Tuanku Sultan Kelantan Sembunyikan RAHSIA Besar Penyelewengan Penasihatnya?

Thursday, November 24, 2011






Tuanku Sultan Kelantan bertitah mengenai ketelusan dalam pentadbiran Negeri Kelantan. Gomo bukan nak menderhaka pada Sultan Muhammad V ni tetapi nak maklum pada Tuanku Sultan agar telus dalam kuasa yang ada waktu ini walaupun belum di TABALKAN lagi.

Pekara ini bukan baru tetapi sudah banyak kali berlaku sehinggakan semakin ramai meluat dengan karenah orang kanan Tuanku yang Gomo boleh katakan Tuanku amat sayang dan percayai itu. Handal sangat orang kesayangan Istana ini sampai apa sahaja yang hendak dilakukan nya boleh dibuat sesuka hati walaupun tampa kelulusan.

Sebelum ini Gomo ada mengeluarkan artikel mengenai Wang Pejabat Tanah Jajahan Pasir Puteh yang mana telah digunakan oleh Dato Seri Paduka Haji Sukri Bin Mohamed Penasihat DYMM Sultan Muhammad V. KLIK DISINI

Sehingga kehari ini Tuanku Sultan Muhammad V tidak mengambil sebarang tindakan atas tomahan yang didakwa itu malah masih lagi membiarkan Haji Sukri ataupun lebih dikenali dengan nama Tengku Sukri ini bermaharajalela.

Minggu sudah Gomo ada mengeluarkan artikel mengenai Wang RM700 Ribu yang telah diperolehi oleh seseorang dalam negeri Kelantan. Wang RM700 Ribu yang mana merupakan Komisyen projek kayu balak di Kelantan yang telah dikaut hasilnya tampa rakyat Kelantan memperolehi apa apa habuan hasil penebangan balak negeri.
Wang Balak RM700 Ribu Dilesapkan KLIK DISINI & DISINI



KLIK IMEJ


KLIK IMEJ

Dan hari ini Gomo memberikan Dokumen Tulen Kronologi atas apa yang berlaku dan siapa pelaku yang mendapat Habuan RM700 Ribu hasil dari penebangan Balak Rakyat Kelantan.


KLIK IMEJ


KLIK IMEJ

Jelas dan terbukti sekali lagi Titah Tuanku Sultan telah dicabul oleh Haji Sukri, Wang yang sepatutnya dimasukkan ke dalam Akaun Yayasan Sultan Kelantan telah disonglap oleh Haji Sukri. Banyangkan bila wang Sultan pun boleh si Sukri ni Rompak bagaimana dengan hal hal lain? Adakah Tuanku Sultan tidak berani untuk mengambil tindakan atas penyelewengan yang dilakukan Penasihat Sultan ini? Atau ada pekara lain yang menjadi rahsia Besar?


KLIK IMEJ


KLIK IMEJ

Rakyat Kelantan menderita dengan pelbagai bagai masaalah, hasil ekonomi Kelantan yang sepatutnya mampu memberikan pembangunan kepada Kelantan juga gagal dilaksanakan oleh Kerajaan PAS Kelantan. Sekarang ini penasihat Sultan pula yang berleluasa merompak wang yang sepatutnya untuk Sultan Kelantan dalam membantu rakyat. Mengapa begini Kelantan negeri yang MELAYU bangsanya dan Islam agamanya?

Untuk makluman semua Tuanku Sultan Muhammad V sudah mengetahui akan penyelewengan RM700 Ribu ini yang disonglap oleh Haji Sukri penasihat Sultan. Namun sehingga kini Haji Sukri masih terus berkedudukan Penasihat Sultan tampa dikenakan sebarang tindakan walaupun telah jelas penyelewengan Wang Yayasan SUltan Kelantan dilakukan beliau.

Gomo selalu tertanya tanya, begitu hebat Haji Sukri ini sampaikan Tuanku Sultan tidak mengambil tindakan atas penyelewengan yang dilakukan. Apakah ada apa apa RAHSIA besar sehingga menyebabkan Tuanku Sultan tidak mengambil tindakan keatas Haji Sukri? Mungkin ada mungkin tidak namun apabila pekara ini berlanjutan dan sudah acap kali berlaku maka kita sendiri boleh simpulkan apa RAHSIA yang ada disebalik menjaga Istana Kelantan.

Gomo anak Kelantan bukan hendak Menderhaka kepada Sultan Muhammad V, tetapi Gomo sebagai anak Kelantan tidak mahu musang yang hidup dalam Istana merompak wang yang sepatutnya diberikan kepada rakyat Kelantan. CUkup cukup lah Kerajaan PAS Menyamun wang Hasil rakyat jangan Pula Istana menjadi sekutu rapat pada mereka.


Psssttt.... Senang senang je masyukk rm700 Ribu... Hebat hebat...

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

60 comments:

Anonymous,  November 24, 2011 at 10:19 AM  

kutuk rakyat klantan mcm2 pas2 nk suh dorg undi bn???? pandainyerrr.....

chenerong ular November 24, 2011 at 10:50 AM  

harapkan pagar, pagar makan semuanya, yang besar sampai ke yang kecik, sama jer sebelah sana dengan sebelah sini, nak harap ke siapa lagi GOMO ?, raja raja, eeemmmmmmmm!!

Anonymous,  November 24, 2011 at 10:53 AM  

sukri tu lawyer, famous gak la di kelantan (wan haron sukri & nordin)..bekas laki azharina. Dia la yang tulis lirik lagu rawan sebagai kisah cinta mereka berdua yang terhalang. (kena paksa cerai oleh bini sukri yang pertama).

Anonymous,  November 24, 2011 at 10:55 AM  

PENGANGGUR KEHORMAT YG SELALU KOMEN BERKALI2 TAK BANGUN TIDO LAGI KE? HAHAHA..LEPAS NI LU BOLEH TENGOK MALAUN TU KOMEN MCM ORG SASAU..HAHA.

Anonymous,  November 24, 2011 at 11:17 AM  

hmm,sultan dah tau kes 700k kene songlap oleh penasihat dia ?? tp, sultan tak ambik tindakan?? nampak sgt sultan pun ada share dgn si kimak ni.. nak ambil tindakan ape nye..
ni la penyangak dgn penyamun ber-TARBUS..tu yg rakyat kelantan duk sumpah seranah org2 Istana ni..

Anonymous,  November 24, 2011 at 11:29 AM  

700 RIBU TAK SAMPAI SEJUTA... TAK BOLEH LAWAN SHAJILAT 250 JUTA TU...DUIT RAKYAT KITE 1 MALAYSIA DIA SONGLAP...KAU ORANG TAK MARAH KE...DAHLE KITE TAK BAYAR INCOMETAX SAMPAI LUBANG KUBOR KENA KEJAR..INI SENANG2 BAGI KE FAMILY SHAJILAT..UHHH SAPA2 PUNG MARAH...BONG MOKTAR PUN MARAH...SITI NURHALIZA PUNG MARAH...YANG TAK MARE TU DEPO BOLEH PERCENT JUGA....GERAM BETULLLLLLLLLL......CILAKA PUNYA MAMAK SHAJILAT..REFORMASI...

YB Raz November 24, 2011 at 11:38 AM  

ingatkan orang politik je kaki rembat duit. orang sultanpun sama kaki rembat duit.

dunia dunia...

Anonymous,  November 24, 2011 at 11:41 AM  

1.tak pernah lagi tenguk sultan atau raja yang sembelih sendiri lembu korban!tahniah pada sultan kelantan!
2.mana lebih hebat gomo!shukri atau tengku wong pahang!dua-dua terlibat dalam bab balak!
3.700,000 je gomo!berapa agaknya dari 250 juta masuk dalam poket keluarga minah jamboi bhaii!!

UMNO Johor,  November 24, 2011 at 11:56 AM  

Setakat 700 ribu, setakat 250 juta tu apa la sangat jika dibandingkan 600 juta yg kerajaan PAS pimpinan Nik Aziz dapat untuk projek air Kelantan.

600juta tapi keadaan air di kelantan masih sama. Di mana 600 juta dibelanjakan?

Xada pula pencacai pembangkang pertikaikan. Hipokrit Bukan.

Tamingsari November 24, 2011 at 12:13 PM  

Isu balak nie memang tepat dikaitkan dengan orang-orang PAS Kelantan...

Aku harap ada pihak yang tampil mendedahkan perkara ini.

Ikhlas dari : Legasi Tamingsari

Anonymous,  November 24, 2011 at 12:18 PM  

Setakat RM250 juta tu celah gigi Nik Aziz & gang je... Dorg dapat 600juta.

RM600juta untuk projek air tapi langsung xnampak perubahan lagi la pelik.

RM250juta nampak lagi lembunya.
RM600 juta, bukan bertambah baik malah tahap kualiti air semakin merosot.

Anonymous,  November 24, 2011 at 12:32 PM  

600 juta tu.. 100 keturunan nik najis makan x habis.

UMNO Johor,  November 24, 2011 at 12:32 PM  

Hampir keseluruhan kanak-kanak di Kelantan yang berumur bawah enam tahun mengalami masalah pereputan gigi atau gigi berlubang akibat air di negeri itu tidak dibekalkan dengan kandungan fluorida yang mencukupi.

Laporan Jabatan Kesihatan Negeri Kelantan menyebut, pada tahun 2007, 95.3 peratus kanak-kanak di negeri itu yang berumur di bawah enam tahun menghadapi masalah gigi berlubang. Pada tahun itu, penduduk mendapat air berfluorida adalah 18.1 peratus.

Bayangkan apa yang berlaku selepas ini. Ini kerana peratusan penduduk yang mendapat air berfluorida menurun hampir setiap tahun dan tahun lalu hanya hanya 14.1 peratus

Persoalan: Mana hilangnya peruntukan kerajaan persekutuan RM600 juta untuk projek air Kelantan yg telah diserahkan kpd kerajaan Kelantan? Apa kerajaan PAS pimpinan Nik Aziz buat dengan wang sebanyak itu?

Anonymous,  November 24, 2011 at 12:34 PM  

1.250 juta untuk satu keluarga bhaii!!keluarga minah jamboi!
2.600 juta untuk 1.4 juta rakyat kelantan!!
3.kerja gila bhaii!!diakui sendiri oleh pengerusi PAC!azmi khalid!
4.laki minah jamboi jugak orang kelantan!!kaki meghembatt duit rakyat puak kelantan ni!
5.kih!kih!kih!

Anonymous,  November 24, 2011 at 12:41 PM  

250 juta bukan untuk satu keluarga tapi untuk manfaat untuk semua orang islam seluruh dunia untuk mendapatkan makanan halal.

600 juta pula untuk manfaat 1.4 juta rakyat Kelantan.

Untuk 250 juta dapatlah lembu.
Untuk 600 juta dapatlah air keruh.

Last2 pemimpin & kroni2 kaya-raya.

Anonymous,  November 24, 2011 at 12:46 PM  

Laaa.. tgk depan ada title "Haji", tapi rezeki halal haram pun x boleh beza, semua main bedal saja.

Anonymous,  November 24, 2011 at 12:54 PM  

bndoh punya anon 12.34
lembu katkandang tu syhrizat mkan sorang ke?
eh lupa pulak ko makan babi mana mkan dging lembu.

Anonymous,  November 24, 2011 at 1:05 PM  

Mamat pkr yg kaki juboq nie tak sekolah langsung..
Takat copy n paste leh laaa..
Pinjam ngan kebas pun tak reti2...
Itu lah asyik tengok blue jea kat internert sampai otak pun beku.. Tahap bodoh giler...eehhh bangang giler..
Lain kali buatlah rujukkan kan internet bukan asyik tengok blue anu gay.... Sampai tak leh bezakan tg betui dan fitnah..
Lagi satu sembahyang jgn tinggal.. Baru otak tu boleh berfikir... Ada faham puak2 pkr.... So jgn laa asyik cover anu gay tu... Yang dah confirm dirasuk... Ehhh bukan dirasuk tapi jelmaan syaitan....

Anonymous,  November 24, 2011 at 1:54 PM  

600 juta kalau simpan fix deposit pun 12juta ++ setahun bhai.

Anonymous,  November 24, 2011 at 2:09 PM  

257 JUTA UNTUK KELUARGA SYARIZAT...
600 JUTA UNTUK 1.4 JUTA RAKYAT KELATNTAN....
BEZANYE KETARA...
5 NISBAH 1.4 JUTA TU....
TAK GUNA PUNYA SHAJILAT...

Anonymous,  November 24, 2011 at 2:20 PM  

250juta untuk 1.5 billion umat islam
600Juta untuk rakyat kelantan.
Nisbah mana yg lebih besar manfaatnya?

250juta untuk syahrizat
600juta untuk nik aziz
Yg mana lebih untung?

Anonymous,  November 24, 2011 at 2:34 PM  

250juta untuk 1.5 billion umat islam-anon 2.20.


1.hangpa tak baca ke bhaii!!tak sampai 3 tahun pun dah bermasalah hingga ditegur oleh audit negara!masuk 10 tahun tinggai lalang je kat ladang nfc tu!pinjaman kira hangus bhaii!!
2.syarikat nfc tu syarat je!syarat untuk songlap duit rakyat!!hangpa tak baca sejarah anuar musa ka bhaii!!masa dia jadi menteri dulu!berpuluh juta masuk poket bhaii!!projek orkid entah kemana!projek ayam kampung entah kemana!yang pasti dia punya poket kembung dengan duit berjuta-juta!
3.hangpa tak tenguk jugak ladang lembu eskay di kuala nerang,kedah!tinggai kepala lembu jee!!berpuluh juta habuh itu jee!!dah bayaq hutang ke sieskey tu bhaii!!
4.tau baca ka juak-juak umno ni!atau pakat-pakat lulusan pjj oum dan uum!!!

Anonymous,  November 24, 2011 at 2:38 PM  

At least, RM250 juta ada juga nampak lembu-lembunya.
Audit negara tegur bukan sebab projek gagal tapi lambat capai sasaran.

RM 600juta tu dapat apa?
Air tetap keruh serupa macam xde peruntukan.

Sempoa Cina,  November 24, 2011 at 2:55 PM  

250 juta dapat daging
600 juta dapat air keruh

Hebat sungguh matematik la ni no!

Aku kena belajaq dengan Tok Guru depalah macam ni.

Anonymous,  November 24, 2011 at 3:04 PM  

Keluarga Shahrizat yang tiada pengalaman bela lembu diberi pinjaman mudah RM250 juta dengan kadar interest yang rendah (2%), penternak yang berpengalaman susah nak dapat pinjaman kenapa?

Kerana Malaysia ditadbir oleh pemimpin-pemimpin berotak lembu. Pemimpin seperti ini hanya pandai cari jalan bagaimana untuk mengenyangkan perut anak beranak mereka, suku sakat mereka.

"Keluarga menteri, bela nyamuk pun boleh dapat peruntukan berjuta"

Anonymous,  November 24, 2011 at 3:23 PM  

Kalau nak ikut pengalaman, mana ada orang melayu yg berpengalaman ternak lembu secara besar-besaran.

Yg berpengalaman, cuma yg ada, tokey2 cina yg memenopoli bidang penternakan lembu-lembu di Msia ni. Mereka kaya-raya dalam bidang penternakan, tenusu, import export daging.

Bila mereka rasa perniagaan mereka tergugat.
Mulalah pencacai pembangkang ini dipergunakan menabur fitnah bagi menghapuskan perniagaan org melayu.

Sedangkan NFC perniagaan org melayu bagi membantu org2 malayu lain.

Walhal pinjaman NFC diberikan masih belum sampai 200 juta pun, mpencacai pembangkang sudah menyalak. Walau apa pun, pinjaman tetap pinjaman, perlu dibayar.

Yg hal pembangkang songlap duit masuk poket sendiri, buat disenyapkan. Nasib rakyat pula tidak dibela.

Anonymous,  November 24, 2011 at 3:25 PM  

sepatutnya rm700,000 itu hak royalti utk Sultan.. tp senang2 je diseleweng tuan penasihat.

pada pencacai x habis2 mengadap PC pejabat cawangan PAS atau cyber trooper. tolong btulkan fakta anda sebelum berani2 tegur org! jgn hanya copy paste dari harakah atau klau google pun... google pas hahaha. Tu pasal hujah encik2 pencacai tak bergaji seklian hanya bertahan hari je. tuduhan PKR pun boleh bertukar walhal mula2 dulu lain isunya... paling ketara bab 250 juta, itu angka peruntukkan dana bantuan pinjaman projek. jumlah sebenar pinjaman yg telah disalurkan utk NFC hingga kini hanyalah rm181 juta tersasar 69 juta beb!

Anonymous,  November 24, 2011 at 3:31 PM  

Juak-juak pembangkang lebih sanggup makan daging ternakan & sembelihan org kafir dan org cina berbanding ternakan & sembelihan saudara seislam mereka sendiri.

Bhai-ik Punyer,  November 24, 2011 at 3:57 PM  

Anon Bhai November 24, 2011 2:34 PM,

Ko lulusan mana bhai? Pondok Mustapha Ali ker Bhai? PJJ jugak ker pondok tu Bhai? Ko pernah bertanding utk tiket PR ker Bhai? Cuba dulu jadi calon, aku sokong ko Bhai! Ayat-ayat ko memenag power mcm Lim Kid Sial, serius aku cakap ni Bhai! Ko masuk tanding, sure ramai lembu2 sokong ko Bhai!

Bha-Bhai!!!

Anonymous,  November 24, 2011 at 4:15 PM  

Bha-b(a)i punya bhai.. :p

Anonymous,  November 24, 2011 at 4:55 PM  

juak pro pas yang komen kat sini nampaknya memang menyokong perbuatan mereka2 yang menipu, menyapu dsb duit yang sepatutnya untuk pembangunan rakyat kelantan. puncanya semata2 sebab dendam kesumat terhadap umno/bn.

jadi, tak guna diperbahaskan lagi..
kaki2 songlap tu teruskan kerja2 anda. rakyat kelantan tak pernah marah atau berdendam pada anda pun!!

Anonymous,  November 24, 2011 at 6:19 PM  

kalao betol, lapor polis dan MACC lahhhh.......bangang betol puak umngok...heboh sini saja tau.......haptuihhhhhhhhh..

Anonymous,  November 24, 2011 at 8:11 PM  

600 juta x kan lah Audit Negara x nampak....hahahahahaha...jgn n ak fitnah lah...tiada teguran dari audit negara pasal 600juta...Puak haramjadah UMNO memang kaki fitnah...
250 juta Audit negara boleh nampak nikan pulak 600juta...hahahahahha.
dasar kaki fitnah..rakyat x bahlul..

Anonymous,  November 24, 2011 at 10:48 PM  

Babi oh babi bila ladang babi nak beroperasi?

Anonymous,  November 25, 2011 at 1:36 AM  

DAULAT TUANKU AL-SULTAN MUHAMMAD KEV..

jika betul perkara ini berlaku si disyaki pesalah harus dibawa kemuka pengadilan..

apapun ini tiada kaitan dg duli yg maha mulia alsultan yg amat disayangi seluruh rakyat kelantan..
kecualilah beberapa malaun yg buta hati..

baginda adalah seorang raja yg boleh dibuat sumber inspirasi kepada rakyat..

DAULAT TUANKU !!!

UMNO Johor,  November 25, 2011 at 8:28 AM  

Siapa kata Audit Negara xpernah buat laporan & xpernah tegur kelemahan Kerajaan Kelantan? Pencacai pembangkang xpernah baca audit report ke setiap tahun?

Boleh kata setiap tahun kelemahan pentadbiran Kelantan ditegur.
Isu air dah ditegur dalam Laporan Audit Tahun 2008 dan sebelumnya.

Baru-baru ini, Laporan Ketua Audit Negara 2011 menegur kelemahan kerajaan Pas Kelantan dalam projek membina Rumah Awam Kos Rendah (RAKR) biarpun diberi peruntukkan sebanyak RM19 juta di bawah Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9).

Melalui peruntukan itu kerajaan negeri merancang membina tujuh projek RAKR melibatkan 838 unit rumah. Daripada peruntukkan tersebut sebanyak RM8.33 juta telah dibelanjakan sehingga akhir tahun lalu tetapi projek RAKR masih tidak berjalan sepenuhnya.

Dan banyak lagi..

PS: Pencacai pembangkang masih xsedar. Cuba la baca Laporan Audit Negara kelemahan mereka.

Anonymous,  November 25, 2011 at 11:24 PM  

rakyat KELATE SEPATUTNYA BERTERIMA KSIH KEPADA PAPA GOMO KERAN BERANI MENDEDAHKAN KEPINCANGAN YANG BERLAKU DI DALAM ISTANA ......SELAMA INI RAKYAT HANYA MEMERHATI DARI LUAR TEMBOK DAN TIDAK TAHU YANG ADANYA NAJIS DAN KEKOTORAN DI DALAM ISTANA.....SEANDAINYA BENDA INI BENAR KEPADA SULTAN KELANTAN TOLONGLAH AMBIL TINDAKAN SEWAJARNYA.....RAKYAT KELATE DAH JENUH TERTIPU DAN TERANIAYA LEBIH-LEBIH LAGI DENGAN NIK AZIZ DAN PAS KELATE......

Anonymous,  November 26, 2011 at 10:49 AM  

nfc dah bg penjelasan apa.
kerajaan pun tak sembunyi apa apa drp rakyat. ketelusan ini yg memangkin demokrasi tulen. Bukan gila gila lari...nak sembunyikan DNA drp di ANAL-lisa di makmal.

bab air kelantan ni..depa jwab,,air mekkah pun kotor jugak. dulu balak, kini ladang rakyat kotorkan sungai. Nik aziz kata dlm tv, "pembangunan tidak dapat dielakkan, kerajaan danh berusaha jaga( ye ke! bila kali terakhir dia try basuh kain dgn air sungai kelate) tapi ada pihak pihak langgar peraturan seumpama di lojing" katanya. Baik, setakat ni, tak dak sekor pun yang dikenakan tindakan oleh pihak berkuasa negeri. Nampaknya MB kita ni bercakap ikut sedap hati aje. Bukan fakta.Atau memeng pemilik-pemilik tanah di lojing hak sedara sepupu sepapat PAS dn kerabat kerabat???. MINTA PAPA GOMO SIASAT/BONGKAR. Jika indi pas dapat pahala, undi BN lagi dapat pahala sebab menghalang pakatan menghapuskan islam/kuasa raja Islam dan mencabul kesucian islam spt nama Allah pada gereja.
Takbir!

PKR guna DEMI RAKYAT
BN hanya DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA.

Anonymous,  November 26, 2011 at 10:58 AM  

nik aziz pemusnah kelestarian alam sungai kelantan dek otak anti pembangunannya. Dulu wanita tak boleh kerja syif malam, habis kilang tutup di pengkalan chepa. Nak diterima bekerja dengan kerajaan negeri, mesti wanita tak cantik dan vogue SAHAJA sbb yang cantik akan dapat suami kaya. ADA gitu bro? kawe tengok ramai yg pakai make up di MPKB BRI sendiri pun..hehe. tok guru tok guru. Dalam anti development itu, ramai yang tampal stiker pada kereta...Ambo sayang tok guru....lawaks lawaks.

sampai KL pun ada org letak stiker itu. Pemujaan ini tak khurafat ker???

Anonymous,  November 26, 2011 at 11:25 AM  

pg.
teringat saya akan dialog tun perak dan hang tuah dalam PGL apabila HT menyatakan rasa terpikatnya pada raden puteri. "MENDAHULUI SULTAN".

Apa hukumnya?

Lebai Malang November 26, 2011 at 3:02 PM  

..rakyat Kelantan sangat bertuah kerana kerajaan PAS Kelantan telah belanja RM600 juta untuk dapat air berwarna kopi dan teh tarik..harap2 ia juga berperisa kopi/tea tarik..

Anonymous,  November 27, 2011 at 12:49 PM  

air qlate air kotor?? apa nih?? aku duk qlate(KB) xdop gapow2 pown...tipu lakow!! nih semua umno punye keje arr ,,diorang uh sengajo nop buruk2 pas. Dahtu air negeri len bersih la?? lam paper xcakap pom daerah mano hok air kotor..

Anonymous,  November 27, 2011 at 12:51 PM  

www.blogtokguru.com

Anonymous,  November 27, 2011 at 12:58 PM  

Bersyukurlah kerana kita maseh ada seorang raja yang berjiwa rakyat dan menggelar dirinya sbg 'ambo'(hamba). Dan bersyukurlah krn negara kita maseh ada seorang ulamak yg sentiasa mendoakan kesejahteraan negara kita dan rakyatnya. Dan ingatlah wahai al-fuqara' sekalian, bahawa doa seorang ulamak itu sentiasa dimakbulkan Allah azza wa jalla.

Anonymous,  November 27, 2011 at 1:06 PM  

Ingatlah akan datang suatu ketika hampirnya Qiamat itu,para alim ulamak dan orang2 yg beriman yg baek2 akan mati lebih awal dan tinggallah para kafir dan orang2 jahil di dunia ini..maka binasalah dan hancurlah dunia ini,waktu itu pintu taubat telah ditutup. Dan rugilah mereka yg sewaktu hidupnya dahulu selalu leka dek tipu daya dunia. :(

Anonymous,  November 27, 2011 at 1:16 PM  

Sebelum kita hina orang lain cuba kita renungkan,
bukankah kita juga sama taraf hina seperti mereka? bukankah dosa pahala masing2 yg tanggung?

Anonymous,  November 27, 2011 at 1:21 PM  

ALLAH "tuan dunia ini" kita hambanya ibarat pekerja..jadi sebagai pekerja kita wajib patuh arahan tuan kita..kita mestilah menjalankan tugas yg diperintah oleh tuan kita. Kalau kita laksanakan tugas kita itu,kita akn dapat gaji dan pangkat oleh tuan kita. Jadi apa yang akan terjadi pada dunia ini jika kita tdk laksanakan tugas tersebut dan apa yg akn terjadi jika kita tdk ikut perintah tuan kita?

Anonymous,  November 27, 2011 at 1:34 PM  

Jika kita manusia ibarat 'pekerja ',jadi patutkah kita sibukkan diri menolong 'tugas' pekerja yg lain sedangkan tugas kita lebih penting dan lebih byk drp mereka. Dan sedangkan 'tugas' kita wajib dilaksanakan .. Kenapa perlu tangguh tugas sendiri yg maseh belum siap? Dan bukankah 'gaji' itu masing2 dapat? Kenapa perlu ingkar kpd 'tuan' kita?

paham2 sendiri daa~

Anonymous,  November 27, 2011 at 1:41 PM  

http://www.blogtokguru.com/menjawab-kekeliruan-umno-terhadap-perjuangan-pas/

Anonymous,  November 27, 2011 at 2:22 PM  

papagomo yg bodoh dan tolol selama ni...papagomo ni bercita2 nak jadi org yg berhati busuk sebab nak bantu setan dan iblis dilaknat ALLAH tu untuk menambahkan lagi aib dan fitnah org, huhu kpd sesape yg nk tempah lubang neraka dgn papagomo ,silakan komen yg pedas byk2 . Teramat dialu-alukan.

Terima Kasih.


FROM,
PAPAGOMO LAKNATULLAH.

Anonymous,  November 27, 2011 at 2:22 PM  

papagomo yg bodoh dan tolol selama ni...papagomo ni bercita2 nak jadi org yg berhati busuk sebab nak bantu setan dan iblis dilaknat ALLAH tu untuk menambahkan lagi aib dan fitnah org, huhu kpd sesape yg nk tempah lubang neraka dgn papagomo ,silakan komen yg pedas byk2 . Teramat dialu-alukan.

Terima Kasih.


FROM,
PAPAGOMO LAKNATULLAH.

Anonymous,  December 1, 2011 at 11:41 AM  

BODOH PUNYA JUAK PR....APA KAITAN PAPAGOMO DLM HAL NIE.....DH DIA TENGKU SUKRI SALAH KENA LA BGTAU....KALAU ADK KAU KENA MAIN,NK BUAT SENYAP JER......PEMIKIRAN BODOH MCM LEMBU...SBB PAPAGOMO AKU TAHU CITER NIE

Anonymous,  December 1, 2011 at 11:44 AM  

sukri nie memang jahat....tlg la tuanku buat sesuatu ko manusia jenis iblis nie.....manusia lagunie kalu xkena hukuman xsedar....jenis palo jahat + berlagak nk jd temenggung klate.....ambo malu

Anonymous,  February 18, 2012 at 9:46 AM  

Simpanlah berapa banyak pekong pun lama-lama busuknya terbau juga. Tak pelik pun, Allah swt itu yang maha kuasa...perkara yang tidak betul sesiapa pun tidak menerimanya.

Anonymous,  June 27, 2012 at 10:16 AM  

Kerenah manusia sekarang percaya apa saja gambar yang ditayangkan. Sekarang ni ada Photoshop CS6 da. Siap boleh buat video editing lagi tu. Macam2 boleh buat. Bengong sungguh la siapa yang nak makan duit rakyat dengan buat dokumen hitam putih tentang aktiviti jahatnya itu. Lagi bengong siapa yang nak buat bertanding jadi PM, buat seks, lepas tu rakam, lepas tu bagi kat media suruh sebar. Dan yang paling bengong ni kita semua. Percaya saja semua tu tanpa usul periksa yang amat terperinci dan adil.

Anonymous,  September 12, 2012 at 12:05 PM  

tu le tipikal orang kelantan.. selalu kutuk orang rasuah le dan jahat bagai..

tapi bila sendiri buat salah, tak nak ngaku,

bila terpijak tahi lembu cepat2 basuh jangan pula nak lempar kat orang lain

Anonymous,  October 12, 2012 at 2:28 PM  

Krisis air kat negori Ah Jib Gor da setel lom?

Anonymous,  October 12, 2012 at 2:36 PM  

teringat tuduhan air kelantan terkotor, paling tinggi kandungan e-coli..last2 rujuk statistik SPAN pahang lagi tinggi, agak2 pahang negeri sape ek, hahahanjing

Anonymous,  December 3, 2012 at 8:28 PM  

ADA LG KA YG CERDIK DLM UMNOOOO???Ini fakta yg heboh rm600 juta..klau pcacai umnooo ada akal baca laa dg nhati yg ikhlas..klau tak memang la kalian geng SETAN yg d kenali..sbb apa mahathir berani gelarkan SETAN???? sbb dia mahatahu betapa JAHANNAM SETAN IBLISnya umnoooo itu...http://kelantan.pas.org.my/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=237:jangan-politikkan-isu-air-di-kelantan&catid=1:terkini&Itemid=53

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP