Wahai Cina BANGSAT DAP Mari Sini Baca Pengorbanan Si Cina Tua Yang Mati Di Langgar Cina Bangsat

Sunday, April 24, 2011




Membaca berita tentang kematian seorang lelaki Cina bernama Ong Kim Koon,52 tahun, telah menyentuh jiwa saya yang terdalam sebagai warga Malaysia berdaulat. Matinya adalah mati seorang wira. Hatinya suci seputih awan terindah.Jika saya mati sepertinya juga saya redha dan bangga.

Ketika mendiang pulang dari kerja 14 April lalu, beliau melihat sebuah kereta Perodua Viva terbabit dalam kemalangan. Beliau mendapati terdapat sepasang suami isteri sedang tersepit dan meminta pertolongan. Beliau dengan rela membantu mengeluarkan mangsa pertama seorang wanita dan meletakkannya di tempat yang selamat. Ketika hendak mengeluarkan mangsa kedua, malang menimpa apabila sebuah kereta Toyota Estima di pandu lelaki Cina merempuh beliau dari arah belakang menyebabkan beliau parah sehingga kaki kanannya terpaksa dipotong.

Menyedihkan sekali,hari ini, beliau disahkan meninggal setelah mengalami pendarahan teruk dan beberapa organ dalamannya tidak berfungsi.Tambah menyayat hati, mangsa yang diselamatkannya pun tidak sempat lagi bertemu untuk menjalin silaturrahim dengan mendiang. Namun, satu perkara yang sangat menyakitkan hati apabila kereta yang di pandu lelaki Cina yang melanggar beliau telah menghilangkan diri. Kejam dan tidak berperikemanusiaan.

Kawan, apa yang tambah membanggakan saya, mangsa yang dibantu oleh mendiang itu adalah pasangan Melayu dan Islam.Inilah nikmat terhebat menjadi warganegara Malaysia. Inilah yang wajar kita contohi. Ceritakan kepada semua generasi tidak kira bangsa dan agama.Jika Pengasas Malaysia dahulu masih ada, pasti inilah titisan airmata kegembiraan mereka. Ong mewakili masyarakat Cina yang rendah hati dengan nilai semangat Malaysia yang luhur.

Sayangnya apa terjadi dengan kebanyakan Cina hari ini di luar sana. Ketika statistik menunjukkan Melayu tertinggal dalam banyak bidang, mereka dengan mendabik dada mengatakan bahawa itu kerana Melayu /Bumiputra malas dan kami bekerja keras.Ketika kerajaan yang didominasi oleh Melayu Islam ini memberikan kebebasan dengan membuka sekolah SJK(C), mereka bayar dengan berbahasa Melayu yang cacamarba. Malah ada bangsa Cina yang mempersendakan Lagu Negaraku.

Setelah kesudian Raja-raja Melayu dan Pemimpin Melayu menerima Cina melalui prinsip JUS SOLI, inikah balasan yang harus diterima oleh Melayu. Jika kalian ingin terus menjadi warga Malaysia yang tidak dipandang serong, hayatilah pengorbanan Ong. Paling tidak pun jadilah seperti Tan Sri Lee Lam Thye, jadilah seperti Prof Madya Dr. Lim Swee Tin, yang bahasa Melayunya jauh lebih baik daripada kebanyakan bangsa Melayu sendiri.

Sekalung TAKZIAH buat seluruh keluarga Ong. Tabahlah...Tuhan lebih menyayanginya. Dan dia warganegara Malaysia yang Terhormat....


Sumber Blogg Nim Yorza



Gomo juga mengucapkan Takziah kepada keluarga Mangsa Ong Kim Koon yang Mati di langgar oleh pemandu yang tidak bertanggungjawap.

Memang menarik akan bantuan yang di hulurkan oleh mangsa ini walaupun beliau merupakan Kaum Cina namun kesudian nya membantu orang melayu Islam yang sedang di dalam kesusahan seharusnya memberikan satu pengajaran kepada kita semua rakyat Malaysia bahawa jika anda Kasih dan Sayang kepada Negara anda tidak akan mengira apa bangsa dan agama sekalipun dalam menghulurkan bantuan dan sokongan.

Ini lah bukti bahawa masih ada Kaum Cina yang tidak SEBANGSAT Kaum Cina DAP yang cuba menghasut dan memporak perandakan Rakyat Malaysia yang berbilang kaum ini.

Jangan Jadi CINA BANGSAT LUPA ASAL USUL!!!


Psssttt...Pengorbanan Ong besar makna nya kepada kita rakyat Malaysia


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

17 comments:

hangkedee April 24, 2011 at 3:16 PM  

Wa ade kenae itu Yap AH LOY lan itu Hai HIn lan Hai SANG .ITU Olang Tongsan mali ma.Adik beladik LIM KONGKEK SIANG ma...

Anonymous,  April 24, 2011 at 3:26 PM  

aku duduk felda kat pahang.
ada ramai gak peneroka cina & india ....
kami semua sekolah kebangsaan ...
hidup kami harmoni je ...
tak de nak bangkit2 ko cina ko india ko melayu .. walaupun kesedaran mengenai kaum tu tetap ada ...
kenduri kendara semua terlibat ... anak melayu kawin jiran2 cina/india gotong royong besama2 ...
anak india/cina kawin gotong royong nye sama mcm kenduri melayu ... cuma kendurinya kenduri cina/india adatnya cina/india walau makanannya makanan cina/india+melayu cuma halal ....
generasi pertama peneroka yg bukan melayu mmg pelat cakap melayu tapi berbasa basi borak dgn peneroka lain takde masalah ... anak2 yg sekolah kebangsaan takde pelat tebal .. pelat sebutan tu biasala. T india tebal dari T melayu. Lenggok melayu yang Cina lain dr lenggok Melayu si melayu. Tapi itu perkara biasa. Fasih tapi ada identiti. Susun katanya sama je dengan anak melayu. Pilihan perkataannye sama je dengan anak melayu. Anak cina/india ni balik rumah dorang cakap cina/tamil dengan mak bapak dorang. Biasa. Taim kenduri kendara anak cina/india yang kecik2 bermain berlari sana sini dengan anak melayu tunggang langgang langgar kuali mak bapak dorang marah memekik pun cakap cina & tamil. Biasa. Yang melayu kena marah dalam bahasa melayu. Pastu anak2 ni sambung main, sambung nakal. Mak bapak dorang sambung kerja gotong royong buat krisek kerja kenduri. Biasa.
Minggu lepas adik aku sms kate jiran kami selang 7 buah rumah dah mati. Pak Kok aka Li Kheng Kok. Aku balik tengok. Sebab tak jauh. Semua yang melayu pegi ziarah keluarga. Buat gotong royong makan minum upacara dorang buat penghormatan. Taim dorang sembahyang/sembah tok nenek dorang kami tak buat, tapi kami tengok. Ada kematian orang melayu/islam dorang pun datang tengok macam orang islam lain jugak. Adat kat sini setiap kematian kita hulur sikit duit kat keluarga simati, gulung2 duit masa salam selit kat tangan ... yang cina/india pun ikut sama buat macam tu. Biasa.
Kami HARMONI kat sini .....

Aku pegi KL pegi area yang bukan felda aku tak dapat tengok benda2 macam ni. Ada sikit kejutan budaya.
Tah la .. pelik aku.

org kuching,  April 24, 2011 at 3:29 PM  

Kekalahan teruk parti SUPP di pilihanraya sarawak baru-baru ni rata-rata ditafsirkan sebagai penolakan bangsa cina terhadap kepimpinan BN Sarawak. Tetapi, apa yang tersiratnya (yang gagal ditafsirkan) oleh kebanyakan orang ialah kekalahan parti SUPP sebenarnya penolakan bangsa Cina terutama kaum foochow terhadap kepimpinan individu veteran tertentu seperti George Chan dan Taib Mahmud dan Alfred Jabu. Di swk, bangsa cina terdiri drpd byk kaum seperti hakka, foochow dll... Kaum foochow sdg mengatur agenda mereka krn George Chan mungkir janji utk letak jwtn sblm ini bagi memberi laluan kpd kaum mereka plak.

Kegembiraan DAP hanyalah kegembiraan sementara sahaja, kerana pengundi cina di sarawak memilih mereka hanyalah sbg kuda tunggangan sementara semata-mata memenuhi hasrat mereka untuk menjatuhkan individu2 tersebut,ia bukanlah sokongan sebenar terhadap DAP.

Kekalahan parti SUPP di Sarawak tidak boleh dijadikan kayu pengukur bagi MCA ttg nasib mereka di Semenanjung kerana permasalahan dlm bangsa cina itu sendiri di dalam setiap negeri adalah berbeza.

Anonymous,  April 24, 2011 at 4:15 PM  

Lord buRIED mana...tak menyalak pulak...mulut dh kena sumbat ngn btg si ANUwar kot...kan???

Anonymous,  April 24, 2011 at 4:35 PM  

sori. wa tak dpt nak join sbb mulut tgh penuh ngan organ pernakan brother anwar bin ibrahim (BAB*)

Anonymous,  April 24, 2011 at 4:59 PM  

Aku cuma nak cakap....
Ada juga bangsa cina yang berhati mulia yang tidak berkira, suka hidup aman damai dan tolenrasi DAN ada juga bangsa melayu yang perangai macam celaka, suka menyalahkan orang lain aje, dalam masa yang sama memandang rendah bangsa sendiri, hidup pun hasil menipu sana sini.

So, kalau nak buat baik atau nak maju tak kira bangsa. Satu soalan aku pada cina2 yang sokong DAP...

APAKAH SUMBANGAN DAP DALAM HIDUP ANDA???

Anonymous,  April 24, 2011 at 5:38 PM  

hoii gomo..cina yg tolong pasangan melayu tu ialah cina DAP..hehehehe..tak caya pi tanya dia...

Anonymous,  April 24, 2011 at 6:09 PM  

klu nk bg belen .. org melayu pun kena ikut perangai cina..sikap cina..yg lebih mementingkn diri sendiri..klu dia berniaga kt mnta buat apa2 sikit je mesti kena bayar punya..tp sama meke free aje..berkira sgt dgn melayu..kes pakcik ong tu terpencil aje..bagus la tu..tak pyh la kita over exited sgt ..x pyh canang2 dulu..

HAPUSKAN SRJK CINA/TAMIL
WUJUDKAN HANYA SEKOLAH KEBANGSAAN SJ..

Anonymous,  April 24, 2011 at 9:01 PM  

Merujuk pada Anon 5:38 PM

A'a. Apa pendapat ko gomo kalaulah yg langgar lari tu Cina MCA, dan yg tolong Melayu tu Cina DAP??

Nim Yorza April 24, 2011 at 9:12 PM  

Terima kasih Papagomo atas kesudian berkongsi luahan tulisan saya... Di luar sana masih ramai CINA yang tidak terpengaruh dengan dakyah DAP. Mereka ini masih ada kemuliaan hati bukan sekadar inginkan pujian demi kepentingan sempit...

Anonymous,  April 24, 2011 at 9:44 PM  

PAS sebenarNya ramai Ulamak-ulamak yang BUTA HATI, tidak se Kasyaf yang di sangka.
1. Satupun Ulamak mereka tidak mengenal siapa itu Anwar Ibrahim sebenar. Sampai Rakyat biasa yang Agama Islam lebih kurangni, yang nak tunjuk bukti pada mereka. Sampai saat ini pun mereka tiada isyarat Istigharah dari Allaw SWT. Bayangkan bertapa kabur MATA HATI mereka.
Akan sampai "Hari Yang memalukan mereka" di atas jalan kejahilan mereka.
2. Kedua, mereka tidak tahu siapa sebenarNya mereka berpakat atau mengadakan Kontrak kesepakatan. Rasulollah amat halus di dalam melaksanakan perjanjian persepakatan. DAP adalah PAP pada Hakikatnya. Dan PAP adalah agenda ..... buatlah kajian asal usul mereka pada HakikatNya. Satu hari nanti Anak yang di kandong akan Menjadi Raja dan yang mengandong akan menjadi Hamba. Itulah ungkapan yang terbaik.
Mereka ibarat Yakjud Makjud Moden. Sebab itu mereka menang hanya di kawasan bandar. Mereka hidup tanpa perasaan. HATI mereka sebenarnya Kaku dan KEBAS bak Batu di jalanan. Namun mereka hanya mahukan kumpulan mereka membiak luas dan menjadi Maharaja Bangsa di Asia Tenggara.

Oleh itu, bukalah Hatimu seluas-luasNya. Nur itu adalah ilmu. Cahaya Kasyaf itu adalah "PENGETAHUAN YANG HAKIKI" Tanpa Ilmu, kaum PAS Kegelapan di badai Ombak Politik.

Anonymous,  April 24, 2011 at 9:45 PM  

tapi antara mca dan dap deme sokong sapa agaknya? sokong mca kalau menang kena kongsi ngan kaum lain, tapi kalau sokong dap, menang maknanya kaum deme akan pulun sorang. ekonomi dan politik deme kuasai. agaknya deme pilih sapa yek?

PARANGkontot,  April 24, 2011 at 11:04 PM  

Anon 9.44pm

Well said. Bila Islam Tidak dijadikan SANDARAN Sebaliknya dijadikan BAHAN, maka terkelirulah mereka antara:-

Politik CARA Islam dengan
Politik MEMPERGUNAKAN Islam.

Bumi ini TERBENTANG luas sedangkan ILMU Allah itu TERDAMPAR di 4 penjuru bumi. JANGAN ingat Islam HANYA dari acuan PAS kelak TERKELIRU dengan DI DALAM diri sendiri.

Anonymous,  April 25, 2011 at 12:45 AM  

Kisah ong tersebut memaparkan rasa kamanusiaan yang tidak mengenal bangsa. tak perlu lah dipersoalkan ong itu parti apa, yang ditolong pula dari parti mana, dan juga yang melanggar itu pula dari parti mana. Tak kan lah semua insiden di malaysia ini perlu dinilai berdasarkan parti politik. Bukan semua cina di malaysia ini jahat seperti juga kita memahami bukan setiap yahudi itu jahat. (yahudi yang jahat hanyalah yahudi yang ada komplot jahat).setiap bangsa ada jahatnya dan ada juga kelebihan masing-masing.

szlips,  April 25, 2011 at 8:29 AM  

mendiang ong parti apa?

Anonymous,  April 25, 2011 at 9:17 AM  

bangsat lahanat yang langgar ong tu parti ape??? mangsa kemalangan yang ong tolong tu parti ape??? orang yang lalu tapi x bantu mangsa tu parti ape??? orang yang lalu dan bantu mangsa tu parti ape??? doktor yang potong kaki ong parti ape??? nurse yang tolong doktor potong kaki ong parti ape??? yang dok tanya parti ape parti ape nii parti ape??? besdey parti ekkk hehehehe...

Anonymous,  April 25, 2011 at 9:31 AM  

April 25, 2011 9:17 AM
Anonymous said...

bangsat lahanat yang langgar ong tu parti ape??? mangsa kemalangan yang ong tolong tu parti ape??? orang yang lalu tapi x bantu mangsa tu parti ape??? orang yang lalu dan bantu mangsa tu parti ape??? doktor yang potong kaki ong parti ape??? nurse yang tolong doktor potong kaki ong parti ape??? yang dok tanya parti ape parti ape nii parti ape??? besdey parti ekkk hehehehe...

Orang tu semua parti BN dan UMNO kan senang jadi nya. Kalau semua nya salah UMNO dan BN jadi kau lahir kedunia ni pun salah BN dan UMNO sebab mak bapak kau tak pakai kondom , heheheheheeh.......

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP