LIVE PRK GALAS -Nik Ajis Merampas Tanah Milik Umat Islam

Wednesday, October 27, 2010

27 Oktober Post Brooke Dun Galas :

Gomo dan beberapa orang rakan blogger DET, Gelombang Rakyat, Badut Rakyat dan Gelombang Wangsa Maju kini berada di Post Brooke penempatan masyarakat Orang Asli yang mana Tanah mereka telah di rampas oleh Kerajaan PAS Kelantan pentadbiran Nik Ajis.

Gomo mengucapkan Kepala BUTOH kepada PAS yang mana dalam kenyataan nya semalam mengatakan Isu Ladang Rakyat tidak ada kena mengena dengan Dun Galas dan penempatan orang Asli tidak mempunyai Masaalah!

Gomo bersama rakan lain dalam temuramah dengan penduduk sekitar penempatan orang Asli di sini banyak mempunyai bukti hasil Rampasan pihak PAS kepada mereka di sini. Jelas PAS telah membohongi rakyat seluruh Malaysia bila menafikan isu Ladang Rakyat ini.

Tanah yang di Rampas ini sebenarnya telah di Jual kepada seorang Tauke Cina dari Singapura. Tanah yang sebelum ini di usahakan oleh masyarakat orang Asli telah di rampas tampa sebarang pampasan malah ada kumpulan yang menggugut masyarakat orang Asli di sini agar tidak bertindak melaporkan hal ini.

Rampasan tanah oleh kerajaan PAS Kelantan melibatkan 410 keluarga dari 18 perkampungan Orang Asli. Jumlah penduduk yang di halau dari ladang rakyat ini berjumlah 2400 keseluruhan penduduk.

Gomo akan update isu Ladang Rakyat PAS ini dalam masa terdekat! Bukti bergambar sudah di perolehi dan harapan kami agar Para Blogger dan Facebookers serta rakyat yang mana prihatin kepada masyarakat orang Asli yang di nafikan Hak Tanah nereka ini di bela dan menyampaikan hal kekejaman PAS ini kepada rakyat seluruhnya.

Psssttt.... PAS RASUAH masyarakat orang Asli rm200. BABI punya PAS

Read more...

PRK GALAS - Ku Li Tolak Calon BN? Calon PAS Di Sokong PKR?



Sebagai ‘otai’ Tengku Razaleigh Hamzah tahu apa yang terbaik untuk memastikan kemenangan bergaya Barisan Nasional (BN) di Dun Galas 4 November ini. Ahli Parlimen Gua Musang itu memilih untuk memulakan kempen rasminya malam pertama dengan mengadakan pertemuan bersama ketua-ketua masyarakat orang asli di kediamannya di sini. Beberapa wartawan termasuk wartawan dari Agendadaily mengikuti perkembangan ini. Beberapa bingkasan telah saya kaji melalui soalan2 yang ditujukan wartawan tersebut.

Beliau dikatakan bersahaja, menjawab soalan media dalam sidang media tanpa dirancang itu. Soalan utama tentulah soal misteri ketiadaannya bersama pemimpin-pemimpin BN di khemah VIP Pejabat Tanah dan Jajahan Gua Musang sebelah paginya. Ketiadaan Ku Li jadi cakap-cakap kononnya ada retak dalam jentera BN yang diketuainya. Ketika diajukan soalan itu, jawab Ku Li mudah.

“Saya dah selalu ke Pejabat Tanah dan Jajahan itu, kebetulan rakan-rakan saya (pemimpin BN) ada berhimpun di situ. Tidak semestinya semua orang ke sana,” katanya. Berkenaan dakwaan kononnya dia ‘kecik hati’ dengan calon BN Abdul Aziz Yusoff, Ku Li sambil ketawa, soal balik “Nak kecil hati kenapa, calon itu memang saya sokong seratus peratus.

“Dan beliau dipilih oleh AJK UMNO Gua Musang, semasa kita adakan rundingan dengan undi yang paling banyak sekali.

Jadi itulah nama yang saya kemukakan kepada Datuk Seri Najib untuk beliau putuskan. Beliau dapat undi yang terbanyak.,” katanya sambil berkata memang menjadi kebiasaaan dalam pilihanraya, pemimpin BN cuba dilaga-lagakan oleh lawan. Sebagai orang lama, tidak mudah menari ikut gendang pembangkang. Dia tahu menari ikut gendang dan paluannya sendiri.

Gaya kempen yang diarahkan beliau untuk pilihanraya di Galas ini juga berbeza dari beberapa pilihanraya kecil sebelum ini. Kalau sebelum ini, semua arahan untuk jentera UMNO berpusat di ‘command center’, Ku Li sebaliknya memutuskan sebaliknya.

“Saya fikir ada baiknya, kalau kuasa itu diserahkan kepada peti undi masing-masing. Kerana segala kegiatan sepatutnya tertumpu di peti undi, kerana ahli-ahli, penyokong berada di situ, dan kita patut mengawal pengundi yang berada di peti undi.

“Kita tetapkan seorang AJK Bahagian jaga satu peti undi, saya serahkan kuasa saya kepada mereka. Jadi mereka buat keputusan sendiri, jika ada masalah, saya akan bantu untuk selesaikan, tapi di peringkat perlaksanaan, biar mereka yang putuskan,” kata beliau. Menurutnya, cara itu lebih baik untuk mengepung pengundi.

“Bila kita libatkan jentera di peringkat bahagian untuk jaga peti undi, dan beri mereka kuasa, ia lebih mudah, kerana mereka kenal pengundi, dari situ kita tahu, mana yang ‘hitam, kelabu dan putih, Jika ada masalah berbangkit, baru saya masuk campur, jika tidak ketua-ketua peti undi ini bebas menentukan bentuk program yang mereka mahu untuk pastikan pengundi memilih BN dalam pilihanraya ini,” katanya. Sebab itu, kata beliau, jentera luar hanya digunakan untuk membantu sahaja, tulang belakang kempen di peringkat peti undi, adalah jentera tempatan.

“Siapa hendak datang, dialu-alukan, kita tidak halang, Cuma kita hendak selaraskan kegiatan semasa kita berkempen,”katanya. Selain, kaedah itu boleh ‘kepung pengundi’, kata Ku Li, ia juga memastikan tidak ada pertindihan program yang diatur untuk penduduk di Dun Galas. Jika terjadi juga pertindihan, maka lebih mudah untuk mengatur semula, kerana jenteranya, jentera tempatan yang tahu selok belok kawasan.

“Biar semua dapat, jangan hanya bertompok, bila jentera tempatan yang uruskan, mereka tahu, kawasan mana yang perlu, beri lebih tumpuan dan sebaliknya,” kata beliau lagi. Kaedah itu memang praktikal, sebab itu juga, kata Ku Li, beliau tidak galakkan ceramah besar-besaran.

Hujahnya mudah, jalan-jalan di Galas sempat, kalau buat ceramah besar-besar, banyak gangguan, lagi pulak, katanya merosakkan jentera di peti undi, apabila bila jentera yang sepatutnya ‘kepung pengundi’ pergi dengar ceramah sekali.

“Kita rugi, dari segi kegunaan tenaga, saya fikir baiklah kita lebihkan program kelompak yang terus kepada kumpulan sasaran. Semua boleh turun bantu, menteri tak menteri, semua dialu-alukan, tapi di peringkat peti undi, saya pun walau, sebagai pengarah pilihanraya, tapi saya akan berkerja seperti gurkha, bila saya diperlukan,” katanya. Mengenai semangat jentera, kata Ku Li, ada perbezaan ketara dengan pilihanraya umum 2008 lalu.

“Bila kita turunkan tanggungjawab kepada mereka, semangatnya lain sikit, bertambah motivasi, apatah lagi bila bantuan dari rakan-rakan seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak. Kita tunggu dan lihat maklum balas dari jentera dalam sehari dua ini, mana yang lemah kita akan bantu, kita akan baiki dan sokong,”kata beliau.

Inilah sifat Ku Li yang sewajarnya dijadikan contoh. Galas dan Gua Musang sudah sebati dengannya. Namun, beliau tetap akan memastikan ADUN2 di kawasan beliau mempunyai sikap dan semangat jiwa rakyat seperti yang dipupuk beliau.

Penerangan seperti ini yang didedahkan Agendadaily wajar dipuji. Syabas.

Sumbangan Blogg Gelombang Rakyat

GOMO:
Pembangkang kata macam macam berhubung isu tersebut, isy isy isy.....betul betul SPIN lah depa ni. Ha ha ha!!! Tapi macam mana pula Ku Li boleh jelas kelihatan menyokong Calon Aziz Yusof sepertimana dalam pengumuman Calon 24hb yang lalu? Takkan tu depa tak nampak pulak?

Apa sekalipun Rakyat Sedang cuba di perbodohkan Pakatan Haram ini dengan menyatakan Ku Li tidak menyokong Calon Aziz Yusof. Nampaknya mereka semakin Goyang dan Gusar dengan Kekuatan Ku Li dan Barisan Nasional di Galas ini.

Semua orang tahu sentimen Rakyat Gua Musang terhadap Ku Li sejak dulu lagi. Ku Li bukan calang calang pemimpin. Dah lama dengan asam garam politik ni.

Apa pun PAS dan penyokong mereka patut tanya kenapa PKR BOIKOT Calon PAS kali ini! He he he.......

Untuk Makluman semua Gomo sekarang berada di penempatan orang Asli di Post Brook Gua Musang membuat liputan lawatan TPM Tan Sri Dato Muhyiddin Yassin di sini. Laporan lanjut akan menyusul. Kadar kelajuan internet di sini juga agak Slow dan harap bersabar!!!

Psssttt....Kesian.....modal depa dah habis.......hua hua hua

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sebarang Maklumat Sila Emel ke: papagomo.com@gmail.com

Read more...

GEMPAR - Nyawa Karpal Singh Dalam Bahaya

Kesian.....
Memang Kesian......
Kenapa Kesian?
Kesian.......

Gomo kesian pada Karpal Singh peguam Anwar Ibrahim bila di sahkan menghidap penyakit Deman Denggi Berdarah! Dengar kata nyawa nya pun 50/50. Isy isy isy. Kesian.......

Semalam Kes Liwat Anwar Al Juburi tangguh kerana Karpal Singh Deman Denggi! Rasanya hari ini pun Karpal Singh masih lagi terlantar di Hospital! Kesian.........

Lagi Gomo kesian bila Anwar Ibrahim sikit pun tak datang melawat Karpal Peguam utamanya! Kenapa lah anak Guam tak melawat Karpal tu? Kejam betul Anwar ni! Kesian.......Karpal Singh!

Paling Gomo kesian bila kes Liwat Anwar tangguh lagi! Kesian......sampai bila nak harapkan Karpal Seorang bagi menjalankan kes Liwat ni! Mana peguam peguam yang lain! Takkan lah tu pun tak boleh handle dan mengharapkan Karpal Singh sorang? Kesian........

Hari ni SAH tangguh lagi kes liwat! Emmm bagaimana lah nasib mangsa Liwat Saiful Bukhari! Keadilan buatnya sampai bila akan selesai? Siapa yang bersimpati padanya? Kesian.........

Gomo malas nak ulas banyak hal ni cuma harap Karpal Singh cepat sembuh dan dapat meneruskan kes Liwat Anwar Brahim ni! Jangan lah Tangguh dan terus tangguh lagi! Keadilan harus di perjuangkan!

Lawan Tetap Lawan

Kesian..............

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP