Al Fatihah - Arwah Noramfaizul Wajar Diberi Pingat Gagah Berani (PGB)

Saturday, September 10, 2011


Bapa kepada Noramfaizul yang terkorban ketika melaksanakan misi kemanusian bersama Kelab Putera 1 Malaysia di Somalia menerima sumbangan dari rakyat yang mana disampaikan oleh Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak dikediaman Dato Ahmad Maslan semalam.



Gomo tahu dan cukup faham bahawa arwah Noramfaizul pastinya akan menerima pelbagai simpati dan ehsan orang ramai dalam membantu anak anak beliau yang masih hidup.

Tetapi Gomo juga ingin dan minta agar arwah diberikan Pingat diatas keberanian beliau sewaktu melaksanakan tugas penting dalam negara bergolak Somalia yang mana disitu lah beliau terkorban dalam melaksanakan misi Kemanusian.

Gomo pohon agar arwah Noramfaizul diberikan Pingat Gagah Berani (PGB) bagi mengiktiraf jasa dan pengorbanan beliau dalam melaksanakan misi Kemanusian di Somalia.

Bukan nak menidakkan pejuang pejuang yang lain dalam PDRM, TERTERA ataupun mana mana agensi namun peranan dan tugas beliau sebagai Jurukamera BERNAMA dalam membuat liputan kemanusian di Somalia patut diberikan pengiktirafan.

Beliau sememangnya layak menerima Pingat Gagah Berani
PGB



Al Fatihah Noramfaizul Mohd Nor


Psssttt....Beliau Layak diberikan Pingat Gagah Berani PGB

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

35 comments:

Hashim Putera,  September 10, 2011 at 10:22 AM  

Yg patut terima pingat darjah keberanian tertinggi adalah Dato Azeez.......tanpa Dato Azeez perkara ini tidak akan berlaku.




KEPADA YANG MASIH BEBAL (Bhg IV)

Hari ini – pada 5 haribulan September 2011 – UMNO sedang bernafas dalam lumpur untuk mempertahankan babak serangan gerila Pembebasan Rakyat Malaya keatas Rumah Pasong Bukit Kepong. UMNO melihat serangan ini sebagai detik sejarah perjuangan mereka.

Serangan gerila ini telah dipimpin oleh Mat Indra – seorang guru agama, seorang kader dari Parti Komunis Malaya dan aktivis API. Kemunculan Mat Indera pada tahun 2011 telah meledakkan mitos bahawa Parti Komunis hanya dianggotai oleh orang China. Roh Mat Indra juga telah meledakkan mitos bahawa kaum komunis tidak ada agama. Roh Mat Indra yang muncul tahun ini telah juga mensahehkan bahawa UMNO adalah barua setia British. Ini kerana Sarjan Ketua Rumah Pasong Bukit Kepong pada malam serangan itu ialah Ray Dancey. Sila baca namanya sekali lagi. Namanya bukan Mat Rais bin Lebai Dasi tetapi Ray Dancey – seorang Mat Salleh yang sebelum ini kerjanya ialah mengharu birukan rakyat Palestin.

UMNO ini bukan sahaja barua yang setia malah telah menjadi barua yang amat bebal. Tidakkah mereka sedar bahawa serangan keatas Rumah Pasong Bukit Kepong ini berlaku pada 23 Februari 1950. Tahun seribu sembilan ratus lima puluh Tanah Melayu masih dibawah British. Bendera yang berkibar di rumah pasong Bukit Kepong ialah bendera Union Jack.

Anonymous,  September 10, 2011 at 10:35 AM  

papa gomo, lu rasa bg PGB...maaf lah, walaupun ni adalah mengenai org yg dah takde....bukan ke PGB tu dah melampau ke?? bukan dia mempertahankan negara, dia pegi sana pun adalah secara sukarela, pikir pingat lainla beb...kang perajurit tanah air bising lagi plak kang..ko pikir la...takkan tu pun nak bagi PGB....apa la ko ni, aku ckp lebih plak nanti bersepah org marah plak kang....bukan dia sorang saja media yang kehilangan nyawa....dah beribu dah wartawan n petugas media di seluruh dunia kehilangan nyawa.....

Anonymous,  September 10, 2011 at 11:03 AM  

gomo dgn pencacai umngok sama2 naik bangangnya!bodoh mcm telor!

Anonymous,  September 10, 2011 at 11:17 AM  

hashim putra....konfirm buta sejarah!!!!!!!!

Anonymous,  September 10, 2011 at 11:24 AM  

1.kih!kih!kih!cukupla dok cari publisiti dengan nama allahyarham tu!!nanti pakat-pakat kondem yang negetif!!tak aman roh allahyarham disana!!siaan la kat allahyarham!!
2.jauh la nak bagi pingat gagah berani kat puak macam aziz rahim nii!!jauh bezala perjuangan kanang dengan puak macam aziz rahim nii!!
3.cukupla !!cari la isu lain!!jauahla nak banding sigomo ni dengan pejuang-pejuang terdahulu yang dapat pigat gagah berani tu!!takat pi makan angin kat somalia tu!!apala sangat gomo nooo!!!!

YB Raz September 10, 2011 at 11:37 AM  

PGB? sumpah aku x setuju bro..arwah bukan terkorban mempertahankan negara..dia terkorban dalam misi sukarelawan..kalau nak bagi juga aku lebih setuju dibagi kepada Dato Azeez tu..tanpa dia, misi ni takkan ada.

Anonymous,  September 10, 2011 at 11:51 AM  

PGB tu rasanya terlalu tinggi. Mungkin KPK (Kepujian Perutusan Keberanian)lebih sesuai. Jangan lupa, KPK adalah salah satu daripada 5 anugerah dalam kategori Anugerah Perkasa Persekutuan - SP, PGB, JPP, PTU & KPK.

Anonymous,  September 10, 2011 at 11:55 AM  

Hashim Putera n Yb Raz,
sah hang ni budak bodoh yang lahir dari Putera yang bodoh,Hang dah tahu buat tak tahu. pada bagi pingat kpd Azeez yang promo diri dan cita-cita nak bertandi.g lagi dan juga nak jd Senator juga nak jd Menteri tak usah lah lebih hang bagi pingat tu kpd beruk mat yeh saja.
Hang tahu baru pun dah dpt Datuk berapa banyak Dato,Datuk yang dia mahu,jgn jadi macam sekarang Satu nama sepuloh title Dato'-Datuk dah ke bodoh tu, banyak lagi org berjasa lebih dari Azeez tapi tak dilapor oleh TV3.dan Utusan,
Hang putera bodoh dari gulongan Pemuda lembab dan menyalak saja,pi terjun perigi atau jambatan Penang lagi bagus.

Anonymous,  September 10, 2011 at 12:04 PM  

Saya amat menghargai pengorbanan yang telah dibuat oleh Allahyarham Noramfaizul yang sanggup meredah bahaya demi untuk menjayakan misi kemanusian terhadap saudara seagama kita di Somalia. Tindakan berani beliau dan rakan-rakan beliau bukan saja telah berjaya memberikan bantuan kepada golongan yang memerlukan di Somalia, tetapi juga dapat memberikan berita yang tepat kepada rakyat negara ini. Umum mengetahui bahawa agensi berita dari Barat sering memutar belitkan situasi di negara-negara yang bergolak terutama negara Islam. Semoga pengorbanan Allahyarham Noramfaizul mendapat syahid dari Allah Taala, insya Allah. Diharapkan pihak-pihak yang mempolitikkan pengorbanan Noramfaizul supaya menghentikan perbuatan itu kerana ia hanya akan menyebabkan kekeliruan di kalangan masyarakat. Tidaklah perlu dituduh yang bukan-bukan terhadap usaha kemanusian Allahyarham Noramfaizul dan rakan-rakan seperjuangan mereka dengan tuduhan yang melulu dan tidak munasabah. Ini kerana paling kurang mereka berani untuk menghadapi cabaran getir di sebuah negara yang sedang bergolak, sedangkan orang yang melalak menuduh itu dan ini itupun tidak berani ke sana, jadi janganlah mengada-ngada nak berlagak pandai sedangkan diri sendiri suka putar belit itu menyerlah kepandiran anda semua. Untuk keluarga Allahyarham Noramfaizul, saya berharap keluarganya akan redha dengan ketentuan Allah Taala, pengorbanan Noramfaizul dalam misi untuk memberikan bantuan kepada mangsa peperangan adalah suatu tindakan yang mulia, sama-samalah berdoa supaya Allah Taala mencucuri rahmat terhadap roh Allahyarham dan semoga roh Allahyarham ditempatkan di tempat para syuhada dan solihin. Al-Fatihah.

Anonymous,  September 10, 2011 at 12:05 PM  

Terima kasih juga saya ucapkan kepada Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran Malaysia kerana mengusahakan sistem pendidikan aliran kemahiran bagi pelajar-pelajar bermula di tingkatan 1 mulai tahun 2013. Kenyataan Y.A.B. Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran seperti di Utusan Malaysia hari ini: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0910&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_02.htm

adalah amat saya hargai. Ini adalaha kerana dengan sistem pendidikan aliran kemahiran ini akan membolehkan ramai pelajar tidak tercicir dari arus pendidikan kerana umum mengetahui bahawa pelajar-pelajar kelas corot bukannya tidak cerdik, mereka juga cerdik tapi dalam aliran kemahiran. Sekiranya mereka dipaksa ke aliran akademik, mereka akan terpinggir dan seterusnya mereka mengambil keputusan untuk berhenti sekolah. Ini adalah kerugian kepada negara, maka dengan adanya usaha kerajaan untuk mengadakan sekolah aliran kemahiran ini, maka ia akan memberikan sinar baru kepada pelajar-pelajar yang terpinggir di aliran akademik ini. Malahan kita juga akan dapat menghasilkan tenaga kerja mahir yang berkualiti dan diharapkan dengan adanya tenaga kerja mahir berkualiti ini maka negara kita tidak lagi akan terlalu bergantung kepada tenaga kerja asing. Ini juga diharapkan akan mengurangkan masalah sosial di kalangan belia selepas pelajar-pelajar ini memperolehi sinar baru dalam kehidupan mereka melalui sistem pendidikan alian kemahiran. Walaupun begitu, saya berharap pihak kerajaan lebih berhati-hati dalam pemilihan guru kerana sebagai pelajar-pelajar yang biasa terpingir, maka sikap dan kelakuan pelajar ini tidak sama dengan pelajar yang sering mendapat perhatian guru seperti pelajar kelas hadapan. Maka guru-guru yang dipilih untuk ke sekolah ini hendaklah benar-benar berkualiti, bukan sekadar mahu mendapat kerja sebagai guru saja, dapat gaji bulan-bulan tapi tidak pedulikan kepentingan pelajar. Saya bukannya menuduh semua guru begitu, tapi sekarang ini agak ramai guru yang berkelakuan sedemikian, masa nak dapatkan kerja dulu sanggup berkhidmat di mana saja, sanggup berkhidmat di pedalaman dan sebagainya, tapi lepas dapat kerja, banyak pula masalahnya, ibarat kata orang-orang muda kini, banyak cengkadak pula. Oleh itu saya berharap negara kita akan berjaya untuk mencapai negara maju menjelas tahun 2020 sebagaimana yang digagaskan oleh Yang Berbahagia Tun Dr. Mahathir bin Mohamad, mantan Perdana Menteri Malaysia di mana pada tahun 2020, impian besar seluruh rakyat Malaysia untuk menjadikan negara ini sebagai sebuah negara maju mengikut acuan budaya masyarakat timur yang berbudi bahasa, bersopan santun tetapi mempunyai pengetahuan yang tinggi, mempunyai keupayaan teknologi yang berkualti dan mempunyai ketahanan daya saing yang berwibawa. Impian Wawasan 2020, bukanlah impian Tun Dr. Mahathir bin Mohamad seorang sahaja, tapi ia adalah impian kita semua rakyat Malaysia untuk melihat negara kita disegani di peringkat antarabangsa sebagai sebuah negara maju dan moden tetapi masih mengekalkan adat budaya masyarakat timur/Islam yang kukuh.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.

bombastik,  September 10, 2011 at 12:05 PM  

Apa pula yang PAS buat, sanggupka hari raya depa pi dok berAMAL dibumi orang susah macam tu. Sebut dalam ceramah dan tazkirah bukan main lagi tapi biasalah sekadar bermain di lidah. Aku solute kepada yang pi sana tu kerana berani. Kalau sekadar nak bertanding ke nak populariti ke bukan kat sana tempatnya yang sangat bahaya dan nyawa taruhannya. Sebaiknya PAS buat kerja-kerja macam ni kerana banyak dah mereka kutip derma dan boleh diserahkan sendiri kat sana. Itu pun kalau beranila...

Anonymous,  September 10, 2011 at 12:05 PM  

Saya amat menghargai pengorbanan yang telah dibuat oleh Allahyarham Noramfaizul yang sanggup meredah bahaya demi untuk menjayakan misi kemanusian terhadap saudara seagama kita di Somalia. Tindakan berani beliau dan rakan-rakan beliau bukan saja telah berjaya memberikan bantuan kepada golongan yang memerlukan di Somalia, tetapi juga dapat memberikan berita yang tepat kepada rakyat negara ini. Umum mengetahui bahawa agensi berita dari Barat sering memutar belitkan situasi di negara-negara yang bergolak terutama negara Islam. Semoga pengorbanan Allahyarham Noramfaizul mendapat syahid dari Allah Taala, insya Allah. Diharapkan pihak-pihak yang mempolitikkan pengorbanan Noramfaizul supaya menghentikan perbuatan itu kerana ia hanya akan menyebabkan kekeliruan di kalangan masyarakat. Tidaklah perlu dituduh yang bukan-bukan terhadap usaha kemanusian Allahyarham Noramfaizul dan rakan-rakan seperjuangan mereka dengan tuduhan yang melulu dan tidak munasabah. Ini kerana paling kurang mereka berani untuk menghadapi cabaran getir di sebuah negara yang sedang bergolak, sedangkan orang yang melalak menuduh itu dan ini itupun tidak berani ke sana, jadi janganlah mengada-ngada nak berlagak pandai sedangkan diri sendiri suka putar belit itu menyerlah kepandiran anda semua. Untuk keluarga Allahyarham Noramfaizul, saya berharap keluarganya akan redha dengan ketentuan Allah Taala, pengorbanan Noramfaizul dalam misi untuk memberikan bantuan kepada mangsa peperangan adalah suatu tindakan yang mulia, sama-samalah berdoa supaya Allah Taala mencucuri rahmat terhadap roh Allahyarham dan semoga roh Allahyarham ditempatkan di tempat para syuhada dan solihin. Al-Fatihah

Encik Mohamad

Anonymous,  September 10, 2011 at 12:18 PM  

Sokong kenyataan Bombastik, pengorbanan Allahyarham Noramfaizul semasa misi kemanusiaan di Somalia adalah suatu yang mulia. Pakatan Rakyat perlu insaf akan perkara ini. Pakatan Rakyat perlu ambil iktibar akan perkara ini iaitu mati ini adalah ketentuan Allah, Noramfaizul ditentukan matinya di Somalia, maka puak-puak Pakatan Rakyat yang sibuk ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar perlu sedar, bayangkan kalau mati tengah ceramah maki hamun sebab sakit jantug? Apa cerita. Memanglah adalah hak mutlak Allah untuk tentukan taraf kematian seseorang itu, tapi kalau mati dalam buat perkara mungkar seperti ceramah mak hamun macam mana pula? Itulah Pakatan Rakyat mana sedar diri, tahu tuduh orang itu dan ini saja, tapi mereka mana pernah 'cermin diri sendiri' melihat apakah perkara yang mereka buat, lihat kelemahan diri, mereka tak buat, mereka akan anggap merekalah yang mulia, bertakwa dan sah akan masuk syurga bila mati nanti, itulah Pakatan Rakyat, takbur dan bongkak, insaflah, nak politik itu politiklah secara elok, bukannya sibuk nak berpolitik hingga menyusahkan negara dan rakyat.

Anonymous,  September 10, 2011 at 12:20 PM  

Sokong kenyataan Bombastik, pengorbanan Allahyarham Noramfaizul semasa misi kemanusiaan di Somalia adalah suatu yang mulia. Pakatan Rakyat perlu insaf akan perkara ini. Pakatan Rakyat perlu ambil iktibar akan perkara ini iaitu mati ini adalah ketentuan Allah, Noramfaizul ditentukan matinya di Somalia, maka puak-puak Pakatan Rakyat yang sibuk ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar perlu sedar, bayangkan kalau mati tengah ceramah maki hamun sebab sakit jantung Apa cerita? Memanglah adalah hak mutlak Allah untuk tentukan taraf kematian seseorang itu, tapi kalau mati dalam buat perkara mungkar seperti ceramah mak hamun macam mana pula? Itulah Pakatan Rakyat mana sedar diri, tahu tuduh orang itu dan ini saja, tapi mereka mana pernah 'cermin diri sendiri' melihat apakah perkara yang mereka buat, lihat kelemahan diri, mereka tak buat, mereka akan anggap merekalah yang mulia, bertakwa dan sah akan masuk syurga bila mati nanti, itulah Pakatan Rakyat, takbur dan bongkak, insaflah, nak politik itu politiklah secara elok, bukannya sibuk nak berpolitik hingga menyusahkan negara dan rakyat.

September 10, 2011 12:18 PM

Anonymous,  September 10, 2011 at 12:22 PM  

Kata-kata hikmah dari Pencacai No 1 UMNOXXX.....Pukikari

Aku cuma nak pesan satu sahajalah... menteri-menteri, timbalan-timbalan menteri, pegawai-pegawai khas, TERAJU, PEMANDU dan segala-gala yang ada di Putrajaya sekarang ini, eloklah berkemas beg masing-masing. Aku tak nampak lagi PRU13 nanti, UMNO-BN akan menang... sebab yang membunuh UMNO-BN bukanlah parti itu tetapi kerana para pemimpinnya yang BANGANG TAK SUDAH-SUDAH!!!

Jom Berubah...selamatkan Malaysia

Anonymous,  September 10, 2011 at 12:28 PM  

DUIT PAS KUTIP TU BUKAN UNTUK ALLAHYARHAM TETAPI UNTUK KEGUNAAN PARTI PAS PIS PUS DLM PRU13. DI PENANG KEADILAN DAH MULA ORGANISE MAKAN MALAM PADA 18.09.2011 DI KAWASAN MALIK KATAK DI BATU MAUNG UNTUK TABUNG PRU13. HARGA MEJA RM3000 RM5000 DAN RM10000. AWAT ANWAR DAH TAK CUKUP DUIT KAH NAK HADAPI PRU12 SEPERTI BELIAU BELANJA PRU12.

Inai Merah,  September 10, 2011 at 1:43 PM  

Hoi ! Hang rasa gah sangat ka nak pekenalkan hang sebagai Hashim Putera.

Tok sah lah hang nak putaq belit sejarah yang telah termaktub.

50 tahun nanti hang pa bolehlah baca sejarah Malaysia yang hampa terlibat cara langsung.

Waktu itu anak cucu hangpa akan baca sejarah begini.

Pada tahun 2011 satu perhimpunan yang kununnya dinamakan BERSIH telah di adakan di Kuala Lumpur.

Pada waktu itu panglima-panglima hebat diantaranya Al Juburi, Ambiga tak Cebok, Mat Sabun, Karpala Pusing dan juga Hashim Al Putar telah dipancut berkali-kali dengan meriam air.

Oleh kerana mereka ini mengamal ilmu kebal kepala kunyit peluru tersebut tidat dapat menembusi buntut mereka.

Serangan demi serangan dilakukan namun masih tidak berjaya.

Akhirnya pihak polis waktu itu telah menawarkan penyelesaian.

Syarat itu tidak dapat di tolak oleh kumpulan penentang kerana jamuan yang dihidangkan tidak dapat ditolak oleh perut yang lapar.

Ingatlah Hashim Al Putar di medan mana sekali pun perut yang lapar jangat dibawa berjuang.

Anonymous,  September 10, 2011 at 1:55 PM  

hahaha,x abis pencacai ni keluarkan sejarah dari mangkuk ayun tukar tiub atau hishamuddin rais.dia pun copy paste dari keadilan daily.agaknya mangkuk tu faham sejarah ker?hahahaha...setakat copy paste aku pun boleh.bukan ahli sejarah nak cita pasal sejarah..

Anonymous,  September 10, 2011 at 2:06 PM  

Tiada apa yg. di harapkan lagi oleh aruah melainkan yg menyusul pemergiannya hanya 3 perkara sahaja semasa hidup.Amal jariah,ilmu yg. menafaat dan anak yg. soleh.Kalau boleh di hidupkan kembali itu lah yg. aruah akan pinta bkn.nya pingat keberanian.Sudah tiada membawa arti bagi si aruah dan adalah lebih baik di jaga kebajikan keluarga si aruah dari pihak berwajib.Pastikan kebajikan keluarga aruah tidak berhenti di tengah jalan.

""""""salam"""""

Anonymous,  September 10, 2011 at 2:52 PM  

yang mati diperhimpunan bersih...puak pencacai tak bagi apa2 pingat kaa.????..

Hashim Putera,  September 10, 2011 at 2:59 PM  

Terima Kasih dan Tahniah untuk DS Najib kerana kebijaksanaan menyelesaikan masalah kenaikan cukai kad prabayar oleh pengusaha telco.


Ingin tahu petua jadi bijak macam DS Najib sila klik katsini

kingnek September 10, 2011 at 3:27 PM  

PAS tak kata pula pemberita tu shahid, padahal terang-terang beliau mati shahid. Yang memberontak dalam Bersih pula dikatakan shahid, pelik lah puak PAS ni

Indera Setiawangsa,  September 10, 2011 at 3:55 PM  

Hashim Putera, kalau anda mahasiswa mana-mana universiti di Malaysia atau di luar negara sekalipun, dan membuat pengkhsusan dalam Sejarah atau Sains Politik; dengan kupasan sebegitu anda pasti gagal mendapat ijazah malah mungkin juga tidak dapat melepasi Tahun Satu penghantar bidang pengajian tersebut.

Tidak kira siapa yang mereka tentang, penganut-penganut fahaman komunis adalah musuh kepada lebih separuh daripada negara-negara di dunia dan majoriti penganut Islam sejak fahaman itu diperkenalkan oleh bapa komunis Karl Marx dalam bukunya Das Kapital pada aal abad ke-20 dulu.

Dalam konteks Tanah Melayu dan Singapura fahaman komunis dipimpin oleh majoriti orang cina yang berpaksikan kepada Komunisma China. Memang terdapat sekumpulan orang Melayu yang menyertai mereka, tetapi kesilapan orang Melayu itu adalah kerana mereka menyertai Komunis; sama ada mereka faham atau keliru dengan apa itu komunime hanya mereka yang mengetahuinya.

Setelah Tanah Melayu mencapai kemerdekaan perjuangan menghalau penjajah tidak timbul lagi namun Parti Komunis masih tetap wujud dan melancarkan gelombang kedua menentang pemerintahan negara baru Malaysia setelah melihat kejayaan komunis di Vietnam dan Revolusi Kebudayaan di China Komunis.

Segala bentuk penentangan dan keganasan pihak komunis sama ada di zaman British mahupun sehingga 1989 adalah demi menjadikan Tanah Melayu sebagai Republik Komunis dan cita-cita ini tidak diterima oleh majoriti rakyat negara ini.

Kesimpulannya, komunis bukan wira tatapi adalah musuh kepada negara, agama dan bangsa Malaysia.

Anonymous,  September 10, 2011 at 4:13 PM  

Bijak ke kalau bazirkan rm 7,000,000,000,000.00 @ 7 billon duit rakyat beli kapal selam yang tak boleh menyelam.Kalau bijak pun cuma bijak menipu rm500,000,00.00 @ rm 500juta duit rakyat yang kononnya diberikan @ komisen kepada sekutunya Razak Baginda.Bijak sungguh juak UMporNO memilih pemimpin....hehehe

Tok Guru Nak Najis Nak Nikmat,  September 10, 2011 at 6:50 PM  

Anus September 10, 2011 4:13 PM

ko memang serupa jengloat tukar tiub@kaki pelacur thailand tuu...

fakta tiada, cuma guna kepala bontot ngko saja.

isu kapal selam? kalu main bola tapi defend tiada, ada yg kena goreng sotong!!!

tapi takpe lah. biarlah ko dgn jengloat tu saja yang sama2 bodoh. Syukur...

Anonymous,  September 10, 2011 at 6:57 PM  

Tak da seorang pun layak. Negara orang bergelora , orang kita dapat PGB. Mudah nya dapat PGB. Setaraf dengan mereka yang angkat senapang mempertahankan tanah air. Besok besok 3 T pun dapat PGB. Bodoh tak tahu nilai....Pingat gagah Berlagak boleh lah kasih.

Anonymous,  September 10, 2011 at 7:19 PM  

Apa-apa pun arwah dan mereka semua yang pergi Somalia tempohari termasuk Gomo memang berani....

Takpe Gomo rakyat dapat menilai...ni puak-puak komunis ni berani tekan key board mengutuk je....nak buat macamana macam gua selalu cakap....bila puji je UMNO memang beruk-beruk nie terus melompat-lompat. Phobia lo...gua pernah peergi beraya sekali terjumpa tuan rumah tak leh dengar nama UMNO....angkat kaki lo...mau kena parang pulak nanti, jadi berita pulak puak PAS menganas....

Anonymous,  September 10, 2011 at 9:52 PM  

aku rasa tentera dan polis yg terdahulu yg lebih teruk berkorban yg telah meninggal dunia mempertahankan tanah air dan menjaga kedaulatan negara pun x dapat penghargaan,publisiti dan sumbangan mcm ni.ini lah politik menipu rakyat..beral punya kerajaan UMNO.
harap pasukan beruniform celik mata...inilah kerajaan umno yg baral..baik jadi Mat camera yg pergi secara sukarelawan yg tidak memikul senjata dapat mcm2 sumbangan,publisiti dan pengharagaan.aku kesian baru jer balu pasukan polis yg terkorban di bukit kepong menagih wang pampasan persaraan yg selama berpuloh tahun x dapat.Jasa pasukan beruniform x seberapa dibanding Mat camera man ni.lu pikir lah sendiri...mentang2 pegi under misi publisiti kelab putra UMNO.

Anonymous,  September 10, 2011 at 10:30 PM  

bangang September 10, 2011 7:19 PM,

mcm mana nk iktiraf pengorbanan tentera dan polis kalo geng ANJING fuckatan dok sanjung komunis. Asyik dok salahkan tentera dan polis ajer... puak2 laknaktullah komunis geng ANJING fuckatan tak kutuk pun, sokong lg ada

mcm mana ngan askar melayu yg menentang/perang ngan jepun? adakah depa pun pengkhainat? nmpak sgt yg mana sokong komunis ni talibarut komunis. ada jugak specis Buang kat sini (filem sarjan hassan). ingat dh mampos ditembak dek tentera@polis masa darurat.

la ni nk jadikan citer, mmg Chin Peng idola geng ANJING fuckatan. nescaya gambar chin peng akan diletak sama taraf ngan pork nik.

komunis tetap komunis.

Anonymous,  September 10, 2011 at 11:48 PM  

anon 10:30

ko x yah menyalak mcm hanjing..kena terima hakikat itu lah kebenaranya..Mat camera man under misi UMNO dgn pasukan tentera dan Polis. bersepah air liur hanjing ko keluar menyalak.

Anonymous,  September 11, 2011 at 12:38 PM  

relax bro... aku bangkang lau nak bagi pingat PGB kat arwah ni.... dia bukan askar atau polis...... aku tgk kematian arwah ni dah dijadikan sebagai modal politik ajer.....

hangpa semua kena lah jaga hati dan perasaan anngota polis dan askar, depa ni lah pejuang yg sebenarnya....

Anonymous,  September 12, 2011 at 3:35 PM  

Kesihan Allahyarham Noramfaizul jadi mangsa permainan politik kuncu2 Papa Gomo yang gila glamour - nak nama...

Anonymous,  September 13, 2011 at 12:19 PM  

anon 3:35 yang bengap...
di sini allahyarham bukan mangsa mainan politik. di sini allahyarham di sanjung dan pemergian beliau bukan sia2.
dari awal lagi yang mempolitikkan kematian allahyarham datangnya dari pihak ko yang sial yang tak sudah2 dengki khianat sombong bodoh. ko posting ikut sedap ko je...
tapi aku tak salahkan ko sebab aku tau pemimpin ko tu dah kemaruk kuasa jadi anak buahnya pun ikut la skali...
jangan sebut la rakyat malaysia akan berubah menyokong korang. rakyat malaysia yang ko cakap akan terus menyokong pakatan cuma golongan seperti korang je bukan kami...

Anonymous,  September 14, 2011 at 12:15 AM  

padan muka hang gomo apa hang ingat rakyat dok baca hang punya blog hang ni semuanya bangang ke? depa pun tau sejarah depa pun tau putaq belit lidah biawak AMNOPORNO NI tak payah hang tembak la TENGOK PRU13 ni kalau puak dapat perintah malaysia aku nak tengok lidah hang berapa depa nak terjelan.jilatla puih2 kalau biaq sampai ketumit.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP