Apa Menatang SYABAS Ni?

Wednesday, December 8, 2010

SYABAS dimiliki oleh Syarikat Puncak Niaga yang sahamnya berjumlah 70% dan 30% dimiliki oleh kerajaan negeri Selangor melalui KDEB dan juga Kumpulan Perangsang. Malangnya SYABAS seolah-olah telah dianak tirikan oleh rejim MB Khalid serba tak tahu sehinggakan syarikat ini dijadikan "kambing hitam" dalam agenda politik kotor PKR.

Ketika SYABAS mengambil alih pentadbiran air daripada PUAS pada 2005, kita dapat lihat bagaimana pengurusan air di Selangor ketika itu agak kurang memuaskan. Dengan kutipan berjumlah hampir RM300 juta yang tidak dikutip daripada pengguna kita boleh mengambarkan ianya seperti rumah yang uzur menunggu sesiapa yang sudi datang membaiki rumah tersebut.

Selepas pengambilalihan, SYABAS telah melakukan perubahan besar dengan menambah bilangan pekerja daripada 1500 orang kepada 3000 orang dalam menjaga kepentingan 7 juta pengguna di Selangor.Penstrukturan semula hutang juga dilakukan dalam menjamin perniagaan kontraktor ketika itu tidak bermasalah dan hampir kesemua hutang yang ditanggung oleh PUAS ketika itu sudah berjaya diselesaikan oleh SYABAS termasuklah hutang mencecah 500 juta untuk kontraktor paip yang tertunggak.

SYABAS juga telah membelanjakan sejumlah wang untuk mewujudkan konsep mesra pengguna dengan mewujudkan sistem perkhidmatan pelanggan yang dipanggil PUSPEL yang menggunakan sistem P Water untuk menyalurkan aduan-aduan terus kepada kawasan yang bermasalah. SYABAS juga telah mewujudkan Pelan Tindakan Kecemasan dalam menangani sebarang masalah yang memerlukan tindakan segera dalam memastikan rakyat Selangor menikmati kemudahan dan perkhidmatan yang terbaik.

Program Tabung Budi anjuran SYABAS dilihat sebagai satu program yang baik dalam menunaikan tanggungjawap sosial kepada rakyat Selangor khasnya. Program ini juga dilihat dapat membantu rakyat miskin Selangor yang tidak dapat menikmati kemudahan air percuma walaupun rejim MB Khalid Serba tak tahu sentiasa berbangga dengan program air percuma...!!!

Sumber Juragan Malawati..

Psssttt.... Khalid Gagap nak jaga Air? Nak bagi Bangkrap?

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sebarang Maklumat Sila Emel ke: papagomo.com@gmail.com

12 comments:

Anonymous,  December 8, 2010 at 10:38 AM  

Gomo mana gambor bini hang mandi dalam kolam guna air syabas tu?...payah sangat hang buh gambaq bini Wira Perkasa yang buah dada separuh terkeluaq....aku tak ada bahan nak selaras anu aku ni...dah lama aku tak pak chu cheng......

Anonymous,  December 8, 2010 at 10:54 AM  

SYABAS nak naikkan rege air pon korg sokong lagi....bodoh nak mampus..
tp ko tau ape, ko bkn org slangor

Megat Alam Gempita December 8, 2010 at 11:29 AM  

Soal Syabas nak naik harga itu soal lain. Soal Selangor beri subsidi RM11.40 atau 20 meter padu percuma itu soal lain.

Isunya, Selangor cuba menghapuskan pemilikan Melayu dalam Syabas dan akan menjualkannya pada syarikat harbi Singapork yg bertanggungjawab memajukan Newater. Wajarkah infrastruktur strategik negara dikuasai asing? Bukankah TS Rozali jutawan Melayu pro UMNO dan orang kuat FELDA yg anti ANAK belaan Si Aliman Haprak.

Sebagai imbalannya, Singapork bersetuju membeli pasir Selangor dengan harga mahal dan bersetuju meningkatkan pelaburannya di Selangor termasuk industri memproses daging babi mega n industri 'maksiat' atas alasan kemajuan tetapi bakal memusnahkan minda Melayu sepertimana dilakukan ke atas Melayu Singapura. Hebat bukan kerja dua betina DAPig si Teressa dan Eli kawtim dengan Singapork!. Ada persen utk MB Gagap...lebih hebat dari Khir Toyo...tunggu ko!!!

Syabas Kastam Selangor menggagalkan cubaan seludup pasir ke Singapork di Pulau Carey...em macamana pula kat Pulau Ketam n Morib yg dimiliki oleh kerabat DAPig Ngeh Ko Ham tu yer?

Bolehkah Khalid Gagap menafikannya???kita saksikan episod seterusnya...

PAPA GOMO December 8, 2010 at 1:23 PM  

Setuju jawapan Megat Alam Gempita!!!

Hahn December 8, 2010 at 1:28 PM  

Dah nak dekat PRU ni. Mana nak cari duit ni... Kalau Khalid Gagap dapat duit banyak boleh la dia tekan Assmin.

Anonymous,  December 8, 2010 at 1:35 PM  

mcmmane boleh jd soal lainnye...yg kena bayar duit air tu bukannye papagomo, tapi RAKYAT...paham x, RAKYAT

PR bela rakyat, rege air x mahal cmc syabas n JOHOR

Anonymous,  December 8, 2010 at 2:43 PM  

Selepas makan tengahari tom yam , perut rasa sakit.. selepas hajat hendak bersuci air tak ada.. hehehe..



mat siam

Anonymous,  December 8, 2010 at 3:04 PM  

mat siam

Awat hang ni bangang....tak payah buang hajat, hang simpan 2 hari...jamin stor kunyit hang kosong....tak percaya ? tanya Saifool Al Bontot.

Anonymous,  December 8, 2010 at 5:44 PM  

Masa sekolah2 dulu klu kita ada belajar 'kos melepas' tentu kita fhm utk mendapatkan sesuatu yg baik, kita perlu melepaskan sesuatu yg lain.
Dlm kes air yg simple ni... utk dptkan bekalan air bersih n berkualiti, kita terpaksalah byr lebih sikit.

Jgn pulak sbb kedekut belas2 ringgit sebulan kita terpaksa hadapi krisis air yg meruncing pada masa akan datang.

PR cuma 'bela' rakyat utk jangka masa pendek tp sbnrnya akan 'bunuh' rakyat utk jangka masa panjang.

khalid gugup,  December 8, 2010 at 7:16 PM  

bukan setakat air free jer.. khalid patut taruk gula dlm air.. baru best. rakyat pun terkeluar bijik mata dgn logo PKR..hahaaa

Anonymous,  December 8, 2010 at 11:14 PM  

Tabung budi yg dibuat oleh SYABAS lebih menumpukan air percuma kepada warga miskin berbanding air free yg dilaksanakan kerajaan DAP Selangor yg mana hanya org kaya sahaja dapat menikmatinya , org miskin duduk flat langsung takde !!! Tabung Budi ni antara perkara yg amat dibenci oleh Khalid dan Kerajaan racist DAP selangor.

Kenaikan air ??? khalid telah menipu rakyat Selangor konon air akan naik tapi dia lupa tanpa persetujuan kerajaan racist DAP selangor air takkan naik .. malah kesilapan dengan memberi air percuma juga yg menyebabkan kerajaan racist DAP Selangor dah takde duit malah krisis air juga disebabkan oleh kerajaan DAP selangor yg menghalang pembinaan empangan

Anonymous,  December 9, 2010 at 9:36 PM  

Tabung budi tu apa hal nak collect kat rakyat pulak tu yang ceo tu gaji sebulan dah beratus ribu belum laie yg lain2 tu ....potong je gaji diorang .nie rakyat selangor pulak nak menanggong mana adil.air tu allah bagi percuma jer ...untung nak berganda-ganda...lu orang nak back up syabass sesangat ada percent ke... dah dapat subsidi air percuma dah kira bagus , x kira baik umno , pr ke yg penting rakyat didahulukan...cantekk...

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP