Kerana DSAI Aku Sanggup Gadaikan Masa Depan

Friday, April 8, 2011




Dahulu sewaktu Reformasi 1997, aku antara pelajar universiti yang berjuang di jalanraya. Sehingga aku ditangkap dan dibuang daripada universiti kerana AUKU. Sejak itu aku amat membenci Mahathir,malah menyokong gerakan-gerakan memburukkan beliau dengan gelaran seperti Maha-Firaun dan lain lain

Aku sanggup gadai masa depan aku kerana DSAI yang aku percaya dianiayai ketika itu. Aku membayar harga tinggi demi perjuangan tersebut. Kini aku hanya seorang penjual sayur dan setiap hari aku salahkan Mahathir atas nasibku.

Namun...setelah 14 tahun...dan setelah melihat begitu banyak dakwaan-dakwaan DSAI yang gagal disertakan dengan bukti yang kukuh, aku mulai ragu.

Keraguan aku menjadi semakin kuat apabila WikiLeaks mendedahkan keyakinan perisikan Singapura dan Australia betapa DSAI memang terlibat dalam kes yang sedang dibicarakan.

Aku semakin ragu apabila DSAI gagal membuktikan dengan kukuh kaitan DS Najib dengan Altantuya. Aku makin hilang keyakinan apabila DNA dalam dubur Saiful didapati menyamai DNA DSAI.

Dan kini...setelah melihat video itu...aku sudah tidak percaya pada DSAI. Luluh hati aku mengenangkan perjuanganku dahulu.

Aku mohon ampun dan maaf kepada Tun Mahathir kerana memfitnah Tun dahulu.

Aku baharu sedar bahawa apa yang Tun lakukan tahun 1997 itu adalah tindakan yang paling wajar diambil seorang Perdana Menteri bagi menyelamatkan negara daripada musnah dek malaun seorang ini.

Baru kini aku mengerti apa makna lirik lagu My Way dendangan Frank Sinatra yang Tun begitu minati itu, khususnya pada bait yang berikut:





Aku mengalirkan airmata membaca lirik lagu ini. Jelaslah Tun memang pejuang Melayu yang tulin. Aku berdosa kepadamu Tun....aku amat bersalah.

Kini aku kenal siapa musuh sebenar kita....dialah petualang bangsa. Sesumpah bercabang lidah. Dia takkan berjaya menawan PutraJaya....kerana dia adalah musuh agama!!

Luahan pembaca Blogg papa Gomo bernama Aku Penjual Sayur

Apakah masih ada lagi mereka yang dahulunya menyokong Anwar Al Juburi ini sudah kembali ke pangkal Jalan? Jika ada syukur namun jika ada lagi yang masih belum Insaf semoga segeralah kembali ke pangkal jalan.

BONUS FOR THIS ARTIKEL

video

FREE DOWNLOAD THIS VIDEO

Psssttt....Semoga lebih ramai akan Bertaubat dari menyokong si Anwar Dajal pembawa Celaka Malaysia



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

81 comments:

RDE2012 April 8, 2011 at 6:49 PM  

salam buat papagomo...banyak bersabar, saya nak mimta jasa baik papagomo masukkan link saya

http://revolusidarulehsan2012.blogspot.com

kah kah kah...jap lagi pemuka yahudi umno akan menyalak...kah kah kah,  April 8, 2011 at 7:10 PM  

Apakah masih ada lagi mereka yang dahulunya menyokong Anwar Al Juburi ini sudah kembali ke pangkal Jalan? Jika ada syukur namun jika ada lagi yang masih belum Insaf semoga segeralah kembali ke pangkal jalan.

Post By PAPA GOMO at 6:35 PM


Insaf??? kah kah kah

LU buat lawak la sikafir popegomo...kah kah kah

LU sendiri take beer lagi mau suruh orang lain insaf...kah kah kah

kena la dengan gelaran LU RABAI POPEGOMO...kah kah kah

wa tau la LU dengan pemuka yahudi umno LU boleh turun naik langit...kah kah kah

tapi jangan buat propaganda bangang macam ni...warghkakakah

Anonymous,  April 8, 2011 at 7:21 PM  

Apakah bangang sangat kamu ni wahai Penjual Sayur? Maaf kerana kekasaran bahasa ku.Ibu bapa kamu suruh kamu mencari ilmu di menara gading ,sebaliknya kamu jadi perusuh jalanan. Kamu patut tahu 'priority' kamu, hendak belajar atau berdemonstrasi dan menghadapi risiko dibuang dari universiti.Akan tetapi berniaga jual sayur tu lebih murni dari menipu rakyat dan mengaut wang dan harta yang dilakukan sesetengah pemimpin politik yang kian lama terbukti membohongi rakyat dan diri sendiri.Termasuk juga kakitangan agensi kerajaan yang tidak habis dengan skandal rasuah menyebabkan kerajaan hilang kutipan hasil berbilion ringgit yang sepatutnya digunakan untuk kebaikan dan faedah rakyat. Janji rezeki yang dicari tu biar sedikit namun ia halal dan berkat. Hendak beri makan anak-anak dan isteri, hendak jadikan darah daginglah katakan.Jangan putus asa, boleh lagi dapatkan ijazah menerusi kursus online atau off campus.Semoga kita jadi umat Islam yang lebih baik iman kita dan hidup yang sementara ini diberkati Allah SWT.Selamat kembali ke pangkal jalan.
Salam,
Blogger Tanpa Blogsite

Anonymous,  April 8, 2011 at 7:38 PM  

April 8, 2011 7:10 PM
Anonymous Anonymous said...

Apakah bangang sangat kamu ni wahai Penjual Sayur? Maaf kerana kekasaran bahasa ku.Ibu bapa kamu suruh kamu mencari ilmu di menara gading ,sebaliknya kamu jadi perusuh jalanan. Kamu patut tahu 'priority' kamu, hendak belajar atau berdemonstrasi dan menghadapi risiko dibuang dari universiti.Akan tetapi berniaga jual sayur tu lebih murni dari menipu rakyat dan mengaut wang dan harta yang dilakukan sesetengah pemimpin politik yang kian lama terbukti membohongi rakyat dan diri sendiri.Termasuk juga kakitangan agensi kerajaan yang tidak habis dengan skandal rasuah menyebabkan kerajaan hilang kutipan hasil berbilion ringgit yang sepatutnya digunakan untuk kebaikan dan faedah rakyat. Janji rezeki yang dicari tu biar sedikit namun ia halal dan berkat. Hendak beri makan anak-anak dan isteri, hendak jadikan darah daginglah katakan.Jangan putus asa, boleh lagi dapatkan ijazah menerusi kursus online atau off campus.Semoga kita jadi umat Islam yang lebih baik iman kita dan hidup yang sementara ini diberkati Allah SWT.Selamat kembali ke pangkal jalan.
Salam,
Blogger Tanpa Blogsite

Hey Blogger Tanpa Blogsite,
Ko tau tak ramai lagi senasib ngan si penjual sayur yang tertipu ngan si anwar jobor. Ko dah lari topik la. Cerita pasal ambik degree via online la... pasal kakitgn awam la... byk la yg ko ngarut kat sini... memang ko yg ber otak bangang. PAndai lg si penjual sayur tuh. Apa yg si penjual sayur tu nak bagitau betapa dulu dia sangat menyanjungi anwar jobor sehingga sanggup menggadaikan masa depannya. Sepatutnya ko salahkan si anwar jobor yang telah merosakkan beribu-ribu masa depan pelajar ketika itu. Bukannya nak berleter jd mak nenek kat sini. Bodoh! Tau dah ko pencacai anwar jobor!

Anonymous,  April 8, 2011 at 7:38 PM  

Hmm .. Jam OMEGA tak de .. Tapi Telo OMEGA Banyak Lah .. saper nak tengokkk ?? Kwang ...Kwangg .. Kwangg ...

Wa rasa klu ada next PC .. ada reporter tanya mana Jam OMEGA .. Kak wan cepat2 Gi dapur bawak kuar Telo OMEGA ...

Oh yesss ... he did ittt .. Hiss wayyyyy ..

Anonymous,  April 8, 2011 at 7:41 PM  

tipikal pencacai pakatan ranjang. Suka kafirkan orang.

drrita,  April 8, 2011 at 7:41 PM  

yup..aku juga sama begitu..
maklumlah..zaman muda remaja..
nasib baik mak cakap..jgn ikut reformati..nanti mati..
nasib baik aku ikut pesan mak..
tumpukan pada studi..

Anonymous,  April 8, 2011 at 7:53 PM  

Juburi kalau mampus camnerlah rupanya. Nasib anak2 muda ramai yang telah dihancurkan. Harapan makbapak dikampung hancur lebur.

Esok kat akhirat berapa ramai orang yang dia kena jumpa untuk minta maaf. Bayangkanlah...

kah kah kah...malu woiii...dengan propaganda murah macam ni...warghkakakah,  April 8, 2011 at 8:11 PM  

Hey Blogger Tanpa Blogsite,
Ko tau tak ramai lagi senasib ngan si penjual sayur yang tertipu ngan si anwar jobor. Ko dah lari topik la. Cerita pasal ambik degree via online la... pasal kakitgn awam la... byk la yg ko ngarut kat sini... memang ko yg ber otak bangang. PAndai lg si penjual sayur tuh. Apa yg si penjual sayur tu nak bagitau betapa dulu dia sangat menyanjungi anwar jobor sehingga sanggup menggadaikan masa depannya. Sepatutnya ko salahkan si anwar jobor yang telah merosakkan beribu-ribu masa depan pelajar ketika itu. Bukannya nak berleter jd mak nenek kat sini. Bodoh! Tau dah ko pencacai anwar jobor!

April 8, 2011 7:38 PM


kah kah kah...LU cuba ambik propaganda penjual sayur ni kononnya dia sorang jeh yang berkorban...kah kah kah

bagaimana pulak yang dah berkorban selama 53 tahun...kah kah kah

dirompak hari-hari...kah kah kah

dah la dirompak...cuba dibangangkan oleh UMNO ITU ISLAM hari-hari...kah kah kah

penyakit yang LU orang ada untuk menjatuhkan DATUK SERI ANWAR IBRAHIM adalah CERITA BERKISAR DENGAN SEKS...kah kah kah

TIDAK ada cerita tentang RASUAH yang KERA jaan LU boleh kaitkan untuk MENJATUHKAN anwar...kah kah kah

sedangkan lu punya PUAK selalu berkisar tentang ROMPAKAN yang KERA jaan LU buat...kah kah kah

Undi BN masuk syurga....,  April 8, 2011 at 8:19 PM  

Tahniah TV3 suku....mlm ini tayng sedutan video lucah....ni baru propanganda tahap tinggi...PDRM buat bodoh...kalau Soilek , laju pulak PDRM bertindak tangkap sape edar...kes Dato T lembab pulak bertindak...memang cam anjing terlatih UMNO.


Kesian Pope Gomo..mabuk tuak ke apa?? tulis meroyan gile.....cuba mabuk tiger mesti dpt byk idea buat fitnah....

tong kosong,  April 8, 2011 at 8:19 PM  

tahun 98.. tahun gawat ekonomi... aku baru sampai kt obersea... nak study

aku ingat lg pas beberapa bulan, berita pertama "Anwar takkan letak jawatan" 2-3 hari pastu bermulalah gawat politik malaysia... aku kt sana ikut penuh perkembangan, masa tu mahafiraun n segala macam lagi (forum & blog tak wujud lagi) website aku folo... aku penyokong tegar anwar secara terbuka walaupon bleh menjejaskan study...

aku balik cuti summer nak join reformasi... masa tu komanwel games... tp kawan2 aku kena tangkap masa berhimpun kt stadium nasional bkt jalil... aku selamat

aku terus sokong anwar & benci tun mahathir (walaupon dia yg sign biasiswa aku, masa tu gawat ekonomi, ramai sangkut takleh fly)

dah balik pon aku still setia sama anwar... sokong keADILan & PAS tapi ragu2 sama DAP... sampaila hari anwar bebas... aku nak gi KLIA nak hantar anwar gi german... tapi tak dapat...

semuanya terhenti! bila aku tgk gambar anwar berdiri elok kt depan klinik munich... dr situ aku mula sangsi... dan aku yakin aku telah silap buat pilihan...

cukuplah anwar... apa lagi yg ko kejarkan?!

Anonymous,  April 8, 2011 at 8:34 PM  

BIAR LAH ORG NAK KATA APA PUN..YANG PENTING SUME RAKYAT WAJIB TOLAK DAN JGN UNDI UMNO/BN LAGI..

TUKAR LAH..

PRN SARAWAK SLOGAN TERBAIK.."

SATU UNDI BN, SATU UNDI UNTUK TAIB LEBIH RAKUS MENIMBUN HARTA"

Anonymous,  April 8, 2011 at 8:38 PM  

to kah kah kah.....
gelak la ko bebanyak lagi....

gelak la sampai ko mampusss...
sok bile ko dah mampusss
ko takley gelak kah kah kah...
dahhh....

setan mmg suker orang gelak byk2 kat dunia nie...

cozz ko dah joint the club tu pun...

Penjual Sayur,  April 8, 2011 at 8:41 PM  

Aku tak suka UMNO, namun pada masa sama aku tak suka PKR krn lakonan DSAI yang terkantoi.

Apa yang aku harapkan agar PAS mufarakah drp Pakatan seperti dahulu dan bergerak sebagai parti Melayu yang tulin.

Kepada ahli Pas, jgn gentar. DSAI bukan ketua yang boleh diyakini lagi. Bukti sudah jelas. Dia kini sudah menjadi beban yang akan mengirim anta ke dalam tanah.

Mufarakah sahaja demi Melayu

Anonymous,  April 8, 2011 at 8:41 PM  

satu undi satu jobor....mat kah kah kah dgn rakus akan menjilat jobor anon diatas ini....jdlah korg spt sesumpah nak kata bewak bukan bewak air pon bukan tp babi belaan je satu sen tarak guna..apa lg reformasin reformasin....mat kah kah kah skang ni tgh meroyan keriangan filem lakonan dia dgn DAwai kokot bertajuk Anu Dlm Bontot hasil tgn al juburi wal pantati akan ditygkan....keuntungan akn digunakan utk menjana ekonomi negeri selangor dan pusat2 gay akan ditambah......

Anonymous,  April 8, 2011 at 8:44 PM  

PAS skang tgh mufuckUlah ngan Pee Gay Ar.....

Anonymous,  April 8, 2011 at 8:45 PM  

penjual sayur...kalu dah..insaf tu...tolong-tolong lah bagi semua pengikut ..PR tuu....faham dah hebahkan apa yang terjadi...////kesian semua orang melayu...kita sudah berpecah belah....kerana seorang pengkianat bangsa...///...

Anonymous,  April 8, 2011 at 8:47 PM  

nanti sekiranya terbukti anwar main ngan china doll dan tersungkur di jalan raya menuju putrajaya...mesti puak pas akan kata itulah UMNO melahir pemimpin hipokrit sampai kami pun tertipu.last sekali umno jgak dipersalah kalau anwar main...kalau ini fitnah,umno jugak yg salah..kalau ikut diaorang,diaorang berak cair pun konspirasi umno....

Anonymous,  April 8, 2011 at 8:50 PM  

"SATU UNDI PD UMNO/BN RAMAI LAGI KAN MATI DI SPRM"

"SATU UNDI BN SARAWAK, TAIB MAHMUD PUNGGAH HARTA SARAWAK LIMA TAHUN LG"

"SATU UNDI BN SARAWAK, TAIB JD KM LAGI 5 TAHUN"

"SATU UNDI BN SARAWAK, RAKYAT SARAWAK MAKAN UBI KAYU 5 TH LG"

SATU UNDI BN SARAWAK, TAIB ISTIHAR JADI MAHARAJA TERUS SAMPAI MAMPOS"

"DAN SATU UNDI UNTUK UMNO, MELAYU AKAN TERUS JD HAMBA BODOH"


UBAH LAH...SAYANG LAH NYAWA KITA...SATU UNDI UMNO, AWAS! NYAWA ANDA DLM BAHAYA DI SPRM!!!

OLH ITU..JGN SESEKALI UNDI UMNO/BN...NESCAYA ANDA AKAN AMAN DAN SEJHTERA!!!

Azraque April 8, 2011 at 8:51 PM  

apa salahnya taib kumpul harta. korang ni kan kalau x tau carik duit jangan dengki kat orang ada duit. bukannya kerajaan sekat kalau korang nak bekerja ke nak berniaga ke apa ke jadah ke...diri sendiri miskin x reti carik duit dok salahkan kerajaan. bengong tahap mampus bean. Kecik kecik dulu orang suruh belajak dok sibuk isap dadah kongkek betina pas tu study dah x leh kemana dok salahkan kerajaan makan duit korang. bodo bodo bodo bodo. Pas tu dah tak tau nak buat apa cuba nak dekatkan diri dengan tuhan konon kononya tapi masuk PAS PIS PUS...lagi hancus. Bangkang bangkang bangkang. SErba serbi x kena. Come on la la...ni bukan zaman kesultanan melaka la woit. Kalau diri sendiri tu bodoh.. xtau macam mana nak berjaya dok diam-diam. tengok je orang cerdik berusaaha majukan negara. Korang yang bodoh dan selalu membangkang je dok rumah tengok tv sambil gotel pantat bini.

Anonymous,  April 8, 2011 at 8:59 PM  

8:51

ORG CERDIK? CERDIK APA?

CERDIK BELIT KA?
PATUT LAH TAK YAH SUSAH PAYAH, PUTAR BELIT, PUTAR ALAM...DAH KAYA!!!

MUDAHNYA NAK KAYA ALA UMNO/BN...

BETUL KATA EZAM...SAPA MASUK UMNO/BN KLAU TAK FIKIR KAYA, PENIPU NAMANYA...

BETULLAH CERIDK..CERDIK PUTAR ALAM..

TP RAKYAT PUN LBH CERDIK LAGI...NO WAY LA NAK BAGI UNDI KAT OG2 PUTAR ALAM UMNO/BN NIH...

UNDI AKU NI BAGI KAT ANJING LBH BAGUS DR BAGI UMNO!!!

KA..KA..KA..KA..

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:03 PM  

aku pun dah insaf lpas tengok video tu. hanya org hati batu dan buta perot saje x dpt terime kebenaran.

Kebenaran hasil solat hajat kite semua tempoh hari telah menunjukkan kesan.

aku harap PAS dpt kembali kpd perjuangan asal.

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:10 PM  

to Azraque said..

hahahahahaaa... bagus bro... hang punyer hujah... bior puak2 pencacai PR nie bukak mata... itupun klu boleh bukak laa.. mcm ko cakp tadi diorang nie memang bodo bodo bodo bodo............... termasuklah to kah kah kah... bodoh tahap dungu... eloknye kah kah kah nie mase kecik die nie dulu tak payah bagi die sekolah pun.... sebab lagi belajar lagi die bodo bodo bodo bodo.......

Penjual Sayur,  April 8, 2011 at 9:14 PM  

Kita tidak perlukan DSAI lagi.

Kepimpinan PAS perlu pendekatan baru. Muktamar akan datang jangan bagi peluang juak2 DSAI terajui kita.

Tajdid perlu dilaksanakan segera.

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:17 PM  

to anon 8.59...

pegi laa undi anjing..

ko nak undi anjing ape?

anjing kurap?

bodoh tak bertamadun punyer orang ko nie

ko pegi pindah Uganda laaa... sane bayk anjing ko bleh jadikan calon...

hahahahahaaha BODOH!!!

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:27 PM  

tak lama lg ada filem baru gerenti pecah panggung bertajuk ANU DALAM BONTOT hasil nukilan Anu ar juburi ar riwati wal pantati selaku sutradara dan mat sabu as sangap selaku pen. pengarah..dibintangi oleh bintang2 meningkat naik iaitu MAT KAH KAH KAH,DAWAI KOKOT DAN AL JUBURI sendiri. dijangka filem nin akan menjadi filem pecah panggung dan angka kutipan melebihi RM 3 juta.kisah ini di adaptasi dr kisah hidup sutradara ini sendiri dan marilah ke panggung menyaksikan filem ini. sokonglah filem kita.

Penjual Sayur,  April 8, 2011 at 9:30 PM  

Jelas ada hikmahnya Allah s.w.t tunjukkan tembelang DSAI yg sebenar di kala hayat Tun Mahathir masih ada.

Hikmahnya agar kita boleh memohon maaf kepada Tun atas keterlanjuran zaman Reformasi dahulu.

Kita kena akui kebenaran yang kadang kala akan memihak pada pihak lawan kita. Jangan sesekali kita menidakkan kebenaran tatkala ia muncul dalam rupa yang kita tidak sangka-sangka.

Menutup mata kepada bukti-bukti yang jelas adalah menipu diri sendiri dan menolak kurniaan Allah setelah kita bersungguh-sungguh memintanya.

Kita kena akui kebenaran sekalipun pahit jika perjuangan kita benar-benar utk mencari kebenaran.

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:32 PM  

hanya seekor anjing akan bagi undi kat anjing..hehe

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:36 PM  

hanya Anu(ar) kenal bontot bak jauhari mengenal manikam

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:36 PM  

to anon 8.59...

that true dog,dog remain dog.Bagus la dah tukar jadi dog.Akai pun sama macam dog,menyalak sana sini tanpa tujuan.Elok lu bikin parti baru wild dog kan senang.
we burn everything pkr got...
go to hell u mad dog.

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:39 PM  

Salam Kah Kah Kah,

Lu ni mangkuk sengal lah. Beri komen dengan fakta bukan fuckta. wa meluat betul, lu bikin potong stim aje, wa ingat orang macam lu berak ikut mulut.

Gabriel KL 77

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:41 PM  

Betul tu Penjual Sayur. Banyak yg jadi mcm ko tu, tu sebab bile anak aku masuk U, aku dah cakap awal2... ko jgn join ape2 aktiviti politik mase tengah belajar. klu bapak dpt tau ko xdengor cakap bapak nie, balik rumah bapak pijak2 ko nanti. Klu nak belajo, buat cara nak belajo... fikirkan mase depan sendiri.. klu dah keje nanti, pandai2 ko lah... sbb ijazah dah ade kat tangan ko...

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:45 PM  

enko fitnah aku..aku fitnah hang..dikali bahagi dicongak jawapannya 2x5=10
nko nak lawan aku..aku dedahkan keburukan hang..sebelum nko menang dan dedahkan keburukan aku..baik aku dedahkan keburukan hang dulu..
hakikatnya klu nko tu jahat sgt apa kurangnya aku 5x2=10 jugak..

orang skg ni bknya nak cari sapa yg yg jahat sapa yg buruk..org nak sapa yg boleh buat kerja betul2..klu dah nko tu blh keja betul2 amanah tidak menyeleweng..dah tak payah nko sibuk2 lg nk buat video ka apa ka..garenti orang sokong enko punyalah..mslhnya skg 2x5

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:45 PM  

jgn jd mcm kah kah kah....anjing menyalak bukit..

Anonymous,  April 8, 2011 at 9:56 PM  

KPD MONYET2 UMNO..

KALU LAH BETUL ORG DLM VIDEO TU NUAR..NAPE NAK BUAT RC PLAK...?

SIAPA TERDESAK? ANWAR KER? TIDAK..

BUKAN ANWAR TERDESAK, TP UMNO YG TERDESAK, SEBABNYA VIDEO TU DITOLAK OLH RAKYAT DAN RAKYAT MENGANGGAP INI PENIPUAN UMNO...JD UMNO DAH PENING KEPALA....

LALU USULKAN NAK BUAT RC PD BENDA2 LUCAH...SEMATA2 NAK JUGA KAITKAN NUAR, PADAHAL RAKYAT DAH TOLAK ITU BUKAN NUAR...

JD NAK JAGA MALU, TERPAKSA LAH UMNO BUAT RC DGN MEMBAZIRKAN DUIT RAKYAT D BENDA2 LUCAH....MEMALUKAN UMNO!!!

Anonymous,  April 8, 2011 at 10:11 PM  

Si Nuar ke menyamar sebagai Anon 9:56 PM. Tak syak lagi kepala dia orang cam ada bisul.

GKL77

Penjual Sayur,  April 8, 2011 at 10:21 PM  

Untuk membuktikan kesahihan sambil berlaku adil kepada kes-kes terdahulu seperti kes VK Lingam, Teoh Beng Hock dan lain-lainnya, adalah wajar RCI bagi kes video ini.

Rakyat marhaen mahu tahu pucuk pangkal cerita dan siapa pelaku dan pelakonnya yang hakiki.

Kita kena berlaku adil. Jika sekiranya pelakon video tu mirip DS Nazri Aziz, saya rasa tak cukup tanah DSAI canang RCI utk musnahkan DS Nazri Aziz.

So, berlaku adillah. Bukankah keadilan adalah perkataan akar dalam PKR??

Anonymous,  April 8, 2011 at 10:24 PM  

aku tetap menyokong anwar walaupun dia kuat seks dan kaki liwat.. yang penting umno harus ditumbangkan...

Anonymous,  April 8, 2011 at 10:34 PM  

jangan pening2 dalam video tu memang 100000000000000000000% DSAI... cuma penapian dari Orang PR disebabkan malu dgn orang kampung... dulu beria2 sokong DSAI sekarang nak beralih arah,, malu lah bebbbb... bagi peluang diaorang berubah,,,,,

Anonymous,  April 8, 2011 at 10:36 PM  

SOAL RC NI BODOH JER..

SOALNYA VIDEO TU SAPA YG BAGI KECOH? BUKAN KAH UMNO? KALU UMNO BAGI KECOH PASAL VIDEO TU, TENTUNYA ADA MOTIF POLITIK UTK HANCURKAN NUAR..

HABIS TU? BILA VIDEO TU TAK LAKU, UMNO PUN MENGELABAH TAKUT DAN KECUT BILA RAKYAT PULAK TUDUH UMNO PENIPU...LALU UTK MENUTUP MALU UMNO SURUH PLAK BUAT RC..APA NIH?

UMNO SENDIRI YG BUAT DAN RANCANG DIA SNDIRI YG CADANG BUAT RC...APA PUNYA BANGANG LA...

KALULAH VIDEO TU DISIARKAN DI USA, LONDON, PERANCIS ATAO MONGGOLIA KE ADA MUNASABAH JUGA LAH BUAT RC SEBAB NEGARA LUAR YG SIARKAN...INI UMNO YG BUAT, TP TAK LAKU DIA PAKSA RAKYAT PERCAYA...APA PUNYA BODOH LA UMNO...NAK CARI KEBENARAN KONON!!

KES ALTANTUYA, SARBINI LBH BAIK BUAT RC KERANA KEPNTINGAN UMUM..INI VIDEO LUCAH...

SOALNYA JIKA UMNO KATA NUAR SALAH SEKALIPUN RAKYAT AKAN TETAP TERIMA DIA KERANA YG TAK TERIMA NUAR HANYA UMNO SAJA...

BANGANG PUNYA UMNO!!

Anonymous,  April 8, 2011 at 10:39 PM  

Anon 10:24 PM, memang sah lah kepala kau orang memang ada bisol. Sama macam Nik Ajis & mereka yang semental. Berjuang bukan nak benci UMNO tapi tegak kan yang hak. Wa ingat nanti bila bisol tu pecah baru lu faham.

Kesian, tadi wa nampak poster 'Perhimpunan Mahasiwa Kelantan' dengan Nik Ajis, tak ke punya perkauman tu.

Kesian kepada mat mat siol yang berbisol.

Anonymous,  April 8, 2011 at 10:40 PM  

anon kat atas ni meroyan nampak?berani kerana benar takut kerana salah...dulu2 korg gak canang2 psl RCI ni hehe kena kat lobang jobor sendiri melalak cam babi nak kena sembelih...

Anonymous,  April 8, 2011 at 10:48 PM  

anon 10:39pm

nko sibuk pasal bisol..
cuba nko rasa kt atas kepal nko tu..
aku rasa kepalo nko pun ada bisol jgk la..hahahah

Anonymous,  April 8, 2011 at 10:55 PM  

kalau bisol ko pg jumpa pork nicky@pork chop pastu amik spender dia dan gosok2kan 3 kali sehari gerenti sembuh

kah kah kah...pemuka yahudi umporno 77...kah kah kah,  April 8, 2011 at 10:57 PM  

kah kah kah...ada yang sakit pusat dengar wa gelak...kah kah kah

apsal LU sakit pusat...mandrum yahudi LU tak menjadi ke?? warghkakakah

LU sendiri cakap tak berfakta...kah kah kah

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:01 PM  

UMNO/BN BAYAR KOMISYEN KAPAL SELAM LBH 400 JUTA KPD RAZAK BAGINDA..

TU DIA... KEPOH2 UMNO DAH KENYANG MENTEDARAH!!

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:03 PM  

anom 10:39

bisol nko bisol keramat..bisol yg takkan pecah smpi kojol..hahahaha

jgn mare...

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:05 PM  

to ANon 10.36

tang video taknak RC year... ko pegi la naikkan penzina tu jadi PM ko.. pastu klu ko lelaki derma satu lubang bawah ko, klu pompuan plak derma la 2 lubang bawah ko tu anugerah tuhan ko tu... menggong!!

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:11 PM  

anon 11:01...
nak citer psl defend konon tp pegang rifel tak penah pon pegang bende kecik dlm sur tu je blh...

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:14 PM  

MONYET 11:05

YG SEBOK2 NAK RC TU UMNO DAN PENJILAT MRK SAJA..

RAKYAT SUME TAK PEDULI HABUK PUN...

VIDEO TAK LAKU, UMNO MESTI CARI JALAN GAK NAK SALAHKAN NUAR..

SENDIRI BIKIN, KANTOI, SENDIRI CADANG RC..APA PUNYA BINGAI LA KO...

.....

JIKA DITAKDIRKAN NUAR JD PM PRU 13 NNTI..KO DAN UMNGOK2 SUME HARAP2 BERAMBUS LAH KE ZIMBABWE KE, TOGO KE, SPRATLY KER, LIBYA KER, ISRAEL KER...JGN DOK MESIA NIH!! MENYEMAK JER!!

Penjual Sayur,  April 8, 2011 at 11:19 PM  

Anonymous said...

aku tetap menyokong anwar walaupun dia kuat seks dan kaki liwat.. yang penting umno harus ditumbangkan...

April 8, 2011 10:24 PM

****************************************

Syeikh,

Aku juga tak suka UMNO. Tp aku takkan angkat malaun yg kaki zina dan liwat jadi pemimpin.

Aku tak mahu nanti anak cucu aku sumpah seranah aku sbb biarkan malaun tu jd pemimpin.

Itu belum lagi hukum daripada Allah krn membutakan mata dan hati semata-mata sbb geram pada UMNO.

Fikir biar rasional. Kita berjuang biarlah utk kebenaran, bukan utk kepura-puraan yang akan menjahanamkan anak bangsa sendiri.

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:24 PM  

hidup PKR (Parti kepala rosakkkk....)
mati selama lamanya..kubur x bertanda

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:30 PM  

jahanam anak bangsa mcm mana..klu dah lebih 50tahun berkuasa..tak puas2..
tu la sbb nya ramai yg mcm anom 10:24pm tu..
dah x de choise maa..semua haprak...
tau mentekedarah aje..

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:31 PM  

11:19

SENANG CITER LA BANG!!

KALU SUDAH RAKYAT MALAYSIA SEBULAT SUARA PILIH NUAR, KO NAK KATA APA?

NUAR BURUK PD PANDANGAN UMNO JER...TP RAKYAT TETAP YAKIN DAN BELIAU LAH ORANGNYA YG TEPAT...NAK HARAP UMNO LAGI...PEGI MAMPOS LA..

KO TAK SUKA MASUK HUTAN LA...DUDUK SANA JGN KELUAR2...

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:35 PM  

SIAPAKAH YANG SESAT?
Untuk Renungan Kita Bersama

Terjemahan Hadith

Dari Abdullah bin Amru bin Ash, katanya dia mendengar Rasullulah SAW bersabda: "Alah tidak menghapuskan ilmu(agama) dengan cara mencabutnya dari dada seluruh manusia, tetapi dengan jalan mewafatkan para ulama. Apabila ulama sudah tiada, umat manusia mengangkat orang-orang b_d_h menjadi pemimpin mereka. Lalu mereka bertanya kepada para pemimpin yang b_d_h. Sipemimpin memberi fatwa tanpa pengetahuan, menyesatkan orang ramai, maka sesatlah mereka semuanya." (Sahih Muslim 2297)

Parti PAS mengaku bahawa mereka mempunyai ramai ulama. Ini bertentangan dengan maksud hadith di atas yang mengatakan di akhir zaman, tiada ulama atau ulama "sudah habis" diwafatkan. Menurut hadith, "Allah tidak menghapuskan ilmu(agama) dengan cara mencabutnya dari dada seluruh manusia, tetapi dengan jalan mewafatkan para ulama".

Kalau benar PAS mempunyai ramai ulama tentulah kita ingin tahu dari mana datangnya mereka ini semua. Menurut hadith di atas, Apabila ulama sudah habis, umat manusia mengangkat orang-orang b_d_h menjadi pemimpin mereka.

Oleh itu jelaslah yang parti PAS mengangkat orang-orang b_d_h menjadi pemimpin mereka. Apakah bukti bahawa mereka ini orang b_d_h? Menurut hadith di atas, Sipemimpin memberi fatwa tanpa pengetahuan, menyesatkan orang ramai, maka sesatlah mereka semuanya.

Kalau diteliti, ternyatalah kebenaran hadith dari Rasullullah SAW ini, kerana didapati bahawa Dato' Nik Aziz banyak mengeluarkan fatwa, yang sebelum ini tidak pernah dikeluarkan oleh ulama yang muktabar atau imam yang mujtahid seperti Imam Shafie, Imam Maliki, Imam Al Ghazali, Imam An Nawawi dan lain-lain lagi. Persoalan yang timbul ialah adakah kesemua imam-imam ini kurang alim, sehingga tidak dapat mendahului Dato' Nik Aziz mengeluarkan fatwa yang menghalalkan perbuatan memaki dan menghina sesama Islam?. Bagaimana pulakah fatwa Dato' Nik Aziz yang mengatakan Allah mencarut?.

Persoalan seterus ialah PAS berkata "Cuma ulama sahaja yang layak jadi pemimpin". Kalau begitu sudah tentu semua calon dari parti PAS, mestilah terdiri dari ulama. Masaalahnya ialah sejak bila Allahyarham Fadzil Noor, Mohammad Sabu dan Mahfuz Omar jadi ulama. Mereka semua ini mengaji kat mana?. Berapa juzuk Al Quran yang mereka hafal? Jangan-jangan mereka ini memang orang b_d_h yang diangkat oleh PAS sebagai ulama.

Ketahuilah! sesuatu yang disampaikan oleh Rasullullah SAW adalah benar dan sebagai orang Islam kita kena yakin dan percaya teguh kepadanya. Oleh itu marilah kita renung bersama-sama siapakah manusia yang dimaksudkan sebagai sesat dalam hadith di atas.

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:36 PM  

Anon 10:39 Tak ada hal. Wa tak kan panggil lu MONYET ke BERUK ke macam kawan lu tu.

Kes kepala bisol ni datang dari seorang mat pipon zaman dulu. Bila dia dah kena se dapur dua dia akan jerit 'Beeesol kepala'! Dah berdengun babe, otak dah tak jalan lagi, fikiran dah tak boleh pakai, dah tak ada logik maksud nya dah tak berakal waras macam si Kah Kah, Nuar menyamar, Nik Ajis, tapi yang top sekali Nizar Gila.

Perjuangan menegak kan yang hak bukan membenci UMNO. Penat belajar kat Mesir ke kat mana mana kalau kepala ada bisol.

Memang si Kah Kah & mamat mamat semental dengannya tak akan faham, wa tak kesah, wa terima aje ciptaan Allah swt dah memang ANUgerah habis nak buat apa.

Harap Anon 10:39 boleh faham, kalau tidak pun tak apa dah species Kah Kah apa nak buat.

Wa ingat lu orang berak ikut mulut.

Penjual Sayur,  April 8, 2011 at 11:38 PM  

Anom 11:31,

Klau ditakdirkan rakyat Malaysia pilih malaun tu gak, alamatnya kita semua akan menerima balasan sepertimana Kaum Nabi Lut dahulu.

Sbb itu aku tekankan agar PAS mufarakah drp PR dan berjuang seperti dahulu tanpa harap payung siapa-siapa.

Tp, persoalannya...apakah rakyat akan pilih DSAI setelah bukti2 yg jelas terpampang?

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:49 PM  

11:38

BUKTI APA? MEMANG TERBUKTI NUAR DIZALIMI UMNO..

ORG YG MENZALIMI NUAR TDK AKAN BERPANJANGAN DAPAT BERBUAT ZALIM PD DIA..DAN ORG KENA ZALIM TDK AKAN BERPANJANGAN DIZALIMI..

UMNO TAK SUKA DIA KO PUNYA PASAL LAH..BAIK KO BERAMBUS DR MALAYA JIKA NUAR JD PM NNTI..

KALU UMNO ADA NNTI BALA YG RAKYAT DAPAT...

UMNO JER TAK SUKA PD NUAR, TP RAKYAT SUME LBH YAKIN PD DIA...

UMNO TAK SUKA LBH BAIK BERAMBUS LA KE MANA2 SUKA...

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:54 PM  

Anon 11:31, Pakai akal lah jangan jiwang sangat, Lu pernah ke main dgn geng UMNO ke, walaunpun begitu bahaya Si ANUar lebih dasyat.

Bawalah bersabar, kena lah pipon se dapur dua kasi pecah bisol dalam kepala tu.

Wa happy.

Peguangan tegakkan hak bukan benci UMNO nanti rugi aje dunia & akhirat.

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:56 PM  

memang dizalimi konfem pasal zalim la dia bebas kesana kemari sampai pg thailand berulang kali,pegi indon pastu kutuk batik malaysia pastu bukak citer psl pertahanan negara dan pasal zalim dia masih hidup dan masih muncul dikhalayak ramai..sekiranya kerjaan baik maka akan jd singapore yg mana ketua pembangkangnya disaman sehinnga muflis dan sehingga akhir hayat beliau kekal menjadi muflis..zalim3X

Penjual Sayur,  April 8, 2011 at 11:57 PM  

Saudara 11:49,

Apa bukti-bukti kukuh DSAI dizalimi? Sila kepilkan di sini..

Orang yang bijak berpidato tidak semestinya akan berkata benar kerana apabila dia berdusta sekalipun, para pendengarnya akan mempercayainya kerana hebatnya aura semasa berpidato itu.

Insya Allah, jika Allah tunjukkan semua bukti2 yang timbul ini, itu tandanya Allah masih sayang umat Islam dan mahu kita sedar agar tidak tersalah pilih.

Anonymous,  April 9, 2011 at 12:06 AM  

to penjua sayur...ada bro aku dah jawab ada kat atas komen hg...hahahha

Anonymous,  April 9, 2011 at 12:06 AM  

Saudara 11:49, Wa setuju dengan Anon (saudara ku) 11:57 Apa kah bukti kukuh DSAI di zalimi!

Soalan wa pula apa jasa jasa DSAI yang hebat sangat sehingga buat lu over jiwang ni!

Anonymous,  April 9, 2011 at 12:35 AM  

jasa dia pasal....Datuk Suka Anus Insan.....

KUCING COMEL April 9, 2011 at 12:38 AM  

CUBA KORANG SENARAIKAN KEBAIKAN ANU-AL-JUBUR-IT NI SKIT. AKU NAK TAU GAK, NAPER KORANG SOKONG SMPAI SANGGOP MAMPOS UTK DIA NI. JGN SENARAIKAN BLEH PANCUT DUA KALI DLM SATU SESI, YG TU DAH TAU DAH..

Anonymous,  April 9, 2011 at 12:52 AM  

Tak ada sangat pun jasa dia, hanya kencing dia lebih beracun dari kencing tikus itu sebab mamat mamat kepala berbisol jadi biol.

Nik Ajis pun boleh jadi biol, cuba bayangkan! Tapi tak boleh mengalahkan si biol Nizar.

boonlertpratchai,  April 9, 2011 at 1:27 AM  

masih ramai penyokong anwar kat luar tu dan yg pasti sekarang ni sudah semakin ramai puak lobai yg masuk kat dlm blog papa gomo ni,kalau tak melawat blog papa mungkin mereka meroyan teruk dan meratap barangkali haha...tahniah buat papa..

Reformasi98,  April 9, 2011 at 2:07 AM  

Bila diperhatikan juak2 fuckatan ni, aku pun tak tau diorang ni berada dimana. Diorang patut berada dibumi nyata, tersangat lah herannya bila diorang kata RAKYAT tolak RCI, rakyat Malaysia ke rakyat fuckatan. Rata2 rakyat memang nak kan kepastian yang dalam video tu bukan atau betul Anwar. Kalo juak fuckatan kata UMNO dah makin tersungkur, pergi la mana2 ceramah UMNO sekarang ni, penuh orang. Orang UMNO pun tak percaya begitu ramai, dah macam ceramah2 fuckatan masa PRU 2008.
Utk penjual sayur, aku pun seangkatan ngan ko, cuma waktu tu aku baru dapat keje 2 tahun lepas grad, kena buru SB sampai rumah ko tau, nasib baik pakcik aku orang bukit aman. Jadi tak de la kena gari, bagi statement pas tu balik. Tapi puas la kena cota ngan air gatal. Taka datang keje 4 hari, nasib baik bos aku yang sokong mahathir faham ngan tindakan aku bagi aku cuti tanpa gaji sebulan. Mak bapak aku siap nangis, mana tak nye keje 2 tahun dah naik pangkat manager, aleh2 nak kena buang sebab sokong Anwar. Aku bermuhasabah, Anwar tak tolong aku pun kalu susah. Anwar tak tolong sesiapa pun, semua tanggung sendiri. Macam member aku sampai laa ni menyesal, dah le kena buang keje, tanam anggur bertahun, bini tak tahan lari rumah mak bapak dia, pastu bini mintak cerai, hidup tunggang langgang. Ironinya, orang UMNO yang dibencinye jugak akhirnye bagi dia keje kat pejabat UMNO sampai sekarang.
Satu lagi penjual sayur, jangan buang masa nasihat juak fuckatan nih, mereka ni semua tak de telur, bacul, pondan, dungu dan bengap...percayala, mereka berani melalak kat dalam blog. Takkan berani ke depan... silap2 polis sebelah kete berdehem sebab tersedak makan pop corn, diorang dah kecut bukak cerita lain.

Anonymous,  April 9, 2011 at 2:56 AM  

reformasi 98

best la cite nko..

mcm cite tamil rajnikanth..

mesti dulu kepalo nko pun tumbuh bisol kan..kan kan

Anonymous,  April 9, 2011 at 3:26 AM  

LIM KIT SIANG umur sudah 70, menjadi wakil rakyat sejak 1969, dan sudah 42 tahun dalam politik. KARPAL SINGH umur 71 sudah 37 tahun dalam politik dan masih bersuara di makhamah walau pun atas kerusi roda, NIK AZIZ umur 80 langsung tidak cakap soal melepaskan jawatan MB walau pun kelantan meleset selama 19 tahun bawah pemerintahan nya. Dia sudah 44 tahun dalam politik. HADI AWANG umur 64 tahun sudah 29 tahun dalam politik.Apakah patut kita caci mereka kerana sudah tua? Apakah UBAN PUTIH tidak ada pada mereka?Kita juga harus tanya mereka bila mahu di ubahkan? Apakah patut dan apakah elok kalau kita kata nik aziz celaka, kit siang celaka, hadi celaka? siapa yang untung dengan desakan dan ungkapan yang kurang ajar.Kita kalau mahu politik bersih tengok saja pada manifesto dan guna fikiran yang waras untuk buat penilaian antara JAMINAN DAN JANJIAN.....bila lg Pork Nicky mau turun?mau jd pelepah pisang ke?

Anonymous,  April 9, 2011 at 7:54 AM  

MARAH SUNGGUH NYET UMNO PD NUAR...YG MARAH NI HANYA NYET UMNO JER...TAPI RAKYAT MAJORITI TETAP SOKONG DIA..

NYET UMNO MARAH KITA SOKONG NUAR WAT PER? KO TAK SUKA DIA, LU PUNYA PASAL LAH.

KALU KO PUJI NAJIB MELANGIT SEKALIPUN KALU DAH RAKYAT TAK SUKA DIA, KO PEDULI APA?

HAK MASING2...NI NAK KUTUK CACI MAKI APA KO DAPAT?

Penjual Sayur,  April 9, 2011 at 8:14 AM  

Akan sampai waktunya DSAI akan gunakan buah terakhir kegemarannya iaitu rusuhan jalanan.

Saya menyeru kepada semua bekas-bekas street fighters Reformasi 97 dan 98 serta skuad Amal Maaruf Nahi Munkar PAS agar turun pada waktu itu nanti.

DSAI dah musnahkan masa depan saya dan rakan-rakan pejuang lainnya....jgn biarkan dia berbuat yg sama kepada anak-anak muda generasi baru.

Kita turun...tp kali itu kita akan gempur DSAI sebagaimana kita gempur FRU sewaktu Reformasi dahulu.

Kita benci UMNO...tetapi kta lebih meluat kepada orang yg lidah bercabang serta kaki temberang.

Anonymous,  April 9, 2011 at 8:18 AM  

aku sayangkan umno...namun bila dibandingkan antara PAS dan PKR, labih baik aku pilih PAS...sebab dedahan video yg cukup jelas bagi fikiran aku yang waras ini..

Anonymous,  April 9, 2011 at 8:18 AM  

Bro.Memang sah la lu,kalau dah golongan 2 alam ni.tetap sokong Nuar.x kira la salah atau x.dah ahli seumor hidup /golongan la katakan,apa la nak di kata.

SEBAB APA KITA CACI SEBAB X NAK 2 ALAM ADA DI MUKA BUMI NI.

Anonymous,  April 9, 2011 at 8:42 AM  

KHAHAHAAAKKKK PTUIIIIIIIIIIII..PAPAGOMO AHLI NERAKA.

Anonymous,  April 9, 2011 at 9:32 AM  

JADI SAPE AHLI SYURGA? ENGKO?

Ir ETBX,  April 9, 2011 at 10:00 AM  

spm 1997 = dah mula benci umno

di universiti 1999 = masuk universiti dimana perbelanjaan banyak ditanggung kerajaan (sbenarnya wajib bagi mana2 kerajaan yg memerintah, bukan jasa) still benci perjuangan racis dan kronisme dan tolak Islam.

engineer 2003 - now = masih tak tau, kenapa still tak boleh terima umBNo. saya dan kawan-kawan di u dulu, banyak bicara hal politik secara ilmiah tanpa memikirkan kepentingan sendiri. ada kawan yang mahu aktif politik luar, kita nasihat jangan cari pasal sebab kita tau prioriti mahasiswa. kepada adik-adik di luar, jadikan cerita abang penjual sayur di atas sebagai pengajaran. jangan berpolitik di kampus, asalkan tahu anda memilih parti yang betul.

z,  April 9, 2011 at 3:54 PM  

Semua parti dilihat ada kekurangannya. Yang mengeji BN tu pun tak kurang teruknya. Tengok cara percakapan dan penulisannya dah boleh agak betapa rendahnya pemikiran die.Setakat masa ni BN lah masih yang terbaik antara semua ni..

Penjual Sayur,  April 9, 2011 at 7:47 PM  

Cuma satu aku pinta kpd kerajaan yg memerintah skrg nie...minta tolong nyahkan pendatang asing yang semakin ramai meniaga kat pasar tempat saya mencari rezeki.

Sejak depa ni ada, merosot perniagaan sayur-mayur saya. Al maklumlah, depa tu tak bayar cukai...jadi dapatlah niaga murah drp peniaga tempatan mcm sy nie.

Harap blogger pro-BN boleh ketengahkan isu saingan tidak sihat drp pendatang asing ini. Bantulah sesama rakyat Malaysia...biar ikhlas....

Anonymous,  April 9, 2011 at 9:35 PM  

Puak - puak Parti Angguk Saja ni semakin hari, semakin pandai dah memutar belit. Dah jadi puak - puak putar alam pulak dah jadinya.

Ada je bahan untuk diorang terus menipu rakyat. Terbaru diorang mengaku kononnya nak jadi jaguh memperjuangkan Melayu konon.

Kata diorang, Ketuanan Melayu ni tak bagus. Tapi nak jadi pejuang Melayu? Yang peliknya, dalam pentadbiran Negeri diorang sendiri, semua Melayu je yang berkuasa.

Cuba try bagi kerusi Exco Kerajaan Negeri pada DAP, tengok boleh ke tak boleh. Tapi DAP mana ada dekat Negeri Kelantan. Sebab apa takde? Itu persoalan yang diorang kena jelaskan.

Semalam diorang buat konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa: Jaminan PAS di Alor Setar, Kedah. Tujuan konvensyen tu kononnya nak jelaskan pada Melayu apa yang PAS boleh buat untuk Melayu.

Yang peliknya, buat konvensyen pengupayaan bangsa boleh pulak? Kata Islam tak kira bangsa dan latar belakang kaum? Apa cerita ni? Yang mana satu diorang nak ikut?

Buat konvensyen pengupayaan bangsa kononnya. Tapi suruh bangsa sendiri benci sesama sendiri apa jadahnya?

Dia buat konvensyen agar orang yang datang menolak UMNO sedangkan UMNO tu 100% Melayu. Jadi secara tak lansung, diorang mempromosikan agar Melayu tolak Melayu.

Yang si Hadi Awang lagi best. Dia kata pemimpin kepimpinan Islam tak semestinya didokong hanya orang Islam. Islam tak fokus pada satu kaum tertentu sahaja.

Habis yang Barisan Nasional ni memerintah tertumpu pada satu kaum saja ke? Kaum lain tak de dalam Kerajaan? MCA, MIC, PPP, Gerakan, SUPP dan sebagainya tu apa? Tunggul kayu?

Yang si Ciputdin ni lagi bagus. Dia kata, Ketuanan Melayu ni hanya digunakan oleh UMNO semata - mata untuk mendapat sokongan Melayu.

Habis yang dia buat konvensyen ni apa jadahnya? Bukan untuk dapat sokongan Melayu ke? Yang diorang gunakan Islam tu tak pe pulak.

Pada hal itu pun jadi alat untuk dapat sokongan Melayu sebab majoriti Islam di Malaysia ni semuanya orang Melayu.

Nampak sangat la diorang ni pun dah mula hilang arah. Cakap pun main pusing - pusing. Banyak sangat berkawan dengan si Poosingh tu la yang jadi macam ni.

Sudah - sudah la nak menipu rakyat. Buat piagam la, apa la. Melayu tempat sendiri pun kena pinggir, apa cerita? Nak perjuangkan Melayu konon. Ceit!!! Pigidah!!!

Penjual Sayur,  April 10, 2011 at 12:51 AM  

Anon 9:35 PM,

Harus diakui pucuk pimpinan PAS semakin bercelaru dalam meraih dokongan umat Islam.

Semua ini berpunca daripada keyakinan melampau mereka pd DSAI yang mrk lihat satu2nya kunci ke PutraJaya.

Sedangkan saya melihat isu terbukanya tembelang DSAI ini merupakan satu kurniaan drp Allah swt yang mahu umat Islam di negara ini bersatu semula.

Jika dahulu DSAI lah punca PAS join Pakatan, kini PAS seharusnya muhasabah diri dan menjadikan titik ini sebagai turning point untuk memperjuangkan agenda yg lebih utama, iaitu menyatukan kembali umat Islam.

Bagi saya, semua yg timbul ini adalah qada' dan qadar Allah yang punya hikmah yg boleh digunakan utk mengembalikan kesatuan umat Islam di bumi Melayu ini.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP