Pok Li Dungun Bidas Jijah Dan Pandikutty Rakyat (PR) Isu Rosmah Mansor

Friday, May 27, 2011

POK LI
Pengerusi Yayasan Pelajaran MARA (YPM), Datuk Dr. Rosli Mat Hassan menyangkal pandangan sesetengah pihak terutamanya Pembangkang yang cuba bermain api dengan menuduh serta mengaibkan Isteri Perdana Menteri dalam mencampuri urusan Kerajaan.
Beliau mendakwa apa yang dilakukan oleh Datin Seri Rosmah Mansor adalah satu tanggungjawab dan amanah seorang isteri Perdana Menteri yang bukan hanya bertindak sebagai pengiring suami ke Majlis-Majlis keramaian mahupun lawatan ke luar Negara.
Datin Seri Rosmah kata beliau seorang wanita yang mempunyai Visi dan Misi tersendiri dalam melahirkan generasi baru yang lebih berdedikasi dan bertamadun. Melalui penubuhan PERMATA, memperlihatkan ketelusan beliau dalam mendidik anak-anak Malaysia ke arah berilmu dan berdaya maju di masa akan datang.
Datuk Rosli yang juga Ketua UMNO Bahagian Dungun turut mempersoalkan tindakan Pemimpin-Pemimpin PKR pimpinan Anwar yang mendakwa Datin Seri Rosmah seorang isteri yang bertindak mencampuri urusan suaminya.
Isteri Presiden UMNO ini tidak pernah mempersoal apatah lagi mengawal pentadbiran Negara. Beliau platform isteri Perdana Menteri dengan bergiat aktif dalam NGO PERMATA yang memfokuskan didikan kanak-kanak agar dapat menjamin masa depan golongan ini.
Wan Azizah kata Datuk Rosli merupakan individu yang sewajarnya diserang kerana bukan sahaja berjawatan tertinggi di dalam Parti, malah menggunakan platform politik semata-mata untuk memperkuat kuasa suami sendiri.
Sumber KL POS



Gua bersetuju dengan kenyataan Pok Li ni, cuba lihat Azizah yang merupakan Presiden PKR beriya iya mempertahankan Anwar Ibrahim walaupun dah terbukti Anwar Ibrahim itu melakukan kesalahan. Malah lebih Jahanam bila Wan Azizah yang sebelum ini Ahli Parlimen Permatang Pauh sanggup meletakkan Jawatan sebagai MP Permatang pauh dan memberi laluan kepada Anwar Ibrahim bagi bertanding di kerusi tersebut.

Ehh apa punya Celako Kak Wan tu? Tu lah bezanya isteri sebagai seorang pemimpin, Datin Seri Rosmah tak pernah pun menggangu tugas Najib Razak selaku Perdana Menteri. Tak pula Rosmah pi menyibuk menyatakan itu ini dalam sistem pentadbiran Kerajaan tapi Wan Azizah?

Ingat kata kata Kak Wan.....Anwar Ibrahim ANUgerah Tuhan....Hua hua hua. Sebenarnya bukan ANUgerah Tuhan tapi ANUgerah SYAITAN!!!

Pssssttt....Anwar Brahim dah jampi serapah si Jijah tu pasal si Jijah jadi Tunggul


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

30 comments:

Anonymous,  May 27, 2011 at 10:29 AM  

fuckatan ni sinonim dengan mentaliti kelas ketiga

Anonymous,  May 27, 2011 at 10:29 AM  

kalau 'dia' mengangkang di depan, ngkau nak tak gomo?

Anonymous,  May 27, 2011 at 10:45 AM  

Kak Wan mmg involve dlm politik dan presiden parti PKR...Kak Ros plak cuma menjadikan Shahrizat menteri pengiring...jauh bezanya tu....

Anonymous,  May 27, 2011 at 11:17 AM  

Beza Rosmah dan Jijah....

Rosmah seorang isteri dan aktivitinya hanya berkisar sebagai seorang isteri yg menyokong t/jawab suami sebagai pemimpin.

Manakala Jijah pula seorang presiden parti yg mempunyai t/jawab sebagai seorang pemimpin. Jika t/jawab tidak digalas dengan sempurna maka dia lah yg akan menangung segala-galanya. Berat tu beb.

Rosmah hanya senyum aje bila pakatan mengutuk dirinya kerana dia tahu dimana kedudukan dia.

Anonymous,  May 27, 2011 at 11:30 AM  

itu............
pok li kutty
gomo,,,
bila polih nok igap
ore ugut mu....
ada video ko?
PG kutty mu ni

Anonymous,  May 27, 2011 at 11:40 AM  

beza & bedanya
kak ros janda
kawin dgn. duda..
janda + duda = porak peranda 1 m'sia

Anonymous,  May 27, 2011 at 11:48 AM  

Gomo
Leh tak tempek video kaler juburi china doll. Baru lepas tengok kat house pk tadi. Sedeh gak dengar lagu nasyid astagfirulahalazim. Kalau pork nik tak sedeh, hmmm tak tahu nak kata apa.

Anonymous,  May 27, 2011 at 11:52 AM  

anon 11.40...failed sub ugama...
Janda kahwin duda = mendirikan masjid. Orang bercerai yg porak peranda...bangang...

Anonymous,  May 27, 2011 at 11:53 AM  

Hinakah duda hinakah janda? Yang bawak lari anak dara orang sampai nak kena tembak kepala tak hina ke? Ahaks.

Anonymous,  May 27, 2011 at 12:04 PM  

janda = bercerai
duda = bercerai juga
janda + duda = bercerai berai..


status bercerai yg. bermasaalah
1 keluarga yg. kecil x mampu nak
tadbir..inikan plak 1 m'sia...
(patut la havoc 1 m'sia)

Anonymous,  May 27, 2011 at 12:07 PM  

memang kak ros dan kak wan berbeza. kak wan kurus, kak ros berisi. Persamaannya, dulu masa muda2, bikin abg nuar dan abg jib meleleh air liur terpesona dengan kecantikan dan kelucahan opss silap, keseksian mereka.

La ni dua2 dah menopaus. Kena pakai Ky jelly baru boleh...

GemukItuPenyakit,  May 27, 2011 at 12:09 PM  

rosmah gemuk mcm kutty,
zizah slim,tu la beza dia,gemok macam mak badak,rambut berjambul,mcm kepala hotak laki dia berjambul.wakakaka

Anonymous,  May 27, 2011 at 12:17 PM  

Hari jumaat yang mulia dok ngutuk orang...tersangatlah islamiknya orang islam sekarang.

Anonymous,  May 27, 2011 at 12:21 PM  

ini blog org. melayu...
mengutok pi la..x pa

Anonymous,  May 27, 2011 at 12:51 PM  

komen yang tak membina langsung.kak zizah di lantik jadi pemimpin konon.nak cakap pon kena guna skrip.apa barang.pulak tu bila bercakap terhegeh2.takut2 nak cakap pon.apa yang kak zizah dok buat untuk malaysia.ellek hindu kata.yang dia tau dok pertahan laki dia dan dok cakap yang tu tak kena yang ni tak kena.apa barang....lain sikit ngan kak rosmah.bantu cari duit untuk ngo sambil beramal.cuba geng2 pakatan tengok...ada tak kak rosmah dok hasut orang benci orang lain...aku rasa tak ada...bkn cam bini anuat....bengong.....toya la hampa....

Anonymous,  May 27, 2011 at 12:59 PM  

lantak la dia janda ka duda ka janji dia bahagia.ni yang kawin dengan anak dara pon dok tutuh rata.tak kita depan ka belakang ka.pantang nampak lubang kira nak tutuh ja...toya la......

Anonymous,  May 27, 2011 at 1:00 PM  

jom semua p sembahyang jumaat

Anonymous,  May 27, 2011 at 1:07 PM  

anon 12:51

ye betul kau ckp ni, kak rosmah kita sungguh pun pencacai pr mempertikaikan isu kak rosmah pakai tudung,tapi dia ada semangat utk membantu rakyat,membantu ank2 kecil,membantu ngo2,dan yg paling penting didalam hati nya ada niat yg ikhlas utk membantu dan beramal bg rakyat m'sia.

BUKAN MCM JIJAH BODOH NI, YG DIA TAHU MEMBUROKKN KRAJAAN,MENCACI MAKI DAN MEMBELA LELAKI JUBOQ DIA 2..

note: kak rosmah 1 n only wife PM yg menolong rakyat dan menaikkan nama m'sia walaupun dia tiada jawatan di kabinet. ini barula dikatakan keikhlasan beramal,bukan mcm jijah bebbal 2.

Anonymous,  May 27, 2011 at 2:21 PM  

.....ahak....ahak ...tersedak aku! bab Kak Ros cari duit ni boleh jadi income tuk negara ni ...oh ya! aku lupa dapat RM111 juta dari harta pusaka laki dia Pak Jebon

Anonymous,  May 27, 2011 at 2:31 PM  

cari duit ka
utk. isi tong besaq
perabih duit..
dari tong besaq

saiz tong dgn. dia pon sama...

Anonymous,  May 27, 2011 at 2:42 PM  

bini gomo pun pakai tudung
gomo tak bising pun

lepas ni akan pakai abaya tytup selungkup macam bibi ustads saidi kawan baik gomo

bukan apa tak nak bagi body guard shukri kenal nanti kena potong...

lu sudah potong ke
gua sudah potong

Anonymous,  May 27, 2011 at 4:08 PM  

azizah pakai tudung..rosmah x pakai tudung..azizah presiden pkr ..rosmah ada FLOM ?? first lady malaysia ni sbnrnya sapa ?? rosmah ke permaisuri agong ..??

Anonymous,  May 27, 2011 at 5:42 PM  

Anon 4.08 ..
Aku nk tanye la .. KO BANGANG KE BONGOK EKk ??
First Lady adalah gelaran dan fungsi rasmi bagi KETUA KERAJAAN POLITIk SUATU NEGARA.
Ngok la ko nih ...
First Lady Britain sape ? First Lady Sweden sape ??? etc ?
Kalau yang bejumpe ketua negara lain travel sana sini tu Yang Dipertuan, memang la nampak peranan Tuanku Permaisuri Agong tu. Tapi kita ada PM yang melaksanakan tugasan politik dan pentadbiran .... lalu isterinye la First Lady ... bongok!
tak reti reti ke maksud RAJA PERPELEMBAGAAN ??? Sejarah & Sosial mmg ko fail!

Anonymous,  May 27, 2011 at 5:42 PM  

satu lg beza jijah ngan rosmah...

jijah tutup aurat...
rosmah......? lu pk la sendiri

Anonymous,  May 27, 2011 at 5:42 PM  

pembetulan stetmen aku kat atas tu...
"fungsi rasmi ISTERI ..."

Anonymous,  May 27, 2011 at 5:44 PM  

ada beza tak ketua kerajaan ngan ketua negara...?

Anonymous,  May 27, 2011 at 10:10 PM  

beza kak romah & kak jijah

>kak romah:
-hidupnya bertambh senang sejak abg jib jdi piem,
-slalu dapt jalan luar negara
-dapt 111 juta dri abg jib
-rambut kak romah 1 dunia buleh tengk
-kak romah bekas janda
-kak romah suka karoke
-tangan kak romah sape2 buleh cium..
-sentisa menjadi idola oleh org2 puteri2 umno..

>kak jijah
-hidupnye makin sengsara lepas abg nuar jadi ketua pembangkang
-setiap hari hidup dalam cacian masyarakat
-xdat apa2 kecuali jam OMEGA
-rambutnya bartudung
-lain2 lu pikir la sendiri...

Anonymous,  May 27, 2011 at 10:25 PM  

klu setakat pakai tudung,ramai yang pakai tudung.dia macam orang pakai serban la jugak.yang penting tu hati.setakat pakai tudung tp mulut tak pandai jaga,tak guna jugak....awat hampa ingat orang yang pakai serban tu baguih sangat ka....kadang2 perangai lagi toya.....

Anonymous,  May 28, 2011 at 1:41 AM  

Berpeleseran berpeluk-pelukkan bergentel-gentelan sebalik tudung. Hakptuihhhh!!!

Anonymous,  May 28, 2011 at 4:29 PM  

Ada lagi ke yg x tau beza ketua negara dgn ketua kerajaan. Ni sah masa cikgu ajar sejarah dia tidor. Pelik puak pembnhkng ni...nk suruh org mengikut ajaran islam tp x berusaha pn nk menyeru ke arah kebaikan yg dia tahu mengutuk mengata mencerca. Berdakwah la cara baik kalau nk tgk org berubah menyeru dgn bersopan dan doakan hatinya terbuka utk bertudung. Ibarat siramkan hati dgn air bknnya api

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP