Senarai Calon Barisan Nasional Bagi PRU Sarawak

Sunday, April 3, 2011



N.01 OPAR Ranum Ak Mina

N.02 TASIK BIRU Datuk Peter Nansian Ngusie

N.03 TANJUNG DATU Tan Sri Adenan Satem (PBB)

N.04 PANTAI DAMAI Dr Abdul Rahman Junaidi (PBB)

N.05 DEMAK LAUT Dr Hazland Hipni (PBB)

N.06 TUPONG Datuk Daud Bin Abdul Rahman (PBB)

N.07 SAMARIANG Sharifah Hasidah S.A Ghazali (PBB)

N.08 SATOK Datuk Amar Abg Abd Rahman Zohari (PBB)

N.09 PADUNGAN Sim Kiang Shiok (SUPP)

N.10 PENDING Dr Sim Kui Hian (SUPP)

N.11 BATU LINTANG Sih Hua Tong (SUPP)

N.12 KOTA SENTOSA Datuk Alfred Yap (SUPP)

N.13 BATU KAWAH Tan Joo Phoi (SUPP)

N.14 ASA JAYA Abdul Karim Rahman Hamzah (PBB)

N.15 MUARA TUANG Datuk Seri Mohd Ali Mahmud (PBB)

N.16 BENGOH Dr Jerip @ Belek Susil

N.17 TARAT Roland Sagah Wee Inn

N.18 TEBEDU Datuk Seri Michael Manyin Jawon

N.19 KEDUP Maclaine Ben @ Martin Ben Anak Michael

N.20 SADONG JAYA Aidil Lariwoo(PBB)

N.21 SIMUNJAN Naroden Majais (PBB)

N.22 SEBUYAU Julaihi Nerawi (PBB)

N.23 LINGGA Simoi Peri (PBB)

N.24 BETING MARO Razaili B.Hj.Gapor (PBB)

N.25 BALAI RINGIN Snowdan Lawan

N.26 BUKIT BENGUNAN Mong Dagang

N.27 SIMANGGANG Datuk Francis Harden

N.28 ENGKILILI Dr Johnical Rayong

N.29 BATANG AI Malcom Mussen

N.30 SARIBAS Ricky@Mohammad Razi Sitam (PBB)

N.31 LAYAR Datuk Patinggi Tan Sri Dr Alfred Jabu Ak Numpang (PBB)

N.32 BUKIT SABAN Robert Lawson Chuat Ak Vincent Entering

N.33 KALAKA Abdul Wahab Bin Aziz (PBB)

N.34 KRIAN Datuk Peter Nyarok Ak Entrie

N.36 SEMOP Abdullah Saidol (PBB)

N.37 DARO Murni Suhaili (PBB)

N.38 JEMORENG Abu Seman Jahwie (PBB)

N.39 REPOK Datuk David Teng

N.40 MERADONG Ling Lie King

N.41 PAKAN Datuk seri William Mawan Ikom (SPDP)

N.42 MELUAN Wong Ak Judat

N.43 NGEMAH Alexander Vincent

N.44 MACHAN Datuk Gramong Juna

N.45 BUKIT ASSEK Chieng Buong Toon (SUPP)

N.46 DUDONG Datuk Tiong Thai King (SUPP)

N.47 BAWANG ASSAN Datuk Seri Wong Soon Koh (SUPP)

N.48 PELAWAN Vincent Goh Chung Siong

N.49 NANGKA Dr Anuar Rapiee (PBB)

N.50 DALAT Datin Fatimah Abdullah (PBB)

N.51 BALINGIAN Tan Sri Abdul Taib Mahmud (PBB)

N.52 TAMIN Joseph Mauh Ikeh

N.53 KAKUS John Sikie Ak Tayai

N.54 PELAGUS Stanley Unja (PRS)

N.55 KATIBAS Datuk Ambrose Blikau Ak Enturan (PBB)

N.56 BALEH Datuk Seri Dr James Jemut Masing (PRS)

N.57 BELAGA Liwan Lagang

N.58 JEPAK Datuk Talip Zulpilip (PBB)

N.59 KIDURONG Henry Ling Kuong Meng

N.60 KEMENA Dr Stephen Rundi Utom (PBB)

N.61 BEKENU Rosey Yunus (incumbent)(SPDP)

N.62 LAMBIR Ripin Lamat (PBB)

N.63 PIASAU Tan Sri George Chan Hong Nam (SUPP)

N.64 PUJUT Andy Chia Chu Fatt (SUPP)

N.65 SENADIN Datuk Lee Kim Shin (SUPP)

N.66 MARUDI Sylvester Entri Ak Muran

N.67 TELANG USAN Dennis Ngau (PBB)

N.68 BUKIT KOTA Dr Abdul Rahman Bin Ismail

N.69 BATU DANAU Paulus@Palu Gumbang (SPDP)

N.70 BA'KELALAN ??

N.71 BUKIT SARI Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan (PBB)

PBB akan bertanding di 35 kerusi, SUPP (19), PRS (9) dan SPDP (8)

sumber Melanau Blogger

Published with Blogger-droid v1.6.7

96 comments:

Anonymous,  April 3, 2011 at 8:23 PM  

calon yg dah makan nasik kangkang rosmah

Anonymous,  April 3, 2011 at 8:28 PM  

telor yg di peram ada had masa nya, dah sampai masa menetas lah ia, tapi kalo telor di peram dan di peram lagi
akan jadi telor busuk, rakyat malaysia mesti berani keluar dari kepompong, baru minda boleh maju

dino.yp@gmail.com,  April 3, 2011 at 8:33 PM  

rakyat sarawak mesti berani menolak fitnah PR! undi BN!

UMNO Karat,  April 3, 2011 at 8:33 PM  

Pecat Ku Li dari UMNO...menjelang pilihanraya Sarawak...KU li jadi barua pakatan ...Ku Li tibai UMNO...UMNO penyangak hak Rakyat Kelantan....Ku Li lelaki terakhir dalam UMNO berani bersuara.....yang lain dah kena mandul otak beku...tak leh nak fikir.

Kalau ramai Melayu rajin berfikir macam Ku Li ...leh lingkup UMNO...penting Melayu dalam UMNO terus jadi bodoh...Kebodohan Melayu adalah aset penting UMNO...Tanpa kebodohan Melayu dah lama UMNO berkubur...selamat terus jadi bodoh...wahai Melayu UMNO....

Anonymous,  April 3, 2011 at 9:08 PM  

jom hancurkan taib si tua bangka

30 tahun perintah...rakyat diabaikan

revolusi sarawak akan menjelma

jadikan sarawak versi egypt

rakyat memberontak sebab orang tua dan anak beranak mentekedarah hasil negeri

ayuh..ubah sarawak...

Anonymous,  April 3, 2011 at 9:19 PM  

Hello Anonymous, April 3, 2011 8:23 PM

Rasa2nya sdr nie org tidak beriman? Jauh sekali nak jadi pejuang Islam....tak cukup syarat!!!

Cakap biarlah beradab!

Jgn ikut nafsu, nanti di akhirat lesu!


Muhasabahlah diri ya...
Sebagai manusia pastinya sdr tetap ada kekurangan!

UNDILAH BN, JGN TERMAKAN RACUN FITNAH PR!!!

Anonymous,  April 3, 2011 at 9:22 PM  

korang yg sokong PR yg bodoh, tak ambil peluang yg diberi, asyik tunggu suap ke mulut, pemalas, kutuk2 yg subsidi korang gak yg tibai, banyak peluang menjalankan perniagaan sendiri, pinjaman, tapi hampeh harap nak orang sampai dapat untung, itu lah korang bila tak dapat kutuk kerajaan, ka;au setakat main tolak dam kat kedai pas tu kutuk, kena teh secawan balik tidur

Anonymous,  April 3, 2011 at 9:27 PM  

NAK HANCURKAN TAIB???
SAPA KAU???

NIEKAH BAHASA PARA PEJUANG PR??

KALAU BUKAN ORG SAWARAK JGN MASUK CAMPUR!!!!

LEBIH AFDAL BALIK MALAYA,
PELUK BINI SENDIRI...
JGN BUANG MASA MENABUR FITNAH DI SARAWAK!

RAKYAT BERSYUKUR, TAIB DAH BERJYA BANGUNKAN SARAWAK...
JGN DINAFIKAN PERNGORBANAN BELIAU SELAMA 30 TAHUN MEMIMPIN SARAWAK.

ORG MALAYA YG TAK PERNAH DATANG KE SARAWAK...

JGN KOMEN APA2, NANTI NAMPAK SGT KEJAHILAN TENTANG SARAWAK
ADA PAHAM KAH???

HANG INGAT SARAWAK NIE MUNDUR SGT KAH?

INGAT ORG SARAWAK NIE BODOH2 BELAKAKAH???

MEMANG ORANG MELOYA NIE SERUPA PAK PANDIR DAN LEBAI MALANG!!!

Anonymous,  April 3, 2011 at 9:38 PM  

Belum apa2 lagi dah nak kumpul dosa!

Bagi yang mengaku beragama Islam(sbb ramai nama ajak Islam,but xsolat!!!, tolong ingat betul2 hadist di bawah ini ya.

1.Rasulullah bersabda: Seseorang hamba yang membicarakan sesuatu yang belum jelas baginya (hakikat dan akibatnya) akan dilempar ke neraka sejauh antara timur dan barat (Hadis riwayat Muslim).

2. Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).

3.Sesiapa yang menyebarkan kata-kata yang memalukan seorang Muslim dengan tidak sebenarnya, nescaya dia akan diberi malu oleh Allah dalam neraka pada hari kiamat (Hadis riwayat Ibn Abid Dunya dari Abu Zar).

Hang piqiklah sendri!!!

ANTIMELANAU,  April 3, 2011 at 9:47 PM  

Anon 9.27,

Kau biar betol???

Mun di tanyak dengan 10 orang di kuching, 9 akan kata sik suka dengan taib...sorang ajak yang kata suka...ya pun melanau sesat di kuching...

Orang Kuching semua bencik dengan taib...

sebab ya lah taib stand di balangian...tempat suku sakat melanaunya...

orang Kuching sik suka pendatang melanau...SIAL

Anonymous,  April 3, 2011 at 9:52 PM  

pok,

nang menar kata kau..

melanau patut BERAMBUS dari Kuching

balik Mukah makan ulat mulong...

Tok Uban Lancau,  April 3, 2011 at 9:56 PM  

RAKYAT BERSYUKUR, TAIB DAH BERJYA BANGUNKAN SARAWAK...
JGN DINAFIKAN PERNGORBANAN BELIAU SELAMA 30 TAHUN MEMIMPIN SARAWAK.


pengorbanan palak butoh bapak ko!!!

Adi Kencana April 3, 2011 at 9:57 PM  

Harapan kita agar semua calon2 ni menang dan menunjukkan prestasi baik sebagai wakil rakyat.

http://apakecoh2.blogspot.com/

Lfc Petra Jaya,  April 3, 2011 at 9:58 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Santubong,  April 3, 2011 at 10:00 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Satok,  April 3, 2011 at 10:01 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Tabuan,  April 3, 2011 at 10:02 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Matang,  April 3, 2011 at 10:03 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Anonymous,  April 3, 2011 at 10:03 PM  

INI LAH BARISAN DRAKULA BN...MEREKA KAN LBH RAKUS MENGHISAP DARAH RAKYAT SARAWAK JIKA TERUS DIBERI KUASA..

TUKAR BN KPD PR SEGERA..SELAMATKAN SARAWAK DAN MALAYSIA..

BARISAN CALON INI SUDAH TERBAYANG TANAH, BALAK, MINYAK, PROJEK...JIKA MENANG LG LAH BURUK PERANGAI MCM TAIB YG JADI LIABILITI BN SKANG!

Lfc Kenyalang,  April 3, 2011 at 10:03 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Batu Kawa,  April 3, 2011 at 10:05 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Padungan,  April 3, 2011 at 10:06 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Stampin,  April 3, 2011 at 10:07 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Samariang,  April 3, 2011 at 10:08 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Panglima Seman,  April 3, 2011 at 10:09 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Bintawa Hilir,  April 3, 2011 at 10:10 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Siol Kandis,  April 3, 2011 at 10:11 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Sungai Bedil,  April 3, 2011 at 10:12 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Tupong,  April 3, 2011 at 10:13 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Pulo,  April 3, 2011 at 10:14 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Sinjan,  April 3, 2011 at 10:15 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Kpg No 4,  April 3, 2011 at 10:16 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Segedup,  April 3, 2011 at 10:18 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Bako,  April 3, 2011 at 10:19 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Gobielt,  April 3, 2011 at 10:20 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Lfc Buntal,  April 3, 2011 at 10:21 PM  

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone

Anonymous,  April 3, 2011 at 10:34 PM  

BRAVO DSAI!!!!

Anonymous,  April 3, 2011 at 10:34 PM  

kalah jak taib/BN, mapos diyak, kanak salongkar hartak diyak ngan wargak diyak. 30 tahun dah jadi katuhak mantri. banyak banar menimbun hartak..

Anonymous,  April 3, 2011 at 10:57 PM  

10:34

YANG RAKYAT SARAWAK TAK SERIK2 UNDI DIA APSAL?

NAK UNDI BN LAGI KER SAUDARA?..

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:06 PM  

PERBEZAAN ANTARA ISLAM DAN PAS
PAS sering melaungkan slogan Islam sehingga masyarakat orang Islam menjadi keliru. Bahkan ada yang beranggapan kononnya PAS itu adalah ISLAM, dan ISLAM itu adalah PAS. Dan mana-mana parti politik selain daripada PAS, parti tersebut bukanlah parti Islam yang tulen. Islam yang betul ialah Islam bawaan PAS sahaja. Parti lain semuanya tidak betul. Bahkan keIslaman ahli-ahli parti lain boleh dipertikaikan oleh PAS. Inilah ideologi PAS yang sangat-sangat merbahaya kepada masyarakat ramai. Hal ini wajib segera dihapus dan dihentikan. Justeru di sini disenaraikan beberapa alasan yang menerangkan betapa PAS itu bukan Islam dan Islam itu bukan PAS. Semoga Allah menyedarkan kita semua.
1. Islam adalah Agama -- Manakala PAS adalah sebuah parti politik.
2. Seseorang yang mahu masuk Islam, wajib mengucap dua kalimah syahadah sedangkan mahu masuk PAS tidak wajib mengucap kalimah syahadah.
3. Islam menjadikan al-Quran dan al-Hadis sebagai panduan manakala PAS menjadikan undang-undang tubuhnya sebagai panduan.
4. Islam tidak ada Presiden, Ahli Jawatankuasa Agung, Mursyidul Am, Ketua Pemuda, Ketua Kawasan dan lain-lain jawatan -- Tetapi, dalam PAS ada jawatan-jawatan tersebut.
5. Islam disebar dan diperjuangkan oleh Rasulullah manakala dalam Pas tiada Rasul, pemimpin PAS bukan rasul.
6. Islam ciptaan Allah sedangkan PAS ditubuhkan oleh manusia bermula tahun 1951 sahaja.
7. Islam agama yang sempurna dan tinggi -- PAS parti yang tidak sempurna.
8. Islam dianuti oleh manusia dan jin -- PAS hanya terbatas kepada manusia sahaja, jin tidak boleh masuk PAS.
9. Islam boleh dianuti oleh seluruh warga dunia -- PAS hanya boleh dianggotai oleh warganegara Malaysia sahaja.
10. Islam ada hukum dan peraturan dalam akidah dan syariah -- PAS tidak ada hukum dan peraturan tersebut.
11. Dalam Islam ada hukum wajib, sunat, harus, makruh dan haram (5 dasar hukum) -- dalam dasar undang-undang tubuh PAS tidak ada dasar hukum tersebut.
12. Adanya Islam tidak tertaluk di bawah akta pertubuhan (Islam tak perlu daftar di bawah undang-undang pendaftaran pertubuhan) -- PAS wajib daftar, tak daftar tak boleh bergerak.
13. Masuk Islam tak perlu guna borang ahli ada pencadang, penyokong, dan bayar yuran pada setiap tahun -- masuk PAS kena isi borang dan bayar yuran.
14. Islam bukan alat untuk dapatkan pangkat YB serta gaji dan elaun -- dengan PAS boleh dapat pangkat dan gaji.
15. Umur taklif dalam Islam akil baligh (15 tahun) -- umur boleh masuk PAS 18 tahun.
16. Dalam Islam orang Islam boleh berkahwin sesama Islam walaupun berlainan parti -- jika PAS itu Islam, tentu orang PAS sesama mereka sahaja yang boleh berkahwin.
17. Islam tidak boleh pecat penganutnya -- PAS boleh pecat ahlinya.
18. Keluar Islam murtad -- keluar PAS tidak ada apa-apa jauh sekali dengan murtad.
19. Rukun Islam ada 5 perkara -- rukun PAS berapa perkara? Tidak ada.
20. Dalam Islam tiada perebutan dan pertandingan jawatan -- dalam PAS berebut jawatan.
21. Islam melarang keras caci-maki, mencarut, fitnah-memfitnah -- dalam PAS tidak dilarang, malah menjadi satu amalan harian Pas, bahkan kata Nik Aziz menjadi Sunat sebagaimana Firman Allah dalam surah Al-Lahab.

22. Pas boleh memamki hamun, Islam tak boleh.
23. Pas boleh menipu, berbohong dan putarbelit, Uslam melarangnya.
24. Pas boleh adjust hukum ikut kehendak politik, Islam syumul dan benar dari dahulu hingga kiamat.
25. Pas menjadikan agama Islam sebagai alat politik, Islam tidak boleh diperalatkan untuk tujuan mendapatkan undi
26. PAS menjadikan syaitan sebagai sahabat sedangkan dalam Islam, syaitan adalah musuh yg amat nyata.

Read more: http://suwaritimur.blogspot.com/2011/04/ramai-hadir-ceramah-video-seks-bukan.html#ixzz1IX1lrPvo

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:08 PM  

Lfc Liwat said

Anwar Ibrahim...

Welcome to Sarawak..
You'll never walk alone.....
we like to sodomy.....

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:08 PM  

tok uban lancau, butuh bapa kau jugak ya, satu keluarga lasenang cite

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:11 PM  

Hahahaha....Puak PR yg tinggal ni semua serpihan dajjal yg masih tinggal...jom kita layan mangkuk2 tandas anuar nih...hahahahahaha

Kita kasi panas sama depa...hahahaha...
Komen mereka nih sekadar untuk meyedapkan hati mereka jer...hakikatnya dah terbakar dah tu....dah nak rentung dah pun, selagi boleh bertahan selagi itu ler tembakngan peluru kapur...hahahahaha

Orang yang dah nak lemas, akan capai apa sahaja walau sehelai rambut untuk terus hiduppppp....hahahaha

Bab2 merepek merapu serah kat mereka, apa modal mereka ada???? elekkkkk semua modal merapu...idiotttttt...
Semua tembak pakai batang pelir seperti mana Si Anuar telah ajarkan pada mereka..hahaha
Itulah satu2nya senjata paling merbahaya yg mereka ada...hahahaha

Cuba tanya bukti2 yg mereka nyatakan,bawa kehadapan,buat repot...ada brani????...oppssss puak2 ni batang pelir jer ada, telur gantung kat dinding...hahahaha
Bukti apa mereka ada??? sekadar cakap kosong seperti pemimpin mereka ler...." 1 bulan kita kasi cat semua flat, kita cantikkan kawasan ini"..hampehhhhhh....tunggu masa jer la....hahahahaha

Korang pencacai PR baik pikir lepas ni nak masuk parti mana plak...hahahaha PKR mmg tunggu masa jer...slow2 la bro...PKR nak jahanam pun UMNO tak buat cepat2, tak rock la....biar dia karam slow2..kita nak pencacai PKR jadi seperti tikus yg mencari New Land...hehehehehe

Kalau jatuh bedebub...tak thrill la....kita telanjangkan satu persatu, sebagaimana Si Anuar menelanjangi dirinya satu persatu...hahahahahahah

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:13 PM  

11:06

BERAPA BAYAK KALI MAU POSTING DAAA...!!!

RASANYA DAH 10 KALI KO POSTING BENDA SAMA CAM NIH?

HA.HA.HA.. UBAH LA...

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:14 PM  

11:11

KO NGIGAU KER? ATAU PUN KO PUN MABUK JUGAK MACAM GOMO?

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:32 PM  

DSAI,

Rakyat SARAWAK menantimu...

Hapuskan Tok Uban...lepas tu ambik bininya...Nak tunggit depan ke belakang ke...takde hal punya!!

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:34 PM  

gomo,

kalau ko nak mampus ko datang sarawaklah.....

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:42 PM  

hahaha pencacai fuckatan dah panas....ugut mengugut ni memang pencacai fuckatan punya kebolehan..bab tungit mengungit tu si anon 11:32 memang expert...agaknye kalau si Aljuborey pg sarawak dia la pemuas nafsu aljuborey kot?apa lg bg la bini ngan bontot korg utk ditoron hahaha

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:42 PM  

Harap2 letrik tak padam lagi time kira undi nanti...

Tentu korang masih ingat lagi...LETRIK PADAM SELURUH SARAWAK masa tengah kira undi....

Lu pikirlah sendiri...

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:46 PM  

letrik padam masa kira undi pemilihan parti Pee Gay Ar....masih segar dlm ingatan hehehe pastu gaduh2 mcm budak2....

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:47 PM  

Janji pakatan di Pulau Pinang masih tidak mampu dilaksanakan. Rakyat masih menunggu Janji manifesto Pakatan Rakyat PRU 12 masih belum ditunaikan.


1:Hapuskan kutipan tol Jambatan Pulau Pinang Rm7


2.Hapuskan Tol Sg Nyior Rm0.50


3. Bonus Rm6,000 sthn kpd kluarga miskin


4. Hapuskan bayaran parkir kereta hari sabtu/ahad


5 Janji dan sumpah PR utk bela Kg Buah Pala akhir roboh

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:48 PM  

anon 11.42,

bodoh punya orang...

Mahkamah sampai sekarang tak sabitkan lagi DSAI tu meliwat...

Apa barang main jubor...Kalo ko tak caye...bagi bini ko kat DSAI...

hahahahahaha....

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:51 PM  

Kalau taib kalah nanti....kita pakat ramai2 suruh DSAI liwat jubornya sbg pembalasan...amacam geng?

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:52 PM  

anon kat atas....kalau tak caya bg bontot ko kat al juborey gerenti dia sapu ahak2

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:56 PM  

habih la gomo..kepala kote kena cantas ngan dayak
gomok..lu nyer kote ada besar ulat mulong tak?

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:57 PM  

wat per bagi buntut taib..anus dia dah loose..berkedut plak tu

baik taram dia nyer bini

heheheheeheheheh

muda,segar,besar..oversea lagi

heheheheheehhehhe

Anonymous,  April 3, 2011 at 11:58 PM  

anon kat atas...dah sah memang puak2 fuckatan kaki bontot hahahah

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:04 AM  

Gerai peniaga Melayu menjual buah di Jalan Permatang Pauh
dalam parlimen Permatang Pauh dirobohkanoleh Guan Eng



Itulah persoalan yang bermain benak fikiran peniaga Melayu di Permatang Pauh yang kebanyakkannya penyokong kuat Anwar apabila nasib mereka kini ibarat telur di hujung tanduk yang kini terpaksa berdepan dengan MPSP dan Guan Eng yang bila-bila masa akan merobohkan gerai –gerai mereka.

Apabila melihat gambar rakan mereka iaitu peniaga gerai buah di Jalan Prmtg Pauh yang dirobohkan oleh Pejabat Tanah & Daerah SPT dan MPSP atas arahan Guan Eng , di mana Anwar dan Wakil Rakyat mereka iaitu Dr Mansor dan Salleh Man untuk membela mereka ??

.Anwar pulak sekarang ini memang tak akan jenguk la gerai hang pa semua dirobohkan kerana beliau kini sedang menghadapi masalahnya lagi besar iaitu kes liwat dengan Saiful . Itu 2 orang YB boneka DAP memang tak boleh pakai kerana sekarang te lah mabuk kuasa iaitu seorang Pengerusi PUZ dan Timbalan YDP Maipp.

Zahrain kuat mengkritik Guan Eng kerana berjuang untuk isu inilah sebenanrnya iaitu membela nasib peniaga Melayu .Samada wayang @ drama oleh Zahrain itu belakang kira tetapi beliau nampak Guan Eng dan kerajaan negeri jelas banyak menindas orang Melayu di PP dan sekarang ini isu gerai peniaga Melayu dirobohkan . Tetapi masih ada lagi Melayu Pakatan yang masih mempertahankan Guan Eng seperti beberapa blog pembangkang dan juga pemimpin2 PKR dan PAS di PP .

Kepada peniaga-peniaga Melayu di Prmtg Pauh ini , hang pa sendiri yang jerut leher anda sekarang terima lah padahnya . Terpersona sangat dengan lakonan Anwar dan slogan Dari Permatang Pauh Ke Putrajaya , ambil lah habuan hang pa sekarang !!

Orang tua dulu-dulu sudah cakap DAP ini tidak boleh percaya , anti Melayu dan parti perkauman tak mau dengar…

Sekarang Sudah tidak berguna lagi , nasi sudah jadi taik pun .. .. Menang Sorak , Kampung tergadai ..

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:07 AM  

ade jugak pencacai babi negara tak paham bahasa

orang dok sindir2,dia dok pikir pasal buntut lagi

wei..lu mabuk stout ke??

kahkahkahkahkahakhakah

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:09 AM  

zahrain??kahkahkahkahkahkahkah

wei..gaji player penang dah bayar ke blom??

kahkahkahkahkahkhkah

jgn dok rasmi jersi baru bersama jebon jeee

rezeki org jgn nak sekat

kahakahkahkahkahkah

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:10 AM  

aik?terasa nampak?anus hg elok lg ke utk dipersembahkan pd ANU-grah tuhan tu?hehehe amalkan mkn jus tok guru baik utk kemut lubang anus peberet dia...hahahaha

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:11 AM  

jgn makan rasuah cam adun lenggeng.
baru 5 bulan jadi adun,dah pandai makan 2 ribu ragak
kantoi plak tu..tapi takpe,court kat malaysia kan bagus..ada tongkat ajaib dari langit...pasti lenggeng akan dibebaskan...

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:13 AM  

ala..takyah makan jus tok guru..lu tonggang je stout..konpem sempit baik nyerrr

tak caya tanya parpu sama gomo...

eh..minat benar dgn anus...lu kaki suntut ke??

kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:14 AM  

hahaha mcm yayasan selangor la rugu juta2 hahahaha

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:15 AM  

dari jadi kaki suntut,baik lu jadi mat pedophil

cari mangsa muda belia..konpem sempit lagi

try tanya tambi jijik..sure dia bleh sahkan...dia expert tawww

kahkahkahkahkahkahkahkahkah

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:17 AM  

aik?spin nampak?hehehe pencacai al juborey in the house huhuhuhu br lepas tibai pungkoq ye banggggggg pork nick suka ooooooo

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:18 AM  

yayasan selangor??

kahkahkahkahkahkahkah

baik lu kira tabung balqis dulu

anak toyol dah curi,tapi masih bleh wat derk jeee

eh..ari tu,noh omar kata ada bukti seleweng majlis sambutan keputeraan sultan?per cite???

pihak sprem tido ke??
atau tgh khusuk donlod cite blu??

kahkahkahkahkahkahkahkahkah

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:21 AM  

heheheheheeh...minat benar pencacai babi negara ni tentang jubo

heheheheheheheehehhe

beb..lu homo ke??

lu ada wat bisnes kat tmn tasik permaisuri kot??
takpon taman tasik kelana jaya...

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:22 AM  

Anonymous said...

"telor yg di peram ada had masa nya, dah sampai masa menetas lah ia, tapi kalo telor di peram dan di peram lagi
akan jadi telor busuk, rakyat malaysia mesti berani keluar dari kepompong, baru minda boleh maju

April 3, 2011 8:28 PM

Komen:

Ko cakap apa? Apakah singupura juga telah keluar dari kepompong PAP? Nah, ini bukti jelas bahawa tanpa keluar dari kepompong Pap singapura tetap juga maju. Yang membuatkan ko mundur adalah disebabkan sikap ko dan rakan-rakan.

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:22 AM  

ala..senang cite lu main raba2 punkoq dah la...tak kena tangkap pulis

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:22 AM  

Ayat '2 jam' sangat penting dan memeningkan Anwar Ibrahim sekarang ini.

1. 2 utas jam Omega yang berbeza lokasi. Satu di Balai polis dan satu lagi dilaporkan hilang oleh Anwar Ibrahim walau pun pada awalnya beliau mengaku jam tersebut berada di tangan Wan Azizah.

2. 2 jam ialah tempoh Anwar Ibrahim 'hilang' dari Facebook dan Twitter.
-2 jam tu mungkin tgh korek juboq anon kat atas ni hahahaha

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:23 AM  

Anonymous said...

"telor yg di peram ada had masa nya, dah sampai masa menetas lah ia, tapi kalo telor di peram dan di peram lagi
akan jadi telor busuk, rakyat malaysia mesti berani keluar dari kepompong, baru minda boleh maju

April 3, 2011 8:28 PM

Komen:

Ko cakap apa? Apakah singupura juga telah keluar dari kepompong PAP? Nah, ini bukti jelas bahawa tanpa keluar dari kepompong Pap singapura tetap juga maju. Yang membuatkan ko mundur adalah disebabkan sikap ko dan rakan-rakan.

---------------------------------

betul..yg buatkan malaysia mundur adalah sebab sikap pok jib..betul tak??

negara lucah

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:24 AM  

Siapa kata PAS jaga tanah rezab melayu…dah banyak PAS buat pembangunan menggadai tanah rezab melayu spt contoh:
1 ) Pembangunan Bandar Baru Tunjong…PAS membuat pengambilan tanah rezab melayu dari pemilik asal dan menukar status tanah menjadi pajakan 99 tahun @ pegangan bebas. Cuba siasat berapa ekar tanah tunjong telah dijual oleh PMBK kepada bangsa asing dgn harga RM 1 juta seekar.
2 ) Pembangunan Tapak Muzium Pasir Pekan…PAS melalui MDT membuat pengambilan tanah rezab utk tapak muzium, tanah sawah padi rezab melayu dibangunkan menjadi Bandar Baru Pasir Pekan dgn JV bersama Syarikat Simpura Aktif. Beberapa lot gudang strategik telah bertukar tangan menjadi milik kaum pemodal bermata sepet yg asalnya adalah tanah rezab melayu. Tergadai lagi tanah rezab melayu kerana karenah beberapa Exco dan Ahli Majlis MDT
3 ) Pembangunan KB Mall…PAS melalui PKINK telah membangunkan tanah rezab melayu di Jalan Hamzah Kota Bharu dan diberi hakmilik 99 tahun utk tauke KB Mall ( cina ). Sebagai tukaran dibina KB Bazaar di belakang dgn kedudukan tersorot utk peniaga melayu. Tanah rezab Jln Hamzah telah tergadai utk 99 tahun dan dengar ceritanya telah ditambah lagi 33 tahun. Tergadai lagi tanah rezab melayu zaman CEO Hanifa Ahmad
4 ) Pembangunan Pelangi Mall… PAS melalui PKINK telah membangunkan tanah rezab melayu di pinggir Sungai Kelantan dgn membina kondominium & gudang yg hampir 40% dijual kepada bangsa asing . Tergadai lagi tanah rezab melayu milik PKINK zaman CEO Hanifa Ahmad
5 ) Pembangunan menang Intan Plaza…PAS melalui PKINK telah membangunkan tanah rezab melayu dan membina kondominium dan unit kedai. 45% dari pembeli unit kondominium adalah bangsa cina dengan pegangan 99 tahun. tergadai lagi tanah rizab melayu milik PKINK zaman CEO Wan Yahya Wan Salleh
6 ) Pembangunan Tapak Padang Bas…PAS melalui PKINK telah bangunkan tanah tapak padang bas utk Giant hypermarket dan Parkson demi memberi peluang kepada bangsa cina berniaga di atas tapak rezab melayu di bandar.
Itulah topeng PAS pembela tanah rezab melayu.Siapa untung??? Jawabnya tauke cina dan beberapa kerat pemimpin PAS yg terlibat memberi kelulusan projek. Salah siapa??? bukan salah rakyat kerana PAS bijak menipu bertopengkan Agama Islam

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:26 AM  

o cakap apa? Apakah singupura juga telah keluar dari kepompong PAP? Nah, ini bukti jelas bahawa tanpa keluar dari kepompong Pap singapura tetap juga maju. Yang membuatkan ko mundur adalah disebabkan sikap ko dan rakan-rakan.

---------------------------------

betul..yg buatkan malaysia mundur adalah sebab sikap pok jib..betul tak??

negara lucah~~~~~~~~~~~~~~ kata2 dr pencinta Lee kuan yew mcm pork nick nya

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:26 AM  

hehehehheheeheheh

dr novandri je yang wat teori 2 jam nih..maka terpaksala para pencacai ikut

hehehehehehhheheheehehehheheh

cd blu nuar tak tgk lagi,tapi sebab dah keje mencacai,terpaksalah sokong

heheheheheheehehehehehehehe

jom la wat demo jam omega plak

heheheheheheeheehehehehehehhe

dna nak mintak sekali lagi tak??

heheheheheheehheeheh

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:27 AM  

Anonymous said...

Kalau taib kalah nanti....kita pakat ramai2 suruh DSAI liwat jubornya sbg pembalasan...amacam geng?

April 3, 2011 11:51 PM

Komen:

Kalau sebaliknya Taib menang apa pulak? Suruh Pak Lebei Roi hisap kon** DSAI?

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:29 AM  

lee kuan yew la pulak....jgn la nak spin banyak sngat bro

nanti efek peningnya sama cam minum stout

heheheheheeheheheheheheheh

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:29 AM  

baik panggil menteri gay dr australia toron jubo aljuburi dan rakam utk dismpan dlm arkib fuckatan....

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:31 AM  

Anonymous said...

Kalau taib kalah nanti....kita pakat ramai2 suruh DSAI liwat jubornya sbg pembalasan...amacam geng?

April 3, 2011 11:51 PM

Komen:

Kalau sebaliknya Taib menang apa pulak? Suruh Pak Lebei Roi hisap kon** DSAI?

---------------------------

kan dah kata

umporno?
porumno?

tak dapat dipisahkan

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:31 AM  

Anonymous said...

gomo,

kalau ko nak mampus ko datang sarawaklah.....

April 3, 2011 11:34 PM

Komen:

kalo tak mampos eloklar ko gantung kote ko tu agar puak fakatan boleh jilat beramai-ramai bro. hik hik

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:32 AM  

baik panggil menteri gay dr australia toron jubo aljuburi dan rakam utk dismpan dlm arkib fuckatan....
--------------------------------

la..jauh bebenor tu..panggey je menteri johor kita..setel probs

jgn panggey anak yatim..dia nyer feveret lain macam skit

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:33 AM  

nonymous said...

gomo,

kalau ko nak mampus ko datang sarawaklah.....

April 3, 2011 11:34 PM

Komen:

kalo tak mampos eloklar ko gantung kote ko tu agar puak fakatan boleh jilat beramai-ramai bro. hik hik

---------------------------------

gomo ada kote ke???

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:33 AM  

panggil pork nick je sttle masalah silap2 jubo kau pon habis.....

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:37 AM  

TALQIN BUAT NIK AZIZ,

TEMAN SAYANG KAT MU NIK AZIZ, TEMAN NAK PASTI MU TELEPAS SEKSA KUBOK JADI ELOK LAH TEMAN TANYA KAT MU SEBELUM NUNGKAR/NANGKIR BELASAH MU, MU PUN BUKAN KUAT MANA PUN HARAP SARBAN MACAM TALIBAN JO.


BILA MALAIKAT TANYO MU NAK JAWAP APO,


1. YAA MARABBUKA- MU NAK JAWAP ALLAH HU RABBI (NANTI MALAIKAT TANYA LAGI ALLAH YANG MANO? MU KATO KRISTIAN PUN BOLEH SEBUT ALLAH…HAH TEROK MU KENA REMBAT.


2. WA IMAMMUKA MU NAK KATA APA- TAKKAN MU NAK SEBUT KAWE2 ERDOGAN KAMU, ANWAR MU TOKSAH SEBUT LANGSUNG NANTI MU SEBAHAK (SUBAHAT), MU SEBUT JO, TUN MAHATHIR, MU PUN TAKUT KAT MAHATHIR, MAHATHIR KATO TOKLEH HUDUD MU PATUH, MAKO MAHATHIR IMAM MU…ADO PAHE (FAHAM)


3. WA KIBLATUKA-MANA MU NAK TENYE…MU SEBUT JO SINGAPORE, MU PUN SAYANG BEBENOR KAT LKY. BESERI-SERI MU JUMPO LKY SIAP THUMB UP LAGI…OK LAH TU


4. SAPO SEDARA MU POK NIK-MU DAH KATO UMNO KAPER, MU AMBEK JO D.A.P., HINDRAF DAN LAIN2 PARTI CINO CHAUVINIST KAUM BUDHIST, KAUM HINDU DLL CUKOPKAN QUOTA. NANTI DI PADANG MASYAR RAMAI SEDARO MU BERBILANG AGAMO.


5. WAL KITABUKA-BUKU JINGGA 100 HARI P.R. BERKUASO- (20 TAHUN) MU PEGANG KELANTE PUN TAK SIAP, AKU TAKUT MU BEDERAI KENA BANTAI…MU PENIPU, PENYAMUN TARBUS. MU PAKAI JANGGUT, PAKAI SARBAN PUN DAH MACAM MENTERI NIKAH KAWIN CERITO MUSANG BEJANGGOT.TAKPO NICKY AJIS, MU JANGE TAKUK NANTI KITA SOLAT HAJAT RAMAI2 DOA MU TAK PECAH PEROT,MU PUN JENIS BIAR PECAH PEROT TAK PECAH MULOT. POK NIK RAJIN2 LAH TENGOK CRITO P RAMLI, BANYAK MENAPAAT.


MU SUKO BANDING2 MULOT MU YANG BUSOK TU DENGAN SIFAT2 TERPUJI RASULLULLAH, CUBA AKU GARIS MU DENGAN RASULLULLAH S.A.W
(SIKIT JO PASAL NAK BANYAK2 PUN MU APO STANDARD ADO)


RASUL BERJUANG ILLAULAH, MU BERJUANG UNTOK PROJEK UNTOK ANAK MENANTU UNTOK FAHMI, HUSAM DAN KRONI HABEH BALAK SUMA MU SONGLAP KASI KAT TAUKEY CINO.


RASUL MENYATU-PADUKAN UMAT; MU MEMECAH BELAH.


RASUL TAK BUAT KEJO KAPER-MENGKAPER, MU HAPRAK- UMNO MU KAPER-D.A.P. MU ISLE (SIAL MU)


RASUL MOHON PETUNJOK BAGI KAUM JAHILLIAH, MU DOA KASI NAJIB PECAH PEROT

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:38 AM  

RASUL SE-ORANG YANG PEMALU, MU MUKA TEMBOK-MURSYIDUL LAH, TUAN GURU LAH, ORANG ALIM LAH. ASTAGHFIRRULLAH MALU LAH SIKIT PADO ALLAH, MU TAU MURSYID TU APO? MU MAIN SEBAT JO. MU GILA GLAMOR. (ORANG KAYO TAK KATO DIA KAYO, ORANG PANDAI TAK KATO DIA PANDAI, ORANG ALIM TAK KATO DIA ALIM, SEBAB ALIM TU HAK ALLAH) MU BEGAYO KENO PUJI. KEMBANG JUBOK MU DI PUJI, NASIB BAIK ANWAR CARI JAMBU MUDO, KALAU TAK MERANGKAK MU JALAN POK NIK Oiiiii


RASUL TAK BELA SAIDINA ALI SEWAKTU MENJADI HAKIM MELAINKAN RASUL BERDIRI DI ATAS YANG HAK, WALAU PUN ALI DI PEHAK YANG BENAR SE-HINGGA YAHUDI YANG BERSALAH AKAN TETAPI MELIHAT KEIKHLASAN NABI MUHAMAD PADA DASAR PENGHAKIMAN YANG TAK MENGENAL BULU LANGSUNG BERSUJUD DAN BERMOHON KPD NABI SUPAYA DIA DI ISLAMKAN.ITU PEMIMPIN POK NIK,IKHLAS,TELUS DAN AMANAH. BERJAYA MEMENANGI HATI ORANG YANG MENENTANGNYA, TAPI MU...MAT SABU KHALWAT MU BEBAS MU KATO SALAH NOMBOR PINTU HOTEL, ADUN SELISINGNG BERZINA MU KATO TUHAN DAH AMPUN, MU BESEBAHAK (BERSUBAHAT) NIK AJIS. RASUAH MU KATO SEDOKAH KEGANASAN PENGIKUT PAS MU KATO SYAHID. FATWA MU SEDAP MULOT JE,IKUT SUKA MULOT MU JO.


RASUL MENJAGA LIDAH, MU KUAT HENGHINO, MU PUTAR BELIT AGAMA UNTOK POLITIK, FITNAH MU SERONOK, MENGHENTAM KERAJAAN TANPA FAKTA MU SUKO. TAPI JUMPA MAHATHIR, NAJIB MU TERSIPU-SIPU, PUJI MELANGIT.


RASUL SEKADAR MENGHORMATI GOLONGAN JAHIL KERNA RASUL INSAF SESUNGGOHNYA KITA SEMUA INSAN CIPTAAN ALLAH, MU PELOK LKS, KARPAL, LGE,LKY MACAM DORANG SEDARO ISLE MU.


NIK AJIS INSAF LAH DARI SIFAT BONGKAK MU, MU MASEH BELUM TERLAMBAT KALAU DATANG IZRAEL AKU TAKUT MU TAK SEMPAT MENGUCAP POK NIK, KAN AKU DAH BILANG AKU SAYANG PADA MU.


BADAN MU PUN TINGGAL KULIT DENGAN TULANG, SEKALI MALAIKAT BERTEMPIK - BERDERAI TULANG BELULANG MU TUA KUTOK, TAK SEDAR DIRI.


POK NIK BIOR AKU JADI TEMAN MU POK NIK, INGAT KITA DATANG DARI ALLAH-LANTAS KITA PULANG PADO NYA. KULLU NAFSIN ZAIKATAL MAUT, POK NIK MU DAH MAKIN TUA SERAH LAH JAWATAN KM PADA KAUM MUDA YANG SELAYAK NYA.


BAWA LAH BERTAUBAT WAHAI WALI TEROMPAH, SAYANGKAN LAH BANGSA MU, AGAMA MU SAUDARA ISLE MU DAN BEHENTILAH MENYAMUN HARTA RAKYAT KELANTAN BAGI KAT FAHMI. MU BALEK LAH KE JALAN ALLAH DAN RASULNYA. MOHON PETUNJOK SERTA KEREDHAAN ALLAH, BERUNDOR LAH WAHAI MURID KU TUA NYANYOK DI ALAM AKHIRAT TAKDO METORI BESO (MENTERI BESAR), CUKOP2 LAH POLITIK KARUT-MARUT MU ULAMAK SIALAN.


AKHIR SALAM DARI TEMAN ISLE MU (INNA LILLAHI WAINNA ILAIHI RAJIUN) MU JANGE (JANGAN) SEBOK DOK CARI SYURGA ITU HAK ALLAH, MU DAPAT BALEK PADA AL KHALIK PUN DAH KIRO BAIK. KU POHON JANHAN LAH MU MENJUAL AGAMA DEMI CITA2 POLITIK MU, MU HAYATI TALKIN DI ATAS POK NIK, SUDAH KAH MU BOSODIA (BERSEDIA) BERHADAPAN NUNGKAR/NANGKIR MENJAWAP SOALAN KUBOK DENGAN LIDAH YANG FASIH.


SATU LAGI PESANAN TEMAN JANGAN KAIT2 MU DENGAN RASULLULLAH S.A.W, GELI AKU CELAKO.
APA PUN BAHASA KU KERAS TAPI AKU SEBENONYA KASEH PADA MU, AKU TAK SANGGUP MELIHAT MU TERPESONG JAUH, LEBIH DASYAT AKU SAYANGKAN UMAT BANGSA DAN AGAMA KU. PENGIKUT MU TERLALU TAKSUB PADA MU SEDANG MU SEKEDAR MANUSIA BIASA. LAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN SATU KAN LAH UMAT BANGSA MU, PAS ,UMNO ITU ISLAM. BERSATU KITA TEGOH BECERAI KITA ROBOH, KITA MASEH BELUM TERLAMBAT WAHAI SAUDARA ISLAM KU NIK AZIZ NIK MAT. SEMOGA ALLAH MEMBERI MU HIDAYAH, KU RAYU MU TUAN GURU.

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:40 AM  

Tesergam indah pembinaan Gereja yang sedang dalam proses pembinaan di sekitar Negeri Selangor. Alangkah bertuahnya umat Kristian di Malaysia menikmati Rumah Ibadah sedemikian rupa. Salah siapa? Adakah ianya dibenarkan di dalam kriteria sesebuah Negeri yang penganutnya majoriti beragama Islam? Harus? Sunat? Ataupun Haram?

Bukan itu persoalannya. Hukum kadangkala akan memakan diri kedaulatan sesebuah Agama. Akan tetapi, inilah hasilnya apabila umat Islam yang diberikan pendidikan bertaraf dunia telah dicemari dengan mentaliti dan pemikiran Barat sehingga lupa akan Jihad memperkuat dan memperkukuhkan agama Islam.

Islam menerima Agama2 lain sebagai sahabat kita. Islam menerima Agama lain sebagai perkongsian kuasa. Malah kini, Islam menerima Agama lain sebagai saudara. Adakah selepas ini Islam menerima Agama lain sebagai Penganut Utama di Negara kita? FIKIRKANLAH!! Tidak kira siapa kita. Di mana kedudukan kita. Berapa umur kita. Ini adalah perkara yang amat serius untuk diambilkira. TOLONGLAH UMAT ISLAM!! Jangan biarkan kita dijajah Agama.

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:41 AM  

Anonymous said...

calon yg dah makan nasik kangkang rosmah

April 3, 2011 8:23 PM

Komen:

kalau nak menulis janganlah gunakan otak yang sudah diliwat oleh naluri fitnah. kalau ya nak menang tak perlu gunakan kaedah kotor. apakah ini saja cara yang tinggal untuk Fukatan menjatuhkan lawannya?

Anonymous,  April 4, 2011 at 12:44 AM  

anon kat atas...betul 3X

Taeb Mehmud,  April 4, 2011 at 12:55 AM  

Kekmak si gomo tok. mun datang rah area satok. tampar terus palak nya . cibai. boh datang sitok la. balit malaya nun. pukimak pun miak.

Anonymous,  April 4, 2011 at 1:05 AM  

Bukan saja NGO asing sibuk menabur fitnah tetapi mereka juga menggunakan batu api untuk mencerahkan peluang proksi mereka memenangi PRN Kenyalang.

Lebih bobrok apabila juak dan balaci tidak menggunakan otak yang bersih untuk menyokong agenda pakatan rakyat sebaliknya mereka menggunakan otak yang disaluti kepala taik dalam memberikan hujah dan kritikan.

Jika inilah halnya, jangan hairan kalau pakatan rakyat menerima impak susulan hasil dari kekotoran yang lemparkan oleh para penyokong mereka.

Dan lebih tidak meghairankan kalau pakatan rakyat bertukar menjadi pakatan roboh disebabkan sokongan yang diberikan adalah berbentuk 'sokong bawa rebah'.

Fikir-Fikirkan

Anonymous,  April 4, 2011 at 1:10 AM  

Anonymous said...

Kekmak si gomo tok. mun datang rah area satok. tampar terus palak nya . cibai. boh datang sitok la. balit malaya nun. pukimak pun miak.

April 4, 2011 12:55 AM

Komen:

Awat suku-sakat kamu tak ada di Malaya kah? Dan area kamu tu maharaja LKS yang tadbir ke?

Anonymous,  April 4, 2011 at 1:18 AM  

kekmak si gomo tok. mun datang rah area satok. tampar terus palak nya . cibai. boh datang sitok la. balit malaya nun. pukimak pun miak.

April 4, 2011 12:55 AM~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

samseng sgt le tu...dgn cina feucheow pon tak lepas lg mau samseng ke?

Anonymous,  April 4, 2011 at 1:50 AM  

kekmak si gomo tok. mun datang rah area satok. tampar terus palak nya . cibai. boh datang sitok la. balit malaya nun. pukimak pun miak.

April 4, 2011 12:55 AM

--------------------------------

Pok, kelak I nampar palaknya..lagik bagus kita potong jak peler nya...pas ya berik makan asuk...

Anonymous,  April 4, 2011 at 2:29 AM  

kita ganti pmimpin yang mengkayakan perot sendiri dan kroninya,jgn takut untuk berubah, kekayaan negara hak milik bersama

PAPA GOMO April 4, 2011 at 5:06 AM  

nonymous said...

gomo,

kalau ko nak mampus ko datang sarawaklah.....

April 3, 2011 11:34 PM

Anon ni BODOH ke? Aku dah Kat Sarawak ni...Meh le Anytime bebeh

Gangster Maket,  April 4, 2011 at 8:47 AM  

kemak ko gomo!!!

kau jangan nak pebulak...
mun menar ko dkat Sarawak...ko padah seni ko..

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP