Ya Allah Ya Tuhanku Moga Engkau Selamatkan Bangsa Melayu Di Malaysia Ini

Monday, July 5, 2010


Zaiton Ismail dan suaminya, Abdullah Mat Isa tidak dapat menahan kesedihan ketika membaca notis arahan mengosongkan rumah mereka yang dibina lebih seratus tahun di Kampung Pokok Asam, Jelutong, Pulau Pinang, semalam.

- UTUSAN/Zhafaran Nasib


PULAU PINANG 2 Julai - Penduduk Kampung Jalan Pokok Asam, Jelutong di sini berharap ada pertubuhan sedia membantu nasib mereka yang berkemungkinan hilang rumah kerana diambil pemaju.

Salah seorang penduduk, Shima Ismail, 37, berkata, jika masalah sedemikian tidak ditangani, tidak hairan jika pada satu hari nanti tiada lagi perkampungan milik orang Melayu di tengah bandar raya George Town ini.

"Kampung ini adalah antara perkampungan Melayu yang masih ada di bandar ini.

"Janganlah nanti tiada lagi kampung Melayu di George Town kerana semua mereka telah dihalau keluar dari pulau," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Kelmarin, kira-kira 200 penduduk asal Kampung Jalan Pokok Asam diusir oleh pemaju.

Pengusiran itu didakwa dibuat oleh pemaju tanpa sebarang perbincangan terlebih dahulu antara kedua-dua pihak.

Difahamkan, tanah kampung berkenaan akan dibangunkan dengan projek kediaman bertingkat dengan kos lebih RM800,000 seunit oleh pemaju yang berpangkalan di Kuala Lumpur.

Menurut Shima, penduduk kampung kini tidak tahu kepada siapa untuk mereka mengadu dan mendapatkan bantuan.

Ini kerana, jelas beliau, wakil rakyat di kawasan itu sendiri dilihat seolah-olah tidak endah dengan nasib yang menimpa mereka.

"Kami ada mengadu kepada Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi tetapi tidak mendapat sebarang reaksi daripadanya.

"Kami hubungi dia semalam, tapi dia tidak dapat hadir meninjau masalah ini kerana berada di Parlimen," ujarnya.
Sumber: Utusan Malaysia

Ya Allah Ya Tuhanku

Dah agak benda macam ni akan berlaku lambat laun sama ada di bawah GERAKAN mahupun DAP. Bukan kata tak sokong parti Gerakan komponen BN tapi kalau dah Cina tetap juga Cina. Mereka sudah muak dengan Kuasa Ekonomi yang tinggal sekarang ini hanya Kuasa Merintah Malaysia sahaja yang mereka mimpi tiap tiap malam.

Kalau di bawah Gerakan dulu orang Melayu tidak nampak jelas tertindas memandangkan UMNO masih lagi di puncak Kekuasaan dengan mengawal serba serbi termasuk hal hal sulit. Gerakan pun takut cuma dalam diam tak diam mereka tetap meneruskan agenda menghalau orang Melayu P.Pinang dalam pelbagai cara.

Sekarang DAP parti serpihan PAP yang mana serpihan Komunis pulak yang mentadbir P.Pinang. Apa lagi, DAP ni yang kita memang tahu tahap RACIST nya balun orang Melayu P.Pinang tak kira depan atau Belakang. Apa yang mereka pasti Orang Melayu mesti keluar dari Pulau Pinang dan mereka kaum Pendatang kuasa Dominan di sana.

Strategi DAP ni tak macam Gerakan yang mana Gerakan agak takut takut nak halau Melayu, tapi DAP ni memang betul betul jelas menghalau melayu tak kira apa nak jadi pun mereka akan halau. Kalau takat keluar berita Harakah dan Keadilan yang pemimpin DAP lawat rumah orang Melayu ke, masjid ke Surau ke tu semua adalah Gimik politik nak meraih undi. Jahanam semua.

Pemimpin Melayu di Pulau Pinang? Nak harapkan siapa? PKR? PAS? Jahanam mereka tak bantu melayu yang dok tertindas oleh DAP ni. Kalau lah ada pemimpin Melayu PKR menegur kepimpinan DAP sudah pasti kena tindakan disiplin pula dari Anwar Ibrahim. Kalau YB PAS yang tegur sah sah kena tindakan Majlis Ulama PAS pula. Nik Ajis tak bagi tegur DAP ini. DAP sekutu rapat PAS dan PKR.

UMNO? Nak harapkan macam mana kalau dah negeri di Tadbir pembangkang? Salah UMNO juga kerana tak menangkan orang Melayu dari dulu. Nak buat pembangunan tu buat lah, bukan kami orang melayu marah pun. Tapi kena lah tempatkan lokasi orang Melayu ni di tempat strategik juga. Bukan nya buat rumah ratusan ribu yang melayu tak mampu beli dan akhirnya keluar dari Pulau Pinang.

Sekarang ni mereka DAP dah terang terang halau satu persatu orang Melayu. Dan untuk pengetahuan semua DAP sudah mengatur strategi di seluruh P.Pinang dan juga Seluruh Malaysia yang mana kawasan di menangi mereka dengan meletakkan pengundi HARDCORE DAP. Kiranya mereka sudah menjalankan penukaran kawasan mengundi lah ni.

Kawasan yang mana mereka DAP memang besar dan di jamin kekuatannya akan di keluarkan sebilangan pengundi DAP ini ke kawasan yang 50/50. Mana mana lokasi Melayu mereka akan masukkan sedikit demi sedikit bagi menjadikan peratusan Melayu berkurangan dan seterusnya menjadikan mereka majoriti di kawasan berkenaan.

Tak cukup dengan itu mereka melakukan taktik ala ala pemerintahan PAP di Singapura yang mana melibatkan pemaju perumahan di seluruh P.Pinang. Caranya: Bila pembeli rumah orang Melayu ingin membeli rumah di kawasan yang di pilih maka pemaju perumahan akan mengatakan unit tersebut sudah habis di jual. Walhalkan unit tersebut masih ada namun kerana ingin meletak pengundi Cina maka unit tersebut hanya akan di jual kepada Cina sahaja.

Mereka akan mengaturkan pembeli pembeli Melayu ini agar tidak melebihi kaum lain. Yang mana mereka akan membahagi bahagikan unit unit ini kepada kaum Melayu dalam kawasan Dun mahupun Parlimen yang berlainan. Hebat agenda DAP ini. Memang hebat bila Melayu Bangsat PKR dan PAS terlibat sama.

Ini lah yang berlaku di Singapura untuk pengetahuan anda semua. jika tidak percaya di sarankan bertanya kepada orang Melayu Singapura itu sendiri akan pengasingan penempatan Melayu ini.

Jika PRU ke 13 akan datang Barisan Nasional tidak Menang dan merampas kembali Pulau Pinang maka sampai bila bila sekalipun Pulau Pinang tidak akan dapat di Tadbir BN. DAP akan menguasai secara total Pulau Pinang dan mereka tidak lagi memerlukan bantuan dari kerajaan Pusat kerana Abg mereka dari Singapura akan membantu segala serbi yang di perlukan. Pelaburan untuk P.Pinang juga akan melebar termasuk pelaburan dari ISRAEL!!!

Pemimpin UMNO kena bangun dari tidor, orang Melayu P.Pinang dan seluruh Malaysia kena Bangkit bagi mematikan langkah langkah DAP yang cuba menghalau Melayu dari bumi sendiri. Jika kita merasakan tidak apa DAP memerintah maka Anak cucu cicit kita yang akan menanggung sengsara.

Buat Melayu PAS dan PKR usahlah lagi jadi Barua kepada DAP ini. Jangan kerana kehendakkan jawatan yang ada serta wang yang tak seberapa bangsa anda tergadai akhirnya. Anak cucu cicit anda belum tentu dapat hidup sempurna di bawah pentadbiran DAP kelak.

Psssttt....Gomo menitis air mata masa tulis artikel ni....Ya Allah Ya Tuhanku moga engkau ampunkan umatmu yang menggadaikan tanah airnya itu sendiri.


PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP