Sudah Sampai Masanya UMNO Ketengahkan Muka Baru

Wednesday, June 8, 2011





Keputusan terbaru pemilihan PAS membuktikan bahawa ianya bukan lagi didominasi oleh golongan ulamak tetapi lebih menampilkan yg bukan ulamak termasuk yg bukan berpengajian sekolah pondok. Soalnya adakah ini akan menjadikan parti ini lebih menarik kpd orang muda Melayu dan kpd bukan Islam?

Apakah golongan Melayu profesional akan lebih tertarik kpd PAS selepas ini? Kita harus menduga bahawa apabila Melayu serik dan meluat dgn UMNO seperti yang terjadi sekarang, maka satu trend baru akan muncul yg akan menguntungkan PAS selepas ini, dan ini akan menjadikan PRU 13 LEBIH MENCABAR. Boleh kah kerajann menukar imej BN khususnya UMNO ? Apakah UMNO akan lebih sanggup untuk mengemukakan muka muka baru nanti apabila tiba PRU13?


Maka sudah menjadi lebih penting bagi kita untuk mengutip isu isu yang boleh mendedahkan siapa sebenarnya orang orang baru dalam kepimpinan PAS sekarang.


Adalah menjadi lebih penting selepas ini untuk UMNO bergerak secara lebih berhati berhati agar tidak menonjolkan diri secara negatif dan tidak terlibat dgn kontroversi. Muka muka yg kontroversial harus di ketepikan agar perasaan meluat pemilih tidak meningkat.


Sudah tiba masanya UMNO mencari kesanggupan untuk menarik dan mengenengahkan muka muka yg ada kredibiliti dan bersih. Kuota untuk golongan profesional dan sektor2 lain mungkin boleh di gunapakai dm mencari nama nama baru? Biar ada orang ugama, pegawai2 yg banyak berjasa di sesuatu lokasi, serta juga nama nama terkenal di tonjolkan sebagau bukti kepimpinan Najib amat menarik dan ada kelainannya.

Sekian, terima kasih.

Kiriman Emel

Gomo nampak point di sini adalah muka baru yang harus UMNO tonjolkan dan ketengahkan dalam menawan hati para pengundi di setiap kawasan yang ada. Calon lama ada yang sesuai dan ada yang tidak sesuai namun harus kita ingat matlamat kita adalah menang pilihanraya.

Gomo juga nak nyatakan di sini bahawa Undi kaum Cina 80% memihak kepada Pakatan Pembangkang. Melayu pula mungkin sekitar 25%. Itu penilaiaan Gomo sepanjang terlibat dengan pilihanraya yang di adakan dan melihat sentimen yang ada waktu ini.

Jadi untuk itu adalah wajar bagi UMNO untuk memastikan kerusi yang di tandingi UMNO mewakili BN kelak Menang walaupun dengan majority 1 undi sahaja.

Kemenangan UMNO di semenanjung dan Sabah serta PBB, PRS,SPDP di Sarawak iaitu kerusi Bumiputera memberikan Kemenangan buat Barisan Nasional dalam mempertahankan Putrajaya.

Ingatlah bahawa Kaum Cina sudah tidak mampu mengunyah lagi gula gula yang di beri oleh kerajaan BN selama ini. Mereka dahagakan kuasa, mereka lapar dan DAP memberi mereka ruang dalam meratah apa yang ada.

UMNO Mesti MENANG


Psssttt.... Nak simpan apa lagi hal ni jika dah terbukti Cina tak menyokong MCA, GERAKAN?

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

22 comments:

Tuan Tanah,  June 8, 2011 at 10:43 AM  

D.S Najib tolonglah amik berat eprkara2 yang macam ni..jangan sbb dok takutkan pemimpin2 umno yang nak penuhkan poket sendiri ni merajuk,bangsa melayu tergadai nanti..pegi mampuslah kalau diorang ni nak merajuk ke,nak lompat parti ke yang penting rakyat bawahan ni nampak perubahan umno..Dato Seri kena ingat tau denyut nadi rakyat yang Dato sendiri laung-laungkan sebelum ni..BERANILAH AMBIL RISIKO HILANG KAWAN DARI HILANG BANGSA SENDIRI DI TANAH MELAYU NI..JANGAN KITA BIARKAN BANGSA MAKAN BABI TERUS BERKUASA KELAK BINASALAH BANGSA

MARI KITA DESAK KERAJAAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN UNTUK BINA BANGSA MALAYSIA!!!

MAMAK MUDAH LUPA,  June 8, 2011 at 11:28 AM  

KUALA LUMPUR, 7 Jun: Setiausaha Agung PKR, Saifudin Nasution Ismail menyifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar) sebagai ahli politik yang haprak apabila menuduh Karpal Singh berjaya menyekat PAS laksana hudud.

Ini kerana, ketika Dewan Undangan Negeri Kelantan meluluskan rang undang-undang jenayah Syariah II yang di dalamnya terkandung undang-undang hudud, Dr Mahathir yang menyekat pelaksanaannya.

Ia disekat melalui satu surat amaran yang dihantar beliau selaku Perdana Menteri kepada Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz pada tahun 1993 lalu.

Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud) telahpun diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan pada tahun 1993.

Ini berikutan dengan janji PAS untuk melaksanakan Hukum Hudud pada pilihanraya 1990.

Selepas muktamar PAS baru-baru ini, Tun Dr Mahathir melalui blognya menulis dengan berkata, Karpal yang berjaya menyekat mendirikan negara Islam yang akan kuatkuasakan hukum hudud sudah tercapai.

"yang menang besar ialah tokoh yang tidak hadir dan bukan pun ahli PAS. Ianya ialah Karpal Singh. Perjuangannya supaya PAS gugurkan matlamat untuk mendiri negara Islam PAS yang akan kuatkuasakan hukum hudud sudah pun tercapai," tulis Mahathir.

"Dr M hantar surat amaran kepada TG Nik Aziz jangan laksana hudud, aneh hari ni Dr M kata Karpal berjaya sekat PAS jalankan hududd...haprak!" tulis Saifudin (gambar kanan) dalam Twitternya.

Bagi beliau, Dr Mahathir tidak layak bercakap Karpal anti Islam.

"Mesej saya mudah Dr M tak layak langsung cakap Karpal anti Islam sebab rekod Dr M sendiri paling membenci Islam," tegas Saifudin yang juga anggota Parlimen Machang, Kelantan.

Menurut beliau, Dr Mahathir pernah berkata kalau dibuat hukum hudud habis orang Islam mundur sebab kena potong tangan..."hari ini Dr Mahathir salahkan Karpal."

Bagi beliau, Karpal sekurang-kurangnya tidak menyekat bantuan untuk Sekolah Agama Rakyat namun Dr Mahathir membuatnya!

"Sebab katanya sekolah agama ajar murid benci pemerintah ...siapa sebenarnya benci Islam?" soal Saifudin.

Bagi Saifudin, kalaupun Karpal tolak negara Islam dan Hudud beliau boleh memahaminya sebab dia bukan Muslim, tetapi Dr Mahathir tentang negara Islam dan Hudud, ini yang beliau tidak dapat faham.

Surat Dr Mahathir

Surat Dr Mahathir sampai kini masih diingati oleh Tuan Guru Nik Aziz hatta dalam satu majlis baru-baru ini.

“(Tun) Dr Mahathir (ketika itu perdana menteri) datang ke Kelantan memberi amaran sekiranya (kerajaan) Kelantan laksana hudud, kerajaan pusat akan mengambil tindakan.

“Sebelum ini, Kelantan pernah digantung perlembagaan oleh Mageran… Jadi kalau (kita) tak boleh buat semua, jangan kita tinggal semua,” katanya.

“Kalau kerana hukum hudud, satu Kelantan kena Mageran… dan kerajaan Kelantan nak digantung oleh kerajaan pusat, (jadi) itu tak cerdik,” kata Nik Aziz dalam satu dialog bersama penulis blog dan facebook di Hotel Grand Season di ibu negara, baru-baru ini.

Mursyidul am PAS itu berkata, sekiranya ketiadaan kuasa untuk melaksanakan undang-undang tersebut, maka tidak boleh ditinggalkan semua undang-undang berkenaan.

Dengan mengumpamakan tindakannya itu sebagai seguni beras, katanya, sekiranya tidak mampu untuk membawanya, maka “diambil secupak-secupak” sehingga habis.

“Oleh itu, kita tak laksana hudud (keseluruhan), tetapi kita laksana (Islam) satu persatu. Alhamdulilllah kaum Cina dan India menyokong PAS,” katanya yang mendapat tepukan kira-kira 130 penulis blog dan pemilik Facebook.

Anonymous,  June 8, 2011 at 11:31 AM  

TAK PAYAH KITA RUJUK MEREKA SEBAGAI GOLONGAN PROFESSIONAL...WAJAR DIRUJUK MEREKA INI SEBAGAI GOLONGAN SEKULAR!

Anonymous,  June 8, 2011 at 11:36 AM  

sejak bila pulak UMNO nak laksanakan hudud? kah kah kah....UMNO bukan saja bapak sekular di Malaysia ni, tapi kepala bapak dia.

Anonymous,  June 8, 2011 at 11:39 AM  

Betul tu 53 tahun memerintah tapi tak pernah nak laksanakan hudud hukum islam...UMNO SEKULAR TOTOK TAHAP PANDI KUTTY.

Abu Garcia,  June 8, 2011 at 11:50 AM  

PAS bukan ancaman lagi kerana mereka dipimpin golongan sekular.

PAS tidak lagi akan mempergunakan Islam untuk mendapat kuasa. Semua ini tidak lain dan tidak bukan adalah anugerah Allah Taala kepada umat di Malaysia.

Berkat usaha semua pihak melaksanakan solat hajat beramai-ramai, maka Allah telah mendorong hati para perwakilan PAS untuk menolak tindakan mempergunakan Agama Allah sebagai mainan politik. Hasil dan petunjuk ini harus kita terima kerana kita harus mensyukuri nikmat dariNYa.

Syukur Alhamdullillah, kerja UMNO sebagai pembela ummah semakin mudah kini kerana tembelang golongan tersebut sudah terburai. Kini mereka tidak lagi boleh terus-menerus menipu ummah, mereka tidak lagi boleh mengkafirkan golongan bukan sealiran mereka.

Semoga ahli-ahli parti PAS semakin sedar dan bermuhasabah diri bahawa pihak yang benar selalunya memperoleh kemenangan seperti yang dikehendakiNYA. Sesungguhnya apa yang tersurat ini adalah hikmah yang dikurniakanNYA.

Di pihak UMNO, teruskanlah perjuangan, tinggalkanlah kebatilan dan kemungkaran. Pilihanraya mungkin tahun depan. Persiapkan diri dgn mengenalpasti calon-calon yang berwibawa di setiap DUN dan Parlimen. Siapa tahu kita akan memperolehi kemenangan yang lebih besar walaupun parti komponen yang lain gagal.

Bakal calon tidak semestinya memegang sebarang jawatan dlm parti. Asalkan mereka itu cuma ahli biasa yang mungkin dapat berkhidmat dgn lebih baik kpd rakyat.

Kepada semua ahli parti yang berjawatan, ingatlah sekiranya anda tidak terpilih sebagai calon, bermuhasabahlah kerana ini ketentuan Illahi. Banyak-banyak bersabar dan berisytifar kerana ini kerja Tuhan. Pastinya ada hikmah di sebaliknya.

hassanbasri June 8, 2011 at 11:51 AM  

Tulah pasalnya Firdaus anak gemulah megat junid beriya-iya jual muka dengan poster kat kota damansara kononnya inilah muka baru (bakal) DUN Kota damnsara. Sambut hari guru..poster muka dia. Taipusam poster muka dia.Hari ayah mak muka dia poster. Tapi sayang, nak masuk masjid & surau kononnya nak bagi sumbangan, tak ada respon. Sekolah bolehlah masuk.bagi sumbangan sana sini

Anonymous,  June 8, 2011 at 12:03 PM  

sebut UMNO..sama je muka baru ke lama ke.main politik dengan satu matlamat iaitu MASHUK, MASHUK. Bohong berjuang agama bangsa dan negara. Kena gempak oleh cina tentang biasiswa JPA..uhh seyap. Mana keris telanjang (tak dak sarung tu).

UMNO@fcuk,  June 8, 2011 at 1:00 PM  

Tak bawah ke tengah ke tepi...UMNO bakal diharamkan...Jom berubah..jgn tunggu karam.....Jom turn 9 Julai ..Yg berani berubah akan turun ..yang penakut dgn perubahn akan duk celah kangkang isteri....Melayu mesti berani...

Anonymous,  June 8, 2011 at 1:05 PM  

Ni haprak2 PAS...hangpa baca betul2 surat TDM pada MB bangang hangpa dulu. Awat tak suruh Nik Aziz bacakan kat hangpa dan tunjukkan isi surat tu.
Biawak betul baca tak tp dok kutuk orang. TDM minta PAS tu yg Nik Aziz MB bahlol hangpa tu laksanakan dulu hukum hudud kat Kelantan dan akan ambik sebagai model jika ia berjaya. Dia tak le ugut kat jangan laksanakan hudud. Nik Aziz temberang kat hangpa pun hangpa tak sedaq.
Awat tak laksanakan bila TDM dah bersara. Takkkk...dok cakap hukum hudud le negara islam le...mana dia? HamPAS je....ITU baru kepala bapak NIK AZIZ. Jangan nak tipu orang lain lagi le...hangpa semua kena kelentong dengan pemimpin hangpa tu...POraahhhh

Anonymous,  June 8, 2011 at 1:28 PM  

Nik Aziz Kala Dewata Sigaraga penjaga gunung ganang laut segara semakin gila kahkahkahkah. Kaki putar belit... pembongak! Takebeer!

Anonymous,  June 8, 2011 at 2:40 PM  

....x best le gomo ko terlibat dgn cite berbentuk analisa mcm ni ko bukan pandai sgt pun! cite lucah & fitnah xde ke Gomo?

Anonymous,  June 8, 2011 at 3:05 PM  

BIAR HILANG NYAWA: Najib ikrar pertahan Putrajaya daripada sebarang cubaan MERAMPASNYA. <<< Tak setujulah dgn tajuk ni. Pernyataan ini seolah2 Putrajaya itu hak milik BN.

Najib perlu ingat, Msia adalah negara demokrasi. Putrajaya itu milik rakyat & BN hanya diberi kuasa oleh rakyat utk mentadbirnya.

Andai kata ditakdirkan sebuah parti politik yg baru (tak semestinya PERIKATAN), telah mendapat kepercayaan rakyat utk mengambil alih Putrajaya, apakah kerajaan baru ini boleh dianggap merampas Putrajaya?

Kadangkala ucapan berapi2 kalau tidak berhati2 akan memakan diri sendiri. Masih ingat dengan kenyataan najib yg mengatakan,"TIBALAH MASA UNTUK MERAWAT NEGERI KELANTAN"? Pernyataan itu mungkin memberi semangat kepada pro BN, tapi makin menghiris hati rakyat kelantan yg pro PAS. Kesannya sokongan rakyat kelantan makin padu kpd PAS.

Anonymous,  June 8, 2011 at 3:18 PM  

HAHAHA..SIAPA YG NAK DIKETENGAHKAN MUKA BARU TU???

ANAK MAHATHIR KE?? KE KJ?? HAHA

ATAU PAPAGOMO BAGI SIGNAL SURUH NAJIB BERSARA?? GANTI DGN MUHYIDDIN?? HAHHA

UMNO SUDAH BERGOLAK NAMPAKNYE.

TIDUR SUDAH TAK LENA.HAHAHA

KITE TUNGGU PRU13 JELA.

CAKAP BANYAK PUN TAK GUNE.

RAKYAT TIDAK BODOH OR BUTE OR PEKAK

RAKYAT AKAN NILAI DLM PRU13..WAKAKAKA

Tuan Tanah,  June 8, 2011 at 3:31 PM  

ini kepada anak2 sundal,penyokong FUCKATAN,nik aziz haramjadah dan saifudin muka pecah...PUNDEKLAH KORANG!!!

BODOH 1: kata takut pada Allah sahaja.napa nak takut bila Tun ugut?kalau betul tun ugut nak ambil tindakan kat negeri kelantan pun,TAPI kalau Allah x izinkan x jadi jugak..buat je dulu hudud tu kalau betul IKHLAS..biar Allah yg tentukan berjaya atau tidak.bukannya tun akan tentukan.biarlah kalau tun nak ugut ke ape ke..

BODOH 2: n.ajis kata takut kelantan kena mageran sebab dulu pernah kena sekali..KEPALA BAPAK KAU..napa x nak cerita benda yg betul napa kelantan kena perintah darurat masa tu?meh sini aku cite benda yg betul..semua tu adalah angkara pas sendiri..time ni tun hussein jadi pm..kejadian ni berlaku masa pas dalam bn..ini disebabkan pas pecat MB kelantan Dato mohamad nasir iaitu adun dari pas sendiri.bila beliau dipecat berlakulah huru-hara disebabkan penyokong dato nasir tak puas hati dan ramai orang yang cedera dan byk harta benda yang rosak…perintah darurat ini dipersetujui ahli2 parlimen termasuk ahli parlimen dari pas sendiri yg masa tu berada dalam bn..dan selepas kejadian itu pulih pas diberi balik hak untuk perintah kelantan sbbkan adun pas mempunyai majoriti besar.BUKAN SESUKA HATI BN NAK ADAKAN PERINTAH DARURAT KAT KELANTAN.MASALAH NI TIMBUL SEBABKAN PAS SENDIRI…AKU HERAN KAT NIK AZIZ NI KATA ULAMAK TAPI KENAPA X NAK CERITA BENDA YANG BETUL..INI BUKAN ULAMAK LAGI TAPI PUKIMAK..MEMANG SUNDAL LAH KAU NI NIK AZIZ

BODOH 3: bila masa plak pernah tun sekat peruntukan kat sekolah agama rakyat??mana buktinya??peruntukan untuk kelantan pun tun bagi 300 juta x silap aku..untuk pengetahuan semua peruntukan ni disekat dari diberi pada kelantan semasa anwar berahim jadi menteri kewangan..kononnya nak ajar kerajaan pas kelantan masa tu…siapa yang zalim sebenarnya saifuddin oi??

BODOH 4: kenyataan yang mengatakan sekolah agama rakyat menyemai budaya benci kerajaan tu memang betul pun..ini dilakukan oleh cikgu2 agama yang menyokong pas masa tu..ini x boleh dinafikan

BODOH 5: UNTUK KAU SAIFUDDIN SIAL NAPA KAU ADA LAGI DALAM KERAJAAN SAMPAI BOS KAU KENA PECAT..NAPA KAU TAK TERUS KELUAR DARI KERAJAAN MASA TU??KAU DAH PUAS KEDARAH DUIT KERAJAAN,HARI NI KAU KUTUK PULAK..BTN KAU KUTUK PADAHAL KAU SENDIRI PERNAH ADA DALAM BTN NI..KAU NI ANTARA MELAYU2 PALING CELAKA PERNAH AKU JUMPA..

JANGAN JADI BODOH BODOH BODOH!!!

MARI KITA DESAK KERAJAAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN UNTUK BINA BANGSA MALAYSIA!!!

Tuan Tanah,  June 8, 2011 at 3:35 PM  

*sorry lupa nak bagitau.aku menjawab apa yang ANAK SUNDAL ANON 11.28 tulis..

MARI KITA DESAK KERAJAAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN UNTUK BINA BANGSA MALAYSIA!!!

Anonymous,  June 8, 2011 at 8:01 PM  

Kapal Sink mengulas:....Mahafiraun wajib bertaubat.

Anonymous,  June 8, 2011 at 8:04 PM  

Jom Berubah .....9 Julai 2011...Yang berani berubah akan turun. Yang takut akan pancut depan komputer...Melayu mesti berani.

Anonymous,  June 8, 2011 at 8:11 PM  

berubah jd babun DAP ke?

Anonymous,  June 8, 2011 at 8:51 PM  

a,a,aku du,du,lu so,sokong Pas.. ala dah mcm Khalid gagap pulak..Tapi aku melayu rasa ralat Pas jadi balaci DAP camna nak masuk line Hadi dengan Lim Kit Siang, Kopral Singh.Kerbau 2 ekor ni punyalah anti Islam.Buka lah mata,buka lah minda org2 pas.Jgn buka bontot je.Perjuang Islam la konon. Aku x nak tertipu..Hidup UMNO.

Anonymous,  June 8, 2011 at 11:16 PM  

Sundal punya anon 11.28..cetek pemikiran..citer hudud kat Kelantan ni dah basi.korang orang pas nak kerat sgt ka tangan orang..nak sula sgt ka bontot orang..nak sangat ka rejam sampai mati org dengan batu.Nak sgt ka sebat 100 kali org..buatlah..x yah buat persetujuan pusat buat je kat Kelantan,Selangor,P.Pinang PR punya.x yah kecoh2.Allah S.W.T maha pengampun maha pengasihani dan maha adil..Nak laksana boleh tp ko sula dulu Anwar pandy kutty tu dulu..Aku sependapat dan menyokong kuat pendapat Tun M.KO memang keturunan Panddy Kutty. Mak ko Cina bapak ko keling KOt.Nik Aziz dia dah nak mampus kubor dia gali dlm ckit sat lagi berasap.Aku cakap ko..kalau nik aziz sembahyang depan aku sujud aku sepak bontot dia. nyanyok dah, tuhan mencarut la..undi pas masuk syurga. Kepala bapak dia ajar.Ko nak masuk sgt syurga pi perang dengan bangsa china kapir tu baru dapat mati syahid.Ini tuduh UMNO kafir suka ati mak bapak ko NIk Aziz.muka ko pun dah bnyk tompok cam babi.Ko pun x betul islam ko tu selagi Pas bersengkongkol dgn Kapir laknat nak jatuh kan UMNO melayu Islam selagi tu lah pundek islam Pas.buta perut punya org pas ni.Tak pernah berlaku zaman Nabi orang islam bersatu dgn kafir laknat dah tu nak jatuh kan orang islam pulak.KO jgn bagi alasan politiklah, kafir tetap kafir.Sebab tu tengok org pas ni serabai mcm haram jadah.Orang sibuk nak nyahkan Sekolah jenis Kebangsaan ko sibuk nak hentam TUN M pasal hudud bongok.Apa Saifudin malaun-firaun..nama pun mcm gampang..sapa dia ni? Apa jasa dia kat Malaysia ni..bangsat camni korang amik jadi pemimpin.Compare dia dgn TUN M..hmmmm.Hidup UMNO.

Anonymous,  June 9, 2011 at 4:04 PM  

ala..letak je babi,tonyok atau ungka

kan korang jenis spesis yg sama??

tak caya,tanya gomo

takpon ketua pemuda...

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP