18 SG - Kalau Dah Mati Tu Mati Je Lah Jangan Salahkan POLIS Pulak

Monday, July 11, 2011






Memang jahat kan bila FRU Sembur dengan Gas Pemedih Mata, Memang tak Berhati Perut kan? Gomo pun rasa kasihan dengan mangsa yang meninggal dunia ni. Tapi nak buat macam mana dia dah pun Mati meninggalkan kita semua.



Video di atas ini menjelaskan kenapa FRU Sembur GAS Pemedih Mata dan menyebabkan ada yang Mati sesak Nafas. Jika tidak ada provokasi dari pihak pendemo semalam tidak akan ada yang di sembur dengan Gas Pemedih Mata.

Pihak Polis terutamanya FRU menjalankan tanggungjawap mereka dalam menguatkuasakan Undang Undang dan menjaga keselamatan Awam. Walaupun dalam masa mereka menjaga kita nyawa mereka di dalam bahaya.

Pihak Polis tak tahu pun pakcik tu Sakit, lain lah kat Baju dia pakai tu Tulis "SAYA SAKIT"

Maaf lah Gomo cakap, memang Gomo takde belas kasihan pada pakcik yang Mati ni. Semalam ada lagi Ehsan belas kasihan tetapi bila Abang Pakcik ni keluarkan kenyataan "Salahkan Pihak Polis atas kematian Allahyarham Baharudin Ahmad" memang sudah agak melampau.

"Abang kepada Baharuddin Ahmad, seorang peserta perhimpunan Bersih 2.0 yang meninggal dunia semalam, mempersalahkan kematian mangsa adalah akibat sikap “kejam” pihak polis.

Kassim Ahmad, 72, memberitahu The Malaysian Insider bahawa Baharuddin mati kerana polis tidak memberikannya bantuan perubatan dengan segera sebaik sahaja Allahyarham pengsan akibat terkena air berasid dan gas pemedih mata yang dilepaskan oleh pasukan keselamatan.

“(Mereka) ada meminta polis agar membantu menghantar dia ke hospital tetapi mereka enggan. Jadi mereka menunggu satu setengah jam sebelum sebuah van datang,” katanya.

“Ramai yang cuba menyelamatkan dia... jika dia diberikan bantuan oksigen, dia kemungkinan masih hidup hari ini,” kata Kassim"



Petikan The Malaysian Insider




Ini Cara Aman Berdemo?

Buat pakcik kasim Ahmad, Harap pakcik tanya kepada pihak BERSIH kenapa mereka tidak bersiap sedia dengan segala kemungkinan yang bakal berlaku? Mereka berkempen Bersih agar pendemo membawa barang keperluan sahaja, Garam mesti di bawa dan Kad Pengenalan sahaja perlu di bawa.

Pakcik Kassim Ahmad tahu atau tidak bahawa mereka pihak BERSIH tidak pernah sama sekali menjelaskan kepada peserta akan soal soal keselamatan? Cara cara merawat mangsa yang mungkin mengalami kecederaan sewaktu berdemo juga tidak pernah mereka nyatakan.

Paling penting pekara yang perlu Pakcik Kassim Ahmad dan seluruh keluarga Arwah fikirkan ialah apa yang berlaku semalam adalah Demo Haram dan bukan lah aktiviti Sukaneka yang mana pasukan perubatan disediakan pihak Polis disetiap lokasi Demo. Demo tersebut adalah Haram dan tidak dibenarkan untuk diadakan.


Pakcik Kassim Ahmad menemplak pihak Polis kerana tidak menghulurkan bantuan, apakah Pakcik Kassim lupa pihak Polis sudah cuba menyelamatkan Nyawa Adik Pakcik Kassim agar berundur dan pulang sahaja ke rumah dan usah menyertai Demo haram tersebut. Namun Degil dan Engkar arahan pihak Polis.

Malah ramai yang terlepas pandang bahawa pihak POLIS lah yang menghubungi pasukan Perubatan dan pihak SB lah yang memberikan rawatan sementara pasukan perubatan Ambulans tiba.


Pasukan Perubatan PDRM Di Pulapol Semalam

Buat Rakyat Malaysia Khusunya puak Pakatan Pembangkang, Tanya dalam diri anda semua kenapa pihak BERSIH yang merupakan penganjur pada Demo Semalam tidak menyediakan satu Pasukan Perubatan bagi merawat mangsa mangsa yang mungkin cedera akibat dari aktiviti Demo yang berlaku.


KENAPA BERSIH TIDAK SEDIAKAN PASUKAN PERUBATAN?

Mereka pemimpin Pakatan Pembangkang menginap di Hotel 5 Bintang dan siap dengan pengawal Keselamatan dan para pengikut nya. Mereka siap segala galanya sampaikan Tuala Lap peluh pun di sediakan pembantu yang mengikuti mereka. Air Mineral yang mereka nak minum pun pengikut yang bawa. Apakah semua para penyokong Pakatan Pembangkang sedar hal ini?

Apalah sangat jika benar Pakatan Pembangkang benar benar Sayangkan Rakyat, Sayangkan para pendemo yang bersama mereka menyediakan pasukan Perubatan. Jika mereka Pakatan pembangkang boleh menyediakan Khidmat Guaman Percuma dan Wang jamin kepada yang di tangkap apatah sangat dengan Pasukan Perubatan?

Ini lah pekara pokok yang perlu setiap dari Rakyat Malaysia fikir dan renungkan. Matlamat mereka Pakatan Pembangkang sememangnya ingin ada Pendemo yang Cedera, Mati dan sebagainya pada hari tersebut. Ini memberikan keuntungan kepada mereka bagi menaikkan sentimen membenci Polis dan seterusnya Kerajaan Barisan Nasional.

Buat Pakcik Kassim Ahmad dan keluarga kepada Arwah, Gomo ucapkan takziah di atas apa yang berlaku. Bukan niat nak menghina tetapi nak menyedarkan kepada seluruh keluarga Arwah bahawa Arwah bukan mati sebagai seorang pejuang tetapi Arwah Mati dalam keadaan yang sia sia.

Arwah Tidak lebih dari Boneka Politik Pakatan Pembangkang Yang Akan Di Gunakan Sepanjang Masa. Percayalah............


Psssttt....Pasukan Perubatan memang sengaja tak di sediakan BERSIH.


Pastinya yang mendapat layanan Istimewa
adalah Anwar Ibrahim dari hotel Hilton 5 Bintang
Ke Hospital Swasta 5 Bintang


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


101 comments:

Anonymous,  July 11, 2011 at 3:14 PM  

macam ci...bai puak2 nih..banyak pulak bunyik.sendiri cari penyakit sendiri tanggung lah.

Anonymous,  July 11, 2011 at 3:22 PM  

gomo,

gambar atas tu bukan baharudin yg mati tu..itu org lain..pacik kat atas tu idup lagi..kat spital..kena serangan jantung..tp tak mati..

bugis johor,  July 11, 2011 at 3:23 PM  

yg tak tahan tu siap dikebumikan dengan baju bersih lagi tu.macam org mati syahid la pulak..tapi setakat menjadi pengikut si ambiga tu yg terang2 anti islam boleh ke dikira mati syahid jika yg ditentang adalah kerajaan yg berugama islam

gentingsena,  July 11, 2011 at 3:23 PM  

Mati itu benar, soal mungkar nangkir itu benar, sihat lawan sakit, lawan mata2 pedih mata, lawan undang2 masuk kandang,kena kepung balik kampung, durhaka kena murka.ikut ambiga kerja sia2

Anonymous,  July 11, 2011 at 3:26 PM  

Mula-mula 1 2 3 serangggggggggg!
Tak sampai 10 saat... 1 2 3 lariiiiiiiiii! Muahahahaha.

Anonymous,  July 11, 2011 at 3:33 PM  

Sendiri cari maut pastu nak salahkan kerajaan.Polis dah cakap JANGAN sertai demo,tapi degil nak g jugak.
Sekarang terima la akibat.

Bukannya polis tu tau ko ada sakit jantung ke...takan polis nak bagitau skarang gas pemedih mata nak dilepaskan mana2 demo ade sakit jantung, sakit kote ke, sakit telinga ke duk tepi...

Kalau cakap bodoh tau pulak marah.
Macam ade penyakit gout laa...doktor mesti dah cakap jangan makan makanan laut tapi g makan jugak..pastu salahkan doktor bagi ubat lambat

PUAK2 G DEMO MEMANG BANGGANG,BANGSAT,bos dorang sedap2 dok hotel ade ekon

Tok Syed Kuning,  July 11, 2011 at 3:50 PM  

Member mu TokSeh Kickdefella tuh ple besa ko ple kecik???

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:01 PM  

Sila ambil perhatian si mati Baharudin Ahmad 59 bekas ahli PAS dan suami kepada ketua wanita PKR cawangan Setiawangsa Rusni Melan mati di hadapan KLCC pada hari kejadian apabila diminta beredar oleh PDRM tetapi sebaliknya lari ke Avenue K.

Si Mati mempunyai darah tinggi dan pengsan di Avenue K serta dikejarkan ke HKL dengan menggunakan ambulan pada pukul 5.10pm dan mati di hospital jam 5:30 pm.

Post mortem awal menunjukkan bahawa kematian si mati adalah diakibatkan serangan darah tinggi dan tiada sebarang kecederaan di bahagian luaran atau dalaman si mati.

PDRM juga tidak menggunakan gas pemedih mata dan meriam air di kawasan sekitar KLCC pada hari kejadian.

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:05 PM  

Harimau mati meninggalkan belang maknusia mati meninggalkan baju kuning. Yg lain boleh sempat menjamu selera makan beriani gam dan boleh borak2 dgn polis yg kawan sorang ni mati tak sempat nak makan. Rupanya arwah adalah suami kepada ketua wanita PKR setiawangsa rosni malan. Itulah hidup ini jgn terlalu berlebihan jika marah atau jgn tidak ada langsung persaan marah. Allah ciptakan badan kita pun kalau terlebih makan pasti akan mendatangkan penyakit jika kurang makan akan dtgkan penyakit. Terlebih garam dlm badan pun boleh mendatangkan penyakit kurang garam pun boleh mendatangkan penyakit. Hidup jika tidak ada pedoman inilah jadinya.

al-zarqawi,  July 11, 2011 at 4:11 PM  

Sabda Rasulullah s.a.w:
مَنْ كَرِهَ مِنْ أَمِيرِهِ شَيْئًا فَلْيَصْبِرْ فَإِنَّهُ مَنْ خَرَجَ مِنْ السُّلْطَانِ شِبْرًا مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً
Maksudnya: “Sesiapa yang membenci akan perbuatan pemimpinnya (yang maksiat) maka bersabarlah kerana sesungguhnya sesiapa yang keluar menentang pemerintah sejengkal lalu mati, maka dia mati sebagai orang jahiliah”. [al-Bukhari & Muslim]

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:21 PM  

....sesungguhnya ajal maut,sihat sakit kita milik ALLAH! Hari ini apa yg ditakdir untuk arwah, hari esok untuk kita adakah kita tahu rupa bentuknya????? jadi x perlulah kita bergembira dgn apa yg ditakdirkan tuk org lain hanya kerana perbezaan sokongan.....

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:22 PM  

dia mati pun salahkan polis ke.lepas tu salahkan polis plak sebab tak bantu dia.haram jadah betul lembu-lembu ni.mula kata polis jahat,zalim dan sebagainya.alih alih minta tolong polis plak.

sesapa ada nampak mamat 'ayahanda' izmil amri tak.takde sapa baling bata ke kat dia.sedap tu kalau dapat baling dengan telur busuk.ke dia mimpi lagi tu pasal dia menyorok dalam selimut?dari sekolah menengah sampai sekarang,dia mimpi je la yg jadi alasan modal dia bebuat ganaih

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:23 PM  

suruh je la ambiga dan lim kit siang serta celaka karpal sinkh pi tolong dia kambus mayat.takpun tolong mandikan mayat atau baca talkin ker

baru la 'samarata'

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:29 PM  

ayahanda izmil amri kan kau simpan... ehh buat tanya tanya pulak...coverline ke bro...

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:30 PM  

al-zarqawi...

tu la sbb nabi kt muhammad saw mnyuruh kt m'taati pmimpin & pmerintah kt,w/pn mrk org2 kafir,slg mrk tidak mnyuruh kt mlakukn kburukn & kmungkaran,apatah lg pmimpin kt (dato' najib)adalh dr golongn org2 yg sm2 pegi mnunaikn smbhyg jum ngn kt(islam).

aku smakin respect la kt tok najib.tnyata peribadi beliau mngikut sunah nabi,yg mn jika nabi,prnah d lempar dgn najis,tp baginda hnya mngucpkn t.ksh.akhrnya mrk yg mlmpar najis tsebut memeluk islm krn kagum ngn sft bgnda.spt jg tok najib.w/pn ada tdpt rkyt yg cuba mjatuhkn beliau,beliau blh mnyediakn kperluan asas kpd pdemo.syabas tok najib.ni la sbb knp aku sggp mngglkn politik org tuaku.

innamal'akmalubinniat...

stiap niat baik psti baik gnjarannya,& stiap niat jht,psti gnjaran yg d peroleh mngikut niatnya.

jauh bnr bezanya peribadi tok najib & tok nuar.untung siti rosmah & malang sggh kau jijah..

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:31 PM  

Anonymous said...
suruh je la ambiga dan lim kit siang serta celaka karpal sinkh pi tolong dia kambus mayat.takpun tolong mandikan mayat atau baca talkin ker

baru la 'samarata'

salam sejahtera buat saudara anom
semuga anda dan keluarga anda di lindungi oleh Allah SWT dan permudahkan segala urusan anda,di dunia dah akhirat.

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:33 PM  

Tok Syed Kuning said...
Member mu TokSeh Kickdefella tuh ple besa ko ple kecik???

July 11, 2011 3:50 PM

pantun ore mache ke ke ore tokseh di kg tokseh padang selising mache.

seh robana
pele tokseh busuk banga

Pejuang Bangsa July 11, 2011 at 4:34 PM  

Memang sengaja diorang nak pendemo tu mati...bila dah mati senang nak buruk2 kan kerajaan kat luar... dgn kata lain kerajaan zalim bunuh pendemo la... taktik kotor pakatan ronggeng...

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:36 PM  

Datuk seri Anuar boleh di hantar ke ppp tak sampai 10 minit,kenapa arwah mengambil masa 1 jam lebih utk di bawa ke HKL,Di sekitar KLCC banyak Klinik atau Hospital pakar,so umpama pipit dgn enggan,wahai org melayu yg hidup miskin atau sederhana renung2kan lah sebelum membuat kerja sia sia.mereka tak rugi,kalu rasa nak berjihad pergilah ke palestin atau afghan.

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:38 PM  

Bawa keluarga, anak bini, cucu cicit pi buat kerja bersih kat Masjid, cabut rumput, bersih tandas, cuci kolah, vacuum carpet dan banyak lagi boleh dilakukan tanpa menganggu gugat orang awam. Insyallah pahala pun dapat, puji pun dapat, masyarakat pun seronok. Tak perlu sapa2 suroh, kita dengan sukarela boleh lakukan. Anwar Ibrahim GILA, kita pun jadi GILA macam dia.

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:42 PM  

kalau dh nk mati,xpegi demo pn mati jg..dh smpai ms dia..malaikat maut sntiasa dtg mjenguk kt stiap saat.yg p slhkn org lain tu knp.

anon 4:21

kau ni mmg ssh nk fhm ek?mslhnya skrg,bknnya org dk suka saper2 yg mati tu.mslhnya skrg,org jd mnymph kt waris dia tu,apasal plk yg dia suka ht sgt p tuduh org lain yg sbbkn kmatian adk dia tu.dh tau phmpunn hrm,mmg la tu risikonya.kalau ikutkn,aku pn tkejut.tkejut pasai apa tau?aku tkejut pasai sorg jer yg mati.ingtkn ramai yg jd arwah hr tu.nmpk bkobar2 sgt nk wk menang d jalanraya.

syabas PDRM & saper2 yg tlibat dlm mmastikn keamanan negara ni.

p/s:sorg jer mati...ingtkn ramai yg mati 'shahid'

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:46 PM  

Kalau dah yakin sangat perjuangan tu untuk islam dapat mati syahid, apa nak dirungutkan. Para sahabat Nabi saw mati dalam berjuang, keluarganya tak merungut pu atas kematiannya bahkan gembira dengan kematiannya.
Masalahnya bila kita tak yakin bahawa perjuangan kita untuk Islam dan untuk memartabatkan kalimah Allah di atas muka bumi,kita dok salahkan semua orang tapi salah sendiri tak nampak. Dah tau tak sihat pegi jugak perhimpunan tu kan bahlol namanya. Kalau keluarganya dok merungut, jadilah keluarga bahlol. Yang dah mati satu hal, memang dah ketentuan Allah swt dia mati disitu, tak ada saper boleh ubah ketentuan Allah swt. Sebab itu kita disuruh doa minta mati dalam khusnul khotimah. Kalau dah yakin dia mati dalam "khusnul khotimah" tak payah lah nak salahkan saper2.

al-zarqawi: penyangak2 jalanan tu ustaz2 dia orang tak pernah baca hadis tu, pasal tak menyokong perjuangan mereka. Dia lebih percayakan cakap si Ambigagak tu dari hadith Nabi saw.

--Ganasnyer--

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:51 PM  

Yang terbaring atas katil
pakai baju kuning
tangan masuk air
hidung sumbat oksijen
belum mati lagi ke?

Anonymous,  July 11, 2011 at 4:53 PM  

Tu la balasan Allah kt dunia ni..di cabut nyawa hambaNya apabila durjana di bumiNya..di akhirat nnt tk tau lg..semoga keluarganya serta yg lain bertaubat diatas peringatan itu..Subnanallah

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:00 PM  

Sudah2 lah isu orang dah meninggal dunai..arwah pun sudah selamat disemadikan...biarlah roh dia tenteram...klu nak hentam pun hentamlah orang2 yang masih hidup..

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:03 PM  

diorang anggap kalau mati masa demo bersih, akan mati syahid..tu yg sanggup mati tu...tapi persoalannya, SYAHID kah????...tepuk dada tanya selera...diorang sanggup buat apa saja asalkan BN tewas...tapi tidakkah mereka sedar apakah yg mereka dapat kalau pembangkang memerintah..sedangkan negeri pun ada banyak masalah..inikan pula nak tadbir negara...kat penang, kerajaan DAP sibuk edar risalah cakap UMNO parti penganas yang merusuh untuk suruh menteri besar DAP letak jawatan...so apa bezanya dgn BERSIH yang suruh Najib letak jawatan...ko buat boleh BN buat tak boleh..kesian aku tgk puak yg sokong pembangkang, asyik kena tipu hidup2

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:07 PM  

huh? kelakor...memang kelakor...sendiri yang beria ia ambil keputusan pergi demo...kena musibah nak salahkan orang pulak....dah tau sakit dok je lah rumah......tak paham aku......

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:18 PM  

PAS PEMBUNUH!!!!!!

Dulu kerana amanat DAJJAL Hadi Awang, Ibrahim Libya dan penyokongnya mati katak....

Kini PAS buat hal lagi, Baharudin lak jadi mangsa...pun mati katak...siap kapan dengan baju kuning kononnya syahid...

Syahid kepala abah ko la juak PAS...syahid kejadahnya mati menentang Ulul Amri, pemimpin Islam, sambil mendokong ideologi kafir harbi di Ambiga untuk memusnah dan memecah belahkan Umat Islam itu sendiri...

Dasar PAS yang dah sesat jauh..sesat,sesesat sesatnya...

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:21 PM  

Sdh ajal mcm tu. Biarlah, dia sdg dipanggang d neraka skrg.

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:25 PM  

pasti rohnya sdg meraung2 kesakitan dicambuk oleh malaikat maut skrg ni.

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:30 PM  

adoi...nak komen salah tak komen pun serba salah...ringkasnya walaupun yg terlibat "mungkin" fikir ada kebaikannya "bersih" ini, tapi yg beragama islam terfikirkah anda bahawa ramai org islam yg tak terlibat dgn "bersih" ini mengalami gangguan kehidupan harian mereka...tak terfikirkah anda mungkin telah melakukan dosa kerana menyakiti hati umat islam yg lain? "sempatkah anda memohon maaf" pada tah berapa ratus,ribu,puluhan ribu,mungkin ratusan ribu(ramai tu...) umat islam yg terganggu dgn urusan2 harian mereka gara2 "bersih"? sebab itu al-quran ada menyebut cara yg sepatutnya dilakukan bila berdepan dgn isu"pemerintah" ni.cari dan baca!fikir2kan...peace...

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:30 PM  

waris simati Pegilah tuntut dgn ambiga..anwar ibrahim..hadi,degil sgt nak berdemo BERSHIT...kerajaan dah cakap dan memberi arahan larangan membuat demo..nasihat duduk rumah dgn keluarga jgn masuk KL....ni lah satu contoh orang melayu kena kencing dgn Anwar...jumpalah ambiga atau anwar insyaallah dia tanggung semuanya nanti. Cuma terkilan mati memperjuangkan Ambabiga..mati sia-sia.kalau mati memperjuangkan mak bapak kan lagi bagus atau memperjuangkan Negara ke..

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:31 PM  

senang jadi pembangkang ni....tak dapat kuasa melalui pilihanraya umum (da sah2 lah tak dipilih oleh rakyat majoriti)....nak juga kuasa dengan mengarah itu mengarah ini...tuntut itu tuntut ini....secara 'haram'(yang peliknye...masa berhimpun pun tak dapat 'sokongan' rakyat majoriti gak)

agaknye kalau depa ni berkuasa lah kan...da 'confirm' depa ni 'juai' teruih orang....'juai' kerakyatan..bla bla bla...

arwah ni dengan sedar...pergi ke perhimpunan haram yang penuh sesak dan penuh dengan risiko (takkan lah bini dia tak tau nak jaga laki dia kot...)...dan arwah ini bukan lah pergi ke 'PLKN' yang sebelum masuk tu pun kena cek maklumat kesihatan (tapi depa tak plak simpati dgn kematian D.Sosilawati dan rakan2 nya...sedangkan mereka secara terang dianiaya dan diperangkap...atas sebab jenayah)

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:35 PM  

kalau ikut aku, kubur saja dia bersama dgn bangkai anjing

TO'UGI July 11, 2011 at 5:36 PM  

Kalau awal-awal lagi bagi depa kumpul kat stadium Merdeka kan bagus?
Beralahlah sikit taklah rakyat jadi susah dgn sekatan jalan bagai.

Lagipun PM dah janji boleh buat kat stadium. Sekurang-kurangnya kita boleh dengar apa yang Bersih nakkan sangat.

Lepas tu kita dengar pulak apa Pak Menteri kita bagi hujah balas.

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:41 PM  

kalau awai2 lagi depa bagi memorandum kan senang....

hujah balas kat dewan rakyat pun ok gak....siap depa dibayar gaji dan elaun lagi.....

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:56 PM  

Mati kerana polis?

KOnfom , puak puak ni kafir belaka!!

Kenapa aku kata gitu?

Mereka lupa hidup dan mati itu ketentuan Allah, bukan polis.

Muka macam Islam, kopiah macam Islam, Jubah macam Islam, selubung macam Islam, tapi itu serupa je macam Islam, sebenarnya bukan ....

Anonymous,  July 11, 2011 at 5:58 PM  

Aku kesian !

Bukan kesian sebab dia mati!

Kesian sebab dia mati katak macam Berahim Libya!

Ada kawan aku kata pula mati dungu!!!!

Anonymous,  July 11, 2011 at 6:05 PM  

tunggu dlm 7 ari lagi. mayatnya pasti bangkit kembali menjelma menjadi babi siluman krn tdk d terima bumi

Anonymous,  July 11, 2011 at 6:10 PM  

Anon disini dah lama menunggu,

Jam berapa Tayangan Amal 'PlayGomo' mula ni?
'Tak nuntun Ketagih, air liur melilih............'

Anonymous,  July 11, 2011 at 6:15 PM  

Saya setuju dgn papagomo...tk perlu kesian. Tambah2 lagi saya terbaca blog flying kick mengatakan anak siarwah suruh Nik Aziz doakan arwah bapanya mati syahid dan masuk syurga.

Ni dah mcm kes ayah pin ni. Senang ke nak masuk syurga? Saya rasa ulamak2 pas telah menyesatkan jauh pemikiran org2 melayu. Islam pada kacamata org2 pas melayu tiada indahnya. Tafsiran2 dangkal! Jumud dan terkebelakang 100 tahun! Tapi aneh! Ramai pengikut2 tegar!

Anonymous,  July 11, 2011 at 6:20 PM  

kata kena tembak air asid.tapi tgk baju tak basah pun??

Anonymous,  July 11, 2011 at 6:20 PM  

gomoooo! yg kau citer mamat yg dah arwah ni wat apa?...alaaa kan nit ajeet kata ..mana2 juak dia compom masyukkkk syurga...apalah nak kecoh..family dia pun patut bersyukur nit ajeet dah jamin masyukkkk syurga..baguslah polis bagi dia mati..cepat ckit masyukkk syurga.

aku bukanya apa...spin lah citer sex al-jubori...dah dekat dah ni..citer sex al-jubori ramai peminat...

Anonymous,  July 11, 2011 at 6:30 PM  

anon 6.05, Yah, tunggu 7 hari kapala otak udang egko,
tunggu hukuman dari Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu atau AZAB dari UN Security Council, surat aduan sedang disediakan ..... Anon2 boleh lahgelak dulu, yang diheret bukan nya anon2. Tuan tuan anon jugak yang sakit...IGP dah tentu, Mentri KDN, PM, Persuruhjaya dan Timbalannya SPR sekali....Ini baru yang 9 Julai , belum lagi rekod2 lama mereka.....

Anonymous,  July 11, 2011 at 6:40 PM  

Anon 4.11, Kau tak tahu apa maksiat kah, Rusuhan ni bukan menentang Pemimpin kerana maksiatnya. Apa?
Apa lu ingat ini orang demo marah pasal PM minum arak kah, main judi atau main perempuan kah? ..........ini demo menuntut keadilan lah . Ini diharuskan lah asal aman...yang tak aman itu orang takut kejatuhan dia.......ah! itu betul-betul sampai MATI pun tak aman

Anonymous,  July 11, 2011 at 6:50 PM  

Anon 6.20 , Memang otak porno tuhan sudah jadikan khusus untuk penyokong kepada parti najis, sebab mereka-mereka ni dikehendaki oleh parti supaya pancut tiap hari biar badan dan otak jadi lembek sampai tak terfikir kepada benda2 yang membina dan membangun negara dan larat demo.

Tayangan Sajian Amal 'PornoGomo' x-less rated untuk seluruh anak-anak Rakyat Malaysia....coming soon!

Anonymous,  July 11, 2011 at 6:54 PM  

Anonymous said...
kalau ikut aku, kubur saja dia bersama dgn bangkai anjing

July 11, 2011 5:35 PM

salam sejahtera buat sedara anom
semuaga di rahmati Allah SWT
dan di permudahkan segala urusan anda dah ahli keluarga hendaknya.

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:03 PM  

Ngapa tak buat jer perhimpunan agar siasatan kes video dipercepatkan ??

Kita pun nak tau gak siapa sebenarnya yang memfitnah dan siapa sebenarnya yang difitnah..

Ngapa tak buat jer perhimpunan agar kes liwat tidak ditangguhkan ??..

Sian Saiful.. selama ini haknya telah dinafikan..

Tetapi apa yang ironinya, hak ANJING pulak yang diperjuangkan..

Oh iye.. kalau nak bawa kes ini ke UN, jangan lupa juga ye bawak kes Liwat, kes Video, kes peniaga kerugian, kes ekonomi negara disabotaj, kes hak jutaan warga kota lain diketepikan demi menjaga kepentingan hak minoriti warga yang takde otak dll..

Jangan lupe ye..

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:07 PM  

ANON 6.50, TERLALU BANYAK TAYANGAN DAN PENEDARAN VIDEO SEKS KAT MALAYSIA NI. DULU THAILAN SEKARANG MALAYSIA NEGARA PALING JEJEK SEHINGGA TERANGAN-TERANGAN DITAYANGKAN DAN DIEDARKAN DAN DIBIARKAN OLEH IGP.

SATU HARI NANTI PIHAK BERKUASA MENTRI RAIS YATIM DAN HISHAMUDDIN JUGA BOLEH DIDAKWA ATAS KESALAHAN AKTA PERLINDUNGAN KANAN-KANAN PBB....

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:09 PM  

KEHKEHKEH JUAL BUNTUT UNTUK DAPAT DUIT!

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:09 PM  

Dah dah la tu, yang dah pergi tu tak usah la dimaki, maki jer la orang yang sedang hidup tetapi telah memanfaatkan kematian sebegini demi meraih keuntungan dari sudut politik..

Oi puak penyangak hak asasi orang lain.. dah lupa ke kes kematian pelajar kat Perlis tu ??

Jadi toksah la nak guna isu ajal maut ni bagi tujuan mengambil kesempatan darinya kalau taknak orang lain membalas balik K ??..

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:12 PM  

ANON 7.03 YES BOS, SAMA2 MEREKA MASUK BOS, SAMA2 CURI DUIT RAKYAT, SAMA2 BUAT MAKSIAT TAPI YANG KETALI GANTUNG PASTINYA YOUR BIG BOS!!!!!!!

UMNO@Bebal,  July 11, 2011 at 7:19 PM  

Pedih mata , kena kejar, kena belasah, kena tangkap...biasa beb risiko demo...tapi bila polis masjid ini ni tak lebih...pukimak punya polis....

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:22 PM  

aku tgk macam osman kering je arwah tu

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:26 PM  

dahlah tu...kesian si mati.bini dia yg paksa tu..al fatihah

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:27 PM  

salam sejahtera buat sedara anom
semuaga di rahmati Allah SWT
dan di permudahkan segala urusan anda dah ahli keluarga hendaknya.

memeng murni hati saudara mendoakan yang baik untuk hati yang karat.
tapi tahukah saudara siapa pencetus kejadian ini, apa latarbelakangnya dan dapatkah saudara membaca niat sebenar. sedangkan tindaktanduknya sangat mengancam kerharmonian sesama islam. apa hukum bersama orang yang nyata menentang islam yg ingin menjatuhkan kerajaan dipimpin oleh orang islam. bukan niat nak bela manusia biadap,

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:28 PM  

Apa ??? Apa ???

Demo cam gini diharuskan ???

Kepala otak engko diharuskan.. kalo diharuskan ngapa engkorang nafikan hak orang lain yang tidak bersetuju agar demo2 yang tah apa2 kebenda entah matlamatnya ini dihentikan sahaja ??..

Hukum telah mengharuskan tindakan engkorang ke kalo secara terang2an tindakan yang bakal diambil bakal menyusahkan orang lain dan mengakibatkan perpecahan dikalangan umat ??

Rakyat dah lantik wakilnya di parlimen, ngapa tak berentap sahaja di sana bagi tujuan menyuarakan perasaan tidak puas hati ??

Dah kata juara rakyat.. suarakan la di saluran yang betul..

Mengapa harus diheret rakyat bersama2 ke dalam tong taik begini ??

Taik lembu la..

Kecik2 tak nak kojol.. dah tua bangka menyusahkan orang..

Gi mati la oi !

Gi MATI la..

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:34 PM  

Tok sah gunakan masjid untuk menjayakan agenda busuk korang !

Masjid adalah tempat suci umat islam untuk BERSATU..

Bukannya digunakan bagi tujuan untuk memecah belahkan kesatuan umat..

Taik anjing la.. mampus aku takkan bersimpati dengan rintihan yang menyatakan bahawa kononnya pihak polis tidak membenarkan mereka untuk bersolat di sana..

Masjid Jamek ditutup hanya pada waktu darurat tersebut..

Selepas itu ianya dibuka seperti biasa..

Sila gunakan modal lain k ??

bizsofia July 11, 2011 at 7:41 PM  

ntahla...ape lagi yg pembangkang nak..kesian datuk najib bekerja keras sering keluar negara mencari pelabur..jauh di sudut hati aku kesian lihat datuk najib..ada kematian dalam demo ni..satu kegembiraan dalam hati anwar ibrahim tapi satu kebimbangan dalam hati dato' najib..Allah...bantulah kami

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:44 PM  

anon 7.28, Demo ada dalam perlembagaan, menghalang demo tu bercanggah dengan perlembagaan,tak ngerti lagi kah, tu lah terlampau banyak sajian porno kat malaysia ni , otak dah sengit, benda juakjuak disangkan hak...... Porno bapak, porno emak, porno kakak, porno adek , porno abang, porno kat bilik tamu, kat masjid, kat mall, kat bas stand.......IGP tak tangkap, apa sudah jadi negara ni , Negara halal porno Pertama!

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:48 PM  

Anon 7.41, egko katak baru hidup, ini bukan perkara baru lah , ini perkara biasa lah, PM mana- mana negara pun buat itu macam lah apa susah, orang bawahan jugak yang buat kerja lah PM endorse saja bodoh

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:52 PM  

Anus 7:44

Hak untuk menafikan perhimpunan juga ada termaktub di dalam perlembagaan sekiranya dikhuatiri bahawa perhimpunan yang mahu dianjurkan itu lebih mendatangkan kemudaratan berbanding kebaikan..

Itu lah akibatnya kalau hati perut tu dah penuh dengan air kencing..

Tahap rasionalnya pun dah sama cam taik kucing..

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:52 PM  

anon 7.44..sebelum ni mengapa pembangkang menolak rundingan..bukan ke itu satu cara yg lebih ikhlas..demo ni tujuan untuk lupakan kes seks dan liwat anwar..porno khusus kes anwar tujuannya supaya rakyat tau siapa ketua pembangkang itu sebenarnya..

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:56 PM  

anon 7.48, sebab tu yg kena sokong pemerintah kita buat demi negara..untuk tanah air kita..kalau malaysia bankrap, cina balik negara dia , india balik ke negaranya..yg engko nak balik ke mana? ko pun bodoh sombong jugak...yg ko buat huru hara kat kl apa hal?lari la pelabur..bahlul

Anonymous,  July 11, 2011 at 7:56 PM  

tesentuh plak aku bace komen ko anon7.41 ...

aku solat isyakkan aku doakan jugak tok najib diberikan kelapangan dada & ketenangan dalam membuat keputusan. siann dia & team dia besusah payah cari pelabur tu seme. aku tau sangat psal keje keras bab2 ekonomi ni. been there done that. i might not agree with a few of tok najib's decisions but hes the best for now. so my full support for you tok najib. insyallah.

Anonymous,  July 11, 2011 at 8:00 PM  

Vagina 7:52

Kalo PM tu BODO bertingkat macam engko, walaupun sekeras manapun orang bawahnya membuat kerja, Maju tara mana pun sesebuah negara tersebut, ianya bakal melingkup dan terlungkup..

Anonymous,  July 11, 2011 at 8:05 PM  

Anon 7.56 kalau pemimpin cakap tak betul kat rakyat macamana pelaburan nak caya. Mereka bukan bodoh macam anon, mereka tengok rekod juga PKFZ kat mana, MAS kat mana, RM 888 billion kat mana.

Anonymous,  July 11, 2011 at 8:11 PM  

Hrmmmmmm...


RM 888 BILLION..

Cara dia highlightkan nilai 888 BILLION tu cam sebut 888 sen je..

zdi July 11, 2011 at 8:12 PM  

salam.

sy tgk video2 yg diupload dalam youtube yang diorg label sebagai kekejaman polis.

dari satu sudut mmg ada kekerasan.tapi itulah yg perlu dibayar oleh peserta yg berkenaan..

arahan dah diberikan supaya tidak sesape pun menyertai perhimpunan 9/7 dan bila diorg degil dan berhimpun juga..tetapi arahan supaya bersurai tidak diendahkan maka secara logiknya peserta berkenaan sedia maklum akibatnya..

..ermm


lebih senang untuk menyalahkan orang lain atas kejadian yg berlaku berbanding kita sendiri berusaha memperbaikinya dari dalam diri kita sendiri..


regards

Anonymous,  July 11, 2011 at 8:12 PM  

Anon 8.00 negara bakal melingkup dan terlingkup hang sindir kerajaan hang kah, apa tak melingkup , buat projek tak patut patut ie PKFZ macam2 dah ... Itu projek untuk ekonomi sosial rakyat kah tu?
Mana perginya RM 808 billion tu?

Anonymous,  July 11, 2011 at 8:13 PM  

Hidup sebagai anjing mati seperti anjing.

Adik beradik anjing yang hidup sekadar boleh menyalak.

Bapak anjing sihat di hospital. Memanjang pakai pendakap leher. Mana entah datang minat dia pakai pendakap leher tu.

Gelihati pun ada.

Anonymous,  July 11, 2011 at 8:19 PM  

Anon 8.11 memang layak dicalunkan untuk menjadi mentri kewangan kerajaan BN..... cetek Matematik

Anonymous,  July 11, 2011 at 8:25 PM  

Anon 8.13 , dia mati, aku pun tak kesah, dia buat dosa dia buat pahala dia punya pasal. Yang hang dah lendir belum solat2 lagi , belum nak mati lagi kah?

Anonymous,  July 11, 2011 at 8:29 PM  

Apa kebendanya 888 BILLION tu ???

KDNK Malaysia setahun berapa BILLION ??

Kalo dah 888 billion bleh GHAIB cam gitu2 je tanpa dikesan ..

Wa rasa Malaysia ni dah tak de dah dulu semalam..

Dah lama dah kena gadai dengan IMF..

Anonymous,  July 11, 2011 at 8:30 PM  

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=15637:plane-tickets-to-hk-in-the-name-of-baginda-altantuya-and-more-persons&Itemid=2#itemCommentsAnchor

link porno hebat orang ternama......... Buat tontonan anon2 gian semalaysia

Anonymous,  July 11, 2011 at 8:39 PM  

Cakap byk tak usah...Bangang2 PR ni ingat nak majukan negara mcm Mat Jenin jer...Duduk berangan dah boleh kaya....Ni la golongan pemalas yg tau hanya menyusahkan dan menghentam saja tapi tiada sumbangan kepada negara....Aku boleh ckp yg majoriti kat sini pun bukannya pembayar cukai.....Takyah sibuk pasal duit rakyat kalau cukai pun tak bayar....Piiirraahhhh!!!!

Anonymous,  July 11, 2011 at 8:50 PM  

Kalau takde 4 saksi toksah memekak..

Nak kena SEBAT ??

Qazaf

Qazaf

Qazaf..

Muahahahahah..

Anonymous,  July 11, 2011 at 9:06 PM  

USA pun tak ada 888 bilion. Ni bukan Tadika Susu & Cokelat ko nak menipu la ngang.

Anonymous,  July 11, 2011 at 9:08 PM  

Yang mati orang bodo yang tak berdosa. Sepatutnya Anwar siBABI tu yang mampos.........lagi bagus.

Anonymous,  July 11, 2011 at 9:11 PM  

altantuya altantuya.. apa verdicr french court..? kenapa tak bawa ke geneva court?

Anonymous,  July 11, 2011 at 9:14 PM  

kenapa tak ada dalam wukileaks kes submarine tu? kalau betul ni kes besar wikileaks mesti korek sampai lubang cacing punya. yang ada kat wikileaks anuwar memang buat aktiviti-aktiviti yang dikatakan tohmahan dan konspirasi semata-mata itu

Anonymous,  July 11, 2011 at 9:19 PM  

yang ada kat wikipedia. Wikipedia tu Tok wan zionis, neo-nazi punk sama nenek aku pun boleh karang

Anonymous,  July 11, 2011 at 9:39 PM  

sebelum perhimpunan berdegar2. kat bukit bintang 300 patriot kena sembur dengan air percuma dari kerajaan negeri Selangor, lintang pukang nyorok belakang FRU. patriot pondan. yang untung adalah bangla sebab dapat baju percuma.

cik kelisa,  July 11, 2011 at 9:50 PM  

wahhh..pakcik baju biru ngan baju putih tu...berani gilerrr...macam pejuang palestin...tapi sayang tak kena tempat la pakcik....kenapa tak join flotilla je ek...

Anonymous,  July 11, 2011 at 10:30 PM  

Kepada pengikut yang benci dengan polis.......jika ada anak dan isteri anda dirogol,rumah anda dirompak, saudara anda dibunuh...jangan dok pergi terhegeh hegeh dok buat laporan dan minta pertolongan dengan Polis.....pergi buat laporan kat PBB ka, Suhakam ka, Ambiga ka ataupun Ketua AMK samsul kencing malam....WAKTU SUSAH TAU PULAK CARI POLIS.....

waris taknak mintak maaf,  July 11, 2011 at 11:30 PM  

1. buatla bersih kat kota baru..camne nik aziz nipu lama benar printah

2. syukurlah dapat mati syahid...bukan mudah dpt zAman2 ni...

3. terima kasih (dan syukur) pd Ambiga kerana lead demo ni

4. jgn salahkan polis..kan pasal polis ini semua berlaku...kan untung..tu

5. redalah...dgn ketentuan Ilahi..jika xpun...salah kan diri sendiri...krn rakyat lain dah protes jgn buat demo..jgn ingat awak je rakyat.kalau dia ahli parti compare dgn sy bukan parti mana..mana lebih rakyat..

6. TOLONG SALAH KAN PENAJA DEMO JUGAK KRN TIDAK LARANG ORG SAKIT/SEMPUT/SAKIT JANTUNG PERGI DEMO...TIADA WARNING APA2

7. TOLONG MINTAK WARIS MINTA MAAF DAN HALAL DR KERUGIAN SEMUA PENIAGA HARI SABTU TSB..KERANA MELANGGAR HAK RAKYAT YG LAIN !!!!

waris yg xbertggongjawab...

Anonymous,  July 12, 2011 at 12:07 AM  

Apa dia orang ingat senang ke nak mati syahid ??

Kalo Allah tak perkenan, jangan harap..

Syahid hak Allah dan begitu juga syurga serta nerakanya.. bukan hak Parti politik ..

Anonymous,  July 12, 2011 at 1:11 AM  

Kasihan org melayu,ni lah kerja2 mereka hanya tahu mencaci,tokok tambahkn citer agar terciptanya satu dosa utk diri sndri..fiak..lah hidup mati kalian blom tentu sempurnanya di dalam tanah.amalan baik aje jadi pendinding d sana nti.dr perbuatan kalian yg mencaci ni pun di kira dosa..kalian fiak hidup kalian ni .10.20,30,40 thun lgi ke?sempurnakah anda di mataNYA?fikirkanlah wahai hamba ALLAHs.w.t yg hina?

Click Klau Beran July 12, 2011 at 2:56 AM  

FUCK YOU!!!!.......aku baca mula2 ingat tajuk tu sesaje....agak2 la wey.....org tu dh meninggal xpyh la kau nak lebih2 plak......mmg ajal die.....jgn la smpai nak mnganjing.....nk up kn gov xsalah,tpi jgn tunjukn kebodohan sndiri.....nnti nmpk kelemahan sndiri kat mata org lain......peace!!!!....

Anonymous,  July 12, 2011 at 6:38 AM  

Hidup pun menyusahkan orang, dah mampos pun nak menyusahkan orang nak menyusahkan orang. Mampos kerana mempertahankan bos menutuh depan belakang, tup tup polis plak yang salah. Dasar puak2 anjing. Dah bagi makan digigitnya pula.

Anonymous,  July 12, 2011 at 8:02 AM  

Inilah tuntutan Ambinga IFC yang kini dilantik sebagai ‘Mursyidul Am, BERSIH. Kepada puak PAS ( Pengikut Ambiga Sreenavasan) terutama MSO yang begitu mengagung-agungkan Ambiga ini. Perjuangan 14 perkara yang dituntutnya pernah di tentang oleh Salahuddin Ayub, yang kini menjadi salah seorang penyokong tokoh ‘pejuang huru-hara' ini. Dimanakah suara ‘Ulamak Bisu’ dalam PAS untuk menentang Ambiga ini. Tuntutan 14 perkara ‘ Mur syidul Am’ BERSIH ini ialah :

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam… tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh… dikenakan tindakan undang-undang.
3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.
4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.
5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam, Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.
6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.
7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.
8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.
12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.
13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.
14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Ulasan :

Renung dan fahamilah petikan ayat-ayat Al-Quran sepertimana Firman Allah :

1) “Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan (pemimpin atau ketua) orang-orang yang men jadikan agama kamu sebagai ejekan dan permainan, daripada ahli kitab yang sebelum kamu, dan (janganlah kamu jadikan) orang-orang kafir sebagai ketua, dan takutlah kepada ALlah, jika kamu sungguh-sungguh orang yang beriman”. (Surah al-Ma’idah: Ayat 57)

2) “Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu ambil sebagai sahabat. setia (bitanah) lain daripada golongan kamu; mereka itu tidak henti-hentinya berikhtiar menarik kecelakaan atas kamu, mereka itu suka apa yang menyusahkan kamu. Sesungguhnya kebencian telah terbit dan mulut-mulut mereka itu, tetapi apa yang tersembunyi dalam hati mereka itu adalah lebih besar. Kami telah terangkan tanda-tanda kepada kamu, jika kamu (mahu berfikir)”. (Surah Ali-Imran: Ayat 118)

3) “Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan orang-orang kafir itu sebagai ketua (pemimpin); padahal mereka itu bukan dan kalangan Mu‘minin; apakah kamu mahu mengadakan satu alasan yang nyata bagi ALlah buat (menghukum) kamu?” (Surah al-Nisa’: Ayat 144)

Catatan :

Ya Allah ! Sedarkanlah pengikut-pengikut PAS (Pengikut Ambiga Sreenavasan) yang maksyuk terlena diulik mimpi-mimpi indah bersama tokoh "Augerah Tuhan".

Tuesday, July 12, 2011

Anonymous,  July 12, 2011 at 9:35 AM  

Anon 8:02 am Terima kasih saudara. Amin.

Anonymous,  July 12, 2011 at 10:11 AM  

dah tahu sakit g jugak demo....cari maut

Tok Syed Kuning,  July 12, 2011 at 10:31 AM  

"Anonymous said...
Tok Syed Kuning said...
Member mu TokSeh Kickdefella tuh ple besa ko ple kecik???

July 11, 2011 3:50 PM

pantun ore mache ke ke ore tokseh di kg tokseh padang selising mache.

seh robana
pele tokseh busuk banga
"
Bos, aku cuma tak berkenan dengan TOkSEH Kickdefella Peler kecik sebab aku komen dale blog dia tapi dia takut nak publish, jadi aku tupe blog abe gomo pele besar nih.

Anonymous,  July 12, 2011 at 12:46 PM  

ooo gomo peler besar...
mana besa dengan peler hok dale video muko mace DSAI...
patut la bini gomo cino...cino tino suka peler besar..cino jate byk peler kecik mcm menteri kesihatan tu...
abe tok seh kuning...abe ingat bini gomo sunat ke dok?panje bijik dia.. tu gomo sedad dok hisap.tapi gomo huduh n bodo mace lembu mekoh.

Anonymous,  July 12, 2011 at 1:02 PM  

ooo jadi mengaku la.mamat video porno tu mamat anuwar berahim?
ketua umum pkr pelakon video lucah.ketua PR pelakon porno video lucah.

izmil kecut telur ker

hahahahaha

Tok Syed Kuning,  July 12, 2011 at 1:52 PM  

Demo jange dok buat main dengan tokseh mache tuh, demo tak kenal lagi sapa Tokseh Merah mache tuh, dia boleh nyelit kok bawah trelar dengan moto scram dia, ore gedebe tuh,masa dia muda2 dulu la, la ni tak tau idup ko mati dah!
kawe pulak buke tokseh kawe Tok Syed.

Anonymous,  July 12, 2011 at 2:00 PM  

hehehe...puak lembu PR hangin betul.kekunun blog papagomo ni sampah.tapi diorang gak yg tak malu datang jengah sini.lepas tu jadi pendekar plak dah sumpah maki orang kat sini.seronok kot tengok video anuar berahi.

biasa la.ketua buat,anak buah pun kena la ikut.amik panduan katakan

tak gitu lembu PR?

Anonymous,  July 12, 2011 at 9:44 PM  

Kalau dah sampai masa mati, maka mati lah kita. Tak di dahulu walaupun sesaat dan tak di kemudian pun barang sesaat, ajal telah ditentukan oleh Allah Subhanahuwataala, Kalau duduk di rumah pun mati tetap mati, cuma cara kita mati itu berbeza-beza, ada yang mati di tempat yang elok dan ada yang mati di tempat yang maksiat.

Sebab dan sabit akan menjadi pertikaian, Kalau kita berserah kepada Allah semuanya selamat, bukan nak salahkan kepada sesiapa.

WARGA SEBELUM MERDEKA

Anonymous,  July 13, 2011 at 9:58 PM  

Puak pakatan dan puak pas ni mmg takleh buat apa dah. Diorg je la yg betul yg suci murni yg tau jln ke syurga walaupun apa je yg dikatakan dek puak2 kafir tu diorg pakat takbir aja beramai2:) Sampai nanti satu saat bila si kafir2 tu baca firman dan hadis, puak2 PAS ni pakat takbir membenarkan!

Anonymous,  July 16, 2011 at 1:27 AM  

Anonymous, July 11, 2011 8:39 PM
Cakap byk tak usah...Bangang2 PR ni ingat nak majukan negara mcm Mat Jenin jer...Duduk berangan dah boleh kaya....Ni la golongan pemalas yg tau hanya menyusahkan dan menghentam saja tapi tiada sumbangan kepada negara....Aku boleh ckp yg majoriti kat sini pun bukannya pembayar cukai.....Takyah sibuk pasal duit rakyat kalau cukai pun tak bayar....Piiirraahhhh!!!!

p/s bro..
lu punya apak isap rokok x?
agak2 dunhill brape sekotak?
lu punye apak ade rumah x?
agak2 bayar duit umah x tiap2 tahun kt majlis?
itu duit apa bro?lu igt rakyat xbayar?budak umo 18 yg da isap rokok pun bayar cukai bro..keraj`an ade ape bro?ade produk x?mane dpt duit bro?ptptn ke?cimb ke?

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP