Ehhh Khalid Gagap!!! Mana Pergi Wang Rakyat RM 281 Juta???

Saturday, November 20, 2010



Penyelewengan di dalam kerajaan Selangor sekarang dikatakan berpunca daripada kegagalan AL Juburi sebagai Penasihat Ekonomi Selangor.Melihat kepada trend Al Juburi sekarang beliau lebih menumpukan masa kepada mendapatkan sokongan antarabangsa dalam kes liwat beliau dengan memburukkan institusi tertentu di dalam kerajaan. Beliau seolah-olah langsung tidak memberi perhatian kepada beberapa desakan daripada akar umbi ataupu pemimpin-pemimpin PKR lain. Sebagai Ketua Umum dan Penasihat Ekonomi beliau sepatutnya tampil memberi pandangan dan jalan terbaik dalam menyelesaikan masalah berbangkit.

Isu Yayasan Selangor dan PKNS yang kembali menceriakan politik Selangor sudah menjadi duri dalam daging pemerintahan PKR. Secara tidak langsung ini akan memburukkan imej PAS dan DAP. Adakah 2 parti ini hanya mendiamkan diri merelakan imej mereka tercalar kerana ketamakkan golongan tertentu dalam gabungan yang kononnya sangat kuat dan akan sentiasa bekerjasama?
Ketika dilantik sebagai Penasihat Ekonomi Selangor, ada yang memuji dan ada yang mempertikaikan kewibawaan beliau. Jelas sekarang rakyat Selangor dapat melihat apakah fungsi sebenar AL Juburi di dalama kerajaan Selangor. Adakaha perlantikan beliau itu hanyalah retorik politik bodoh PKR? Adakah jawatan tersebut hanyalah boneka untuk membolehkan Al Juburi menggunakan semua kemudahan yang disediakan oleh kerajaan negeri untuk tujuan peribadi beliau?

Perkara ini tidak boleh dinafikan kerana kita tidak melihat sebarang pembangunan ekonomi selepas perlantikan Pengkhianat Negara ini ke jawatan tersebut. Sebaliknya kita dihidangkan dengan cerita penyelewengan dana kerajaan negeri dan kegagalan menguruskan dana yang disalurkan oleh kerajaan BN khusus untuk kebaikkan rakyat Selangor. Aku mendapat maklumat kegagalan kerajaan negeri bukannya terhadap YS dan PKNS malah melarat kepada peruntukan kerajaan pusat melalui Peruntukan Dana Sistem Data Jalan Malaysia (MRRES). Ada maklumat mengatakan bahawa keseluruhan peruntukan tersebut tidak disalurkan kepada PBT dan juga JKR tetapi digunakan untuk membayar gaji kakitangan kerajaan negeri.Klik Sini

Dalam sidang DUN baru-baru ini Y.B. DATO’ MOHD. SHAMSUDIN BIN HAJI LIAS (SUNGAI BURONG) ada bertanyakan soalan
"Berapakah jumlah Peruntukan Dana Sistem Data Jalan Malaysia (MRRES) yang telah diperuntukkan oleh Kerajaan Negeri Selangor dalam tahun 2009 dan berapakah jumlah yang telah dibelanjakan?"

Jawapan daripada Khalid Gagap adalah seperti berikut:
Kerajaan Pusat telah memperuntukkan sebanyak RM315,627,131.00 kepada Kerajaan Negeri pada tahun 2009 untuk tujuan pembangunan infrastruktur di Negeri Selangor iaitu menaik taraf atau menyelenggara jalan-jalan negeri. Pemberian ini adalah bagi menyelenggara jalan raya negeri, jalan raya bandaran, jalan pertanian, jalan kampung,lorong belakang dan jalan kawasan perumahan murah. Jalan luar bandar merangkumi jalan kampung dan jalan pertanian. Jumlah penerimaan bagi kedua-dua jenis jalan ini adalah sebanyak RM34,132,795.53 iaitu RM6,224,979.40 untuk jalan kampung dan RM27,907,780.12 untuk jalan pertanian.

Dengan budget besar sebanyak RM315 juta dari kerajaan BN untuk rakyat Selangor, kerajaan Khalid Gagap hanya membelanjakan sebanyak RM34 juta untuk kemudahan rakyat Selangor. Persoalan sekarang adalah kemana perginya baki peruntukan RM281 juta.Peruntukan ini seharusnya diberikan kepada JKR, Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) dan pihak berkuasa tempatan (PBT) pada 2009 bagi menyelenggara jalan. Kementerian Kerja Raya seharusnya memainkan peranan dalam memastikan segala peruntukan diguna dengan sebaiknya dan sekiranya ada berlaku penyelewengan rakyat Selangor berhak untuk mengetahuinya.Apa yang jelas, jawapan yang diberikan tidak menjurus kepada soalan yang ditanya oleh YB Sungai Burong.

Kegagalan Al Juburi memantau perjalanan ekonomi Selangor adalah bukti beliau hanyalah penasihat boneka kerajaan Selangor. Adakah perlantikan beliau hanya untuk melayakkan beliau menggunakan semua kemudahan di dalam kerajaan Selangor atas tujaun peribadi. Adun- adun BN patut bertanya " Berapakah kos yang telah dikeluarkan oleh kerajaan negeri kepada Penasihat Ekonomi Negeri?" di dalam sidang DUN nanti. Jawapan yang diberi sudah tentu ibarat bom jangka untuk diletupkan oleh Barisan Nasional

Kepada rakyat Selangor, kerajaan negeri sekarang semakin parah dalam melahap hak milik kita dan hak milik anak-anak kita. Adakah nasib anak-anak kita andai dana yang sepatutnya digunakan untuk kebaikkan mereka disalah guna oleh golongan tertentu yang tamak. Fikir-fikirkanlah

Sumber Kita Gempur

GOMO: Apalagi si Khalid Gagap nak putar alam bab ni? Sampai bila nak tunggu lagi dengan pendedahan demi pendedahan yang akan di lakukan? Ha ha ha....Makin lama makin jelas bahawa Kerajaan Khalid Gagap telah menjahanamkan Wang Rakyat Selangor.

Psssttt.....Ni semua Punaisihat Ekonomi Selangor si Anwar Al Juburi punya kerja. Celako Celako Celako

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sebarang Maklumat Sila Emel ke: papagomo.com@gmail.com

Read more...

GEMPAR 18 SX - Jamil Kucing PKR Sahkan Azmin Ali Cabul Kemaluannya



Agak lama Gomo tak membuka Laptop mahupun melayari blogg blogg yang ada kerana sibuk berhari Raya di Johor. Bila sampai KL petang semalam ada rakan call kata si Jamil Kucing Reformis tu keluarkan artikel marah marah dengan Gomo kerana balun dia kemut keliling pada artikel yang lalu. (Artikel sebelum ini Klik Di Sini)

Gomo bukanlah kenal si Jamil Kucing tahun ini mahupun tahun lepas. Tapi Gomo dah kenal si Jamil Kucing ni sejak tahun 2000 lagi. Jamil Kucing tak kenal dengan Gomo tapi Gomo kenal dengan dia. He he he......

Memetik artikel Jamil kali ini yang menyatakan si Jamil Gay Jamban ini bukan sahaja marah dengan Gomo tetapi dia sebenarnya lebih marah kepada Blogger Upahan Azmin Ali yang menghentam bagai nak gila si Jamil ni. Meh layan petikan artikel si Jamil Gay Jamban ni.......

"Dulu bila aku tegur pasal kenduri perkahwinan nurul izah aku di hentam bagai nak gila. ada blogger siap kata aku gay , homosex , suka budak budak lelaki, pada hal aku tegur sikit. aku terima sebab waktu aku tak fikir apa-apa, ada orang hantar email dan masage dekat aku kata blogger yang hentam aku tu orang-orang azmin.tapi aku tak percaya .aku dok sangka blogger blogger umno."

GOMO: Aku simpati terhadap nasib si Jamil Kucing yang di katakan Gay, Homosex, Suka budak Lelaki. Tapi realitinya memang benar si Jamil ini Gay Jamban. Memang kerjanya suka pada remaja lelaki bawah umur. Kalau tak percaya pi sahaja di Pandan Perdana tanya pada remaja lelaki kat sana kenal atau tidak pada abang Jamil.

Fuh....terangkat beb kalau cerita pasal si Jamil Kucing ni. Tu belum lu orang tengok dia sembang dalam Forum forum lagi. Kalau lu orang tengok perbualan mau nak Terpancut air mazi tu. Ha ha ha.....

Apa lagi kata si Jamil Gay Jamban ni?

"2-3 minggu lepas aku buat satu surat terbuka kepada dsai , bukan aku hina , hentam atau kutuk jauh sekali busukan parti. setakat ini telah timbul 2 blogger pakatan mula hentam aku, kutuk aku , sindir aku. periksa periksa punya periksa , walaupun mereka blogger pakatan rupa-rupanya blogger yg di bayar. maksudnya BARUA la tu.sebab kalau blogger tulis dia jujur ikhlas buat sendiri. Tapi kalau di bayar untuk tulis kebaikan seseorang itu namanya Blogger barua celaka."

GOMO: Kesian Jamil.....kesian.....kesian...kesian...(Petikan ayat cerita P.Ramlee Madu Tiga) Aku setuju dengan surat yang telah di utuskan oleh si Jamil Kucing ni. Surat terbuka buat Boss Peliwat Anwar Ibrahim. Dalam surat tu memang tidak ada apa pun hal hal yang menghina Anwar Ibrahim apatahlagi nak menjatuhkan air muka Anwar Ibrahim. SI Jamil Kucing menulis atas kapasiti peribadinya yang telah lama mengenali keluarga Anwar Ibrahim. Malah si Jamil Kucing ni lah yang menjaga keluarga Anwar sewaktu Anwar merengkok dalam Penjara.

Memang benar lah kata si Jamil Kucing ni yang bila siasatan di buat ternyata Blogger berkenaan adalah Blogger upahan Azmin Ali. Blogger berbayar katakan. Isy isy isy...Kesian Jamil......memang kesian. Agak agak berapa si Azmin Ali bayar Blogger untuk Serang si Jamil Kucing ni?

Jamil Kucing mengomel lagi, dan kali ini selepas dia balun Blogger Azmin Ali yang kata dia Gay, Homoseksual, Suka budak lelaki tetiba je dia Balun Gomo pulak. Ehhhh??? Apa kena mengena aku dalam ini cerita Liwat da.......

"Aku ingatkan blogger umno sahaja hidup dengan di bayar untuk busukan orang macam papa gomo serta anjing-anjing seangkatan dgnnya. Aku tak sangka pula ada blogger pakatan yg jadi anjing barua. orang bayar untuk jadi blogger untuk jilat , kipas , ponggong orang , tak ada maruah langsung buat ( WFAUZDIN NS) jadilah manusia.dalam blog kau ko hina kutuk blogger umno dan orang umno.tapi kau sendiri penjilat untuk hidup , dah tua pun taka da maruah dan harga diri"

GOMO: Jamil Kucing marahkan Azmin Ali tapi nama aku pula yang di kaitkan, apa lah bingai sangat si Gay Jamban ni. Ha ha ha. Buat Jamil Kucing, Aku bukanlah blogger yang di bayar untuk menulis, jauh panggang lagi dari api aku nak menulis artikel pasal kau ni. Ha ha ha. Tapi ni lah perjuangan aku dalam Alif Ba Ta, Agama bangsa dan Negara.

Aku setuju kalau kau kata Blogger yang balun kau tu di bayar Azmin Ali, aku juga yakin ramai yang tak senang duduk dengan surat terbuka kau tu pada Anwar Ibrahim. Dan aku juga dapat maklumat bahawa Anwar Ibrahim terkedu membaca surat terbuka kau tu. Kiranya surat kau tu sampai lah juga kepada Anwar Ibrahim walaupun kau tak di terima lagi oleh Anwar Brahim.

Namun demikian aku nak khabar kat hang Jamil Kucing!!! Kau buat lah macam mana sekalipun namun Cinta Anwar Ibrahim tetap tidak berubah dan kekal setia bersama Azmin Ali. Hang pun boleh fikir kenapa Anwar Pilih Azmin Ali lebih dari Hang. Ini semua pasal JUBOR....JUBOR mana yang Ketat dan Jubor mana yang dah Bobos.

Harap si Jamil Kucing sedar diri bahawa kami Blogger UMNO bukanlah penjilat macam blogger Pakatan Haram terutama Blogger PKR. Kami Blogger UMNO lebih elok dan baik dari puak puak sana sebab pemimpin kami tak Main Lubang Najis. Dan Kami juga tak macam spesic Hang yang suka Raba Kote budak budak.

Akhir kata dari aku buat Jamil Kucing, Kau patut terima kasih pada aku dan blogger UMNO yang lain kerana kami ni lah yang menyampaikan surat terbuka hang tu buat Anwar Ibrahim. Andaikata kami tak keluarkan surat terbuka lu tu alamatnya sapa lah yang nak baca Blogg hang. he he he......


Azmin Ali Cuba Meliwat Jamil Kucing
He he he


Psssttt....Jamil pernah kena marah dengan Gomo depan McD tahun 2001. Nyaris nyaris nak kena Penampor. He he he

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sebarang Maklumat Sila Emel ke: papagomo.com@gmail.com

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP