DAP,PKR & PAS Di Kuasai Orang Semenanjung Dan Bukan Di Pimpin Anak Jati Sarawak

Tuesday, April 5, 2011


Di mana Anak Jati Sarawak Dalam Kepimpinan Pakatan Rakyat?


Gomo yang berada di Sarawak sejak semalam mendapat laporan bahawa banyak program program PKR di batalkan akibat tidak mendapat sambutan dari rakyat Sarawak yang mana apabila sesuatu program di adakan tidak sampai dari 100 orang yang hadir.

Malah Anwar Ibrahim sendiri yang hadir dalam program sebelum ini di Sarawak terpaksa membatalkan program yang seterusnya akibat kecewa dengan sokongan rakyat Sarawak terhadap parti PKR.

Ada desas desus mengenai penolakkan dari rakyat Sarawak kepada PKR berikutan Faktor PKR yang datang dari luar Sarawak cuba menguasai negeri Sarawak secara Total. Ini berpunca dari kelantangan PKR yang telah menidakkan parti SNAP dari bertanding dengan hanya memperuntukkan hanya sejumlah kerusi buat mereka walhalkan PKR yang bukan di asaskan di Sarawak bertanding di 52 Kerusi Dun.

Apa yang Gomo lihat disini penaklukan PKR dan DAP ke atas negeri Sarawak yang mana PKR dan DAP merupakan parti dari semenanjung yang sebenarnya cuba merampas Sarawak dari rakyat Sarawak yang sudah berabad lamanya di Negeri kenyalang ini.

DAP berasal dari Sememanjung yang mana parti itu juga di ketuai oleh orang dari Semenanjung yang bukan nya anak jati Sarawak mahupun parti tersebut berjuang dalam membangunkan Sarawak sebelum ini. DAP di lihat hanya di kuasai oleh orang orang Cina Bandar yang ingin memperluaskan kuasa mereka dalam menjadi Pak Pandir kepada Pemimpin DAP Lim Kit Siang orang Semenanjung.

PAS yang semua sudah tahu memang sejak azalinya berasal dari Semenanjung dan sememangnya pemimpin mereka Kesemuanya adalah dari Semenanjung. Tidak ada seorang pun dari anak Jati Sarawak dalam kepimpinan PAS Pusat dan ini jelas menunjukkan kemasukkan mereka dalam Negeri Sarawak tidak lebih hanya ingin Kuasa semata mata.

Begitu juga PKR yang baru setahun jagung dalam Sarawak yang mana Bukan di tubuhkan dalam memperjuangkan rakyat Sarawak melainkan hanya ingin kuasa bagi memudahkan Orang Semenanjung iaitu Ketua PKR Anwar Ibrahim menjadi lebih berkuasa.

PKR tidak pernah membangunkan apa apa dalam negeri Sarawak dan dengan penglibatan mereka dalam menendang SNAP parti yang lahir di Sarawak bukti jelas bahawa jika mereka menang sekalipun anak anak Sarawak akan di Pinggirkan dan Sarawak akan di kuasai Anwar Ibrahim pemimpin dari semenanjung dan bukan di kuasai anak jati Sarawak.

Ini yang seharusnya di lihat oleh Rakyat Sarawak bahawa Barisan Nasional yang mengabungkan 4 parti utama dalam negeri Sarawak ini sungguh tepat dan relevan sama sekali. PBB,SNAP,PRS dan SPDP merupakan parti yang Lahir di negeri Sarawak dan di pimpin oleh Anak Jati Sarawak dan tidak ada kena mengena dengan orang dari Semenanjung.

Namun dalam pakatan Rakyat Sarawak? Hanya SNAP yang di asaskan dan di pimpin oleh Anak Sarawak manakala DAP , PAS dan PKR merupakan orang Luar yang cuba merampas negeri Sarawak.

Psssttt....DAP , PAS dan PKR hanya mahukan kuasa agar boleh mereka Merompak hasil bumi Sarawak


BONUS UNTUK ARTIKEL INI

video


KLIK DI SINI UNTUK DOWNLOAD

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

55 comments:

Anonymous,  April 5, 2011 at 3:06 PM  

umno sendiri pun ditolak oleh rakyat serawak...tak dibenarkan bertapak di bumi kenyalang. jgn katakan calon, cawangan umno pun xde.sekurang2nya PKR ada gak cabang/ranting...org s'wak takut kena jajah ngan bangsa umno...keh keh keh

Anonymous,  April 5, 2011 at 3:10 PM  

KALU CAM TU UMNO, MCA, MIC, GERAKAN,PPP DLL PARTI SEMANANJUNG USAH LAH MENYEMAK KAT SARAWAK...JGN JD JEMBALANG PLAK KAT SANA...

BIARKAN LAH BN SARAWAK BUAT SORANG...

UMNO MANA ADA UJUD KAT SARAWAK? UMNO SENDIRI DIHALAU OLH RAKYAT SARAWAK!!

ORG MABUK NI ADA LAH KAT SANA SKANG!!!

sukasukiaku2011 April 5, 2011 at 3:16 PM  

weiii ...
umno sudah lamak kat sarawak tok ... orang melayu sitok ramei ..
ktak urang DAP PKR datang sitok mauk nawan sarawak ktak urang apa sumbangan sebelum tok ? apa ktak orang polah untuk kamek miak srawak slama tok ?
madah skarang juak .. APA YANG PKR polah slama tok utk mek suma ? DAP ?? Sik abes abess masut kampung madah pitnah kat orang tuk orang ya ...
PKR sikbuh nyibuk datang sitok mauk tanding .... biar SNAP UMNO jak yg tanding. merepet ja ktak org tuh ...

Negeri kamek aman. datang ja nya orang tok PKR abisss semua ... tekejut mek org suma.

Anonymous,  April 5, 2011 at 3:24 PM  

ya negeri kamek aman...

tapi rakyat masih ramai miskin sebab pemimpin kamu melahap harta negara...

kamu tak sedar kah?

kalu cam tu elok la kamu undi BN lagi..lps ni jgn lah merintih2...

Anonymous,  April 5, 2011 at 3:29 PM  

Auk lah. Kenak tek PKR mok tanding kat sia sampe overtake pencalonan SNAP dak ya ? PKR Baru jak tubuh nak ??
PKR sumbangan pa pun sik da. Lain la UMNO or Snap ...

Anonymous,  April 5, 2011 at 3:32 PM  

umno mana ada wujud kat s'wak sik...taib mahmud saja kaya, kamek kamek mcm mana?

Anonymous,  April 5, 2011 at 3:35 PM  

Eh siapa rintih rintih ?? Komplen2 biasa lah. Tengok performance PR/PKR di Penang/Selangor pun sudah cukup menakutkan. Jangan datang sarawak porak peranda kan tempat kami pula.
Satu lagil jangan persenda kami orang sarawak dengan bahasa sarawak yang salah. Biadap! Sebiadap orang PKR masuk diaman kami bawa pembesar suara tanpa ucap selamat. Biadap!

Anonymous,  April 5, 2011 at 3:36 PM  

Anon
Dont make fun of the language la bro aihh

Anonymous,  April 5, 2011 at 3:38 PM  

dpt air free pun menakutkan ke...?
umno takut sbb depa x mampu nak bg..perabih duit rakyat mampu le...

Anonymous,  April 5, 2011 at 3:46 PM  

Krayzeee!!
Its a sweeping mindset for the Semenanjung people to think of us Sarawakians as "less" fortunate politically and progress-wise. As if we're being robbed massively of our land or hasil.
No denying that there are corrupt politicians exist in Sarawak. But we dont need PKR to tell us that and exaggerate and slander. SNAP and UMNO are here long before PKR. So dont come here and bring chaos like you did in Selangor & Pinang. By the way, PKR/PAS people should really be sensitive about us Sarawakians and our culture. Tell your comrades that.

dawai koko+ April 5, 2011 at 3:50 PM  

gomo babi,

aku cadang hang amik master dlm sains politik.

pengkhususan,ilmu real-politik yang baru "Konsep senggama dan Umno"

nanti mesti hang jadik profesor kangkung pujaan semelaya.

hekehhkekekekhkehhe

fuck u!

Anonymous,  April 5, 2011 at 3:52 PM  

apakah m'sia ni bn yg punya...?

Anonymous,  April 5, 2011 at 3:52 PM  

aok la..
tekejut gilak parents mek ari ya denga org pas/pkr jerit2 "mau kah anda pembangunan ? adakah anda mahu teruskan tinggal di dalam pondok buluh dan atas pokok?" ... gila!!!
mun ya mok kempen pola la research dulu .... nei ada swakian diam atas pokok hahahaha ....
sik sensitif..

Anonymous,  April 5, 2011 at 4:01 PM  

VOTE FOR SNAP!!!!!
PKR GO TO HELL!!!

Anonymous,  April 5, 2011 at 4:11 PM  

aku pernah gi kampung kawan aku kat Lawas.mandi air yg disalurkan dari bukit..best wooo sejuuuukkk.mandi kul 10pg masih sejuk lg, cam mandi ngan ais...

diharapkan tiada pembangunan dilakukan di kawasann tersebut, nnt hilang plak kesegaran air/cuaca disana

Papa Saloi,  April 5, 2011 at 4:18 PM  

Orang semenanjung nguras rah serawak. ngambik duit orang serawak. *Sarawak KUAR dari malaysia!

Anonymous,  April 5, 2011 at 4:24 PM  

sape org semananjung tuk...?

Anonymous,  April 5, 2011 at 4:27 PM  

Siapa kata Sarawak xde pembangunan.
Sarawak ada 3 buah Bandaraya.

Sedangkan Kelantan yg dipimpin PAS sejak 20 tahun, xde satu pun bandaraya.

GDP Sarawak sentiasa antara tertinggi di Malaysia setiap tahun. Begitu juga foreign direct investment.

Sarawak antara negeri terkaya di Malaysia. Itu adalah fakta yg xdpt dinafikan.

Memang la masih terdapat rakyat miskin dan kampung yg kurg pembangunan tp apa kurgnya dgn keadaan di semenanjung.

NSK April 5, 2011 at 4:33 PM  

Salam Bro.... sbagai anak sarawak, sy stkt ini hanya menilai suasana PRN melalui media, khususnya blog tuan2.
Namun, hakikat dan keadaan politik di Sarawak setahu sy amat jauh bezanya dengan di Semenanjung.
Kehadiran PKR, PAS & DAP di Bumi Sarawak sewajarnya ditolak oleh penduduk tempatan.
Tolaklah parti membawa perpecahan ini, biarlah bumi sarawak diurus tadbir oleh anak2 tempatan.
Insyllh sy akn berada di sana 14 nanti,sesungguhnya N22 Sebuyau adalah kubu kuat BN, berambuslah pencacai nik aziz , ANUwar dan cauvanis dr situ.. Pastikan JULAIHI NARAWI menang..
BN sudah tertanam kukuh di hati kami,, bukan sekadar janji tp realiti.. TQVM

Anonymous,  April 5, 2011 at 4:44 PM  

Aku memang tak kisah dengan BN mahupun Snap. Tapi kalau PKR, minta jauh. Jangan bawa kekalutan kamu ka bumi kami.
DAP pun sama. Tak ada datang lihat melawat pedalaman sana. Aku sebagai guru yang sudah mengajar di 7 buah sekolah pedalaman di negeri aku ni amat tahu dengan karenah orang DAP yang susah mahu nolong kalau kita minta tolong, ada saja alasan. Kalau tolong pun hantar wakil wakil aja. Selepasnya, senyap terus. Bukan aku mau puji BN tapi itu kenyataan. BN tidak sempurna tapi sentiasa ada usaha ada ingin datang liat pedalaman sana naiki bot ada juga pembangunan. Snap pun ok. Tapi dAP ? PAS ? teda hak lansung mahu claim apa pa. Apatah lagi PKR.
Perlu ingat, sini bukan semenanjung.

hemisfera,  April 5, 2011 at 4:48 PM  

Geng PKR, PAS ngan DAP ntah apa-apa jasa dekat Sarawak, tetiba datang tempat orang nak jadi ketua.
Suruh berkongsi dengan SNAP buat-buat bodoh sombong.
Parti yang lebih lama bertapak di Sarawak diperhambat keluar.
Melampau sangat sikap tamak geng Pakatan Rakyat ni.
Sebagaimana pandangan NSK,parti yang mempromosi perpecahan antara kaum wajar dihalau keluar dari Sarawak.


psst...harap dilink: http://hemisfera.wordpress.com

Anonymous,  April 5, 2011 at 4:57 PM  

cilakak pkr mok pola onar kat srwak! berambus!!!!
snap/bn slama tok bolh duduk semeja skrg dominiq suda terpengaruh sama pr pkr cilakak.
cilakak lu pr pkr cilakakkkkk bramboss kau urang kluar dr srawak!

Anonymous,  April 5, 2011 at 5:00 PM  

FUCK YOU PKR, PAS & DAP.. This is a fight between BN and SNAP.. PKR, PAS & DAP can kiss Anuar ASS!!

F.UCK YOU PKR, PAS & DAP
F.UCK YOU PKR, PAS & DAP
F.UCK YOU PKR, PAS & DAP
F.UCK YOU PKR, PAS & DAP
F.UCK YOU PKR, PAS & DAP
F.UCK YOU PKR, PAS & DAP
F.UCK YOU PKR, PAS & DAP
F.UCK YOU PKR, PAS & DAP
F.UCK YOU PKR, PAS & DAP
F.UCK YOU PKR, PAS & DAP

Anwar Babi April 5, 2011 at 5:03 PM  

dap, pas dan pkr hanya parasit dan anjing yang datang ke tanah Sarawak.. puk!mak kau penyokong pkr, dap & pas.. butuh kau!!

Anonymous,  April 5, 2011 at 5:06 PM  

WAIDEFAK PR FROM SEMENANJUNG THINk THEY HAVE A SAY IN SARAWAK AT ALL?? U SIMPLY COM HERE TO MAKE FUSS AND DISTURB.
UNDI LA SNAPPPPPPPP! WOOHOOO

Anonymous,  April 5, 2011 at 5:13 PM  

y pas n pkr so stupid.
come into our residence area campaigns wif loudspeaker n keep repeating we shud choose pembangunan insted of wooden houses. how insulting.
whos that bitch in tudung again?

Anonymous,  April 5, 2011 at 5:23 PM  

Nampaknya kebodohan Anwar. Apa dia buat masa menteri dulu? Main jubur aje tau. Kalau dia belajar dan faham akan sentimen di Sarawak dia tidak akan mendabik dada masuk ke Sarawak.

Jelaslah Anwar tak tahu apa-apa semasa di dalam kabinet dahulu kecuali main puki dan jubur sahaja.!!!!

Anonymous,  April 5, 2011 at 5:26 PM  

Salam org Swak!!!

kamek org malaya dan pernah diam di kuching 6 tahun.
Negeri yang aman..
Semasa PAS mau masuk swak,saya berada di sitok..
Ada org Malaya berbincang mau masuk swak di hotel Hilton kuching..Mamat yan ,mau masukkan PAS di swak adalah org swak..Mau tumbangkan Taib Mahmud katanya..
DAp juga sama..orag cina swak yang bawa DAP masuk..
PKR jua sama..Orang swak yang buka pintu..
Kenapa mereka ini beiaya2 sgt nak bawa parti semenanjung ke Swak????
Rakyat tak tau semua perbincangan ini..
Sebab..Mamat2 yg buka pintu masuk swak..DAPAT DUIT..
So..bila sudah masuk rumah orang..apa lagi....Rogol la semua..
Rakyat juga yg kena tipu..
Yang bawa masuk dapat duit...bestnya..entah2 dah kaya raya mereka itu..
Rakyat dapat apa???

Anonymous,  April 5, 2011 at 5:28 PM  

I may not vote for bn. but i WILL NEVER vote for PKR or DAP or PAS. no way. theyre just a bunch of retards and chaos makers who contribute next to nothing in my beautiful sarawak.
so if snap ties with PR, then its time for BN to fully be in power.

Anonymous,  April 5, 2011 at 5:35 PM  

AKU SESAL UNDI DAP DULUK. XDA SATU PUN PBANGGUNAN YANG HAPPEN.
AYUH MIAK SARAWAK JGAN MERIK MUKA SAMA PARTTI PENGACAU PAKATAN.

Anonymous,  April 5, 2011 at 5:37 PM  

walaumcmna pun yg penting taib mahmud & famili tetap kaya...ayuh kita pertahankan diaorng..biar rakyat miskin asalkan pemimpin kita kayo...

Anonymous,  April 5, 2011 at 5:51 PM  

anon 537 lu apa tau
lu check harta anuar ibrahm la tgk.
wa orang sarawak bole decide sendiri. lu pigi mampus.

Anonymous,  April 5, 2011 at 6:03 PM  

hahaha..
kayo...kayo...
dapat bini mudo begetah baka arab....enjen masih power di hujung senja..kayo..kayo..

Anonymous,  April 5, 2011 at 6:16 PM  

UNTUK ORANG SARAWAK PENCACAI BN:-

JANGAN KENJAN GILAK KITAK LAGIK SEKOLAH

Anonymous,  April 5, 2011 at 6:19 PM  

OMG this person up here before me; his comment is exactly what im afraid of. We dont have this negativity in Sarawak but its beginning to exist. We respect and love our minister's and their family. As far as Mr Taib goes, his wife whom we all loved died years ago. Please i beg you dont tarnish and dirt his wife. She has been very nice this far.
Please Jesus save us from pakatan.

netondaline April 5, 2011 at 6:24 PM  

nih semua konspirasi datuk eskay. rujuk video nih-> youtube.com/watch?v=kEYAMs3Yzc0

Anonymous,  April 5, 2011 at 6:25 PM  

Sedey aku tgk orang sarawak skrg ni. Dorang macam tekejut beruk tgk budaya politik PR yang dibawa masuk ke Srwak. Aku paham dorang musti raser mcm violated dgn elemen politik dari luar yg agresif mcm ni.
Sian lak aku bace anon kat atas ni merayu jgn palit nama wife Taib Mamud. Non muslim pun sayang n tau nak respek tang mana.
Adess

Anonymous,  April 5, 2011 at 6:26 PM  

I dont want to vote for BN and complicit in the rape of penan girls by the loggers. My vote is surely for pakatan who will chuck out taib from power and give back the tanah adat to the ibans.

Anonymous,  April 5, 2011 at 6:48 PM  

i will never vote pakatan..full stop!!

Anonymous,  April 5, 2011 at 7:08 PM  

Kami orang Sarawak dah ada parti pembangkang lebih senior dari PKR... kami tidak perlukan parti PKR yang setahun jagung, sekadar nak dapat tiket express untuk jadi PM.. kepada FUCKATAN RAKYAT.. boleh pegi mampus, jilat dan isap kotey anuar lagi bagus.. puki punya pkr, dap dan PAS.. pegi mati semua penyokong fuckatan rakyat..

Ali Kawi,  April 5, 2011 at 7:53 PM  

hhooooi,

Banyak juak miak swak kat sitok...

JANGAN NGESO BODO nak beking Taib Melanau ya!!!

Kitak urang ya belom bersunat...pegi sunat dolok...pasya baruk cerita pasal politik...

Anonymous,  April 5, 2011 at 8:27 PM  

Aku sik beking Taib Melanau ya Ali Kawi.. kau ya pegi skolah balit, mun belom sunat, pegi sunat. Kau orang PKR kah? nang kau boleh jilat peley anuar ya.... iboh mok bisin sitok.. aku maok sidak SNAP ya cincang sidak BN.. aku sik maok sidak fuckatan rakyat tok masok Sarawak ngaco sitok. Tok negeri aku, aku sanggup mati demi rakyat Sarawak. Orang luar jgn gago masok Sarawak..

Anonymous,  April 5, 2011 at 9:10 PM  

Sikda n sik perlu mol beking Taib. Sarawak is much bigger than taib alone. Mun sik sapot BN, SNAP ada ... much more senior, local and reliable than pakatan that is filled with filth and scandal.
Pakatan sikda pola apa pa for sarawak sebelum ya. Menangguk di ayer keruh jak

Anonymous,  April 5, 2011 at 9:43 PM  

hahaha, penyokong pkr,dap nagn pas kena marah ngan oarang sawak woooiii, malula woooi, hahahah

Anonymous,  April 5, 2011 at 10:06 PM  

PEHAL PAKATAN SIBUK@ MAUK TANDING KAT SAWAK TUK??? PA TRACK REKOD KAU URANG KAT SITOK HAAA PKATAN ??? BERAMBUSSSS!!
SIB BAIT DOMINIQ SEDAR CEPAT.

Anonymous,  April 5, 2011 at 10:18 PM  

sidak pakatan ya kdak celakak trying to take over wat snap/bn have achieved.
go fuck somwer else lar pakatan rosak!
sidak snap shud win this election. i would rather elect bn than if snap join pakatan pembulak

Anonymous,  April 5, 2011 at 10:43 PM  

fuckatan is a fucking parasite.. leave Sarawak now.. Biar SNAP lakukan apa yang perlu. Kami sudah bersama SNAP lagi lama dari kamu fuckatan rakyat.. apa pasal kami mahu bertolak ansur sama fuckatan? kenapa perlu kami beri kerusi kami kepada fuckatan? mauk kenak pajong kah? I hate BN, yes I am. But I hate more fuckatan becoz they are parasite!!

Anonymous,  April 5, 2011 at 10:52 PM  

Bro Papa Gomo,
pandfangan saya tidak perlu tuan dan rakan-rakan bloger promosikan logo haram PR tu. Mereka tidak pun daftarkan lagi logo tsb untuk tujuan PRU atau PRK.

Imej gambaran logo itu hanyalah fantasi mereka untuk penganut-penganut taksub mereka.
Sanggupkan mereka bertanding atas satu logo seperti BN?

Ini cabaran besar yang belum dan jauh daripada realiti yang untuk mereka lepasi. Persoalan ini berkait rapat dengan kegagalan mereka untuk kemukakan kabenit bayangan.

Kabinet bayangan ini juga isu BESAR punya... Nak bagi kerusi di PRN Sarawak lagikan bergaduh, ada hati nak bentuk kerajaan pusat. Pusat apa Nuar?

Anonymous,  April 5, 2011 at 11:04 PM  

Aku vote for BN.
Mun BN sik pefom, aku vote SNAP.
Mun snap sik pefom, aku vote BN balit.
PKR DAP PAS sik ada lam pilihan aku.
Pakatan boleh pigi mampos.

Anonymous,  April 6, 2011 at 1:59 PM  

apa nak gaduh2...ni kan 1Malaysia, sape pun boleh datang & bertanding dimana saje yg dia nak...

Anonymous,  April 6, 2011 at 2:45 PM  

http://jutawanklik.com/#Mr_Muse

Anonymous,  April 6, 2011 at 2:45 PM  

http://jutawanklik.com/#Mr_Muse

Anonymous,  April 6, 2011 at 4:48 PM  

Pakatan especially PKR/PAS bolih disamakan dalam pepatah menangguk di air keruh.

Anonymous,  April 7, 2011 at 12:33 AM  

oii orang sarawak,

kalau negeri korang bagus sangat berambus la dari bumi johor aku ni. bikin semak je kat johor. yang ko menyemak cari rezeki kat bumi aku buat pe... berambus masuk hutan. pegi panjat gunung tuh.. menyemak je kat semenanjung. dah la cakap slang tah pepe. nak tunjuk smaseng plak

Anonymous,  April 13, 2011 at 10:47 AM  

Orang UMNO otak jumud dan terkongkong bagai katak di bawah tempurung.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP