korang suka sangat bangsa melayu sendiri korang di tindas dan di pijak2x oleh bangsa lahanat DAPig. Masih lagi nak pertahankan kerajaan lahanat DAPig Penang! Xkan nk harap DAPig nk pertahanankan melayu kot! PAS lagi la! PKR lagi la mcm kurap! Nak harapkan korang yg pengkianat bangsa lagilah. Suka kalu Cina hanjingkan korang. DAPig pusing korang pun korang caya. Nie la bangsa yg x reti. Dah terang DAPig nk hancurkan Melayu dan hancurkan bahasa Melayu tapi pura2x x tau.

Anonymous,  November 11, 2010 at 6:16 PM  

dalam umno ramai dah hilang telo...
gara2 pentingkan periuk sendiri..

dah nampak x boleh diharap..apa nak harap lagi...
tukar kepimpinan yg baru..adalah jalan terbaik..sehingga ketemu yg benar2 berani dan punyai jiwa umno/melayu..

SOSEJ BABI,  November 11, 2010 at 7:45 PM  

gomo tak mau bt cerita ke pasal seorang ahli PKR ni bernama Noor Azman Abdullah dimana anaknya kena rotan sebab bawa sosej babi ke sekolah..
teruk betul lah perangai org PKR ni..
http://www.malaysiakini.com/news/147869

Anonymous,  November 11, 2010 at 9:03 PM  

nampak sangat pihak kerajaan kita sekarang ini lemah dan pengecut. Tak berani ambil tindakan langsung terhadap Namawee. Adakah ini ada perkara tersurat dan tersirat?

Anonymous,  November 11, 2010 at 9:20 PM  

Tu yang kekadang saya pun bingung juga, memang kita perlu menjaga hati sesama kaum tetapi dalam soal mencabar undang2 kita tak boleh menjaga hati, siapa cincang dialah pikul, berani buat beranilah tanggung. Apa masalah sebenar ni ye?

Anonymous,  November 11, 2010 at 9:48 PM  

mari sokong PERKASA sebagai PARTI POLITIK BERDAFTAR.

UMNO dah tak mampu menjaga orang melayu.

Anonymous,  November 12, 2010 at 12:44 AM  

mai kita ramai ramai sokong PERKASA sbb ini lah flatform yang betull betul berjuang untuk melayu......... hidup PERKASA saya sokong 100%

cengdol,  November 12, 2010 at 6:05 PM  

camner nak join perkasa ek???

Anonymous,  November 13, 2010 at 3:32 PM  

pergi mampos dengan umno.tuihhh

Anonymous,  November 13, 2010 at 3:34 PM  

aku sayangkat umno tapi menteri umno yg aku benci sangat nazri tahi ajis tu,hisamuddin potong pelir tu...tuiih..ini barua babi..kaki arak betina...nk jadi pemimpin mcm mana...dia sendiri melaknat diri dia.

Anonymous,  April 3, 2012 at 12:45 PM  

kalau DAP bercakap/ sokong tentang perjuangan cina dikira racist...maka umno dikira racist juga kerana sangat mementingkan bangsa...kedua-duanya sama

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP