PANAS - Kit Siang Terkencit Pada Tarikh 13 Mei Kata MP Bayan Lepas

Saturday, November 13, 2010

Merujuk kepada laporan akhbar Utusan Malaysia Jumaat 12 November 2010 mukasurat 5 mengenai laporan Polis berhubung cadangan menyambut ‘Hari Perpaduan’ pada 13 Mei setiap tahun.

Inisiatif pihak Utusan Malaysia mencadangkan pendekatan positif keatas sejarah hitam Malaysia - peristiwa berdarah 13 Mei 1969 – menerusi rencana bertajuk “13 Mei dan 21 Julai : Fakta Sejarah, mengapa perlu takut? adalah sesuatu yang amat bertepatan dan mampu menyumbang kearah penyelesaian strategik kemelut politik dan sosial masakini.

Pada pendapat saya, cadangan pengarang Utusan Malaysia berkenaan bernada progressif demi memupuk kesefahaman, toleransi, tolak ansur dan semangat muhibbah seluruh rakyat Malaysia.

Adalah amat penting bagi rakyat Malaysia dari pelbagai lapisan, tanpa mengira agama atau bangsa, untuk bersatu tanpa sebarang perasaan prasangka diantara kita.

Peristiwa hitam 13 Mei, 1969 adalah sesuatu yang harus di-ambil iktibar dan kita harus belajar dari pengalaman lampau agar generasi sekarang dan yang akan datang tidak mengulangi kesilapan lampau.

Saya tidak faham kenapa initiatif yang luhur ini menerima tentangan dan ditempelak ahli politik di Negara kita.

Saya amat khuathir akan tindakan segelintir ahli dan pemimpin pembangkang yang amat gemar mempolitik-kan isu-isu sebegini dan menghasut rakyat dari perspektif sempit mereka.

Tindakan beberapa pemimpin pembangkang yang begitu hebat menentang segala bentuk usaha untuk memupuk perpaduan dan kesefahaman dikalangan rakyat, adalah amat membimbangkan.

Sebagai rakyat dan warganegara dibumi bertuah ini saya amat khuathir dengan keadaan politik perkauman dan chauvinis yang dianjurkan segelintir manusia dalam Negara.

Selaku wakil yang di-pilih rakyat di kawasan Parlimen Bayan Baru saya menyeru agar kerajaan mengambil satu pendekatan yang lebih serius keatas perilaku negatif segelintir ahli dan pemimpin politik.

Kerajaan harus mempertimbangkan satu penyiasatan bebas atau penyediaan ‘Kertas Putih” berhubung kemelut politik berunusur chauvinis dan tindakan-tindakan provokasi melampaui.

Mungkin tidak keterlaluan jika penubuhan suatu Suruhanjaya Siasatan DiRaja dipertimbangkan kerana isu politik melampaui batas-batas kemasyarakatan, adat, budaya, Rukun Negara dan Perlembagaan Persekutuan adalah sesuatu yang mampu menghancurkan Negara bertuah ini.

Kerajaan harus mengambil tindakan yang tegas kerana dewasa ini semakin banyak isu-isu sentitif yang sengaja ditimbulkan demi kepentingan politik semata-mata.

Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu adalah payung untuk setiap rakyat Malaysia tanpa mengira agama atau bangsa, dan serentak itu adalah amat bertepatan jika Suruhanjaya Siasatan Di-Raja dibentuk untuk menyediakan suatu laporan lengkap untuk pengetahuan Duli-Duli Yang Maha Mulia serta rakyat jelata mengenai tindakan jahat segelintir pemimpin politik yang rakus.

Tentangan terbuka terhadap kuasa-kuasa Raja Melayu, keistimewaan Bahasa Kebangsaan, hak-hak istimewa Bumiputera, mempergunakan agama Islam untuk kepentingan politik serta perkara-perkara lain yang mampu menggugat kestabilan sosial harus kita bendung sebelum nasi menjadi bubur.

Tindakan terbaru seorang pemimpin politik pembangkang di-Sarawak mempergunakan agama Islam untuk mengaburi mata rakyat setiap kali menjelang pilihanraya adalah amat menjijikan.

Kita sebagai rakyat Malaysia tidak harus membiarkan politik demi kepentingan diri sendiri, dan politik chauvinis berunsur perkauman berkembang kerana politik tanpa batas seperti ini akan merugikan semua pihak dikemudian hari.

Janganlah kita korbankan Negara bertuah ini demi nafsu politik rakus segelintir pihak.

Terima Kasih.

Zahrain Mohd Hashim

Ahli Parlimen Bayan Baru

Psssttt....Kenapa DAP takut? Hahaha!!!

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sebarang Maklumat Sila Emel ke: papagomo.com@gmail.com

Read more...

PANAS - Kit Sing Terkucil Pada Tarikh 13 Mei Kata MP Bayan Baru

Merujuk kepada laporan akhbar Utusan Malaysia Jumaat 12 November 2010 mukasurat 5 mengenai laporan Polis berhubung cadangan menyambut ‘Hari Perpaduan’ pada 13 Mei setiap tahun.

Inisiatif pihak Utusan Malaysia mencadangkan pendekatan positif keatas sejarah hitam Malaysia - peristiwa berdarah 13 Mei 1969 – menerusi rencana bertajuk “13 Mei dan 21 Julai : Fakta Sejarah, mengapa perlu takut? adalah sesuatu yang amat bertepatan dan mampu menyumbang kearah penyelesaian strategik kemelut politik dan sosial masakini.

Pada pendapat saya, cadangan pengarang Utusan Malaysia berkenaan bernada progressif demi memupuk kesefahaman, toleransi, tolak ansur dan semangat muhibbah seluruh rakyat Malaysia.

Adalah amat penting bagi rakyat Malaysia dari pelbagai lapisan, tanpa mengira agama atau bangsa, untuk bersatu tanpa sebarang perasaan prasangka diantara kita.

Peristiwa hitam 13 Mei, 1969 adalah sesuatu yang harus di-ambil iktibar dan kita harus belajar dari pengalaman lampau agar generasi sekarang dan yang akan datang tidak mengulangi kesilapan lampau.

Saya tidak faham kenapa initiatif yang luhur ini menerima tentangan dan ditempelak ahli politik di Negara kita.

Saya amat khuathir akan tindakan segelintir ahli dan pemimpin pembangkang yang amat gemar mempolitik-kan isu-isu sebegini dan menghasut rakyat dari perspektif sempit mereka.

Tindakan beberapa pemimpin pembangkang yang begitu hebat menentang segala bentuk usaha untuk memupuk perpaduan dan kesefahaman dikalangan rakyat, adalah amat membimbangkan.

Sebagai rakyat dan warganegara dibumi bertuah ini saya amat khuathir dengan keadaan politik perkauman dan chauvinis yang dianjurkan segelintir manusia dalam Negara.

Selaku wakil yang di-pilih rakyat di kawasan Parlimen Bayan Baru saya menyeru agar kerajaan mengambil satu pendekatan yang lebih serius keatas perilaku negatif segelintir ahli dan pemimpin politik.

Kerajaan harus mempertimbangkan satu penyiasatan bebas atau penyediaan ‘Kertas Putih” berhubung kemelut politik berunusur chauvinis dan tindakan-tindakan provokasi melampaui.

Mungkin tidak keterlaluan jika penubuhan suatu Suruhanjaya Siasatan DiRaja dipertimbangkan kerana isu politik melampaui batas-batas kemasyarakatan, adat, budaya, Rukun Negara dan Perlembagaan Persekutuan adalah sesuatu yang mampu menghancurkan Negara bertuah ini.

Kerajaan harus mengambil tindakan yang tegas kerana dewasa ini semakin banyak isu-isu sentitif yang sengaja ditimbulkan demi kepentingan politik semata-mata.

Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu adalah payung untuk setiap rakyat Malaysia tanpa mengira agama atau bangsa, dan serentak itu adalah amat bertepatan jika Suruhanjaya Siasatan Di-Raja dibentuk untuk menyediakan suatu laporan lengkap untuk pengetahuan Duli-Duli Yang Maha Mulia serta rakyat jelata mengenai tindakan jahat segelintir pemimpin politik yang rakus.

Tentangan terbuka terhadap kuasa-kuasa Raja Melayu, keistimewaan Bahasa Kebangsaan, hak-hak istimewa Bumiputera, mempergunakan agama Islam untuk kepentingan politik serta perkara-perkara lain yang mampu menggugat kestabilan sosial harus kita bendung sebelum nasi menjadi bubur.

Tindakan terbaru seorang pemimpin politik pembangkang di-Sarawak mempergunakan agama Islam untuk mengaburi mata rakyat setiap kali menjelang pilihanraya adalah amat menjijikan.

Kita sebagai rakyat Malaysia tidak harus membiarkan politik demi kepentingan diri sendiri, dan politik chauvinis berunsur perkauman berkembang kerana politik tanpa batas seperti ini akan merugikan semua pihak dikemudian hari.

Janganlah kita korbankan Negara bertuah ini demi nafsu politik rakus segelintir pihak.

Terima Kasih.

Zahrain Mohd Hashim

Ahli Parlimen Bayan Baru

Psssttt....Kenapa DAP takut? Hahaha!!!

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sebarang Maklumat Sila Emel ke: papagomo.com@gmail.com

Read more...

Mohon Pakatan Haram Ulas Isu Subsidi Jemaah Haji

Musim ini musim apa? Musim buah buahan? Musim pemilihan? Musim cuti sekolah?

Gomo sebenarnya suka nak nyatakan di sini bahawa sekarang adalah musim Haji iaitu musim yang mana seluruh umat Islam di Dunia menunaikan Haji di Makkah, Arab Saudi.

Gomo belum pernah lagi menunaikan Fardu Haji mahupun Umrah. Al maklum keewangan masih belum cukup untuk menunaikan kewajipan kita umat Islam dalam Rukun Islam ini. InsyaAllah jika tiada halangan akan ke sana juga satu hari nanti bersama anak Isteri.

Apa yang Gomo nak sentuh di sini adalah mengenai Pakej Haji yang kerajaan kita biayai dengan Subsidi buat rakyat yang menunaikan Haji. Tahukan anda berapa Subsidi yang di peruntukkan kerajaan kepada setiap jemaah Haji yang menunaikan Ibadat tersebut melalui Lembaga Tabung Haji (TH)?

Seorang jemaah Haji di berikan Subsidi sebanyak RM3060 oleh Kerajaan Malaysia yang mana Malaysia lah satu satunya kerajaan yang memberikan Subsidi terbanyak. Buat jemaahnya dan untuk makluman anda juga Negara kita lah mempunyai Pakej Haji yang terendah dan termurah jika di bandingkan dengan negara negara lain termasuk lah juga negara di sebelah Asia Barat.

Gomo di fahamkan oleh seorang rakan yang menunaikan Haji melalui syarikat Swasta Travel Tour bahawa Kos bagi seorang yang menunaikan haji dengan Kadar minimun adalah sebanyak RM20 ribu. Itu merupakan kadar minimun melalui syarikat Swasta. Tapi jika melalui Lembaga Tabung Haji para jemaah Haji hanya perlu membayar tidak sampai RM 10 ribu seorang yang mana Kerajaan telah juga memberikan subsidi sebanyak RM3060 menjadikan kos sebenar yang wujud melalui kerajaan hanyalah sekitar RM13 Ribu. Namun jemaah hanya perlu membayar tidak lebih dari RM 10 Ribu sahaja.

Itu lah bukti bahawa Kerajaan Malaysia ini peka dan prihatin akan ibadah yang perlu di bantu kepada jemaah Haji. Cuba lihat kerajaan kerajaan lain di Dunia ini! Apakah ada bantuan sebesar itu buat rakyatnya?

Sebagai contoh kita lihat negara jiran Indonesia, Singapura, yang mana tidak ada Langsung Subsidi dari kerajaan buat Jemaah Haji. Malah para jemaah perlu menggunakan khidmat Swasta yang jauh lebih mahal sama sekali. Sebab itu jika kita lihat ramai jemaah Haji dari Indonesia menggunakan Pengangkutan Kapal yang memakan masa berbulan bulan bagi sampai ke Destinasi dan seterusnya tinggal di Makkah tampa di urus oleh kerajaan mereka.

Gomo harap anda semua dapat jelas peranan yang di mainkan kerajaan BN di Malaysia ini. Malaysia adalah negara Islam dan kerajaan juga adalah kerajaan Islam. Kalau bukan kerajaan Islam maka tidak akan ada Subsidi ini.

Cuba bayangkan Jika DAP dan Pakatan Rakyat yang mentadbir negara. Apakah akan ada subsidi sebegini? Apakah DAP akan menyokong Subsidi buat jemaah Haji? Lihat lah berbulan yang lalu bila Seorang pemimpin DAP mempertikaikan Peruntukkan kerajaan Malaysia dalam membina Masjid dan Surau. Itu baru sikit mereka punyai kerusi dalam Parlimen. Kalau mereka majoriti dalam parlimen?

Rakyat kena matang akan hal hal sebegini! Banyak yang di lakukan kerajaan dalam menjaga semua Bangsa dan Agama. Namun kita kena jelas bahawa Islam itu agama Rasmi dan Islam yang terletak di Atas bukan sama taraf dengan agama agama lain.

Ini Bukan Sama Rata, Sama Rasa, Depan Belakang, Sama Saja!!!

Psssttt...bila lah nak pi umrah ni? Hehehe



PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sebarang Maklumat Sila Emel ke: papagomo.com@gmail.com

Read more...

18 SX - Kemana Perginya Buah Pele Anwar Menghilang?



Buah Pele Anwar

Fuh....besar tu beb..memang besar!!! Lantaklah lah lu orang nak Fikir apa ke cakap apa pasal Buah Pele Lembu tu. Gua hari ni nak ulas pasal Buah Pele Anwar Ibrahim yang dalam firasat aku Buah Pele dia dah makin Kecut silap haribulan sebenarnya Buah Pele pun dah takda.

Ni apa cerita kes Liwat? Apa cerita? Makin hari makin perlahan proses Mahkamah ke atas Keadilan buat Saiful Bukhari. Makin hari makin sunyi cerita mengenai Kes Liwat Anwar Ibrahim ni. Pasal apa?

Aku kadang kadang fikir Mahkamah kat Malaysia ni macam tak adil je pada Saiful Bukhari mangsa dalam kes Liwat ni. Kadang kadang Fikir ehhh apasal sikit sikit Anwar je yang dapat itu ini dari Mahkamah. Selalu juga fikir bila Pendakwaraya nak henjut saja Gerombolan Peguam Anwar Ibrahim tu dengan tidak memnberikan mereka penangguhan lagi dalam perbicaraan ini.

Anwar Ibrahim makin lama makin Happy dalam kes Liwat ni, manakan tidak sekarang ni semua fokus mengenai pemilihan PKR. Semua media dan rakyat tertumpu kepada Zaid Ibrahim yang merajuk bila dan kena Game Over oleh Anwar Ibrahim dan Azmin.

Ni Kes Liwat macam mana? Isy...Keadilan tak dapat di tegakkan selagi Kes tak Selesai. Bila nak selesai? Apa pun Aku nak bukak sikit Rahsia kat semua yang ada hari ni. Rahsia besar Anwar Ibrahim. Rahsia apa? He he he.....

Untuk makluman semua ada seseorang telah melihat Buah Pele Anwar Ibrahim ini besar Sebelah!!! Ha ha ha...serius beb....masa tu Anwar Ibrahim di MCKK lagi. Bukan main lagi Anwar Ibrahim kena gelak dek kawan kawan nya. Buah Pele besar sebelah tu. Ha ha ha...

Tapi??? Sekarang ni buah pele Anwar ada lagi ke? Aku rasa sejak Hari pertama Saiful Bukhari buat Laporan Polis maka Buah Pele Anwar Ibrahim telah Ghaib sama sekali. Kecut punya pasal dengan Saiful Bukhari sampaikan Lari ke Kedutaan Turkey.

Anwar anwar......memang betul lah kata kawan kawan kau di MCKK dulu. Anwar Ibrahim ni bagus, dia suka layan kawan kawan. Kadang kadang malam pun dia layan sampai kawan kawan tertidor. FUH......layan sampai tertidor???

Lu orang Fikir lah beb.....

Psssttt....banyak juga hasil temubual rakan sekelas dan se Asrama Anwar Ibrahim waktu di MCKK....sulit....sulit...sulit...hu hu hu


PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sebarang Maklumat Sila Emel ke: papagomo.com@gmail.com

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP