DAP Arah Melayu Islam PAS & PKR Boikot Kedai Rakyat 1 Malaysia

Friday, June 24, 2011





Semalam Gomo keluarakan artikel mengenai Kedai Rakyat 1 Malaysia yang di lancarkan oleh Perdana Menteri semalam yang berlangsung di Kelana Jaya (KLIK DI SINI) Amat baik kedai yang di khaskan buat rakyat Malaysia dengan harga yang terendah dan terbaik berbanding kedai lain.

Kedai Rakyat 1 Malaysia ini di usahasamakan kerajaan Malaysia dengan Mydin Mohamed Holdings Bhd. Satu syarikat BUMIPUTERA yang mana ISLAM pemilikannya.

Tu lah barangkali Faktor yang menjadikan Pakatan Rakyat panas punggung sampaikan bertindak nak Boikot Kedai Rakyat 1 Malaysia. Kerana ianya di uruskan Bumiputera Islam maka adalah tauke tauke besar Cina yang tidak berpuas hati takut mereka rugi apabila rakyat membeli barang keperluan di Kedai Rakyat 1 Malaysia.

Sentimen ini benar berlaku dalam kehidupan seharian kita dan Gomo juga cabar jika ada pembaca yang menafikan bahawa sentimen tidak puas hati oleh Peniaga Cina terhadap kedai Bumiputera tidak berlaku.

Pakatan Rakyat yang di kuasai DAP telah memainkan sentimen Boikot ini dengan menyatakan barangan Kedai Rakyat 1 Malaysia adalah tidak berkualiti dan bermacam macam propaganda jahat. Ini turut di susuli oleh PKR dan PAS yang menjadi Pak Turut dalam memBoikot Kedai Rakyat 1 Malaysia.

Rakyat Malaysia khusunya Bumiputera harus sedar bahawa Agenda Pakatan Rakyat dalam Memboikot Kedai Rakyat 1 Malaysia ini demi kerana nak menjaga kepentingan Tauke Keparat Cina. Ini demi Undi kaum Cina yang mereka Pakatan Rakyat tagih. Benda baik yang di lakukan kerajaan jika melibatkan Kaum Cina pasti akan ada campur tangan oleh Pakatan Rakyat dan ini telah berulang ulang kali berlaku sepertimana Penarikan Subsidi minyak C2 Nelayan Laut Dalam.



Kedai Rakyat 1 Malaysia amatlah di harap oleh rakyat Malaysia memandangkan barangan yang di jual di dalam kedai tersebut adalah harga yang terendah berbanding Pasaraya lain. Ini lah kebajikan Kerajaan buat rakyat Malaysia dan bukan sepertimana yang di katakan Pakatan Rakyat bahawa mereka membawa Agenda Kebajikan.

Lihat contoh Klinik 1 Malaysia yang di kenakan bayaran Rm1 sahaja bagi setiap kali mendapatkan rawatan. Itu pun Pakatan Rakyat boikot dan Sabotaj dengan bermacam macam isu. Untuk apa semua itu jika tidak kerana agenda Jahat mereka nak menjaga kepentingan DAP!

Rakyat usah di Momokkan dengan hal sebegini. Kerajaan Melakukan yang terbaik buat Rakyat dan dengan pembukaan Kedai Rakyat 1 Malaysia ini memberikan kita semua nikmat dalam hidup di bawah Kerajaan Barisan Nasional. Nak harapkan mereka Pakatan Rakyat satu apa pun tak dapat. Negeri yang mereka kuasai takda satu pun kebajikan yang di buat!


Kedai yang di Arah Membuang Logo 1 Malaysia
oleh Kerajaan DAP Selangor


Renung Renungkanlah Wahai Rakyat Malaysia.......

Psssttt.... Babi punya DAP,PAS dan PKR Agenda Undi Cina jugak jadi kepentingan mereka!

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

67 comments:

Admiral Hafiz June 24, 2011 at 9:35 AM  

gambar spender 1 malaysia xnak post kat sini?
ada dijual kat kedai 1 malaysia tu

Entry Terkini:
WOW! Erra Fazira Pun Ada Dalam Program ni?

Awan Fantasia June 24, 2011 at 9:35 AM  
This comment has been removed by the author.
Anonymous,  June 24, 2011 at 9:47 AM  

Gomo, cuba buka blog ni:

http://notakanan.blogspot.com/2011/06/masyarakat-berbilang-bangsa-serbu-kedai.html

Ada cerita dan gambar mengenai sambutan rakyat kepada kedai 1Malaysia sehari lepas PM rasmi. Aljuburi mesti panas bontot tengok cina ramai beli barang di situ!

mat takbir

Anonymous,  June 24, 2011 at 9:58 AM  

Yang peliknya, apasal ler puak UMporNO BN ni takut sangat dgn perhimpunan BERSIH? Bukannya menggugat mereka (Kalau mereka tak salah ler). Untuk meminta pilihanraya ke 13 yang telus sahaja. Takut kerana salah, berani kerana benar. Betoi dak? kahkahkah....kalau takut camni, mmg sah ler BN UMporNO tu bersalah selama mereka memerintah. Tak gitu? kahkahkah

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/06/gempar-milo-suam-terima-mesej-ugutan.html#ixzz1Q6VuxnQ0

KosKa June 24, 2011 at 10:05 AM  

Hari ni aku baca paper Sinar Harian, Ambiga dapat SMS ugutan bunuh... hahaha..baru SMS je blom buat yg lain... lastly p report polis adakah mereka percaya pada Anggota keselamatan?

Atau sekadar wayang utk alasan membatalkan perhimpunan pd 9 julai ni...

Bab keselamatan diri dia risau.. bab keselamatan dan ketenteraman awam xde plak dia hiraukan... Pentingkan diri sendiri.

*benda yang baik yg kerajaan laksanakan semua salah.. benda buruk yg mereka buat xde plak mengaku salah...

Anonymous,  June 24, 2011 at 10:07 AM  

bagus kedai rakyat 1malaysia ni. perlu diperluaskan ke seluruh negara secepat mungkin. biar rakyat dapat merasa kebaikannya. bila ada persaingan spt ini, maka harga barang di kedai2 lain tidak akan dinaikkan sesuka hati.

Anonymous,  June 24, 2011 at 10:09 AM  

9.58a.m. Kenyataan yang paling tongong lagi bahlol. Kalau nak buat jangan buat kat tempat orang Melayu niaga. Bodoh!!Pergi lah kat tempat orang DAP macam kat Petaling Street ke atau stadium ke. Berani kerana benar takut kerana salah macam Si Nuar laknat ketua kamu tu.Tak nampak ke..Bangang nak mampos.

Anonymous,  June 24, 2011 at 10:14 AM  

woi anon 9.58am...org bukan takut la...tapi org tak nak keadaan kacau bilau..negara aman damai,yg korang nak buat kacau macam anjing gila ni apahal???kalau spr tak bersih amacam korang boleh nafikan 2/3 majoriti bn???memang korang ni penjilat tegar aljuburi al zinani.....

OrangUtara,  June 24, 2011 at 10:18 AM  

kepada Anon 9.58am

apa pulak umno yang salah? hang tu tak tengok ka Si Anwar tu, DAP tu, PAS tu.. Hang buat buta kah? Kata kerajaan Kebajikan sampai la ni tau menindas jer apa hal.. HAng pa kalo cerdik pi tanya kat pemimpin hang tu awat sampai la kes liwat sampai masih takut2, main tangguh2? masa bantai cina doll lega tak mau ngaku, jam omega hilang wartawan marah awat marah2? ni la ni Datuk T nak kena dakwa kat mahkamah awat takut2 konon kata umno salah la, hukuman ringan la.

yang hang ni taksub sangat pasal pernah main buntot dengan pemimpin hang ka? Lain kali pikiaq dulu.. Selama Najib bukak klinik 1 Malaysia dan Kedai 1 Malaysia masih tak cukup ka, tak syukurkah? kalau hang pa harap sangat kat kerajaan Kebajikan Yang Hampas satu sen diorang tak nak kisah pasal hang pun.. tu la taksub sgt sampai kebenaran tersuluh depan mata lagi wat buta lagi...

Anonymous,  June 24, 2011 at 10:20 AM  

Alah puak harami pakatan rakyat ni tak payah suruh boikot pun depa boikot. sebab ada lambang 1 malaysia. aku cadangkan kerajaan letak semua lambang 1 malaysia pd barang2 / premis kerajaan seperti minyak petrol, sekolah, jalanraya, bas, tiang2 letrik. aku gerenti depa akan boikot hingga tak mau guna benda2 tu semua.

Anonymous,  June 24, 2011 at 10:22 AM  

sakit betul mata aku nengor mamat awan fantasia ni. wei kawan2 korang tolonggggg la jenguk2 sikit blog dia tu. naik meroyan dah tu.

Anonymous,  June 24, 2011 at 10:32 AM  

Mat Takbir,

Ini sorang lagi BENGAP. Sesiapa saja dalam Malaysia kalau nampak harga murah dia akan pergi ke kedai tu. Lihat saja setiap hujung tahun, bila ada SALE aje, MELAYU (no 1), CINA, INDIA dan lain-lain akan berebut nak pergi membeli belah,

Jangan tidur....

Anonymous,  June 24, 2011 at 10:43 AM  

anon 10:32,

ini maknanya tidakan kerajaan adalah tepat dan memenuhi keperluan rakyat tak kira melayu, cina dan india. rakyat mahukan harga barang murah. kerajaan sediakan melalui kedai 1malaysia. kenapa nak butakan mata? sebab taksub kepada juburi?

jangan jadi bangang!

Mat Takbir

Anonymous,  June 24, 2011 at 11:01 AM  

betul kata2 ko bro mat takbir.

Anonymous,  June 24, 2011 at 11:04 AM  

Kalau 'fatwa' haram belum dikeluarkan, kita nmasih boleh membeli barangan di kedai 1Malaysia.

Anonymous,  June 24, 2011 at 11:18 AM  

Pembangkang tahu cari salah jer..Aku rasa kedai sesimple Kedai Rakyat 1Malaysia pun Pakatan Rakyat tak mampu nak bukak satu.. Kata kerajaan Kebajikan, buktikanlah..jgn taw cakap salah, ini salah tapi last2 sendiri pun manyak salah bikin kebajikan satu pun tarak...

Anonymous,  June 24, 2011 at 11:24 AM  

ala milo suam...istilah berani kerana benar takut kerana salah elok ditujukan kpd aljuburi je!

azman June 24, 2011 at 11:25 AM  

Assalamualaikum gomo

Tak mengape la ramai cine yg dtg beli,kalau untong pon orng melayu tokehnye.Kalau volume tinggi untong maaa..lu ingt lu pandai ka Melayu lagi pandai oooo.hehehehehe

Nik Aziz Nik Tat June 24, 2011 at 11:35 AM  

Chillako! chillako! chillako!

Wujud unsur2 kafir dale kedai 1 Malaysia. Hare umat Isle make makene yang dibeli di kedai2 sebegini!!

Mun nok ambo wak tubek ayat Qur'e hadith ko?? Buleh! Buleh! Nati ambo cari!!

Sheikh Abd Hadi Bawang June 24, 2011 at 11:39 AM  

Kedai 1 Malaysia hanyalah BESI!!!

Tidak ada mata, tidak ada telinga!!

Oleh itu HARAM diguna pakai dalam Islam.

Anonymous,  June 24, 2011 at 11:46 AM  

Berhimpun tu hak kebebasan awam, patut diberi laluan oleh polis... kalau buat lumba basikal ke, perbarisan ke, konsert ke, belia sejuta ke bole pulak tutup jalan. abis tu org tak menyumpah ke... bagilah kebebasan sket pada perhimpunan bersih nanti.. semuanya aman, xde salahnya pun.

kalau SPR bersih, dah lama Pakatan Rakyat perintah Malaysia... apahal pulak ada undi pos, Malaysia ni darurat sangat ke kena undi pos, aku tgk kat kedai Bismilah Jalan Semarak ni ramai je polis n askar minum2 kat sini. maknanya, xdalah perlu sangat undi pos, dahla undi pos, kena tulis nama pulak kat sampul undi tu, adoyai...

Anonymous,  June 24, 2011 at 11:48 AM  

kepada Nik Aziz Nik Tat dan Sheikh Abd Hadi Bawang kalo korang syg sangt kat UMNO pun kerana bnyk membela nasib korang berhujah la ngan fakta...bukan emosi yg lebih menampakkan keBANGANGAN korang

ajai62 June 24, 2011 at 11:48 AM  

Assalam Bro

Apa punya bodoh yang tolak rezeki ni. Agenda nak menyalahkan kerajaan lah tu..

Anonymous,  June 24, 2011 at 11:49 AM  

Mat Takbir,

Jangan berfikiran CETEK dan SEMPIT. Bila Mydin mampu wujudkan kedai barang harga murah, maknanya tidak mustahil UBN yang ada ruang dan kuasa boleh mengawal harga. Jangan jadi Pak Menteri penggunaan, kata tak boleh nak kawal itu dan ini. Adalah mustahil hanya Mydin saja boleh bagi harga murah...sebab dia juga dapat sumber barang dari tempat yang sama...

In nut shell, UBN dah tak MAMPU itu sebab seluruh rakyat dah mengeluh pasal harga barang ...ditambah dengan GST disamping bermacam-macam cukai yang dikenakan. Kalau duit cukai digunakan dengan baik takpe le...tapi nak senggara Scorpene pun dah minta budget tambah...dulu kata RM50 juta setahun tapi kini nak minta tambahan sehingga RM417 juta. Apa cite ni ????? Dah lah tu..pakai Scorpene sekali-sekala, apa yang dia buat ditengah laut tu tak tahu le...pendatang keluar masuk sangat bebas. Untuk sistem pertahanan Malaysia, Scorpene bukanlah keperluan prioriti no 1. Kalau AWACS mungkin...macam Singapore.

Kami ni rakyat MARHAIN...oleh itu dapat kawal harga murah seluruh negara khususnya di kampung-kampung amat disokong.

Fikir-fikirlah Mat Takbir...tak tahu lah kalau u juga orang kaya macam Pak Menteri.

Anonymous,  June 24, 2011 at 11:52 AM  

Kedai 1 Malaysia ni dilahirkan untuk mendenomanasikan kepentingan politik najib tak da kena mengena dengan wawasan negara, Saiful apek pun boleh jadi PM hebat bodoh, hari ni semua barang naik , rakyat susah, bulan depan buka kedai mesra rakyat kroni parti punya. Berebut2 peminat RajaLawat beli. Kalau sekali pandang bagus. Tapi kalau dianalisi ianya banyak melanggar peraturan ekonomi, dan menimbulkan ketidakseimbangan perdangan. Banyak kedai melayu tutup. Kalau Mydin sudah dapat manipoli perniagaan, harga barang dinaikan semula. Mati lah demokeasi kita

Anonymous,  June 24, 2011 at 11:55 AM  

Anon 11:48am,

Jangan tuduh MELALAK kata PR tak berani nak berhujah. Kalau UBN hanya berani cakap dalam TV satu hala saja...Mengapa tak buat debat macam DSAI dengan Sabri Chik...Temukan Menteri Agama dengan TGHH atau TGNA. Yang lebih jantan lagi ANWAR dengan NAJIB. Siapa yang menangis tak berlagu.

Anonymous,  June 24, 2011 at 12:01 PM  

SOKONG BERSIH dibuat di Selangor... jangan ganggu KL lah... bikin sanalah... kami di KL dah penat lah...

Kedai 1 Malaysia sokong sangat... sebab kita kan orang ni pendapatan kurang dari RM3k... tak macam mereka tu kaya raya....

Anonymous,  June 24, 2011 at 12:02 PM  

Anon 9.58 dan makhluk yg sama dgnya.
engkau yg betul tak guna otakpon bila buat bandingan,an negara? hari ini org melayu berbalah2 kerana ramai yg tonggong bertaraf lembu cocok hidung saje.

paling teruk jadi ketua hamPas dan PukiR. AKU NAK TANYA ENGKAU...apa yg mereka dah berjasa pada engkau dan masyarakat demi kemakmuran negara?

bangsa melayu kina fikir masa depan bukan jadi kuda/lembu/keldai tunggangan org munafik dan kafirun.

hari ini bangsa asing kuasa ekonomi dinegara ini. engkau apa ada? brinwash lah otak////

Shiekh Hadi Bawang Putih,  June 24, 2011 at 12:16 PM  

@Anon 11:55

Aik?? Sejak bila lembu2 PAS & PKR memerlukan hujah pulak?? Selami ni hangpa pakai angguk saja!

Anonymous,  June 24, 2011 at 12:27 PM  

Tak yah layan puak kaki bontot ni...bnyk org jahil dan kafir kat PR ni...x lama lagi dia berak pun x basuh...sekarang ni pun jilat bontot DAPig.Melayu paling Bangsat PKR/PAS

Narjhess Nerkmatt,  June 24, 2011 at 12:30 PM  

Shiekh Hadi Pawang Utih,

Sejak bila puak2 PAS & PKR jadi lembu?

Diorang tu BABI ler...



Buka kedai pun bising...

Buka 'cawangan baru', kalu istihar, dapat elaun...

Khaki pompuan punya ostat@ulama PR nih!!!

Anonymous,  June 24, 2011 at 12:46 PM  

Kata Datuk Nalla:

01. orang musti mau tengok depan, apa dia selalu tengok belakang. Tarak baik punya orang.

02. Dia pagi bangun, Perdana Menteri...Pedana menteri...Lain dia tadak ingat. Perdana Menteri...Pedana menteri...

03. Anam taun duduk dlm penjara, lagi keluar, lagi jahat

Bersheikh Supersteall,  June 24, 2011 at 12:49 PM  

Apa barang kedai 1 M'sia nih? Kalu PR memerintah kelak, 'BERSIH' superstore akan dibuka. Semua barang asas diberi percuma!!! Tak mainlah nama kedai rakyat tuu.. mcm pinjam tema ladang rakyat jak... Lagi mo kena bayar!!! Negara kebajikan semua free utk rakyat. Ada berani Barisan Najeeb?

Anonymous,  June 24, 2011 at 1:01 PM  

Sheikh Hadi Bawang Putih! ko tengok refer sejarah le Bro...yg sentiasa mengelak tuk berhujah & berdebat ni pemimpin korang le! hanya berani ckp sorang2 dlm tv1, 2, 3 exploit mcm2 dlm media tuh! bila ajak berdepan mcm mcm alasan. cermin diri le oooi!

mazri June 24, 2011 at 1:04 PM  

mamat mana la yang bagi komen bodoh ni...konon2 kalau PR perintah semua barang dibagi percuma...nanti2 bini hang ngan anak2 pompuan hang pon hang nak bagi percuma juga ka...bodoh la mamat atas ni

Anonymous,  June 24, 2011 at 1:10 PM  

Anon 9.58 am apa kata perhimpunan BERSIH tu buat kat depan umah kau je blh....

Inai Merah,  June 24, 2011 at 2:21 PM  

Betul tu mazri kalau negara kebajikan semua free bukan anak bini dia saja bagi free maklumla payah nak cari saksi. Pungkoq dia pun bagi free

Anonymous,  June 24, 2011 at 3:23 PM  

mmd dasar DIPgs..
depa mmg suka boikot barangan melayu. tgk la kedao runcit melayu ada depa beli barang. kalu ada mmg time tu desprate.

kita juga kena boikot kedai runcit cina. tak heran la ni byk melayu p memborong/mbeli barang kt pasar2 besar. kalu nk kedai cina cuma beli gula2 ajer.....

ha3
-PASberg-

Anonymous,  June 24, 2011 at 3:57 PM  

Anon 3:23
Ni ajaran ekonomi sesat mana ko blajar ni? Nak beli barang pon kena campur sekali sentimen bangsa ker? Tak praktikal lah mcm tu. Tak pernah diamalkan kat mana2 negara. Kalu buat juga, FDI pun (termasuk FDI dari negara2 islam) tak akan masuk negara ni, akibat ketidakyakinan dengan sentimen tersebut.

Cuba bagi cadangan ni kat ultra malay ibrahim ali, dia sendiri pun tak akan bersetuju dgn pemikiran zaman batu mcm tu

Anonymous,  June 24, 2011 at 6:06 PM  

Puak puak UMNOPORNO ni memang haram jadah betul, Jahil sgt pasai negara kebajikan...ko tau tak England pun negara kebajikan....contoh setiap jalan raya di kaw perumahan mesti ada lorong pejalan kaki selari dgn jalan kereta...orang tua di lawati dan di rawat oleh jururawat NHS (national health service) depa dtg kerumah...macam macam lagi..susah aku nak cerita kat sini....aku ni tgh buat phd kat coventry, aku taulah!

Anonymous,  June 24, 2011 at 6:09 PM  

orang cina makan kat restaurant aku ok jer. kalaulah membeli pun nak ikut ketuanan melayu....sudah pasti western digital, sony, national tak akan melabur kat malaysia ni.

Anonymous,  June 24, 2011 at 6:11 PM  

anon 1:10pm hahaha..mati berhujah mula lah kau ni emosional....hahaha...tak leh nak hujah secara beradab betul ko ni.

Anonymous,  June 24, 2011 at 6:12 PM  

Yang peliknya, apasal ler puak UMporNO BN ni takut sangat dgn perhimpunan BERSIH? Bukannya menggugat mereka (Kalau mereka tak salah ler). Untuk meminta pilihanraya ke 13 yang telus sahaja. Takut kerana salah, berani kerana benar. Betoi dak? kahkahkah....kalau takut camni, mmg sah ler BN UMporNO tu bersalah selama mereka memerintah. Tak gitu? kahkahkah

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/06/gempar-milo-suam-terima-mesej-ugutan.html#ixzz1Q6VuxnQ0

Anonymous,  June 24, 2011 at 6:26 PM  

kahkahkah....skrng ni UMNO di kenali dgn nama UMNOPORNO.....hahaha...ini meti sebab gomo suka sgt download video lucah

Anonymous,  June 24, 2011 at 6:28 PM  

kalau betul2 ikhlas kenapa tak buat d stadium? kenapa perlu jadi pengikut kepada orang yang sah2 menyokong kes murtad, anti islam?

Anonymous,  June 24, 2011 at 7:51 PM  

aku terkena dan terbeli alat penambah power kete kata tokey budak cina tu dss23 s alam..barang tu dia letak rm 350 tp olh krna aku ni kwn meke yg selalu beli spepat kete kedai meke maka aku dpt hrga istimewa rm 265..
tp dua tiga hari lepas aku pg beli wiper silicon kat budak melayu kita ddanou kota..ada sbijik barang tu..aku tanya adik tu hrga dia cakap rm 79 tp blh kurang lg..celaka cibai punya cina..

tu la cina meniaga dg melayu mmg cekik darah..skg ni klu nk mmbeli brg sebolehnya aku cuba cari kedai melayu dulu..

Anonymous,  June 24, 2011 at 8:19 PM  

camna nak buat negara kebajikan kalau kebajikan rakyat di negeri yg 20 thn perintah pn ghope tu j jugak...kotor dan di mana slogan membangun bersama Islam tu?

Anonymous,  June 24, 2011 at 8:21 PM  

puak pembangkang mmg bodoh alang sbnrnya..mybe dlu mak bpak dia jns cari dt dari sumber2 haram ..oleh sbb 2 la depa ni xleh terima kebenaran..wlaupun bkti dh didepan mata...nk bangkang tp ckp mcm xde otak..mmg ssh diajar org mcm ni..baik ko pindah je kt negara2 berkbjikan yg korng agung2 kn 2..mnyemak je kt ngara m'sia ni..mnsia jns xb'syukur lngsng!...porahhh!!!!!!!

Anonymous,  June 24, 2011 at 9:11 PM  

a...lah pada ke semua bangsa di m,'sia ni, mereka akan berkata... a...da aku kisah boikot2 ni semua, mana nak dapat semurah ni,malah org singapura pun susah2 dok masuk m'sia dok cari barang murah. ke...mon la...PKR cakap pakai otak!

Anonymous,  July 2, 2011 at 2:33 AM  

Anon 6.06

hang neh belajaq jaa PHD. tp otak mcm mangkuk, bingai keldai. dok compare malaysia dgn england. Mmg x sama laa lahanat. hg tgk kita kena jajah dh berapa ratus tahun. dia dh negara maju dh.. apa laa bodo sngt. Kaa hg sj nk bgtau hg stdy oversea?? p mampuih laa hg dgn phd hg dgn england hg! Shit!

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:17 PM  

SALAM,

ADAKAH DEMOKRASI AGAMA YANG KAFIR?

.
KALIMAH ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ BERERTI BAHAWA :

1. Kerajaan Allah sahaja yang tertinggi dan paling berkuasa yang mengatasi dan menundukkan seluruh kerajaan manusia dan undang-undang manusia yang selain daripada Allah (9:33);

2. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menguat kuasakan undang-undang Allah ke atas manusia (5:44);

3. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk membuat undang-undang untuk seluruh umat manusia (12:40);

4. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menghukum manusia dengan undang-undang Allah (5:44);

5. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk memerintah bumi (3:26; 7:54);

6. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menghamba abdikan manusia kepada kuasa Allah, iaitu manusia menjadi para hamba kepada Allah (1:1; 21:24);

7. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk disembah oleh manusia (4:36);

8. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap kerajaan dan undang-undang manusia seperti kerajaan dan undang-undang demokrasi Malaysia kita ini (4:60; 60:4);

9. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti tidak wujud sikap dan dasar berkecuali, berdiam diri dan tanpa tindakan terhadap sesebuah kerajaan manusia dan undang-undang manusia yang kafir (4:97);

10. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti memerangi kerajaan yang kafir dalam bentuk peperangan yang ofensif untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Allah (2:251, 193; 22:40).



KERAJAAN MALAYSIA ADALAH KAFIR KERANA :

1. Artikel 4 Perlembagaan Malaysia meletakkan status Perlembagaan Malaysia sebagai undang-undang yang tertinggi yang mengatasi al-Quran dan Hadis;

2. Artikel 43 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas umat manusia;

3. Artikel 44 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk membuat undang-undang manusia;

4. Artikel 161 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada mahkamah untuk menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

5. Perlembagaan Malaysia menyerahkan kuasa dan hak kepada manusia untuk memerintah ke atas seluruh umat manusia (artikel 43, 44, 161);

6. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menjadi para hamba kepada manusia kerana manusia berada di bawah kuat kuasaan undang-undang demokrasi ciptaan manusia(artikel 43);

7. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menyembah manusia (artikel 43, 161);

8. Perlembagaan Malaysia mewujudkan Tuhan-tuhan Manusia yang membuat undang-undang, yang memerintah ke atas manusia dan yang disembah oleh manusia (artikel 43, 44, 161);

9. Kepercayaan Kepada Tuhan dalam Rukun Negara mempunyai pengertian mengiktiraf kesemua Tuhan sebagai Tuhan-tuhan yang sah;

10. Kerajaan Malaysia mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang kafir dengan sekali gus ia manolak dan mengingkari kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.



RUKUN NEGARA KAFIR

Kepercayaan kepada Tuhan :

1. Allah swt

2. Jesus Kristus

3. Tuhan Buddha

4. Tuhan Hindu

5. Tuhan Zoroaster

6. Tuhan Appolo

Kepercayaan kepada Tuhan dalam Rukun Negara dapat dianalisiskan sebagai mempunyai dua permasalahan yang besar:

1. Tuhan tidak terkhusus kepada Allah sahaja dan dimaksudkan kepada semua Tuhan;

2. Tidak ada penafian dan pengingkaran terhadap Tuhan-Tuhan yang lain, malah Rukun Negara mengiktiraf dan membenarkan kesemua Tuhan selain daripada Allah s.w.t.

Bagi maksud Rukun Negara, Buddha juga Tuhan, Vishnu juga Tuhan, segala patung di kuil-kuil Hindu dan Cina itu juga Tuhan-Tuhan yang layak disembah, kesemua Tuhan itu diiktiraf dan diletakkan sama taraf dengan Allah s.w.t. Rukun Negara yang mengiktiraf dan yang menyama tarafkan kesemua Tuhan adalah kafir.

Sekian, terima kasih.

Wan Solehah al-Halbani
Lubok Terua, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:18 PM  

ADAKAH MENJADI HAMBA ABDI KPD MANUSIA ADALAH KAFIR DAN ADAKAH MENGHAMBA ABDIKAN MANUSIA ADALAH KAFIR?


MENJALAN DAN MENGUAT KUASAKAN UNDANG-UNDANG DEMOKRASI CIPTAAN MANUSIA KE ATAS MANUSIA ADALAH KAFIR KERANA :


1. Umat Islam di Malaysia yang berada di bawah kuat kuasaan undang-undang demokrasi serta mereka setuju dan redha kpdnya, adalah para hamba kpd manusia, iaitu kpd Ahli-ahli Parlimen dan Dun;

2. Ahli-ahli Parlimen dan Dun di Malaysia yang menjalan dan menguat kuasakan undang-undang demokrasi ke atas manusia adalah Tuhan-tuhan Manusia yang memperhambakan manusia kpd kuasa politik mereka;

3. Demokrasi adalah sistem politik yang kafir kerana ianya adalah sistem manusia menjadi para hamba kpd manusia, iaitu sistem pengabdian manusia kpd kuasa manusia;

4. Umat Islam di Malaysia adalah orang-orang kafir kerana mereka adalah para hamba kpd manusia dan mereka tidak menjadi para hamba kpd Allah;

5. Ahli-ahli Parlimen dan Dun adalah orang-orang kafir kerana mereka adalah Tuhan-tuhan Manusia yang memperhambakan manusia kpd kuasa politik mereka.



ADAKAH MENYEMBAH MANUSIA ADALAH KAFIR DAN ADAKAH DISEMBAH OLEH MANUSIA ADFALAH KAFIR?

SEMBAH MANUSIA DAN DISEMBAH OLEH MANUSIA :


Firman Allah: at-Taubah 31
Mereka menjadikan pendita-pendita dan rahib-rahib mereka sebagai Tuhan selain daripada Allah dan (juga mereka memperTuhankan) al-Masih anak Maryam, padahal mereka tidak diperintah melainkan untuk menyembah Tuhan yang Maha Esa; tiada Tuhan yang disembah melainkan Ia. Maha Suci Allah dari yang mereka sekutukan.


1. Al-Quran (Taubah 31) menetapkan bahawa taat dan patuh kpd undang-undang demokrasi ciptaan manusia bererti manusia menyembah manusia.

2. Ahli-ahli Parlimen dan Dun di Malaysia yang membuat undang-undang adalah orang-orang disembah oleh manusia sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang layak disembah kerana undang-undang yang dibuat oleh mereka itu adalah ditaati dan dipatuhi oleh manusia;

3. Rakyat biasa adalah para penyembah yang menyembah Tuhan-tuhan Manusia kerana mereka mentaati dan mematuhi undang-undang yang dibuat oleh ahli-ahli Parlimen dan Dun;

4. Politik demokrasi adalah kufur kerana ia mewujudkan sistem manusia menyembah manusia;

5. Umat Islam di Malaysia yang menjadi para pengamal sistem politik demokrasi adalah orang-orang kafir kerana mereka menyembah manusia dan mereka tidak menyembah Allah;

6. Ahli-ahli Parlimen dan Dun di Malaysia adalah orang-orang kafir kerana mereka adalah Tuhan-tuhan Manusia yang disembah oleh manusia.
;


Sekian, terima kasih.


Wan Solehah al-Halbani

Lubok Terua, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:19 PM  

SALAM,

ADAKAH PARA PEMIMPIN KITA ORANG-ORANG KAFIR?

Para pemimpin kita yang terdiri daripada para Menteri, ahli-ahli Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu kita ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang kafir kerana mereka itu telah mengambil alih berbagai-bagai peranan Uluhiyah dan Rububiyah Allah ke atas manusia :

1. Mereka itu adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA yang berkuasa, berdaulat dan memerintah ke atas manusia;

2. Mereka itu adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA yang mempunyai KUASA dan HAK untuk membuat peraturan dan undang-undang untuk manusia ;

3. Mereka itu adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA yang mempunyai KUASA dan HAK untuk menguat kuasakan segala peraturan dan undang-undang mereka ke atas manusia dan justeru mereka itu telah mengabdikan manusia kepada kekuasaan manusia;

4. Mereka itu adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA yang mempunyai KUASA dan HAK untuk menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

5. Mereka itu adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA kerana mereka itu adalah disembah oleh manusia apabila segala peraturan dan undang-undang mereka itu ditaati dan dipatuhi manusia .


Sekian, terima kasih.

WAN SOLEHAH AL-HALBANI
Lubok terua, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:20 PM  

SALAM,

ADAKAH UMNO DAN PAS KAFIR?

UMNO DAN PAS YANG MENGAMALKAN AGAMA DEMOKRASI ADALAH KAFIR KERANA :

1. Mereka melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia (Taghut) yang kafir.

2. Melantik manusia sbg Tuhan-tuhan bererti mereka mempersekutukan Allah;

3. Mereka mengamalkan agama yang kafir, mereka menghalal dan membolehkan amalannya serta mereka menyetujui dan meredhai amalannya itu;

4. Mereka mengiktiraf Perlembagaan Malaysia yang turut bererti mereka mengiktirafnya sbg undang-undang yang tertinggi yang mengatasi undang-undang al-Quran;

5. Mereka mengakui dan mengiktiraf semua Tuhan, iaitu mereka mengiktiraf Allah sebagai Tuhan kita dan mereka juga mengiktiraf Tuhan-tuhan Hindu, Buddha dan Kristian sebagai Tuhan-tuhan yang sah yang bererti mereka melakukan syirik terhadap Allah;

6. Mereka menyetujui, meredhai dan menjadi para pendukung kepada agama demokrasi;

7. Mereka membuat undang-undang manusia yang kafir;

8. Mereka menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

9. Mereka adalah berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas umat manusia;

10. Mereka mewujudkan sistem manusia menjadi para hamba kepada manusia;

11. Mereka mewujudkan sistem manusia menyembah manusia kerana seluruh umat manusia mentaati dan mematuhi undang-undang demokrasi ciptaan manusia;


Sekian, terima kasih.

Wan Solehah al-Halbani
Lubuk Terua, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:20 PM  

SALAM,

BOLEHKAH KITA MENGAMALKAN AGAMA DEMOKRASI?


Tidak boleh. Mereka yang mengamalkan agama demokrasi adalah orang-orang yang kafir, zalim dan fasik!

Kerajaan Malaysia adalah kafir kerana AQIDAHNYA adalah kafir.

Seseorang yang mengamalkan sistem politik demokrasi bererti ia mengamalkan agama yang kafir yang mengeluarkannya daripada agama Allah. Kita tidak boleh melakukan IJTIHAD dan MASLAHAH bagi membolehkan kita untuk mengamalkan sistem politik demokrasi bagi tujuan untuk memperjuangkan Islam; pertama, kerana ianya adalah tergolong ke dalam bahagian AQIDAH yang tidak memberi sebarang ruang kepada kita untuk melakukan IJTIHAD dan MASLAHAH; kedua, sudah wujud keputusan yang muktamad serta yang jelas dan terang daripada Allah yang khusus melarang kita daripada mengamalkan sistem politik demokrasi kita ini bagi tujuan untuk memperjuangkan Islam (35:10, 60:4, 4:60).

Firman Allah : Fatir 10
Sesiapa yang mahukan kemuliaan (maka hendaklah ia berusaha mencarinya dengan jalan mematuhi perintah Allah), kerana bagi Allah jualah segala kemuliaan. Kepada Allahlah naiknya segala madah yang baik (yang menegaskan iman dan tauhid untuk dimasukkan ke dalam kira-kira balasan), dan amal yang soleh pula diangkat-Nya naik ( sebagai amal yang makbul – yang memberi kemuliaan kepada yang melakukannya). dan sebaliknya; orang-orang yang merancangkan kejahatan (untuk mendapat kemuliaan), adalah bagi mereka azab seksa yang berat; dan rancangan jahat mereka (kalau berkesanpun) akan rosak binasa.

Orang-orang yang mengamalkan sistem politik demokrasi disifatkan Allah sebagai merancang untuk melakukan kejahatan yang akan diseksa di akhirat nanti! Ini adalah keputusan yang muktamad, serta yang jelas dan terang daripada Allah yang melarang kita daripada mengamalkan sistem politik demokrasi. Amalan agama demokrasi adalah persoalan AQIDAH – mengikut hukum Fiqh Islam, tiada dharurah, maslahah dan ijtihad dalam persoalan Aqidah. Ayat ini (Fatir 10) dan ayat-ayat yang lain (4:60; 60:4) menolak Ijtihad at-Tanzil yang dibuat oleh PAS bagi membolehkan amalan politik demokrasi.

Firman Allah : al-Mumtahanah 4
“Kami berlepas diri daripada kamu dan daripada apa-apa yang kamu sembah yang lain daripada Allah. Kami mengingkari (agama) kamu, dan telah terang permusuhan dan kebencian di antara kami dan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu menyembah Allah semata-mata.”

Sikap kita terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi Malaysia kita yang kafir ini hanyalah dalam bentuk penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadapnya, serta ianya diikuti dengan sikap kebencian dan permusuhan kita terhadapnya yang berkekalan dan berpanjangan sehingga agama demokrasi yang syirik dan kufur dan segala bentuk dan jenis kesyirikan dan kekufurannya itu mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total.

Membenci dan memusuhi kerajaan demokrasi kita ini adalah Aqidah Islam yang ditetapkan oleh Allah swt!

Firman Allah: an-Nisa 60
Tidakkah engkau perhatikan bahawa orang-orang yang mendakwakan bahawa mereka beriman kepada yang diturunkan kepada engkau dan yang diturunkan sebelum daripada engkau, mereka hendak meminta hukum kepada taghut, sedangkan mereka disuruh supaya kufurkan terhadap Taghut. Syaitan menghendaki supaya ia menyesatkan mereka dengan kesesatan yang jauh.

Takfir bererti mengisytiharkan kesyirikan dan kekufuran agama demokrasi dan sistem politik demokrasi kita ini, tidak mengamalkan agama demokrasi dan sistem politik demokrasi kita yang syirik dan kufur ini, mengasing dan memisahkan diri kita daripadanya, takfir bererti menafi, menolak, mengingkari dan menentangnya, tidak berkompromi dengannya dan sentiasa berkonfrantasi, bermusuhan dan membencinya. Takfir adalah syarat keimanan kita kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, tanpa mempraktik dan mengamalkan konsep TAKFIR ianya bererti kita tidak beriman dengan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.


Sekian, terima kasih.

Wan Solehah al-Halbani
Lubuk Terua, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:22 PM  

AL- QURAN TIDAK MEMBENARKAN AMALAN DEMOKRASI :

1. Allah memerintahkan supaya kita kufur ingkarkan demokrasi (an-Nisa 60);

2. Allah memerintahkan supaya kita memisah dan mengasingkan diri kita dpdnya, kita kufur ingkarkannya, kita memusuhi dan membencinya ( 60:4);

3. Tidak membenarkan kuasa politik diperolehi melalui demokrasi (faatir 10);

4. Rasulullah menolak tawaran menjadi Raja (kafirun1-6);

5. Hukum Fiqh – DHARURAH, IJTIHAD dan MASLAHAH tidak membolehkan amalan demokrasi yang kafir;


PAS kafir kerana membolehkan amalan demokrasi melalui Ijtihad.



TIDAK ADA IJTIHAD UNTUK MEMBOLEHKAN AMALAN AGAMA YANG KAFIR :
1. Mengikut Hukum Fiqh, tidak wujud ijtihad, maslaha dan dhorurah untuk membolehkan amalan agama yang kafir seperti demokrasi;

2. Sudah wujud ayat-ayat- al-Quran yang jelas dan terang yang melarang kita dpd mengamalkan agama yang kafir – 60:4; 4:60; 35:10;

3. Mengikut Imam Ahmad, dhorurah untuk mengaku sbg kafir hanya dibenarkan setelah kita dipaksa dengan cara ditawan, atau dikurung, atau diikat dan atau dipukul.

Ijtihad PAS yang membolehkan amalan agama demokrasi yang kafir adalah ijtihad yang tidak dibenarkan dalam Islam.

Sekian, terima kasih.

Wan Solehah al-Halbani
Lubok Terua, Temerloh, PAHANG DM.

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:23 PM  

SALAM,


ADAKAH UMAT ISLAM KITA KAFIR KERANA MENGAMALKAN AGAMA DEMOKRASI?

UMAT ISLAM YANG MENGAMALKAN AGAMA DEMOKRASI ADALAH ORANG-ORANG KAFIR KERANA MEREKA TELAH MELAKUKAN KEKUFURAN-KEKUFURAN TERHADAP ALLAH SEPERTI BERIKUT :

1. Mereka telah melantik para pemimpin dan Raja-Raja Melayu mereka sebagai TUHAN-TUHAN mereka yang berkuasa dan berdaulat ke atas manusia;

2. Mereka telah menjadi para hamba kepada TUHAN-TUHAN mereka yang mewujudkan sistem pengabdian manusia kepada kekuasan manusia dan mereka pula tidak menjadi hamba kepada Allah;

3. Mereka menyembah para pemimpin mereka sebagai TUHAN-TUHAN mereka kerana mereka mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh mereka;

4. Mereka mengiktiraf, bersetuju dan meredhai kerajaan manusia, peraturan dan undang-undang manusia, serta Tuhan-tuhan Manusia yang berkuasa dan berdaulat ke atas manusia;

5. Mereka menafi, menolak, mengingkari dan menentang terhadap kerajaan Allah, peraturan dan undang-undang Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ;

6. Mereka tidak menafi, menolak, meningkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap kerajaan manusia, peraturan dan undang-undang manusia serta Tuhan-tuhan Manusia yang sedang berkuasa dan berdaulat di dalam negara kita.
Sekian, terima kasih.

WAN SOLEHAH AL-HALBANI
Lubok terua, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:24 PM  

SALAM,

ADAKAH UMAT ISLAM YANG SETUJU DAN REDHA TERHADAPA AGAMA DEMOKRASI ITU KAFIR?

Umat Islam yang ingin, setuju dan redha kepada system politik demokrasi yang kafir adalah orang-orang yang kafir kerana mereka ingin dan beriman dengan agama yang kafir.

Firman Allah: an-Nisa 60
Tidakkah engkau perhatikan bahawa orang-orang yang mendakwakan bahawa mereka beriman kepada yang diturunkan kepada engkau dan yang diturunkan sebelum daripada engkau, mereka hendak meminta hukum kepada Taghut, sedangkan mereka disuruh supaya kufurkan terhadap taghut. Syaitan menghendaki supaya ia menyesatkan mereka dengan kesesatan yang jauh.

SETUJU dan redha terhadap agama demokrasi mempunyai pengertian untuk MEMPERCAYAI dan MENGIMANI agama yang syirik dan kufur yang membatalkan syahadah dan mengeluarkan seseorang itu daripada agama Allah.

Setuju dan redha terhadap sesuatu itu adalah perasaan hati kita yang telah memberi kepercayaan dan keimanan kita kepada sesuatu itu, begitulah juga sikap kita yang setuju dan redha terhadap agama Allah, itu bererti bahawa hati kita telah mempercayai dan mengimani agama Allah. Justeru, sikap kita yang setuju dan redha terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi Malaysia kita yang syirik dan kufur ini, ianya bererti bahawa hati kita telah mempercayai dan mengimani agama demokrasi yang syirik dan kufur yang mengeluarkan kita daripada agama Allah. Kufur di sini adalah Kufur Iktiqadiyah, iaitu kufur dalam bentuk iktiqad, niat dan qasad di dalam hati kita.

Ini adalah kufur yang jelas, terang dan tanpa sebarang keraguan lagi.

Setuju dan redha terhadap sistem politik demokrasi mempunyai pengertian-pengertian bahawa :

1. Kita telah MENGIMANI, MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama manusia, iaitu agama demokrasi yang syirik dan kufur ;

2. Kita mempercayai dan mengimani terhadap peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia yang selain daripada Allah yang syirik dan kufur;

3. Kita mempercayai dan mengimani terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang bererti kita setuju dan redha kepada agama manusia yang selain daripada agama Allah;

4. Kita mempercayai dan mengimani terhadap Tuhan-tuhan Manusia yang sedang memerintah, berkuasa dan berdaulat ke atas manusia serta yang sedang disembah oleh manusia;

5. Kita mempercayai dan mengimani kepada sistem pengabdian manusia kepada kekuasaan manusia yang syirik dan kufur;

6. Kita mempercayai dan mengimani kepada sistem manusia menyembah manusia dan tidak menyembah Allah yang syirik dan kufur;

7. Kita tidak mengkufur ingkarkan agama demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur;

8. Kita tidak memusuhi dan membenci terhadap agama demokrasi dan kerajaan yang syirik dan kufur.


Seluruh umat Islam kita kini tidak menyedari bahawa sikap dan perbuatan kita yang setuju dan redha terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini adalah sesuatu yang amat serius – ia melibatkan kita dengan kesyirikan dan kekufuran dalam berbagai-bagai cara dan bentuk seperti mana yang dikenalpastikan di atas ini yang kesemuanya itu adalah membatalkan syahadah kita dan yang mengeluarkan kita daripada agama Allah!

Sebaliknya sikap dan tindakan-tindakan kita yang menafi, menolak, mengingkari dan menentang serta memusuhi dan membenci agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini ianya adalah takwa dan makruf yang menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Sekian, terima kasih.

Wan Solehah al-Halbani

Lubok Terua, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:25 PM  

SALAM,

BAGAI MANAKAH UMNO DAN PAS BOLEH MEMELIHARA KESEMPURNAAN AQIDAH ISLAM MEREKA ?

Mereka hendaklah melakukan perkara-perkara berikut :

1. Mempercayai kekufuran kerajaan demokrasi serta mengisytiharkan kekufurannya;

2. Tidak mengamalkan sistem politik demokrasi;

3. Menjauhi dan memisahkan diri mereka daripada kerajaan demokrasi;

4. Menolak dan mengkufur ingkarkan kerajaan demokrasi;

5. Tidak berkompromi dengan kerajaan demokrasi;

6. Memusuhi dan membenci sistem politik demokrasi dan kerajaan demokrasi;

7. Mengancam, mengganggu dan mencabar kerajaan demokrasi, serta hidup di sepanjang masa sebagai penderhaka dan pemberontak yang aktif terhadap Kerajaan demokrasi;

8. Berkonfrantasi sepanjang masa terhadap kerajaan demokrasi;

9. Mengisytiharkan Jihad, Perang dan Revolusi untuk menghapuskan demokrasi adalah Fardhu Ain;

10. Buat persediaan untuk melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi ke atas kerajaan demokrasi.

Tanpa melakukan perkara-perkara seperti di atas ini, UMNO dan PAS adalah kafir.

Sekian, terima kasih.

Wan Solehah al-Halbani

Lubok Terua, Temerloh PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:26 PM  

SALAM,

APAKAH METOD ISLAM ADALAH METOD PERJUANGAN RASULULLAH SAW?

SIKAP DAN TINDAKAN RASULULLAH SAW TERHADAP AGAMA DAN KEKUASAAN JAHILIYAH :

1. Mengisytiharkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ untuk menegakkan kekuasaan Islam dan sistem kehidupan Islam, serta matlamat untuk menghapuskan kekuasaan Jahiliyah.

2. Mengisytiharkan agama jahiliyah Mekah sebagai agama yang syirik dan kufur.

3. Tidak mengamal, mengimani dan menganuti agama Jahiliyah.

4. Tidak membolehkan amalan agama Jahiliyah bagi tujuan perjuangan Islam.

5. Tidak mengiktiraf dan bersetuju terhadap agama Jahiliyah.

6. Tidak bersetuju untuk menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang kepada manusia.

7. Tidak mentaati peraturan dan undang-undang manusia.

8. Menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap agama Jahiliyah.

9. Memisah dan mengasingkan diri daripada kepimpinan kufur dan kekuasaan kufur serta untuk memusuhi dan membencinya.

10. Mengamalkan sikap tidak berkompromi dan non-konformis terhadap agama Jahiliyah.

11. Mencabar dan mengancam agama Jahiliyah yang sedang berkuasa dan berdaulat.

12. Bersedia dan sanggup untuk dizalimi dan ditindas oleh kekuasaan Jahiliyah dengan ketara dan berpajangan.

13. Setelah memperolehi kekuatan, Islam akan melancarkan Jihad dan Perang terhadap Jahiliyah untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia dan untuk mengembalikan pengabdian seluruh umat manusia kepada Allah sahaja.

Inilah jalan dan metod perjuangan Rasulullah saw semasa dalam era Mekah yang sama sekali berbeza dan berkontradiksi dengan sistem kehidupan seluruh umat Islam kita di Malaysia kini.

PERJUANGAN UMAT ISLAM MALAYSIA :

1. Tidak mengisytiharkan matlamatnya untuk menghapuskan agama demokrasi sebagai agama yang syirik dan kufur;

2. Tidak mengisytiharkan bahawa demokrasi ini adalah agama yang syirik dan kufur ;

3. Mengamal dan menganuti agama demokrasi yang bererti mereka menganuti dan mengamalkan agama manusia yang syirik dan kufur ;

4. Memboleh dan menghalalkan amalan agama demokrasi sebagai jalan untuk memperjuangkan Islam;

5. Mengiktiraf, bersetuju dan meredhai agama demokrasi;

6. Bersetuju dan redha untuk menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang kepada manusia ;

7. Mentaati dan mematuhi peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia;

8. Tidak menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap agama demokrasi yang syirik dan kufur ;

9. Tidak memisahkan diri daripada kepimpinan kufur dan kekuasaan kufur serta tidak memusuhi dan membencinya;

10. Tidak mengamalkan sikap tidak berkompromi dan non-konformis terhadap agama Jahiliyah

11. Tidak mencabar dan mengancam agama Jahiliyah yang sedang berkuasa dan berdaulat.

12. Tidak akan dizalimi dan ditindas oleh kekuasaan Jahiliyah kerana cara berdakwah yang tidak mencabar dan mengancam kekuatan dan kekuasaan Jahiliyah;

13. Tidak bersedia untuk melancarkan Jihad dan Perang terhadap Jahiliyah dan kekuasaan jahiliah serta tidak bercadang untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia.

Perjuangan yang berbeza dan berkonflik dengan jalan dan metod daripada Allah dan Rasul-Nya adalah kesyirikan dan kekufuran :

Firman Allah : al-Imran 32
Katakanlah : Taatlah kepada Allah dan Rasul, jika kamu berpaling, maka sesungguhnya Allah tidak kasihkan orang-orang kafir.

Umat Islam kita sekarang ini yang metod perjuangan kita adalah berbeza dengan metod perjuangan Rasulullah saw adalah orang-orang kafir.


Sekian, terima kasih.

Wan Solehah al-Halbani
Lubuk Terua, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:27 PM  

SALAM,

APAKAH METOD PERJUANGAN RASULULLAH SAW ADALAH JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI?

METOD PERJUANGAN ISLAM RASULULLAH SAW ADALAH JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI

Firman Allah: al-Baqarah 193
Dan berperanglah sehingga tiada lagi fitnah (penindasan) dan jadilah agama untuk Allah.

Firman Allah : al-Hajj 40
Sekiranya Allah tidak menjatuhkan segolongan manusia dengan segolongan yang lain, nescaya runtuhlah tempat-tempat pertapaan serta gereja-gereja, dan sinagog-sinagog dan juga masjid-masjid yang sentiasa disebut nama Allah dengan banyak padanya.

Allah memerintahkan kita supaya melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi ke atas kerajaan demokrasi Malaysia kita yang bertujuan untuk :

1. Menghapuskan sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA yang wujud dan beroperasi di bawah kekuasaan sesebuah kerajaan manusia seperti kerajaan demokrasi kita ini yang sekali gus ianya (peperangan itu) bererti menghapuskan segala penindasan, kezaliman, pencerobohan, kejahatan, ancaman, dan kerosakan yang sedang wujud dan berleluasa di bawah kekuasaannya;

2. Mewujudkan sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KUASA ALLAH di bawah kekuasaan sesebuah kerajaan Allah yang akan mewujudkan keadilan, kebebasan dan keamanan di kalangan manusia mengikut neraca-neraca Allah;

3. Menghapuskan sistem MANUSIA MENYEMBAH MANUSIA dan mewujudkan system manusia menyembah Allah sahaja.

4. Menghapuskan PENINDASAN dan KEZALIMAN sekali gus untuk menegakkan keadilan dan kebebasan;

5. Menghapuskan KEBATILAN untuk menengakkan kebenaran;

6. Menegakkan KETUANAN ISLAM supaya agama Islam wujud sebagai agama yang paling berkuasa dan agung di atas muka bumi ini;

Dalam mencapai seluruh Misi Islam Yang Maha Agung seperti di atas ini, Islam BERHAK untuk melancarkan Jihad dan Perang dalam bentuk yang OFENSIF ke atas sesuatu Negara Bangsa atau Kerajaan Demokrasi, atau ke atas mana-mana Kerajaan Manusia sekalipun tanpa terlebih dahulu ianya diserang, diperangi, dizalimi dan diancam oleh mana-mana negara atau kerajaan-kerajaan tersebut. Ini adalah doktrin FUNDAMENTALISME dalam kalimah Laailaahaillallah.

Sekian, Terima Kasih.



WAN SOLEHAH AL- HALBANI

Lubok Terua, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:28 PM  

SALAM,

ADAKAH JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI DILANCARKAN UNTUK MENGHAPUSKAN SISTEM PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA ?

Firman Allah :al-Baqarah 251
Sekiranya Allah tidak menahan segolongan manusia dengan segolongan yang lain nescaya rosak binasalah bumi ini.

Firman Allah : al-Hajj 40
Sekiranya Allah tidak menjatuhkan segolongan manusia dengan segolongan yang lain, nescaya runtuhlah tempat-tempat pertapaan serta gereja-gereja, dan sinagog-sinagog dan juga masjid-masjid yang sentiasa disebut nama Allah dengan banyak padanya.

Allah memerintahkan kita supaya melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi terhadap mana-mana kerajaan manusia yang MENGABDIKAN MANUSIA KEPADA KEKUASAAN MANUSIA seperti kerajaan demokrasi MALAYSIA kita ini atau mana-mana kerajaan manusia sekalipun yang memerintah manusia dengan undang-undang manusia dan yang tidak memerintah manusia dengan undang-undang Allah.


Apabila sesuatu peraturan dan undang-undang manusia itu dikuat kuasakan ke atas manusia di bawah sesuatu kerajaan manusia seperti kerajaan demokrasi Malaysia kita ini, itulah ertinya kewujudan sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KEKUASAAN MANUSIA yang syirik dan kufur. Manusia yang diperintah menjadi para hamba kepada para pemerintah, manakala para pemerintah itu pula adalah para Tuhan yang mengabdian manusia kepada kuasa mereka di bawah sesuatu kerajaan manusia. Pengabdian manusia kepada kuasa manusia adalah satu penafian dan penolakan terhadap pengabdian manusia kepada Allah sahaja yang merosakkan Aqidah Islam.


Allah memerintahkan kita agar kita melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi ke atas kerajaan manusia yang mengamalkan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia. Inilah Jihad, Perang dan Revolusi dalam bentuknya yang OFENSIF yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.


Khalifah Saiyyidina Umar ra telah menyerang, memerangi dan membunuh bangsa Farsi tanpa sebarang kezaliman dan provokasi daripada Raja dan kerajaan Farsi semata-mata kerana Islam menjalankan tanggungjawab untuk membebaskan rakyat Farsi daripada pengabdian manusia kepada kuasa manusia dan supaya akhirnya mereka itu mengabdikan diri mereka kepada kuasa Allah di bawah kerajaan Allah di bumi Farsi itu sendiri. Rakyat Farsi tidak merayu atau memohon untuk dibebaskan, malah mereka itu kesemuanya bersetuju dan menyokong Raja dan kerajaan mereka, namun peranan dan tanggungjawab kekuasaan Islam itu adalah untuk membebaskan mereka itu daripada belenggu pengabdian manusia kepada kerajaan manusia dengan pelancaran Jihad, Perang dan Revolusi.


Sekirannya Khalifah Umar al-Khattab ra tidak melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi dalam bentuknya yang OFENSIF ke atas Farsi dalam peperangan al-Qadisyiyyah itu yang bertujuan untuk menghapuskan sistem kerajaan manusia yang mengabdikan manusia kepada kuasa manusia, akan berlakulah di kalangan umat manusia di bumi Farsi itu KEHANCURAN dan KEROSAKAN yang amat besar. Peperangan al-Qadisyiyyah itu adalah satu manifestasi dalam alam realiti kita ini akan doktrin FUNDAMENTALISME Yang Maha Agung yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.


Ayat-ayat di atas ini adalah perintah Allah kepada kita yang terdiri daripada seluruh orang-orang yang beriman ini supaya kita menyerang dan berperang tanpa terlebih dahulu kita ini diserang, dicerobohi dan diperangi oleh musuh-musuh kita di atas prinsip untuk MEMPERTAHANKAN kebebasan manusia daripada dizalimi dan dibelenggu oleh sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia. Allah memerintahkan segolongan orang-orang yang beriman supaya menyerang, memerangi dan memberontak terhadap kerajaan demokrasi Malaysia kita ini kerana ianya adalah kerajaan manausia yang kafir, zalim dan fasik yang mengabdikan manusia kepada kuasa manusia agar kita dapat menghapuskan kehancuran dan kerosakan yang besar yang sedang wujud dan berlaku di kalangan umat manusia di bumi Malaysia kita ini.

Sekian, Terima Kasih.

WAN SOLEHAH AL-HALBANI
Lubok Terua, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:29 PM  

SALAM,


ADAKAH JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI DILANCARKAN UNTUK MENGHAPUSKAN PENINDASAN ?


Firman Allah: al-Baqarah 193
Dan berperanglah sehingga tiada lagi fitnah (penindasan) dan jadilah agama untuk Allah.

Firman Allah: al-Anfal 39
Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah agama untuk Allah.


Ayat-ayat ini (2:193; 8:39) adalah ayat yang berbentuk UMUM dan MUKTAMAD. Jihad, Perang dan Revolusi adalah diperintahkan ke atas kita, iaitu ke atas seluruh umat Islam, dan bukanlah yang hanya terhad kepada kerajaan dan pemerintahan Islam sahaja, malah ke atas sesiapa sahaja yang beriman kepada Allah, Rasul-Nya dan Kitab-Nya untuk memerangi, meruntuh dan menghancurkan kekuatan dan kekuasaan kerajaan demokrasi Malaysia kita ini kerana, mengikut kriteria Islam, ianya adalah kerajaan yang melakukan penindasan, kezaliman, pencerobohan, ancaman, kejahatan dan kerosakan ke atas manusia dan kemanusiaan di bumi. Setelah orang-orang ramai memberontak dan berperang yang meruntuh dan menghancurkan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur itu, barulah wujudnya gejala “jadilah agama untuk Allah", iaitu jadilah agama Allah ini sebagai agama yang BERKUASA dan MEMERINTAH ke atas manusia yang menghapuskan segala penindasan, kezaliman, pencerobohan, ancaman, kejahatan dan kerosakan itu.


Jihad dan Revolusi adalah diperintahkan ke atas kita agar agama Allah itu menjadi agama yang berkuasa dan memerintah seperti mana yang disebut dalam ayat ini “jadilah agama untuk Allah“. Perang dalam ayat ini adalah perang yang berbentuk OFENSIF, iaitu menyerang sebelum diperangi. Perang dan Revolusi ini adalah Jihad ke jalan Allah dan ianya adalah Metod Perjuangan daripada Allah yang membolehkan kita untuk meruntuh dan menghancurkan kerajaan manusia yang syirik dan kufur serta yang zalim dan menindas ini untuk digantikan dengan kerajaan Allah yang adil dan bebas.


"Fitnah" dalam ayat ini adalah dimaksudkan kepada penindasan, iaitu penindasan yang wujud dalam bentuk peraturan dan undang-undang ciptaan manusia yang selain daripada Allah yang berkuasa dan berdaulat ke atas manusia. Peraturan dan undang-undang ciptaan manusia itu adalah kekufuran, dan setiap kekufuran itu disifatkan Allah sebagai penindasan, kezaliman, ancaman, pencerbohan, kejahatan dan kerosakan kepada manusia di bumi. Kerajaan, pemerintahan dan otoriti Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia adalah satu “fitnah” yang diperintahkan oleh Allah s.w.t. untuk diperangi. Selagi “fitnah” itu wujud, selama itulah perang dikehendaki untuk dilancarkan sehingga “fitnah” itu, iaitu kerajaan, pemerintahan dan otoriti demokrasi itu, mengalami kehancuran; dan "jadilah agama untuk Allah", iaitu sehingga Islam sahaja yang memerintah ke atas seluruh ideologi dan pemikiran yang lain dan ke atas seluruh umat manusia di bumi, Islam dan bukan Islam. Bagi umat Islam yang sedang berada di bawah naungan Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis, Jihad dikehendaki untuk dijadikan sistem kehidupan hari-hari dan terus berkesinambungan sehingga hancurnya kufur (demokrasi) dan tertegaknya Islam. Ini adalah ayat REVOLUSI, iaitu ayat yang memerintahkan kita supaya MEMBERONTAK dan BERPERANG untuk meruntuh dan menghancurkan kekuataan dan kekuasaan sesuatu kerajaan kufur seperti kerajaan demokrasi Malaysia kita ini untuk kemudiannya digantikan dengan agama Islam, iaitu agama yang berkuasa dan memerintah.


Sekian, Terima Kasih.

WAN SOLEHAH AL- HALBANI

Lubok Terua, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:30 PM  

METOD ISLAM

METOD ISLAM dalam perjuangan Islam adalah terdiri daripada DUA PERINGKAT perjuangan :

1. Proses Revolusi;

2. Jihad, Perang dan Revolusi.


PROSES REVOLUSI adalah terdiri daripada SIKAP dan TINDAKAN-TINDAKAN seperti berikut :

1. Deklarasi kekufuran demokrasi dan kerajaan demokrasi (Hijr 94, Maidah 67);

2. Penolakan total terhadap kerajaan demokrasi (Nisa 60, Mumtahanah 4);

3. Tanpa kompromi dengan kerajaan demokrasi yang kafi (kafirun 1-6, Qalam 8,9);

4. Konfrantasi Terbuka terhadap kerajaan demokrasi (A’raf 110, 127, Hud 55).

ROSES REVOLUSI adalah METOD ISLAM dalam sesuatu Perjuangan Islam yang akan membawa sesuatu PERGERAKAN ISLAM itu kepada JIHAD, PERANG dan REVOLUSI. Proses Revolusi ini adalah satu fasa yang amat penting dan “crucial” dalam sesuatu perjuangan Islam yang membolehkan sesuatu Pergerakan Islam itu untuk menuju kepada gerakan Jihad, Perang dan Revolusi. Tanpa Proses Revolusi ini sesuatu Pergerakan Islam itu tidak boleh mengoperasikan gerakan Jihad, Perang dan Revolusi.

Huraian lebih detail mengenai PROSES REVOLUSI dalam perjuangan kita untuk menghapuskan kerajaan demokrasi Malaysia pada zaman kita kini adalah seperti berikut :

1. Proses Revolusi adalah satu fasa perjuangan yang wujud dalam bentuk konflik secara total dan terbuka di antara Pergerakan Islam dengan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur yang akhirnya akan membawa kepada Jihad, Perang dan Revolusi;

2. Proses Revolusi ini akan memakan masa yang agak lama, mungkin generasi demi generasi, yang kemudianya akan membawa kepada kebangkitan massa ummah yang akan membesar dan mengembang kepada Jihad, Perang dan Revolusi;

3. Proses Revolusi ini adalah satu fasa perjuangan yang membolehkan sesuatu Pergerakan Islam itu untuk mengumpul, membina dan menjana KEKUATANNYA daripada segala sumber daripada dalam Pergerakan Islam itu sendiri dan juga segala sumber daripada persekitarannya;

4. Ia bermula daripada satu Pergerakan Islam yang kecil sehingga ia membesar dengan mendapat sokongan dan penglibatan daripada seluruh massa umat Islam di persekitarannya;

5. Pergerakan Islam amat memerlukan kepada segala KEKUATAN untuk mengatasi musuh-musuhnya, iaitu kekuatan iman dan ketaqwaan, kekuatan jiwa dan rohani, kekuatan tekad dan keazaman, kekuatan semangat dan komitmen yang amat mendalam kepada perjuangan, kekuatan perpaduan sesama para pejuang Islam, kekuatan dalam bentuk kefahaman yang mendalam mengenai Aqidah Islam dan juga Metod Islam, serta kekuatan fizikal dalam bentuk material, persenjataan dan latihan – segala kekuatan ini adalah amat diperlukan kerana ianya adalah untuk tujuan merampas kuasa politik negara yang kufur itu dengan Jihad, Perang dan Revolusi;

6. Kebangkitan Islam dimulakan dengan pembentukan sebuah Pergerakan Islam yang MENDEKLARASIKAN matlamat perjuangannya secara terbuka untuk menghapuskan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini untuk kemudianya digantikan dengan sebuah kerajaan Allah melalui Jihad, Perang dan Revolusi;

7. Pergerakan Islam mengamalkan sikap dan tindakan-tindakan PENENTANGAN TOTAL dan TANPA KOMPROMI terhadap kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini;

8. Pergerakan Islam mengelakkan diri mereka daripada mengamalkan sistem politik demokrasi, mereka memisah dan mengasingkan diri mereka daripadanya, mereka menolak kepimpinan yang sedia ada dan mereka berhimpun di bawah satu kepimpinan yang baru;

9. Pergerakan Islam mengoperasikan proses penyebaran Aqidah dan Pemikiran Islam dalam bentuk TARBIYAH, TINDAKAN dan PERGERAKAN, dan bukan hanya tarbiyah demi tarbiyah sahaja tanpa tindakan dan pergerakan;

10. Pergerakan Islam sentiasa bertindak aktif, agresif dan militen dalam MENCABAR, MENGGANGGU dan MENGANCAM kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini;

11. Sesebuah kerajaan demokrasi itu tidak diberi pilihan yang lain melainkan hanya untuk bertindak balas dalam bentuk MENINDAS dan MENZALIMI sesebuah Pergerakan Islam yang berbentuk agresif, militen, radikal dan revolusyeneri ini;

(bersambung)

Wan Solehah al-Halbani January 20, 2012 at 7:30 PM  

(SAMBUNGAN)

12. Tindak balas yang zalim dan menindas sesebuah kerajaan demokrasi terhadap Pergerakan Islam ini hanyalah sekadar untuk menyelamatkan kerajaan mereka daripada mengalami kehancuran, mengelakkan pengusiran mereka daripada takhta pemerintahan mereka dan mengelakkan kehilangan segala harta dan kepentingan mereka - ia bertindak untuk mempertahan dan mengekalkan status quo;

13. “ACTIONS” dalam bentuk segala agitasi dan desakan yang aktif, agresif dan militen daripada Pergerakan Islam akan menimbulkan “REACTIONS” daripada kerajaan demokrasi, iaitu “reactions” daripada pihak kerajaan dalam bentuk tindakan-tindakan yang tegas dan keras dalam membenteraskan kebangkitan Islam ini, kemudian “REACTIONS’ ini pula akan menimbulkan “COUNTER-REACTIONS” daripada Pergerakan Islam yang bertindak semakin agresif dan militen terhadap kerajaan;

14. Segala “ACTIONS’, “REACTIONS” dan “COUNTER-REACTIONS” dalam bentuk segala tindakan dan serangan yang aktif, agresif dan militen yang saling berbalas-balas di antara kedua-dua pihak yang berkonflik ini akan merebak, menyemarak dan memuncak kepada satu situasi KONFRANTASI TERBUKA yang bersifat semakin hangat, getir dan sengit dari masa ke masa – situasi inilah yang menghidup, merangsang, menyegar dan mengkesinambungkan segala aktiviti Jihad, Perang dan Revolusi di kalangan para pejuang Islam;

15. Suasana kehangatan konflik dalam bentuk segala tindakan yang saling berbalas-balas di antara kedua-dua pihak yang berkonflik itu akan menyumbangkan kepada kekesanan gerakan TARBIYAH yang dijalankan oleh Pergerakan Islam di kalangan massa umat Islam dan sekali gus ianya juga membantu untuk mencapai peningkatan tahap KETAQWAAN di kalangan mereka (massa umat Islam) yang diharapkan agar mereka itu akan akhirnya terserap ke dalam perjuangan dan Pergerakan Islam;

16. Konflik ini adalah konflik hanya kerana AQIDAH semata-mata yang berbentuk AGAMA menentang AGAMA, dan ianya bukanlah konflik kerana bangsa, negara dan tanah air, atau kerana ekonomi, teknologi dan sebarang faktor yang lain daripada AQIDAH;

17. Konflik ini adalah sesuatu yang DIPAKSAKAN ke atas kekuasaan demokrasi yang syirik dan kufur ini, iaitu sesuatu yang dicipta dan diwujudkan dengan sengaja, sedar dan terancang oleh Pergerakan Islam yang bersifat dan berbentuk agresif, militen, radikal dan revolusyeneri;

18. Tanpa konflik seperti ini, umat Islam tidak akan mengalami kebangkitan, dan hal ini akan hanya mengakibatkan kelesuan, kelembapan dan akhirnya kelenyapan yang total kepada perjuangan Islam;

19. Pergerakan Islam sedar bahawa mereka sebenarnya menanggung risiko yang amat besar, iaitu setelah melalui jalan-jalan yang berliku-liku dan mengalami segala pahit getir, yang memakan masa generasi demi generasi, mereka menghadapi dua kemungkinan – samada perjuangan mereka akan berakhir dengan menempa kejayaan atau mereka akan tumpas di bumi, namun mereka tetap dijamin untuk mencatat kejayaan dan kemenangan yang amat gemilang di sisi Allah swt di akhirat nanti!

20. Pergerakan Islam tidak mengharapkan orang lain atau pihak yang lain untuk membantu mereka dalam mengatasi musuh-musuh mereka – mereka mengalah, mengatasi dan merampas kekuasaan politik itu dengan kekuatan yang ada pada mereka sendiri yang terkumpul, terjana dan terbina semasa dalam perjalanannya melalui proses TARBIYAH, TINDAKAN dan PERGERAKAN.


Inilah PROSES REVOLUSI yang berperanan sebagai satu proses radikalisasi dan aktivasi massa umat Islam yang akan membawa kepada KEBANGKITAN, PERANG dan REVOLUSI dalam fasa yang kemudiannya nanti. Hanya melalui amalan PROSES REVOLUSI ini sahaja yang berkeupayaan untuk membawa sesuatu perjuangan Islam itu kepada JIHAD, PERANG dan REVOLUSI. Allah menyeru dan memerintahkan kita supaya membebaskan diri kita daripada belenggu kerajaan demokrasi yang kafir yang sedang berkuasa dan berdaulat ke atas kita ini dengan Jihad, Perang dan Revolusi.


Sekian, terima kasih.

Wan Solehah al-Halbani
Lubuk Terua, Temerloh, PAHANG DM

insidewinme June 26, 2012 at 1:37 PM  

Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kita perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP