Melayu 13 Mei Sahaja Tahu Apa Itu Demonstrasi Jalanan

Monday, June 27, 2011


Sapu Melayu

Melayu yang pernah hidup di zaman 13 Mei sahaja yang sedar betapa pentingnya larangan keatas demonstrasi jalanan.

Kalau nak tahu 13 Mei bermula dari demonstrasi jalanan. Dalam demontrasi mereka angkat penyapu nak sapu orang Melayu. Melayu sekarang tidak merasa bagaimana rasa terhina nya nak kena penyapu. Melayu yang pernah alami 13 Mei sahaja lah yang sedar betapa penting memelihara ketuanan Melayu.

Melayu yang pernah alami 13 Mei sahaja lah yang sedar betapa penting memelihara KeSultanan Melayu. Melayu yang pernah alami 13 Mei sahaja lah yang sedar betapa penting nya Melayu bersatu. Melayu generasi selepas era 13 Mei tidak hendak ambil tahu. Kalau di sebut 13 Mei pun mereka kata entah apa benda tu. Kalau tahu pun buat buat tak tahu. Ada juga Melayu yang dah tahu

Sama juga buat buat tak tahu Kerana telah di brainwash pemimpin pengkhianat Melayu. Mereka tak hargai apa itu hak Melayu sedangkan mereka Melayu. Mereka kata tak perlu bela Melayu sedangkan mereka Melayu. Mereka kata Melayu bodoh sedangkan mereka Melayu. Emak, bapa, datuk, nenek mereka pun Melayu.

Ini Melayu tak sedar diri yang dia tu Melayu. Yang sedia menggadai hak Melayu. Terikut ikut dengan kata nista pemimpin mereka yang Melayu. Mereka kata kena bela Bangsa Malaysia yang di sebut Malaysian Malaysia. Mereka tak tahu apa agenda di sebalik Malaysian Malaysia.

Mereka kata kalau bela Melayu aje itu perkauman nama nya. Mereka tak sedar mereka tertipu. Ada Melayu yang mengaku pembela agama berkata, bela Islam aje, di situ tak ada perkauman. Mereka lupa Islam di negeri Melayu di hidupkan oleh bangsa Melayu. Melayu hilang Islam pun lesu.

Wahai anak anak Melayu zaman sekarang kamu mabuk dengan politik ikut ikutan. Kamu tak kenal intan permata. Kaca kamu genggam kuat kuat, mati mati kamu katakan intan berlian permata. Dek kerana dah terlalu mabuk terkena air hasutan. Dari pemimpin Melayu derhaka jahanam yang hasad dan gila kuasa.


Salaam & Regards
Amri el Wahab


Psssttt...Tu pun masih ramai lagi Melayu bangang yang lupa sejarah perjuangan.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

72 comments:

Awan Fantasia June 27, 2011 at 9:49 PM  

memang bangang sapa yang nak halau melayu keluar tanah sendiri..

BLOG PANAS MALAYSIA :

MAHARAJA LAWAK-JAMBU!!
MAYA KARIN SERAH DARA DEKAT..!!
ISU MAKCIK HAJJAH HINA ISLAM!!

Aku Peduli Apa @ APA June 27, 2011 at 9:55 PM  

Salam bro Gomo.
Masa 13Mei gua umor 10thn tapi gua juga selit golok kat pinggang sedia bertempur andaikata kampung gua diJln Klang Lama diserang cina komunis.

Gua merasa susah tak makan nasi kerana bekalan beras putus.Bila curfew dilonggar beberapa jam datanglah bantuan dari Reda/Mara.

Satu keluarga dapatlah beras 2 pot susu,tepung 3 sudu untuk buat bedak sejuk dan roti 4 keping.

Anak2 Melayu selepas 13Mei tak tahu sejarah dan tak hargai sejarah bangsa (yang menyokong PR).

Sampai hari ini pengalaman mengira mayat2 yg dihanyut Sg.Kelang masih dalam ingatan.

Gua bersumpah demi Allah swt,tidak akan gua benarkan walau seinci bumi ini dimiliki oleh kaum Cina secara paksa dan merampas kuasa dari tangan orang Melayu.Pemilikan cara perniagaan gua masih boleh terima,tapi rampasan kuasa gua akan pancung setiap dari mereka selagi nyawa kekal dibadan.

Dan..gua juga akan habiskan Melayu pengkhianat sampai tiada zuriat mereka dibumi Melayu ini.

Anonymous,  June 27, 2011 at 10:01 PM  

Ada beza antara demo jalanan 13 mei dgn demo jalanan Bersih.

Demo jalanan 13 mei berlaku atas perasaan racist antara Cina & melayu, akibat jurang ekonomi yg besar mainan Inggeris.

Pokok pangkalnya jurang ekonomi menghasilkan ketidakseimbangan ekonomi, seterusnya menimbulkan perasaan prejudis di antara 2 kaum tersebut.

Berbeza dgn Bersih, ia perjuangan pelbagai kaum yg menuntut supaya pilihanraya telus harus dilaksana (tidak ada slogan"Chow Kit Kita Punya"). Walau bagaimanapun, memanglah tidak dinafikan, Bersih juga dipengaruhi dengan kepentingan parti2 politik tertentu (lebih tepat INDIVIDU tertentu).

Oleh itu, jangan samakan 13 Mei dengan himpunan Bersih.

Sebenarnya tidak susah utk SPR memenuhi tuntutan Bersih. Malangnya, SPR juga tidak dpt lari dari cengkaman pemerintah.

Cubalah penuhi tuntutan2 tersebut, tidak ada ruginya. Kalau ada yg merasa rugi, itu hanyalah disebabkan ketaksuban terhadap parti pemerintah.


Cubalah penuhi, kemudian tunggu apa lagi alasan mereka utk berhimpun.

Anonymous,  June 27, 2011 at 10:13 PM  

5 negeri jatuh ketangan pembangkang?
20 tahun pas memrintah?
BN hilg 2/3 majoriti?
pembangkang bebas berceramah apa saja yg mereka mau?
mengapa tidak memilih kawasan tertutup seprti stadium?


Apakah maksud semua ini?

ADAKAH PENGERTIAN "BERSIH"
BGI PR IALAH APABILA MEREKA MENANG PILIHANRAYA.

PAPA GOMO June 27, 2011 at 10:15 PM  

Mantap blogger Apa. Hang orang lama dan hang pasti tahu apa yg berlaku.

Kita perlukan pengalaman orang lamo

Mr. jubu jubu..,  June 27, 2011 at 10:19 PM  

Anon June 27, 2011 10:01 PM

Ko memang tersanggat dungu, bodoh, stupid, banggang, tolol, bahlul dan yg sewaktu dengannya. Ko mahu macamana punya pilihanraya yg adil? Yg apabila pilihanraya menyebelahi al zinati wal juburi minal bontoti, barulah dikira adil?

Ko ni ada masuk sekolah tahun 1 ke?

Anonymous,  June 27, 2011 at 10:24 PM  

BERSIH ada agenda tersirat, bukalah mata hati untuk menilai strategi kafir harbi

Anonymous,  June 27, 2011 at 10:28 PM  

Mr Jubu
Mesti ngko ni ada Tertiary Degree kan.

Kita mau SPR bebas tanpa campurtangan kerajaan.

Pilihanraya sebelum ini menunjukkan terdapat unsur2 campurtangan parti politik. Misalnya undi pos yg hampir 100% menyokong pemerintah.

Persempadanan Semula kws pilihanraya menunjukkan terdapat campurtangan pemerintah, apabila kws kubu kuat BN dipecahkan kepada beberapa bahagian supaya BN boleh menang byk kerusi.

Itu belum termasuk pengundi hantu yg memakai lencana BN masuk dlm kampung, tapi semuanya diketahui bukan org di kws tersebut.

Sayang...ko ada degree Ph.D, tapi masih bodoh.

Anonymous,  June 27, 2011 at 10:33 PM  

kalau krajaan campurtangan confom menang semua negeri.....bengongnya

shamshul anuar,  June 27, 2011 at 10:45 PM  

Saudara Papa Gomo,

Zaman telah berubah dan orang Melayu juga sudah berubah. Malangnya perubahan mereka( dari konteks politik) banyak merosakkan orang Melayu sendiri .

Ramai yang berpelajaran tinggi sudah jelak dengar perkataan "perpaduan Melayu". kononnya itu perkauman. Anak muda zaman sekarang dengan bangga berkata mereka dapat lanjutkan pelajaran dengan duit mak bapa dan tak payah bergantung pada MARA dan JPA.

Oleh itu kata mereka DEB sudah tak perlu. DEB kata mereka menekan bukan Melayu.

Mereka terlupa kerana DEB lah maka mak bapa mereka dapat pelajaran dan kerana ilmu itu berjaya kumpul harta untuk hantar mereka belajar ke luar negeri.

Mereka terlupa kerana kuasa politik yang dipegang oleh UMNO lah maka lahir satu generasi cerdik pandai Melayu yang jadi arkitek, jurutera, doktor dan usahawan.

Kerana kuasa politik Melayu lah maka azan boleh berkumandang dan Islam sebagai agama rasmi.

Saya berumur 2 tahun ketika May 13 terjadi. Dan saya bila besar sentiasa diingatkan oleh ayah saya akan "sikap sebenar" DAP . Bagaimana mereka bawa penyapu mahu halau orang Melayu di Kg Baru ketika itu.

Dan saya sentiasa terang
kan pada anak saya akan sikap DAP.

Mungkin ada baiknya orang orang yang berpengalaman ini mula buka mulut dan terangkan pada anak cucu mereka akan perangai DAP komunis ini.

Jika kita tak nak cerita, bagaimana mereka nak tahu.

Anonymous,  June 27, 2011 at 10:47 PM  

Ramai Melayu dah terlupa hari ini......

Anonymous,  June 27, 2011 at 10:48 PM  

Anon 10:33
kalu kasi menang semua negeri confirmlah tembelang akan pecah. Itu puntak boleh fikirkah...bengapnya

Anonymous,  June 27, 2011 at 10:49 PM  

agak hairan jugak bersih 2.0 tidak di adakan sejurus BN kalah pru 2008. bersorak penyokong pakatan kononnya rakyat menyokong mereka, kini setelah beberapa tahun berlalu bersih datang lagi..PR nak pilihanraya seadilnya dari segi pecahan kawasan, campur tangan undi pos dan sebagainya..agak2 kan kalu lah PR yg perintah Malaysia nanti, dia nak ker kasi chance umno buat bersih dan persoal segala tuntutan yg dia persoal skrg?? jgn jd bodoh la bai...

Anonymous,  June 27, 2011 at 10:59 PM  

UMNO MAKIN TERTEKAN DGN BERSIH...KA..KA..KA..KA..KA..

DULU TUDUH HURU HARA..TAK JALAN

DULU TUDUH PENIAGA2 RUGI..TAK JALAN

DULU TUDUH TEKSI TAK DPT CARI MAKAN...TAK JALAN

GUNA KHIDMAT LEMBU2 BEKAS PKR..LAGI ORG MENYAMPAH..

TUDUH AGEN HINDU PULAK...TAK JUGA JALAN.

TUDUH PULAK AGEN KRISTIAN...TAK JALAN JUGAK..

TERBARU, HIMPUNAN BERSIH NAK KAITKAN DGN KOMUNIS PULAK...LAGI LUCU!

DAN TERAKHIR MINTA CAMPURTGN AGONG, RAJA, POLIS, TENTERA...

DAN TERKINI UMNO FOBIA PULAK PD WARNA KUNING...ASAL ADA SAJA ORG PAKAI BAJU KUNING. TSHIRT KUNING, UMNO DAH TAKUT GILER...TANGKAP!!!

TERBARU PULAK SATU NIH..SUHAKAM PULAK SOKONG BERSIH, MINTAK POLIS JAGA DGN BAIK DEMO BERSIH...PULAK!


APA BENDA LA TAKUT SGT!!

BIASALA..ORG TAKUT BIASANYA MEMANG SENTIASA BUAT SALAH JER...

UMNO MAKIN TAK TENTERAM....

SEBENARNYA BERSIH TAK DE BENDA PUN, HANYA HIMPUNAN BESAR SAJA...YG BUAT TAK TENTERAM, YG BUAT TAK AMAN, YG BUAT KACAU, YG BUAT MACAM NEGARA NAK BERPERANG CUMA DEGAR2 UMNO SAJA!

UMNO MAKIN KALUT!!!

KA..KA..KA..KA...

Anonymous,  June 27, 2011 at 11:02 PM  

memang bijak2 belaka penyokong UMNO ni, sampai tak mau menerima hakikat kelemahan yg ada dlm sistem kita.

Inilah dia org2 yg merosakkan & bakal menjatuhkan kerajaan yg ada skarang ni, apabila kelemahan sendiri tidak diakui.

Ingat! jangan terlalu syok sendiri, alpa dengan kekuatan & meminggir kelemahan sendiri.

Lihat saja sikap2 pemimpin UMNO yg menang besar pada PRU11(2004). Kerana kemenangan besar, mereka mencipta kelemahan demi kelemahan yg langsung tidak dipedulikan.

Ingat lagi, apabila seorang wanita yg bukan wakil rakyat yg hanya bertaraf Ketua Puteri UMNO terang2 menghina & mengkritik seorang Menteri Senior BN yg bukan dari UMNO. Ingat semula, apabila seorang pemuda UMNO menjulang keris sehingga 'menikam hati & perasaan' bangsa lain.

Tidak salah kalau BN memperbaiki sistem pilihanraya yg ada sekarang.

Anonymous,  June 27, 2011 at 11:12 PM  

Sahabat sekelian masa aku solat tadi aku minta doa supaya negara kita malaysia di selamatkan drpd apa saja pengkianatan, aku rasa tu lah cara yg sebaik baik nya utk kita hamba allah yg mahu kan keamanan. Zaman jepun aku cuma dengar citer, tapi 13 mei pengelaman yg dpt aku rasai sendiri dan harap ia nya tak berulang lagi takut akan kejadian yg lebih buruk nanti, yg rugi anak cucu kita yg akan dtg.

Ramalan baik masa depan yg belum pasti, yg pasti kebaikan dtg nya dari Allah dan berdoa lah utk kesejahteraan.

Anonymous,  June 27, 2011 at 11:14 PM  

Aduhai semua. Kita kembalikan demonstrasi jalanan kat Kota Bharu....Nyahkan Nik Aziz, MB malas dan jumud. Kita buat kat George Town.. Kita halau anak Kit Siang, KM paling rasis, bongkak dan paling jelik. Kita berdemo kat Shah Alam..kita halau Anak Brahim Gagap...semua tindakannya macam orang cacat dan telur kecut. Kesian Anwar, bekas TPM yang miskin melarat, duduk atas rumah pokok, kayuh basikal kulu kilir, makan barangan tong sampah...dia tersangat daif..dia tidak rasuah, tidak kacau anak istri orang , senantiasa ada wuduk...begitu jua Azmin dan kawan2 lain. Mereka suka tolong orang walaupun hidup mereka melarat...Takebeer

Anonymous,  June 27, 2011 at 11:17 PM  

PM lebih suka melihat rakyatnya berdemo, brontak daripada menimbang kepada tuntutan pembangkang.

PM memilih kebinasaan dari pada memperbaiki sistem pilihan raya. Tidak ada komprimise langsung apa tah lagi nak pertikaan dakwaan pembangkang tidak berasas. Agak nya benar lah tu.........
Mana pergi nya Dr.M. Membisu satu komen pun tak keluar tentang tuntutan dalam bersih. Mungkin dia segan silu kerna anwar tahu benar tentang tektik undian SPR semasa bersama amno.

Anonymous,  June 27, 2011 at 11:18 PM  

anon 10:01
ko ni bangsa Melayu bangsat ke? ko tahu siapa penganjur BERSIH? kalau ko x tahu aku nak bagi tahu..PARIA yg menganjur..siapa penonton? Cina Bangsat DAPig. Sbb bangsa kafir Paria dan Cina ni tahu orang Melayu bangsat bodoh mcm ko bnyk dalam PR.dia orang nak tengok melayu sama melayu bergaduh,tu je beza dgn 13 mei,Bangsa ni amik kesempatan sebab Melayu bodoh bnyk kat PAS/PKR..tukang hasut melayu si Penzina,peliwat tu.Melayu yang cerdik jer sedar benda ni,sekarang pun ternyata ko jilat bontot Paria..nak hentam kerajaan Melayu ..ko pegilah kat INDIA gi buat demo kat sana, x nya bakor ko hidup2...knp lah ada melayu bangsat bodoh mcm ko...kalau sebab SPR sekalipun nak ke bangsa ko jadi barua PARIA?woi bodoh kalau ko bergaduh dgn melayu atau ko kena tangkap ke...gelak je paria dgn cina tengok ko..bahlul.aku x payah nak buat ayat bagus mcm ko.ayat mcm aku ni jer dapat sedor kan ko Melayu bodoh.

Anonymous,  June 27, 2011 at 11:21 PM  

At the end of the day, orang Melayu biasa juga susah. Ketua-ketua mereka entah lari ke mana. Ingat kalau apa-apa berlaku kepada kita, mereka ini hendak memberi anak bini kita makan.

Anonymous,  June 27, 2011 at 11:25 PM  

anon 11:17

Masa menang PRU lepas beberapa negeri senyap jer...SPR menjalankan tugas dgn betul lah..poooraahh. Kalau dah rasa ramai dah angkat kaki dari pimpinan penzina,peliwat,penipu dan pemfitnah.rakyat dah buka mata jgn lah buat alasan SPR pulak.Hanya tinggal golongan tegar penzina,peliwat jer lagi termasuk ko.
Woi aku sendiri menyampah menyumpah Penzina,peliwat,dajal tu..ni pulak Tun M nak segan silu..akai ada ka?

Anonymous,  June 27, 2011 at 11:28 PM  

Salam suma2...,

Aku menempuh tiga peristiwa besar awalnya hanya demontrasi, konon berlandaskan dan berkonsep demokrasi.
Peristiwa 13 Mei, aku masih bersekolah, disekolah tersebut tiga orang pelajar Cina terbunuh. Seksanya diri ketika itu, nak keluar ke bandar semasa di asrama terpaksa minta bantuan Polis. Polis yang berkawal ketika itu tidak berseorangan, tapi mesti empat anggota dua orang Melayu, seorang Cina dan India. Aku harap suma faham. Peristiwa di Kedah, aku ada juga pengalaman. Peristiwa Mageran semsa itu terlibat sama mengawal keadaan. Sungguh kecoh dan huru hara. Sehingga diistiharkan perintah berkurung.

Percayalah negara aman, tak perlukan demontrasi yang diatur oleh bangsa lain seperti keling pundek dan cina komunis yang disokong oleh melayu bangang. Kalu jadi perkara dahsat mesti mereka persalahkan kerajaan dan pihak berkuasa...

Aku nasihatkan melayu jangan jadi batu api...

Anonymous,  June 27, 2011 at 11:28 PM  

Matlamat "bersih" nak huru harakan malaysia.....kononnya rakyat akan memihak kepada mereka....

Sebenarnya mereka saja nak cetuskan gelombang....senang cakap ni lah muka-muka si kitol moden.

Menipu la kalau kata rakyat suka jika ada perhimpunan jalanan di KL...berasap beb duduk dalam kereta....dan beribu-ribu juga berasap mulut maki hamun...mereka yang buat kacau.....lagi berasap bila melihat kelibat mereka-mereka yang di luar KL terpekik terlolong di jalanan. Pergilah buat perhimpunan di kota baru, jambatan pulau pinang ker...

Buat satu sangkat besi besar kat stadium merdeka, sapa yang kecoh-kecoh tangkap....nak lepas kena jamin keluar...ambil no IC....gambar....yang mana tak mahu duduk malaysia lagi...buat satu kaunter pendaftaran nak pindah warganegara.

Bagi pelajar pulak tarik biasiswa yang dapat...tahan ptptn...kat universiti kenakan tahanan sosial....suka sangat buat kecohkan...suruh buat khidmat sosial di Universiti....yang lelaki suruh buat kerja perbersihan ...di taman atau kawasan...perempuan pulak jadi cleaner ......masa banyak sangat kn buat benda yang berfaedah sikit.....jimat kos penyelenggaraan...gambar-bambar yang dah diambil serta data....siampan dan lambir ekses kepada JPA...puak-puak nie bila mohon kerja kerajaan senarai hitam kan.....percayalah puak-puak nielah yang ramai berpusu-pusu nak berkerja dengan kerajaan.

Bagi kakitangan pula, mudah sahaja...masuk dalam rekod kakitangan....hentikan kenaikan gaji/kekanan. Bagi pilihan berhenti sukarela.....

Peniaga, ...selidik daftar perniagaan ssm, LHDN, dan aktiviti perniagaan. Buat audit percukaian.

Kepala-kepala pemimpin,...tangkap ISA kan......

Anonymous,  June 27, 2011 at 11:51 PM  

anon 11:02
kalau ada kelemahan kita betul kan.Anwar masa TPM x betul kena perambat itu lah umno x kira ko TPM..Pak Lah pun berundur.bukan pi ikut cina, keling hentam orang Melayu .Kalau dah moral rosak undur jer lah..jgn ajak org lain terjun sekali.Layak ke Hadi nak jadi PM?.MB terengganu sepenggal jer pun dah hancus.layak ker Mat sabun nak jadi PM? layak ke orang yg dibuang UMNO pasal rosak moral Nak jadi PM? Layak ke Nit Ajis nak jd PM?ker nak LIM KIT SIANG jadi PM? Kita sendiri boleh tahu jwpnya.Cetusan pembangkan hanyalah..China nak kuasa rembat hak orang melayu umpan anwar Jadi PM,keling tumpang semangkok itu jer.Melayu jadi balaci.

Anonymous,  June 28, 2011 at 12:02 AM  

Saya tak kira lah apa akan berlaku pada 9Julai nanti, rusuhan kak, banyak tangkapan kak, ala 13 Mei kak, tentera masuk kak, Amerika Syarikat cerubohi kak, PBB campur tangan kak , banyak yang musnah kak. Semuanya berkemungkinan. Tetapi yang pasti nya pada 10 Julai 2011 najis, bigmama dan baginda akan bangun bersama sama Chief Inspector Azilah Hadri dan Corporal Sirul Azhar Umar.

Anonymous,  June 28, 2011 at 12:16 AM  

Kasihannya MELAYU!

Anonymous,  June 28, 2011 at 12:36 AM  

Pengeluaran daging babi di Semenanjung Malaysia adalah 184,000 tan metrik setahun dan penggunaan per kapita daging babi ialah 20 kg setiap orang setahun.

Harga di ladang untuk babi hidup di Semenanjung Malaysia adalah RM 7.90 sekilogram berbanding RM9.50 sekilogram di Sabah dan Sarawak.

Kos pengeluaran ialah RM6.78/kg babi hidup. Kos pengeluaran akan meningkat sejajar dengan peningkatan kos makanan ternakan.

Bagi mengatasi masalah harga daging babi di pasaran tempatan ketika ini, J. Veterinar telah meluluskan 8 buah syarikat untuk
mengimport daging babi beku dengan jumlah keseluruhan 1,600 metrik tan dari abatoir luar negara yang telah diluluskan
oleh Jabatan.

J Veterinar tidak akan teragak-agak untuk
menambahkan lagi kelulusan import daging babi beku sekiranya perlu, untuk menstabilkan semula harga daging babi
di pasaran tempatan.

Kalu nak harga murah, lebih baik kita ternak sendiri kat rumah. Amacam...setuju?

Hoh! dah gile kerr aperr!!!

Anonymous,  June 28, 2011 at 12:47 AM  

aku bagi tau fakta sebenarnya...

tahun 2008 PRU BN lemah sbb umno pecah 2...geng pak lah dgn geng mahathir...bukan PKR atau Pas kuat pn..geng mahathir sabotaj tak puas hati dgn cara pak lah...cina dn india sabotaj sbb nak lebih imuniti dlm perlembagaan..tapi tu semua dah berakhir bila najib naik..geng pk lah dan mahathir dh bersatu..cina dan india dah mula kenal mana emas mana taik..tapi belum keseluruhan terutama si mata sepet tu..next pilihanraya confirm PR berak cair..geng2 atas PR dah tau..Dap babi je bole sengih skit2..kedah klantan PAS dah tak pasti..selangor dah terjunam..plau pinang je blum pasti...BERsih je harapan terakhir nk jatuh kerajaan..tapi sokongan rakyat tak de..diorang je berdegar2..sape nk jadi bodo macam diorang tu..lu fikir la sendiri..

Anonymous,  June 28, 2011 at 1:03 AM  

gua baru lepas tonton video zul kulim ceramah penerangan baru2 ni kat kepala batas..

gua mmg saspek bersih 9 julai ni agenda kepala butoh anuwar lahanat haram jadah punya plan..

kasi bikin huru hara semata2 nak selamatkan batang anu nya bila tiba 16 julai..

mmg anuwar tgh terperosok telur dia skrg ni..

lancarkan peluru berpandu patriot kasi cuci sama bersih..

Anonymous,  June 28, 2011 at 1:15 AM  

PKR diketergorikan dah nak lingkup..yg tinggal pun spesis mcm penzina dan peliwat jer yg masih tegar.Keling pun dah banyak angkat kaki..PAS dah x tentu hala kejap Islam kejap Perpaduan.Yang Pasti bulan dah kena jolok dgn roket.kesian aku tengok Melayu PKR/PAS.

Sepatutnya:

PKR: BERSIH kan dulu Penzina dan peliwat tu.

PAS: BERSIH dulu dari bersama dgn orang Kafir.

Segolongan Cina pun benci DAP..mcm mana lah satu Parti Islam boleh bersatu dgn DAP?

Bukalah mata wahai org islam..fikirlah apa yg pemimpin kamu nak selain sanggup menjual maruah Islam demi kuasa.Inikah orang2 harapan kamu?

Anonymous,  June 28, 2011 at 1:26 AM  

Jgn risau, lepas PRU13 ni BN masih kat Putrajaya. Cuma...nak dpt balik 2/3 tu memang susah lah.

Dlm PRU13 ni, UMNO berseorangan menentang Pakatan. Nak harap MIC, MCA & Gerakan, durang dah hancur.

Oh ya, UMNO cuma mendapat bantuan dari parti komponen BN Sabah & Sarawak. Kalau 2 negeri ni berpaling tadah, barulah Pakatan dapat merampas Putrajaya.

Jadi BN kena jaga baik2 2 negeri ni. Di Sabah, sudah banyak suara2 tidak puas hati dgn pentadbiran BN yg menganaktirikan Sabah sejak 30 tahun yg lalu.

Paling membimbangkan kebanyakan yg tidak puas hati itu adalah golongan muda & terpelajar. Kalau Pakatan memanipulasi golongan ini dgn menyuruh mereka berkempen di kampung2...bayangkanlah, mereka ini petah bercakap dlm mempengaruhi minda orang ramai...

Sabah & Swk menyumbang 56 kerusi parlimen. Kalau 56 kerusi ini berjaya dirampas Pakatan, UMNO terpaksa mempertahan mati2an 26 kerusi Johor dgn apa cara sekalipun.

Anonymous,  June 28, 2011 at 1:40 AM  

Bersihkan rumah Pee Gay Arr dulu dari perasuah peliwat pelanggan chinadoll dan drama king. Bersihkan pemilihan ranting cabang akar sampai ke pucuk belalai bengkok korang tu dulu.

Anonymous,  June 28, 2011 at 1:52 AM  

aku nak ketawa bila ada juak anjing PR ni berangan bole mng pru 13 nnt..lu pegi buat survey dulu la..org melyu 70% sokong bn..terima kasih kt kaum hawa myumbangkn 74%..india 55%..cina 45%..yg plg gua respek kaum muda naik ke 54%..dulu 45% pn susah dapat..populariti najib kekal 76%..anuar jatuh merudum tinggal 31% je.. nik aziz pn turun..mat sabu naik skit 43%..lim kit siang lebih tinggi 65%..sbb tu si anuar nk buat bersih.. mau kasi fofular la..bangkai tul mamat video seks ni..org pompuan satu malaysia benci kt dia..jantan sial yg curang..so bn pasti mng pru13..cuba jgn lupe diri lg dah la ye..org kita mudah lupe luka lama...

Anonymous,  June 28, 2011 at 1:52 AM  

Papa Gomo, U bilang betul. kalau melayu betul-betul hayati peristiwa 13 Mei, diorang tak jilat pungung bangsat nak buat Bershit tu.

Anonymous,  June 28, 2011 at 2:00 AM  

Aku terpanggil bila mengenangkan tanah runtuh di Hulu Langat Selangor.
Apa yang berlaku ada juga hikmah nya.
Mungkin Allah SWT memberi ingatan kepada orang Islam Malaysia Am nya dan di Selangor Khasnya.Sesungguh Allah mengambil awal nyawanya kerana ia sygnkan umatnya.Hampir kesemuanya adalah kanak2 dan ternyata syurgalah tempatnya kita doakan.
Hikmah yg kita dapat disini berlaku dinegeri pembangkang dan boleh dikatakan DAP juga berkuasa.Alhamdulillah disitu nampak kesepakatan orang Melayu.Bersama bangsa Melayu bantu membantu. Persoalannya dimanakah bangsa India dan Cina?adalah skit mungkin nak bilang dgn jari pun x sanggup.Siapakah yg memperdulikan nasib anak2 yatim yg lain? Orang Melayu juga yg uruskan ..mana DAP? mana INDIA?X pedulipun sama sekali pun, rakus merompak hak orang melayu di selangor..Inilah tanda bila bangsa asing diberi kuasa di tanah tumpah darah kita orang melayu.Bangunlah orang Melayu..x perlu ikut telunjuk bangsa pendatang ni..biar dia orang ikut telunjuk kita empunya tanah Melayu.bukan nak timbulkan isu perkauman tetapi sesungguhnya dia orang nak tak nak kena duduk bawah melayu..jgn sampai duduk sama rendah berdiri dia orang lebih tinggi dari Melayu.Kembalikanlah Selangor kepada orang Melayu sepenuhnya.Perlukah kita tunduk kepada himpunan BERSIH yg kita sedia maklum siapa penganjurnya?Renunglah orang Melayu..pernahkah keling tu perdulikan apa yg berlaku di hulu selangor.Sepatutnya dia di bawah telunjuk Melayu.

Anonymous,  June 28, 2011 at 2:38 AM  

apalah nak jadi Melayu?..lepas lap bontot cina..bontot keling pun jadi juga.Penzina,peliwat mainkan isu ekonomi rasuah..hasut org melayu.setahu aku perompak jer tahu dan suka kisah perompak.tuduh sana tuduh sini..walhal dia bapak rasuah..tidak masakan keling nalalerkek tu kaya kalau x kwn dgn dia.keling juga kwn baik dia bukan melayu, tu pun org melayu jadi buta.Cakap berapi2 mcm tong kosong.pakar ekonomi konon walhal masa dia TPM,Menteri keewangan ekonomi gawat giler time tu, dia kena perambat baru ekonomi ok.bukti langsung x ada.Nak buat kes pun x boleh,main cakap dan fitnah jer. itu pun melayu boleh kena kelentong.apalah bodoh Melayu ni?Baik dato t..fitnah ke? sampai gak mahkamah dgn bukti.itu pun orang Melayu percaya jugak dgn tin kosong peliwat dan penzina. hancur2

Anonymous,  June 28, 2011 at 3:15 AM  

Anon 1:52AM
jangan terlalu percaya dgn angka survey yg selalunya bergantung kpd pilihan jawapan objektif sama ada: 1.YA 2.TIDAK. Tanpa memasukkan pilihan jawapan yg lebih subjektif seperti 3.KALAU

Setahu saya, survey yg dijalankan biasanya cuma memungut sampel sekitar 500 - 1000 responden yg tidak langsung mewakili komposisi sebenar populasi pengundi.

Itu belum campur mereka yg tidak mahu disurvey kerana anti dengan penyelidik yg mereka anggap pro kerajaan (walaupun ia dilaksana oleh badan berkecuali).

Dan itu belum campur dengan responden yg terpaksa berpura2 menyokong kerajaan dlm survey kerana takut hilang kerja kalau terang2an menyokong pembangkang.

Dan belum dimasukkan lagi kakitangan bawahan yg terpaksa ikut suara boss supaya menyokong kerajaan, tapi semasa pilihanraya tetap mengundi pembangkang.

Sebab itulah jangan terlalu percaya dgn survey. PENGAJARANNYA: jangan selesa dengan angka melayu 70% sokong bn.

Kalau ditakdirkan rupa2nya hanya 55% melayu yg menyokong bn...keadaan akan berpihak kpd Pakatan. Seperti yg saya nyatakan, PRU13 kali ini, UMNO hampir keseorangan menentang Pakatan.

Pakatan cuma memerlukan 45% undi melayu & yg selebihnya sudah tentu akan diisi oleh kaum cina & india.

Secara jujur, Bn perlu bekerja lebih keras utk mengekalkan sokongan melayu.

Perlu ditekankan semula: PRU13 KALI INI, UMNO HAMPIR KESEORANGAN MENENTANG PAKATAN!!!

Buatlah sesuatu! Kalau mau mengekalkan kuasa di Putrajaya!!!!!!

Usop Wilca,  June 28, 2011 at 3:31 AM  

dh 500 tahun kena jajah pun masih jgk nak ikut telunjuk bangsa lain. tak sedar2 lagi. dok nk ikut jugak paria tandey tu. aku nk tengok brapa ramai melayu bodoh yg pi berhimpun kt sana. Jangan sbb BERSIH Arsenal tak jadi datang Malaysia sudah. Memang aku hentak jugak Ambiga Murtad ni.

Anonymous,  June 28, 2011 at 4:49 AM  

Aku harap PDRM terus tangkap bawah ISA mereka yang menganjurkan perhimpunan bersih. Jangan berlembut lagi. Keadaan dah tak terkawal sekarang. Laporan polis pun dah hampir 1500.

Semua orang dah bosan politik jalanan.

zainalsamsudin June 28, 2011 at 5:23 AM  

dalam pas juga masih ada yg ada ketika itu tapi masa tu dia orang campur entah menyorok kat mana ketika itu...sekarang dia orang ini semuanya buta....kalau nak tahu tanya lah bapak2 kita yang ada ketika itu terutama yg masih ada di kg baru kl, gombak, kelang pj, dll di sekitar yang sekrang ini depanggil lembah klang....harap geng2 yang dulu2 keluar sekiranya diperlukan walau pun dipenghujung usia semangat masih membara ....demi bangsa, agama dan negara,,, demi anak cucu kita yg akan kitang tinggalkan ayuhhhhhh...

Anonymous,  June 28, 2011 at 6:46 AM  

tu pasal Gomo Papa Kutty ...perangai hang teruk ..Wardina dah masuk pakatana...aku nak Wardina masuk Puteri UMNO...aku kan Pemuda UMNO....

Anonymous,  June 28, 2011 at 6:51 AM  

semasa perhimpunan BERSIH, ayuh beramai2 bawa parang panjang, bawa sekali anak2 anda, kalau boleh berikan juga parang kepada mereka.

Mana2 yg belum ada parang, belilah & asah tajam2. Ayuh semua! Jangan teragak2 melibas parang anda! Biar putus! sehingga ke akarnya!!! Biarlah lalang & semak samun di rumah anda ditebas, untuk mengelak ular, nyamuk & tikus bersarang.

Bersama2lah kita bergotong-royong membersihkan kampung & kawasan kejiranan, agar bebas dari penyakit!

Tidak perlulah keluar berdemonstrasi. Lebih baik buat gotong-royong kebersihan & mengeratkan lagi hubungan sesama jiran, tidak kira melayu, cina atau india.

UMNO@Bebal,  June 28, 2011 at 7:29 AM  

Tuntutan Bersih 2.0:

1] BERSIHkan Senarai undi
2] Mereformasikan Undi Pos
3] Penggunaan Dakwat Kekal
4] Akses Media yang Bebas dan Adil
5] Tempoh Kempen Minima 21 hari
6] Kukuhkan Institusi Awam
7] Hentikan Rasuah
8] Hentikan Politik Kotor

Jom Berubah....Yang berani berubah akan turun 9hb Julai 2011.

Yang takut akan bebal dulu, kini dan selamanya.

Anonymous,  June 28, 2011 at 7:35 AM  

Kenapa PEMUDA anti Bersih 2.0..bangang ke ape? atau memang bebal.

Anonymous,  June 28, 2011 at 7:41 AM  

Sedap sangat ke pantat wardina tuh? Ambiga punya lagi best-lemak berkrim disukai ramai PAS.

Anonymous,  June 28, 2011 at 8:07 AM  

ari ni Wardina...esok Lisa surihani...lusa diana danelle...tulat ntah saper lagi...Ruminah sidek kut

mae1000 June 28, 2011 at 9:17 AM  

1. Salah UMNO jugak sebab mereka juga yang menekan penyiaran maklumat tentang 13 Mei, kononnya untuk mengambil hati rakan-rakan Cina. Saya rasa, sekarang pun Najib dan Muhyiddin tak suka hal 13 Mei di gembar gemburkan.

2. Apa point-point yang BERSIH mahu ? Boleh sesiapa beritahu laman web mereka ? Saya tak faham hujung pangkal kemahuan BERSIH. saya dah mengundi berkali-kali, tak ada masalah langsung.

Anonymous,  June 28, 2011 at 9:32 AM  

satu maklumat untuk anda..

matlamat bersih2.0 tak akan tercapai sbb kekotoran tersiratnya rakyat dah nmpk..terkini pn smbutan makin hmbar..mereka dh terdesak ni..mngkin himpunan bersih ditangguhkan atau himpunan berkelompok dalam kawasan berlainan..pejuang2bersih bnyak dah slow takut dgn situasi terkini..tunggu arahn bos atas tu je..anwar gunakan bersih untuk selamatkn diri..kes video lucah dan liwat sbbkn karier dia tinggal nyawa2 ikan..smua orang tau tu mmg dia dlm video tu..cuma tunggu mahkamah sah kn..kalau sebut skarang dituduhfitnah puak dia..mana nak lari bro...

mae1000 June 28, 2011 at 9:33 AM  

Tuntutan Bersih 2.0:

1] BERSIHkan Senarai undi - Demo boleh selesaikan kemahuan ? Kenapa tak cuba tolong SPR ?

2] Mereformasikan Undi Pos - Reformasi macamana ? Cuba detailkan. rakyat nak faham jugak. Jangan setakat tahu gun bahasa bombastik tapi kosong.

3] Penggunaan Dakwat Kekal - Masih boleh dipersoalkan keberkesannannya. jangan ingat semua pengundi setuju. Sudah bincang dengan rakyat ke , atau guna kepala otak sendiri aje ? Dia singat kepala hotak dia bagus sangat, semua cadangan dia mesti diterima begitu saja ?

4] Akses Media yang Bebas dan Adil - Internet sudah ada, tapi setakat mana media ini digunakan ? Tak nampak ada satu laman canggih yang telah dibuat. Pandai cakap saja. Ada peluang tapi tak pandai guna. Itu satu contoh saja. Jangan nak cakap pasal media lain. Yang free pun tak pandai guna, inikan pula yang perlu kos banyak (media cetak dsbnya). nampak sangat bodohnya.

5] Tempoh Kempen Minima 21 hari - Ini subjektif, rakyat pun boleh persoal keberkesanannya. dah bincang dan dapatkan konsensus rakyat ? Asal pendapat dia saja betul ? Nak mintak tempoh minima pun buat demo. Bebal betul.

6] Kukuhkan Institusi Awam - Demo boleh selesai masalah ? Tambah masalah dan menyusahkan institusi awam ada lah. Betulke instutusi awam tak kukuh ? Apa cadangan untuk kukuhkan institusi awam ? taunya nak demo, tapi idea nak kukuhkan tak pulak ada. Tanda orang bebal.

7] Hentikan Rasuah - Budak-budak pun boleh cakap. BErilah cadangan. rasuah hal serius, kena teliti hingga ke akar umbi. Buatlah kajian macamana nak hapuskan rasuah. Bukan buat demo. Kalau setakat nak melalak, boleh blah.

8] Hentikan Politik Kotor - Baik bercakap pada diri sendiri sebelum cakap pada orang lain.

Anonymous,  June 28, 2011 at 9:33 AM  

BERSIH 2.0 = Menjilat bontot Ambiga. Lantik si kafir itu jadi ketua untuk menghuru-hara negara! Amatlah Islamiknya kalian semua!

Anonymous,  June 28, 2011 at 10:22 AM  

woi bodo para demo-wan,awek ak dok keje kat kolumpo tu,saing2 aku,adik2 aku,ak x kira korang anti gov ke pro gov ke,ada terusik benda2 aku,jihad fisabilillah la korang atas jalan 2,skg la si keling paria n kauvanis cina 2,blkgkan sama melayu.if ada mslh,kita selesai sama2,bkn menyalak bwh bontot dorang.KL-pis y'all

Anonymous,  June 28, 2011 at 11:16 AM  

bebal 7:29

Ko tengok video johari Abdul tu..kah..kah..kah..ko melayu x sedar diri....apa yg bersihnya..ko bersih dulu bontot ko...tipah tertipu juak2 penjilat bontot penzina china doll.ko terus jelah bebal 9 julai ko tu.Dasar ko melayu paria.Penjilat tegar penzina dan paria

Anonymous,  June 28, 2011 at 12:31 PM  

Bapak saudara aku putus kaki pasal kena jerangkap samar perbuatan komunis lancau, sial, lahanat. Aku takkan lupa. Masa aku tengok penyapu kat gambar tu, aku jadi dendam semacam. Kalau Chin Peng dibenarkan masuk, kalau dapat peluang aku akan panggang dia hidup2 ! Kepada kamu org.2 PAS, PKR, ingat kalau kamu sokong DAPig kamu boleh senyum...anak cucu kamu akan merasanya bila korang mampus nanti ! Ingat tu !!!

Anonymous,  June 28, 2011 at 12:46 PM  

Semasa 13 Mwi 1969, perintah berkurung dikenakan, sesiapa yang keluar rumah lebih dari jam 10.00 malam kalau tak silap akan ditahan. Aku masa tu masih kecik tapi aku ingat cina penjual ikan tak masuk kampung hari tu dan ayah serta datuk aku menyimpan parang yang diletak atas alang dan besi paip yang dipotong runcing dicacak sekeliling rumah untuk menghadapi kemungkinan diserang oleh kaum cina. Sebelah malam tv hitam putih di rumah datuk aku aku masih ingat ada siaran langsung tunku abdul rahman menangis mintak rakyat semua bertenang dan berdamai. Aku dapat merasakan suasana yang sungguh tegang masa itu walaupun aku belum bersekolah.

Anonymous,  June 28, 2011 at 12:55 PM  

Di zaman persekolahan aku tahu ramai orang cina dewasa waktu itu sangat menghina orang melayu dengan berkata melayu balik ke hutan, ini pekan orang cina punya.

Anonymous,  June 28, 2011 at 1:11 PM  

Agaknya mak bapak penyokong PR ni tak pernah rasa kot?. Atau diorang ni tak tahu sejarah. Mak bapak org dulu2 berjuang menghalau penjajah yg diorang ni pulak berjuang mewujudkan panjajah. Org dulu sanggup mati pertahankan demi bangsa melayu tapi diorang sanggup mati demi bangsa lain. Ish ish ishhh. Pemimpin pas pun sanggup mati sapa yg ganggu karlpal singh. Dulu masa belum kenal lain ceritanya. Samalah penyokongnya bapak borek anak rintik. Ambiga kencing berdiri penyokongnya kencing berlari

Tuan Tanah June 28, 2011 at 1:29 PM  

yang turun bersih 2.0 kali ni bahlul2 pas je..orang2 cina x kan keluar punye.tu sebab ambiga paria cakap dia x heran dengan perkasa dan pemuda umni sebab dia tau kalau apa2 jadi between orang2 melayu sendiri...orang2 pas jangan jadi bodohlah

Anonymous,  June 28, 2011 at 2:05 PM  

Nazri Aziz menjelaskan kos sewa untuk dua kediaman rasmi itu adalah berjumlah RM32,972,115.55, kos baik pulih RM3,581,744.78, bil elektrik RM10,267,868.15 dan bil air RM1,967,386.55 untuk satu tahun.Lebih tepat lagi, sejumlah RM48,789,115.03 dibelanjakan termasuk kos sewa, kos baik pulih, bil elektrik dan bil air.

Anonymous,  June 28, 2011 at 2:14 PM  

Ha ha ha.. Org pas memang dah lama jadi bodoh. Sebab adanya org bodoh seperti pas la kaum lain makin naik. Nak guna kalimah allah pun nik aziz luluskan. Gunalah sebanyak mana diorang nak guna. Dgn umno jgn harap la nak lulus. serupa macam negara arab lain. Semua boleh dicucuk macam lembu. Ada minyak bagi pada yahudi dan amerika. Rakyat pelastin dibiar mati kebuluran angkara akur kehendak yahudi. Ada ulamak dari al azhar mesir yg berjiran dgn palestin pun tidak mahu berbuat apa2. Mahathir Mahafiraun yg digelar oleh ulamak pas yg sepatutnya dok rumah jaga anak cucu tapi sanggup membela rakyat palestin. Nik aziz sampai sekarang tetap tidak mahu melepaskan jawatan. Dialah pemimpin paling tua tak sedar diri kemaruk kuasa. Jaguh kampung. Dia ingat tanpa dia pas mampus. Tanpa nik aziz pun pas tetap mcm sekarang tetap bodoh mcm dulu. Islam itu satu dunia tetapi islam pas malaysia saja. Pandai suh blaja bahasa arab. Tapi masib org arab tak pulak pergi bantu sebab seronok ada jawatan.

Anonymous,  June 28, 2011 at 2:33 PM  

Pas for all...DULL.
Parti dungu dari nenek moyang....sampailah ke cicit..piut...miut.

Anonymous,  June 28, 2011 at 8:12 PM  

Anon umno @bebal,
tuntutan bersih 2.0 yang ke 9. Hapuskan IC palsu yang sudah di berikan kepada warga asing.

NN@KD,  June 29, 2011 at 1:19 AM  

Mari kita ramai2 bagi penyapu pulak kat BABIGA PARIA tuu.Jangan lupa beli penyapu banyak2 dan turun menentang BABIGA PARIA!!!

Anonymous,  June 29, 2011 at 1:38 AM  

la..tak hbis2 lg..
ala..klu psl burit..psl duit..psl kuasa..tak payah la masing2 nk tunjuk baik..hipokrit..manusia ni sama aje..au dgr puak2 datok2 melayu islam ni ketawa berdahak2 pun dah naik meluat..klu puak cina takdak berdahak2 cmni..klu dh ada bukti tu checkmatekan aje mcm csl tu..abih cerita tak pyh dok buang masa nk berdahak2..lg berdahak lg nmpk kepala puki masing2 tu..

anon 5.17.,  June 29, 2011 at 2:17 AM  

13 may 69 cita dulu2.......
modal ameno nak takutkan melayu.
maklumlah...ameno perikatan dah hilang 2/3 kerusi parlimen,2 3 negeri ameno tumbang.

siasat betul betul.....siapa punya angkara tercetusnya 13 may.dap ke gerakan?

jangan lupa kawan2....9julai nanti,kita tunjukan kuasa rakyat,kuasa keramat.



anak muda bangun melawan.....

Anonymous,  June 29, 2011 at 8:37 AM  

sudah la melayu2 sekalian...apa yg korang nak kecoh psl BERSIH...jgn la ikut menari dgn rentak yg dorang mainkan...kalau kita ikut..yg menang dorang...dorang mmg tunggu peristiwa 2007..sapa yg rugi...kita sepatutnya jgn menunjukkan kebodohan dan kelemahan kita di blog...sekadar baca dan memberi komen yg membina sepatutnya..bukan dgn memaki hamun dgn kata2 yg lucah..nampak sgt perangai org melayu yg tak ada perubahan..walaupun kemajuan dah berubah...korang ingat dgn bawak motor ramai2 pegi serang bangunan PKR tu boleh convinced org ker...lagi terkena batang hidung adala..pegi explore blog2 dorang..itu semua point2 dorang utk jatuh kan org melayu...mcm ada blogger ckp kat forum ni..cina tak keluar masa perhimpunan nnt..so buat apa kita org melayu nak keluar...dgn secara tidak langsung kita sbnrnya dah cerdik dan dah tahu apa sebaliknya agenda BERSIH...biarlah dorang buat, keputusan ttp pd kerajaan..kalau kerajaan tak luluskan apa dorang boleh buat...jgn takut la..korang ingat dorang nak sgt ker 13may jadi balik...dorang dah buat empayar bisnes kat malaysia dan kalau 13may jd, sekelip mata ekonomi dorang jatuh tau...dorang tau selagi ada sultan or agong, dorang boleh menyalak jer..jgn harap nak memerintah...dlm parlimen 45% kerusi dah di kuota utk melayu..yg balance tu india dan cina...matematik mana yg kata cina or india boleh memerintah...kita jgn risau lah psl timur tengah..yakkan jd kat malaysia..percayalah unless org melayu sendiri yg buat...Malaysia negara membangun dan we got something to lose not like gulf country, they got nothing to lose...jgn la kita org melayu cpt melatah dgn drama2 provokasi lawan...Lagu M. Nasir ada menyebut..masuk tempat org bawak otak bukan pisau...Kerajaan bagi duit suruh study supaya dpt membangun kan ugama, bangsa dan negara..bukannya nak kutuk2 org dgn kata2 lucah...apa yg korang dpt...inilah masalah melayu..perasaan dengki, dendam, perasaan tak puas hati, nak tunjuk hero tak pernah pupus...macam mana nak maju...jgn ckp jer pandai..mcm tin kosong...pegi la explore blog2 dorang..banyak kerajaan buat kena batang hidung sendiri...itulah akibat kalau bukak pekung di dada..kita ni sbnrnya dah hanyut dgn provokasi2 dorang..sbb kita penibuk dan nak sgt jaga tepi kain dorang smpi kain sendiri koyak pun tak sedar...sekali lagi saya ingat kan kita org melayu jgn lah terpedaya dan cpt melatah...jgn jd menang sorak kampung tergadai...dorang bukak karaoke, customer yg ramai sapa?..dorang bukak disco, customer yg ramai sapa? dorang bukak massage center, customer yg ramai sapa?...BERSIH buat perhimpunan, korang pun nak buat..kita sepatutnya cari idea lain utk tarik org supaya tak join..tp sebaliknya kita pun buat jugak..so kita pun sama mcm dorang gak lah..takde beza...kalau korang kutuk dorang..kan tekena kat hidung sendiri...patutnya kerajaan buat sesuatu utk rakyat supaya tidak tertumpu pd BERSIH..cuba pd 9 julai nnt kerajaan buat something kat SIC utk menarik budak2 muda ataupun buat majlis makan free dr pagi smpi ptg yg jauh sikit dr BERSIH ataupun buat konset free kat stadium bukit jalil dr pg sampai ptg..jgn lah buat kat KL jer..buat jugak kat negeri2 pd ms serentak ngan BERSIH..baca apa yg rakyat suka,,jgn pikir apa yg menteri2 suka...ini tidak..kita pun nak buat demonstrasi gak....pening2...

Anonymous,  June 29, 2011 at 9:02 AM  

NN@KD gua setuju ! Kita sapu muka Ambigai tu ramai2. Bangang punya betina !!!

Anonymous,  June 29, 2011 at 10:54 AM  

sapu melayu ni cin GERAKAN parti komponen Barisan Najis BN la babi woi

tu pun payah paham ke babi >??

ke nak kena lanyak smpai keluar isi perut masa BERSIH ???

Anonymous,  June 29, 2011 at 12:59 PM  

hello lim kit siang aka ketua mafia video seks sama MUMMY FOO ada kah.

Anonymous,  June 29, 2011 at 1:05 PM  

yang memulakan 13mei parti gerakan, skang nih gerakan geng sape???

Anak Perelih June 29, 2011 at 5:42 PM  

"sedar betapa penting memelihara KeSultanan Melayu"...

ya setuju... maka CELAKALAH MAHATHIR kerana pernah menghakis kuasa raja raja Melayu melalui 2 pindaan perlembagaan....

Anonymous,  June 30, 2011 at 11:27 AM  

kalau pru nanti kasi la pembakang kuar 30 mins atau 1jam slot kat tv tu bagi depa cakap hujah2 depa kesian la ini negara demokrasi baru adil

Anonymous,  June 30, 2011 at 3:50 PM  

Sapa memerintah malaysia selama lebih 50 thn? melayu gak

Sapa yg menerima bangsa lain untuk merdeka? melayu gak

sapa yg buat satu malaysia? melayu gak

sapa yg bagi project2 kerajaan kat cina? melayu gak

sapa yg jadi alibaba bila dapat project pas2 bg kat kaum cina? melayu gak

sapa yg kurangkan kuasa sultan melayu? melayu gak... silap, mamak kot... hahahahhaha

sapa yg rapat ngan towkey2 judi? melyu gak

sapa jadi pengerusi syarikat judi? melayu gak

so sapa nak jadikan bangsa malaysia ni jadi 1 malaysia? melayu gak


so aku nak tanya hang semua... salah sapa semua ni?

a) cina
b) india
c) melayu

ko org pilih laaa sendiri.... hahahahhahahahahaha

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP