Blogger Kickdeffela Disiasat Polis Ekoran Rampasan Kuasa Yang Beliau Dedahkan

Saturday, July 23, 2011



Mengaibkan

Dah berulang kali Gomo nyatakan didalam Blogg, facebook, laman Twiiter dan mana mana medium yang ada berkenaan kemelut Istana Kelantan ini. Bukan sekali tapi dah berpuluh puluh kali. Isu yang sehingga sekarang pada dasarnya belum selesai sama sekali.

Blogger Kickdeffela yang mana merupakan Blogger Pertama membongkarkan mengenai Rampasan Kuasa yang sedang dilakukan ketika Tuanku Sultan Ismail Petra sedang gering. Malah artikel beliau tersebut disertakan dengan bukti rakaman audio visual perbualan mengenai rancangan tersebut.


Rampasan Kuasa?

Semalam beliau telah dipanggil memberikan kenyataan berhubung artikelnya di Bukit Aman ekoran laporan Polis oleh Halim Bin Hamad dan pegawainya. Halim Bin Hamad ialah pengelola Istana Kelantan dan antara pemain utama di dalam penabalan Sultan Kelantan yang baru.

Blogger Kickdeffela juga turut mendedahkan bagaimana beliau telah diubungi Ketau Polis Kelantan waktu itu untuk tidak berada didalam Kelantan dan keluar dari Negeri serta membawa keluarganya yang mana sehari sebelum Kematian seorang Pengawal Istana Kelantan yang ditembak.


Arwah Ramli Mohamad

Dan sehingga kehari ini Pihak Polis masih lagi Gagal menyelesaikan kes Pembunuhan Pengawal Istana Kelantan walaupun jika kita lihat disini Pihak Polis seakan sudah mengetahui ada pekara besar yang bakal berlaku pada tanggal 1 Mei 2010.

Gomo tidak mahu bercerita panjang dan minta kepada rakyat Malaysia khusunya anak anak Kelantan untuk membaca selanjutnya artikel PANAS mengenai Komplot yang terancang di Blogg KICKDEFFELA KLIK DISINI




Apa yang Gomo tahu Gomo yang anak Kelantan hanya Taat Setia kepada Taunku Sultan Ismail Petra, semoga Baginda Tuanku Terus sihat hendakNya. Daulat Tuanku

Psssttt...Dah bagi warning, tup tup ada yang mati, lain macam beb......


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

39 comments:

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:35 PM  

padan muka....tangkap semua anjing fitnah

gomox July 23, 2011 at 2:42 PM  

papagomo , tun faisal kirim salam 1malaysia di blognya

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html#links

:)

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:42 PM  

haa..lg lg istana plk dah..

selesaikan dulu kes dg TF tu dulu gomo..

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:46 PM  

http://www.youtube.com/watch?v=fTmJzVY-pYQ&feature=player_embedded

kingnek July 23, 2011 at 3:12 PM  

kepada mereka yang nak tahu apa yang sedang terjadi antara papagomo dan Tun Faisal, biar aku orang luar huraikan. Bila dilihat dari luar, orang seperti Tun Faisal ini, adalah manusia yang biasa dalam UMNO, sentiasa berwaspada kerana takut hilang kepentingan dan jawatan hingga menyebabkan diri senang digodai syaitan, menimbulkan rasa dengki dan tak senang bila melihat yang lain (PapaGomo) berjaya.

PapaGomo pula, memang berjuang, namun, sebagai manusia, bila blog dah popular, kadangkala, ada rasa macam selebriti, tapi itu lumrah manusia. Nasihat aku sebagai manusia biasa aje, yang hanya ingin mengalahkan agen illuminati anwar ibrahim dari menguasai Malaysia bagi pihak yahudi adalah berikut.

Hentikan lah peperangan saudara tak berguna ini, kepada Tun Faisal, sikap kamu ni, sikap UMNO yang menghancurkan UMNO dari dalam, sikap lama yang harus dihapuskan. Ini lah sifat yang dibenci orang luar, sifat UMNO yang sentiasa cucuk dari belakang. Papagomo pula, cuba jangan luahkan secara terbuka, namun, sudah terkeluar. takpe, kamu berdua masih saudara Islam, sama bangsa dan berjuang menentang musuh yang sama.

Syaitan akan menangis bila kamu berdua lupakan ego dan bertemu untuk menyelesaikan masalah, kalau tak selesai pun, hentikan lah serangan terhadap sesama yang amat sia-sia. Tun Faisal punya bos adalah Hishamudin, jadi memang sukar untuk menyelesaikan masalah ni kerana dia akan sokong bosnya, sedangkan apa yang Papagomo, GAP dan lain cakap memang betul, Hishamudin ni pondan.

UMNO mesti bersifat terbuka, kalau tak boleh dikritik dan ditegur, tak boleh maju bangsa dan agama kita ni. Fikir-fikirkanlah, syaitan memang suka kita umat Melayu Islam bergaduh sesama sendiri, senang lah puak dajjal mencelah!

Anonymous,  July 23, 2011 at 3:23 PM  

stakat dlm politik takpa lg..
tp klu terlanjur sampai ke istana..
kena jg2 sikit..
pasal istana tu la..antara benteng terakhir yg kita ada..
seeloknya kita tak pyhlah nk libatkan istana2 ni kedalam politik..

Anonymous,  July 23, 2011 at 3:27 PM  

kingnek

ko bangang ke, tulis panjang lebar anjing pon tak nak baca ko ponye komen...

PAPA GOMO July 23, 2011 at 3:29 PM  

tq kingnek...gua faham isi hati lu...gua lakukan yang termampu.

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html#links July 23, 2011 at 3:32 PM  

tah kingnek igt orang nk baca komen murahan ko???

orang nk baca ape yg pemimpin kata je!!

panjang2 kau tulis tu biar aku simpulkan satu je, PAPAGOM CARI GADOH NGN PEMUDA UMNO. DIE SALAH DIE YG PERLU MTAAK MAAF SEBAB BURUKKAN NAMA BAIK PEMIMPIN.

baca apa tun faisal dedahkan pasal gomo

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html#links

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html#links

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html#links

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html#links

Anonymous,  July 23, 2011 at 3:45 PM  

Nampak sangat Tun Faisal takut dengan bayang2. Papa Gomo cuma tanya kenapa ayat pertanyaan dia yang simple tu nak diambil tindakan displin?

Kalau tak boleh kena tegur, jangan jadi pemimpin! (Pemimpin yg lemah sahaja memaki hamun orang lain)

P/s Pemimpin pun manusia beb.... kuasa/harta yg sementara...

Anonymous,  July 23, 2011 at 3:58 PM  

Aku adalah folower setia Gomo. Aku boleh beri jaminan 95% article Gomo dari dulu sampai sekarang adalah menghentam peliwat/pembangkang dan mempertahankan maruah UMNO. Lagi 5% tu Gomo kritik pemimpin UMNO/BN dengan secara bertanya atau mahukan penjelasan.

Mana2 pemimpin yg ditanya tu, janganlah nak cepat melatah. Lebih baik beri penjelasan dari menembak tak tentu pasal.

asawaku@yahoo.com July 23, 2011 at 4:21 PM  

tun faisal = pemimpin?

lol...........

bukan pemimpin aku tu...

(sorry, saya tak kenal sape tun faisal)

Anonymous,  July 23, 2011 at 4:31 PM  

asawaku....hehe...
nampaknya tun faisal tak famous!!

penyokong tun faizal July 23, 2011 at 4:40 PM  

Tun faizal adalah pemimpin yang berhemah tinggi, dia adalah lepasan graduan universiti antarabangsa., jawatan dia exco pemuda umno......hidup tun faizal...hidup tun faizal...

Gomo pulak hanya lah seekor kerat yang jual barang tiruan seperti pakaian, DVD lucah tiruan dan sebagainya...Gomo ni belayar SPM pon tak habis....english pon tau bbrp perkataan saje spt fuck, shit..saje..lain semua tak tau..jawatan pon takde dlm umno..tapi ckp bukan main..macam dia ni hebat sangat dgn blog fitnah dia nie yang dilayar puluhan orang SAJE satu HARI....Mampos lah gomo

Anonymous,  July 23, 2011 at 4:48 PM  

Gua tengok ada sekor penyokong tegar TF dimana mana blog pro BN esp papagomo?

Daripada komen komen yang dilontarkan, bunyinya standard je,,, cerita pasal kelulusan TF

Gua teringat arwah Ketua Bahagian gua , sana sini jaja dia ada degree

Apa cibai ni ingat orang lain heran sangat ke???

Dia tahu tak! dikampung gua penoreh getah boleh cecah 10 hingga 15k sebulan, tak perlu pun bawa tempurung ke hulu ke hilir. Tak perlu pun kelulusan berjela jela .... dia ni betul betul ke ahli UMNO atau budak baru berjinak jinak dengan politik??

Budak ni budak terencat akal ke?

Gua suka layan budak budak terencat akal ni

Black Maria,  July 23, 2011 at 4:52 PM  

Hehehe, tu atas tu bukannye penyokong TF tapi anjing2 pakatan yang cuba nak jadi setan plak cubadok melaga2kan orang, macam jgak bos2 iblis diarang. Dema ni memg suka bab2 tipu menipu, gaduh, demo, fitnah, maksiat dsbnya. Rentikanlahh...

penyokong tun faizal July 23, 2011 at 4:53 PM  

Anon bangang 4.48

alahai papagomo betol bapak anjing ko ke..nak sokong sangat...

Anonymous,  July 23, 2011 at 5:00 PM  

Black Maria...setuju..
Hanya anjing2 pakatan menyamar yang suka gunakan perkataan begitu. Semacam je bahasa dia mengangkat TF.

Hahahaha....Penyokong TF kantoi menyamar...(jangan2 gay milosejuk...)

Wak Long Man July 23, 2011 at 5:02 PM  

tengok tun faisal ..
masih bongkak dan sombong .. memang ulasan kita org memang tak dipandang oleh pemimpin umno ... tapi lu mesti ingat .. kerana pemimpin macam lu lah .. ramai ahli umno cabut sokong pembangkang ... ada kau faham

Anonymous,  July 23, 2011 at 5:03 PM  

Mampos lah ko milobasi. Menyamar konon!

ftg,  July 23, 2011 at 5:21 PM  

Teruskan perjuangan gomo, aku tetap menyokong, janganlah engkau takut dan gentar dgn kebatilan, tegakkan kebenaran.

Anonymous,  July 23, 2011 at 5:24 PM  

Kingnek,aku setuju ngan pandangan ko. Kepada yang tak suka baca komen panjang2 tu boleh bla dari bumi Malaysia nie.....buat menyemak jer sebab PEMALAS...nak membaca pun malas, apa lagi nak keje...LAGI 1000 KALI PEMALAS...SRUPA JUBURI JUGA, NAK JALAN SENANG JER....LANCA* LAH!!

Anonymous,  July 23, 2011 at 5:37 PM  

Aku sokong juga anon 4.48pm dan Black Maria, tu penyokong tegar peliwat negara tu...memang menyamar nak rosakkan komen2 bernas org yg tak buta hati macam dia. Orang jenis nie memang penjilat bontot tegar agen2 yg tak ikhlas. Orang tak tau sapa ikhlas buat keje. Biasanya yg tak berjawatan lebih kuat keje drp yg berjawatan. Silap2selalu kantoi menipu binikat rumah padahal gi joli sana sini cam juburi...yelah, dah namanyer org berjawatan kan....

P/S: ala, kalau setakat ada pelajaran tinggi tapi temberang cakap cukup ilmu, jgn nak berlagaklah. sekelip mata ilmuleh ditarik balik. Contoh terbaik org berpelajaran jadi org macam budak sekolah taska ialah wakil Batu Burok. Sungguh buruk perangainya dalam dewan, menipu pun takleh lawan budak sekolah taska. Jatuh maruah orang berpelajaran sebegitu hina sekali. Malu org kampung woi.

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html#links July 23, 2011 at 6:10 PM  

BUKTI PEMUDA UMNO GOLONGAN PENGGERAK!

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0716&pub=utusan_malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm&arc=hive

UTUSAN MELAPORKAN PEMUDA UMNO BERJUMPA DGN SPR UTK MMPERBAIKI SISTEM PILHANRAYA.

BERBANDING BLOGGER PAPAGOMO YG BANYAK BERDALIH , PEMUDA UMNO BERLAKU JUJUR DALAM MMPERKUATKAN KEPERCAYAAN RAKYAT THADAP UMNO!!!

KETIKA KERAJAAN DISERANG BERSIH, PEMUDA MENGHIMPUN RAKYAT UTK MMBANTAH DGN HIMPUNAN PATRIOT, BERBANDING DGN GOMO YG HNYA MENIPU DI BLOG NYA.

PEMUDA UMNO BERSIKAP PROFESIONAL , SGGUP BERDEBAT DGN PIHAK PEMBANGKANG, TP BLOGGER PULA HNYA TAHU MENYERANG PERIBADI PEMIMPIN TERMASUK PEMIMPIN SENDIRI!

~DONT BITE THE HAND THAT FEED YOU GOMO

Anonymous,  July 23, 2011 at 6:25 PM  

6.10 alahai...
Dah tentulah berbeza tugas masing2. Yang satu t/jawab kpd parti. Yg satu lagi sebagai blogger. Kalau betul ko pemuda, tak payah beza2 lah.

Ni apa cita KJ suruh lepaskan anasir komunis? Ikut suka dia je!

Anonymous,  July 23, 2011 at 6:31 PM  

Anon 6.25pm, toksah layan budak separuh tiang 6.10pm tu....kaki mengampu jer lebih budak tu. Dasar Penjilat Bontot...

BLOGGER KALAU NK DUIT LEBIH BUAT LAH IKLAN NUFFNANG , JGAN LER MENGHARAP PERUNTUKAN DR KERAJAAN JE~ APE DAAA DUIT KERAJAAN AMIK DR DUIT RAKYAT GAK July 23, 2011 at 6:34 PM  

papagomo cukup angkuh smpai sggup menghina golongan Tun,

silap2 satu hr nnt gomo makin bongkak tun mahathir pon die nk cari gadoh.

igt gomo dulu siapa yg naikkan kau, pemimpin2 umno jugak bantu kau masa kau susah dulu, bg laptop bg broadband subsidi bil internet lagi, komisen lagi, duit kopi lagi,

tp bila potong peruntukan sikit dah ko bising? ape hal ni gomo??

bsabar lah kalau kerajaan potong sikit peruntukan utk blogger! keadaan ekonomi global effect kan pdapatan negara. negara perlu dahulukan pkara yg penting dulu tpaksa lah potong sdikit subsidi pada blogger. cuba paham tu gomo jgn emosional sgt tiba2 nk kutuk pemimpin sdiri.

gomo bsyukurlah , sesungguhnya walaupun segala subsidi yg kerajaan bekalkan kepada BLOGGER, pdapatan korang masih ok BERBANDING BLOGGER NEGARA LUAR!!

SABAR GOMO! jgn mudah emosi sebab ini semua. AMALKAN SIKAP BERJIMAT CERMAT, TUKAR GAYA HIDUP~ insyaallah apa yg kerajaan sedekahkan kat kau cukop utk kau suap anak2 bini cina doll kau makan.

gomo bersyukur lah!! kalau kau XNAK BSYUKUR JUGAK! KAU PERGI JD BLOGGER KAT NEGARA LUAR! RASAKAN MACAMANA SUSAHNYA BLOGGER2 NEGARA LUAR HIDUP!!!

Anonymous,  July 23, 2011 at 6:45 PM  

GOMO.....YOU'RE THE BEST.

(ADA LAGI SI GAY MILOBASI MENYAMAR TU.....HEHEHE...TUKAR GAYA BAHASA PULAK....KANTOI LAGI....)

whiteorange July 23, 2011 at 9:12 PM  

anon 6:34

Kalau inilah gaya pemuda yang dungu berhujah dan nak di banggakan!!!! sorrylah!!! memang tak jauh lah langkah pemuda !!

Malang betul UMNO dapat pemimpin pelapis yang dungu dungu !!!

Ini level belajar tinggi tinggi???

Lu ingat puak puak dalam UMNO tu suka suka nak naikkan orang kalau tak ada political gain?

Lu memang mentah beb !!!! Lu orang belum kena balun dengan orang orang macam Azman, Zaharin , Pak Habib dll.. belajar dulu dari otai otai bro ...

gathort,  July 23, 2011 at 9:17 PM  

buanglah maki2 n kutuk2 insyaAllah semua suka..

TERKINI!!:
KURANG AJAQ !!!
PREVIEW FILEM : KARIPAP-KARIPAP CINTA

Anonymous,  July 23, 2011 at 10:09 PM  

whiteorange lu apahal nak kutuk pemuda2 umno??

pemuda terlibat dgn projek juta2 projek utk bangunkan rakyat,

projek kononnya "cyberwar" utk blogger layak bg upah kopi je. slagi papagomo x mtak maaf dgn tun x kan selesai masalah ni

rakab,  July 24, 2011 at 12:30 AM  

Dulu ramai pemimpin melayu yang tak berpelajaran tinggi tetapi negara kita merdeka jugak. yang penting ialah keikhlasan dan semangat juang yang tinggi.

bakar,  July 24, 2011 at 12:58 AM  

masalahnya GOMO YANG START DULU BRO!

GOMO BURUKKAN TUN FAISAL, PASTU TUN FAISAL DEDAHKAN LA PASAL GOMO NI!

GOMO PON X SAMAN TUN FAISAL PON??? GOMO X NAFIKAN PON APE YG TUN FAISAL KATA SALAH? GOMO X BERSUMPAH MUBALAHAH PON KENYATAAN TUN FAISAL SALAH!!!


HIDUP PEMUDA UMNO!!


http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html

Anonymous,  July 24, 2011 at 1:40 AM  

http://mediawangsamaju.blogspot.com/2011/07/apa-sebenarnya-masalah-you-ni-tun.html

asawaku@yahoo.com July 24, 2011 at 2:43 AM  

apa masalah ngan kelulusan ni?

kalau lah pemuda UMNO dok nak pertikaikan gomo yg takde degree...

begini lah... buat syarat kalau nak masuk jadi pemuda UMNO mesti ada degree.... lu kiralah dengan jari berapa kerat je nanti nak join pemuda umno?

jangan takbur dengan kelulusan yang ada...

kalau anda rasa anda hebat dan bijak sangat, ramai lagi yg ada PHD tak pernah cakap besar pun...

saya rasa kepimpinan tertinggi UMNO kena kaji balik kedudukan Tun Faisal dalam UMNO.. orang2 dengan sikap dan personaliti sebegini hanya akan merosakkan imej UMNO sahaja....

Anonymous,  July 24, 2011 at 4:11 AM  

Ramai dalam Pemuda UMNO memandang tinggi kepada pemimpin mereka - contohnya KJ.

Ramai juga dalam UMNO yg tidak menghiraukan Pemimpin Pemuda UMNO seperti KJ.

Maksudnya, bukan semua 'pemimpin' tu dipandang sebagai 'pemimpin' oleh org lain.

Apo nak kato lai.

Gomo - teruskan perjuangan mu

rakab,  July 24, 2011 at 9:01 AM  

Sdr bakar, aku faham bro. Gomo menggunakan blog utk meluahkan perasaan tak puas hatinya, tapi Tun faizal seorang exco, seorang pemimpin. Dia sepatutnya lebih bersabar, sedia mendengar dan menyelesaikan masalah secara tertutup dan berhemah.

eh..eh., nama cam sama jer.

Arif Omar July 24, 2011 at 11:21 AM  

maaf gomo. bab ini saya tak setuju dengan anda. pihak polis cuba selesaikan kemelut istana ini. kami juga sayang DYMM Ismail petra. PG amat rapat juga dengan dymm semasa di kelantan. tapi isunya dymm memang tak sihat dan tak mampu lagi untuk mentadbir. pemngantinya perlu ditabalkan. mungkin ada satu dua kesilapan. tetapi ianya untuk kebaikan. kerajaan pas dah tak mampu selsaikan. jika ini berlarutan ia akan menjejaskan intisusi ini. sekarang dah baik semuanya. kita buka bincangkan hal dymm ismail petra tetapi institusinya. itu yang mustahak. istiotusinya yang perlu dijaga bukan orangnya., daulat tuanku. semuga Allah merahmati DYMM sultan Islam dan faris petra. daulat tuanku.

asawaku@yahoo.com July 24, 2011 at 1:59 PM  

maaf, en gomo... saya pun tak setuju dengan en gomo dlm hal ni...

oleh kerana isteri saya orang Kelantan, maka saya fikir saya berhak beri pandangan

saya fikir isu seperti ini elok ditutup sahaja. ini kerana Sultan Kelantan yang baru telah pun ditabalkan dan mendapat pengiktirafan

walaupun kita sayangkan Sultan yang sebelum ini, kita hendaklah belajar untuk menerima satu 'pembaharuan'

Apa kata en gomo dan kawan-kawan beri peluang kepada DYMM Tuanku Sultan Kelantan yang baru untuk memerintah... Lagi pun saya dapat tahu Sultan yang baru mempunyai imej dan kredibiliti yang sangat bagus sebagai seorang pemimpin agama dan juga Ketua Negeri.

Furthermore, beliau memang berhak menjadi Sultan Kelantan...

Ampun Tuanku!!

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP