Lagi Konspirasi Bila Peguam Perancis Ditahan Imigresen

Saturday, July 23, 2011



Kecoh di laman-laman web dan blog penjilat tegar punggung Anwar Ibrahim berhubung penahanan seorang peguam yang di bawa masuk oleh NGO yang mempunyai kaitan dengan pembangkang yang bernama Suaram.

Lebih malang lagi apabila seorang Ahli Parlimen Pas yang juga rakan seperjuangan Khalid Samad yang sama-sama memperjuangkan penggunaan kalimah Allah oleh kaum kristian membuat kenyataan bodoh di laman milik Parti Ajaran Setan.

Kalau tak tahu undang-undang tak payah jadi ahli parlimen.

Untuk pengetahuan semua, peguam itu masuk ke Malaysia menggunakan pas lawatan sosial 90 hari. Beliau dibenarkan berada di Malaysia selama 90 hari sebagai seorang pelancong.

Read More

Psssttt....lepas satu Fitnah dan Konspirasi pembangkang Kantoi depa buat lagi, sampai bila nak stop ni?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

246 comments:

http://www.washingtonpost.com/world/asia-pacific/malaysia-detains-french-lawyer-fighting-alleged-corruption-by-shipmaker-in-submarine-deal/2011/07/22/gIQA9qwETI_story.html July 23, 2011 at 12:17 AM  

keluar kat suratkhabar washington bhaii,,,

http://www.washingtonpost.com/world/asia-pacific/malaysia-detains-french-lawyer-fighting-alleged-corruption-by-shipmaker-in-submarine-deal/2011/07/22/gIQA9qwETI_story.html

kes rasuah kapal selam yg dikaitkan dgn altantuya ,

hot story bhai habis lah!

cicaksakit July 23, 2011 at 12:35 AM  

nampaknya pakatan haprak dah takde teloq. duit banyak, modal dalam negara semua dah dipatahkan oleh BN, maka guna modal dari oversea pulak.konon import dari perancis rakyat akan percaya. lawyer tu pun, sebijak2 di perancis, tapi bodoh sebentar di Malaysia.

Papagomo tolong link blog saya disini
www.lidahcicak.blogspot.com

terima kasih

Anonymous,  July 23, 2011 at 12:43 AM  

mamat ni need this job, tgk gigi dia, nak beli ubat gigi pun dah tak ade duit. Desperado...

Anonymous,  July 23, 2011 at 12:45 AM  

Dah sampai penghujung nyawa pakatan rakyat. Aku rasa kes kapal selam dan altantuya dah kira episod terakhir. Mereka sekarang tengah mengetengahkan isu tersebut dgn hanya menjaja tanpa bukti dan asas yg kukuh.

Munkin polis, sprm dan pihak berkuasa francis akan berkerjasama mendapatkan bukti isu yg dibangkitkan PR. Yg pasti pakatan rakyat akan kantoi. Jika benar, pihak berkuasa francis sudah lama menahan rakyatnya jika berlakunya rasuah diatas pembelian kapal selam.

Hanya dimalaysia saja yg melalak bab rasuah. Al maklumlah org umnokan dari kejahilan mata kasar juak2 pakatan apa yg umno buat semuanya tak telus. Hanya kepimpinan mereka saja yg telus dan bersih.

Kepakaran mereka hanya mampu mencipta fitnah agar terlihat logik. Tapi untuk membuktikan malah bersumpah pun mereka bagi 1001 alasan. Ibarat seperti perangai adun batu buruk. Bila bercakap berdegar degar seluruh kg. Bila berhadapan di dlm dewan. Er.. Saya takrik balik yg dipertua. Err saya nak bagi yg ni errr yg ni tak boleh tapi saya akan serahkan. Itulah sikap kebanyakan pemimpin pakatan rakyat masa kini.

Anonymous,  July 23, 2011 at 12:48 AM  

mudahnya rakyat malaysia dibodohkan..

mana ada kes rasuah negara lain sampai lawyer tak bertauliah dari negara tu gi malaysia bagi ceramah lak tu...

patut la geng agen yahudi(mossad) bertaburan kat seluruh dunia..sejak dulu mereka dah berjaya sebab fitrah manusia mudah dibodohkan dan diperdayakan..kesiankan...Malaysia tanah tumpah darahku...

Anonymous,  July 23, 2011 at 12:51 AM  

Allah maha mengetahui,,, setelah segala jenis pembohongan,penipuan dlm bershit terbongkar kini terpaksa lah pulak bawa org lawyer dan media asing masuk lah plk,,,,rakyat sentiasa melihat sifat rakus dan segala pembohongan pakatan dan dah kenal sgt sifat pakatan ni,jgn salah kan spr lak klu tewas dlm pru13 yer,sebaliknya renunglah tentang apa yg kamu telah lakukan yer,,

kesemua pemimpin tertinggi hingga lah pencacai semuanya pembohong,,mcm tak bermaruah,,,

rakyat melihat gelagat kamu,

ANON 12.48 BODOH MEMANG LA PANGGIL LAWYER DR PERNANCIS DAN KAPAL SELAM PON TU PON AMIK KAT PERANCIS July 23, 2011 at 12:55 AM  

bodoh gila kau ni anon 12.48 x amik pkembangan semasa lgsung,

umngok semua takot nk jawab isu ni sebab pembunuhan altantuya yg melibat inspektor polis yg mlibatkan razak baginda masih misteri. bnyak bnde x dijawab lagi oleh government dr mane bom c4 diorg amik??

umngok semua kata isu ni basi sebab depa x mampu bg hujah. bodo umngok ni akai xdak mentaliti rendah blaja x habis macam gomo kena buang kerja juai barang tiruan di uptown.

juai barang tiruan hang nk kata patriotik ka gomo???? beli lah barang buatan malaysia!! tp die g jual brg2 tiruan. hang niaga ada permit x ? haha

umnosokmo,  July 23, 2011 at 1:12 AM  

kepada 12.55... hang lagi tolol dan bengap...Kes mahkamah dah diputuskan.. masih lagi dok cerita perkara yang terbukti fitnah semata-mata.. ni aku nak tanya.. kalau kawan yang hang kenal telah merogol orang.. adakah hang juga perogol..ataupun sedara hang mat pit.. adakah hang terima jika orang gelar hang mat pit..jangan jadi tolol la..

Anonymous,  July 23, 2011 at 1:31 AM  

Anon 12.55
Takkan amik lawyer dari perancis saja tapi takkan tak menahan yg menrima rasuah?. Kenapa lawyernya yg dibawak?. Jika diperancis yg terbabit sudah di tahan layaklah mereka dtg untuk memberitahu urusan jual beli kapal selam dari negara mereka ada unsur rasuah.
Contoh kes altantuya. Dia mati dimalaysia dan pihak negara mongolia tidak berdiam diri. Mesti akan melibatkan kedua buah negara. Kes kapal selam ni negara perancis senyap saja dan yg dtg hanya peguam dari negara perancis. Peguam tu pulak dtg untuk membela siapa?. Untuk menuduh kerajaan malaysia?. Jika kerajaan malaysia didapati bersalah bagaimana pulak dgn rakyat perancis sendiri?. Biasanya bab rasuah jika ada yg memberi mesti ada yg menerima. Korang ni tak serik ke diperbodohkan dgn fuckatan rakyat?. Ini adalah modal terakhir diorang. Peguam tu pun nampak selekeh entah tukang kebun mana diupahnya. Pelakun pakatan rakyat sudah tak berkesan lagi membuat cerita. Peminat dah hilang selera. Ini dibawa pulak pelakun dan cerita dari perancis. Entah berapa la bayaran yg dibayar untuk melakunkan cerita kapal selam. He he

Anonymous,  July 23, 2011 at 1:45 AM  

Bodohnya peguam babi PR bawa masuk Malaysia,konon peguam ni boleh tamatkan Najib...Masuk malaysia konon melancong..tapi gi buat ceramah..tu kata lawyar buruk bodoh x tahu undang2.
Bila kena tangkap puak2 bongok PAS/PKR fitnah najib.
Standard Peguam Peranchis ni sama jer dgn sundal China Doll. Masuk Malaysia konon atas visa melancong tapi gi menyundal dgn Peliwat Anugay.

Kenapa lah bodoh tahap gaban melayu PR ni...x dinafikanlah knp juak2 ni senang dikuda oleh keling Paria,DAPig, Peliwat anugay dan Mat sapu bini org.

Anonymous,  July 23, 2011 at 1:46 AM  

Anon 12.55
Apa engko kata dari mana dtgnya bom c4?. Dimana diorang amik?. Engko ni sebelum ni duduk dimana? Jika benar ko tinggal diMalaysia takkan ko tak pernah dengar penyamun yg kena tangkap dgn polis mereka guna M16 dan lain2 senjata?.
Ko ni benda yg boleh dipikir secara logik pun ko jadikan diri ko tu bodoh. Kalau ko dah bodoh tolonglah jgn ko jadikan org lain pun bodoh macam ko. Bunga api yg diharamkan org boleh seludup bawak masuk. Kereta mewah pun org boleh seludup hantar pergi ke keluar negara. Barang besar itu pun org boleh seludup inikan pula senapang dan bom. Lain la kalau bom tu ko yg buat perkara ko cakap memang ada logiknya. Bodosssss..

Anak Perelih July 23, 2011 at 1:48 AM  

dia sampai malaysia tak sampai 90 hari lagi... mana visa dia expired lagi... kecuali najib kecut teloq...

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:00 AM  

Anon 12.55
isu kapal selam dan altantuya tak basi pada korang sebab selagi korang tak dapat isu baru isu kapal selam itulah yg korang ulang tayang.
Mayat altantuya pun dah tinggal rangka tapi demi nak jatuhkan najib. Altantuya tu munkin baru mati seminggu.

Untuk pengetahuan ko la ye. Org melayu ni bab agama sgt sensitif. Pemimpin pas dianggap mulia kerana watak islamnya. Tapi oleh kerana pendustaan mat sabu. Telah terserlah pembohongannya. Isu ini lagi besar dari kapal selam dan altantuya ko tahu tak?.

Silap silap hari bulan peguam dari perancis tu balik guna tambang sendiri sebab isu yg dibawa tak mejarab.

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:05 AM  

.

SPEED is No 1 killer ! ... so drive carefully .


.

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:12 AM  

Awwat anon PR ni bodoh sgt?. Bukan pasal visa tak abih 90 hari la badigol. Ko paham tak pak mat tempek piyungggg ketepek dilanggar motokar.. Ops salah skrip. Visa itu untuk melancung tidak boleh digunakan untuk aktiviti lain didlm negara kita. Jika visa ko untuk melancung ko pergilah jalan2 seluruh malaysia. Tetapi bila dia buat ceramah itu dah dikira buat aktiviti dlm negara kita. Contoh ko pergi us guna visa melancung dan sampai disana ko kerja. Boleh atau tidak?. Jika ko dtg sana memohon kebenaran dari kerajaan us untuk aktiviti kemasyarakatan dan sebagainya jika dibenarkan perkara itu baru wajar tindakan yg dilakukan oleh kerajaan bersalah.

Apsal ramai sgt juak2 PR bodoh tahap gaban ni?. Korang ni kerja apa?. Anak sapa?. Ish tak sangka ramai betul melayu tahap camni ada kat malaysia. Yg sedihnya bangsa melayu pulak tu.

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:12 AM  

1:48
anak Perelih ke anak Iblis?
layaklah ko jilat je bontot2 pemimpin PR tu.
xtahu langsung undang2. ko ingat peguam tu kena tangkap pasal visa dah mati ke? aku rasa x payah buang masa layan org bodoh mcm ko nak terangkan pasal visa ni...memang ko x tahu apa..eloklah ikut jer PR...UMNO pun x nak org dunggu mcm ko.

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:13 AM  

Wahai puak2 PR, kalau benarlah tuduhan anda, suruhlah nawar sebut wallahi, wabillahi, watallahi bla... seperti yang najib pernah ucapkan. Aku percaya tak perlu tunggu PRU13, esok juga anda dan puak-puak anda akan ke putrajaya. Suruhlah anwar ibrahim buat jika hendak tunjukkan anda di pihak yang benar.

ps: najib dah lama buat sumpah laknat, bila anwar nak buat?

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:13 AM  

Peguam Perancis (peguam bebas, bukan pegawai pejabat pendakwaraya negara Perancis) ini ialah peguam yang dibayar oleh Suharam (pro pembangkang) yang failkan permohonan ke pejabat pendakwaraya Perancis sebagai percubaan mengheret kerajaan Malaysia ke Mahkamah Perancis atas tuduhan melakukan graft (jenayah rasuah) di Perancis.

Pihak pendakwaan pemerintah Perancis tak pernah membuat dakwaan tersebut dan permohonan Suharam ini tidak pernah diluluskan untuk dibicarakan di mahkamah Perancis atas guaman Negara Perancis lwn Kerajaan Malaysia.

Kemungkinan paling besar permohonan Suaram ini akan ditolak oleh pejabat pendakwaraya Perancis yang sebaliknya meminta Suharam sendiri menyaman kerajaan Malaysia atas satu guaman sivil dan bukan mahkamah jenayah yang tiada kena mengena dengan negara Perancis.

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:16 AM  

aku pun bnyk jumpa sial PR ni bodoh tahap gaban...sekarang baru aku faham kenapa masih ada yg tegar giler..bila ckp undi PAS masyuuuuk syurga dia percaya gila..sebab dia org ni memang bahlul sgt.

kingnek July 23, 2011 at 2:19 AM  

kalau tak orang kapir eropah tolong si Pakatan ni, sapa lagi kan?

maun July 23, 2011 at 2:21 AM  

Kesian Najis dah semakin takut!! kah kah..1Malaysia konon..

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:23 AM  

anon 2:13
BRO x yah nak citer pasal peguam Peranchis ke Suharam apa ke.itu semua auta anugay jer.. suruh anugay sumpah laknat udah ler...kalau anugay buat...kompom aku sendiri akan Pangkah PKR sampai mati

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:25 AM  

Dalam Kes Altantuya, Ds Najib sudah 2kali bersumpah laknat, menggunakan kalimah Allah. Berani kerana benar takut, tangguh2 dan berdalih dalih dgn 1001malam alasan, macam Pak Sheikh BABI terkutok. Kalau penjilat2 dan ahlul2 ada telus pi lah suroh Pak Sheikh terkutok bersumpah laknat. Apa ada berani? Kalau tak berani, pilah potong kote anda dan kasi anjing makan. kerana itu lah yg terbaik baik buat anda, penjilat2 dan ahlul2 bahalul yg bengap nak mampos.

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:26 AM  

Namun sekiranya mereka menyaman di mahkamah sivil pertuduhan rasuah itu tidak boleh digunakan kerana rasuah adalah kesalahan jenayah dan bukannya ketidakadilan kontrak komersil.

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:29 AM  

hahaha...apa cerita gomo kaum lu sendiri dah serang lu...hahaha

setakat jaja cerita macam boleh percaya ke bila lu punya kaum kasi pecah lobang lu ni PELACUR PARIAH...hahaha

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:32 AM  

hahaha...modal pencacai umporno SUMPAH LAKNAT...hahaha

apa kena mengena BOURDON dengan sumpah laknat...hahaha

kalau betul najib sudah sumpah kasi lepas la BOURDON...hahaha

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:34 AM  

Ke si AlJuburi yang takut? Sampai kena import peguam ntah klas c kelas F datang sini nak tegakkan kote eh benang basah dia!

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:39 AM  

hahaha...apa kena mengena dengan ANWAR??? hahaha

tarak sekolah ke??? hahaha

kote sapa nak tegak??? hahaha

kote najib ke??? hahahaha

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:41 AM  

anon 2:32am

Sumpah tu yg x dapat Peliwat Anugay lakukan sampai sekarang.
Itu Loyar Buruk Peranchis semua org dah tahu ANugay punya auta.
BERSIH x BERJAYA...LOYAR BURUK PERANCHIS PULAK BAWA MAI...udah ler..rakyat bodoh mcm ko jer Anugay boleh kuda.

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:43 AM  

Anon 2.13

Ko kalau nak berhujah tak perlulah mengatakan KEMUNKINAN. Kalau ko kata munkin serupalah benda yg ko kata pun munkin benar dan munkin tidak.

Aku pun boleh bagi tahu kat ko. MUNKIN ko jenis maknusia yg selalu kena tipu. Serupa juga nama yg ko taip kejap suaram kejap suharam. MUNKIN yg betul suHARAM.

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:44 AM  

Cakaplah apa saja kat puakA2 pakatan jahanam ni..takanjalan punya baik apa jawatan sekalipun sebab diaorang dah buta mata hati,hari hari disogokan dengan ceramah fitnah, maki hamun oleh pemimpin jln ke neraka diorang.

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:45 AM  

Ada beberapa blogger yang saya kenali sebagai penipu. Salah seorang daripadanya adalah Papagomo. Cuma sebelum ini saya fikir penipuannya bertempat, namun nampaknya penipuannya memang melampaui batas - tunfaisal..

hahaha...baca yang ni dulu sebelum nak melalut sampai nampak sangat lu bangang...hahaha

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:47 AM  

malu weiii pencacai umporno...hahaha

hari-hari jilat najib...hahaha

last-last lu orang kena kencaing ngan najib...hahaha

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:48 AM  

idup lagi lalat2 taik PKR (onani2 2:29, 2:32 dan 2:39 AM) kat sini ye? nampak sangat merapu entah apa2. dah tak tau berhujah pakai fakta, pegilah bawak2 tido, esok mungkin kena bersih pungkok ketua umum hang lagi.

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:51 AM  

hahaha...fakta ler tu...hahaha

blog gomo ni penuh dengan penipuan macam tun faisal cakap...hahaha

aku merapu atau kau yang dah baghal...hahaha

Anonymous,  July 23, 2011 at 2:55 AM  

Anugay ni memang dah tau imigresen mesti halau loyer ni balik France sebab tak ada visa nak buat cari makan kat sini. Anugay ingat orang melayu hari ni kolot sangat le tak tau beza mana orang kerja cari makan sama orang yang wakil kerajaan satu-satu negara. Yang penjilat jubur Anugay ni saja suka layan cerita dongeng fantasi Suaharam sama kapiak Ambiga sebab semua mata hati diorang dah buta atau di beli/tergadai sama Anugay.

Anonymous,  July 23, 2011 at 3:02 AM  

itu masalah peribadi papagomo sama tun faizal dan tak akan dapat menidakkan perilaku penjuburan dan main jalang aljuburi serta persahabatan saiton aljuburi tersebut dengan zionis.. 1000 tahun tak mungkin beb hehehe

Anonymous,  July 23, 2011 at 3:03 AM  

Aikk...kisah pasal visa pulak ke?? hahaha

atau mengelupur pasal dia peguam dalam kes skandal scorpene...hahaha

rileks beb...apa kalut sangat pasal visa...hahaha

kononnya dia bagi ceramah yang tak betul...hahaha

Anonymous,  July 23, 2011 at 3:05 AM  

hahaha...masaalah peribadi??? hahaha

ini bukan masaalah peribadi la bengap bila blog penuh dengan fitnah dan penipuan dibaca oleh orang ramai...hahaha

apa lu cerita ni...hahaha

nampak bangang kan kan kan...hahaha

Anonymous,  July 23, 2011 at 3:08 AM  

baca ni...hahaha

Nasihat saya, jika telah menerima peruntukan, tetapi masih gagal melaksanakan tugas dengan baik semasa Perhimpunan Haram Bersih, walaupun dilengkapi dengan peralatan yang begitu canggih, Papagomo kena jadi berani dan tampil ke depan untuk memikul tanggung jawab. Jangan yang baik-baik saja claim credit, peruntukan sudah diambil tetapi tidak berani menanggung kelemahan. Bila sudah gagal, memfitnah dan menunding jari ke arah UMB sedangkan UMB tidak menerima keistimewaan seperti yang Papagomo terima. Papagomo, anda blogger sepenuh masa dan berbayar, buatlah tugas sebaik-baiknya - tun faisal


part yang last tu ada nampak macam masaalah peribadi ke??? hahaha

Anonymous,  July 23, 2011 at 3:20 AM  

sebenarnya anugay cuba apa cara sekalipun nak selamatkan belalai peliwat dia yg dah dekat ni..BERSIH ternyata jadi BERSHIT,Najib gi melawat 3 negara tetap disambut meriah,dunia pun x simpati langsung kat mat langau BERSIH yg konon ada yg mampos..kena gas..kena pistol air. bawa mai loyar buruk pulak..pun kantoi..anugay tengah gabra nak cari reason apa pulak nak delay lg ni?
Dia sebenarnya selagi dia cari excuse sebenarnya makan diri dia sendiri..Rakyat Malaysia yg cerdiklah..bukan yg bahlul PR..lama2 akan sedar knp babi anugay ni mengelak,delay memanjang..? sumpah x nak..jam omega x ada...sokongan terhadap babi anugay ni pelan2 lenyap kerana penipuan dia sendiri.

Anonymous,  July 23, 2011 at 3:24 AM  

berita terkini....

seorang lawyer dari arab saudi telah datang ke malaysia atas tiket pelancong dan melakukan siasatan ke atas TG nik aziz atas dakwaan menerima rasuah untuk mengerjakan haji atas tajaan orang berkepentingan..kes ini disiasat beliau kerana haji itu dilakukan di negara Arab Saudi...beliau kini sedang sibuk berceramah dipentas2 Umno bercerita tentang kes rasuah tersebut..

aku nak tanya bole percaya ka kalau cerita ni berlaku ... orang bodoh macam pencacai fuckatan haram je percaya..kan lebih kurang sama cerita kapal selam ko...ha ha kalau dah kaki jilat jubor mana2 jubor pun kau jilat ye

Anonymous,  July 23, 2011 at 6:56 AM  

Panik babun puak puak bewak..

Tak habis panik BERSIH2.0 , kali panik lagi peguam ni buat gempak passport expired Satu Malaysia panik...ini mesti kerja aljuburi

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:23 AM  

Oii Penakut Punya Regim NAJIB! Kalau betui Najib Tak Bersalah kes Scorpeon Yellow Submarine dan kes Bunuh Altantuya.. awat Nak tangkap.. tahan Peguam Pranchise tu Bangang! Ini BUKTI YG NAJIB TERLIBAT DALAM RASUAH DAN PEMBUNUHAN ALTANTUYA! POLIS JGN JADI BARUA REGIM UMNO!

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:24 AM  

bergaduh besar dah nampaknya....apa2 pun...kita mesti tumbangkan BN pru 13 nnT dan gantikan pemerintahan PR sbb aku tgk PR je yg bleh takbir negara dan mampu menjunjung hak rakyat....takbirrr....Alla​hu akbar

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:25 AM  

Peguam yg tak bersalah ditahan, pembunuh altantunya masih bebas..

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:26 AM  

Najis ingat puak-puak pakatan rakyat masih minoriti.umngok mcm katak bawah tempurung..tak sedar-sedar pun umno sudah jadi minoriti harap dgn koponen bn..bn belum tahu dapat majoriti dari pada rakyat sekarang ini..yang sokong bn hanya tinggak si ngok-ngok yang tinggal bawah tempurung mcm gomo je

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:27 AM  

Kita tgu je kabar ni....jgn je Peguam Perancis William Bourdon ni,di katakan mati mengejut dan bunuh diri....hahaaaa...siapa yg belum kenal lg kekejaman pembunuhan Altantuya...Si Pelakunya masih berkeliaran laaaa....

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:28 AM  

Hantu altantuya ada dalam kapal selam scopene tu..sebab itulah kapal selam scopene tu tak berani nak selam.kalau ia nak selam pun tunggu sama-sama najib dgn rosmah supaya tak timbul-timbul lagi..

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:29 AM  

kes ni Scorpene serious. Lapuran akbar perancis ada report pembuat submarine DCNS mengaku membayar duit komisyen direct ke Kementerian Pertahanan dan bukan kepada orang tengah (Perimekar) yang sepatutnya. Yang tu dah langgar syarat2 OECD diEropah yang menetap prosedur bayaran.Kalau lapuran tu betul, pihak pihak terbabit boleh didakwa diPerancis.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:29 AM  

harap2 dia tak mati terjatuh dr tingkap la pulak mcm Allahyarham sarbini..
harap2 dia jumpa la pintu utk keluar dr pusat imigresen tu.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:30 AM  

kenapa ditahan peguam itu.......
skrg nampak ler najib terlibat dalam kes ini....

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:30 AM  

sekarang utusan buat apa? kenapa berita ini tak keluaran utusan? bangsat punya utusan...

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:31 AM  

Kera jaan mlysia di bawah pentadbir najib mahu minta pujikah atau mahu minta keji di kaca mata dunia..terlampau bijak akhirnya bodoh jadinya, rakyat mlysia terpalit sama juga..

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:31 AM  

Shame On You Najib Government! Kalau Tiada Sebarang Kesalahan, Mustahil Takut Dan Sampai Lakukan Pelbagai Tindakan Yang Obviously Mencurigakan.?..BANGKIT RAKYAT TUNTUT KEBENARAN!

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:31 AM  

negara malaysia memang Shame by parti komunis malaysia yang bernama BN.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:32 AM  

PKMB nama sebaliknya memang tak jauh artinya dgn PKM..umno itu bukan parti mlyu sebenarnya parti penjajah inggeris.PKMB yang mentadbir mlysia sekarang ini..Parti Komunis Malayu Bersatu...

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:32 AM  

masa kecik, suka sgt nk tgk magik david copperfield yg "menghilangkan seorang manusia dari sebuah kotak" phew.. hebat sungguh.. tapi bila dh besar..baru faham... bukan d-copperfield ja yg boleh melakukan... Pasukan Datinseri Rosmak Mansuk(PDRM) dan semua institusi yang sewaktu dgn BN pun boleh lakukan.. tgk dari atantuya...Bala....skrg W-bourdon pulak bakal hilang?

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:33 AM  

pemain bola isreal bole main di bukit jalil,,, peguam perancis dihalang masuk malaysia...hubungan diplomatik yg sah mana? israel atau perancis?

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:34 AM  

INI DIA YAHUDI ZIONIS YANG UMNO-APCO BAWA MASUK CHELSEA FC PLAYER
Name: Yossi Benayoun
Nationality: Israeli
Date of Birth: 05/05/1980
Height: 5' 10" (178cm)
...Weight: 11st 0lbs (70.0kg)
Previous
Clubs: West Ham Utd, Liverpool, R. Santander
Position: Midfielder

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:34 AM  

KENAPA MESTI MENGGUNAKAN KAEDAH MENGUGUT, MENAHAN, MENANGKAP, MENYIASAT, MEMBERI TEKANAN UNTUK MEMPERTAHANKAN DIRI.. FAKTA PERLU DIJAWAB DENGAN FAKTA.. PERLU DIINGAT... KERAJAAAN SEDANG "BERURUSAN" DENGAN RAKYAT ASING.. DAN MEREKA INI TIDAK TERTAKLUK DENGAN SEGALA BENTUK UGUTAN DAN ANCAMAN. JUGA TIDAK TERIKAT DDENGAN PERLUNYA KESETIAAN KEPADA KERAJAAN YANG MEMERINTAH

TINDAKAN BODOH DAN TIDAK CERDIK INI HANYALAH AKAN MENAMBAHKAN LAGI PERSEPSI BURUK DAN PANDANGAN NEGATIF MASYARAKAT ANTARABANGSA KEPADA MALAYSIA

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:35 AM  

Alasan yg paling baik utk penahanannya ialah ialah menyebarkan ajaran Kristian dan dibiayai oleh pertubuhan Kristian Peranchis...!!!.pasti tak lepas.....

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:35 AM  

BOOM! BOOM! BOOM! jgn diletupkan dan rekod kemasukan dipadamkan sudahlah.....teringat kejadian dulu dulu.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:36 AM  

melampau betulll..nampak sangat pengecut nyer kerajaan malaysia ni...tsk tsk!

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:36 AM  

akhir zaman, memang banyak akan lahir pemimpin2 zalim...

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:37 AM  

imej najib rosmah makin tercelar seluruh dunia.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:37 AM  

Takut betul Najib dgn org Perancis ye.Takut cerita KAPAL SELAM dan ALTANTUYA terbongkar agak nya

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:38 AM  

cuba-cuba la tahan lama2 sikit org perancis tu, aku nak tgok najis berani setakat mana bersemuka pulak dengan perancis...cuba pulak nak kaitkan dengan perancis....cuba...kejap lagi kerajaan perancis campurtangan dalam kerajaan....wait n see

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:38 AM  

Apa pula kesalahan William Bourdon... tak kan lah dia mendarat di KLIA tanpa visa? Pusat tahanan imigresen KLIA brp tingkat?

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:39 AM  

NAJUB TAKUT TEMBELANG PECAH .... apa macam?

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:39 AM  

Kalu tdk bersalah,tidak payah takut wahai najib...

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:40 AM  

kah kah kah..dah kecoh dah kat france satu dunia...pru 13..umngok/beeend bakal ke neraka..

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:40 AM  

argghhh sudahhh....hilang plak c4 dari kem pasni....perkk...

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:41 AM  

sesiapa yg ingin menyatakan kebenaran pasti akan di tangkap! itu lumrah dunia.. lumrah bagi sebuah pemerintahan yg korup dan hina! hanya mereka2 yg berkuasa yg takut pada bayang2 sendiri sahaja sanggup bertindak demikian.. jgn di salahkan keadaan, salahkan lah salah guna kuasa itu.. misi selamatkan 1malaysia.. humban umno/bn matlamat anak2 muda! sama lah kita rayakannya! (^_^) lawan tetap lawan! walaupun anda perempuan! jgn takut pada perubahan! bersama anak2 muda kita tegakkan! (^_^) umno is dead!

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:41 AM  

Sudah pasti najb dgn sepupunya kan gunakan ISA, akta darurat...semua boleh....dia tak paduli apa pandang dunia, yg penting masih berkuasa...terus berkuasa....

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:42 AM  

tindakan desperate takut rahsia pecah.kat malaysia boleh le tutup mulut peguam peranchis ni tapi kat dunia mampu ke kerajaan malaysia nak tutup mulut.day by day bn is going mad.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:43 AM  

BERANI KERANA BENAR..... TAKUT KERANA................ BERSALAH..... TERLALU TAKUT KERANA MEMANG SAHHHHHHHHH DIA BERSALAH..................​..SIAPAKAH DIA? NAJIS TUN NAZAK

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:43 AM  

KERAJAAN malaysia ni mmg suke kerja TAHAN ORANG ni..... SOON bole buat pusat tahanan TERBESAR DUNIA... bole dapat sijil WORLD RECORD.. femes la lagi malaysia.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:44 AM  

nampak sgt takut...kami dah agak mesti kene tahan....nampak sngat nak sekat kebenaran...

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:44 AM  

tak lame lg kene jgk, sampai bile die nak berkuasa...org pun dah meluat...sebut name laki bini pun org muntah...hehehe

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:45 AM  

berani kerana benar, takut kerana salah.sapa makan cili rasa la pedasnya.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:45 AM  

x sempat buka mulut dah kena pita pelekat kat bibir,tp mata & telinga satu dunia mana boleh tutup.Tahan la lama2 agar saham tempatan melonjak naik.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:45 AM  

Kenapalah kerajaan Najib terlalu bodoh? Kenapa takut dengan Bourdon kalau tak buat....Confirm ada sesuatu yang tak kena...kita tunggu dan lihat..kalau rakyat malaysia tak dapat maklumat yang Bourdon nak sampaikan..saya yakin medan di luar Malaysia lebih luas....PM Najib di ambang kejatuhan bersama UMNO/BN...

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:46 AM  

bodo betol la ko nih...aku lebih lihat masalah kepada negara khususnya islam dan melayu... klau dapat kat demo...aku gerenti la lagi TERUK... ko bangkit NAJIB NAJIB NAJIB... klau x suka NAJIB ko keluar la malaysia... menyemak je la orang mcm ko nih... lebih rela UMNO yang assabiyah daripada XXX yang mcm haremmmm.... aku ada bagi link nie http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/..dalam nie ade lim kit siang melawat sedara mara kat CHINA... haaa ko duk situ... bangangggg...

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:46 AM  

berita yg akan keluar: Bourdon menyalahi akta imigresen..x pon bourdon bwk dadah juta2 rm..ape lg ek? mybe jgk bourdon seludup cicak tokek ke malaysia..hahahahaha..

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:47 AM  

Itu petanda..Regim Najib ade terlibat....klu x mengapa nak tangkap peguan dri Prancis tu.....faham2 sja laaa

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:47 AM  

Najib Dan Rosmah Dalam Ketakutan... Depa skg duk cari bomoh yg boleh wat peguam nie tak jadi nak beri keterangan pada rakyat...

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:48 AM  

Ya Allah, selamatkan lah mat salleh ni dari C4 najib.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:49 AM  

skrip sudah siap malah telah diedit oleh AG Ghani Paktahil...hanya tunggu pelakun je selected by Rosmah..siapakah agaknya pelakun terbaik untuk tahun 2011? Casting Rosmah selalunya kena je dengan watak pelakun tu..3T tonggak sebagai pengarah...kerana baru2 ni telah memenangi pengarah terbaik walaupun cerita ala ala mat jenin..(aku rasa apa2 terjadi kat Peguam ni orang France tak akan dok diam...mau Rosmah berlari sambil bogel terkincit2 cirit...ce bayangkan...hehehehee).

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:50 AM  

"Saya akan menggunakan segala jenis senjata untuk mempertahankan diri saya" Sekarang di gunakan imegresen untuk menahan peguam Perancis tu.Orang tu bukan buat salah pun.Mereka datang ada dokumen cukup...jangan lah bermain api nanti terbakar tangan.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:50 AM  

Ini jelas menunjukkan sikap "tutup cerita" kita. kalau tak de benda yg nak disorok..apa lah yg ditakutkan..satu mahkamah punj boleh kita hadapi. Ada pepatah jepun.. "Saya sanggup tunjuk kocek saya..kerana saya tak mencuri."

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:51 AM  

SAHIH NAJIB TERLIBAT, TAK PAYAH BICARA LAGI.

Kalau tidak kenapa Najib takut dgn Bourdon ?, kalau dia bohong boleh saman balik baaaaaa,

Sedih, segala yg berstatus Diraja-Diraja ni, sebenarnya Diumno baaah

tumbangkan umno

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:52 AM  

Make sure mamat france tu sentiasa di iringi, jangan lepaskan dia sorang2... kompom esok tinggal ceremin mata jer.... Malaysia apa2 boleh jadi.... tiada yang mustahil di Malaysia.... Oh tanahairku...

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:52 AM  

he he he ada org sedang ketakutan? jangan bimbang kebenaran adalah sesuatu yg sangat2 degil.i...tutuplah, tanamlah , kambuslah , C4kanllah, ia pasti muncul....ini sunnahtullah..

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:53 AM  

BARU NAK SELIDIK DEDAHKAN SUDAH DITAHAN HMMM HEBATNYA TUTUP JANGAN TAK DITUTUP....HABIS MACAMMANA TU? YG BAIK AMBIL SEMUA KAT KERAJAAN LAH YE,,, YG JAHAT TU SEMUA BAGI PADA RAKYAT.....OK GITU?

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:53 AM  

polis akan menutup jalan ke KLIA kerana takut2 peguam perancis akan memboloskan diri dari sekatan polis seperti mana berlaku pada 9 julai.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:54 AM  

UMNO sikit-sikit salahkan Yahudi tapi Yahudi langsung tiada kena mengena dengan kezaliman di Malaysia oleh kerajaan haram jadah UMNO. Bukan Yahudi yang bunuh Altantuya, bukan Yahudi yang bunuh Kugan, bukan Yahudi yang bunuh Teoh Beng Hock, bukan Yahudi yang belasah par-para peserta Bersih dan bukan Yahudi yang makan rasuah di Malaysia sehingga rakyat hidup susah akibat bebanan kos sara hidup yang tinggi.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:54 AM  

polis memang dah jadi barua najib! sekarang imigresen nak jadi barua untuk anak haram najib!

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:55 AM  

haiya..lu tarak tau ka hah?semua agensi KERAjaan adalah barus itu najis la

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:56 AM  

Najib 'terlupa'nak letupkan dia ni sekali! ;)

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:56 AM  

Skrg sudah tahu sapa yang salah dan siapa yang benar!!

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:57 AM  

KAN SAYA DAH KATA...MESTI ADA SESUATU YANG TAK KENA...TP XPE...KEBENARAN X MENGENAL ERTI SEMPADAN....KITA TUNGGU PENDEDAHANNYA DI MAHKAMAH PRANCIS...
APE2 PUN PELIK JUGAK...SIAPA YG ARAHKAN SUPAYA PEGUAM ITU X DIBENARKAN MASUK KE MALAYSIA...NAMPAK MCM SALAH GUNA KUASA JE TU..

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:58 AM  

Nampak sangat PM dah bersalah belum masuk mahkamah lagi. Takutnya dia sampai imigresen jadi anjing baru dia. Atas alasan keselamatan negara ke atau keselamatan Lanun Najib dan anjing anjingnya.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:58 AM  

Sudah dijangka. Episod ini membayangkan tentang 'ketakutan' dan ia juga menambah keyakinan orang ramai bahawa kes ini memang ada misteri atau sesuatu yang tersembunyi.

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:59 AM  

aku ingatkan pemuda umporno = pengecut.. rupa2nya presiden umporno berganda2 baculnya.. hahaha... ketuanan melayu umporno = bacul a.k.a. dayus

Anonymous,  July 23, 2011 at 7:59 AM  

kahkahkah.... melayu umporni a.k.a bacul...? kahkahkah depa hanya berani wat fitnah dan video citer porno pastu edar / sebarkan merata2... umporno, umporno, umporno...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:00 AM  

Semua penentang kena tangkap...apa yang duk laungkan semua tipu...kata demokrasi...rupanya komunis...Patutlah baik sangat dng CHINA.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:00 AM  

Ini jelas menunjukkan pembelian Kapal Selam tersebut adalah rasuah dan melanggar undang-undang antarabangsa.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:01 AM  

Perghh penakut gila..memalukan Malaysia nie...sangat2 memalukan..tahan atas sebab apa? tak rock lah mcm nie. Nampak sangat TAKUT!

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:01 AM  

kenapa mesti tahan dia, dia hanya lah peguam.ini mesti ada yang tak kena.kalau kerajaan betul2 nak memerangi rasuah, kenapa mesti tangkap peguam tu.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:02 AM  

Hi Imigresen, nak beri tekanan kpd Peguam Perancis tu, takut kebenaran dan ketirisan tentang kapal selam yg tak boleh menyelam..ha ha.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:03 AM  

ROSMAH ARAH TAHAN PEGUAM....TETAPI ITULAH PERANCANGAN ""ALLAH"" YG MUNGKIN DAN TANPA DISEDARI OLIH UMNO APCO

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:03 AM  

Apa dh Jadiii? Sudah terang lagi bersuluhh.. Takutkah dgn bayang² sendiri?

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:04 AM  

TAKUT TERBONGKAR LER KOT,,, KAPAL SELAM BOCOR GAMAKNYA,, GANTI PELAMPUNG TIUB TAYAR BOLDOZER,,,

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:04 AM  

nanti keluar berita ..peguam bunuh diri dengan terjun dari bangunan imigresen!

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:04 AM  

Sampai bila mau sorok... Bangkai gajah sorok lama2 bau bangkai merata-rata la...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:05 AM  

hari demi hari Najib & bn hilang populariti...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:06 AM  

Memang sudah jelas dan nyata, Rasuah, bunuh dan memalsukan dokumen pembelian Scorpene benar-benar berlaku, masakan kalau tidak berlaku mengapa peguam William Bourdan dari Peranchis ditahan di KLIA dan akan diusir dari negara ini. Semua menteri kabinet, semua pemimpin UMNO, semua pemimpin pembangkang dan semua ketua-ketua negeri dalam jajahan Malaysia dan sebanyak empat belas jajahan negeri kesemuanya jelas akan perkara ini. Semua rakyat Malaysia sudah jelas dan mengetahui apa yang telah dialkukan oleh Najib sebagai PM. Ketidakjujuran dan pembohongan serta mengaut duit dan membocorkan kantung negara semua rakyat telah maklum, tunggu Allah bagi balasan dan bala, paling2 ringan ialah tersungkurnya Najib dari jawatan PM Malaysia...Ya Allah makbulkanlah hajat hambamu dan rakyat yang telah dizalimi. Aminn Ya Robbal Alaminn. Aku adalah pejuang negara, aku hampi-hampir putus nyawa, malah hampir-hampir putus anggota. Aku sayangkan bangsa aku, aku sayangkan agama aku, aku sayang seluruh rakyat Malaysia yang membina kekuatan negara, bukan macam Najib petualang negara.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:07 AM  

wal-lah.hebat DS Najib.selagi kes Scorpene ini dan pembunuhan Altantuya tidak selesai, selagi itu rasa curiga tentang kepimpinan DS Najib tetap ada.ibarat cuba menutup bangkai gajah dengan daun teh.haha.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:07 AM  

MO TANYA SATU LG MANA SUDAH DUA ORG POLIS YG JADI KAMBING HITAM DLM KES ALTANTUYA. KAMU CAKAP DI HUKUM GANTUNG. KAMI MAHU BUKTI MRK DIHUKUM GANTUNG SEKURANG-KURNG GAMBAR. KLU SURAT PENGESAHAN KAMI TAK TERIMA. KAMI TAKUT POLIS2 TU KE LUAR NEGARA ATAU DI TUKAR IDENTITINYA.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:08 AM  

Alhamdulillah...Kemenangan​ semakin hampir. Kepada rakan2 FB, teruskan asakan demi asakan sehingga Regim UMporNO ditumbangkan PRU13 nanti.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:08 AM  

sebenarnya musang monggol masuk perangkap, kalau ditahan baru boleh masuk berita dunia besar2an...kisah ni pun di kaji serata dunia..siapa yg mengena mat monggol gak...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:09 AM  

Mat Salleh sorg ni memegang pepatah Melayu, alang-alang menyeluk pekasam, (ntah dia penah rasa tak penangan pekasam C4 Malaysia), biar sampai ke pangkal lengan...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:09 AM  

hek eleh..ape yg takut nye..kalo rase diri tu xbslah, apsal takut gak..sblm ni gune polis utk sekat rakyat bersuare..skrg gune imigresen plak..

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:10 AM  

satu lagi penyalahgunaan kuasa untuk kepentingan politik NAJIB.. :) selepas menggunakan FRU untuk memprovokasi perhimpunan aman, imigresen pulak digunakan untuk menghantar pulang seorang peguam dari organisasi tanpa keuntungan... ada satu benda yg xkan dipulangkan.. APCO.. :)

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:10 AM  

Mana yang Najib kata berani kerana benar tu.. hahaha.. porah chitt... Najib dah ketar..

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:11 AM  

tahan peguam prancis, takut terbungkar dosa haram mereka...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:12 AM  

dia telah ditangkap atas kesalahan memberikan maklumat yang benar dgn niat supaya rakyat melesia tidak terus tertipu oleh penipu yg sentiasa menipu serta merapu dan mengampu rakyat. oleh sebb dia telah ditahan, rakyat melesia akan terus tertipu oleh si penipu yg xabis2 menipu...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:12 AM  

penjilat nasi tangas hampa nak marahkan bn hampa punya pasal ,tapi hampa ni sampai nak jadi penderhaka pada agong bersama2 kafir harbi pasai apa.kalau dulu hampa ni kena hukum bunuh ja.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:13 AM  

Najib akan gunakan apa saja untuk mempertahankan kuasa... najib akan bakal menjadi pemimpin paling kejam kat atas muka bumi... lepas tu akan menambahkan bahawA ISLAM NI ADALAH PENGANAS... BAIK KAU TURUN LA NAJIB.... JANGAN LA NK BUAT TAIK..... JANGAN SAMPAI MALAYSIA NI HANCUR KERANA KAU.........

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:14 AM  

Apsal tahan dia? Apa dia BUNUH Org ke? Dia letup org ke? Imigresen Malaysia pun dah kena cucuk hidung ke?OOOOOOOOOOO lupa pula aku Jabatan Imigresen di bawah KDN, Hisham punya COMPANY LA, sorry terlupa pula .

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:14 AM  

kalau tak bersalah kenapa kerajaan laki biin ini takut sangat....berani kerana benar...benar pada iman dan islam.UMNOmemang jahat nak mampus!

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:15 AM  

Agama Islam Agama Resmi negara bercakap buat main pandai tapi bab duit hilang segala pedoman , isteri razak baginda pula yang dapat tender tu masalah ...? semuga Allah s.w.t memberikan ganjaran yang cepat didunia ini.Amin

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:16 AM  

mana mau pegi lu najib...lu cakap macam pondan siam la..apa takut lu tak kenal itu altantuya, lu kenal big mama saja, lu kasi lepas itu lawyer la, lu pun dah angkat sumpah dulu kat prk permatang pauh lu kata lu tak kenal itu pompuan, jangan bikin malu la najib, lu tolong check lu punya 'telok' ada tak???

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:17 AM  

APA PERLU TAKUT WAHAI NAJIB OI.... KALAU TAK SALAH...KEBAS LAGI DUIT RAKYAT.......ITU PASAL TAKUT.......

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:18 AM  

takut pada kebenaran....takut kerana mereka pihak yang SALAH...memang BN laknatullah...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:18 AM  

1 dunia dan 1 malaysia sudah nampak dan tahu pembelian Scorpena submarine mesti ada apa apa yang tak kena sehinga kerajaan mahu menutup nya(makan duai rakyat dan hantu Altantuya) dari di bongkarkan.Kerajaan dalam ketakutan dan halau peguam William Bourdon balik ke Perancis tanpa sebab menasabah.Mungkin sebab itu Najib cepat balik ke negara untuk settle ini kot.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:19 AM  

ketara penipu kejam.lebih baik step down cepat.vote you out.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:19 AM  

haprak, klu benar kena berani DSNR...wa lg xphm ade ramai olang sokong lu....tp olang2 pdalaman la...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:20 AM  

mesti najib tido tak lena..rahsia besar dah nak bocor..kami semua tahu dah..yang tak tahu tu puak2 BN yang ta'sub babi buta la..salah pemimpin pun kata benar..jangan2 kentut pemimpin mereka pun dikatakan wangi..al-maklumlah fanatik membabi buta.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:21 AM  

Saya telah pergi ke makan malam Suaram di Dewan Civic P.J. saya lihat reformasi orang cina dan india sudah bermula. Tahun 90 pulohan saya ikut reformasi masa DS Anwar Ibrahim kena tangkap banyak orang keluar di jalan demo dan banyak ceramah di merata tempat. Hanya orang melayu yang keluar beramai ramai nak menegakkan kebenaran. Nak cari RM 1,000 dari ceramah pun susah. Melayu boleh sedekah paling banyak pun RM 10. Tapi malam ini reformasi dari orang bukan melayu dah bermula. Malam ini saja mereka kumpul sebanyak RM 120,000. Ada yang sanggup beli gambar katun dari Zunar sebanyak RM 4,000 untuk di derma ke Suaram. Kau lihatlah Rosmah Najib betapa bencinya rakyat Malaysia terhadap kau. Suara rakyat adalah benar. Dan Allah yang menentukan siapa yang berkuasa kemudian hari.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:21 AM  

Perkara bathil tetap binasa akhirnya dan Kebenaran akan menang buat selama-lamanya.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:22 AM  

Tanda-tanda akhir pemerintahan bee end.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:22 AM  

BENARKAH MALAYSIA INI DIPIMPIN OLEH PENIPU DAN DISOKONG OLEH PEMBOHONG-PEMBOHONG TEGAR?

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:23 AM  

dah jadi macam nak masuk negara koUMNOnis la pulak....... tak suka... hantar balik..... hahahaha.........

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:23 AM  

huhuhu, setelah BERSIH 2.0, ketakutan BN kini telah mencapai tahap Gaban! Macamana sebuah Kerajaan boleh takut pada seorang Peguam sampai tak bagi masuk Malaysia. Oh Malaysiaku.........

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:24 AM  

apa lah malang rakyat malaysia.apabila mendapat PM paling LEMAH dan PENAKUT.munkin jadi PM paling pendek era pemerintahan nye.anak bangsawan la katakan..hidup x pernah susah.TAPI.jnglah susah kan hidup org.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:25 AM  

1tanda kejatuhan REJIM NAJIB makin hampir..!!!

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:26 AM  

Menghantar pulang William Bourdon adalah suatu kesilapan yang amat besar. Kenapa tidak benarkan dia memberikan penjelasan tentang Scorpeon? Kalau dia tidak bercakap benar , kita boleh dakwa dia di bawah akta hasutan atau dituduh memberi peryataan palsu. Boleh dapat juta-juta ringgit Bro..Sekarang lagi bahaya. Dia mungkin akan menulis di internet atau facebooknya...panjang berjela-jela. Lain makan nangka lain kena getah. Hai! Entahlah.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:27 AM  

tgok wjah dmlysia dah brclaru...umno pnya angkara..mcm2 ada..apapun tak boleh...jd rakyat2 nak bg bn lg ke mrntah...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:28 AM  

wal-lah.hebat DS Najib.selagi kes Scorpene ini dan pembunuhan Altantuya tidak selesai, selagi itu rasa curiga tentang kepimpinan DS Najib tetap ada.ibarat cuba menutup bangkai gajah dengan daun teh.haha.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:28 AM  

setara peguam tu kene halau balik,
xtau la ap nk jadi. y kes rasuah ratus2 kua brite, kne denda n penjara bagai y juta2 pnye snyap, ad pn bnyik sket2..hak ni snyap trus..berat2!

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:29 AM  

Kebiulan apa kah yg menimpa pemimpin negara ini... Takutkan bayang2 sendiri, org lain yg ditangkap....amat memalukan. Dunia tgk Malaysia nii macam kartun dahhh.... Rakyat Bijak menilai pemimpin negara yang amat menggelikan hati...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:29 AM  

Kebenaran pasti datang..larilah wahai pemimpin yg korup selagi boleh lari dan menyembunyikan diri..kebenaran umpama malaikat maut...ia akan memburu anda walau dimana sahaja anda berada...

Juburey Al Liwati,  July 23, 2011 at 8:30 AM  

Hmmm.... mamat anon di atas nih, berapa si Juburi bayar upah ngko? Kalu 3 ribu pun setiap org boleh dpt seribu, ye tak? Ngko org ni desperate sgt kah nak pertahan si Juburi tuh? Perabis nampak?

Otak ngko org nih sah, gagal fungsi dlm berfikir secara rasional. Hanya berfungsi utk menjilat jubur si Juburi tuH!!!

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:30 AM  

selagi PM nni berkuasa...dia boleh ape saje..betul ke tak betulke kes ini x tau la, dia kena bertanggungjawab...coz dia yg bawa nama malaysia menjadi baik or buruk...Kalau peguam paris ni di tahan drpd masuk malaysia, APA MAKSUDNYE? SENDIRI MAHU INGAT....

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:31 AM  

setiap hari rakyat Malaysia di sajikan macam ceta pasal PM 1 Malaysia.. huhuuuu..oh glamornya PM 1 Malaysia... seluruh dunia tertumpu pada PM laki bini..

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:31 AM  

Mat Mongolia dalam dilema.....berani kerana ada kuasa, takut kerana hilang kuasa......

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:32 AM  

mam kisah anjing ngan bayang2...
klau x salah, buat apa nak tahan peguam luar drpd masuk...
x pepasal jadikan hujah PR utk next GE13.. Umnoi dah nazak dah...
x lama lg jadilah pihak minority

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:33 AM  

UMNO BN NAJIBUN memang bacul, penakut, dan tak telur!

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:33 AM  

INGAT Sang Najib anda mungkin boleh terlepas di mahkanmah dunia ini TETAPI andaTIDAK akan terlepas dari MAHKAMANH ALLAH s.w.t.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:34 AM  

hilanglah pula cerita nuar,hampa kena spin dgn nuar daa

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:35 AM  

Kenape tahan dia errrr? apa salah dia? tak boleh ker org Peranchis datang kenegara kita?
Pelik lah...........apa dah jadi dengan Negara Kita nih. Bourdon kow pegi jumpa Kedutaan kow dan tanya apa salah awak.Malaysia dan Imigresen kita giler...btol2 giler tak ada maruah.....

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:36 AM  

Mgkin think tank najib tersilap langkah lg..
p/s: time ni laa William Bourdon leh demand ngan k'jaan m'sia supaya tutup kes.. dan aku rasa, Najib scara khususnya sanggup bayar brape sj bg mengelak berkemungkin jd duta ke Mongolia

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:36 AM  

Haha.. najib sudah takot...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:37 AM  

tangkap jangan tk tangkap nanti pecaaaaaaah rahsia kah kah kah

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:37 AM  

hahaha, tak lama orang luar pun tahu.. menteri2 kat malaysia nie kaki rasuah dan kaki penipu. bab bab macam nie lah media luar patut tulis. siapa sebenarnya pencemar imej negara.. rakyat atau pemerintah. and lie and lie and lie...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:38 AM  

sape2 pencacai umno...buktikan najib tidak takut dengan tindak tanduk menahan peguam perancis ini di airport...kenapa perlu dia ditahan untuk menegakkan kebenaran...xheran klau nak melalak di utusan dan tv3....

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:38 AM  

Lihatlah Dunia..bila org GILA KUASA mggunakan kuasanya.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:39 AM  

sudah ready plan lari ke mongolia?

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:39 AM  

hahaha. Sudah pecah tembelang. Najib PM pertama Malaysia yang bakal jadi banduan. Bila PKR perintah nanti, rayuan Rosmah untuk lawat suaminya dipenjara tidak akan dilayan. Razak Baginda akan menghuni penjara Sg buluh hingga ke akhir hayat. Malang bagi sirul dan rakannya. terpaksa jadi kambing hitam untuk menyelamatkan kedua2 iblis ini (Najib/razak baginda)

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:40 AM  

Orang bersalah pasti takut dengan apa jua yang dapat mendedahkan pekungnya. Bagaimana nasib Altantuya yang dibunuh kerana mahu menutup pekung individu tertentu. Masakan dua orang anggota polis mahu membunuh Altantuya kalau tidak mendapat arahan "misteri" dari seseorang. Secara logik dan akal sihat, kita dapat melihat keanehan kes pembunuhan Altantuya. Mudah2an Allah SWT akan menunjukkan kebenaran yang sesungguhnya.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:41 AM  

itu telah menampakan ketakutan yang keterlaluan.biar apapun mereka buat akhirnya akan terbukti juga.allah maha mengetahui segalanya.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:41 AM  

dasyat story nie....macam ada something jer nak sorok.....malaysia oh malaysia ku....

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:42 AM  

Dah melantak duit rakyat beratus juta lepas tu dua sepupu takut kat mat saleh tu pulak.bacul punya orang...kalau ada darah Mat Kilau dan Datuk Bahaman mesti mat najib berani.he..he..he

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:42 AM  

cuba dia ni p ceramah kat iran ka iraq ka tentu dah kena tembak

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:43 AM  

WAHAI ORANG2 PR SELEPAS SOLAT SUBUH KAMU MENGHADAP KOMPUTER MENAIP, MENFITNAH, MENUDUH DAN TERUS MENERUS MENCIPTA BERBAGAI2 PENGHINAAN KEPADA KERAJAAN YANG MEMBERI KESENANGAN PADA KAMU. KAMU TIDAK FIKIR APA YANG KAMU BERI PADA KERAJAAN TAPI KAMU MAU DAPAT YANG TERBAIK DARI KERAJAAN INGATKLAH APA KITA BUAT AKAN DAPAT BALASAN DIAKHIRAT ESOK. SANGGUPKAH KAMU MEMAKAN DAGING SEDARA KAMU KERANA MEMFITNAH DAN MAMPUKAH KAMU MENCARI MEREKA MEMINTA MAAF. INGAT.....MUNGKIN ESOK KAMU MATI

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:43 AM  

1Lagi tindakan bodoh Regim Najib. Siapalah pemikir Najib yang bergeliga otaknya yang bagi nasihat penahanan ini.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:44 AM  

kenapa usir pulak..kalau dia salah najib patut saman jer..baru nama najib bersih, tapi kalau dia ada bukti lengkap, itu den tak leh nak nolong ler...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:45 AM  

bagus juga peguam ni di tahan.dengan ini semakin nampak la bhawa najib terlibat dlm jenayah ini.orang yg tidak bersalah tidak akn buat tindakan memalukn ini.biarlah...biar dunia tahu, biar perancis tau peguam ni di tahan sebab apa.ingat najib, dunia sedang memerhati semua ni....

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:45 AM  

bersedialah wahai najib/najis pmku....SAKARAATULMAUT MU teramat hampir......wahai pejuang semua, MARILAH SAMA2 KITA DOAKAN AGAR MANUSIA DURJANA INI DIPERCEPATKAN AJAL PMERINTAHANNYA & DITALQINKAN SGERA.......amin ya rabbal aalamin......

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:46 AM  

Bachul rupanya PM ni. Cakap depan media mcm bagus. Kalo tak salah ape hal nak tahan peguam ni. Penakut! Ada masuk berita rtm&tv3 ke ni?

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:47 AM  

penjilat nasi tangas sukakan negara jd huru hara.jangan jadi tentera dajjal.jenis tak bersyukur duduk di atas negeri yang bertuah ni.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:48 AM  

Seluruh yg terlibat dlm urusan pembelian kapal selam Scorpene hingga ke rentetan pengeboman Altantuya dgn C4 najis ton nazak wajib diheret semula ke mahkamah, hatta ke mahkamah antarabangsa. Bangkit Kamu! -

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:49 AM  

...ada kes ke kt sni? Kes kambing itam ada le pak Jabit...naya bebudak 2org tu kn....malu mak ayah d'org...awak ni nmpk mudah nye...Pak PM,wat2 le kate sakit,mcm ayahandanye dlu...pastu ltak le jwatan...dak gtu pak Jabit...???

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:49 AM  

makin buruk nama Malaysia akibat tindakan menahan beliau...kalau tak takut kenapa tahan melainkan sebab xnk org tau maklumat yg sebenar...APA MACAM?

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:49 AM  

pasti tahanan bermotif nak menutup rashia,rejim zalim takut sgt rashianya terbongkar tentu sekali menggunakan segala taktik kotor bagi menggelak,tuhan dah takdir dia itu x bole lari diri dhp undang2.yg salah tetap salah.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:50 AM  

ya...ingat malaysia macam negara dia...memang najis bengong..

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:51 AM  

Betul tu kata2 anda! Dan semua itu amat jelas sekali 'clue' & sebagai penunjuk bahawa ada ssuatu yg amat besar cuba disembunyikan. Tapi nmpak gayanya dah x dpt disembunyikan dah, sbb bnda itu dah bocor bukan sj dlm malaysia ni, bahkan sehingga keperingkat antarabangsa!

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:51 AM  

di harap PRU 13 dpt berubah dgn kerajaan yg baru dan berharap kes2 yg menjadi seribu tanda tanya ini di buka semula dan seterusnya memberi peluang kpd mereka2 yg teraniaya menegakkan keadilan dan kebenaran....Hanya Allah yg Mengetahui...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:52 AM  

Kenaper imigresen tahan dia? sebagai saya rakyat malaysia saya ingin tahu kenaper...sila beri penjelasan kepada rakyat Malaysia.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:52 AM  

kenapa takut ??
kenapa usir penguam tu ??
apa yg ditakutkan ??
ini membuat rakyat semakin nak tahu apa cerita sebenarnya....!!
makin disorok makin terbongkar !!
...usir pun tak seleasi masalah...!!
sebab ini masalah negara..rakyat nak tahu & patut tahu...!!
hanya mereka yg bersalah saja takut pada kebenaran..!!//

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:53 AM  

selepas ini mcm2 reason akan diberikan bagi menutup pemulangan lawyer nie balik kampung.....saya PASTI !!

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:53 AM  

Memang dari dulu aku nak tahu siapa yang suruh bunuh Antantuya. Polis 2 ekor tu hanya ikut arahan sahaja. siapa arah?

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:54 AM  

apa faedah beli kapal selam billion ringgit. dah la second hand. rosak pula tu. sedang dibaiki di perancis. pemimpin kita ni tamak nak komisen. nak berlawan dgn singapore yg ada kapal selam ke? duit tu patut digunakan utk tambah anggota tentera, naikkan elaun, beli senjata baru seperti kereta kebal ke, razak baginda kenapa snyap? kenapa bunuh altantuya? kenapa dua polis pengiring muka mereka selalu di tutup spjg perbicaraan? adakah DNA milik DATUK NAJIB ALTANTUYA? Tuhan maha mengetahui. kenapa di akhir ini byk fitnah dan pemimpin2 yg gila kuasa dan tamak harta dan tak uruskan duit rakyat dgn telus?

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:54 AM  

KENAPA MEMBISU SERIBU BAHASA..!! LIDAH KELU UNTUK BERKATA !!.. APAKAH BOURDON ITU PECACAI UMNOAPCO TAK TAHU BAHASA ??.. MUNGKINKAH BAHASA DI KAMUS DEWAN TIADA MAKNA NYA..!! ..OOIII BLOGGER UMNO ..CUBA KAMU JAWABLAH SOALAN INI....... SIAPAKAH MENGARAHKAN ANTATUYA DI BUNUH?? .. KENAPA DIA DIBUNUH ??.. APAKAH DIDALAM PERUT ANTATUYA ADA JANIN SEHINGGA MAYAT JADI DAGING CINCANG?.. SIAPAKAH YG MENGARAH PEMBAYARAN DUIT KOMISYEN?......... MUNGKINKAH ? ATAU KAH ? DIA KAH?? JAWAB LAH.. DENGAN BETUL DAN TEPAT..MARKAH PENOH 100.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:55 AM  

Orang umno pun satu hal juga?, sudah tahu bangkai gajah tu beso.kenapa pula hendak tutup dgn nyiru..jangan hendak berselindung dgn sehelai daun lalang..kerana nila setitik habis susu sebalanga...

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:55 AM  

Penyokong Al-Juburi akan percaya apa kata beliau, hingga kalau kentut dikatakan wangi. Kesian aku tengok penyokong Al-Juburi.

Hairan penyokong pembangkang, dendam kesumat terlalu dalam macam mak dia kena rogol dengan orang BN. Adakah betul begitu?

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:56 AM  

BN UMNO yang diketuai oleh Najib telah menahan Bourdon. Tak malukah sekarang di mata dunia. Kata BERSIH demo aman memalukan negara di mata dunia. Kalau anak jantan semua ketua cawangan UMNO dan parti BN lain cubalah ajukan soalan kepada Najib apa yang sebenarnya berlaku. Kalau ketua cawangan pondan dan makan rasuah tak boleh buat apa pun kan. Jangan lupa satu perkara yang jelas bahawa rakyat Malaysia perhatikan apa yang berlaku. Bukan saja kes Altuntiya, kes SPRM yang menyebabkan orang yg disiasat mati, polis siasat ramai yang mati, kes rasuah berprofail tinggi, penahanan 6 orang PSM pada mulanya mengatakan menyebarkan fahaman komunis kemudian kata mereka sokong BERSIH dan banyak lagi kes yang merugikan negara. RAKYAT menunggu PRU ke 13. Satu perkara yang jelas ialah rakyat Malaysia adalah baik dan pembangkang juga baik tak macam negara lain di dunia yang melakukan keganasan musnahkan nyawa awam dan harta benda awam. Cuba tengok cara UMNO BN mengendalikan tuntutan BERSIH, anakTUN MAHATHIR pun sokong BERSIH DAN TENGKU RAZALIH pun sokong BERSIH. nampaknya tak guna bertikam lidah gan BN , cuma kita jaga keamanan negara dan biar rakyat jawab melalui UNDI mereka.

Anonymous,  July 23, 2011 at 8:57 AM  

Kali ini Najiub terkencing, Bik mama terberak dlm seluar.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP