Nik Ajis Yang Bodoh!!!

Tuesday, February 15, 2011

KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, semalam memohon maaf secara terbuka kepada masyarakat Orang Asli suku Jakun berikutan keterlanjurannya mengeluarkan kenyataan mengaitkan perkataan Jakun dengan perbuatan buruk dilakukan seseorang, sebelum ini.

Menteri Besar itu mendakwa tidak mengetahui perkataan Jakun membawa maksud satu keturunan dalam masyarakat Orang Asli.



"Saya mengaku sekali-sekala mengeluarkan perkataan Jakun kerana tidak tahu ia merujuk nama satu keturunan Orang Asli dan meminta maaf secara terbuka serta meminta wakil Orang Asli yang balik ke kampung, memaklumkan permohonan maaf ini.

"Saya tidak tahu maksud Jakun dan selepas ini, akan menjaga mulut daripada mengeluarkan perkataan yang boleh melukakan hati manusia kerana Islam melarang kita berbuat demikian," katanya kepada media di kediaman rasmi Menteri Besar di sini, semalam.



Pada Februari tahun lalu, Nik Aziz dilaporkan menyamakan tindakan wakil rakyat pembangkang mengisytiharkan keluar daripada parti dalam pakatan pembangkang seperti Jakun.

Susulan itu, masyarakat Orang Asli suku Jakun mahu Nik Aziz memohon maaf secara terbuka kepada mereka berhubung kenyataannya itu, malah wakil Orang Asli suku Jakun Rompin, Othman Gudei, mendakwa masyarakatnya amat sedih dan terguris hati dengan kenyataan Nik Aziz.





GOMO: Apa punya Bodoh lah si Nik Ajis ni! Auta kemut keliling si Tua Kutuk ni! Meluat pulak aku dengan dia ni!

Hangpa lihat lah kenyataan Bodoh nya yang menyatakan tidak tahu maksud Jakun! Menteri Besar yang Bangang tak tahu apa yang ada kat Malaysia ni! Jadi MB dah 21 tahun Bodoh tak sudah sudah!


Harap segeralah Nik Ajis letak jawatan! Umur dah makin lanjut Kubur pun dah kata mari!!!




Psssttt... Nik Ajis auta sana sini! Celako!
Sent from my BlackBerry® by dtac.

38 comments:

Anonymous,  February 15, 2011 at 12:00 PM  

yg jakun sebenonya nik aziz sendiri. jakun sbb tgk org boleh keluar parti tapi dia tak boleh. tu yg jakun tuu.

Anonymous,  February 15, 2011 at 12:02 PM  

betuiii tu. ulamak auta. patut dapat hadiah sempena maulid nabi sebagai ulamak kaki auta paling aula di msia.

blogenstarz February 15, 2011 at 12:06 PM  

Sudah nak menutup mata pun tak tahu lagi ETNIK di malaysia.
ALASAN !

Keturunan Mohican ke ?

Anonymous,  February 15, 2011 at 12:45 PM  

"Menteri Besar itu mendakwa tidak mengetahui perkataan Jakun membawa maksud satu keturunan dalam masyarakat Orang Asli."

Komen:

Keturunan siam dan kemboja bukan saja hafal malah diberikan itu dan ini! kah kah kah!

Anonymous,  February 15, 2011 at 12:49 PM  

Cerminlah diri lu sendiri mangkok sebelum lihat keburukan orang lain. Semoga Allah Taala laknat pada mangkok2 ayun UMNo haramjadah

Hang Nadim February 15, 2011 at 1:05 PM  

bodoh ke apa nik aziz ni.. ke dah nyanyuk.. dah berapa lama dia hidup.. dah berapa lama dia jadi MB kelantan. dah tentu ada suka jakun dalam orang asli kat kelantan.. alasan biar logik lah sikit..

Anonymous,  February 15, 2011 at 1:10 PM  

Mustahil seorang ketua pentadbir terutama di Serambi Mekah tidak sedar/mengetahui akan keujudan lain-lain masyarakat dalam negeri berkenaan?

Ini menunjukkan betapa ketua ummah semacam memandang rendah keujudan bangsa-bangsa lain terutama yang tidak ada nilai dari sudut politik.

Malah akan juga menampakkan ummah seolah-olah mengamalkan double standard dalam aspek menjalinkan kerjasama dengan puak bukan mukmin berbagai darjat.

AntiHipokrit

Anonymous,  February 15, 2011 at 1:10 PM  

Saya rasa Nik Aziz kena berundur secara terhormat sebelum rakyat kelantan bangun dan menghalau beliau secara hina seperti Mubarak di Mesir.

Anonymous,  February 15, 2011 at 1:15 PM  

permohonan maaf ini adalag cerminan ketinggian jiwa, keluhuran
budi dan sikap berlapang dada... ada ka Paga Gomo nak buat macam ni kalau tersalah waima tersalah cakap pada kawan sekalippun... janganlah menghina secara berlebihan, nanti hina itu akan datang bertandang pada kita... Moga Allah mengampunkan kita semua...

Anonymous,  February 15, 2011 at 1:19 PM  

Dengan UMNO Nik Aziz tak nak minta maaf ke? Macam macam dia mengata dan menghina UMNO, kira menghasut jugalah tu..ramai orang Melayu yang dikecilkan hati mereka oleh Nik Aziz. Nik Aziz sendiri kata tak baik singgung perasaan orang lain. Jadi dia MESTI KOTAkan kata katanya..

Anonymous,  February 15, 2011 at 1:24 PM  

kah kah kah

minta maaf

kah kah kah

ikhlas ke?

kah kah kah

atau mula perasan tentang kepentingan golongan paling minoriti dalam
menentukan kelangsungan politik?

kh kah kah

Anonymous,  February 15, 2011 at 1:42 PM  

apakah Umno tidak ada buat salah dengan Nik aziz ... apa yang blogger tak kata pada nik aziz... ada yang sampai tahap penghinaan tertinggi, karikatur yang mengaibkan dll... fikir-fikirkan...

V7 February 15, 2011 at 1:49 PM  

Anonymous, February 15, 2011 12:49PM said...

Cerminlah diri lu sendiri mangkok sebelum lihat keburukan orang lain. Semoga Allah Taala laknat pada mangkok2 ayun UMNo haramjadah
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau pun nak jadi macam tok guru sesat kau si nik ajis tu, nak laknat kan orang pulak. dah memang tok guru sesat kau bodoh dan biol hanya kau yang tolol ni aje dok angkat tok guru sesat kau ni sampai ke langit.

kenapa? kau rasa tok guru sesat kau ni maksum atau tak ada dosa dan tak perlu minta maaf.

hanya orang bodoh dan sesat macam kau aje yang akan ikut nik ajis tolol ni.

V7 February 15, 2011 at 1:59 PM  

Anonymous, February 15, 2011 1:15 PM said...

permohonan maaf ini adalag cerminan ketinggian jiwa, keluhuran
budi dan sikap berlapang dada... ada ka Paga Gomo nak buat macam ni kalau tersalah waima tersalah cakap pada kawan sekalippun... janganlah menghina secara berlebihan, nanti hina itu akan datang bertandang pada kita... Moga Allah mengampunkan kita semua...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

permohonan maaf itu ketinggian jiwa??? keluruhan budi??? sikap berlapang dada????

terima lah kenyataan yang tok guru kau si nik ajis tu sesat, bodoh, tolol, jahil ilmu dan kemaruk kuasa.

tok guru sesat kau tu bukan maksum, bukan nabi dan bukan maha mengetahui....

siapa yang hina??? papa gomo cakap yang benar. tok guru nik ajis kau tu memang sesat, bodoh dan menyesatkan.

hati kau yang buta dan gelap. kau terlalu taksub sampai kau sanggup sembah nik ajis, sanggup anggap nik ajis tu maksum dan kau sanggup anggap nik ajis tu maha mengetahui.

Anonymous,  February 15, 2011 at 2:11 PM  

saaudara V7 dan papa gomo serta seluruh pengunjung blog ini
termasuk yang di hormati TGNA

salam maulidul Rasul
semuga hidup kita dan keluarga kita
di rahmati oleh Allah SWT.
Di ampun kan dosa dosa kita
baik dosa dosa kecil atau dosa dosa besar yang kita lakukan secara sedar atau tidak.
Dan diberikan hidayat kepada kita seperti mana kepada umat umat terdahulu.

Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan Tunjuklah kami jalan yang lurus iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang dimurkai ke atas mereka, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.
Al Fatihah - Ayat 5-7

abang jamil,  February 15, 2011 at 2:26 PM  

sebagai menteri besar yang dah berumur patutnya dah tahu dah suku jakun tu memang ada,ni saja2 buat tak tahu ape, budak2 sekolah pun di ajar tentang suku2 orang asli, nampak sangat lah pembohong besarnya tok guru ni,pasal tu boleh memerintah sampai 21 tahun dan orang kelantan semua kena auta..tu yang mintak maaf tu pun auta ape? ..duduk rumah ajelah muhasabah diri tu balik tok nik..

Hahn February 15, 2011 at 2:33 PM  

Pertama, perkataan Jakun itu adakah turun dari langit terus ke dalam otak benak N.ajis? Hebat.

Mengapa pula tak datang perkataan l Kunja, Junka dan lain lain?

Jelas N.ajis dapat dari perbualan harian. Mengapa dia tak tanya orang apabila menggunakan perumpamaan Jakun dalam perbualan harian di mana orang lain menggunakan perumpamaan Jakun itu. Jangan nak tipu. Orang Kuala Lumpur pun tahu perumpamaan itu.

Nak kata tak sekolah tapi sekolah tinggi sampai universiti. Bukankah universiti mengajar kita cara berfikir dalam disiplin yang kita pilih?

Jangan menggunakan perkataan yang kita tidak tahu. Satu nasihat untuk budak sekolah sebenarnya. Sesuai dengan akal N.ajis?

Dalam Kelantan juga ada orang Asli. Sekali kita ambil tahu tentang orang asli Malaysia sudah pasti kita akan tahu puak puak kaum asli itu. Jakun, Negrito, Senoi dan lain lain.

Tentu semasa merasuah itu ada orang memberi tahu N.ajis suku kaum apakah itu.
Takkan N.ajis tak ambil tahu pasal orang asli dalam Kelantan. Patutlah kawasan mereka di musnahkan dengan cara menebang balak.

Bab masyuk pandai. Bab kerja haram tak tak tau.

Inilah dia pemimpin celaka. Ulamak celaka. Inilah dia Anuwar yang di pakai kan jubah dan kopiah.

Celaka N.ajis. Celaka PAS

Anonymous,  February 15, 2011 at 2:48 PM  

anon 1:42,

"apakah Umno tidak ada buat salah dengan Nik aziz ... apa yang blogger tak kata pada nik aziz... ada yang sampai tahap penghinaan tertinggi, karikatur yang mengaibkan dll... fikir-fikirkan..."

Komen:

N. Ajis hanya mentadbir sebuah negeri yang kecil walhal Hosni Mubarak mentadbir sebuah negeri Islam yang besar. Apakah N. Jis layak mengkritik pentadbiran Hosni? Fikir-fikirkan.

Anonymous,  February 15, 2011 at 2:53 PM  

Hari hari makan tengahari lauk kari kepala ikan memang sedap.. tetapi lama lama otak boleh jadi lembab .. hehehe..



mat siam

Anonymous,  February 15, 2011 at 3:18 PM  

patot rakyat kelantan, selangor, pulau pinang n kedah wat cam rakyat mesir. guling kn kerajaan yg menzalimi rakyat iaitu kerajaan pakatan rakyat. bkn gulingkn kerajaan malaysia yg byk membantu rakyat.

Anonymous,  February 15, 2011 at 3:23 PM  

permohonan maaf itu ketinggian jiwa??? keluruhan budi??? sikap berlapang dada????

terima lah kenyataan yang tok guru kau si nik ajis tu sesat, bodoh, tolol, jahil ilmu dan kemaruk kuasa.

tok guru sesat kau tu bukan maksum, bukan nabi dan bukan maha mengetahui....

siapa yang hina??? papa gomo cakap yang benar. tok guru nik ajis kau tu memang sesat, bodoh dan menyesatkan.

hati kau yang buta dan gelap. kau terlalu taksub sampai kau sanggup sembah nik ajis, sanggup anggap nik ajis tu maksum dan kau sanggup anggap nik ajis tu maha mengetahui.

February 15, 2011 1:59 PM

Siapa yang angkat Nik Aziz jadi taraf nabi, maksum ni... tak ada pun sapa-sapa... cuma manusia yang tak puas hati dengan nik aziz saja kata orang yang menyanjungi beliau anggap,begitu... ingatlah: tiada nabi seteklah kematian muhammad...
dan maha mewngetahui itu hanya sifat Allah saja... fikir-fikirkan... pi belajaq kitab sikit... moga moga ada pencerahan ilmu dan diberi hidayah Allah... kita dah dewasa, tak boleh pakai alasan dan analogi pengetahuan Islam tingkatan 3 lagi...

Anonymous,  February 15, 2011 at 3:50 PM  

Anon 3:23,

Belajaq tinggi-tinggi mace pok nik tetapi balik-balik mencarut dan menghina orang Asli wat pa bro!

Anonymous,  February 15, 2011 at 3:57 PM  

gomo tok nok cerito ko pasal ayam daging kt kelate biar pok najis reti sikit

Anonymous,  February 15, 2011 at 4:01 PM  

Nik Ajis ni jenis mulut laser.
Bahaya jika dihadam oleh pengikut taksub membabibuta.

Bukan perkataan Jakun, malah ratusan dan ribuan keceluparan pernah keluar dari mulut Nik Ajis.

Orang alim akan menjaga lidahnya.
Tapi Nik Ajis hanya orang Politik.

Anonymous,  February 15, 2011 at 4:02 PM  

kah kah kah

demi kuasa

kah kah kah

sesungguhnya..

kah kah kah

rugilah ambo

kah kah kah

kalau wa tak minta maaf

kah kah kah

dari golongan Jakun

kah kah kah

Anonymous,  February 15, 2011 at 4:12 PM  

N. Ajis mb bodo mulut celupar. Elok sangat jadi wali selipar kehkeh. Tapi ✗ pe totok2 hijau akan bertakbir seadanya. Pssstttt n. Ajis lanciauu

Anonymous,  February 15, 2011 at 4:19 PM  

salam semua..hmm..nak kata kurang bermaklumat..tak munasabah!!..MB plak tu !!..agak nye,memang spesis suka mencarut dan mengutuk orang la kot..

Anonymous,  February 15, 2011 at 4:23 PM  

Sepatutnya mintalah maaf kepada semua orang yang telah direndah-rendahkan darjatnya tetapi bukan hanya pada Jakun saja.

Anonymous,  February 15, 2011 at 7:37 PM  

celaka punya nik ajis ni..
konon tak tahu ada saudara2 kita orang orang asli dari kaum JAKUN.
haramjadah punya orang tua...
masa kat GALAS ari tu ko sanggup hina orang asli dengan memberi mereka rasuah...

nik ajis ni tahu pulak yang bangsa cina kominis ini rakyat malaysia...

kepada penganut pas...kalo nak makan babi pun...
tak ada siapa nak halang..
tapi jangan munafik...

siam islam,takbai

YB Raz February 15, 2011 at 9:23 PM  

"Saya tidak tahu maksud Jakun dan selepas ini, akan menjaga mulut daripada mengeluarkan perkataan yang boleh melukakan hati manusia kerana Islam melarang kita berbuat demikian," katanya kepada media di kediaman rasmi Menteri Besar di sini, semalam.


Ooo tau pulak melukakan hati manusia itu dilarang islam..tapi kalau bab kafirkan orang bukan main laju je keluar dari mulut dia.

Anonymous,  February 15, 2011 at 11:27 PM  

ngong macam ni ada hati nak pegang MOF dan MOE..boleh mampuih duit negara dan boleh mampuih budak-budak punya pelajaran...pasai depa PAS ni puak BEAR'NGONG..harap menerap kat jalan dan buat kacau layaklah...mintak simpang malaikat 44 la...

Anonymous,  February 16, 2011 at 12:35 AM  

Dok KALUT DGN. Nik Aziz buat apa.
Kita ni betoi2 ka mengikut kehendak dan tuntutan Al Qur'an.
Tu la bila orang kata kita munafiq dan kafir marah plak wal hal jauh menyimpang dari ajaran ALLAH yg. sebenar.............salam

Ostat Janggoat,  February 16, 2011 at 7:43 AM  

Anon Bodo February 16, 2011 12:35 AM

Ini lagi satu mamat paling bongok dlm sejarah. Kalu ko kata DAP tu kafir laknatullah tu ok jga, tapi ada ko org PAS termasuk Tuang Guru Najis ko tu berani nak ckp? Sda terang bersuluh berspotlight lagi aper!!! Ni org seagama seislam cuma lain parti ja ko pula termasuk Tuan Guru Najis ko berani membuat fatwa kapir? Dari jenis apa kepala hotak ngko org ni yer? Taik Lembu ke?

Anonymous,  February 16, 2011 at 8:40 AM  

ulama politik.... :-(

Anonymous,  February 16, 2011 at 10:56 AM  

JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK

Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan yang berlangsungnya PRK dan kawasan sekitarnya (seperti JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, Majlis Daerah, POLIS, Jabatan Pertahanan Awam, Persatuan Belia, Badan Bukan Kerajaan, Guru-Guru Sekolah dan sebagainya.

Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang PRK Merlimau.

Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH.

Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.

Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.

Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.

Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribatat dengan khyusu’.

Anonymous,  February 16, 2011 at 12:38 PM  

PAS dah lame memandang rendah kaum2 asli ni..

ape jadi ngan nasib org asli melalui programm rakyat?

nicky ajis cakap Jakun..

dah lupa yg haji adi cakap yg penyokong UMNo di Sibu suma yg pakai cawat (merujuk kepada kaum sarawak di Sibu)..da mintak maaf belum?

ini bukan perkara baru..

Anonymous,  February 16, 2011 at 8:28 PM  

Secara professionalnya, beliau tidak layak menjadi Menteri Besar kalaulah perkara asas sebegini pun dia tak dapat kuasai. Tidak hairanlah kenapa Kelantan masih mundur

Anonymous,  February 16, 2011 at 9:18 PM  

Kalau nak islam ikut la al quran & as sunnah.Bukan ikut TGNA.Dia pon tak bagi ikut dia...hampa saja yg. pandai dok chop dia maksom.Dah jahil tentang agama tak mau nak pi mengaji & kaji..tau dok berdengki dgn. hamba ALLAH tu.Dok marah kat dia sangat2.Elok lah pi berubat penyakit hati yg. dok ada dlm. jiwa....sebut nama ALLAH BANYAK2.
ZIKIR KA...SELAWAT KA..LEMBUT LA HATI..

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP