Sultan Kelantan Menolak Perlaksaan Hudud PAS?

Friday, October 28, 2011


PAS akan laksanakan Hudud di Kelantan? Benar PAS akan laksanakan? Anda percaya?

Bukan niat Gomo malah UMNO sendiri nak memperkecilkan niat PAS dalam melaksanakan Hudud, tetapi harus anda ingat PAS sebenarnya mempermainkan Hudud ini dalam meraih undi politik buat mereka selama ini.

Gomo berani nyatakan demikian memadangkan sepanjang 20 tahun lebih PAS mentadbir Kelantan peluang cukup terbuka buat PAS dalam melaksanakan Hudud di negeri Kelantan. Ruang telah diberikan buat pentadbiran PAS dibawah Nik Ajis melaksanakan Hudud namun ianya tidak dilaksanakan sama sekali.

Terbaru bila PAS Kelantan bersedia untuk berjumpa PM Dato Seri Najib Razak dalam meminta hukum Hudud dilaksanakan dinegeri Kelantan. Kenapa perlu PAS berjumpa Najib Razak sedangkan PAS boleh membawa usul tersebut menghadap Tuanku Sultan Kelantan?Kenapa tidak dibawa menghadap Tuanku Sultan?

Ataupun Sultan Kelantan telah menolak usul Perlaksaan undang undang Hudud yang dibawa PAS bagi dilaksanakan di Kelantan maka PAS beralih pula meminta pertolongan Najib Razak dalam hal ini?

PAS menyatakan Kerajaan pusat yang menghalang undang undang Hudud terlaksana di Kelantan walhalkan Kerajaan Pusat tidak berupaya dalam perlaksanaan Undang undang tersebut. PAS sebenarnya boleh membawa usul Undang Undang Hudud menghadap Tuanku Sultan dan menyatakan mengenai hasrat akan perlaksanaan tersebut tampa melalui kerajaan Pusat.


"Dulu bukan Main Nik Aziz Menghormati Tuanku Sultan Ismail Petra Sekarang langsung tidak diendahkan Nik Ajis Nik Mat Keparat ni."


Kerajaan pusat yang diterajui BN disalahkan dalam hal ini walhalkan PAS mempunyai segala galanya dalam melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan atas Titah Sultan Kelantan maka ianya akan terlaksana sama sekali. Tetapi apakah PAS membawa usul tersebut menghadap tuanku Sultan Kelantan?

Sekarang apabila semakin dekat PRU 13 maka isu Hudud dimainkan sekali lagi terutama di Kelantan yang mana kita tahu mempunyai penyokong dan ahli PAS yang teramai dalam Malaysia. Kenapa sekarang PAS beriya iya untuk menyatakan Hudud untuk Kelantan jika bukan untuk Pilihanraya?

Gomo amat yakin bahawa PAS Kelantan yang diketuai oleh Nik Aziz telah mengetahui akan sokongan kepada PAS Kelantan semakin merosot dan jauh berbeza sepertimana dahulu. PAS tahu negeri Kelantan akan terlepas ke tangan BN pada PRU 13 ini jika PAS tidak memainkan isu Hudud. Justeru itu PAS sekali lagi menjadikan Hudud sebagai modal mereka dalam meraih kepercayaan dan seterusnya undi dari rakyat Kelantan buat mereka pada PRU 13.



Percayalah pada PRU 13 akan datang PAS akan memainkan isu Hudud di Negeri Kelantan secara agresif. Mereka tahu rakyat Kelantan sudah ditipu hidup hidup oleh PAS selama ini dalam pelbagai isu. Hudud menjadi jalan terakhir buat mereka memandangkan PAS tidak mempunyai modal lain selain Hudud.

Nik Ajis kata, dari tumpu tempat lain buat PAS memperluaskan empayar adalah lebih baik PAS menumpukan kembali negeri Kelantan dari jatuh ke tangan Barisan Nasional pada PRU13 nanti. PAS semakin terdesak dalam meraih sokongan pengundi Melayu yang sudah pasti nya Islam.

HUDUD adalah permainan Politik PAS dalam meraih kuasa Politik.


Psssttt... Nik Aziz sudah tidak relevan dalam mentadbir Kelantan, semakin tua semakin nyayok


"Ramai lagi Ahlol PAS yang sedang lena diulit mimpi"


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

73 comments:

Anonymous,  October 28, 2011 at 2:49 PM  

1.oii gomo!hang ka belajaq agama!sampai 4 senawi lagi!hang belajaq tak tentang NIAT!
2.katakan hang niat nak pi haji!tiba-tiba tak sempat pi!hang dapat PAHALA la gomo!
3.samalah dengan hudud ni!PAS ada niat nak laksanakan hudud!kira dapat pahala la bhaii!!yang umno tu!!TAK DAK NIAT LANGSUNG NAK LAKSANAKAN HUDUD!apa cerita bhaii!!
4.atau hang ni jenis ponteng pi ngaji kelas agama waktu petang ni!!hang pi holiday plaza kot!!
5.kih!kih!kih!

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:02 PM  

Fatwa Baru PAS:
Cukup lah beribadat dengan sekadar NIAT.

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:07 PM  

1.anon 3:02 cuba nak putaqbelit pulak noo!!
2.awas pada umat islam!sila rujuk pada to guru tentang kenyataan diatas!jangan rujuk pada puak anon 3.02!nanti depa putaq beliq macam-macam!
4.lepas ni depa putaqbelit pulak tentang sembahyang dll dan segala IBADAT umat islam!

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:08 PM  

Sayang sekali DAP membantah NIAT PAS sekeras-kerasnya.
Lawan sebenar PAS bkn UMNO tp DAP.

manbillion,  October 28, 2011 at 3:16 PM  

Anon 2:49 pm ada gi sekolah ke dak budak ni??? cukup ke kalau takat niat saje dah bertahun asyik niat jerrr kalau cam tu cuba ko niat je nak makan tapi jangan makan boleh kenyang ke...? betul setiap perkara yang baik kalau ada niat pun dapat pahala, tapi kalau sekadar niat dah bertahun tahun di perdendangkan tapi tak dilaksanakan apa ke hai tu yop.., melainkan kencing semata mata. ko cari la guru yang niat terus buat. puak-puak tu dah sesat lagi menyesatkan. jangan ko ikut ulamak sami budha tu. masjid taknak buat kuil diberikan peruntukan apa cerite tu yop. cer cite, cer cite.

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:17 PM  

1.bhaiii!!yang nak pangkah umno atau pas bukan dap!bukan puak cina!puak hindu!puak islam la bhaii!!
2.maknanya lawan pas bukan dap !tetapi umno la bhaii!
3.sekarang ni pakat-pakat nak tenguk yang mana lebih baik!pas atau umno!
4.macam kes hudud tadi!pas ada niat!umno tak dak niat langsung!takkan orang islam akan pangkah umno bhaii!!
5.lainla esok-esok!rosmah keluar kenyataan bahawa umno juga ada niat akan laksanakan hudud!mungkin orang akan pangkah umno!
6.mimpi la kot nooooo!!!

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:22 PM  

"masjid taknak buat kuil diberikan peruntukan apa cerite tu yop. cer cite, cer cite."

1.belambaq aihh masjid kat kelantan!!pak-pak lebai penuh berjamaah!!puak kepiah hitam!kurangla!!itula bezanya!!
2. satu lagi nah habaq kat hangpa no!masjid tak elok diruntuhkan!walaupun banyak masjid dikelantan dibina pada zaman umno!kira oklah tu!takkan nak diruntuhkan bila zaman pas perintah kelantan!hangpa tau tak hukum meruntuhkan "rumah Allah"!!

SAMADLELONG October 28, 2011 at 3:28 PM  

NAK HUDUD MACAM MANA AHLI2 PAS YANG BERZINA PUN DI SURUH DIAM2 JANGAN BUAT BISING NANTI DENGAN KEPADA ORANG UMNO. INILAH POLITIK PAS YANG TAKUT PADA UMNO DARI TAKUT PADA TUHAN.

POLITIK PAS ANAK HARAM JADAH.

BOLEH LA PULA SEMBAHYANG SUNAT MINTA AMPUN DOSA2 AHLI PAS YANG MENGAKU BERZINA.

INILAH POLITIK PAS ANAK HARAM JADAH

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:29 PM  

Soalan Spot SPM 2011.

Apakah NIAT SEBENAR Nik Aziz laksanakan Hudud PAS?

A) Nak tarik undi supaya boleh maintain pakai Merc sampai mati macam FIRAUN.

B) Untuk MENGURANGkan aktiviti2 seks/ main bini member di kalangan ADUN2 PAS.

C) Untuk menunjuk2 bahawa PAS sahaja tahu buat undang2 Islam walhal kita sudah sedia ada melaksanakan Hukum Syariah.

D) Untuk membuktikan kali Ke 5 bahawa rakyat Kelantan bodoh dan senang digula-gulakan dgn janji2 semata-mata.

E) Semua di atas.

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:33 PM  

PAS MEROSAKKAN AGAMA ISLAM..MENJATUH KAN UMAAT KERANA WALI SELIPAR..PENCURI...SEKSA RAKYAT NEGERI SENDIRI...

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:34 PM  

aku tak nak komen tentang hudud sebab bleh terpesong akidah kalau tersalah cakap...

aku cuma nak cakap yg ahli pas meme kaki dengkur...

kat mana pun bleh nyenyak...
meme kaki membuta sebab tu buta hati...

pejuang hamas...

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:34 PM  

1.nak tanya samadlelong!umno ada niat ka nak laksanakan hudud!!
2.kalau umno laksankan hudud!kita rejam je puak pas yang dikatakan berzina tu!!

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:35 PM  

catatan ikhlas :

pru 12 baru aku ngundi krn aku tak percayakan undi2 ini krn beberapa pandangan peribadi. dlm pada itu aku bersimpati dgn pas krn janji negara islamnya. namun aku kecewa dgn perubahan yg berlaku dlm pas sejak bergabung dgn dap yg jelas2 anti islam. sbb itu pru lepas tanpa agak3 aku undi dacing. menuju pru 13 tekaan aku yg pas akan semakin teruk krn bersekongkol dgn anti islam dan peliwat yg liberal /pluralisme tu sungguh mengena.

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:40 PM  

....syyyyyyh! peninju ISRAEL nk dtg ke M'sia nih x lama lagi...jgn bising2 please!...jom tgk bidio lucah

Anonymous,  October 28, 2011 at 3:43 PM  

1.kih!kih!kih!terlupa pulak!!betui kata anom 3:40!gomo nak cakap tentang islam!tentang hudud!TAPI dok tayang video lucah memanjang!!
2.4 senawi apa kebendanya bhaiii!!!

UMNO Johor,  October 28, 2011 at 3:52 PM  

Mengapa lawan sebenar PAS ialah DAP bkn UMNO.
1. DAP bantah sekeras-kerasnya hukum hudud "get over my dead body". Manakala PM kata belum tiba masa laksana hudud. Beliau tidak menentang.
2. PAS terpaksa berebut kerusi awal2 lagi dengan DAP. DAP xkan benarkan PAS bertanding di banyak kerusi yg membolehkan PAS jadi majoriti di parlimen.
3. Ideologi kedua2 parti ternyata amat berbeza.
Ternyata DAP menentang pelaksanaan Islam dlm byk aspek dan menggalakkan pluralisma agama dan perkembangan Kristian

PS: Cuma masih ada pengikut PAS yg tidak sedar.

SAMADLELONG October 28, 2011 at 3:55 PM  

1.nak tanya samadlelong!umno ada niat ka nak laksanakan hudud!!
2.kalau umno laksankan hudud!kita rejam je puak pas yang dikatakan berzina tu!!

October 28, 2011 3:34 PM

==================================

AKU HABAQ KAT HANG, AKU SEMUA PAKAI NIAT

1. MAKAN PUN NIAT SAJA
2. SEMBAHAYANG PUN NIAT SAJA
3. TUTOH BURIT BINI AKU PUN NIAT SAJA
4. AKU P MEKAH PUN NIAT SAJA.

Nota: Makkah dan Madinah aku dah sampai dah, tapi haji belum buat lagi sekadar Umrah je.

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:06 PM  

Ham..Pas nie keja dia melaga2 kan orang boleh laa..
Mana ada pembangunan asyik dok kutuk orang dan cari salah orang.. Bila kebenaran diwar2 kan asyik salahkan umno.. Padahal depa ham..pas yg paling teruk..
Orang kat masjid ceramah agama depa dok kutuk maki kerajaan.. Tak ada kangsung unsur nasihat.. Semuanya salahkan orang... Mungkin ini yang tok guru najis dan hadi nak budayakan pada org melayu islam.. Langsung tak pernah dengar depa nak bagi nasihat.. Asyik salah umno jea.. Aku ingat Allah swt satu hari akan murka dan akan bagi sejenis penyakit pelik pada tok najis.. Cepat2 lah bertaubat sebelum tiba waktunya.. Kita akan lihat kebenarannya.. Tak lama lagi tu...

UMNO Johor,  October 28, 2011 at 4:06 PM  

Kalau tanya mana-mana orang UMNO dan orang Islam sekalipun, majoritinya tidak menentang pelaksanaan hudud. Namun ramai umat Islam lupa bahawa asas perundangan Islam amat menitik beratkan keadilan.

Enakmen hudud terengganu dan kelantan yg direka pemimpin PAS juga agak kabur dan mengejutkan berbeza antara satu sama lain walaupun dari parti yg sama.

Didalam Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud & Qisas) Terengganu 2002, iaitu Enakmen No. 4 Tahun 2002 bertarikh 02.09.2002, tercatat jelas di Seksyen 14:
"Liwat ialah suatu kesalahan yang merupakan persetubuhan diantara seorang lelaki dengan seorang lelaki yang lain atau diantara seorang lelaki dengan seorang perempuan selain daripada isterinya yang dilakukan diluar tabii iaitu melalui dubur".

Bermakna PAS membolehkan suami meliwat isteri dan tidak dikenakan sebarang hukum hudud dan enakmen tersebut.
Bukankah ini bertentangan dengan hukum Islam yg mengharamkan liwat?

Fikir-fikirkan

fikir... October 28, 2011 at 4:09 PM  

hudud ni.... kejap ada kejap x da...

kenapa yer....

UMNO Johor,  October 28, 2011 at 4:15 PM  

Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Hudud & Qisas) Terengganu dan kelantan juga gagal menyatakan dengan jelas apa yg boleh dilakukan oleh seorang perempuan jika beliau yg gagal mengemukakan 4orang saksi sahih yg beliau telah dirogol.
Apabila gagal ternyata perempuan tersebut akan dihukum melakukan zina dan akhirnya perogol terlepas dari hukuman.

Adakah ini satu keadilan bagi PAS?

Fikir-fikirkan..

UMNO Johor,  October 28, 2011 at 4:19 PM  

Perempuan yg dirogol yg gagal mengemukakan 4orang saksi sahih akan dihukum sebagai melakukan zina. Akhirnya beliau direjam sampai mati, manakala perogol terlepas tanpa menerima apa-apa hukuman.

Adilkah hukum hudud PAS?

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:22 PM  

umno johor.. maksud anda hukum Allah tak betul ke? sape yg bleh jadi saksi..
sejak bila dikatakan DAP anti Islam? aku tengok slalu gak derang gi mesjid.. ceramah pon tadak lak kutuk Islam.. yg dok kutuk Islam UMNO je.

UMNO Johor,  October 28, 2011 at 4:26 PM  

Seksyen 1 didalam Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Hudud & Qisas) Terengganu 2002 memperuntukkan bahawa "mukallaf itu maknanya seseorang yang sudah mencapai umur 18 tahun dan sempurna aqalnya".

Bukankah ini bertentangan dengan Islam yg menyatakan mukallaf itu seorang yg sudah akil baligh dan sempurna akalnya?

Adilkah hudud PAS?

Akhirnya mukallaf yg sudah akil baligh tp belum berumur 18 tahun tidak dibenarkan menjadi saksi atau membuat dakwaan atau didakwa atas hukum Hudud.

Inikah kehendak Islam sebenarnya? Fikir-fikirkan...

UMNO Johor,  October 28, 2011 at 4:33 PM  

Sebenarnya hukum hudud Allah itu betul, Namun ketaksuban seseorang itu menyebabkan sesuatu undang-undang itu direka bagi memenuhi kepentingan sesetengah individu sahaja dan tidak menitikberatkan segala keadilan semua pihak.
Manakala hukum Allah yg sebenarnya dipersendakan dan digubah/ diolah kembali.

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:37 PM  

sudah 22 tahun masih pasang niat kah ooooiiii..

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:39 PM  

PAS mang lawan dengan umno pasal umno tu islam. ngan DAP angkat tangan sebab ada khalifah disana..kih kih kih.

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:40 PM  

aduhhh puak pas terkena lagi pedihhh2..

dia ingat ilmu dia dah cukup..

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:44 PM  

ISLAM TU BUKAN PAS.
PAS TU PARTI JE WEI..MAKIN TERUK PULAK PUAK2 PAS SKRG NI..MAKIN TERSERLAH KEBODOAN AHLI2 PAS NI..TAKSUB SGT PADA PAS..INGAT ALLAH SWT..JGN LA TAKSUB SGT PADA PAK NIK TU..

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:45 PM  

Allah bersama PAS ,
iblis bersama Papagomo - lu tengok lah semua dia punya posting.

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:48 PM  

PASt tense = da lepas da...berundur je la...

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:49 PM  

to anon 4.45

kau sedar ke tak ni?
allah bersama pas je ke?
allah bersama dengan semua makhluknya..

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:52 PM  

INGAT PAS, INGAT LAPURAN AUDIT,
ingat papagomo ingat salah laku kementerian-kementerian dan kerajaan BN.

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:57 PM  

Tak kan Allah tak beri petunjuk kot, saban hari saban malam video lucah, video fitnah, artikal lucah, artikal fitnah.

Anonymous,  October 28, 2011 at 4:59 PM  

caya la UMNO johor.

terkedu puak2 pas perosak agama.....

Dazrul October 28, 2011 at 5:02 PM  

Saya cadangkan PAS laksanakan hukum-hukum Islam - qisas, ta'zir dan hudud - dulu pada ahli-ahli (satu keluarga - suami, isteri dan anak-anak mereka)sebab PAS selalu dabik dada yang ahli mereka sudah ditarbiah dan difahamkan dan boleh menerima perlaksanaan hukum-hukum Islam dengan hati terbuka. Rakyat Malaysia ingin melihat keikhlasan PAS dalam soal memperjuangkan hukum-hukum Islam. Mengambil saranan As Syahid Hassan AlBana - tegaklah Islam dalam keluargamu, maka akan tertegaklah Islam dalam negaramu.

Anonymous,  October 28, 2011 at 5:03 PM  

aku nengokk dlm gambo tu yg tido tu seme muka lembu dan bodoh2 belaka...

tak dek sorang pun yg muka ceredikk...

coba bandingkan dgn muka2 melayu dlm perhimpunan umno....

seme muka ceredik, pakai spek, kulit putih, ....

muka puak2 pas ni sembab, muka tak dak nur, mcm muka angkat sampah ekk....

sesuai sgnt la korang duduk dlm parti sampah....

Anonymous,  October 28, 2011 at 5:14 PM  

macam ni je lah.. sidang parlimen akan datang kita mintak zul nordin draf ttg hudud Allah.. itupon kalau dia tau.. nak suruh najib draf marah lak mama beg birkin, pastu kita tengok kat mana hudud PAS tu salah, siarkan dalam TV...

Anonymous,  October 28, 2011 at 5:26 PM  

anon 4.52 PM
hmm biasala Laporan Audit Pakatan.. utk pengetahuan semua ini Laporan Audit Pentadbiran 'BUKAN' Laporan Audit UMNO, Laporan Audit PKR lg teruk sampai bergaduh.. kalau DAP perintahpun hal ini ttp terjadi kalau ada pegawai yg gelap mata! UMNO bnyk lg sumber pendapatan dan cukup stabil utk kekal lama.. Insya-Allah.

puak ni mmg expert putar belit ..

Anonymous,  October 28, 2011 at 6:51 PM  

ang da tera sgt ka papagomol? ang belajaq pon x habeh, sebok memfitnah sane sini.. nak jadi pecacai pon, biaq p la pecacai yg berakai..

Anonymous,  October 28, 2011 at 7:15 PM  

UMNO awal2 dah tolak hudud apasal u tak kritik? Bodoh punya gomo.

MINDA RAKYAT October 28, 2011 at 7:57 PM  

anon 7:15

pernah ke umno tolak hudud Allah? umno tolak hudud pas..bukan hudud Allah.. boleh terima ke hudud pas klu dah bini pon boleh di liwat? umno ckap belom tiba masanya nak buat hudud Allah. sbb msih ramai yg x thu tentang hukum Allah..contoh pas kata isteri boleh di liwat.hak ni la nak kena bg faham dulu..yg meliwat ni dosa. jgn pandai ckap je nak bt hudud Allah.tp ilmu x dak.. kesian aku tgok kat ko ni anon 7:15. ruginya islam ada org berfahaman mcm ko.. huhuhu sedih sungguh..

Anonymous,  October 28, 2011 at 8:30 PM  

1.ya ka umno tak tolak hukum hudud bhaii!!tak tolak macammana!nak buat pun tak hingin!najib bini rosmah kan dah kata!umno tak dak perancangan untuk laksanakan umno!
2.bila tak dak perancangan nak laksanakan hudud!tak payah cakapla bhaii!!yang dok bagitau hudud oleh pas ada kelemahanla!tak lengkapla!bla!bla!bla!mana hudud yang disediakan oleh umno!sedia pun tidak!dok kata orang lain salah pulak!!
3.satu lagi nak habaq kat hangpa no!samad lelong tu adalah hindu paria yang baru mabuk sambut depavali!tenguk bahasa dia!dia menyamaq islam untuk kelabukan mata umat islam!untuk malukan islam!
4.pada umat islam pas atau umno!awas dengan samad lelong tu!dok nampak gelong macam hindu paria jee!!
5.kih!kih!kih!

Anonymous,  October 28, 2011 at 8:43 PM  

Sebegitu anda menuduh Papagomo bodoh semata-mata kerana beliau hanya belajar setakat SPM.

Perlulah anda sedari bahawa pengetahuan dan ilmu itu bukan semata-mata diukur daripada catatan pencapaian akademis seseorang daripada segulung sijil, diploma, sarjana muda, sarjana membawa kepada doktor falsafah.

Pembelajaran itu suatu proses yang berlangsung seumur usia melalui pengalaman yang membawa kepada kematangan dalam berfikir, menimbang, menafsir serta menakkul persekitaran hidup dan kehidupan.

Sehubungan ini, saya berasakan bahawa pemilik blog ini adalah lebih bijak daripada anda yang mendakwa beliau bodoh atau saya tarik seglintir contoh lulusan-lulusan akademik seperti peguam Lim Guan Eng atau juga Dr Perubatan Wan Azizah.

Anonymous,  October 28, 2011 at 8:45 PM  

1.dulu puak-puak gomo ni dok jaja tentang projek husam pas kelantan!projek kambing!gagal berjuta!pakat-pakat akuila jugak kelemahan pas tu!
2.tapi bila tenguk laporan audit puak umno!projek kuda je makan belanja 18 juta!yang gelihatinya kuda tak boleh laghiii la pulak!apa punya boddo puak umno yang pi beli kuda tu!!
3.rugi-rugi projek kambing hussam punnnn!!pakat-pakat boleh buat korban!pakat-pakat boleh makan daging!!
4.rugi projek kuda umno!!apa kisah bhaiii!!hangpa nak makan daging kuda ka bhaiiiii!!!atau hangpa dah tempah untuk buat korban ahad depan!!!baru ada klas!makan daging korban puak umno yang harganya berjuta sekoq!!!!

Anonymous,  October 28, 2011 at 8:56 PM  

toksah banyak alasan..kalau betul2 ikhlas dan berani, for sure korang takkan ragu2 laksanakan hudud..

i AGREE TO DISAGREE... memalukan je..hehehe

Anonymous,  October 28, 2011 at 9:02 PM  

MACAMANA PAS NAK LAKSANAKAN HUKUM NUDUD TU... CUBA LIHAT FAKTA INI.

1. FATWA HJ HADI KATA SESIAPA YG BEKERJASAMA DGN BUKAN ISLAM ADALAH KAFIR.

2. FATWA NIK AJIS KATA SIAPA MENYOKONG NASIONALIS ADALAH MURTAD.

ANALISA PILIHANRAYA 2008,

- 38% PENDUDUK KELANTAN ADALAH PENYOKONG KERAJAAN BN (NASIONALIS). KLU IKUT FATWA NIK AJIS, MEREKA2 INI ADALAH ORANG2 YG MURTAD.

- 62% PENDUDUK KELANTAN ADALAH PENYOKONG PAS/PKR/DAP. KALAU IKUT FATWA HJ HADI, BEKERJASAMA DENGAN KAFIR AUTOMATIK PENYOKONG2 PAS INI TELAH MENJADI KAFIR.

MAKNANYA 100% PENDUDUK KELANTAN ADALAH TERDIRI DARI ORANG KAFIR DAN MUNAFIK. MACAMANA HUDUD NAK DILAKSANAKAN...

Anonymous,  October 28, 2011 at 9:10 PM  

MACAMANA PAS NAK LAKSANAKAN HUKUM NUDUD TU... CUBA LIHAT FAKTA INI.

1. FATWA HJ HADI KATA SESIAPA YG BEKERJASAMA DGN BUKAN ISLAM ADALAH KAFIR.

2. FATWA NIK AJIS KATA SIAPA MENYOKONG NASIONALIS ADALAH MURTAD.

ANALISA PILIHANRAYA 2008,

- 38% PENDUDUK KELANTAN ADALAH PENYOKONG KERAJAAN BN (NASIONALIS). KLU IKUT FATWA NIK AJIS, MEREKA2 INI ADALAH ORANG2 YG MURTAD.

- 62% PENDUDUK KELANTAN ADALAH PENYOKONG PAS/PKR/DAP. KALAU IKUT FATWA HJ HADI, BEKERJASAMA DENGAN KAFIR AUTOMATIK PENYOKONG2 PAS INI TELAH MENJADI KAFIR.

MAKNANYA 100% PENDUDUK KELANTAN ADALAH TERDIRI DARI ORANG KAFIR DAN MUNAFIK. MACAMANA HUDUD NAK DILAKSANAKAN...

Anonymous,  October 28, 2011 at 9:16 PM  

AGREE TO DISAGREE!!!!

WHAT A SHAME!!!!

Anonymous,  October 28, 2011 at 9:22 PM  

1.satu lagi nak habaq kat hangpa!betuika gomo tu pas spm je!kalau betui!itulah standard umno!pas spm baru boleh jadi ketua bahagian ka!ajk pemuda umno ka!kalau ada ijazah!dah lama kena pangkaih!sebab tu kalau hangpa tenguk dalam barisan pemuda umno!malah puak umno sendiri!berapa % je yang ada ijazah!kalau ada ijazah!masters atau phd!alamat kena tendang la dari umno!takut lawan tuan pulak!betui tak gomo!!
2.satu lagi!nak tabik la jugak kat gomo ni!tak delete komen!hangpa kata apa pun!dia tak delete punya!tak macam blogg kawan dia yang kununnn nya well educated tu!unspinners!mana berani siar komen yang tak sehaluan dengan dia!delete memanjang!
3.kih!kih!kih!

Anonymous,  October 28, 2011 at 9:29 PM  

AND AGAIN, AGREE TO DISAGREE..

HEHEHE

Dazrul October 28, 2011 at 9:55 PM  

Sultan Muhammad ke V (5) amat menyetujui undang-undang syariah dilaksanakan di Kelantan, kerana mengikut baginda undang-undang syariah pernah tertegak di bumi kelantan semasa pemerintahan moyang baginda dahulu. Memandang baginda amat prihatin dengan perlaksanaan undang-undang tersebut maka dititahkan baginda untuk DNA pergi berjumpa DSN bagi mendapatkan sokongan supaya undang-undang syariah dapat dilaksanakan seperti mana di Acheh tanpa sekatan dari kerajaan pusat. FYI, Sultan Muhammad ke V adalah bakal Timbalan YDPAgung. Jadi tidaklah molek kalau ada perseteruan dengan antara negeri jajahan takluk baginda dengan kerajaan pusat. Mentelahan lagi beliau amat berdiplomasi.

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:01 PM  

PAS TAHI, HUDUD PAS TAHI, NIK AZIZ TAHI, AHLI PAS TAHI, PENIPU,TOLOL DAN MEMPERALATKAN AGAMA UNTUK KENYANG PERUT,UNTUK POKET, UNTUK HARTA,UNTUK NAFSU...NIK AZOZ TAHI..TAHI BEWAK,,,BEWAK BODOH

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:02 PM  

PAS TAHI, HUDUD PAS TAHI, NIK AZIZ TAHI, AHLI PAS TAHI, PENIPU,TOLOL DAN MEMPERALATKAN AGAMA UNTUK KENYANG PERUT,UNTUK POKET, UNTUK HARTA,UNTUK NAFSU...NIK AZOZ TAHI..TAHI BEWAK,,,BEWAK BODOH

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:21 PM  

Amboi, amboi, PAS niat, niat..., PAS niat, niat..., niat PAS aja mana boleh jadi. Pahala ntah kamana ntah apa ntah kamana. Cobak hg smayang pakai niat dan takdak rancangan nak laksanakan. Tetiba pasang perangkap pulak, nak laksanakan, PAS itu daleh sana sini... Jawabnya kuluk...

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:22 PM  

Tu dia puak2 PAS mengeroh masa badigol2 PAS bagi seramah.. muka sekoq2 macam labai malang.. memang malang sampai ada yang membuta terkangkang.. bangang punya parti longkang

Anonymous,  October 28, 2011 at 10:27 PM  

niat cukop.. niat nak berak kat jamban.. meruah lam seluaq pon jadi .. ni la dia puak2 PAS

Anonymous,  October 28, 2011 at 11:42 PM  

umno yahudi mambok

Theresa Cock Sucker October 29, 2011 at 12:08 AM  

Patutla Nik Aziz makan nasi bungkus sahaja sebab Kelantan menanggung hutang yang terus meningkat.

Belanjawan Negeri Kelantan 2012 yang dibentangkan di Dewan Undangan Negeri pada Selasa, menyaksikan kadar defisit bagi tahun depan terus bertambah yang dijangka meningkat berjumlah RM83.23 juta berbanding RM53.25 juta pada belanjawan tahun ini.

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri, Datuk Husam Musa yang menjadi orang kepercayaan Pok Nik ketika membentangkan belanjawan penuh hutang itu

Jadi untuk mengelak daripada rakyat Kelantan meyalahkan MB Kelantan dalam gagal menguruskan negeri Kelantan dengan baik maka Pok Nik akan buat perkara-perkara yang mendatangkan simpati rakyat Kelantan.

Hanya satu soalan untuk Pok Nik mana nak cari RM83.23 Juta untuk menampung perbelanjaan tahun depan.

Sumber artikel Mc ambil dari SINI.

Macam mana Mat Sabu kata Kelantan diantara negeri yang paling bagus ekonominya? Dia dok berceramah menipu sana-sini. Lagi satu, kalau orang tanya, kenapa kerajaan Kelantan hutang banyak? Mereka akan jawab, kerajaan pusat tak bagi duit royalti. Sebab tu kerajaan negeri hutang berlambak-lambak.

Royalti sudah diserahkan kepada rakyat Kelantan melalui agensi yang dilantik oleh kerajaan pusat. 20 juta kalau tak salah Mc, disalurkan ke Kelantan.

Kerajaan Pusat agak susah mempercayai Kerajaan Kelantan, takut wang yang diperuntukan kepada rakyat itu akan habis digunakan dalam pentadbiran atau dimasukkan dalam tabung PRU pula.

Pasal hutang pulak, nampak sangat Pok Nik tak pandai tadbir negeri. Kerajaan Pas Kelantan gagal dalam pentadbiran. Kalau mereka tuduh pasal royalti, negeri lain ada royalti ke? takdak royalti pun tak teruk hutangnya macam Kelantan.

Kerajaan Pas Kelantan dah tak relevan lagi, patut tukar saja!

McTheory:
yang tua bangka tu patut sedar2 la diri..undur aja.

AkuMelayu,  October 29, 2011 at 1:17 AM  

Antara sebab utama hamPAS tidak diterima dan dilabel sebagai anjing belaan DAPig oleh bangsa Melayu

1. Isu PAS membenarkan kalimah Allah digunakan org Kristian
2. Video Seks Anwar Ibrahim (memberi tempias kpd PAS)
3. Dua org tokoh Islam dari PAS 'dibuang' , Dr Hassan Ali di Selangor, Ustaz Kazim Elias di Perak.
4. Isu Hadi Awang menyatakan video sbg besi,tidak boleh dijadikan saksi.
5. Isu mat sabu mengiktiraf komunis sbg hero,disamping sejarah silam beliau yang pernah ditangkap khalwat dgn bini org, rakaman 'phone sex' kini kian tersebar di youtube.
6. PAS gemar menjaga hati org cina DAP berbanding melayu, contohnya:
6.1 apabila secara terbuka menyokong adun perak, Nga Kor Ming membaca ayat al quran demi menarik sokongan org melayu utk tujuan politik.
6.2 Isu rampasan arak di Shah Alam , Ronnie Liu meminta pihak berkuasa MBSA memulangkannya, malah, Dr Hasan Ali dikecam teruk dari PAS sendiri.
7. Isu DUMC, Pas kelihatan menikus mengenai isu pemurtadan org Islam ,
demi menjaga hati DAP, PAS menuduh umno dalam dlm JAIS, dimana akhirnya seperti yg kita semua tahu, Sultan Selangor merestui tindakan JAIS, itu adalah tamparan besar buat pas !

Anonymous,  October 29, 2011 at 1:37 AM  

ada lagi 1;17am

8.Mat sabu bengap mengatakan Kelantan negeri paling terkehadapan pembangunan ekonominya di Malaysia!
Kahkahkahkah jom kita ketawa sambil berguling2 dan hentak2 kaki...taraf bob lokman rupanya IQ mat sabu!

PAPA GOMO,  October 29, 2011 at 9:30 AM  

SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------

SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------


SEBUAH PERSOALAN KEPADA PAPAGOMO :,,,,,,,,,,,,,,, BILA ANAK KAU MASUK SEKOLAH NNT KO RASE ADE ORANG TAK NAK KAWAN DENGAN ANAK2 KAU?? SEMUA ORANG KATA

"EEEE JIJIK2 ANAK PENYEBAR VIDEO LUCAH EEE JIJIK KETURUNAN ZAMRIZAL PAPAGOMO"""

TAUBAT LAH GOMO
-----------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------
gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

gomo jijik hina akan dikenang dalam masyarakat sebagai sampah najis pemfitnah

PR dah menang nnt habis lah kau UMNO pon xnak ngaku ko orang die kah kah

PR akan masukkan nama zamrizal dalam buku teks sejarah kah kah

--------------------------------

masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------



masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


masa tu sapa nk bela maruah ko gomo?? yakin UMNO akan pertahankan perjuangan pencacai tahap anjing macam kau??

---------------------------------


------------

Anonymous,  October 29, 2011 at 9:34 AM  

Aku seagai bangsa yahudi merasa sangat gembira kerana orang2 melayu berpecah. Teruskan sengketa kalian, supaya Islam selamanya tidak bersatu, mundur selamanya.

Mudahlah bagi kami Yahudi menguasai dunia ini. Biar kami memainkan jarum halus menguasai kalian yang tidak punya kestabilan dalam pemikiran politik & tidak faham makna bersatu sebaghaimana bangsa kami yang punya kesatuan yang kuat walau terpisah bergelandangan beribu tahun dahulu.

Anonymous,  October 29, 2011 at 10:18 AM  

Anom 9.30 tu sakit mental ka... pi jumpa pakar psikitrik laaaa..... kih3. Meroyan semacam jerrr... Inilah bahana perbuatan Anuar dah turun kpd diri si Anom 9.30.....

Yastro October 29, 2011 at 10:55 AM  

Kenapa parti politik kat mesia ni banyak sangat??

manbillion,  October 29, 2011 at 12:32 PM  

itu lah kerja puak-puak pembangkang tak boleh nak jawab kata orang fitnah, tak boleh jawab kata org tak sekolah, tak boleh nak jawab kata itu kerja org umno. yang mendatangkan fitnah sebenarnya ahli politik serta para penceramah PAS mereka ni mana ada buat kerja untuk rakyat, kerja mereka menunggu hari malam.. umpama burung hantu, siang tido malam ceramah. mana ada orang berceramah hari hari gila ke apa puak ni..?
dalam masjid pun puak2 PAS sanggup menabur fitnah tak cukup lapas maghrib kuliah subuh pun jadi setiap hari itu lah kerja mereka disambung hari jumaat katib jemputan pula mengambil tempat sebagai penceramah upahan. mereka telah menguasai masjid dan surau. bukan ilmu yang mereka berikan sebaliknya mengumpat dan mengeji kalau terkena kepada puak mereka pasti menyalahkan orang. sebenarnya penceramah2 mereka ni tak ada ilmu keagamaan yang ada ilmu putar belit. siapa pun boleh jadi ostad atau penceramah handalan dalam PAS dengan syarat:

1. mesti pakai jubah berjanggut serta berkopiah putih berlogo PAS.
2. mesti pandai menipu. membohong serta pakar dalam putarbelit.
3. mesti pandai mencarut.
4. tak perlu sekolah tinggi, cukup sekadar tau sepotong dua hadis dan ayat2 suci alquran, dibacakan separuh sahaja yang separuh...?
5. mesti pandai mempertahankan penzina dan penjubur.
6. mesti mempunyai minat yang tinggi terhadap istri orang.
7. ini yang sangat penting berkemampuan memperbodohkan pengikut2 yang kebanyakannya separuh akal.
8. mempunyai minat yang tinggi terhadap judi rumah urut dan arak.
9. mesti menjadi penyokong yang tegar terhadap memurtadkan umat islam.
10. ini syarat utama perlu memastikan berada didalam ketegori B.

SAMADLELONG October 29, 2011 at 12:41 PM  

AKU COPY PASTE;

PENJELASAN
1. Hutang Negara terbahagi kepada 3 komponen:
2009 (Bilion) 2010 (Bilion)
1.1 Hutang Sektor Awam: RM 13.8 (16.2%) RM 17.1 (20.0%)
a) Hutang Kerajaan Pusat RM 71.6 (83.8%) RM 68.3 (80.0%)
b) PABK* RM 85.4 RM 85.4
1.2 Sektor Swasta RM 70.0 RM 64.2
1.3 Hutang Jangka Pendek RM 77.8 RM 72.1
Jumlah RM 233.1 RM 221.7
• Perusahaan Awam Bukan Kerajaan (seperti TNB dan Telekom)
2. Hutang-hutang di atas dibayar oleh pihak-pihak yang berkenaan; bukanlah dibayar oleh rakyat (seperti kita bayar hutang kereta, hutang rumah dan sebagainya) sekalipun pihak-pihak tersebut tak mampu membayarnya. Rakyat bukan penjamin.
3. Hutang Kerajaan Pusat (HKP) yang sebenar adalah KECIL sahaja iaitu hanyalah RM17.1 Bilion (2010) atau 17.1% daripada hutang Sektor Awam atau 7.7% daripada keseluruhan Hutang Negara ataupun hanyalah 2% daripada KDNK.
4. HKP – Dari segi Nisbah Khidmat Hutang Luar Negeri (bayaran balik hutang), hanyalah 1.2% (2009) dan turun kepada 0.2% pada tahun 2010; jauh di bawah threshold 20%. Maksudnya, dari segi konsep berhemah, as a rule of thumb, jika kita berhutang, bayaran balik seelok-eloknya janganlah melebihi RM20 sebulan kalau pendapatan kita adalah sebanyak RM100 sebulan.
5. HKP adalah bagi tujuan pembangunan / pelaburan seperti membina jalan, hospital, sekolah dan seumpamanya yang akan mendatangkan faedah kepada rakyat. Bermkna bukan bagi tujuan operasi / consumption seperti bayar gaji dan elaun yang tak ada pulangan. Rakyat tentulah mahukan jalan, hospital, sekolah, bekalan air dan api. Pembangkang tak mahu?
6. Kerajaan Pusat amat berhemah dalam membelanjakan wang rakyat – sentiasa ada lebihan dalam akaun semasanya (2009 = RM1.2 bilion; 2010 = RM10.0 bilion). Maksudnya hasil kerajaan (2010 – RM162.1 bilion) melebihi perbelanjaan mengurus (2010 – RM152.1 bilion) seperti gaji, elaun, pencen, api dan air.
7. Jika dicampurkan dengan perbelanjaan pembangunan, kedudukan kewangan/fiskal Kerajaan Pusat terhutang (defisit) sebanyak RM47.4 bilion (2009). YAB PM berjaya menurunkannya kepada RM43.3 bilion pada tahun 2010.
8. Dari segi ukuran standard dunia (IMF, World Bank), defisit fiskal Malaysia hanyalah 7% daripada nilai Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) atau GDP (2009) dan turun kepada 5.6% (2010); diunjurkan akan turun lagi kepada 5.4% (2011). Lebih rendah daripada UK (12.8%), Greek (12%), Ireland (11.7%), Sepanyol (9.3%) dan Portugal (7.3%).
9. Dari segi hutang negara, ukuran standard yang digunapakai adalah berapa % hutang itu dari KDNK. Hutang Negara Malaysia adalah lebih rendah (34%) berbanding Sepanyol (60%), Portugal (82%), USA (90%), Singapura (98%), UK (158%), Greek (160%) dan Jepun (200%).
10. Hutang Negara Malaysia, jika dipuratakan setiap seorang = RM7,918 (US$2,514); jauh lebih rendah dari USA (US$31,000/seorang), Belanda, Switzerland dan Denmark (US$25,000/seorang); Luxemburg, Sweden dan Kanada
(US$17,000/seorang) dan Australia (US$11,400).
11. Untuk memakmurkan lagi rakyat dan negara, termasuklah mengurangkan hutang negara, YAB PM DSN komited untuk melonjakkan Malaysia ke tahap negara berpendapatan tinggi. Melalui pendapatan yang tinggi ini, nilai KDNK akan melompat dan hasil cukai (pendapatan Kerajaan Pusat) akan bertambah. Maka hutang negara dapat dikurangkan lagi. Justeru kita semua perlulah menyokong usaha DSN itu bagi kebaikan kita juga.

Penjual Air Batu,  October 29, 2011 at 2:11 PM  

Samadlelong ok tu... baru terang benda ni. pencacai2 PR kalau baca paham pun diorang buat2 tak paham atau cuba spin lagi. Bagi diorang angan2 negara kebajikan nak duduk rumah goyang kaki bulan2 kerajaan masuk akaun diorang dalam RM3 ribu, rega petrol nak 30 sen seliter, api air percuma. Duit kumpul untuk menikah 4 bini.

Anonymous,  October 29, 2011 at 2:16 PM  

Anon 9.34 hang yahudi ka? Baru kali ni aku tau ada yahudi melayu, dulu yahudi orang putih, yahudi timur tengah sama yahudi negro ja aku tau, yahudi sawa matang pun ada no?

Anonymous,  October 29, 2011 at 7:27 PM  

Yang menarik perhatian aku adalah foto .nampak nya tangkap lentok bukan sorang berlambak. Kes makan gaji buta

Anonymous,  October 30, 2011 at 1:29 AM  

PAS dengan YaPEIM sama aje. Tidak boleh dipercayai. PAS guna agama. YaPEIM pulak guna amal jariah. Tiap bulan pekerja khidmat awam potong gaji tapi kemana aliran perbelanjaan jariahnya tdk pernah dikemukakan. Buat pajak gadai Islam tu pinjam duit kerajaan pusat sdgkan depa ni kuat sokong PKR. Ni sarang PKR secara sembunyi. Pasukan Pengurusan nya mmg org Anwar Ibrahim dan bekas orang ABIM. Nape ye kerajaan masih pekakkan telinga dan butakan mata ttg perkara ini. Mereka sebenarnya hantu bungkus. Tikam kerajaan dari belakang. Gila pangkat dan kedudukan. Pemakaian gelaran DR utk Ketua Pengarah YaPEIM jugak tipuuuu. Minta org KPT siasat bagaimana diaorg guna DR tipu ni tanpa malu dan segan..... buat malu kerajaan aje. Gunalah nama Perdana Menteri. Di bawah YAB Perdana Menteri konon tapi terbukti tikam kerajaan dari belakang. Bilamasa mereka ni pernah berpisah dgn Anwar ?

Anonymous,  October 30, 2011 at 5:09 AM  

berat doh mu gomo .. jange duk kait ngan sulte wehh gomo.. kerabat sulte kita baru nok naik tuh..mu jange duk wat kuca kokse gomo..waso bodo mu nihh...mu duk kala lupur wat caro duk situ lah.jange duk kuca gak gapo ore kelate nikmati ni..ambik lah parlimen ko umno..tp adun aku pakoh pas...

pemerhati October 31, 2011 at 12:35 PM  

Pas dah lama mempolitikkan isu Hudud ,konon nak laksanakan hudud tapi sebenarnya x nak buat pun pahtuh kate kerajaan yang menghalang semuanya..harap warga kelantan sedarlah perkara nie.Jangan jadi seperti masyrakat Hulu Kelantan yang menangis kerana hal tanah.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP