Negara Kristian - Tangkap Sumbat Dalam ISA Si Anjing Besar Ini

Tuesday, May 10, 2011


ISA JE ANJING BESAR NI


Lepas satu isu maka satu isu lagi di timbulkan oleh Blogger yang bernama Big Dog ataupun dengan nama melayu nya Anjing Besar. Dah lama ke mamat Blogger ni berblogg? Emmm Gomo akui Anjing besar ni Otai Blogg kerana dah wujud sejak zaman Perang dunia kedua lagi yang mana waktu itu Anjing German Shepherd mengguli carta Anjing Anjing yang ada.

Gomo bukan nak cerita pasal Anjing sangat pun cuma naik hairan dengan baka Anjing Besar sekor ni. Dulu sekali Gomo dah keluarkan artikel mengenai anjing besar ni yang seakan menjadi Liabiliti kepada Kerajaan BN dan nampaknya sekarang ianya berulang kembali.

Dalam isu Gereja dan Negara Kristian ni Gomo memang dari awal merasakan sangsi berhubung artikel yang di keluarkan oleh Anjing besar ni. Sebab apa Gomo sangsi? Kerana di dalam artikel nya tidak ada asas yang kukuh untuk menyatakan perjumpaan Pastor pada malam itu adalah untuk membentuk satu jemaah yang sebulat suara menyatakan hasrat untuk menjadikan negara Malaysia ini sebuah negara Kristian.

Secara logik Mustahil mereka pihak Kristian dalam Malaysia boleh berikrar secara terbuka dalam hal ini. Depa pun tahu kewajaran mereka dalam nak menjadikan Malaysia ini negara Kristian adalah tidak akan dapat di laksanakan.

Macam mana pulak si Anjing Besar ni boleh mengeluarkan satu hal yang tak pasti yang mana sekarang ini Kerajaan BN pula menjadi mengsa akibat dari Kebodohan Anjing Besar ini dalam menerjah sesuatu isu.

1 Malaysia yang bukan main hebat di rencanakan Oleh Perdana Menteri Malaysia Dato Seri Najib seakan teracam dengan isu yang di momok kan oleh Anjing Besar ini. Rakyat pula semakin gelisah dan sudah ada bau bau sengketa Ugama yang nampaknya cuba di provoks oleh beberapa pihak.

Jeff Oi di namakan sebagai orang yang terlibat dalam majlis berkenaan dan dari apa yang di jawap oleh Jeff Oi memang nampak keberaniannya dalam menjawap isu yang di Momok kan Anjing Besar ini. Malah Jeff Oi turut membuat laporan kepada pihak Polis ke atas Anjing Besar.

Namun demikian Jeff Oi ada melindungi sesuatu yang memang ada dalam perancangan DAP yang mana semua orang tahu apa matlamat mereka. Cuma agenda Kristian bukan lah untuk Semenanjung tapi untuk Sarawak dan itulah impian DAP yang sebenarnya.


Ini kisah sebenarnya yang maklumat Tepat dan Sahih bukan macam Cerita Anjing besar.

DAP memang merancang untuk membentuk Koloni Kristian dalam Negara dan target utama mereka adalah Sarawak dan ini lah yang berlaku sepanjang kempen Pilihanraya Negeri yang lalu di sarawak.

Untuk makluman semua DAP menjanjikan kepada penganut Kristian bahawa jika Pakatan rakyat menang pada PRN Sarawak tempoh hari maka mereka Kerajaan Baru Pakatan Rakyat akan menukar agama rasmi negeri Sarawak kepada Kristian.



Usaha penyebaran menjadikan Agama Kristian sebagai agama rasmi di Sarawak di jalankan oleh DAP dan ini di lakukan secara terang terangan. Organisasi OHMSI (Oriental Hearts and Mind Studies) merupakan sebuah pertubuhan yang merupakan penyebar dan menjadi alat kepada agenda DAP.



Siapa individu yang berada di belakang Pertubuhan OHMSI ini? Gomo rasa ramai yang tidak terkejut kerana penaung dalam mengerakkan OHMSI ini adalah Teresa Kok dan Hanna Yeoh.



Bukan Jeff Oi sebagaimana yang Anjing Besar maksudkan tapi Teresa Kok dan Hanna Yeoh lah yang mengerakkan OHMSI sebagai nadi menjadikan Kristian agama rasmi Sarawak.



Sebab itu Jeff Oi melenting dengan kebodohan Anjing Besar kerana yang sepatutnya di Terjah adalah Teresa Kok dan Hanna Yeoh dan pertubuhan yang kononya bebas OHMSI. Memang DAP mempunyai agenda besar dalam hal ini namun sepertimana Gomo maklumkan bahawa DAP juga berpijak di bumi yang nyata kerana mereka tahu Semenanjung ini tidak akan dapat di tawan mereka dengan menjadikan sebuah Negara Kristian

Berbalik kepada soal Bodoh yang Anjing Besar momokkan di Pulau Pinang adalah sama sekali tidak benar. Dan ini mendatangkan satu ancaman besar kepada Negara Malaysia. Bayangkan sudah berapa hari isu ini hangat di perkatakan dan semakin terancam perpaduan kita yang berbilang Agama dan bangsa di Malaysia ini. Bagaimana hendak kita semua mengharungi isu Negara Kristian yang memang tak wujud ni?

Gomo mempunyai cadangan kepada pihak Kerajaan Malaysia terutama Kementerian Dalam Negeri. Siasat semua pihak terutama Blogger Anjing Besar ini dan jika ada yang salah maka Tahan di bawah ISA.




Jika Blogger Anjing Besar ini terbukti menyebarkan Fitnah sehingga menggugat keselamatan negara maka adalah satu kewajaran untuk Big Dog ini di tahan di bawah ISA bagi mengelakkan kekacauan dan ketenteraman Awam tergugat.

Kerajaan harus memandang serius isu yang di Momok kan Blogger Big Dog ini kerana yang menanggung beban dalam hal ini adalah Kerajaan BN dan bukannya Pakatan Pembangkang. Bagaimana hendak kita bela seekor Blogger yang merosakkan keharmonian Kaum di Malaysia?

Apa guna 1 Malaysia jika hal sebegini tidak dapat di bendung oleh Kerajaan Malaysia? Gomo yakin dan amat pasti pihak Pembangkang juga akan turut sama bersetuju agar ISA di kenakan ke atas Blogger Big Dog ini jika terbukti beliau salah menyebarkan Cerita.

Sudah sampai masanya KDN bertindak tegas dalam hal ini bagi menjamin Ketenteraman Awam. Pada Gomo ianya berbaloi menahan Anjing Besar di bawah ISA kerana dapat menyelamatkan Malaysia dari terus haru biru dengan seekor Anjing Besar yang Bengap ni.

ISA MEREKA YANG MENGGUGAT KETENTERAMAN AWAM!!!


Psssttt....Tak guna nak selamatkan sekor anjing yang akan menyebabkan seluruh kampung hangus terbakar


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

64 comments:

Anonymous,  May 10, 2011 at 3:43 PM  

bukan bigdog je citer menda ni, but marahku (my anger) pun sama..

but wonder blog my anger dah hilang post2 nye suma..

ko ni ade personal kot kat bigdog..hahah..

SOKONG 1 MALAYSIA,  May 10, 2011 at 3:46 PM  

HOI PAPA GOMO SAMDOL!

ORG DOK SIBOK CERITA HARGA GULA NAIK
LU SIBUK LAGI VIDEO LUCAH – GAMBAR LUCAH
SURUH ORANG SUMPAH LAKNAT, CACI KUTUK ORANG

MEH TOLONG AYAHANDA KITA DATUK NAJIB TANGANI
MASALAH SUBSIDI RAKYAT YANG KERAJAAN TAK MAMPU
TANGGUNG…..

WALAUPUN KATA MATA WANG KITA DAH
NAIK BERBANDING DOLAR …PATUTNYA HARGA BARANG TURUN
…..
TAPI PELIK NAIK PULAK HARGA BARANG

KERAJAAN DAH BANYAK PERABIS DUIT JAJA 1MALAYSIA
SAMPAI LUPA NAK SIMPAN SUBSIDI RAKYAT!

HOI PAPA GOMO!

CELIKLAH MATA TU DOK CERITA BENDA LUCAH
JOM IKUT KAMI BUAT BANTAHAN KENAIKAN BARANG
LU PAPA GOMO DOK SIBOK HAL ANWAR AJE
APA FAEDAH LU CERITA ANWAR MEMANJANG….

ATAU LU INI ORANG ANWAR SUPAYA LU
BOLEH TERUS POPULARKAN CERITA BOSS LU
WEI PAPA GOMO HENTIKANLAH PENYAMARANMU
SAYA DAH PERASAAN DARI AWAL LAGI

JGN NAK TIPU BLOGGER CERDIK SEPERTI KAMI SEMUA INI
SEMOGA KEBENARAN AKAN TERBUKTI JUA

PAPA GOMO HANYALAH SATU PENYAMARAN!
BAKAL DI DEDAHKAN! ………

Anonymous,  May 10, 2011 at 3:50 PM  

Dua lagi rasuah Scorpene RM32.5 juta
dibongkar
1 hour ago
KUALA LUMPUR: Dua lagi rasuah membabitkan
pembelian kapal selam Scorpene didedah
kerajaan Perancis bernilai RM32.5 juta, kata
Pengarah Urusetia Suara Rakyat Malaysia
(Suaram), Cynthia Gibrael.
Menurut Cynthia, rasuah itu terbongkar apabila
siasatan dijalankan pihak berkuasa negara itu
sejak lima bulan lalu.
“Bayaran itu, didapati memang ada dibuat tetapi
tidak tahu kepada siapa dan besar kemungkinan ia
dibiayai kerajaan Malaysia.
“Jika benar, ini bermakna dalam penbelian
peralatan itu (kapal selam Scorpene), kerajaan
membayar dua kali rasuah kepada pihak yang
belum dinamakan lagi,” katanya.
Berita mengenainya disiarkan dalam Suara
Keadilan, edisi ke 15 yang berada di pasaran sejak
hari ini.
Cynthia berkata, dokumen itu diperoleh selepas
DNCS, syarikat yang membina dan menjual kapal
selam kepada negara ketiga termasuk Malaysia,
diserbu pihak berkuasa melalui Akta Kebebasan
Maklumat.
“Proses bayaran tidak dibuat secara terus,
sebaliknya dilakukan melalui sebuah syarikat iaitu
Gifen yang berpangkalan di Malta. Tindakan itu
dilakukan bagi mengelakkan kerajaan Perancis
mengesan pembayaran itu.
Baru-baru ini, laman web Rue89 yang berpusat
di Perancis mendedahkan, syarikat Perancis,
Armaris tidak pernah membayar Perimekar
komisyen RM493 juta sebaliknya ia sebenarnya
dibayar kerajaan Malaysia sendiri.
Laporan itu berdasarkan perbicaraan kes rasuah
pembelian kapal selam Scorpene yang sedang
berjalan di Perancis sekarang.
Umno beri 2,000 kerakyatan warga Indonesia
di Selangor
1 hour ago
PETALING JAYA: KEADILAN hari ini mendedahkan
senjata kotor Umno bagi mengukuhkan undi
dengan memberikan kerakyatan kepada 2000
pengundi baru warga Indonesia.
Timbalan pengerusi KEADILAN selangor, Zuraida
Kamaruddin berkata, pihaknya mendapat
maklumat itu berdasarkan surat yang ditulis Ketua
Umno Bahagian Hulu Selangor, Idris Abu Bakar
kepada Menteri Dalam negeri, Datuk Seri
HIshamuddin tun Hussien.
“Dalam surat itu, Idris memohon kelulusan untuk
mendapatkan warganegara Malaysia (PR) bagi
kawasan Parlimen Hulu Selangor. Berdasarkan
senarai nama yang disertakan dalam surat itu
seramai 2000 orang telah dipilih,” kata Zuraida
ketika sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN, di
sini hari ini.
Zuraida menyifatkan tindakan terbaru itu
menunjukkan Umno khususnya di Selangor
terlalu terdesak untuk merampas semula negeri
itu daripada Pakatan Rakyat (PR) pada pilihan raya
umum akan datang.
Menurut beliau, nama-nama yang sudah dikenal
pasti itu dengan jelas dinyatakan dalam surat
tersebut sebagai bakal pengundi yang boleh
membantu kemenangan Barisan Nasional (BN)
dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.
“Idris dengan jelas menyatakan individu-individu
yang dipilih seramai 2000 orang itu akan
membantu kemenangan PRU ke-13 nanti.
“Menurut surat itu, mereka telah menjalankan
ujian saringan terhadap 2000 warga Indonesia itu
bebas daripada kesalahan jenayah, dadah dan
ideologi yang berbahaya serta terpesong. Mereka
semua adalah daripada kalangan pelajar,
usahawan tulen dan berkerjaya.
“Idris meminta supaya Hishamuddin memberi
kelulusan awal (minit kelulusan) supaya pihaknya
dapat menguruskan permohonan dengan lancar
dan sempurna,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen
Ampang.
Sementara itu, Zuraida turut menegaskan bahawa
KEADILAN akan membuat laporan polis
berkenaan jenayah dan dan salahguna kuasa
yang dilakukan Umno itu secepat mungkin.
“Kita akan membuat laporan polis terhadap
Hishamuddin dan Idris secepat mungkin. Supaya
polis menyiasat perkara ini terutamanya di Hulu
Selangor.
“Surat ini kita terima daripada sumber yang
menyokong PR pada Jumaat lepas,” katanya.

YB Raz May 10, 2011 at 4:00 PM  

hahahaha betul gak cerita ni..akupun pelik dari mana datangnya idea rancangan puak kristian nak tukar perlembagaan..

kalau dia nak buat sarawak, aku bolehlah percaya..kalau kat semenanjung memang cari nahas ler.

bodoh bukan kepalang anon kat atas ni..orang cakap pasal lain, dia bantai bagi komen pasal lain..

kalau nak cerita pasal harga gula atau kapal selam pergilah bukak blog sendiri wakakakaka

Anonymous,  May 10, 2011 at 4:01 PM  

Rayulah macam mana pun kat pihak KDN, nescaya jawpaan nya Kerajaan akan memandang serius dan memberi amaran keras! Tak percaya?? Kita tenguklah nanti.

NikAziz@AbdullahUbai,  May 10, 2011 at 4:10 PM  

Gomo,
BigDog just want to get attention... that all.
Apa yang dia buat tu untuk menaikan kembali ranking blognya yang dah jauh kebawah... itu aje.

Awan Fantasia May 10, 2011 at 4:19 PM  

bila la parti politik Malaysia akan bersatu agaknya?

Jom Tengok :
Fesyen Terlampau Lady Gaga!!

Anonymous,  May 10, 2011 at 4:23 PM  

KDN MESTI TEGAS SESIAPA YANG PANDAI REKA CERITA DALAM BLOG TANPA FAKTA TANGKAP JANGAN KASI CHANCE, SEMUA NI AKAN MENYUSAHKAN KERAJAAN DAN RAKYAT SAJA, NEGARA AMAN AKAN JADI PORAK PERANDA, TANGKAP, TANGKAP, TANGKAP.....

samadlelong May 10, 2011 at 4:31 PM  

sekilo gula naik dua kupang hang dah bising, bukan satu cawan teh naik dua kupang, sekilo gula berapa banyak cawan teh boleh buat bro. kecuali peniaga kedai makan yang menaikan harga minuman secara gila babi. kalu kita semua boikot pergi kerja bawa makanan dan minuman sendiri nescaya harga teh tak la sampai seringgit lebih. cuba buat perbandingan harga gula bagi negara2 asian. kalu takut harga gula naik tanam tebu sendiri la bro....

Anonymous,  May 10, 2011 at 4:34 PM  

GULA NAIK 2KUPANG..RIUH MCM NAIK 2HINNGIT...MACAM LA SATU HARI 1 ORANG MAKAN 1KILO GULA....APA LA..BAWA2 LA CITER LAIN..KERAJAAN TAK MAU TANGGUH SUBSIDI GULA BG RAKYAAT KURANGKAN PENGUNAAN GULA..MAKAN GULA BYK BLEH MENJEJAS KESIHATAN..MCM2 PENYAKIT BLEH DAPAT....

Anonymous,  May 10, 2011 at 4:46 PM  

hello pecacai2 parti Barang Naik. hampa kata gula naik 2 kupang tak banyak, tak payah bising2. Apa hampa ingat mulut rakyat malaysia terutama yg miskin ni MAK & BAPA hampa yg bagi makan. tolonglah, kalau nak ampu menteri2 biul umno tu jangan lah ketahap memperlecehkan rakyat. presiden umno hampa yg aw tu anak orang kaya, mana dia tau kesusahan rakyat.

Anonymous,  May 10, 2011 at 4:49 PM  

Kak Wan: Abang, sebenarnya Jah dah tengok pun video seks part 2 tu ...


Anwar Omega: Sumpah Jah, Abang tak buat pun ....


Kak Wan: tapi Jah pelik !
kenapa bila dengan amoi pelacur cun tu, Abang punya 9 inci ...
tapi bila buat dengan Jah ... 2 inci pun susah !

pandikutti kau .... !!!



Anwar Omega: OK lah Jah, memang Abang buat pun ....

TAPI ! mana Jah belajar cakap mencarut PANDIKUTTI depan Abang?


Kak Wan: ... dengan NikAjis tu lah !


Anwar Omega: OK lah Jah ...
sebenarnya Abang pun nak jumpa NikAjis ni ...
nak mintak ampun ...

sebab NikAjis itu kan boleh ampunkan semua dosa2

dah lah tu ... NikAjis akan beri syurga pulak ! [syorga PAS lah bro ...]



PAS + PKR + DAP = pandikuttiii !!!

AnwarTube May 10, 2011 at 5:08 PM  

Baca artikel Shaykh AbdalQadir as-Sufi tentang isu kalimah Allah dalam Bible Melayu :-

The (Catholic) Dogs Are Barking In Malaysia @ http://tiny.cc/theherald

Anonymous,  May 10, 2011 at 5:16 PM  

Anon 4.46
Oi orang miskin minum air kosong lah bangang. Aku yg hidup sederhana ni pun banyak minum air kosong je. Kalau dah sumber gula dunia pun kurang, dah tentulah pemintaan gula di pasaran jadi tinggi. Itu lom masuk bab negara2 yang tak dapat sumber gula langsung sebab kerajaan mereka pentingkan beli makanan asasi daripada gula.

Naik 20 sen sikilo pun nak memekak. Ko ni mesti jenis tak jaga kesihatan sebab tu sebulan beli gula berkilo-kilo.

lipas,  May 10, 2011 at 5:17 PM  

20sen pe dehal la bongok, kita bergerak kpd negara berpendapatan tinggi. 20sen... apa ada hal, yg pentingnya pastikan Cina2 tak naikan harga barang suka hati mak bapak dia. Org2 melayu dah turunkan harga ikan cina bila lagi nak turunkan harga susu.

Anonymous,  May 10, 2011 at 5:19 PM  

Gomo
Selagi 'anjing besar' cakap takde bukti, kasi hentam sama dia.

Yb Raz May 10, 2011 at 5:20 PM  

anon yang kecoh pasal harga gula mahal sebenarnya bukanlah kisahpun pasal gula..dia saja je nak buat kecoh.

konon konon hidup dia terseksa sangat..ntah ntah dia duduk rumah kondo mewah..pakai kereta audi..gaji sebulan 4 5 ribu..

tapi saje je kecoh pasal harga gula naik..nak bagi orang panas ler tu..macam taik ler.

orang miskin pun tak mengeluh..tiba tiba pulak ada orang kaya mengaku miskin ni mengeluh..poodah chittt!!

Anonymous,  May 10, 2011 at 5:26 PM  

buat anon 4:46 PM dan seangkatan dengannya:

Allah suruh hambanya mencari rezeki. kalau dah tahu harga gula naik, berusahalah menambah pendapatan. jangan nak marah marah je. nak salahkan orang itu ini.

Allah bagi akal suruh berfikir benda berfaedah. Bukan suruh berpolitik 24jam.

cerminlah dahulu diri tu sebelum nak marah orang lain. Allah yang tentukan semua rezeki. Setakat harga gula naik, langsung tak mendatangkan kudis pekung kepada awak sebenarnya.

lalat,  May 10, 2011 at 5:30 PM  

Rakyat Malaysia skrg ni tgh menderita sebab itulah banyak yg kena tangkap kat spa2 serta rumah urut, pasal tu harga minyak dan gula tak patut dinaikan, nanti tak cukup pulak nak pergi massage(belasah China Doll)
Kata Nuar Jubo rakyat menderita.... ptuih... menderita sampai banyak yg mampos sebab terlebih makan dan terlebih enjoy.

lipas,  May 10, 2011 at 5:34 PM  

jadi2lah retorik ala Anuar Al Juburi, buka mata luas2 tengok berapa ramai rakyat yg menderita, ramai yg mampos sebab terlebih enjoy.

Anonymous,  May 10, 2011 at 5:36 PM  

kau bagi 20sen dekat anak sekolah dia lempar balek ke-muka kau.

di penang aku tengok kerajaan banyak keluarkan lesen cyberc afe, video game. yang masuk kesitu anak-anak sekolah atau bawah umur..beringgit-ringgit sekali masuk dan belanja..

apa ada dengan 20 sen.

Anonymous,  May 10, 2011 at 5:49 PM  

kenaikan harga ringgit berbanding dolar hanya effect if import n export berlaku(merujuk komen diatas).kenaikan 20 sen tidak menjejaskan rakyat pon sebab gula sekilo lama nak abiskan untuk rakyat biasa lain la kalo mnum teh guna sekilo gula trus.dalam menuju kearah pendapatan tggi kita kene bersedia dengan kenaikan harga barang ni dgn kerja kuat.kadar inflasi negra kita amat rendah.terdpat negara di africa yang inflasi 1000 peratus

Anonymous,  May 10, 2011 at 5:55 PM  

Hahaha..taktik kecoh harga brg naik ni mmg mainan anwar sejak keluar penjara. Dpt ilham dlm penjara. Kote naik takpe..harga brg jgn naik.

Anonymous,  May 10, 2011 at 6:05 PM  

ORG PAKATAN MKN GULA MCM MKN NASI KE?
TAK PAYAHLAH CKP PASAL GULA, BUAT MALU JE. NAMPAK SGT MCM ORG BODOH POLITIKKAN HAL GULA. KLU BINCANG MORAL/INTEGRITI PEMIMPIN LG BAGUS..

Anonymous,  May 10, 2011 at 6:24 PM  

.....ya! setuju ngan anon 6:05 kita skrng ditadbir oleh pemimpin yg amat tinggi moral dan integritinya.....

pokcik,  May 10, 2011 at 6:33 PM  

harga gula xnaik,subsidi yg turun..
tapi mungkin peniaga akan ambil kesempatan.

Anonymous,  May 10, 2011 at 6:59 PM  

anuar berkata klu aku sumpah laknat,aku x leh tipu allah n aku...,klu aku x sumpah aku bole putar alam lagi.penjilat2 aku x payah nak cakap apa2,pak janggut pun masih x payah bimbang banyak ayat quraan x guna lagi,masjid2 banyak x pakai lg utk tolong khutbah kata fitnah

Anonymous,  May 10, 2011 at 7:04 PM  

nik aziz x mau debat dgn ust md deris n tok guru abdullah saamah,dia nak debat dgn najib,kalau nak juga najib bole kata mu x layak debat dgn ambo sbb mu berbaiah bersahabat dgn syaitan,ambo tolak syaitan sebagai seteru,jd mu gi rawat d darul ruqiah dulu bg perambat syaitan kat tubuh mu tu dulu!!!

Anonymous,  May 10, 2011 at 7:06 PM  

penjilat nuar n dap tau,tp x nak ngaku je

Anonymous,  May 10, 2011 at 7:14 PM  

heheheheheheeheh

gomo bengkek ngan bigdog sejak dulu lagi

al maklum lah..bigdog blogger bangsawan

gomo blogger picisan

gomo..lu takat tulis kat sini bleh lar...wat report polis kalo bran

Anonymous,  May 10, 2011 at 7:15 PM  

rumah aku di pdg sanai kola nerang.
kilang gula GPTB hanya jarak 800meter dari rumah aku.
dulu ada ladang tebu...la ni Tradewind dah ganti semua tu dengan getah..sebab getah dok mahal kot.
depan rumah datuk kambin(eskay) pun dah ditanam getah.dulu semua area tu tanam tebu gula.
la ni gula mentah depa import seratus peratus.
RRI sg buloh dah buka pusat penyelidikan getah baru sebagai ganti tanah sekarang yg akan di buat projek RUMAH PERTAMA KU untuk golongan muda.
naik opi la harga gula sampai rm5 sekilo pun,aku tak marah.
kat pdg sanai ramai orang siam seludup keluar gula,minyak masak dan petrol ron95.
ada pot simpan minyak dalam hutan dekat sempadan.
ada satu tu dekat betoi tepi balai polis durian burung.
hari2 banyak kereta pancuan 4 roda yg dah diubah suai angkut minyak.
polis dan kastam ada...imigeresen pun ada...tapi depa dok kira nak boroikan perut masing2.
sapa2 yg tak percaya...jom la pi melawat kat kota putra(durian burung) padang sanai,kola nerang,kedah.
kita kira berapa trip dan berapa banyak kereta siam beli minyak kar kedai minyak(padang nyior,depan kilang gula,depan sekolah agama dok juai minyak dan isi dalam tangki khas.
kadang2 ada lori treler berdinding tinggi macam lori bawa sekam padi masuk sampai sempadan...mana ada bendang area sempadan..lori tu bawa apa?
dalam lori ada tangki besarq...isi minyak...
gula,minyak masak dan petrol murah kat malaysia rakyat asing yang untung banyak.
penyamun2 pula disuruh jaga sempadan....
celaka....celaka....celaka...
dapat baras siam 10kilo...depa lepas segala barang subsidi keluar.

nak tau betoi ke tak....mai la melawat padang sanai....


seman bond banggoi9

Anonymous,  May 10, 2011 at 7:28 PM  

..kasi masuk ISA je si BigDog atau kasi sula sama dia..eh siapa nak jadi tukang sula..Saiful kok ???

BigBang

Anonymous,  May 10, 2011 at 8:24 PM  

Wah wah wah...

Ek betul kau Gomok ye...

Mentang2lah Polis semua geng kau...siar video lucah pun tak kena tangkap...cakap perkara2 sensitiviti kaum pun tak kena tangkap...cakap perkara2 yg masih dalam siasatan Polis/Mahkamah pun tak kena tangkap...

Kalau orang lain tak tau la...menyimbah lah air peluh duduk dalam lockup...

Lepas tu suruh Polis pulak tangkap orang bawah ISA...

Aku pun heran jugak...macam mana kau boleh lepas ye...

Polis ni pun...

Entahlah...

He he

Anonymous,  May 10, 2011 at 8:29 PM  

dengar cerita Anwar ada banyak harta...ada dia bagi kat rakyat bagi mengurangkan beban rakyat? takde pun...langgang chinadoll ada la.

Anonymous,  May 10, 2011 at 8:52 PM  

Anon 7:15.
Tu macam satu lapuran..apa lagi abg2 POLIS?
Pi la tangkap penyamun2 tu..
Ada berani?
Tah tah ada dalang dari dalam kot.Nak buncitkan perut masing2.
Duit rakyat tu bro..
Tadi aku ada bersembang dengan kawan2..Ada gang di Selagor menyeludup Diesel besar2an dari petrol kiosk dan jual dgn harga Industry...
Untung besar tu...

Anonymous,  May 10, 2011 at 9:52 PM  

HARAG GULA NAIK..MAKNANYA 1MALAYSIA DAH TAKDE DUIT..UMNOPORNO PERABIH BUAT SPONSOR F1, BUAT BANGLO 4 TINGKAT, BAGI FLOM PEGI SHOPING,BUAT PRODUKSI FILEM LUCAH..

Anonymous,  May 10, 2011 at 10:02 PM  

BARU HABIS PRN SARAWAK...
BELUM PERNAH DLM. SEJARAH MALAYSIA KEMPEN PRN SARAWAK BARU2 NI SEDEMIKIAN RUPA....MACAM BEWAK REDAIH
SEGALA SUNGAI DAN BELUKAQ MERATA CEROK.

RON 97 + GULA = PRN SARAWAK + VIDEO

Anonymous,  May 10, 2011 at 10:07 PM  

LORD TAIK: AWAT HANG DIAM SAJA

Anonymous,  May 10, 2011 at 10:09 PM  

anon 10:02...tau la kena 5-Omega xkan meracau kot?hahaha

Anonymous,  May 10, 2011 at 10:15 PM  

ORG. DAH BIASA.. SELALU KALAH BOLEH TERIMA.NO HAL PUNYA....
YANG SELALU MENANG TAK BIASA KALAH..
BOLEH TEREJUN FLAT TAU KA...

Anonymous,  May 10, 2011 at 10:18 PM  

terejun bangunan wisma masala la psl nak kaver boss punya psl....selalu fikir diri suci tp lg teruk ahak2

Anonymous,  May 10, 2011 at 10:20 PM  

kalah kat selangor sampai herek kepala lembu...penyakit sawan lembu..
org. yg selalu menang bila kalah..

kah..kah..kah...sian.....

Anonymous,  May 10, 2011 at 10:21 PM  

Selama berpuluh tahun Kampung Kerandang wujud sekalipun di atas tanah TOL secara aman damai dan tidak tergugat langsung. Kemenangan PKR yang kemudian menguasai pentadbiran Selangor pula dianggap sebagai satu rahmat yang membolehkan Kampung Kerandang diberikan geran, apatah lagi cakap berdegar-degar para pemimpin PKR yang mengutuk kerajaan terdahulu kerana tidak memberikan geran kepada kampung berkenaan.

Pagi tadi, Kampung Kerandang, Sungai Tegi hanya tinggal nama. Sebabnya, kampung berkenaan akan dibersihkan dan segala prasarana di kampung tersebut akan dimusnahkan oleh jentera-jentera yang dibawa oleh Kerajaan PKR Selangor.

Pagi t adi juga, Dewan Orang Ramai Kampung Kerandang yang menjadi MARKAS UTAMA PKR sewaktu Pilihanraya Kecil Hulu Selangor, bertukar wajah menjadi kubu 300 orang penduduk Kampung Kerandang yang cuba mempertahankan kampung mereka daripada dimusnahkan oleh kerajaan Khalid Gagap!!!

Ketika Selangor ditadbir oleh UMNO-BN, Kampung Kerandang terselamat daripada dirobohkan walaupun berstatus TOL. Namun penduduk kampung yang lebih mempercayai Anwar Ibrahim, kemudiannya terlalu BERSYUKUR SEBAB PAKATAN RAKYAT MENANG...

Hasilnya, mereka kehilangan kampung dan rumah... sama seperti PENDUDUK KAMPUNG BUAH PALA yang hanya mampu mengenang perkampungan mereka di dalam ingatan saja!!!

Cuba anda baca apa yang berlaku di Kampung Kerandang yang menaikkan bendera PKR pada Pilihanraya Kecil Hulu Selangor tahun lepas dan janji-janji manis para pemimpin PKR kepada penduduk kampung sambil mengutuk pentadbiran Khir Toyo walaupun yang membatalkan TOL tanah di kampung tersebut adalah pentadbiran Khalid Ibrahim!

BACA DI BAWAH INI:

http://wargamarhaen.blogspot.c
om/2010/04/prk-hulu-selangor-b
endera-pkr-sudah.html

Nasib yang sama akan terus menimpa perkampungan TOL Melayu di seluruh Selangor yang sebelum ini menjadi penganut setia Pakatan Rakyat!!!

TAHNIAH LAAA... APA NAK BUAT, NAK TUMPANG BAGI SIMPATI PUN, PENDUDUK KAMPUNG SENDIRI YANG MINTA SANGAT KAMPUNG MEREKA DIMUSNAHKAN OLEH DAP-PKR!!!

Masa UMNO perintah, bukan main lagi... UMNO kejam, UMNO zalim, UMNO tidak berhati perut, UMNO itu, UMNO ini... sekarang PKR-DAP alias Pakatan Rakyat yang perintah, rasailah nikmat kasihan belas dan pembelaan daripada Pakatan Rakyat Selangor yang diketuai oleh Teresa Kok dan Elizabeth Wong!!!!

Anonymous,  May 10, 2011 at 10:33 PM  

dah politik dok tunggu bising buat apa umPORno woooi..ini la masanya pi ambik hati rakyat di situ...dok mengata pihak lain buat apa...ini namanya rakyat di kawasan tu ceredik..masuk la pi bantu depa..ada
can la pru13 nnt...bangang.

Anonymous,  May 10, 2011 at 10:35 PM  

patutnya hang yg patut celik mata ngok...ko sama la mcm B.A.B.I tu.....skang dah ceredik dulu bengong makan hasutan syaitan dr fuckatan...bangang

Anonymous,  May 10, 2011 at 10:45 PM  

macam mana bodohnya pemimpin umPORno
hampa lagi la 10 kali bodoh.Pemimpin hampa syok sendiri mengata kat pihak sana sambil dok hayun teloq tak buat apa...hampa yg. lebih2..pi la bantu kalau dah jora rakyat....pppp tuihhh

Anonymous,  May 10, 2011 at 10:59 PM  

YE KE?PATUTNYA SAPA YG KENA BANTU?BUKANKAH KALAU BERJANJI KALAU TAK DIKOTAKAN AKAN JD MUNAFIQ?MANA JANJI2 MASA pru?DAH BG NEGERI TP TADBIR MCM KANDANG BABI...DAH TAKDA JAWAPAN LE TU HAHAHA PPPP TUIIIHH BODOH PUNYA FUCKATAN....

Anonymous,  May 10, 2011 at 11:54 PM  

Hang jangan lupa, stakat blog ada yang lebih senior pun sudah lingkup jangan hang lupa ruang litup politik hang turut berputar didalamnya tadak peduli top skarang atau top berapa tahun dulu.

Jangan buat mende bodoh gomo, kurang2 bgdc tu ahli umno juga, kerja dia cam hang gak duk tibai pembangkang lama dah bukan baru.

Kenapa aku kata bodoh ?, bodoh kerana merasa sudah kuat sudah popular hingga dalam keadaan kita lum stabil pun masih tak kenai sapa lawan.

Skang waktu nak tibai sama sendiri ka nak tibai pembangakang ?

Anonymous,  May 10, 2011 at 11:55 PM  

I-CITY dah wujud di Shah Alam. Banyak lampu lampu yang menggambarkan kemeriahan krismas. Betapa bagusnya kerajaan PR Selangor. Berdakwah untuk kristian melalui perayaan lampu. PR tentu bangga apabila kristian mengambil tempat agama Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Melayu Selangor apa pandangan anda. Sedarlah.

Anonymous,  May 11, 2011 at 12:03 AM  

to seman bond banggoi9


aku penah duduk padang sanai dan padang nyiur tahun 71..73
masa komunis serang balai polis padang sanai... aku ada di situ...bapak aku kerja polis kat balai tu..
nasib baik masa kejadian tu aku terselamat..walau pun aku di fahamkan ada anggota polis yang terkorban semasa merpertahankan diri...alfatihah buat mereka yang telah meninggal dunia semasa kejadian atau selepas itu...terlalu besar jasa mereka pada negara tercinta..mengimbau kenangan lama di padang sanai semasa kecil...

dah hampir 30 tahun kot aku tak menjejakkan kaki ke sana especially padang nyiur...mungkin ada yang aku masih kenal atau entah lah..

terima kasih kerana mengingatkan aku pada padang sanai dan padang nyiur



shah alam 2011

Anonymous,  May 11, 2011 at 12:32 AM  

Oiiii gomo

Jangan pandang ringan sama agenda yahudi dap, prn sarawak hanya melibatkan kerusi dun negeri saja kerusi parlimen blum lagi tunggu pru13.

Bagaimana pula dengan sabah hang lupa kaa, dap duk target kerusi parlimen sarawak dan sabah untuk pru13 laa gomo, tu pasai depa duk main tang isu ni awai2 untuk raih undi rakyat beragama kristian di sana yang terdiri dari berbagai kaum, kaum cina sudah dalam tangan depa dah.

Hang asyik duk ulang pasai prn sarawak, dap bukan target kerusi dun depa skang intai kerusi parlimen lah, target depa adalah sabah & sarawak negeri yang mana slama ini jadi nadi kekuatan BN.

Tu laa lum apa2 sudah tibai sesama kawan, soal peribadi pi taruk tepi dulu skang soal perjuangan itu KEUTAMAAN.

Anonymous,  May 11, 2011 at 1:43 AM  

Mampuslah ko Fuck Face papagomo. Bini Ko tu lah pelakon dalam video tu!

Anonymous,  May 11, 2011 at 3:09 AM  

Ingatlah lirik negaraku,
jangan nanti kita di paksa nyanyi lagu...negala ku,masih ada masa kawan 2 ku.

PAPA GOMO May 11, 2011 at 6:01 AM  

Buat anon 11.54 big dog umno? Tibai dan fitnah rais yatim dalam isu rogol amah tu macam mana? Ehh anon? Big dog bayar hang berapa masuk komen kat sini?

Anonymous,  May 11, 2011 at 7:11 AM  

kalau dikira dari 2010, total harga gula naik adalah sebyk 85 sen. lebih krg 30% dr harga dulu.(dlm tempoh setahun lebih)

BN bg naik sikit2 bkn pa...sebab nak bagi org2 bengong mcm penyokong depa tak sedar. bkn ka melayu UMNO mudah lupa (memetik kata2 mahdir)

p.s: Mahdir is not 100% malay. he got indian blood also he he he...

Anonymous,  May 11, 2011 at 8:23 AM  

An0n2..aku xpham npe gula 2 kupang nek suma dk kec0h..aku ni beli 1kg gula pn x abes sebulan...cuba la bising sal harga ikan ke..bru l0gik..harga ikan mahal sgt.jgn kta kL..kpg aku kt perak pn mahal jgk..ikan sja sehari dah bebelas ringet..ank s0rg sek0q ikan x ckup..subsidi myk krajaan bg..just p bwk jala n tgkap ja..tp harga nak2 ja mahai..bkn nk kna p bg ikan makn pn..huhu

Anonymous,  May 11, 2011 at 8:26 AM  

Kalau anjing liar... TANGKAP. Anjing gila tak perlu ditangkap... TEMBAK je.

Anjing Gumuk bukan anjing liar.

Anonymous,  May 11, 2011 at 11:01 AM  

berselera btol pandi kutiy pandi kutiy ni taruk komen

pegi mampos la pandi kutiy !!

Anonymous,  May 11, 2011 at 3:15 PM  

Anwar ibrahim PUNDEK KUTTY.

Anonymous,  May 11, 2011 at 3:36 PM  

Aku rasa mcm UMNO tidak mempedulikan ketenteraman awam sedangkan mereka menjadi teraju kepada kerajaan. pelik? suami mana yg membiarkan orang mengganggu rumah tangganya. Pelik dan tidak logik.

Tetapi syabas aku ucapkan pada Papa Gomo. Jelas meletakkan agenda nasional sebagai lebih penting daripada agenda bloggers berhaluan kanan

Anonymous,  May 11, 2011 at 9:28 PM  

gomo
aku tak dulik pasal anwar ke najib ke eskay ke.....
bg aku maths nyer mudah je,,kalu bn menang ko selamat
tapi kalu bn tumbang ... pr naik
masa tuh...
maner najib
mane eskey
mane semua umno
naik jet cabut
masa tu kalu kes ni bwk mahkamah
gelap masa depan anak bini ko
so patut patut kan jari tu
jangan bawak fitnah
kelak makan diri
yang ko junjung hari2 akan lari
ko plak jadi mubarak atau murtabak

renungkan nasib murtabak
israel reject
usa tendang
arab wat dono

untung tak seberapa gomo

afterdark May 12, 2011 at 12:08 AM  

Mengapa pula ramai yang secara tiba-tiba ingin menghentam blogger bigdog malahan mahukan beliau dimasukkan ke dalam penjara?

Saya tidak nampak apa-apa pun yang luarbiasa mengenai apa yang bigdog telah lakukan. Mungkin Blog Bigdog siarkan sesuatu yang terlalu kontroversi, malahan mungkin juga salah fakta, tapi daripada segi etika apa bezanya bigdog dengan blogger-blogger lain di alam siber ini samada Pro-Umno atau Pro-Pembangkang?

Adakah blog PapaGomo tidak pernah kontroversi atau betul semua faktanya?

PapaGomo sendiri dalam artikelnya menyatakan bahawa terdapat usaha menjadikan Kristian agama rasmi Sarawak? So apa beza kualiti cerita PapaGomo tu dengan BigDog? Bukankan kedua-dua blogger ini juga sebenarnya memblogkan sesuatu yang sama kontroversi cuma merujuk kepada geografi yang berbeza?

Sebagai orang borneo, saya tidak begitu faham mengapa posting mendakwa kononnya Sarawak hendak dikristiankan dianggap seolah-olah lebih rendah tarafnya atau ‘kurang mengancam’ berbanding dengan posting bahawa seluruh Malaysia hendak dikristiankan. Kenapa? Takut rusuhan? Adakah itu bermaksud bahawa sekiranya rusuhan berlaku di Sarawak kerana posting PapaGomo maka ‘value’nya rendah sikit berbanding jika rusuhan berlaku di Semenanjung kerana posting BigDog?

Saya bukannya hendak mempertahankan Bigdog dari segi kandungan isi ceritanya pun. Tapi saya cuma terkilan apabila membaca posting di PapaGomo mencadangkan BigDog di-ISA kerana membahayakan perpaduan orang-orang semenanjung sedangkan dalam masa yang sama blog PapaGomo pula membuat cerita yang boleh membahayakan perpaduan di Sarawak dan tiada pula war-war supaya dirinya sendiri pun di-ISA kan.

Kalau nak bercakap mengenai ethics dalam blogging.. salah satu perkara yang kita kena ambil kira juga adalah there should be no double standard. Kalau tak nak keluarkan isu-isu berbau perkauman maka semua blog kena buat. Berhenti ja terus, tak payah komen lagi. Lagi satu jangan mencadang-cadang blogger itu dan ini nak di ISA kan. Benda ni meletup bukan sebab dia pun sebenarnya, tapi sebab UTUSAN yang majukan kandungan blog dia tu ke peringkat nasional. Pelik, tak ada pula war-war daripada blogger pro UMNO suruh ketua editor Utusan tu di-ISA kan.

To BigDog and blogger Marahku, I am so sorry to hear what is now happening to you guys. I’m sure both of you are very upset by now and frankly speaking I can’t say I blame you if you both no longer supports Barisan Nasional. But hopefully you both hang on and don’t lose hope with BN. It’s not BN fault. Someone is using you as a black sheep to escape the liability.

To all other bloggers, lets this be a lesson to you all. Don’t reveal your true identity in your blog.

PAPA GOMO May 12, 2011 at 3:36 AM  

bro Afterdark....

Sorry bro, untuk memudahkan anda maka ada lebih baik anda tanya kepada Anjing Besar ini siapa yang mengatur isu Kristian tersebut.

ISA perlu di berikah kepada Anjing Besar kerana telah menggugat Ketenteraman Awam.....

afterdark May 12, 2011 at 8:59 AM  

kalau you ada info mengatakan dia 'trojan horse' DAP untuk meraih vote seluruh warga Non-Muslim di Malaysia maka saya suggest you put it in writing in detail. I fully support you if you disclosed that.

Tapi janganlah suggest ISA dulu. Bahaya ISA ni bro, musnah hidup bapak orang nanti. Manalah tahu dia pun di-con oleh source dia juga.

Oleh sebab BigDog sampai sekarang degil tak nak bagitau siapa source dia dan yang ambik gambar upacara tu, maka cara paling senang ialah kita cabar ja dia bermuhabalah bahawa dia percaya kejadian itu benar-benar berlaku. Bagaimana?

Kalau you tekan dia bermuhabalah, I pun mesti sokong punya.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP