Topik Hangat - Siapa Barua? Siapa Pendatang?

Monday, October 4, 2010

JOHOR BAHRU: Sultan Johor, Sultan Ibrahim, hari ini mengingatkan badan kehakiman dan mahkamah supaya berhati-hati dalam mengadili kes sensitif yang boleh menjejaskan keharmonian rakyat termasuk membabitkan kuasa raja.



Sultan Ibrahim bertitah, kes sensitif yang tidak sesuai untuk dibicarakan hendaklah ditolak kerana dikhuatiri ia boleh mendatangkan rasa tidak puas hati kepada sesuatu pihak.



"Kes mahkamah yang tidak sesuai untuk dibicarakan hendaklah ditolak kerana jika mahkamah mendengar kes tersebut dan membuat keputusan, sudah pasti ada pihak yang tidak berpuas hati.



"Oleh itu, adalah lebih baik jangan dilayan kes sensitif terutama yang membabitkan kuasa raja-raja," titah baginda pada perasmian seminar Perlembagaan Malaysia peringkat negeri Johor di sini hari ini.



Baginda bertitah, sebarang bentuk perbahasan dan pertelingkahan mengenai isu sensitif juga hendaklah dielakkan oleh semua pihak kerana ianya hanya akan menambahkan lagi jurang perselisihan terutama antara agama dan bangsa.



Baginda bertitah, segala kekeliruan yang timbul perlu diperjelaskan dengan teliti supaya rakyat dapat hidup dengan harmoni, aman damai dan saling menghormati.



Baginda turut membidas sikap segelintir pihak yang ghairah memperjuangkan kaum sendiri dan mempertikaikan hak dan keistimewaan orang Melayu yang termaktub sekian lama dalam Perlembagaan negara.

Menyifatkan golongan tersebut sebagai cetek akal, Sultan Ibrahim bertitah tindakan yang hanya bercakap mengikut selera sendiri tanpa meneliti sejarah pembentukan Perlembagaan Persekutuan itu akan merosakkan keharmonian kaum di negara ini. "Kita perlu ingat, keistimewaan yang diberikan kepada orang Melayu tidak menghalang hak kaum lain, malah kaum lain juga diberi hak dan jaminan dalam Perlembagaan.



Sumber Bernama



Aku dah kata lama dah, Si Nizar Babi Durjana tu memang Biadap dan kurang ajar! Makin lama makin biadap dan tak henti henti jadi si Penderhaka yang bangsat. Kerana dia lah maka ramai Rakyat yang termakan hasutan. Kerana si Babi nilah ramai rakyat di bodohkan, Kerana Durjana ini lah rakyat di jadikan bahan sarkas sampai sanggup berguling guling atas jalanraya.



Bagi pihak yang masih tak sedar sedar diri dengan asal usul tanah Melayu elok lah buka balik sejarah Tanah Malaysia ini dan selidiki asal usul serta perjanjian kemerdekaan yang telah di capai!



Jangan ingat bila Namewee kata "ini Malaysia sapa bikin jadi Kaya dan sejarah tak menulis nya" maka anda semua boleh meminta itu ini dari apa yang telah di meterai waktu kemerdekaan. Sebaliknya anda harus Fikir kena Orang Melayu memberikan 1 JUTA kerakyatan Kepada Kaum China dan India bagi memberi peluang hidup di Tanah Melayu ini! Kena fikir bab tu sebelum nak minta itu ini!



Gua menyokong penuh Titah Sultan Johor dalam hal ini. Kesemua yang di nyatakan adalah benar dan Rakyat jangan menjado Bodoh sehinggakan sudah lupa asal usul masing masing!!!



Anwar Ibrahim punca segala galanya! Ini lah pengkhianat Agama Bangsa dan Negara!



Anwar Al Juburi Harus Bertaubat!!!

Read more...

PANAS - Ini Dia Bukti Din Puduraya Balun Bini Orang

Din Puduraya! Hehehe, apa lah nak jadi dengan kau ni Din? Ada bini punya cantik tapi kau Balun jugak bini orang. Apa kau dah kemaruk sangat ke sampai Bini orang pun kau sesah? Apa yang special nya Bini orang tu sampai sanggup kau nodai? Apakah skill nya lebih? Din....din...apa lah nak jadi kau ni Din.



Gomo hari ni nak cakap serba sedikit pasal Din Puduraya ni. Din yang mana nama pendek, Kalau nama panjang nya Salahuddin, Ada pangkat, pangkat nya YB, Ada parti, Parti nya PAS. He he he. Tapi biarlah kita panggil nama glamour je, Din Puduraya! Senang nak ingat!



Sebenarnya kesah Din Puduraya ni dah pernah di mainkan beberapa Blogg hujung tahun lalu dan juga awal tahun ini. Kalau ada juak PAS totok kata Gomo Fitnah elok lah nilai balik blogg blogg yang memainkan cerita Din Puduraya ni! Hehehe. Walaupun cerita nya sama berkisar pada Din Puduraya, namun maklumat yang di terima datangnya dari sumber yang lain lain.



Gomo pernah keluarkan artikel sebelum ini isu Din Puduraya yang menyatakan wanita tersebut bernama Halimah! Nama sebenar wanita tersebut bukan lah Halimah. Gomo nak lihat reaksi beberapa pihak yang tahu cerita ni dah sahih bila menerima panggilan talifon dan mesej dari individu tertentu yang menyatakan Nama Bini orang yang si Din Puduraya ni balun adalah bernama AZIZAH!



Ops!!! Bukan Azizah bini Anwar Ibrahim, tapi Azizah Rawang! He he he. Azizah ni menetap di batu 16 rawang, no rumah Dot dot dot! Jalan pun Dot dot dot!



Gomo akan sambung lagi cerita Din Puduraya ni kelak! Nak cerita macam mana si Din Puduraya ni boleh Balun Bini Orang! Dan si Din ni TAK PAKAI KONDOM pulak tu! Serta huraian mengapa YB PAS ni membalun si Azizah tu di Hotel Puduraya dan tidak di hotel Berbintang 5 yang Selesa sesuai taraf taraf YB Parlimen!



Buat Pengikut setia PAS, elok lah tanya dengan YB Din Puduraya tu. Kenapa sekarang dah tak ke Puduraya? Makcik Cleaner kat Hotel tu pun dah susah sekarang ni. Kalau dulu Rm100 si Din Puduraya bagi TIPS! Baik punya katakan!!! He he he!

Apa sekalipun Din Puduraya di persilakan menyaman Gomo kerana pendedahan ini! Tu pun kalau lah Yb Din Puduraya Ada TELOR! Hahahaha!

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP