PANAS - Dokumen Sulit Bakal Merobek Jantung Pemimpin Pakatan

Friday, October 28, 2011




Dokumen sudah diperolehi dan sekarang berada ditangan Papa Gomo. Dokumen yang semestinya panas dan akan menyebabkan puak pakatan akan meroyan royan manakala pemimpin mereka akan terkedu bagaikan melihat Hantu Kak Limah balik rumah.

Dokumen apa? Semua nak tahu kan? Tak mengapa Gomo bagi hint sikit dalam nak merobekkan kegiatan penyalahgunaan Wang Rakyat yang mana Wang rakyat dirompak oleh Pemimpin Pembangkang.

Dokumen ini nanti pastinya yang akan dirobek jantungnya adalah orang orang PAS!!! Ingat tu Ahlol Ahlol PAS terutama nya datang di negeri Kelantan. Siap sedia lah dengan dokumen panas ni yang melibatkan jumlah Jutaan Ringgit dan Pakej pakej percutian ke Bandung serta pakej Umrah.

Siapakah gerangannya yang akan dikaitkan? Nik Aziz tahu siapa orangnya dan kita sama sama pastikan Ianya akan dibongkar dan dirobek jantung mereka Pemimpin PAS Kelantan.

Psssttt.... Dasyat depa ni beb, patutlah Habis duit rakyat rupanya depa dok buat menyundal....


Cer teka he he he

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

101 comments:

Remy October 28, 2011 at 10:09 AM  

i like .... dedah kan Gomo dedahkan.. jangan simpan. tak suka mcm sesetengah org tu.. cakap ada berkotak2 dokumen .. berkotak2 bukti.. tapi sampai la ni senyap.. ckp berdegar2.. tapi hapa pun tarak. kalau dah ada sila dedah kan.. biar semua org tahu dan nilai sendiri ...

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:26 AM  

x yah nak pong pang pong pang la...bukn org x tau bape kali dah hang kantoi menipu...dasar blogger upahan yg loser

kah kah kah

x yah nk sembang lebat la...kalo ada masuk mahkamah kita tgk pas kena ka x...ini cabaran...kao setakat nak fitnah kt blog tp mahkamah x jatuhkan hukuman, mmg tahap tu je la kesampahan blogger umno ni...

kah kah kah

INI CABARAN...AKU NK TGK APA YG HG CAKAP NI MASUK COURT N PAS DISABITKAN SALAH

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:34 AM  

buat anon 1026 tu. tok sah dok belagak la. Video anwar pun tak terjawab. Suara Mat Sabu sampai la ni tak terjawab. Tak payah pi court la. Hang suruh la depa saman pihak-pihak pendedah ni kalau berani. Aku ada saudara YB PAS kat Kedah ni. Dia pun sengih tak berani nak kata apa bila kami tanya. Lu sapa.

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:35 AM  

Cina Doll Mana ada telor siang malam buat ona ngan cina doll kat umah sampai mandi ju.....d pun tak pernah ajar bini lagi mahu cerita orang hoi.sampah pegi suloh muka macam cibai cina doll kat umah tu ada faham.

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:44 AM  

Puak PKR ni memang diasuh cari buruk orang saja. Tapi saya percaya Allah itu Maha Adil. Rasulullah itu Maha Benar. Apa saja tuduhan mereka akan kembali kepada mereka. Ingat tak dulu tuduhan Seorang Penceramah PAS kata Tun M tengok video Lucah dengan cucu. Tiba-tiba tak lama selepas tu Penceramah tu meninggal dan muncul video lain. Anwar tuduh macam-macam kat Najib tanpa bukti apapun, last-last Takdir Allah nak gerakkan Dato' Eskay terjumpa video lucah lakonan Anwar. Terkini ada lagi kot. Terdedah macam-macam kes yang puak-puak PAS dan PKR ni buat. Sebab itu pencinta kebenaran kita jangan takut. Allah ada dan Allah Maha Adil. Apapun tuduhan mereka akan kembali kepada mereka. Kita perlu yakin ini. Biarkan. Allah juga telah Takdirkan manusia berani seperti papagomo untuk membongkarkan segala salah laku mereka ini yang selama ini cuba ditutup dengan menuduh orang lain. Ini memang strategi ajaran Yahudi yang telah dilakukan seluruh dunia. Soalnya siapa yang menjadi talibarut puak ni secara terang-terang di Malaysia. Tepuk dada tanya iman. Orang yang ada mata akal tentu tahu jawapannya.

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:44 AM  

tahniahh gomo...

kasi balun puak2 munafik agama ni, keje lain tak dak, siang malam jual agama islam.

Susah kan org nak hidup aman damai. apa la nak jadi dgn PAS.

Patot la poknik suruh tutop molot sbb sudah tau maklumat rasuah dalaman sudah bocor.

pok cik
Bt 8 Jementah
segamat

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:44 AM  

check it out...huhu... http://www.khabarkotabharu.com

Aku,Pasbuih Dan Siamang October 28, 2011 at 10:46 AM  

Fatwa nik aziz makan tupai pun belum selesai GOMO.Jgn buat hal GOMO...bg masa untuk nik aziz fikir dulu...

pemerhati October 28, 2011 at 10:50 AM  

Dedahkan jer..angin tengok video Ustaz Saidi pasal puak-puak PAS nie..biar x alim tapi jgn hipokrit buat-buat alim tapi dia jaguh diam-diam..

SAMADLELONG October 28, 2011 at 10:51 AM  

WOI GOMO:

BAWA LA KELUAR CEPAT DOKUMEN TU AKU DAH TAK SABAR NAK TENGOK NI. VIDEO ANAK HARAM JADAH ALJUBURIT DI PATTPONG BANGKOK TU BILA LAGI NAK KLUAR.

PAS BABI ANAK HARAM JADAH MAKAN DUIT RAKYAT BERTOPENGKAN AGAMA. PAS ANAK HARAM JADAH.

bugis johor,  October 28, 2011 at 10:58 AM  

video tu tunggu la masa pru 13 nanti baru keluar,tapi dukumen tu cepat la sikit keluar

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:05 AM  

Papagomo lebih hebat dari FBI.....boleh dapatkan dokumen sulit/top secret pulak tu..heheheh..
mari kita bongkar semua kegiatan hantu-hantu yang habiskan/rompak duit rakyat......kita kasi bocor...'wikibocor.

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:06 AM  

buatlah apa yang patut gomo..Laporan audit negara telah buktikan segala2nya..kenapa bodoh sangat pengikut UMNOPRONO dengan temberang GOMO laknat ni..
dedahkan cepat gomo..

nyehhh kegiatan umno dah terbongkar dari dulu sampai sekarang tu pon depa dok dalih2 lagi. UMNO BUSUK SAMPAI USUS - DOKTER MADIR,  October 28, 2011 at 11:07 AM  

SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------

SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------


SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------
gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------



masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


------------

aku sayang Tun Mahathir,  October 28, 2011 at 11:11 AM  

caya you GOMO....

kalau ada sape kacau you, habaq mai. aku dah bosan asik sumpit anjing je...la ni nak sumpit beracun BABI plak...

sejahtera atas mu GOMO...

Afif Farhi October 28, 2011 at 11:19 AM  

I LIKE YOU PAPA...

Gomo, jangan kau gentar apa yang juak-juak pembangkang ni nak buat kat ko... Dedahkan ajer... Aku pun dah tak sabar ni... Diorang asyik mendedahkan apa yang BN buat buruk jer... Harap ko dedahkan apa yang PR buat buruk pulak... Aku tetap bersamamu PAPA GOMO...

Teruskan perjuangan...

PAPA GOMO October 28, 2011 at 11:20 AM  

terima kasih tun mahathir walaupon tun mahathir bangsa india tapi tetap bela melayu :)

mamak x mamak janji twin tower mahathir mamak yg bina. melayu boleh ke?

SAMADLELONG October 28, 2011 at 11:22 AM  

buatlah apa yang patut gomo..Laporan audit negara telah buktikan segala2nya..kenapa bodoh sangat pengikut UMNOPRONO dengan temberang GOMO laknat ni..
dedahkan cepat gomo..

October 28, 2011 11:06 AM

================================

AWAT LA HANG NI BODO SANGAT LAPURAN AUDIT NEGARA MALAPURKAN PERBUATAN TIDAK AMANAH DAN TIDAK PRO PENJAWAT AWAM YANG MENTABIR JABATAN-JABATAN KERAJAAN.

BUKAN SEMUA MENTERI BOLEH JAGA SEMUA AKAUN JABATAN2 KERAJAAN.

SEMUA JABATAN ADA KETUA JABATAN. KALU KETUA JABATAN ITU TIDAK AMANAH PADA SAPA LAGI YANG NAK BOLEH DIHARAPKAN. INILAH YANG DIKATAKAN HARAP PAGAR, PAGAR MAKAN PADI.

PENJAWAT AWAM ADA YANG AMANAH DAN ADA YANG TIDAK AMANAH. OLEH ITU YANG TIDAK AMANAH ITU PATUT DIAMBIL TINDAKAN BUANG KERJA.

MENYUSAHKAN RAKYAT SAJA SEBAB RAKYAT YANG MEMBAYAR GAJI MEREKA, INGAT KERAJAAN KA YANG BAYAR GAJI MEREKA.

PENJAWAT AWAM YANG AMANAH AKU RESPECT HABIS.

PENJAWAT AWAM YANG TIDAK AMANAH AKU TENGOK MUKA HAMPA MACAM ANJING ANAK HARAM JADAH.

GAJI MAU NAIK. BONOS MAU TAHUN TAHUN

ANAK HARAM JADAH.

Borak Borak Penang October 28, 2011 at 11:24 AM  

haha..teruskan GOMO..buat mane yg patut..kami bloggers pro kerajaan akan sokong..kami tunggu...

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:28 AM  

Tulisan untuk mencari nama dan fitnah orang memang seronok.Azabnya tiba satu hari nanti terhadap anda.Munkin tak hari ini hari tua anda.Cara tilisan anda bukanlah seorang manusia tetapi adalah iblis menyerupai manusia..

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:30 AM  

‎Najib Razak Pembohong!!

Sekali lagi, Laporan Ketua Audit Negara membongkar segala masalah yang berlaku di dalam Malaysia. Dan kali ini, Tan Sri Ambrin Buang membuat kenyataan bahawa hutang sebenar negara adalah RM 362.39 bilion! Jauh dari kenyataan Perdana Menteri semasa ucapan Bajet 2011 tempohari iaitu RM 233.92 bilion.

Berikut di bawah merupakan petikan teks kenyataan dari Ketua Audit Negara

Ketua Audit: Hutang negara pada paras tertinggi

Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang hari ini mendedahkan bahawa hutang negara pada tahun lalu berjumlah RM362.39 bilion, iaitu paras yang paling tinggi dalam tempoh lima tahun.

Hutang itu mencakupi 53.7 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar(KDNK), kali pertama keadaan itu berlaku dalam sejarah negara, kata beliau dalam laporan tahunan terbaru yang di bentangkan di Parlimen hari ini.

Hutang RM362.39 bilion ringgit yang disebut dalam laporan audit itu juga jauh lebih tinggi daripada RM233.92 billion yang disebut oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Parlimen Jun lalu.

Ketika itu Najib juga mendakwa hutang itu hanya mencakupi 34.3 peratus KDNK.

Dalam laporannya hari ini, Ketua Audit Negara menjelaskan hutang kerajaan meningkat dengan mendadak kerana hutang dalam negara yang semakin membesar.

Hutang kerajaan di dalam negara (domestic debt) pada tahun lalu adalah RM348.60 bilion atau 96.2 peratus keseluruhan hutang Kerajaan Persekutuan

Dari sini, dapat dilihat Perdana Menteri kita tidak bersifat jujur dalam menutur apa yang sebenarnya berlaku. Rakyat berhak tahu dalam perkara ini. Hutang sebenar Malaysia iaitu RM 362.39 bilion itu adalah mencakupi lebih dari 50% KDNK, iaitu pada 53.7 peratus. Bermakna Malaysia telah berada dalam keberhutangan yang agak serius buat pertama kali dalam sejarahnya sendiri.

Soal kami di sini, mengapa perlu berdolak-dalih untuk mengatakan perkara yang benar? Kalau hutang negara RM 362.39, cakap betul-betul. Tak perlulah nak menipu dalam ucapan Bajet 2011 tempohari dengan mengatakan hutang Malaysia berjumlah RM 233.92 Bilion.

Sangat besar perbezaan nilai di situ iaitu lebih RM 130 bilion! Bukan RM 130. Seperti artikel yang kami paparkan pada tempohari berkenaan hutang negara yang perlu dilunaskan dalam tempoh tiga tahun, dengan kenyataan dan angka terbaru yang diberikan oleh Ketua Audit Negara ini, sah Malaysia telah berhutang melebihi KDNK yang sepatutnya berada pada paras maksimum 40%.

Dengan jumlah hutang sebenar yang banyak ini, ditambah pula dengan pelbagai lagi Projek Mega yang bakal dibina seperti Menara Warisan dan yang lain-lainnya, di mana sebenarnya terletak slogan ” Rakyat Di Dahulukan, Pencapaian Di Utamakan”?

Sudah pasti dengan jumlah hutang yang besar ini, kerajaan juga terpaksa memikirkan cara untuk mengaut kembali wang-wang yang telah dibazirkan. Dan di antara langkah-langkah yang pasti, adalah menaikkan cukai, dimana kerajaan dapat memungut hasil secara langsung dan tidak langsung.

Akhirnya, ianya kembali membebankan rakyat. Mungkin golongan rakyat yang mewah, tidak merasakan apa-apa, namun kita perlu ingat bahawa, golongan rakyat di Malaysia ini juga dah jadi macam Piramid. Di mana, golongan pertengahan dan golongan miskin yang menjadi mangsa di atas kecuaian dan pembaziran kerajaan.

Janganlah memperbodohkan rakyat lagi macam apa yang berlaku tidak lama dulu semasa ingin menaikkan harga barangan. Cakap sahaja harga barang perlu dinaikkan, tidak perlu cakap “Penyelarasan Harga Barang”, untuk menidakkan maksud sebenar yang tidak difahami oleh rakyat.

Cuma satu sahaja yang kami fikirkan, adakah Laporan Ketua Audit ini sebenarnya memberikan kesan kepada pemerintah sekarang. Macam tahun lepas juga, pelbagai skandal yang dapat dibongkarkan seperti Skandal Projek Landasan Berkembar Eletrik dan Skandal PKFZ yang akhirnya, senyap begitu sahaja.

P.S. Adakah anda berpendapat bahawa pendedahan ini tidak membawa apa-apa kesan?

SAMADLELONG October 28, 2011 at 11:31 AM  

Tulisan untuk mencari nama dan fitnah orang memang seronok.Azabnya tiba satu hari nanti terhadap anda.Munkin tak hari ini hari tua anda.Cara tilisan anda bukanlah seorang manusia tetapi adalah iblis menyerupai manusia..

October 28, 2011 11:28 AM

==================================

SELAMA NI HAMPA DOK MAKI ORANG TAK TAKUT LA PULA DITURUNKAN BALA ALLAH????????????

jangan risau dengan cacian pencacai2 Pakatan rakyat ni gomo gomo, UMNO boleh backup perjuangan ko dalam kubur nanti UMNO bagi ko jawapan yang malaikat nak tanya. kumpul lagi banyak2 amalan dalam PERJUANGAN MELAYU KO GOMO October 28, 2011 at 11:33 AM  

GOMO, UMNO SENTIASA BACK UP ANDA DULU KINI SELAMANYA SAMPAI BILA2

GOMO, UMNO SENTIASA BACK UP ANDA DULU KINI SELAMANYA SAMPAI BILA2

GOMO, UMNO SENTIASA BACK UP ANDA DULU KINI SELAMANYA SAMPAI BILA2

GOMO, UMNO SENTIASA BACK UP ANDA DULU KINI SELAMANYA SAMPAI BILA2

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:41 AM  

cpt2 GOMO..xsbr nk tggu nih!!!nk tgk Ahlol PAShit sawan mroyan..hehe..biaar gamat satu Malaya..

PAS HANCUUUS October 28, 2011 at 11:45 AM  

Pencacai pakatan please standby dgn hujah mengarut. Panggil semua cibai troopers masuk lawan bila TOP SECRET pecah melambak. Hancuuus!

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:46 AM  

Cabin crew please be sitted for landing ... soon.

1 MALAY,  October 28, 2011 at 11:55 AM  

relax lah gomo hidup enjoy2 la muda lagi.

lagipon najib nk pergi mekah dah nnt die doa lah keampunan dosa kau.

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:03 PM  

....dah ada fail sulit dedah je le tunggu pe lagi!!!!!! tapi laporan audit neg.2 PR khususnya Kelantan lebih bnyk pujian dr kritikan...jom kita layan bidio lucah

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:05 PM  

1.oii gomo!belanja pas kelantan pi bandung dll yang kununnya akan didedahkan tu boleh lawan tak dengan duit yang telah dijoli oleh rosmah!
2.ala!! kira boleh atasi tak! duit yang digunakan oleh rosmah beli karpet rumah dia!!tu tak kira lagi dengan lawatan first lady dulu!!
3.kalau kurang!!buat peghabihh ayaq lioq je le dok kempen!!!

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:08 PM  

Firaun punya Pok Nik..
Hampir 21 tahun tahun jd MB beb! Hampir sama tempoh Tun Mahathir jd PM tp habuk pun tarak.

Ekonomi mmg mundur nak jumpa sebijik kilangpun payah! 1 juta rakyat terpaksa hijrah ke negeri lain.

Kalau Terengganu cukup maju dlm industri tradisinya spt pembuatan bot, keropok, batik, tenunan, diKelantan ia masih dikira industri pondok.

Malah jalan di Terengganu bolehla dianggap penutup Lebuhraya Pantai Timur masuk jalan diKelantan dah sebijik mcm pegi Siam!

Sumber utama kerajaan negeri.... Balok.. Yes balak industri yg tak melibatkan rakyat.. sebab tu hutan belah selatan dan baratnya makin licin! Inilah sumber utama ADUN2 diKelantan utk dibahagikan sesama mereka selain..

Firaun punya Pok Nik.. Dedahkan semua salah laku kerajaan negeri Kelantan!

SAMADLELONG October 28, 2011 at 12:11 PM  

P.S. Adakah anda berpendapat bahawa pendedahan ini tidak membawa apa-apa kesan?

October 28, 2011 11:30 AM

====================================

AKU GOOGLE DAN BACA LAPURAN KETUA AUDIT NEGARA TAHUN 2010 OK JE.

HANG NI PEMBOHONG BESAR, ANAK HARAM JADAH.

pembaziran lawatan najib yang selalu bawak rosmah sikit pon gomo xnak mention kah kah,  October 28, 2011 at 12:13 PM  

rumah NAJIB dengan rumah NIK AZIZ

beza langit ngn bumi.

koleksi beg tangan rosmah dengan perhiasan wan azizah umpama dasar laut dengan puncak gunung.

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:25 PM  

Kita akui parti UMNO dan gabungannya dalam Barisan Nasional tidak seratus peratus sempurna tetapi kita yakin semua parti-parti pembangkang dalam kumpulan PAKATAN RAKYAT LANGSUNG TAK BERGUNA.

Yang benar,
bakal pengundi PRU Ke 13

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:25 PM  

1.mai nak habaq kat hangpa no!hari raya yang lepas!kota bharu jem!sesak dengan kereta!nak masuk bandar kota bharu!makan masa 1 atau dua jam!
2.alpard!merc!bmw!tak laghatt nak bilang!sampai anak kena buang kasut!tak cukup jaghi tangan nak bilang!!
3.lepas tu hangpa tau!tesco!giant!mydin!semua pasaraya super tu sesak!nak lalu pun tak boleh!asyik beghatuh orang jee!!sapa yang ada ayaq sembahyang!kira tak boleh masuk la bhaii oii!!
4.habihh tu macam mana hangpa kata puak kelantan miskin!ekonomi munduq!hangpa pi kigha supermarket mega sudahlah oii!!belambaq kat kelantan!awat depa belanja guna ayaq lioq ke bhaiii!!
5.satu lagi nak habaq kat hangpa no!semenjak harga mas dah melonjak tinggi!!puak-puak kelantan dah kaya la bhaii!!hangpa pi pasar siti khadijah tenguk!!puak perempuan kelantan penuh dengan barang kemas!penuh jari samaapai kesiku tangan!satu tangan je dah 10-20k lebih bhaiii!!
6.ya lah ghanu kaya duit minyak bhaii!!tapi kalau hangpa baca suratkhabq!!tiap-tipa hari cerita brutal muncul di ganu!!tetak anakla!bakaq rumahla!!apa macam bhaiii!!!

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:29 PM  

AKU GOOGLE DAN BACA LAPURAN KETUA AUDIT NEGARA TAHUN 2010 OK JE.

HANG NI PEMBOHONG BESAR, ANAK HARAM JADAH.

October 28, 2011 12:11 PM

------------------------------------

ko google mana ni pelacur umno woi??

kah kah kah

ni mesti x reti guna tenet ni...standard la kan, org umno mmg bodoh

nah aku bg link...baca elok2 report dari JABATAN AUDIT NEGARA

http://www.audit.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=458%3Alkan2010&catid=6%3Aberita-pengumuman&lang=ms

n ni report kewangan negara JABATAN AUDIT NEGARA

http://www.audit.gov.my/images/stories/pdf/laporan_kan/2010/FEDERAL/master%20-%20lkan%202010%20pengurusan%20kewangan.pdf

baca betul2 ye wahai melayu umno yg bodoh baghal...HAHAHAHAHA

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:29 PM  

Lagi Projek ' desperado ' Papagomo.

Ingat ! ! ! ' Lapuran Ketua Audit Negara '. ?

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:30 PM  

Puak puak hampas tu dok meroyan apasal ..nanti bila dedah jangan senyap pulak. Kalau ada yang kena terima saja lah kalau tak puas hati buat repot jangan meroyan macam kalipah hampa tapi repot tak nak buat.

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:30 PM  

...kalo dah betul ada penyelewengan dedah je x kira dr puak mane...nak buat suspen buat pe! x suspen langsung aiiih!!! Malaysia ni kan penuh dng penyelewengan ...x caya tgk laporan Audit!!!!

fikir... October 28, 2011 at 12:34 PM  

faham ke pasal audit negara tu....
nak belasah orang sana sini...

kalau setakat main ngan angka... semua org boleh complain....

faham ke apa hutang negara tu....
hutang keta..hutang rumah pun belum settle lagi.. nak complain pasal hutang negara...

Piraahhh.....

PAPA GOMO October 28, 2011 at 12:35 PM  

thanks kepada yang menyupport papa selama ni. papa sayang semua. mmuaahh

hidup umno!

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:36 PM  

Lagi Projek ' desperado ' Papagomo. Selepah Kem Malitan PAS , Fahaman Syiah , samseng jalana .

Ingat ! ! ! ' Lapuran Ketua Audit Negara '. ?

Tak dak beg tangan, cincin, pakaian dalam , pedandan perwarna rambut kah kehkehkeh!

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:37 PM  

umno busuk sampai usus.

melayu haprak

melayu mudah lupa

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:46 PM  

hutang negara RM 362.39 bilion mengcakup 53.7% KDNK...

lebih dr setengah KDNK

apa punya bodoh umno buat kt malaysia ni??

para penjilat bontot sepol n najib woii...sedaq la...UMNO parti busuk sampai ke susu...UMNO bakal buat malaysia bankcrupt...sampah punya UMNO

btw...ni baru kira pendedahan
kalo mcm gomo tu...ia dikira penfitnahan

kah kah kah

Anonymous,  October 28, 2011 at 12:48 PM  

Anon 12.05 PM
Cerita hal DS Rosmah tanya Chegu Bad saja yg tahu org lain mmg tak tau.. Aku dengan cerita Chegu Bad lah yg tolong bawak beg duit DS Rosmah, lagi satu dialah jugak yg tolong pikul brg DS Rosmah masa Shopping. sebab tu dia tahu cerita mcm2 sebab dialah juruaudit peribadi rasmi DSRosmah..

Sapalah kami semua nak percaya cerita cincin USD 24juta (lebih mahal dr apa yg telah wujud didunia),
kalau nak tau C.Bad sebenarnya pencacai yg telah digunakan oleh Azmin KHAS utk menyerang keluarga PM kerana mulut lazernya.. ini semua politik jahat..

KAMON GOMO.. KASI BONGKAR!!

First batch adil

Anonymous,  October 28, 2011 at 1:31 PM  

dok sibuk hutang negara... hutang ko tu pi settle bodoh

Anonymous,  October 28, 2011 at 1:34 PM  

Anon 12.25PM
malas aku nak copy and paste ayat ang..

Ramai rakyat Kelantan kini sedang berjuang mati matian demi mencari sesuap nasi dinegeri orang pd yg berjaya alhamdulillah bagaimana dgn yg gagal? Jadi buruh kasar, kerja kilang, petani, nelayan, peniaga pasar mlm dinegeri org demi meneruskan hidup! Adaka guna alasan semua org Kelantan kaya emas tak perlu kerja sbg alasan..

ingat Kelantan takda jenayah?sbb org kaya
semua dok luaq? org tua ngan budak muda bnyk dkt K.B. Besepah penjenayah asal Kelantan dinegeri lain malah pernah jadi masalah sosial besar negara sebelum kedatangan pekerja Indon. Yang patut kita fikirkan sekarang kadar AIDS paling tinggi diKelantan bilangan yg menagih di Kelantan mahupun yg berada diluar Kelantan ckup tinggi apakah ini menunjukkan negeri ini layak di gelar serambi Mekah? Adakah 100 alphard = 100 pesakit aids kira dikira seimbang?

Anonymous,  October 28, 2011 at 2:04 PM  

1.pada bhaii diatas!ada baca kes fasakh dlm berita harian!kat kelantan cuma ada 32 ke je!!walapun kelantan miskin!tak dak kerja!cuma ada 32 kes je bhaii!!ini bermakna isteri-isteri dikelantan puas hati dengan laki depa!walaupun gaji cukup makan!depa tak tuntut cerai bhaii!!
2.hangpa tenguk pulak kat johor!negeri yang kununnya maju!gaji besaq!kilang banyak!ada 662 kes fasakh!ini bermakna walaupun gaji tinggi!kerja banyak!tak bahagia!bini tuntut cerai!apa cerita bhaii!!
3.maju atau miskin sesebuah negeri!atas kertas saja!berdasarkan pendapatan purata isi rumah setiap negeri!katakan pendapatan purata kat kelantan 1000 dan pendapatan purata kat johor 5000!boleh dibanggakah bhaii!!
4.katakan kita pi tahan 10 merc kat JB!kita dapati 7/10 tuan punya kereta tersebut adalah cina!kemudian tahan pulak 10 merc kat kb!10/10 adalah melayu!mana lebih baik bhaii!!
5.atau hangpa jenis yang melompat sakan tenguk pendapatan purata kat johor 5,000 sedangkan purata pendapatan melayu kat situ cuma 1000 jee!!
6.hangpa paham ka bhaiii!!

Anonymous,  October 28, 2011 at 2:05 PM  

Gara2 nak angkat bontut PM, syarikat multi million Dollar , FBC Media akan jatuh bankrupt.
Gara gara promo kerajaan hj buntut shyfool, syarikat 2 ringgit Papa gomo masuk 6 kaki bawah tanah.

Anonymous,  October 28, 2011 at 2:18 PM  

Woi anon 2:04 bodoh!!

aku orang Johor. Memang Johor maju rakyatnya pun ramai yg kaya raya. Penduduknya pun makin bertambah ramai. Ramai rakyat Kelantan cari makan kt Johor last2 kahwin, beli rumah dan stay di Johor.

Jadi, x heranlah kalau kes cerai, kes jenayah, kes fasakh bnyk berlaku di Johor. Orang Kelantan yg bnyk buat onar di negeri ini.

Utk pengetahuan kamu si anon bodoh, orang cina dan melayu sama2 cari makan di Johor. Ekonomi Cina di Johor sangat kuat kerana mereka dibantu oleh saudara2 mereka di Singapura. Banyak juga bisnes Cina Singapura di Johor. Sementara orang Melayu pula cari makan cara sendiri, tanpa bantuan sesiapa trmasuklah orang Kelantan yg dtg ke sana. Orang Melayu yg berniaga di Johor boleh dibanggakan, kerana mereka berniaga di tengah2 penguasaan ekonomi bangsa Cina.

Di Kelantan, semua melayu. cina hampir xde, so x heranlah kalau majoriti dimiliki oleh orang melayu hei bodoh!!

Apsal xde cina kt kelantan? Apsal orang negeri lain x suka menetap di Kelantan? SBB ORANG KELANTAN RASIS!!!

Anonymous,  October 28, 2011 at 2:29 PM  

org kelantan di bandar baru uda di jb bersepah, di pasir gudang bersepah...

kenapa tak mintak kerja dgn nik aziz???

malu la skett, cari makan di negeri org, buat onar dgn anak dara org, ...

oRang kAmpong,  October 28, 2011 at 2:30 PM  

dont be kuatir bro teruskan dedah.org pas ni klu pasal duit ngan burit sama jer.bukan blh pecayaaaaa........

Anonymous,  October 28, 2011 at 2:32 PM  

sedara aku ada kene klentong dgn org kelantan, serban besar tempayan, duduk di mekah 40thn tapi menipu. poorahhh.

aku tak percaya org kelantan kecuali ada 2-3 kerat member aku org kelantan yg baik.

SAMADLELONG October 28, 2011 at 2:34 PM  

baca betul2 ye wahai melayu umno yg bodoh baghal...HAHAHAHAHA

October 28, 2011 12:29 PM

===================================

hang saja pandai guna internet pas tu nak tipu orang pula anak haram jadah pencacai bodo pkr. ANAK HARAM JADAH NAK TIPU PUN TUNJUK FAKTA YANG BETUL2 LA BODO.

Anonymous,  October 28, 2011 at 2:37 PM  

hehehe.....

belajar agama dari darjah satu dgn belajar agama bila dah dewasa...lainnnn...

byk perbezaan......

di johor wajib masuk skolah agama dari darjah satu, dari sebelom merdeka lagi dah ada skolah agama...

pagi skolah kebangsaan, ptg skolah agama...

sampai darjah 6 boleh sambung kelas khas yg setaraf 4 senawi...

belajar agama lagi kecik dpt membentuk pribadi....

dibandingkan dgn...

pribadi terbentuk bukan hasil didikan agama tapi bila dah dewasa baru nak cari agama...

belajar plak dgn ustaz politikk...

jahanammmm.....

so paham yaaa.....byk beza tuu....

Anonymous,  October 28, 2011 at 2:41 PM  

berkat ajaran nik aziz, umno beri kita ambil tapi tangan pangkah pahh. ini la hasil tarbiyah pas selama 50 tahun. rakyat berjubah dan bersarban tapi makan rasuah. tahniah gomo yg berjaya dapatkan dokumen rasuah kjaan pas. demo meme hebakk.

SAMADLELONG October 28, 2011 at 2:47 PM  

baca betul2 ye wahai melayu umno yg bodoh baghal...HAHAHAHAHA

October 28, 2011 12:29 PM

===================================

PAYAH SANGAT KA TAIP JABATAN KETUA AUDIT NEGARA LEPAS TU DIA AKAN KELUAR "PORTAL RASMI JABATAN AUDIT NEGARA"

HANG TAK PAYAH BAGI LINK KAT AKU LA.

BODO PIANG NAK MENIPU TANPA FAKTA. ANAK HARAM JADAH.

Anonymous,  October 28, 2011 at 2:48 PM  

anaon 2.37

kawe meme dok nafikan ore kelate meme jahak tapi buke semuo. yg ketaro skali jahak gege ni ore pah. ore umno tok se nok gocoh. ore umno di kg ambo baik belako. tapi puok2 pah ni meme suko nok gocoh, hok yg kecek jadi besa. suko cari alase nok bahe ore. tapi gapo2, kawe nok ucap taniah pado gomo la. balik kb nanti kito jumpo.

gemukk,  October 28, 2011 at 2:50 PM  

terbaik.....penyokong2 UMNgOk ngan DAPig + Al-Juburi + TGNA (bukan TGIF) bertekat kt cni.....dh terbukti 2 x 5 = 10, seme masyuk poket sendiri, skang tinggal antara mana yg lebih baik, yg akan tadbir cara bfikir panjang.....undi la esok2 yer.....bek2 ngundi, JGN asik nmpk BULAN jek, kalau kertas undi tu xder bulan kasi lukis BULAN k.....

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:08 PM  

Pengikut UMNO jenis Bangsatkan Agama dan menyusahkan rakyat

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:09 PM  

satu bandingan kechil untok mengatakan samada negeri itu makmur atau tidak dari segi ekonomi... Jika pendudok dalam satu negeri itu perpindah ka negeri lain untok mencari sesuap nasi..boleh lah di katakan yang negeri asal nya tidak berupaya untok mengadakan kerja2 kosong bagi rakyat nya. Ini memang jelas. Dan pemimpin2 negeri tersebut gagal untok memakmurkan negeri nya.
Kelemahan pemimpin2 ini memang jelas.Menjadi tanggung jawab atas pemimpin2 tersebut untok mencipta peluang2 pekerjaan untok anak negeri. Jika ini terus berlaku...akan timbul masaalah lain....masaalah sosial..dan lain2 lagi. Dan jangan kita lupa....kemiskinan boleh membawa kapada kekufuran.

>>>>>>>fikir2 kan lah<<,

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:44 PM  

Hutang luar? Negara maju mana tak ada hutang luar. Malaysia jumlah hutang luar duduk di tangga 44. US no. 1, Uk no.2, german no. 3, france no. 4, belanda no. 5, japan no. 6, india no.28, indonesia no. 30, thai no.43. Yang tak ada hutang luar langsung ialah brunei, macau, taiwan, liechtenstein dan palau. Hutang luar tak mesti negara tu papa kedana nak kena gadai beb? Bodo punya olang...

manbillion,  October 28, 2011 at 3:47 PM  

teman ni yang teman sayangkan si gomo ni. kalau cerite mesti ada bukti, maklumat mesti tepat ye tak bro. tak macam puak tu cerite je berlori lori bahan bukti, tapi satu pun tak keluar pastu nyalahkan org. ade ke patut yang geli al juburi yang heboh kata fitnah ostad-ostad mi megi. ada apa apa keee ni yop. al juburi terbang lagi riki line ko lain kali boleh bawa ulamak baru menetas si bob luncai dia mau tu. almaklum lah baru cuci tangan senang je nak ayat. cina doll ostad bob boi.. boi... tak nak, dah biasa songket dulu. nak yang edvance skit leerrrr ye tak bob.. boi...boi..roi

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:59 PM  

PAYAH SANGAT KA TAIP JABATAN KETUA AUDIT NEGARA LEPAS TU DIA AKAN KELUAR "PORTAL RASMI JABATAN AUDIT NEGARA"

HANG TAK PAYAH BAGI LINK KAT AKU LA.

BODO PIANG NAK MENIPU TANPA FAKTA. ANAK HARAM JADAH.

October 28, 2011 2:47 PM

----------------------------------

kah kah kah

standard akai org UMNO mcm ni la...bodohnya tahap tapak kaki aku ja, layak dijijak ja akai hang tu

kah kah kah

aku dh bg link tu...baca la wahai penjilat UMNO woi...hahahaha
baca la betul2 kKERUGIAN N PENYELEWENGAN NEGARA yg dilaporkan oleh JABATAN AUDIT NEGARA tu...itla faktanya

reti membaca x??kah kah kah

bodoh nak mampus...tahu sembang pasal seks ja, tp pasal eco pasal financial malaysia haram x tau...kena tipu hidup2 ja dgn gomo n najib

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:02 PM  

jangan gentar la papagomo...org2 PR nie mmg pandai complain,dulu,kini dan selamanya...tp hasilnya,tarak...ade pn,amik kesenangan dr sumbangan BN pada negara..
aku rase DSAI nie mmg barua israel la...aku rase ko kene siasat la papagomo...klu ko dpt dedahkan,mmg meletup la ko...
hidup UMNO!!!hidup BN!!!

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:08 PM  

hang saja pandai guna internet pas tu nak tipu orang pula anak haram jadah pencacai bodo pkr. ANAK HARAM JADAH NAK TIPU PUN TUNJUK FAKTA YANG BETUL2 LA BODO.

October 28, 2011 2:34 PM

-------------------------------------

nah aku paste link lagi

http://www.audit.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=451&Itemid=57&lang=ms

laman web rasmi jabatan audit negara...baca baik2 ye berapa banyak UMNO dah snglap wang negara...
kah kah kah

bodoh otak hang tahap tapak kaki aku ja la

HAHAHAHAHA

SAMADLELONG October 28, 2011 at 4:08 PM  

bodoh nak mampus...tahu sembang pasal seks ja, tp pasal eco pasal financial malaysia haram x tau...kena tipu hidup2 ja dgn gomo n najib

October 28, 2011 3:59 PM

==================================

TAKAT MASUK WEBSITE JABATAN KETUA AUDIT NEGARA TU DAH PANDAI PASAL EKONOMI?????


ANAK AKU PUN TAU


PITTTTUUUUUUUUUUUUIHHHHHHHHHH


ANAK HARAM JADAH PENJILAT KOTE BENGKOK ALJUBUIRT NI. ANAK HARAM JADAH

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:13 PM  

TAKAT MASUK WEBSITE JABATAN KETUA AUDIT NEGARA TU DAH PANDAI PASAL EKONOMI?????


ANAK AKU PUN TAU


PITTTTUUUUUUUUUUUUIHHHHHHHHHH


ANAK HARAM JADAH PENJILAT KOTE BENGKOK ALJUBUIRT NI. ANAK HARAM JADAH

October 28, 2011 4:08 PM

-----------------------------------

kalo mcm tu maknanye otak hang lagi bodoh dr anak hang la nahalol...org suruh baca bukan masuk tengok...

kah kah kah

bodoh hang ni tahap maksima dah ni...otak udang org panggil

eh anak hang tu anak haram ke anak halal?
kah kah kah

SAMADLELONG October 28, 2011 at 4:16 PM  

bodoh hang ni tahap maksima dah ni...otak udang org panggil

eh anak hang tu anak haram ke anak halal?
kah kah kah

October 28, 2011 4:13 PM

===================================

NAK JADI PENIPU DAN PEMBOHONG BAGI LA FAKTA YANG BETUL, JANGAN KETUA AUDIT KATA LAIN HANG KATA LAIN.

ANAK HARAM JADAH PENJILAT KOTE BENGKOK. ANAK HARAM JADAH

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:17 PM  

anon 3.59 pm

kah kah kah

standard akai org UMNO mcm ni la...bodohnya tahap tapak kaki aku ja, layak dijijak ja akai hang tu

kah kah kah

aku dh bg link tu...baca la wahai penjilat UMNO woi...hahahaha


baca la betul2 kKERUGIAN N PENYELEWENGAN NEGARA yg dilaporkan oleh JABATAN AUDIT NEGARA tu...itla faktanya

reti membaca x??kah kah kah

bodoh nak mampus...tahu sembang pasal seks ja, tp pasal eco pasal financial malaysia haram x tau...kena tipu hidup2 ja dgn gomo n najib
----

hoi baghal cap lembu sakit otak. Tu tugas jabatan audit bagi statistik tu. Sama macam statistik negara2 maju termasuk Singapore. Statistik tu bukan untuk tunjukkan jenayah penyelewengan kerajaan tapi satu bentuk penyata positif-negatif kerana sesebuah negara ibarat sebuah syarikat pada skala major. Pentadbiran ekonomi sesebuah negara dilakukan oleh manusia2 biasa yang banyak trial and error bukan mamat majik cam merlin di istana dongeng King Arthur la lembu.

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:22 PM  

kah kah kah

lembu2 umngok masih x mampu menerima kenyataan apabila jabatan audit sendiri yg terbongkarkan penelewengan umno

kah kah kah

Ringkasan audit 2010 :

KEMENTERIAN PELAJARAN

RM160.7 JUTA telah diluluskan oleh Kementerian Pelajaran untuk membina 300 makmal komputer yang. Namun, sehingga kini, hanya 2 buah makmal yang siap. Peralatan ICT yang dibekalkan sejak 3 tahun lepas masih belum dapat digunakan dan masih tersimpan akibat makmal yang tidak sempurna.

Kata seorang kawan, beliau teringat sewaktu melakukan kajian yang di Sabah dulu. Rakyat Sabah kata komputer sedia, tapi elektrik tak ada! Aduhai.

KEMENTERIAN PERTAHANAN

Rak akhbar dan majalah : RM 1445
Ubahsuai katil : RM 950
Katil Bujang : RM 700
Kerusi Plastik : RM 761
Meja Kayu kecil : RM 950


KEMENTERIAN KEMAJUAN LUAR BANDAR DAN WILAYAH

55.2% atau 79 buah dari 143 buah Tabika tidak menepati menu dan piawaian makanan yang ditetapkan.Makanan tamat tempoh.Makanan disimpan dalam bilik air dan tempat beracun.


KEMENTERIAN SUMBER ASLI DAN ALAM SEKITAR (Jabatan Taman Laut Malaysia)

Pembelian alatan yang jauh lebih mahal dari harga tertinggi pasaran.
Laptop dan pencetak dengan RM 11 845 berbanding pasaran RM 3428 : 246% lebih mahal

LCD TV dan DVD Player dengan RM 16 100 berbanding pasaran 2182: 638% lebih mahal.

Radar X-Band dengan RM 47 725 berbanding pasaran RM 8 255 : 478% lebih mahal

Bushnell Binocular dengan RM 56 350 berbanding pasaran RM 2 827 : 1893% lebih mahal

Marine Binocular dengan RM 56 350 berbanding pasaran RM 1 940 : 2 805 % lebih mahal

Walkie-Talkie dengan RM 4 324 berbanding pasaran RM 1561 : 177% lebih mahal
JUMLAH KERUGIAN ADALAH : RM 172 501


Peralatan tidak mengikuti spesifikasi kontrak :

Enjin bot aluminium : Kontrak enjin 4 stroke RM 11 553, beri enjin 2 stroke RM 6549 : Rugi RM 5396

Peti sejuk : kontrak peti jenis Panasonic RM 1299, beri peti Mitsubishi RM 629 : Rugi RM 670
Dapur : Kontrak dapur Electrolux RM 6955, beri dapur TAIYO RM 2110 : Rugi RM 4855

LCD TV dan DVD Player : Kontrak jenama Toshiba RM 16 100, beri jenama Philips RM 195 : Rugi RM 15 905

GPS : Kontrak jenama SAMYUNG, RM 5080, beri jenama FURONO, RM1055 : Rugi RM 4025

CCTV : Kontrak jenama PARADOX RM5750, beri jenama Belco, RM 640 : Rugi RM 5110

Laptop dan Printer: Kontrak jenama Acer Aspire dan HP CP1518, RM 11 945, beri Acer Travelmate dan Canon Pixma RM 2137 : Rugi RM 9808

nak lagi detail pi la baca report yg aku jabatan audit tuh...PENYATA POSITIVE???
KAH KAH KAH

positive la sangat kalo yg dilaporkan rata2nya adalah penyelewengan KERAjaan....jilat lah selagi termampu

UMNO BODOH DULU KINI N SELAMANYA

Anonymous,  October 28, 2011 at 5:08 PM  

laporan audit tu org dah tak mo baca....

sapa nak baca panjang2 tuuu....

yg songlap duit pun puak2 kepiahh gekkk dlm agensi2 kjaan...

berita tu dah tak sensasi.....

yg lebih hangat ialah ucapan ustaz saidi, bilamana nik aziz sembunyikan perilaku saiful bahrin berzina dgn kak na.....

Lagubestbest October 28, 2011 at 5:14 PM  

Hebat papagomo ni boleh dikatakan sebagai wikileaks malaysia. Pekata letak butang donate. Mesti ramai donate nanti.

Abd Razak October 28, 2011 at 5:30 PM  

kalau hutang negara sebanyak itu ,bermakna kalau anwar ibrahim memerentah mau naik lagi hutang tu!! sebab anwar bagi banyak lagi subsidi dan banyak lagi percuma last2 petronas bangkrup semua keuntungan dibagi buat subsidi

Anonymous,  October 28, 2011 at 5:42 PM  

kalau al juburi jadi pm negara melaysia kena lelong kat yahudi muahahhaha

SAMADLELONG October 28, 2011 at 6:10 PM  

positive la sangat kalo yg dilaporkan rata2nya adalah penyelewengan KERAjaan....jilat lah selagi termampu

UMNO BODOH DULU KINI N SELAMANYA

October 28, 2011 4:22 PM

==================================

HANG NI BODO MACAM LEMBU LA, YANG BUAT KERJA NI BUKAN MENTERI, YANG BUAT KERJA DAN PENIPUAN NI IALAH PENJAWAT AWAM YANG DIAMANAHKAN.

TUNGGU LA BILA MEREKA2 INI AKAN DI AMBIL TINDAKAN.

BODO PIANG MACAM ANAK HARAM JADAH, PENJAWAT AWAM BUAT HAL, KOTE ALJUBURIT KERAS TERPACAK TUTOH JANTAN BETINA,ORANG KENA TANGKAP KHALWAT DSBNYA SEMUA NAK SALAHKAN KERAJAAN.

UMPorNO,  October 28, 2011 at 6:45 PM  

UMNO memang cerdik membodohkan Melayu cam SAmadLelong.....sampai mati kena lelaong dgn UMNO.

Anonymous,  October 28, 2011 at 8:09 PM  

1.mai nak habaq kat hangpa no!hari raya yang lepas!kota bharu jem!sesak dengan kereta!nak masuk bandar kota bharu!makan masa 1 atau dua jam!
2.alpard!merc!bmw!tak laghatt nak bilang!sampai anak kena buang kasut!tak cukup jaghi tangan nak bilang!!
3.lepas tu hangpa tau!tesco!giant!mydin!semua pasaraya super tu sesak!nak lalu pun tak boleh!asyik beghatuh orang jee!!sapa yang ada ayaq sembahyang!kira tak boleh masuk la bhaii oii!!
4.habihh tu macam mana hangpa kata puak kelantan miskin!ekonomi munduq!hangpa pi kigha supermarket mega sudahlah oii!!belambaq kat kelantan!awat depa belanja guna ayaq lioq ke bhaiii!!
5.satu lagi nak habaq kat hangpa no!semenjak harga mas dah melonjak tinggi!!puak-puak kelantan dah kaya la bhaii!!hangpa pi pasar siti khadijah tenguk!!puak perempuan kelantan penuh dengan barang kemas!penuh jari samaapai kesiku tangan!satu tangan je dah 10-20k lebih bhaiii!!
6.ya lah ghanu kaya duit minyak bhaii!!tapi kalau hangpa baca suratkhabq!!tiap-tipa hari cerita brutal muncul di ganu!!tetak

Sah ko ni spesis Melayu bodoh baghal
Kemajuan Ekonomi Kelantan ko lihat berdasarkan banyak keta besor??..lawak2..hahahaha
Ko tak sedar ke banyak spesis yg pakai keta besor to koje kat mana? Menumpang kat mana?...deme numpang kat negeri orang lain bai, nok ngarap ke kelantan, habuk pun tarak

Anonymous,  October 28, 2011 at 8:20 PM  

Aku tak paham kenapa puak2 hampas ni dok meroyan pasai Laporan Audit

Padahal banyak penyelewengan dibuat oleh KAKITANGAN AWAM

KAKITANGAN AWAM ni tak semestinya semua orang BN, boleh terdiri dari mana-mana Parti Politik pun

Ramai jugak geng HAMPAS dalam KAKITANGAN AWAM tu, tak sedor ke

Anonymous,  October 28, 2011 at 8:24 PM  

fuyoooooohhhhhh....
byknyer ANJING2 MURTAD FUCKATAN dok melalak kt sini......

tang kesalahan sebelah pihak hangpa nampak, tang khalid gagap n the kroni sampai kerugian RM juta2 tak sebut pun kat sini.... takut ke atau teloq takda @ takda teloq?

Anonymous,  October 28, 2011 at 8:37 PM  

sblm persoal ttg laporan audit, ada tak laporan audit kutipan duit isu kampung memali. Mana pi duit yg paSHIT kutip dan kemanakah duit tu menghilang? mana dia laporan wahai pecacai paSHIT2.

duit yg paSHIT kutip masok poket pemimpin paSHIT ker? Dengar kata dpt RMjuta? Pi mana duit tu? takat nak buat fitnah sana sini, ukurla baju dibadan sendiri.....

Cencaluk October 28, 2011 at 8:39 PM  

Salam

Anon 2:04

Kalau aku kata kau bodoh tentunya kau marah tapi sebenarnya kau bukan bodoh tapi sememangnya kau bangang sama macam Pembangkang (Pembangang)

Kau kata Kelantan tu ok...
Biar aku kasi list kat engkau untuk pengetahuan kau ok....

1) Penyeludup.

Siapa yang paling banyak menyeludup kalau bukan orang kelantan tak kira le yang diseludup keluar atau diseludup masuk semuanya kerja orang kelantan sampai mati le kena kejar dengan kastam pas tu salahkan kastam.

2) Pasar Siti Khadijah

Siapa yang bekerja di pasar siti khadijah tu kalau bukan kebanyakkannya wanita yang lelakinya pergi belakang pasar main judi kalau wanita cakap lebih naik pelempang tu yang wanita di kelantan tak kuasa banyak cakap dan cari rezeki sendiri.

3) judi

Kalau kat kelantan tu judi haram ni lebih banyak melayu yang beli dari cinanya sebab cina kat kelantan banyak mana sangat yang jantannya sibuk dengan judi ekor dan laga ayam

4)HIV (AIDS)

Serambi mekah tapi kadar HIV yang paling tinggi di Malaysia ini apa kira bhaiii...

5) PATI

Orang kelantan ni digelar PATI kerani mereka terpaksa merempat ke negeri orang lain untuk mencari makan sebab kalau duduk di Kelantan kenalah bagi anak bini makan wang haram sebab kerja utama di kelantan adalah menyeludup dan mencuri hasil negara dan dijual kepada orang asing.

Hei banggang aku rasa tiba-tiba aku malas lak nak teruskan sebab rasa loya pilak bila dengan aja KELANTAN, macam ada bau hanyir sebab banyak sangat pepatung kat lorong yang hidup jual diri dengan mengenakan tudung.

Yang jantannya menipu orang pagi petang dengan ceramah dah tu minta derma bagi anak bini makan beli kereta dan support bini 2 tiga orang

apa punya orang le rakyat kelantan ni.

AKU CAKAP BUKAN PADA SEMUA ORANG KELANTAN TAPI PADA YANG BANGGANG SAHAJA

Anonymous,  October 28, 2011 at 8:51 PM  

bravo October 28, 2011 8:39 PM...
itu la kenyataan kat Kelantan.....

Anonymous,  October 28, 2011 at 9:09 PM  

alaaa..kat negeri2 pakatan pun defisit sini sana, tak telus sini sana. apa hang nak kecoh?
yang buat onar dalam jabatan kerajaan tu pun penyokong2 pakatan jugak..tak percaya?

Cencaluk October 28, 2011 at 9:37 PM  

Aku banyak kenal oraqng kelantan dulu duduk rumah bujang aku sorang aja orang luar yang lainnya semua org kelantan.

Memang macam-macam perangai sorang tu bila balik kampung pakai tudung baju kurung jalan kapit tapi bila jumpa bali buang tudung pakai kain belah sampai nampak betis.

Sorang lagi dok rampas laki orang pas tu gaduh dengan bubudak kelantan yang lain

Mereka ni semua buruk perangai bila gaduh sampai nak bertikam walhal sekampung.

Yang sorang bila makan duduk sorok dalam bilik kunya pelan-pelan takut orang minta tapi bila keluar bila sapu makanan orang.

Yang sorang asyik masyuk bercinta dengan pakcik sampai tak hingat halal haram.

Apa yang aku senaraika kat atas ni semuanya aku lalui semasa aku tinggal kat leramat kebanyakkan nya budak kelantan yang kerja sebagai KAKITANGAN AWAM so kebanyakkan penyelewengan mungkin dilakukan oleh ORANG KELANTAN bagi menjatuhkan dan memburukkan kerajaan BN

Macam Zaini hassan tulis tu ada agen yang menyusup masuk untuk memusnahkan kerajaan tapi memakai topeng BN supaya BN dipersalahkan.

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:46 PM  

kalau nak undi pakatan mestilah pandai menjubur.,kalau tak pandai menjubur tak boleh ikut pakatan....Parti kentot Rakyat BOLEH BLAH...

Anonymous,  October 29, 2011 at 12:06 AM  

gomo... pergi manpus dgn puak Pakatan haram. dorang ni tulis kat sini pun buat penat aje... Puak Pakatan haram dah tanya Nik najis ke ? sebelum post kat sini? fatwa dia halal ke haram? kalau kena batang hidup sendiri baru Puak pakatan haram tu nak nasihatkan haram lah, fitnah lah, dosa lah, kubur lah, mati lah,anak sekolah lah....kalau puak pakatan haram yg buat tu nama keberanaan/ perjuangan lah.... nak tanya juga kalau anak puak pakatan haram pergi sekolah dorang tak tanya ke 20 tahun PAS nik najis dan puak Pas jaga kelantan apa yg berubah? jln raya pun sama aje.
Audit negara punya laporan biar arr apa yg nak kecoh nak? duit terlebih aje ? kenapa amik yg sedap untuk puak pakatan haram dgr aje?

matkilau selatan

Berpeluh Puki Wan Azizah Blogspot October 29, 2011 at 12:13 AM  

Maka tatkalanyer berpeluh-peluh lah phookie dan lubang jubor Wan Azizah dan Nurol Izzah...sebab ye lah..bapak mereka tu kan suka main saluran najis manusia.
Hudud Kelantan @ PAS merelakan liwat. Sungguh tak terkejut. Kalau PAS boleh jilat tahi kering Bak Ku Teh DAP @ Donkey & Penises..tak mustahil..liwat akan dihalakan oleh pembela-pembela kafir dan komunis nie yer.
Makin menjadi-jadi la si Anuar Al Juburia..berpesta najis bergelumang dengan tahi berlendir isterinya itew. Jangan lupa beli cadar plastik...senang nak basuh..Klorox pun kena lah sedia takut terkena seletan warna kuning cirit!
Sampai hati PAS, merelakan saluran najis diterjah demi nak menegakkan hukum Fuckatan Rakyat yg semua sudah tahu..tolol bin keldai.
Sayang, parti yg kononnyer warak pijat semot tak mati akhirnyer menjadi PAS @ Punggung Aku Selera.
Wow, hebatnyer negeri serambi HIV+ nie yer. Yang haram dah tak kira...yang mereka tahu nak sedap kepala konek masuk jubur sang isteri yang semuanyer tahu...hanya tahu angguk macam Jepun.
Kasihanilah lubang najis isteri anda wahai Fuckatan Robekyat...silap-silap nanti kena ulser dubur.

Anonymous,  October 29, 2011 at 12:15 AM  

Wan Azizah bodoh….suami dia nak jadi PM..berpeluh-peluh bulu juboq dan pukinyer berkempen untuk laki dia. Last-last video seks dihadiahkan pada dia. Ha ha ha. Sesuai muka kau...masam!

Yang bodoh sini kau Wan Azizah yg tua bangka. Kena tipu tak putus putus oleh si suami yang suka lubang wanita, lubang tahi lelaki dan semua jenis lubang. Kau kena maki hari2 ...tup tup dia bayar pompuan Siam. Tom Yum Kum..he likes! Pacut berapa kali?

Aku setuju Wan Bodozah kau kata,“Allah tau apa kita buat” sebab tu insan pujaan ko takut nak bersumpah dengan nama Allah…kan??

Mungkin sebab dia memang tahu apa yang dia buat, ko jer yang tak berapa tahu… yang ko tahu sokong membuta tuli laki kau yg masuk keluar hotel di Thailand & KL.

Mana laki kau waktu demonstrasi Bersih? Sorok kat dalam hotel kan? Dia ada membership card...keluar pintu belakang. Siapa bayar? Nurul Izzah ker? Kau macam lembu kena pil pelali. Angguk2 jer ha..

Apa lagi beb, Wan Azizah…oiiii. Ruang penafian memang langsong dah tak ada. Anwar memang sudah dihimpit ke reban ibu ayam Siam. Kenapa takot Allah..mau ka junjung AlQuran ayat tersuci?

Perut Anwar sudah berapa lama kau tak tengok. Dia asyik ke Bangkok...kau tidur peluk bantal. Jam Omega...kau gadaikan ke?

Tapi maklumlah, Anwar bukan sebarang manusia kan? Dia anugerah tuhan sebagaimana dakwaan kau bininya yg tolol PAS dan DAP. Karpal Sign suruh langkah mayatnyer dulu nak buat negara Islam. Laki bini karoang cium celah kangkang dia yg bau kari dan pappadom..Yum Yum.

Raja temberang, pembohong dan miliki kulit muka tebal melebihi kulit badak air nak jual Malaysia kepada kafir. PAS pulak jadi pencuci bontot Cina DAP guna lidah Mat Sabu. Hinanya Pakatan kaorang. Macam yahudi nak tanah Palestine. Mat Sabu kena tangkap basah...suami kau kenapa tak jerit HUDUD? Islam kah?

Berani kerana benar, tapi Wan Aziah takut kerana peLIWAT bukan Allah.

Kesian kan? Oh Azizah!

Anonymous,  October 29, 2011 at 5:43 AM  

orang kelantan islam dulu baru melayu
orang johor melayu dulu baru islam
papa pulak
porno dulu baru finah
gomo pulak
fitnah dulu baru porno


renung renungkanlah
selamat beramal

Anonymous,  October 29, 2011 at 9:22 AM  

helo...October 29, 2011 5:43 AM,

islam dulu, baru melayu atau melayu dulu, baru islam atau porno dulu baru fitnah atau fitnah dulu baru porno itu bukan isu utama.

isu utama islam tetap islam, melayu tetap melayu, fitnah tetap fitnah, gomo adalah gomo!

kenapa agama islam org paSHIT sanggup biarkan puak kristian murtadkan org islam dan paSHIT RELAkan 110%?

kenapa org paSHIT sanggup bencikan org melayu sesama sendiri yg beragama islam dan berRAJAkan daPIGS dan sanggup menurut perintah daPIGS?

kenapa berita dari pihak PG dianggap fitnah? Kenapa berita dari pihak ANJING2 FUCKATAN tidak dianggap fitnah? Selama ni puak ANJING2 FUCKATAN tak besa buat fitnah? Jgn menipu ALLAH. jgn menipu diri sendiri.

Kalo dok pakai kopiah atas kepala, tasbih kt tangan berzikir 24jam tetapi dok bergelumang dosa, dok sokong DUMC,tak sokong HIMPUN, tak payah cakap fitnah kt org lain. Takut2 ALLAH S.W.T murka dgn tindakan kita dan diazabkan bala-NYA, jgn kata pulak konsprasi dari UMNO and the GANG.

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:38 AM  

Ayoh papaagomo dedahkan, anda akan mendapat pahala dari Allah kerana mendedahkan yang benar demi keselamatan negara di masa hadapan dari di pimpin oleh menusia hipokrit dan penyamar Islam.

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:39 AM  

Penyokong PR dah buta hati -

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:59 AM  

hidup DAP !!!! bangga dengan DAP..
Harap UMNO jaga Melayu..Hancus!!!!
Melayu makin Bodoh.. Kroni Makin Kaya... Dap akan dapat undidaripada aku PRU13 nanti...Hidup DAP..I love DAP

Anonymous,  October 29, 2011 at 11:03 AM  

Penyokong BN buta hati... Baca lapuran Audit woiii!!!!. bangang tak habis habis.. kalau baca Utusa dan Bharian tak jumpa kes pecah amanah ni woi... bangang punya melayu... menyusahkan melayu lain..kalau korang bangang sorang sorang tak pe lah..ni nak babit kan orang lain!!!
Melayu Bangang!!!!!!Betul betul bangang

Anonymous,  October 29, 2011 at 11:07 AM  

hidup mamat 2011 10:59 AM....
semoga jd kenyataan.....
lps undi daPIGS boleh la lu claim NENEN sama LGE.
Ntu LGE kasi sama lu NENEN, china doll fresh from penang mali...
jgn takut free aje tak kena caj RM200K

ha54x

Anonymous,  October 29, 2011 at 11:15 AM  

hoi bangang...
hg baca tang negeri BN ajer....?
tang negeri FUCKATAN hg tak baca?
mmg dasar bangang seumur idup....!!!
inilah akibatnya asyik dok baca haramkahakahkah....@#$%^.

SAMADLELONG October 29, 2011 at 12:43 PM  

AKU COPY PASTE;

PENJELASAN
1. Hutang Negara terbahagi kepada 3 komponen:
2009 (Bilion) 2010 (Bilion)
1.1 Hutang Sektor Awam: RM 13.8 (16.2%) RM 17.1 (20.0%)
a) Hutang Kerajaan Pusat RM 71.6 (83.8%) RM 68.3 (80.0%)
b) PABK* RM 85.4 RM 85.4
1.2 Sektor Swasta RM 70.0 RM 64.2
1.3 Hutang Jangka Pendek RM 77.8 RM 72.1
Jumlah RM 233.1 RM 221.7
• Perusahaan Awam Bukan Kerajaan (seperti TNB dan Telekom)
2. Hutang-hutang di atas dibayar oleh pihak-pihak yang berkenaan; bukanlah dibayar oleh rakyat (seperti kita bayar hutang kereta, hutang rumah dan sebagainya) sekalipun pihak-pihak tersebut tak mampu membayarnya. Rakyat bukan penjamin.
3. Hutang Kerajaan Pusat (HKP) yang sebenar adalah KECIL sahaja iaitu hanyalah RM17.1 Bilion (2010) atau 17.1% daripada hutang Sektor Awam atau 7.7% daripada keseluruhan Hutang Negara ataupun hanyalah 2% daripada KDNK.
4. HKP – Dari segi Nisbah Khidmat Hutang Luar Negeri (bayaran balik hutang), hanyalah 1.2% (2009) dan turun kepada 0.2% pada tahun 2010; jauh di bawah threshold 20%. Maksudnya, dari segi konsep berhemah, as a rule of thumb, jika kita berhutang, bayaran balik seelok-eloknya janganlah melebihi RM20 sebulan kalau pendapatan kita adalah sebanyak RM100 sebulan.
5. HKP adalah bagi tujuan pembangunan / pelaburan seperti membina jalan, hospital, sekolah dan seumpamanya yang akan mendatangkan faedah kepada rakyat. Bermkna bukan bagi tujuan operasi / consumption seperti bayar gaji dan elaun yang tak ada pulangan. Rakyat tentulah mahukan jalan, hospital, sekolah, bekalan air dan api. Pembangkang tak mahu?
6. Kerajaan Pusat amat berhemah dalam membelanjakan wang rakyat – sentiasa ada lebihan dalam akaun semasanya (2009 = RM1.2 bilion; 2010 = RM10.0 bilion). Maksudnya hasil kerajaan (2010 – RM162.1 bilion) melebihi perbelanjaan mengurus (2010 – RM152.1 bilion) seperti gaji, elaun, pencen, api dan air.
7. Jika dicampurkan dengan perbelanjaan pembangunan, kedudukan kewangan/fiskal Kerajaan Pusat terhutang (defisit) sebanyak RM47.4 bilion (2009). YAB PM berjaya menurunkannya kepada RM43.3 bilion pada tahun 2010.
8. Dari segi ukuran standard dunia (IMF, World Bank), defisit fiskal Malaysia hanyalah 7% daripada nilai Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) atau GDP (2009) dan turun kepada 5.6% (2010); diunjurkan akan turun lagi kepada 5.4% (2011). Lebih rendah daripada UK (12.8%), Greek (12%), Ireland (11.7%), Sepanyol (9.3%) dan Portugal (7.3%).
9. Dari segi hutang negara, ukuran standard yang digunapakai adalah berapa % hutang itu dari KDNK. Hutang Negara Malaysia adalah lebih rendah (34%) berbanding Sepanyol (60%), Portugal (82%), USA (90%), Singapura (98%), UK (158%), Greek (160%) dan Jepun (200%).
10. Hutang Negara Malaysia, jika dipuratakan setiap seorang = RM7,918 (US$2,514); jauh lebih rendah dari USA (US$31,000/seorang), Belanda, Switzerland dan Denmark (US$25,000/seorang); Luxemburg, Sweden dan Kanada
(US$17,000/seorang) dan Australia (US$11,400).
11. Untuk memakmurkan lagi rakyat dan negara, termasuklah mengurangkan hutang negara, YAB PM DSN komited untuk melonjakkan Malaysia ke tahap negara berpendapatan tinggi. Melalui pendapatan yang tinggi ini, nilai KDNK akan melompat dan hasil cukai (pendapatan Kerajaan Pusat) akan bertambah. Maka hutang negara dapat dikurangkan lagi. Justeru kita semua perlulah menyokong usaha DSN itu bagi kebaikan kita juga.

Anonymous,  October 29, 2011 at 7:39 PM  

Petikan dari : http://badutrakyat.blogspot.com/

Laporan Ketua Audit Negara yang mendedahkan kerugian lebih RM122 juta Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) menzahirkan berlakunya penyelewengan kuasa dan salah urus wang oleh kerajaan Pakatan Haram di Selangor

Pakatan Haram sebenarnya mengamalkan dasar kronisme yang lebih teruk daripada Barisan Nasional dan memberikan kerja-kerja tanpa tender dan saya difahamkan kerja-kerja ini tidak disiapkan mengkikut spesifikasi yang ditetapkan,

Pengauditan yang dijalankan antara bulan Ogos hingga Disember 2010 mendapati secara keseluruhannya prestasi kewangan KDEB adalah tidak memuaskan kerana terdapat kerugian sebelum cukai pada 2009 berjumlah RM122.25 juta berbanding keuntungan sebelum cukai pada 2008 berjumlah RM34.45 juta.Pengurusan aktiviti utama KDEB dan prestasi kewangan tiga syarikat subsidiari KDEB juga tidak memuaskan pada 2009 yang mana terdapat kerugian selepas cukai berjumlah antara RM1.08 juta hingga RM139.23 juta,” jelas laporan itu.

mana mau lari Khalid Gagap@Gagal.
jgn harap teresa colok mau tolg lu.

Anonymous,  October 30, 2011 at 12:01 AM  

aku sokong hukum hudud PAS..,tapi dengan syarat DSAI harus di hukum sulah dahulu atas perbuatan maksiatnya...

Anonymous,  October 30, 2011 at 3:04 AM  

1 Malaysia hanya menguntungkan Cina...

Najib dan UMNO bodo..

Anonymous,  October 30, 2011 at 11:09 AM  

FUCKATAN HARAM hanya untungkan CINA ajer.... cuba tgk isu DUMC, HUDUD, isu hiburan di Kedah/Penang, isu arak. Mana pi teloq paSHIT/pGAYr?

FUCKATAN HARAM LAKNAKTULLAH AGEN YAHUDI.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP