Anwar Ibrahim Kaki Kencing

Friday, October 28, 2011



Anwar Ibrahim siapa tak kenal kaki kencing paling berjaya dalam dunia. Gomo malas nak ulas panjang tapi pohon dengar apa yg dinyatakan oleh YB Zulkifli Nordin mengenai bekas pemimpin pujaannya Anwar Ibrahim.

Psssttt. . . 16 september berapa ramai kena kencing? Hahaha
Published with Blogger-droid v1.7.4

46 comments:

fikir... October 28, 2011 at 10:33 PM  

kah...kah....kah...kah....kah...kah....

nuarjubo,  October 28, 2011 at 10:40 PM  

aku ingat aku antara yg x bole dikecingkan oleh petualang tuh..
sbb aku da setkan kat minda aku..apa2 yg diperkatakan kaki jubor tu semua auta keling..

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:43 PM  

16 september?dgr cite bawak ahli parlimen lari sampai ke hong kong..kerajaan mse tu pun kecut perut..gahaha...nasib baik je...

lg 1,die nie bebas kan..tp x pernah pun dgr kutuk Bn..ahli Bn kot...jer x jumpe borang daftar Bn?ghaha

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:46 PM  

maksudnya kena kincing pun ape ade hal hahaha... juak2 suka kena kincing ma....

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:13 PM  

Bukan kencing saja tapi kaki jubo juga. Kah...kah...

frogman,  October 28, 2011 at 11:21 PM  

ya..tanyalah sama Zul Nordin kerana dalam kopiahnya ada katak yg akan memberi firasat kepada anda semua betapa benar kata2nya wahai orang Umno...

Putra,  October 28, 2011 at 11:23 PM  

Pernah dgr Ceramah Karpal Singh beberapa tahun dulu...

Karpal Singh kata: "Sebutkan kpd saya..SATU KES ulang SATU KES... yg Zulkifli ni pernah menang di Mahkamah...."

Skrg baru saya sedar....rupaxnya mmg benar lah katax Karpal Singh tu....

Zulkifli ni mmg 'MANGKUK'

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:27 PM  

Wahai Anwar Ibrahim bertaubatlah kamu, sebelum malaikat maut datang kepadamu mengambil nyawamu..

psstt..Dan tidak (dinamakan) kehidupan dunia melainkan permainan yang sia-sia dan hiburan yang melalaikan dan demi sesungguhnya negeri akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertakwa. Oleh itu, tidakkah kamu mahu berfikir?

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:43 PM  

Tengok muka , Ko orang tahu lah apa standard orang ni. Topic ceramah, isu yang di bawakan merepek tak tentu arah. Fakta entah kemana asal lawak. Buang masa bapak2 ibu2 penyokong Umno turun mari.
Hehehe tak ada creditabiliti langsung sama lah dengan stantard blog yang menyiarkan ceramah ni.
Patut lah amno pun tak mau ambil dia ni . Dijadikan anjing kurap ada lah.
Anjing kurap masuk blog kurap masuk lagi NGO kurap, jawapnya MP katak kurap.

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:45 PM  

KahKahKah,,, Zulkifli Nordin,, KahKahKan,,, sehina-hina anjing,tak akan mengigit tangan tuan yang memberi makan kepadanya.Jika anjing itu haram maka Zulkifli anak lelaki Nordin ni lebih haram jadah,,,hehehe Kao percaya le 100% cakap katak si katak lompat ni kerana setahu aku UMporNO tu adalah parti U-ntuk M-elayu N-o O-tak (O-nly @ sahaja) HeHeHe...

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:51 PM  

ada satu orang tu kata...paksheikh belum buka mulut lagi dah kelentong...maksudnya...sapa yg tekun sangat nak dengar cakap2 paksheikh...memang lencun hancing kena kencing...maseh dok caya jugak...nganga luas2...shhhhhooooooshhhhhh

Anonymous,  October 29, 2011 at 12:04 AM  

Maka tatkalanyer berpeluh-peluh lah phookie dan lubang jubor Wan Azizah dan Nurol Izzah...sebab ye lah..bapak mereka tu kan suka main saluran najis manusia.


Hudud Kelantan @ PAS merelakan liwat. Sungguh tak terkejut. Kalau PAS boleh jilat tahi kering Bak Ku Teh DAP @ Donkey & Penises..tak mustahil..liwat akan dihalakan oleh pembela-pembela kafir dan komunis nie yer.
Makin menjadi-jadi la si Anuar Al Juburia..berpesta najis bergelumang dengan tahi berlendir isterinya itew. Jangan lupa beli cadar plastik...senang nak basuh..Klorox pun kena lah sedia takut terkena seletan warna kuning cirit!
Sampai hati PAS, merelakan saluran najis diterjah demi nak menegakkan hukum Fuckatan Rakyat yg semua sudah tahu..tolol bin keldai.
Sayang, parti yg kononnyer warak pijat semot tak mati akhirnyer menjadi PAS @ Punggung Aku Selera.
Wow, hebatnyer negeri serambi HIV+ nie yer. Yang haram dah tak kira...yang mereka tahu nak sedap kepala konek masuk jubur sang isteri yang semuanyer tahu...hanya tahu angguk macam Jepun.
Kasihanilah lubang najis isteri anda wahai Fuckatan Robekyat...silap-silap nanti kena ulser dubur.

Kelantan Melayu Paling Bodoh blogspot October 29, 2011 at 12:06 AM  

Patutla Nik Aziz makan nasi bungkus sahaja sebab Kelantan menanggung hutang yang terus meningkat.

Belanjawan Negeri Kelantan 2012 yang dibentangkan di Dewan Undangan Negeri pada Selasa, menyaksikan kadar defisit bagi tahun depan terus bertambah yang dijangka meningkat berjumlah RM83.23 juta berbanding RM53.25 juta pada belanjawan tahun ini.

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri, Datuk Husam Musa yang menjadi orang kepercayaan Pok Nik ketika membentangkan belanjawan penuh hutang itu

Jadi untuk mengelak daripada rakyat Kelantan meyalahkan MB Kelantan dalam gagal menguruskan negeri Kelantan dengan baik maka Pok Nik akan buat perkara-perkara yang mendatangkan simpati rakyat Kelantan.

Hanya satu soalan untuk Pok Nik mana nak cari RM83.23 Juta untuk menampung perbelanjaan tahun depan.

Sumber artikel Mc ambil dari SINI.

Macam mana Mat Sabu kata Kelantan diantara negeri yang paling bagus ekonominya? Dia dok berceramah menipu sana-sini. Lagi satu, kalau orang tanya, kenapa kerajaan Kelantan hutang banyak? Mereka akan jawab, kerajaan pusat tak bagi duit royalti. Sebab tu kerajaan negeri hutang berlambak-lambak.

Royalti sudah diserahkan kepada rakyat Kelantan melalui agensi yang dilantik oleh kerajaan pusat. 20 juta kalau tak salah Mc, disalurkan ke Kelantan.

Kerajaan Pusat agak susah mempercayai Kerajaan Kelantan, takut wang yang diperuntukan kepada rakyat itu akan habis digunakan dalam pentadbiran atau dimasukkan dalam tabung PRU pula.

Pasal hutang pulak, nampak sangat Pok Nik tak pandai tadbir negeri. Kerajaan Pas Kelantan gagal dalam pentadbiran. Kalau mereka tuduh pasal royalti, negeri lain ada royalti ke? takdak royalti pun tak teruk hutangnya macam Kelantan.

Kerajaan Pas Kelantan dah tak relevan lagi, patut tukar saja!

McTheory:
yang tua bangka tu patut sedar2 la diri..undur aja.

Theresa Cock Sucked October 29, 2011 at 12:18 AM  

Kalau kita liat daripada kondisi F@ckatan Rakyat sekarang, ada satu trend daripada anjing2 kafir DAP dan juga PAS, samada daripada Melayunyer, cina DAP sial, Ambiga, ahli2 yg tolol dan sehingga kepada mahasiswa perguruan tinggi dan politisinya untuk MENJAGA JARAK dan MENJAUHKAN DIRI daripada apa2 saja yang namanya "Islam".

Ini sangat aneh sekali buat suku Melayu yang menjadi Muslim terbesar negara dan daripada negara Muslim terpintar.

Walhal kalau dalam soal populasi, Muslimnya ialah sekitar 65% persen, dan sudah hampir sama levelnya dengan Arab Saudi dan sudah sangat layak untuk mengalahkan Indonesia.

Alasan2 dan taktik2 yang sering dipakai oleh orang2 Jawa:

1. Untuk menjaga keharmonian dan pluralisme antar-agama, aka alasan "demokratis". Seolah-olah Islam itu SANGAT TIDAK LAYAK untuk menjaga keharmonian antar-agama dan SANGAT TIDAK LAYAK untuk pedoman manusia seluruhnya. Islam tidak layak dan gak becus untuk apa pun selain daripada kegunaan "pribadi".

2. Islam cuma pribadi. Tidak bisa diangkat lebih daripada itu, aka UMMAT ISLAM tidak boleh ujud di Indonesia, karena UMMAT itu bersifat komunal dan lebih sistematis keujudannya. Siapa yang membawa Islam lebih daripada batas pribadi akan dianggap ekstremis dan pengkhianat sama Dewa Garuda Sang Saka nya.

3. Agama ku agama ku, agama mu agama mu. Maksudnya lo mau jadi MURTAD kek, mau AKIDAH FLEKSIBEL kek, mau macem2 agama kek (FREEMASONRY), mau kejawen kek, itu tidak jadi masalah. Yg penting jangan mengkhianati GARUDA.

4. Menggunakan tameng "Islam" untuk mempertahankan sekulerisme / Berhala Garudanya dengan berbagai propaganda2 yang kedengaran 'positif' dan 'wajar'. Aka menjual agama sendiri.

5. Sentiasa meracun Muslim lain supaya percaya bahawa SANG SAKA MERAH PUTIH itu lebih sakral daripada Maha Pencipta dan Agamanya dan mati demi mempertahankan BERHALA GARUDA, Nasionalisme dan SANG SAKA itu dianggap mati syahid!

Makanya mari kita diskusikan kenapa SEBEGITU BESAR SEKALI KETAKUTAN Muslim2 Jawa sama Islam dan apa sebenarnya MOTIF utama orang2 Jawa dengan menjarakkan diri mereka daripada "Islam" walaupun mereka sendiri adalah Muslim.

Gua harap diskusi ini dapat disertai oleh Muslim2 Indonesia dan Nusantara lainnya. Yang non-Muslim diminta supaya jadi pemerhati aja dulu.

Silahkan.

Anonymous,  October 29, 2011 at 12:56 AM  

Kalau zulkifli nordin korang kata membohong masa ceramah dia. . . Korang kata dia katak. . . Korang kata dia anjing. . .Umno takde otak . . .Habis 16 september hari tu PR yang jujur ni dah buktikan ke kata2 bernasnya tu? Aku tak nampak pun sampai ke 25 oktober 2011 ni yang PR boleh lunaskan janji kebenaran mereka tu. . . Bagi aku penyokong PR dah gelap hati. . . Memang payah nak menyedarkan korang ni. . . Kalau otak korang masih berfungsi korang buat kajian dan perbandingan antara kerajaan BN dengan PR siapa yang JUJUR . . . Apa rasionalnya BN? Terpulang kepada korang menilainya . . . Buka minda dah buktikan yang PR parti yang jujur dan harmoni. . . . BUKTIKAN. . . jangan pandai cakap sahaja

PKR @ Punggung Ku Rela October 29, 2011 at 1:07 AM  

KAKI KENCING
KAKI MAIN LUBANG NAJIS/JAMBAN
KAKI PUTAR ALAM
KAKI STREET GANGSTERISM
KAKI PENYODOK BURIT AHMOI
KAKI BULI ISTERI WAN AZIZAH YG TOLOL
KAKI DUKUNG KOMUNIS
KAKI JILAT BONTOT CINA2 BABI DAPig
KAKI AUTA

Moh Izwan,  October 29, 2011 at 1:12 AM  

hahaha.....pak nordin wat lawak, lgi best dri raja lawak, kalah "lu pk la"

Anonymous,  October 29, 2011 at 1:46 AM  

1;12am

16sept siapa yng paling lawakz...??

Zul nordin peguam Nuar ...atau

Anuar client zul nordin?????

Anonymous,  October 29, 2011 at 2:05 AM  

Aku nak komen anon 28/10 11.45pm

Kah..kah..kah.."sehina2 anjing tak gigit tangan tuannya" Tapi dalam negara ni kan ada beribu-ribu orang macam yang dia sebut, kerajaan bagi macam2 tapi tentang kerajaan dan sokong jugak Nuar yg tak bagi apa2pun kat dia selain dari air kencing..Itu namanya kan lebih dari gigit tangan tu..

Anonymous,  October 29, 2011 at 7:05 AM  

Heran betul puak2 PR ni. Dah begitu punya banyak kepincangan pemimpin mereka, sokong jugak lagi. Hai mangkok betul.Tapi yang sokong ni rasanya spesis Nuar jugak kotttt ? Kesian...

Anonymous,  October 29, 2011 at 7:22 AM  

Aljuburi kaki kencing...Zul Lembu ni anak buah aljuburi lagi hebat kencing...habis UMNgok kena kencing dgn Zul Lembu....PRU13 Zul Lembu duk sibuk melobi nak jadi YB lagi...Zul jaga lembu,,,lembu lari beb....kaki kencing satu alam.

aliff baa taa October 29, 2011 at 8:14 AM  

anwar harus bertaubat!muka pun dh tkder nur,,,

PAPA GOMO @norzamrizal,  October 29, 2011 at 9:32 AM  

SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------

SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------


SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------
gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------



masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


------------

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:10 AM  

anon 9:32,

Ko kan ada. ko jelah bela gomo. lagipun ko kan peminat gomo, kah kah kah

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:13 AM  

Unutk juak-juak PR,

kah kah kalau 'kaki kencing' korang julang makanya tak heran dapig korang dukung, kah kah kah

Atas Pagar

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:21 AM  

dulu ameno kena kencing tetapi sekarang ini giliran pas dan dap.

tang YB Zul, pujian harus diberikan kerana enggan bersubahat dengan kaki kencing.

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:28 AM  

kalau dulu tangan tuannya (umnu) kena gigit; sekarang ini kawan sendiri (dap/pas) kena kencing, makanya apa para juak akan dapat? hancing oii!!

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:30 AM  

non 9.32am bodo macam teloq.jenis penjilat dap.pencacai angkat najis pandai drpd hg

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:35 AM  

semua pnykong PR bodoh la.dh buta.dajal2 kecil ni sdg enak mainkn kau org semua.terimalah 'surga' mereka ya.

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:51 AM  

Ini peguam banyak bangang dimalaysia... Sapa ambik dia jadi loyar..mesti jahanam!!!!.Hidup macam biawak!!! memalukan mak bapak dia je.. dah le muka tak tau malu....!

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:58 AM  

Dua kali lima.... semua politicians kaki kencin'....

Anonymous,  October 29, 2011 at 11:10 AM  

pak nordin udah disuap juta juta dijadikan anjing menyalak....tak pe la sebab dia buat keja dah dibayar..dapat title datuk lagi...ezam dapat title senator...dua ekor katak ni je kena sentiasa bersuara sebab udah dibayar..udah diberi apa yang nak...so buat kerjalah...sapa tukang upah?? orang bodohpun tahu..anjing takkan menggigit tuan sendiri pasal dah diberi cukup makan....sejak zul jadi bebas takde stu statementpun dia kutuk umno ..walhal banyak juga kes sangkut paut islam...macam la umno ni maksum takde dosa...asyik asyik kutuk pas ngan anwar...udah memang dibayar untuk buat keja tu...yang tukang sokong lu dapat ape ?????

Anonymous,  October 29, 2011 at 11:18 AM  

geng fuckatan bukan kaki kencing hoiiiii....
depa semua kote/po end kencing.... sambil berjalan/berlari...
kalo dasar kencing mmg kencing sampai hancing. Itu pun ada jugak puak
ANJING2 FUCKATAN telan ayeq kencing...
ishhhhh

Anonymous,  October 29, 2011 at 11:24 AM  

keluar dari parti pas jadi murtad ka?

nikazizbabi,  October 29, 2011 at 11:33 AM  

apa yg babi2 PAS nk sibuk2 sgt dgn ank PAPAGOMO tu... NURUL IZZAH tu x malu pun wlupun bapak dia MELIWAT.... siap bngga lg bapak dia ade vdeo blue!!!

Anonymous,  October 29, 2011 at 11:58 AM  

sapa keluar pas kena hudud ka?

PAPA GOMO @norzamrizal ,, papagomo dihina exco pemuda umno tun faisal = http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html October 29, 2011 at 12:30 PM  

SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------

SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------


SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------
gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------



masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------

SAMADLELONG October 29, 2011 at 12:50 PM  

AKU COPY PASTE;

PENJELASAN
1. Hutang Negara terbahagi kepada 3 komponen:
2009 (Bilion) 2010 (Bilion)
1.1 Hutang Sektor Awam: RM 13.8 (16.2%) RM 17.1 (20.0%)
a) Hutang Kerajaan Pusat RM 71.6 (83.8%) RM 68.3 (80.0%)
b) PABK* RM 85.4 RM 85.4
1.2 Sektor Swasta RM 70.0 RM 64.2
1.3 Hutang Jangka Pendek RM 77.8 RM 72.1
Jumlah RM 233.1 RM 221.7
• Perusahaan Awam Bukan Kerajaan (seperti TNB dan Telekom)
2. Hutang-hutang di atas dibayar oleh pihak-pihak yang berkenaan; bukanlah dibayar oleh rakyat (seperti kita bayar hutang kereta, hutang rumah dan sebagainya) sekalipun pihak-pihak tersebut tak mampu membayarnya. Rakyat bukan penjamin.
3. Hutang Kerajaan Pusat (HKP) yang sebenar adalah KECIL sahaja iaitu hanyalah RM17.1 Bilion (2010) atau 17.1% daripada hutang Sektor Awam atau 7.7% daripada keseluruhan Hutang Negara ataupun hanyalah 2% daripada KDNK.
4. HKP – Dari segi Nisbah Khidmat Hutang Luar Negeri (bayaran balik hutang), hanyalah 1.2% (2009) dan turun kepada 0.2% pada tahun 2010; jauh di bawah threshold 20%. Maksudnya, dari segi konsep berhemah, as a rule of thumb, jika kita berhutang, bayaran balik seelok-eloknya janganlah melebihi RM20 sebulan kalau pendapatan kita adalah sebanyak RM100 sebulan.
5. HKP adalah bagi tujuan pembangunan / pelaburan seperti membina jalan, hospital, sekolah dan seumpamanya yang akan mendatangkan faedah kepada rakyat. Bermkna bukan bagi tujuan operasi / consumption seperti bayar gaji dan elaun yang tak ada pulangan. Rakyat tentulah mahukan jalan, hospital, sekolah, bekalan air dan api. Pembangkang tak mahu?
6. Kerajaan Pusat amat berhemah dalam membelanjakan wang rakyat – sentiasa ada lebihan dalam akaun semasanya (2009 = RM1.2 bilion; 2010 = RM10.0 bilion). Maksudnya hasil kerajaan (2010 – RM162.1 bilion) melebihi perbelanjaan mengurus (2010 – RM152.1 bilion) seperti gaji, elaun, pencen, api dan air.
7. Jika dicampurkan dengan perbelanjaan pembangunan, kedudukan kewangan/fiskal Kerajaan Pusat terhutang (defisit) sebanyak RM47.4 bilion (2009). YAB PM berjaya menurunkannya kepada RM43.3 bilion pada tahun 2010.
8. Dari segi ukuran standard dunia (IMF, World Bank), defisit fiskal Malaysia hanyalah 7% daripada nilai Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) atau GDP (2009) dan turun kepada 5.6% (2010); diunjurkan akan turun lagi kepada 5.4% (2011). Lebih rendah daripada UK (12.8%), Greek (12%), Ireland (11.7%), Sepanyol (9.3%) dan Portugal (7.3%).
9. Dari segi hutang negara, ukuran standard yang digunapakai adalah berapa % hutang itu dari KDNK. Hutang Negara Malaysia adalah lebih rendah (34%) berbanding Sepanyol (60%), Portugal (82%), USA (90%), Singapura (98%), UK (158%), Greek (160%) dan Jepun (200%).
10. Hutang Negara Malaysia, jika dipuratakan setiap seorang = RM7,918 (US$2,514); jauh lebih rendah dari USA (US$31,000/seorang), Belanda, Switzerland dan Denmark (US$25,000/seorang); Luxemburg, Sweden dan Kanada
(US$17,000/seorang) dan Australia (US$11,400).
11. Untuk memakmurkan lagi rakyat dan negara, termasuklah mengurangkan hutang negara, YAB PM DSN komited untuk melonjakkan Malaysia ke tahap negara berpendapatan tinggi. Melalui pendapatan yang tinggi ini, nilai KDNK akan melompat dan hasil cukai (pendapatan Kerajaan Pusat) akan bertambah. Maka hutang negara dapat dikurangkan lagi. Justeru kita semua perlulah menyokong usaha DSN itu bagi kebaikan kita juga.

Anonymous,  October 29, 2011 at 1:13 PM  

kami sayang papagomo, dont worry papa ape2 pon jadi kat umno PRU 13 nnt kami akan tetap support papa.

tanpa blog ni BN x mampu lawan hujah2 pembangkang di blog milosuam

Anonymous,  October 29, 2011 at 6:56 PM  

KAKAKAKAKAHHH.. CERAMAH ZUL KATAK XDE SAMBUTAN.. ADUUHH, SIAN DIA CAKAP SORANG- SORANG..

Anonymous,  October 29, 2011 at 9:37 PM  

anon 11:24am dan 11:58am ...sapa keluar pas...cancel masuk syurga...gitulah gamaknyer yer...ini kena tanya al nikko de wooden sandal...atau pon...al hardy tukang besi buruk berkarat de welpe...peh pih puh

Anonymous,  October 29, 2011 at 11:08 PM  

bajet DSAI untuk kelab 'GUY' takdekah??...

Anonymous,  October 30, 2011 at 11:22 PM  

Saudara sekelian, tulisan kita ialah gambaran wajah dan sikap kita serta minat kita....baca ppapa gomo terserlah wajah sebenar UMNO...... teruskan wahai UMNO...

Anonymous,  October 31, 2011 at 10:33 PM  

zul hang pun sama kaki kencing gak...
sembang besaq..dah dapat habuan....

Mat indera@pejuang November 2, 2011 at 10:33 AM  

YB ZULKIFLI NORDIN.

YB KALAU BERCAKAP SEORANG2 WAH !!!! SUNGGUH HEBAT SEKALI....

TAPI KENAPA BILA KOMEN BLOG YB TAK NAK SIARKAN????
YANG MENULIS BUKAN SETARAF DENGAN PROF AZIZ BARI.... MACAM MANA NAK BERDEBAT DENGAN PROF AZIZ BARI DEPAN RAKYAT RAMAI SEDANGKAN BERDEBAT ALAM MAYA PUN TAK SANGGUP NAK SIARKAN....

SUDAH LAH PUAK2 UMNO YANG AKAN BERKUBUR DALAM PRU13 NANTI.... CARA KAMU PUAK2 UMNO BERPOLITIK SAMA MACAM ZAMAN PRA-SEJARH YANG PADA MASA ITU LETAK CALON KATAK PUN UMNO/BN BOLEH MENANG....

hemmmmm...yb zul sudah menjadi naib presiden perkasa... sesuai betul kerana ia tempat puak2 umno lompat berkumpul... he he he

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP