EDISI KHAS - Persatuan Penjaja Melayu Hisap Darah Peniaga Uptown Danau Kota Apa Tindakan DBKL Dan Menteri Wilayah?

Thursday, May 19, 2011


KLIK IMEJ

Lepas satu Rompakan maka satu lagi rompakan cuba di lakukan oleh Persatuan Penjaja Penjaja dan peniaga Peniaga Kecil Melayu Wilayah Persekutuan Cawangan SETAPAK/ GENTING KLANG yang mana di pengerusikan oleh Ahmad bin Selamat.

Gomo sudah beberapa kali mengutarakan isu Persatuan yang di pimpin oleh Pak Selamat Pendek ini yang di lihat lebih mencari keuntungan dari membela nasib para peniaga. Malah Gomo boleh katakan di sini Persatuan yang di pimpin oleh Pak Selamat ini Penghisap Darah Peniaga Peniaga Melayu Uptown Danau Kota.

Pada Tahun lepas bulan July 2010 Pihak Persatuan cuba menaikkan Yuran Sampah yang dari RM150 sebulan kepada RM 300 Sebulan. Namun kenaikan ini Gagal apabila para peniaga membuat bantahan dan menghantar memorandum kepada Pihak DBKL, Penjaja dan juga Menteri Wilayah Persekutuan.

Barangkali tidak cukup dengan Menghisap Darah para peniaga Uptown Danau Kota dan Gagal menaikkan Yuran sampah maka pihak Persatuan dengan keadaan terdesak telah membuat satu lagi Desakan terhadap para peniaga Uptown Danau Kota dengan MEMAKSA membeli Kanopi dari pihak persatuan Peniaga.

Untuk makluman sebelum ini memang para peniaga di wajibkan membeli Kanopy dengan Persatuan dengan kadar harga RM450 satu unit kanopy 8x8 yang jika di beli di kedai Basikal pun harganya hanyalah sekitar RM180-200 seunit. Walaupun terdapat rungutan mengenai harga yang terlalu mahal namun para peniaga membayar RM450 kepada Pihak persatuan Pak Selamat kerana tidak mahu di panjangkan kepada pihak yang berkenaan.

Namun kali ini berbeza apabila para peniaga merasakan tindakan Persatuan Pak Selamat yang mengurus bazar Uptown Danau Kota keterlaluan dan sungguh KEJAM sama sekali.

Bayangkan harga sebelum ini yang di jual persatuan Penjaja dengan harga RM450 sebulan telah di naikkan dengan kadar harga RM650 seunit Kanopy. Alasan yang di berikan kali ini adalah kerana Kanopy yang baru ini berukuran 8x12 kaki.

Sungguh keterlaluan Persatuan peniaga yang di pengerusikan Pak Selamat ini. Bayangkan Kanopy yang berukuran 8x12 kaki ini kalau di beli di kedai Basikal pun harganya hanya sekitar RM230-RM280 sahaja. Bagaimana seunit Kanopy yang harganya tidak sampai RM300 hendak di jual kepada para peniaga dengan harga RM650 seunit? GILA APA???

Lebih memeranjatkan Paksaan di lakukan kepada para peniaga dengan menyatakan Jika peniaga tidak membeli kanopy yang di jual persatuan maka para peniaga yang tidak membeli itu TIDAK BOLEH MENJALANKAN PERNIAGAAN.

Hebat benar kah Persatuan Pak Selamat ini? Persatuan Penjaja Peniaga MELAYU? Ini bukan lagi Membantu Melayu sebaliknya MENINDAS para peniaga di Uptown Danau Kota yang 99% adalah peniaga Melayu.

Gomo dengan ini Mendesak agar pihak Bertanggungjawap DBKL, Penajaja DBKL dan Menteri Wilayah Persekutuan Mengambil berat aduan ini. Para Peniaga di Uptown Danau Kota bukanlah Kaya bagai nak gila sampai sanggup membuang Wang ringgit begitu sahaja kepada pihak Persatuan.

Mohon DBKL dan Menteri Wilayah Persekutuan Menghalang dari Penindasan yang cuba di lakukan oleh pihak Persatuan kepada para peniaga Uptown Danau Kota dan kita juga minta pihak DBKL menyiasat mengapa begitu tinggi harga yang di kenakan ke atas Kanopy bersaiz 8x12 kaki yang mana sedangkan di pasaran harganya tidak sampai RM300.


JANGAN BEBANKAN RAKYAT, PARA PENIAGA PUN RAKYAT JUGA JANGAN AMBIL KESEMPATAN DENGAN MENGHISAP DARAH PARA PENIAGA YANG KAIS PAGI MAKAN PAGI, KAIS PETANG MAKAN PETANG.

Majority peniaga di Uptown Danau Kota menjual barang yang sama macam di Pasar malam. Ada yang jual mainan kanak kanak sekarang nak dapat rm50 Semalam pun susah belum lagi yang jual Ubat gegat dan pengilap tayar kereta.

Jika perlu para peniaga juga bersetuju untuk membuat Laporan ke atas SPRM bagi menyiasat bagaimana sebuah Kanopy yang berharga tidak sampai RM300 seunit ini di jual sehingga RM650 seunit.


Artikel Sebelum Ini mengenai Kenaikan yuran Sampah KLIK DI SINI


Psssttt.....Tak cukup ke depa Dapat sebulan lebih dari RM100 Ribu?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

27 comments:

YB Raz May 19, 2011 at 10:18 AM  

kasi amuk je bro..persatuan tak persatuan..pukul ramai2 lepas tu baru tanya..masa tu barulah dia tahu langit tinggi atau rendah.

Anonymous,  May 19, 2011 at 10:26 AM  

kita bukan samseng nk pukol2 org gyla..

ini boleh dikatakan banyak makan riba dan seharusnya dilaporkan pd sprm,dan bia sprm siasat dahulu..

Anonymous,  May 19, 2011 at 10:43 AM  

kita bako saja, kalau tau dia gilo ikat saja pas tu bagi semut api urung.

Anonymous,  May 19, 2011 at 10:45 AM  

hahahahhha...

BN = barang naik... biasa la tu... bila kena kat pangkal hidung sendiri baru nak bising2...hahahhahaha

abis tu peniaga kat danau kota tu tak cekik darah ke? beli kasut nike local baru berapa... jual lakkk 100% untung... itu ko tak kira plak... biasalaaa semua nak untung... hahahahahahhahaha....

Anonymous,  May 19, 2011 at 10:57 AM  

sokong,kita bukan rakyat yg cetek akal nk blasah2 org..
aku pun xsuka dgn persatuan yg konon memperjuangkan islam melayu tp brgaduh sesama sendiri mcm pakida haakptuuiih...

soalnye sekarang isu ini patut disampaikan pada pehak yg berkenaan seperti sprm..

perlu di ingat negara kita ada undang2,apa2 pun biar undang tentukan hukuman.

note: jgn jadi mcm pakida bodoh yg nk buat undang2 sendiri,hakkptuuih..

kah kah kah...bab ni LU tanak sumpah LAKNAT ke sikafir popegomo...keh keh keh,  May 19, 2011 at 11:38 AM  

kah kah kah...sikafir popegomo ni apa tau...kah kah kah

tu la...suka sangat fitnah sampai jadi bangang...kah kah kah

woii...sikafir popegomo ALBANGANGI...warghhkakakah

lu ingat duit yang dikutip tu nak sumbat dalam mulut persatuan melayu aje ke? kah kah kah

mulut DBKL...mulut ahli politik yang terlibat yang beri sokongan pembukaan kawasan ni...mana nak taruk? kah kah kah

macam mulut LU jugak...nak buat fitnah boleh tangkap FREE je ke...kah kah kah

dah tentu nak kena jolok...betul tak sikafir popegomo? ha ha ha ha

sekali sekala LU berenti la jadi bangang kejap sikafir popegomo...kah kah kah

ini main hantam jeh...keh keh keh

hitachi,  May 19, 2011 at 12:06 PM  

.

JAKARTA 18 Mei - Sudah sampai masanya bagi ASEAN mengasaskan sistem standard peralatan pertahanan dan keselamatan di kalangan negara-negara anggotanya.

Sistem standard pertahanan dan keselamatan itu, kata Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Zahid Hamidi akan membantu negara-negara ASEAN mengurangkan kebergantungan terhadap negara di luar rantau itu dalam membekalkan sistem dan alat pertahanan dan keselamatan.

Menurut beliau, seperti mana negara-negara di Eropah yang memiliki sistem standard pertahanan berdasarkan persefahaman Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO), ASEAN juga harus memiliki standard sedemikian.

"Negara-negara ASEAN memerlukan komitmen dari kerajaan masing-masing untuk mendokong keseragaman supaya dapat menghasilkan standard industri pertahanan seperti mana yang diseragamkan di Eropah," katanya ketika berucap pada satu seminar pertahanan di sini hari ini.

Zahid berada di sini untuk menghadiri mesyuarat Menteri-Menteri Pertahanan ASEAN yang akan berlangsung selama dua hari bermula esok di Pusat Konvensyen Jakarta.

Idea yang dicetuskan oleh Malaysia itu kata Zahid, bagi mengurangkan beban yang ditanggung oleh anggota-anggota negara ASEAN yang selama ini membelanjakan hampir AS$25 bilion (RM76 bilion) setahun untuk bekalan sistem pertahanan dan keselamatan.

"Seandainya diasaskan inisiatif membangunkan produk industri pertahanan oleh ASEAN, ia nmampu mengurangkan belanja berkenaan menjadi AS$12.5 bilion (RM38 bilion) setahun menjelang tahun 2030.

"Program membangunkan industri pertahanan ASEAN harus dilaksanakan untuk negara ASEAN sendiri," kata Zahid lagi.

Selama ini, sudah ada kerjasama antara negara ASEAN dalam urusan jual beli senjata seperti Singapura menjual peluncur roketnya ke Brunei Darussalam dan kapal Landing Platform Dock (LPD) ke Thailand.

Malaysia pula kata Zahid, mengeksport trak ketenteraan ke negara Brunei manakala Indonesia pula membekalkan Malaysia pesawat CN325 serta senjata ke negara Filipina.


.

Anonymous,  May 19, 2011 at 1:04 PM  

Pengumuman Penting

Blog Papa Gomo akan menghentikan penyiaran video lucah dan cerita lucah sebagai menghormati Negarawan Ayahanda Tun Mahathir sehingga diberitahu kelak.

Bewak bewak setia yang meminati video lucah dan cerita lucah diharap bersabar.

Admin

UMPORNO,  May 19, 2011 at 1:13 PM  

papa gomo daripada ko kecik ko dididik dgan video lucah ke dalam pala otak ko???

aku dan seluruh guru2 di malaysia mgutuk perbuatan ko dgan paparan video lucah di blog ko.

anak murid aku baru form 1 ditangkap simpan video ni dalam enset.

dah tau budak sekolah skarang bnyak gejala sosial. puak umno mcm Gomo ni makin mgalakkan lagi.


.
.

.
.

perjuangan mmbela bangsa ke merosakkan bangsa hah wahai gomo??

BENCI UMPORNO DULU KINI SELAMANYA

Anonymous,  May 19, 2011 at 1:59 PM  

mat sabu pon kena cekup kongkek dgn norma abd halim tu psl bideo lucah ke? mesti dia gian kan?hehehe benci fuckatan dulu kini dan selamanya..

benci hamPas barua DAPig...x blh pakai...

Anonymous,  May 19, 2011 at 2:00 PM  

mat sabu pon kena cekup kongkek dgn norma abd halim tu psl bideo lucah ke? mesti dia gian kan?hehehe benci fuckatan dulu kini dan selamanya..

benci hamPas barua DAPig...x blh pakai...

PAS Tulen,  May 19, 2011 at 2:05 PM  

Undi PAS dapat pahala. Syukur alhamdulillah.

http://www.youtube.com/watch?v=J1_VVwlxIck&feature=player_embedded&t=225

Anonymous,  May 19, 2011 at 2:12 PM  

Pasar Basah Gunung Rapat, sebenarnya lebih sesuai kalau dinamakan sebagai Pasar Cina Gunung Rapat. Sebabnya ia memang pasar Cina, sepenuhnya Cina dan berada di bawah kekuasaan Cina tanpa boleh dicampurtangan oleh Melayu walau seinci beras pun. Pasar terletak di pekan Gunung Rapat. Gunung Rapat pula, wakil rakyatnya adalah DAP. Dan seperti biasa, di mana-mana sahaja DAP berkuasa, maka jangan haraplah akan ada kaum lain yang menumpang sama. Itu pun DAP masih sibuk mengata yang UMNO pengamal rasis walaupun di mana sahaja UMNO berkuasa, kaum lain tidak pernah diketepikan dan ruang akan dibuka luas untuk perkongsian.
Pasar ini mempunyai cerita yang sangat menarik. Khabarnya Majlis Bandaraya Ipoh sudah pun membuat keputusan untuk memindahkan pasar ini ke tempat yang lebih selesa, menarik dan bersih. Malangnya, para peniaga dengan dibantu oleh ahli-ahli politik DAP campurtangan serta menghalang MBI daripada memindahkan para peniaga di pasar tersebut. Mereka tidak mahu pasar itu dipindahkan. Mereka juga tidak mahu pasar itu dipermodenkan.
Sebabnya mudah, kalau MBI pindahkan para peniaga ke tempat baru atau membina pasar yang lebih moden, maka akan ramailah orang Melayu yang menumpang berniaga di dalam pasar berkenaan. Daging babi terpaksa dikhaskan di ruang yang tertutup dan air dari kawasan babi tidak boleh dialirkan sesuka hati. Semakin ramai orang Melayu yang tumpang berniaga di pasar yang sama, akan menyebabkan dominasi peniaga-peniaga yang kebanyakannya pengikut DAP yang setia, akan tergugat.
Hal sebegitu sangat dipandang berat oleh DAP. Mana-mana ruang yang membolehkan orang Melayu berniaga, perlu ditutup secepat mungkin. Melayu hanya boleh jadi pembeli. Melayu tidak boleh jadi peniaga. Melayu hanya boleh jadi petani yang hasil pertanian mereka dijual kepada orang tengah berbangsa Cina dengan harga yang sangat murah. Orang Melayu tidak dibenarkan menjadi orang tengah. Begitu juga agen-agen borong, tidak boleh sama sekali ada orang Melayu. Kalau ada orang Melayu, perlu dicantas dan dibunuh secepat mungkin sebelum lebih ramai pemborong Melayu yang muncul dan mengancam pemborong Cina. Kalau ada juga Melayu yang dilepaskan untuk jadi pemborong serta orang tengah, Melayu berkenaan mestilah seperti Nizar Jamaluddin yang kalau DAP minta pun, akan terus dibaginya sambil tersengih-sengih kegembiraan!
Itu cerita sebenar yang berlaku di pasar Kampung Gunung Rapat. Dominasi Cina di kawasan tersebut tidak pernah berjaya dipecahkan oleh UMNO walaupun UMNO merupakan kerajaan negeri Perak. Sebarang usaha untuk mengasimilasikan atau pun menyeimbangkan polirasasi serta meminda demografi di kawasan akan digagalkan menerusi penyatuan penduduk-penduduk berbangsa Cina.
Anehnya, PAS begitu berbangga dengan DAP yang disifatkannya sebagai kawan rapat yang tidak pernah menentang Melayu dan Islam. Barangkali para pemimpin PAS tidak pernah datang ke pasar Gunung Rapat dan melihat sendiri apa yang terjadi di situ. Barangkali mereka hanya suka mendengar cerita-cerita pembohong daripada para pemimpin DAP atau mereka sendiri sebenarnya yang tertipu dengan sangkaan baik mereka terhadap DAP.
Masih tidak nampak bukti bagaimana rasisnya DAP dengan menutup sepenuhnya peluang Melayu di mana-mana sahaja mereka berada? Pulau Pinang adalah tempat terbaik untuk pembuktian. Manakala Ipoh pula adalah tempat terbaik untuk menunjukkan bagaimana DAP sebenarnya tidak pernah berwangi hati dengan mana-mana Melayu sekalipun Melayu yang terhegeh-hegeh hendak berkawan dengan mereka, terus-terusan memuji DAP sebagai parti setiakawan.
Di mana-mana sahaja DAP berkuasa, Melayu memang tertutup untuk sebarang peluang perniagaan. Kalau pun mereka tidak mampu menghalang orang Melayu untuk berniaga, DAP akan memastikan bahawa orang Melayu tidak boleh mendapat sebarang premis dalam pasar yang akan dibina. Kalau berpeluang juga Melayu untuk premis tersebut, mereka lebih rela premis lama dikekalkan dan mereka mencari-cari jalan untuk memburukkan kerajaan negeri kerana enggan memperbaiki pasar lama itu.
Pasar Basah Gunung Rapat adalah buktinya!

Adi Kencana May 19, 2011 at 2:14 PM  

Mari tunggu respon DBKL. Tapi masa kes naik yuran tu, DBKL x kasi persatuan buat, yg ni pun mungkin sama.

Nak tahu pasal taktik terkini Nurul Izzah ambil kredit dari usaha UMNO?

Boleh baca di sini:
http://apakecoh2.blogspot.com/

tamimi's theory May 19, 2011 at 2:20 PM  

Kajang 16 Mei 2011, Berita mengejutkan satu Malaysia apabila isteri kepada individu pertama dalam pertuduhan skandal video seks yang melibatkan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Eskay secara umum memohon maaf kepada Datin Seri Wan Azizah atas kejadian yang berlaku. Isteri Eskay yang memakai baju kurung rona hijau dilihat berjabat tangan dan berbual mesra dengan Datin Seri Wan Azizah dihadapan bangunan Perkasa cawangan kajang di sekitar kajang. Datin Seri Wan Azizah mendesak...Baca artikel penuh

pautan
http://palangpalangdot.blogspot.com/2011/05/isteri-datuk-eskay-mohon-maaf-kepada.html

Anonymous,  May 19, 2011 at 2:20 PM  

biasalah Pandikutty fuckatan mana nak ngaku hasil usaha org...dok htr anak2 pg mrsm,uitm tp tanpa sedar dok citer mcm2 tp pg gak...apa la punya fuckatan bodo ni len kali htr anak masuk pondok toksah pg sekolah kerajaan..pg sekolah pondok kelolaan hamPas yg melahirkan pandykutty2 pengganas..

Anonymous,  May 19, 2011 at 2:37 PM  

citer si pandikutty tamimi tu blh caya ke?hehehehe

Anonymous,  May 19, 2011 at 2:50 PM  

wa tak dapat campur kes ni sebab wa orang jauh, danau kota pun tak penah sampai...

cuma wa teringat film do re mi 40 tahun dulu diorang jual berus gigi dengan harga 50hinggit...

kalau masa tu berus gigi harga 50 inggit, bayangkan kalau sekarang berapa??

kanopi harga RM650 mana ada mahal!!!

hahahaha......

Anonymous,  May 19, 2011 at 2:56 PM  

sapa la yg bengong sgt tu sampai jkanopi pon rm650...

Anonymous,  May 19, 2011 at 4:30 PM  

καταριέταικάρατυχημένοςασίκλαςράγμα
καταριέταικάρατυχημένοςασίκλαςράγμα
καταριέταικάρατυχημένοςασίκλαςράγμα
καταριέταικάρατυχημένοςασίκλαςράγμα
καταριέταικάρατυχημένοςασίκλαςράγμα
καταριέταικάρατυχημένοςασίκλαςράγμα
καταριέταικάρατυχημένοςασίκλαςράγμα
καταριέταικάρατυχημένοςασίκλαςράγμα
καταριέταικάρατυχημένοςασίκλαςράγμα
καταριέταικάρατυχημένοςασίκλαςράγμα

Anonymous,  May 19, 2011 at 9:06 PM  

2.12PM
pasar basah gunung rapat..

bkn diipoh dan penang aje..klu bab monopoli niaga ni kat mn2 pun sama ygmn kaum cina akan kuasainya..kaum melayu hanya layak jd pembeli aje..sbbtu jurang kekeyaan ekonomi antara kaum amat ketara..
jd kita kaum melayu kena berpakat cari jalan mmcm nk ceburi dan kuasai pasaran melayu yg dah lama asyik dok kayakan peniaga kaum lain aje..
kerajaan yg dkuasai kaum melayu mestilah memandang berat perkara ini..klu tidak meskin selamanyalah kaummelayu ditanahair sendiri..
org melayu harus berubah dari hanya memandang tinggi dgn makan gaji kerja kerajaan aje kpd bidang bisnes atau berniaga yg lebih luas ruang dan peluang menjana duitnya..

sbg contoh seorang anak cina yg hanya belajar setekat ting tiga atau lima sj..kedudukan keewangan meke jauh lebih kukuh dari rata2 ank melayu yg tamat u dan plk keje kjaan...kerna ank cina tadi berniaga tak kira la brniaga apa..klu dia buka kedai aksesori kete..melayu td lah yg gi beli..

90% punca rezki adalah dari perniagaan..

Anonymous,  May 19, 2011 at 9:08 PM  

minyak ron 95 akan naik kepada rm2.10 berkuatkuasa dalam mase terdekat...bagus2

tamimi's theory May 19, 2011 at 9:21 PM  

gempar terowong bawah tanah rahsia putrajaya http://palangpalangdot.blogspot.com/2011/05/top-secret-terowong-rahsia-di-putrajaya.html

Anonymous,  May 21, 2011 at 12:08 AM  

Mesti pesatuan ada makan duit tu. Lapor saja pd SPRM. Itu bukan persatuan yg nak tolong melayu. Diorg dah nampak duit banyak, gelap mata laa...

Saoya.,  June 26, 2011 at 1:36 PM  

Alhamdulillah,Tahniah kepada sahabat sahabat yang telah berjuang untuk mempertahankan hak penjaja penjaja Danau Kota hingga kepada peringkat Timbalan Pengarah DBKL.Walau bagai mana pun perjuangan harus diteruskan.Mat Selamat bukan orang yang akan berhenti disetakat itu sahaja.Ia akan membuat berbagai bagai helah untuk mengaut keuntungan keatas penjaja penjaja.Lebih lebih lagi untuk membuat pertemuan dengan 333 penjaja untuk berbincang...AWAS pasti ada muslihat bersamanya itu.Saya harap pejuang pejuang bangsa Melayu Danau Kota berhati hati dengan ini.Penjaja Penjaja harus membuat pemantauan terhadap tindak tanduk Mat Selamat dihari pertemuan bersama penjaja.Penjaja harus mengambil bahagian dalam Urusetia,seperti memastikan yang masuk kedalam dewan hanya penama yang tertera didalam lesen sahaja.Jika tidak berbagai penyelewengan akan berlaku.Pada hemat, Mat Selamat akan membuat undian dan mengambil jumlah undian yang menyokong kepada pihaknya.Jika ini tidak dipantau kegagalan akan memihak kepada pihak penjaja.Saya doakan kejayaan sahabat sahabat semua.

Sameon,  June 26, 2011 at 6:47 PM  

Mat Selamat tak habih habih nak mencetuskan kontrovesi dengan penjaja Danau Kota.Petak Penjaja telah berganjak daripada tapak asal,ada sesetengah penjaja telah berbelanja membina tangga untuk memudahkan mereka turun naik memunggah barang barang,tetapi gara gara Mat Selamat menwujudkan beberapa tapak Bunian tapak penjaja telah berubah,tangga yang dibina tak dapat digunakan lagi,Mat Selamat tidak mahu bertanggung jawab dalam hal ini.Tak cukup ke lagi apa yang diperolehi di Danau Kota ini sehingga sanggup mewujudkan tapak tapak Bunian untuk membuat keuntungan.Tapak no:0 tumbuh cecara tiba tiba,tapak no:57 ada dua tapak,itu yang saya nampak,yang disebelah belakang kita tak tahu berapa lagi tapak Bunian telah diwujudkan oleh Mat Selamat.Pada pandangan saya elok dilapurkan terus kepada SPRM apa yang berlaku di Danau Kota.

Penentang Kezaliman.,  July 1, 2011 at 10:40 PM  

SEBAB SEBAB BANTAHAN KENAIKAN PENJAJA PENJAJA DANAU KOTA TERHADAP KENAIKAN SEWA TAPAK OLEH PIHAK PENAGNJURAN.

Sebab sebab kami Penjaja Penjaja Up Town Danau Kota tidak menyokong kepada pihak pengurusan yang sedia ada iaitu:-

1) Kenaikan kadar bayaran kutipan sewaan tapak daripada Rm 150,00 kepada Rm 300,00 adalah satu kenaikan
yang tidak munasabah dan ianya merupakan tindakan menindas,kejam dan zalim terhadap Penjaja.
2) Lokasi Up Town Danau Kota adalah terletak diatas jalan raya dikawasan rumah kedai Danau Kota,yang mana
ianya dibawah kuasa DBKL.Oleh yang demikian pihak pengurusan tidak perlu membayar barang sesen pun
kepada pihak DBKL kerana DBKL telah mendapat hasil kutipan Lesen yang dikenakan kepada setiap Penjaja
pada setiap tahun
3) Pihak pengurusan telah diberi mandat oleh DBKL untuk menyusun atur tapak tapak untuk penjaja berjaja dikawasan ini sebanyak 333 tapak dengan kadar Rm 150 satu tapak.Tetapi Mat Selamat selaku pengurusi pihak penganjuran telah mengasingkan sebanyak 41 tapak yang mana telah didaftarkan diatas nama sanak saudara dan sahabat handainya.Sumber ini didapati daripada orang kanan Mat Selamat sendiri.Jadinya keseluruhan tapak yang dimiliki oleh penjaja yang sebenarnya hanya 292 tapak x Rm 150 = Rm 43.800 sebulan.
4) 41 tapak adalah milik Mat selamat dengan kadar sewaan kepada orang persaorangan sebanyak Rm 1,000 x 41 = Rm 41,000 sebulan.Ini tidak termasuk sewaan pada bulan Ramadan.Pada bulan Ramadan kadar sewaan akan mencecah kepada Rm 4,500 x 41 = Rm 184,500.
5) Pihak DBKL telah meluluskan sebanyak 27 tapak dengan gelaran tapak Promosi dan kadar sewaanya kepada orang persaorangan sebanyak Rm 1,200 x 27 tapak = 32,400 sebulan.Tapak promosi ini juga apabila dibulan Ramadan akan mencecah kepada Rm 4,500 x 27 tapak = Rm 121,500.
6) Kutipan elektrik untuk Bazaria sebanyak 180 tapak yang menggunakanya berjumlah 180 x Rm 6,00 semalam = Rm 1,080 x 26 hari = 28,080 sebulan.
7) Promosi untuk Bazaria larut malam Danau kota tiada dibuat oleh pihak pengurusan.Cuma ada sedikit promosi murahan seperti diruangan Facebook dan YouTube.
8) Mat Selamat selaku pengurusi kepada pihak pengurusan tidak pernah mengambil kira akan kepentingan penjaja,seperti bertanya pendapat kepada penjaja,apa masalah penjaja,sebalikannya hanya mementingkan dirinya sahaja.
Jadi jika Tuan perhatikan akan pendapatan Mat Selamat dalam setahun untuk menguruskan Up Town Danau kota ini seperti berikut:-
Tpk penjaja = 43,800 x 12 = 525,600
Tpk M.Slmat = 41,000 x 11 = 451,000
Tpk Promosi = 32,400 x 11 = 356,400
Elektrik = 28,080 x 12 = 336,960
Jumlah = 146,280 x 11 = 1,609,080
Bulan Ramadan.
Tapak Mat Selamat = 184,500
Tapak Promosi = 121,500
Jumlah Setahun = 1,915,080
Ini tidak termasuk ada tapak tapak yang diselit oleh Mat Selamat disekeling Up Town dengan kadar sewaan diantara Rm 1,000 ke Rm 1,200 pada bulan bulan biasa tampa pengetahuan DBKL.Dengan jumlah yang sebeginipun Mat Selamat masih lagi mahu menaikan kadar sewaan tapak sebanyak seratus peratus.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP