WAJIB BACA - Melayu Di Bunuh Dan Di Simbah Cat Merah Oleh DAPig

Monday, August 23, 2010




Terbujur kaku seorang pekerja UMNO bernama Kasim bin Omar yang telah dibunuh dengan kejam oleh orang Cina dari Parti Buruh pada 24 April. Allahyarham juga telah disimbah mukanya dengan cat merah. Pemimpin UMNO mengkebumikan beliau secara senyap-senyap kerana bimbang berlaku rusuhan kaum. Namun demikian Rusuhan tetap berlaku pada 13 Mei 1969 apabila Parti DAP dan Gerakan menang dan keterlaluan menghina Melayu.

Ini adalah satu Fakta dan Sejarah yang benar dan sohih dan ianya bukanlah satu pekara omongan kosong semata mata. Tujuan Gomo untuk mengeluarkan gambar di atas bukanlah untuk mengajak kita orang Melayu menyerang Orang Cina mahupun meminta agar berlakunya satu lagi peristiwa berdarah pergaduhan Kaum antara orang Melayu dan Cina.

Kita orang Melayu seharusnya bermuhasabah diri dalam menilai makna dan juga wajah yang sebenar di sebalik Gambar dan kejadian yang berlaku itu. Bukan kerana Pekerja yang mati di Bunuh oleh Cina parti Buruh itu orang UMNO tapi ianya adalah kerana Lelaki itu adalah seorang Islam dan juga Berbangsa Melayu.

Dan bila berlakunya pergaduhan Kaum antara orang Cina dan Melayu pada tahun 1969 apakah ianya memilih antara orang UMNO, PAS untuk di Bunuh? Tidak ada perbedaan waktu itu baik orang UMNO mahupun PAS, selagi ianya orang Melayu yang Islam agamanya maka akan mereka Bunuh tidak kira apa sekalipun alasan yang di beri.


Apakah kita masih tidak dapat menilai apa yang berlaku pada tragedi 13 Mei itu merupakan satu cetusan Perkauman yang tidak mempedulikan fahaman politik? Jadi mengapa cukup susah untuk kita bersatu waktu ini dalam menguatkan silaturahim antara kita semua tampa mengira fahaman politik?

Di mana akan kita jumpa Titik pertemuan antara orang Melayu dalam masa terdekat ini? Walaupun Kuasa Melayu sudah semakin terhakis dan berpecah namun masih ramai lagi orang orang Melayu khusnya di dalam Pakatan Pembangkang tidak ingin untuk duduk semeja bersama UMNO dalam membincangkan hala tuju orang Melayu dan apa akan jadi pada Melayu jika kusa Memerintah sudah hilang kelak.

Jika merana kelak bukan kita, tapi anak cucu cicit kita lah yang akan merana akibat dari keBODOHAN kita yang menghancurkan perpaduan orang Melayu itu sendiri. Jangan kerana kesilapan kita maka mereka anak cucu cicit kita yang akan menerima padahnya bila mereka di cengkam kuasa Asing yang dulunya sanggup menumpahkan Darah Melayu kerana Kuasa yang mereka inginkan.

Hari ini Sebuah Surau di simbah dengan CAT MERAH pula di Seremban. Angkara siapa cat Merah ini? Siapa yang cukup gemar dengan Cat Merah? Takkanlah Surau berkenaan Meminjam dari Along dan bila tak dapat di bayar lalu di simbah dengan Cat Merah pula?


Renung renungkanlah......

Psssttt...Al Fatihah buat arwah......

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

PANAS - Lelaki Baru Nora Danish Seorang Dot Dot Dot



Isu Panas dalam Akhbar Kosmo semalam antara Hubungan Nora Danish dan seorang pemuda anak Seorang Datuk yang berasal dari Kelantan.
Artikel Penuh KOSMO Klik Di Sini

Gomo tak pernah pun ulas cerita artis artis ni baik artis Malaysia mahupun Antarabangsa. Sebab Gomo bukannya artis ataupun peminat Fanatik seseorang artis. Tapi oleh kerana Gambar Lelaki yang di kaitkan dengan Nora Danish itu adalah seorang rakan seperjuangan maka Gomo tampil ke hadapan untuk membantu dirinya membersihkan namanya yang mana telah di sampaikan tidak betul oleh akhbar Kosmo pada keluarannya yang semalam.

Dalam keluaran Kosmo semalam terdapat satu kenyataan dari kosmo yang memetik:

"Kau tau tak, mamat tu suka sangat tayang gambar berkepit dengan Nora dalam Facebook, aku tak tahulah apa motif dia.

"Lepas tu, tahulah anak orang kaya, tapi takkan satu badan bersalut Hermes," kata Cik Kid Mulut Muncung sambil memuat turun gambar-gambar mesra Nora dan Shahrul ke telefon Diva.


Dalam ayat ini satu pun tidak betul sama sekali kerana setakat yang di ketahui oleh kami rakan rakan Shahrul ini tidak pernah Upload gambarnya bersama Nora Danish dalam akaun Facebook, melainkan gambar dirinya dan Nora di dalam profil akaun Black Berry Maseengger (BBM)

Nak tanya juga dengan DIVA yang tulis artikel ni, sapa si Cik Kid Mulut Muncung tu? Kerana yang tahu gambar gambar ni semua adalah rakan dalam BBM itu sahaja. Jauh sekali kalau dapat melalui akaun Facebook beliau. Sumber mana ni Miss DIVA?


Kalau Miss DIVA nak melariskan berita tu tak mengapa tapi kenalah rujuk dulu pada empunya badan ataupun siasat sendiri akaun Facebook Shahrul tu. Takkan lah bila si Cik Kid Mulut Muncung cakap maka Bulat bulat juga Miss DIVA percaya dan tulis bulat bulat?


Shahrul ni ada karier nya juga dan merupakan seorang yang aktif dalam berpolitik, persatuan dan kemasyarakatan. Ada lah juga gambar dia dan Nora bersama sewaktu program program yang di jalankan. Miss DIVA taknak tengok ke gambarnya?


Apa sekalipun empunya badan saudara Shahrul tidak lah menekan Miss DIVA dalam hal ini namun meminta agar jika hari mendatang Miss DIVA berhubung lah dengan tuan punya badan untuk pengesahan. Tak elok juga kalau dengar mulut orang yang ke tiga atau ke sepuluh ni.

Tidak mahulah nanti timbul pula berita yang tak elok berkenaan mereka berdua ini. Nora Danish ni Ibu Tunggal dan seorang yang berusaha gigih untuk membesarkan anaknya, walaupun pelbagai dugaan yang datang melanda dirinya tidak mahulah nanti keluar berita yang tidak enak kita dengar dek kerana penyampaian yang tidak sohih.

Kalau dah jodoh tak kemana, harap jangan lah ada pihak cemburu dengan keakraban mereka berdua ini. Kita mampu merancang Tuhan yang menentukan.


Shahrul Nasrun Dato' Kamarudin
Group CEO Red Carpet Group.
Ajli UMNO
Exco Wira PERKASA

Saudara Shahrul ni sekarang berada di Tanah Suci Mekah bagi mengerjakan Umrah dan sudah tentu tidak enak juga berita sebegini di kala beliau sedang menunaikan umrah. Gomo sebagai rakan dan wakil dari pihak Shahrul meminta agar pihak Kosmo melalui Miss Diva mempebetulkan kenyataan nya tersebut.


Ini ke yang di katakan "satu badan bersalut Hermes???"

Psssttt..Kesian member tu tengah tunai Umrah...kena jugak....

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP