Nik Aziz Nik Mat Bukan Ulamak Tetapi Pukimak - Anwar Ibrahim

Friday, December 2, 2011





Makin lama makin Gila, makin lama makin bingai dan makin lama jawapnya umat Islam dalam Malaysia ni makin Sesat dek angkara puak puak PAS yang taksub kepada parti sehinggakan Islam dilacurkan atas pentas politik tampa mengira apa sahaja kemungkinan yang berlaku.



Didalam video diatas ini ternyata seorang remaja yang berpendidikan Ugama PAS sudah serong agamanya. Gomo tidak lah handal dalam Islam ini malah jauh lebih baik orang lain untuk mengulasnya namun dengan Kalimah Allah SWT dan Mengucap Dua Kalimah Syahadat Gomo adalah umat Islam.

Ya benar Baik atau buruk apa yang kita lakukan hanya Allah SWT yang akan menentukan dimana kita bila akhirat kelak. Dan Gomo redo dimana sahaja Gomo dicampak kerana bukan kita untuk menentukan Syurga dan Neraka seseorang itu.



Nik Aziz disamakan dengan para Nabi kata remaja PAS didalam video diatas. Jelek dan menjengkelkan Gomo serta rakan yang lain bila melihat video tersebut. Bagaimana seorang pemain catur Politik seperti Nik Ajis itu disamakan dengan Nabi? Dimana persamaan nya?

Gomo nak ingatkan beberapa pekara dalam artikel ini berkenaan Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Nik Aziz bukanlah berkelulusan Ugama apabila beliau tamat belajar di Mesir. Kerana jika berkelulusan Ugama sudah pasti tamat sahaja Nik Aziz belajar maka jawatan yang beliau akan pegang didalam bidang tugasnya adalah Mufti ataupun yang sealiran dengannya dalam bab Ugama Islam.Kerana bukan dari kelayakkan nya dalam Ugama Islam lah Nik Aziz menjawat jawatan sebagai Pegawai KEMAS.

Itu merupakan satu fakta yang cukup jelas menjelaskan dimana Level nya Nik Aziz Nik Mat MB Kelantan ini. Beliau bukanlah Ulamak tetapi sama seperti pemain catur politik yang lain yang merebut kepentingan Kuasa, Harta dan Jawatan dalam pentas politik.

Nik Aziz sama seperti pemimpin parti politik lain sama ada UMNO, PKR ataupun mana mana parti sekalipun namun yang membezakan Nik Aziz ini adalah ilmu DOKTRIN yang ada pada beliau sehingga berjaya menggangkat beliau seperti Nabi yang suci murni lagi bersih.

Ahlol PAS taksub dan percaya pada kepimpinan Nik Aziz ini sehinggakan para penyokong yang taksub sanggup menggantung gambar Nik Aziz dirumah mereka seolah olah memuja Nik Aziz Nik Mat ini.

Gomo rasa setakat sini untuk bercakap mengenai Nik Aziz Nik Mat ini kerana Gomo yang anak Kelantan ini sebenarnya sudah meluat dan benci kepada Nik Aziz yang mana pada Gomo beliau bukanlah Ulamak tetapi Pukimak.

Semoga Rakyat Malaysia terutama umat Islam sedar dalam dunia Politik hari ini kita diheret dalam kancah permainan Ugama demi survival parti politik masing masing. PAS seharusnya tampil dengan berani dalam membela rakyat bukan hanya melacurkan Ugama disetiap sudut demi kuasa politik.

Lagi Video Taksub Nik Aziz Jilat Lendir KLIK DISINI



Psssttt.... UMNO sejak dulu sehingga kini terus memartabatkan Islam

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

62 comments:

Nabil,  December 2, 2011 at 3:10 PM  

Nabi gapo? Dulu masa mula-mula PAS ni nak tarik sokongan orang2 cina Kung Fu Tze pun diorang kata nabi.

Anonymous,  December 2, 2011 at 3:12 PM  

PAS (Parti Amalan Sesat)

Anonymous,  December 2, 2011 at 3:21 PM  

atuk balik2 mastika..dalam mastika tu cerita hantu mengarut pu melambak atuk. atuk kalau nak ilmu pengetahuan dunia pi baca ensiklopedia britanicca baru cucu cicit pandang.. atuk atuk

Anonymous,  December 2, 2011 at 3:26 PM  

..awattt yang gomo pi delete ceghita atuk tu...nak takut buat apa..nanti gomo pun akan lalui umuq macam atuk jugak nooo..gomo takut komen atuk..macam gomo tenguk hantu pulak noo..kena batang idung gomo kot nooooo....

Anonymous,  December 2, 2011 at 3:45 PM  

Pages

Thursday, November 10, 2011
Panas: Ramai Terkejut 'Rosmah' Masih Kekalkan Imej Jambul Tersembul Biar Pun Baru Balik Haji
Ramai yang ternyata terkejut dengan penampilan terbaru Hajjah Rosmah Binti Mansor (foto), isteri kepada Perdana Menteri Malaysia, Hj.Najib Tun Razak, selepas pulang dari mengerjakan ibadah haji di Mekah baru-baru ini. Masing-masing tidak percaya dengan apa yang disaksikan. Ternyata Rosmah masih terus engkar dengan arahan Allah agar wanita Islam "menutup aurat", biar pun dikatakan baru mendapat hidayah apabila melaksanakan tuntutan agama Islam itu. Sepatutnya Rosmah tampil dengan imej yang lebih Islamik dan tidak lagi "terdedah jambul" seperti sediakala. Tambahan pula, beliau baru balik dari Tanah Suci. Namun, apa yang berlaku sebaliknya. Rosmah ternyata tidak mahu tunduk dengan larangan Allah yang dituntut dalam agama Islam. Dengan ini, maka terserlahlah kepada rakyat bahawa apa yang dihebahkan semasa mereka mengerjakan haji itu sememangnya "hanyalah untuk mengaburi mata rakyat" semata-mata. Segalanya mungkin bertujuan untuk meraih sokongan rakyat terutamanya orang Islam bahawa mereka sudah insaf dan kembali ke pangkal jalan. Media ditugaskan membuat provokasi besar-besaran aktiviti haji yang dilakukan oleh kedua-duanya. Sikap keterlalun media ini akhirnya menjerat diri apabila banyak persoalan dan adengan yang memualkan berlaku semasa Najib dan Rosmah di Tanah Suci. Kawalan ketat ala tentera yang dilakukan seolah-olah mereka berada di zon peperangan jelas sekali menunjukkan ketakutan pemimpin terbabit hatta berada di tempat suci umat Islam itu. Dengan penampilan terbaru Rosmah ini juga, maka rakyat berhak membuat kesimpulan bahawa beliau sebenarnya memang tidak mahu berubah dan tetap macam biasa walaupun kini berstatus "Hajjah". Semoga rakyat dapat menilai, apakah ini cara isteri pemimpin Islam yang mahu diagung-agungkan itu agaknya?


Aneh, Rosmah masih kekalkan imej "jambul tersembul" selepas balik haji


Rosmah perlu selalu dengan nasihat alim ulamak dalam kehidupan beliau

[Ramai yang pasti kecewa dengan penampilan terbaru Rosmah ini sebenarnya. Malah, ada juga yang tidak terkejut dan memang sudah menjangka "itulah Rosmah Mansor". Rakyat juga tertanya-tanya, apakah ilmu yang diperolehi oleh beliau semasa di Tanah Suci Mekah, jika perkara sekecil itu pun beliau tidak mahu memanfaatkannya. Bukankah menutup aurat itu adalah WAJIB dalam Islam. Makanya, beliau sepatutnya selalu mendengar tazkirah daripada alim ulamak agar akur dengan tuntutan Islam. Kita juga hairan kenapa Menteri Agama, Jamil Khir Baharom sendiri gagal untuk mentarbiah Rosmah ketika berada di Tanah Suci. Apakah beliau redha dengan semua ini?. Jika itu keadannya, maka umat Islam di seluruh Malaysia perlu bangkit menyedarkan rakyat bahawa sememangnya suami kepada Rosmah telah gagal memberi didikan agama kepada isterinya. Maka apakah layak beliau menjadi pemimpin sebuah negara Islam seperti Malaysia ini. Lakukan perubahan pada PRU13 nanti].

Anonymous,  December 2, 2011 at 3:49 PM  

UALA LUMPUR 30 Nov : KEADILAN mendedahkan penyelewengan terbaru membabitkan keluarga Menteri Pembangunan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Kali ini, parti itu membongkar pembelian kereta mewah jenis Mercedes Benz berharga RM534,622 yang dibeli oleh keluarga Shahrizat pada 2009.

Wang berkenaan diperoleh daripada RM250 juta dana awam yang disalur Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC), milik suami dan anak Ketua Wanita Umno itu.

“Pada 9 Disember 2009, hampir dua tahun yang lepas, keluarga Shahrizat menggunakan wang NFC itu untuk membeli sebuah kereta Mercedes Benz CLS 350 CGI berharga RM534,622,” kata Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli.

“Kos penyelenggaraannya tiap-tiap bulan adalah lebih kurang RM20 ribu, itu maintainance dia saja. Itu kereta mewah yang digunakan keluarganya,” katanya.

Menurutnya lagi, dana sebanyak RM3,363,507 turut disalurkan National Meat Lives Corporation (NMLC) untuk membeli dua bidang tanah di Putrajaya pada satu tarikh pada tahun 2009.

KEADILAN turut mendedahkan 15 cek berjumlah RM455,423 yang dibayar untuk tujuan melancong ke luar negara seperti ke Indonesia dan Thailand.

Cek berkenaan dikeluarkan antara bulan Januari hingga Julai 2010 kepada Impian Global Networks Services (IGNS) yang menawarkan pakej percutian.

“Kalau pegi semak akaun ini, tiap-tiap bulan ada pembayaran yang dibuat kepada ‘Impian Global Network Services’ (IGNS).

“Bila kita siasat, IGNS ini ialah syarikat yang tawarkan pakej percutian, ke Bandung, Kuching, Phuket,” kata Rafizi.

Selain itu, Rafizi turut mendedahkan pembayaran lebih setengah juta ringgit kepada syarikat Meatworks (singapore) Private Limited, milikan suami Shahrizat yang membekalkan daging kepada restoran di negara jiran.

Pendedahan terbaru itu muncul selepas Shahrizat bermatian mempertahankan dirinya daripada dikaitkan dengan skandal berkenaan, pada Perhimpunan Agung Umno hari ini.

“Kalau dia singsing lengan, angkat kain.. kita akan dedah lagi lepas ni,” kata Rafizi.

Dalam pada itu, beliau juga menuntut penjelasan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin yang mempertahankan Shahrizat dengan menyatakan NFC tidak mungkin membuat perdagangan di Singapura.

“Saudara Khairy (Jamaluddin) kata kita temberang sebab kata tak boleh eksport ke Singapura. (Tapi) kenapa pada 21 Julai 2010, NFC memindahkan sejumlah RM588, 585 secara terus ke akaun milik Meatworks (Singapore) Pte Ltd ?

“Sedangkan Meatworks langsung tak ada kena mengena dengan NFC,” katanya.

Anonymous,  December 2, 2011 at 3:54 PM  

eh dlm vid tu si penulis kata UMNO 4 huruf sama dgn Allah...gila apa?

apa sama kan umno dgn Allah plak...ke laut dah org umno ni

Anonymous,  December 2, 2011 at 4:04 PM  

PAS= PArti AJaran Sundal, hanya tahu menyundalkan diri, tidak ada maruah atau harga diri. Hidup hanya menyundalkan diri, demi temolok, tamk haloba, hasad dengki, busok hati, dan kote sendiri. Inilah kerja Pak Lebai2 dan Ustaz2 PAS yg suka kepada benda2 harami dan najis, Isteri kawan dan teman pun bole di sapu. Rasuah, zina, liwat semuanya halal pada sekor2 ini. Sedar, insaf dan bertaubatlah ahlul2, lihat Kelantan apakah menjadi sermabi kota Mekkah? Kelantan selama 20tahun di bawah Wali Terompah jamban, mendapt meusibah. Negeri yg paling miskin dan mundur. Air bersih untuk rakyat tak dijaga dan dibela, tetapi ayer2 kote pemimpin2 PAS, atok gay tertua, di bela mati matian. Inilah hebatnya PAS memang haramjadah. Kelantan sekarang sudah menjadi Darul AIDS, semua berkat tarbiyah, doa mustajab Wali Terompah jamban, keran pesakit2 AIDS yg terbanyak berada di Kelantan.

Anonymous,  December 2, 2011 at 4:05 PM  

Budak tu mesti pengikut Abuya, sebab abuya dah tak ada dia ganti n.ajis dengan abuya dia.

kebanyakan penyokong pas ada dari jenis penyokong abuya.

Anonymous,  December 2, 2011 at 4:12 PM  

Jangan terlalu menghina ahli ilmu, wahai gomo.
Nasihat saya ialah kita jgn menghina sesiapa saja yang mempunyai "hafalan quran dalam kepala". maksudnya mereka yang banyak hafal quran.

Ulama itu pewaris nabi.Kerjanya macam nabi iaitu berdakwah dan menympaikan Islam malah kita disuruh meniru ciri-ciri Nabi dngan menggikut sunnah.

Oleh itu siapa jangan sesekali menghina orang alim..
Aku tak nak cakap lebih2 tapi sama2 kita muhasabah diri kita setakat mana Islamnya kita?

Anonymous,  December 2, 2011 at 4:16 PM  

..aikkk gomo dah delete lagi komen atuk..takpa la gomo..atuk tak maghahh kat gomo..kira gomo baca..kira oklah gomo..balik tentang entry kali ni..bila kita meninggal..tak ditanya tentang harta kita..ada wang berjuta ka..buat bangunan besaqka..buat pembangunanka..yang ditanya adalah amalan diri kita..ibadat kita..zaman muda kita..bagi atuk nik aziz 100% bab amalan dia..bab agama dia..pemimpin umno..zaman muda..tok sah tanyala gomo..cara gomo maki hamun ni..rasanya najib pun tak mengaku pengikut dia gomo..tak taula pulak kot-kot gomo ada hati nak tanding ketua pemuda nanti...berpada-padalah gomo...jangan lebih kuah dari isi..nampaq janggai...apatah lagi terhadap nik aziz..tak taula kot-kot ada pemimpin umno lebih alim dari nik aziz...gomo bagi tau satt..atuk nak tau la jugak nooo...

Anonymous,  December 2, 2011 at 4:19 PM  

Bekas pegawai kemas rupanya pok nik ni Jamali Syadat pun dulu pegawai kemas jugak... ulamak konon peh!

Anonymous,  December 2, 2011 at 4:22 PM  

Pok N.ajis bukan nabi tapi bina(we) muahahahaha

Anonymous,  December 2, 2011 at 4:25 PM  

..pegawai kemaska..petanika..toghehhh getahka..kalau dia waraq dan alim..dia tetap ulama kita..kalau sijil berjela dalam bidang agama..masters atau phd..cara hidup tak macam islam yang alim dan waraq..tu bukan ulama..atuk nak pesan kat hangpa nooo..tuuu punnn kalau hangpa nak dengaq..ikut suka hangpa la noo..

Anonymous,  December 2, 2011 at 4:35 PM  

cerita fitnah DS Rosmah Kak Jat diatas salah satu teknik mempengaruhi minda rakyat cara mudah.. mirip soalan quiz di sokabar atau majalah cari benda yg tersembunyi dlm gambar yg tarafnya tak perlukan kelulusan tinggi cukup sekadar kreatif.
isu isteri PM dibuat utk menutup isu menunaikan haji, isu Kak Jat beli merc........ haha ni dah macam org pompuan mengumpat la pulak org beli merc pun dengki ke? Gaji menteri takkan pakai Inspira je kot.

Anonymous,  December 2, 2011 at 4:43 PM  

terlalu ramai, ulamak dan ustaz pas yang telah keluar dari parti songsang ini setelah mengetahui kisah nik aziz dan hj.hadi, puak syiah dan kawarij yang telah bersatu dalam pas..ya Allah selamat kan ahli sunnah waljamaah dalam pas...semuga mereka tidak terikut puak2 laknatullah ni...insyallah jika di izin kan Allah SWT, hamba akan senaraikan ulamak dan ustaz yang telah keluar dari parrti sesat ni..

Anonymous,  December 2, 2011 at 4:45 PM  

nak minta penyokong dan talibarut pas pegi tanya dengan nik ajis, apakah definisi puak khawarij?

kalau tak salah mati dalam keadaan khawarij ini adalah seburuk-buruk kematian dan mati dibunuh oleh khawarij adalah sebaik-baik kematian.

pok nik ni kan ulamak besar pas, jadi tolong terangkan ape definisi khawarij? jawab pok nik, jawab?

aku berani gerenti dia takkan jawab, sebab dia takut hilang undi.

suruh pok nik jawab apakah ciri ciri puak khawarij?

mesti dia tak berani jawab punya.

Anonymous,  December 2, 2011 at 4:56 PM  

PEGAWAI KEMAS? Tersengih sorg2 gua.. Diapun manusia biasa jugak cuma pandai guna platform politik dan kebolehan berhujah utk dpt pengaruh. Soal warak tu subjektif bergantung pada pernilaian seseorang tp kita perlulah terpengaruh sgt. Diluar sana ramai imam2, tok siak, bilal, ustaz yg mengabdikan diri dimasjid2, surau, madrasah berjuang dgn ikhlas tanpa mengharapkan belas dan mengejar kepentingan duniawi atau kuasa politik!

Anonymous,  December 2, 2011 at 5:10 PM  

ATUKKKK.. BOLEH JAWAB HUJAH ANON 4.56 PM TAK?

Anonymous,  December 2, 2011 at 5:12 PM  

atuk tu mesti pegi cari mustika nak jawab anon 4:56

Anonymous,  December 2, 2011 at 5:29 PM  

sendiri yg tabalkan org tu sebagai ulamak..sendiri le kena junjung ke hulu ke hilir.

papagomo mamak perasan melayu,  December 2, 2011 at 5:45 PM  

papagomo ko kata nik aziz ade kepentingan politik ?? kah kah

tengok lah kesederhanaan hidup tok guru bandingkan rumah die dengan segala beg tangan rosmah

...........................

papagomo ko kata nik aziz ade kepentingan politik ?? kah kah

tengok lah kesederhanaan hidup tok guru bandingkan rumah die dengan segala beg tangan rosmah

...........................


papagomo ko kata nik aziz ade kepentingan politik ?? kah kah

tengok lah kesederhanaan hidup tok guru bandingkan rumah die dengan segala beg tangan rosmah

...........................

papagomo ko kata nik aziz ade kepentingan politik ?? kah kah

tengok lah kesederhanaan hidup tok guru bandingkan rumah die dengan segala beg tangan rosmah

...........................

papagomo ko kata nik aziz ade kepentingan politik ?? kah kah

tengok lah kesederhanaan hidup tok guru bandingkan rumah die dengan segala beg tangan rosmah

...........................

papagomo ko kata nik aziz ade kepentingan politik ?? kah kah

tengok lah kesederhanaan hidup tok guru bandingkan rumah die dengan segala beg tangan rosmah

...........................

Anonymous,  December 2, 2011 at 5:55 PM  

umporno ni memang parti bebal tahap gabang, dia yg sesat tuduh org sesat. umporno parti bangsat, papagomo pakar penyebar fitnah

Anonymous,  December 2, 2011 at 6:18 PM  

Ini lah dia mentality (atau kewarasan) puteri amog, bila Shahrizat Ketua Puteri KENTUT kat atas pentas semua delegate puteri jerit dan tepuk kuat-kuat seolah olah puteri-puteti ni menSUCI kan salahlaku pengurusan NFC termasuk lah isteri papagomo.. Puteri- puteri tu sedar atau tah tahu rasionalnya situasi isu NFC tu. Kalau ketua Puteri tu betul bermakna Ketua Audit Negara tu bohong lah tu gomo.

Anonymous,  December 2, 2011 at 6:24 PM  

Bau dan bunyi kentut mamak Memang sedap sebab tu puteri umno jerit dan tepuk kuat sangat. Kentut isteri papagomo macam mana pulak ?

Anonymous,  December 2, 2011 at 6:25 PM  

cuba tanya sapa yg nak berkawan dgn syaitan yg kena rejam? n.ajis seorang ja yg kata bole n disuruh semua pengikut ajaran pas berkawan dgn syaitan.tu pun nak ikut juga ka.bodo macam teloq n.ajis

Anonymous,  December 2, 2011 at 6:32 PM  

Ketua audit negara kata kalau dewan sudah dipenohi dengan betina betina lembu yang sudah dicucuk hidung, apa benda pun letak atas pentas mereka akan jerit dan tepok.

kingnek December 2, 2011 at 6:42 PM  

itulah barakah nya menyokong PAS, orang Islam lain sudah kehilangan Nabi SAW yang tersayang, dan ditinggalkan suluh, iaitu Quran dan Sunnah sebagai pegangan. tapi puak PAS menerima shafaat yang lebih, ada seorang nabi yang menghalalkan apa saja untuk tujuan politik termasuk membina dewa buddha secara besar-besaran dan menyokong seorang agen yahudi dan peliwat. Tapi aku amat kagum dengan Nik Aziz, air Kelantan tak payah bancuh serbuk kopi dan teh, sudah sedia ada melalui saluran paip, IT'S A MIRACLE!!!

Anonymous,  December 2, 2011 at 6:45 PM  

HAI PENCACAI SEKELIAN..... CUAK KERR? sayang betul nampak kat Nabi PAS N.Ajis dan Tuan Haji Photoshop Nuar Berahi korang HAHAHA

Anonymous,  December 2, 2011 at 7:00 PM  

Keh3x
ketua audit negara bohong Shahrizat benar
tepukan gemuroh dari puteri puteri amnog......

Anonymous,  December 2, 2011 at 7:09 PM  

Kualiti air kat melaka lagi teruk lah gomo.

Anonymous,  December 2, 2011 at 7:09 PM  

apsal komen aku dlm blog milo basi tuh tak penah kua yerk.... anyway ade aku kesah... cak cak cak

Anonymous,  December 2, 2011 at 7:33 PM  

cer tonggeng ckit... misti si milo lps post kau

Anonymous,  December 2, 2011 at 7:48 PM  

Iman seseorang itu umpama air laut. ada pasang dan ada surutnya. iman seseorang itu bkanya simpanan tetap yang kekal selama2nya.ianya perlu dijaga.semakin tinggi iman seseorang itu,semakin besar dugaan yang Allah berikan. memang Nik Aziz seorang ulamak.tapi jangan lupa dia juga manusia biasa.

Anonymous,  December 2, 2011 at 7:57 PM  

1.wakil umno dari pahang tu ketinggalan bas kot!!tak gheti-gheti!puak gomo kata!nfc tak dak masalah!sharijat tak salah!tak baca blogg papagomo kot!!
2.siannn nenguk muka merah padam sharizat diserang wakil dari pahang mengenai kes nfc!terimakasih berita astro sat-sat!!
3.kih!kih!kih!unsur pkr dah serap dalam umno kot nooo!!depa percaya puak pkr dari sharizat!!

Anonymous,  December 2, 2011 at 8:00 PM  

Surah Al Ahzab ayat 40:

" Muhammad itu sekali-kali bukanlah bapa dari seorang laki-laki di antara kamu, tetapi dia adalah Rasulullah dan penutup nabi-nabi. Dan adalah Allah Maha Mengetahui segala sesuatu."

Khutbah terakhir Rasulullah S.A.W

"Wahai manusia, tidak ada nabi atau rasul yang akan datang sesudahku dan tidak ada agama baru yang akan lahir. Kerana itu, wahai manusia, berfikirlah dengan baik dan fahamilah kata-kata yang kusampaikan kepadamu. Aku tinggalkan dua perkara: Al Quran dan Sunnah, contoh-contoh dariku; dan jika kamu ikuti keduanya kamu tidak akan pernah tersesat"

Anonymous,  December 2, 2011 at 8:09 PM  

Wah ini dah kes macam kat India kata Ghulam Mirza Muhamad tu nabi.

Anonymous,  December 2, 2011 at 9:05 PM  

Tok guru mcm nabi?!!!!

apa yg tok guru dah buat sampai dianggap sama mcm nabi???...

Oh ye... memang dah banyak yg tok guru buat demi islam:

1. Allah mencarut
2. Ayat quran ayat mencarut dan ayat politik
3. Allah boleh digunakan oleh puak kafir
4. Boleh berkawan dgn syaitan sedangkan Allah dan Para Nabi berpesan jauhi syaitan
5. Setuju mengugurkan hudud dan negara islam demi rakan kafir harbi
6. Nabi Muhammag saw dihina sama seperti budak kampung
7. Menghina al quran dgn bersetuju ikut kehendak rakan kafir melarang bacaan ayat suci al quran guna pembesar suara
8. Menghalalkan perbuatan puak2 kafir dgn menhina ayat alquran, dibaca dan diterjemah tunggang langgang demi politik
9. Bermegah dgn pembinaan patung2 budha maha besar kononnya diserambi mekah tp satu masjid pun x terbina
10. Allah itu samsing
11. Suka mendoakan keburukan sesama islam, sedangkan Nabi x pernah mendoakan keburukan walaupun kpd org2 kafir
12. Menghina Nabi Muhammad saw dgn menolak sambutan maulidur rasul
13. Satu2nya tok guru yg mampu mengkafirkan org islam lain dlm zaman ini
14. Tok guru yg suka memaki hamun
15. Tok guru yg menolak persaudaraan sesama islam
16. Tok guru yg membiarkan malah menghalalkan tempat suci masjid dijadikan gelanggang politik utk memecahkan belahkan umat islam, tempat memaki hamun
17. Tok guru yg menghalalkan masjid dihina, dijadikan tempat bersenamjoget oleh puak2 kafir
18. Tok guru yg bila berdepan dgn sahabat kafir mereka nak sebut islam pun takut tp kalau dibelakang bertempek seolah2 mereka lah org islam sejati habis org islam lain dikafirkan
19. Tok guru yg tak mampu nak menegakan undang2 islam didlm negeri2 PR malah hanya jadi pak angguk kpd puak2 kafir dan akan tunduk bila2 masa kalau diberi amaran oleh puak kafir bila sebut tentang islam

Fuhh... memang banyak jasa tok guru ni utk mengaibkan islam..

kalau nak diceritakan satu persatu terlalu banyak tok guru ni dah buat yg telah mencemarkan islam

MACAM MANA PULAK SAMA DENGAN NABI??????...
NABI TAK BUAT ITU SEMUA......

Kalau zaman Nabi tak tau laa nasib tok guru ni jadi apa

Maruah islam jadi rosak dan hancur oleh puak2 pak lebai ni seolah2 islam ni hak mereka saja..
apa yg mereka buat dijanjikan pahala dan syurga dlm Pas walaupun bersekongkol dgn puak2 kafir yg terang2 anti islam tp kalau org lain buat berdosa dan neraka

Pas memang semakin songsang

Anonymous,  December 2, 2011 at 9:20 PM  

Ustad budak tu cakap merapu. ada ke nama Allah dan Muhammad pun nak dijadikan isu.

ilmu x seberapa tapi berlagak pandai. inilah ustad pengikut hawa nafsu.

Nik Aziz pandai berpolitik, daripada Kemas dia cpt2 masuk Pas terus dinaikkan pangkat jadi ustad, lama2 jadi mursyidul, kemudian jadi tok guru, lepas tu jadi PEMEGANG KUNCI SYURGA, LA NI PULAK DA JADI NABI.. HUHUHU

HEBAT SUNGGUH. Bob Lokman boleh ikut cara dia naikkkk.. X mustahil satu hari nanti ada cucu cicit Pas yg mengangkat Bob Lokman sbg Nabi.

Hahahahaha

mdsaf_kyo December 2, 2011 at 10:16 PM  

Posting ni dan komen2 kt sini semua lawak... hahahahha

Laporan fidlot mana nk percaya???

Anonymous,  December 2, 2011 at 10:53 PM  

tgu apa lagi..... marilah beramai2 kita tukar syahadah mengucap.....

ada sesape berani?

Anonymous,  December 2, 2011 at 11:16 PM  

yaaa... mari kita bertumbuk sama2...
yang penting puas..
ayoh...

melayu bodoh
melayu bahlul
melayu pemalas

Anonymous,  December 2, 2011 at 11:44 PM  

Sentap ker?

Anonymous,  December 3, 2011 at 3:17 AM  

Org yg belajar bidang agama tak sesuai ckp pasal politik..nak mengajar agama dan berdakwah, ok. Dah tau masuk dlm longkang bdn mesti jd kotor..takkan nak salahkan longkang pulak. Hahaha..kelakar tgk lebai2 pas cuba tonjolkan diri sbg bersih bila join politik.

Anonymous,  December 3, 2011 at 4:52 AM  

Kak jat pakai merc heboh...ustz jijan pakai camry?

Anonymous,  December 3, 2011 at 12:53 PM  

budak yg baru nak hidup ilmu pun x tau sampai mana beri pangkat pd TGNA....

ramai betul oztaz2 pasang siap dlm Pas ni.. kalau x dibendung semakin rosak islam/akidah dibuatnya

kepada alim ulamak Pas yg masih memperjuangkan islam kerana Allah tolong2 lah tegur pd oztaz2 pasang siap ni terutama TGNA sbb dah terlampau merapu mereka2 ni tapi kalau islam utk politik teruskan lah kita sama2 lah tunggu bala dari Allah.

Ustaz Akhil Baliq,  December 3, 2011 at 3:13 PM  

Budak ubun-ubun lembik macam ni diangkat jadi penceramah agama satu penghinaan pada Islam. Tengok apa yang dia cakap dalam video tu dia sendiri pun tak faham apa yang dia kata. Terlampau seronok sebab PAS bagi peluang naik rostrum bagi ceramah. Budak ni patut beristifar mengucap banyak-banyak minta ampun pada Allah sebab apa yang dia kata tu dah pasongkan aqidah dia sendiri dan sekurang-kurangnya boleh menyesatkan kawan-kawan yang sebaya dia atau orang-orang kampung yang jahil agama.

Anonymous,  December 4, 2011 at 12:38 PM  

Ada org kata Papa Gomo menulis ketika dipengaruhi alkohol. Kalau bukan kerana alkohol, mgkin papa gomo masih ingat tuhan. Papagomo akan digunakan selagi UMNO ada kuasa, lepas ni (PRU13) sapa nak bayaq.

Anonymous,  December 4, 2011 at 12:41 PM  

Rasanya Nik Aziz tak pernah minum arak berbanding penulis, pun Nik Aziz digelar mcm2, tapi yg pernah minum arak dan berzina gamaknya apa pulak kita nak lebelkan beliau, adakah anjing kurap atau babi balau. Jgn cepat terasa ekk..

Anonymous,  December 4, 2011 at 9:18 PM  

N.Ajis bukan taraf nabi je oi...dia sendiri letak dia sama taraf dgn tuhan.

Katanya: Tuhan mencarut, jadi tak apa dia mencarut.

Katanya: Undi pas masuk syurga, undi umno masuk neraka.

Katanya: Menatey..

abdullah December 4, 2011 at 11:18 PM  

papa gomo
lu mamak ka
keling ka

Anonymous,  December 5, 2011 at 1:35 AM  

BOdoh belaka,cakap macam orANG TAK DE OTAK...

Anonymous,  December 6, 2011 at 11:47 PM  

br td aku mndpt berita bhw ada kematian di kg..selang 2 buah rumah..ada makcik sekg ni kawen dgn "org kelate"..dn biasa bila ade kematian dn ziarah..tp tk dikunjungi oleh pak cik kelate ni,,,dgn alasan,,nauzibillah!!!dia kat..buat pa nak pegi..tu semua org umno..mandi jenazah dn sembahyang jenazah...org barisan tak sah..mcm mana tu...berita ni trjadi di endau..org2 endau...ni laa prkara yg dibwa Nik Ajis yg dh berapa lama..mengkafirkan UMNO...semayang 2 imam..nikah 2 imam..mknn sembilihan UMNO..haram dimakan......nauzubillahiminzalik...ramainyaaa org kelate sesat,,,,tp bob lokman ckp org johor yg ramai sesat!!!!!!....aku pun budak kelate...malu dgn pakcik dn Pukimak mcm Nik Ajis ni....

Anonymous,  December 7, 2011 at 9:01 PM  

UNTUK TATAPAN ANON. THURSDAY. NOV.2011. PASAL ISU ROSMAH TAK BERTUDUNG SELEPAS BALIK HAJI.
Buat sahabat diatas, aku malas nak ulas panjang2 kerana memang dasar jenis / keturunan/ hang ni suka tengok kelemahan orang lain dan suka memperbesar2kan supaya dapat perhatian. Ni aku nak tanya sikit. ADAKAH BESAR KESALAHANNYA ROSMAH TAK BERTUDUNG DENGAN DOSA ANWAR IBRAHIM-KES ADUN PAS BERZINA DENGAN BINI ORANG-KES MAT SABU DENGAN NORMAH BILIK 211- KENAPA HANG TAK KOMEN DALAM BLOQ NI.....OOOO PASAL DEPA SEMUA TU AHLI SURGA.....MAKSUM.....FITNAH....DEPA TU MALAIKAT.....?

Anonymous,  December 8, 2011 at 3:13 PM  

puak2 umnogok bin bahalol ni sudah sampai masa nya untuk di kuburkan..makin lama makin bnyk fitnah,makin bnyk cerita2 dongeng dari umngok ni..marilah kita tumbangkan rejim yg bnyk tipu muslihat ini,.... aku tak sabar nak tunggu si puak2 Umngok ni meroyan bila parti Umngok ni jadi pembangkang..baru mereka tau langit ni tinggi atau rendah..hehe

Anonymous,  December 8, 2011 at 8:22 PM  

hidup BN/umno...

hancur PR... perosak rakyat...

aku pun x sabar2 nak tunggu PRU 13 ni... akan kami buktikan...

hidup BN/umno....

Anonymous,  December 8, 2011 at 11:21 PM  

aku tak faham dengan parti-parti politik kat malaysia ni, kemana arah tujuan mereka sebenarnya?... fitnah sana fitnah sini,... sudahnya apa pun tak jalan, buang masa pada soal jawab yang tak ada kena mengena dengan kehidupan rakyat... kepada parti yang membela nasib dan mengutamakan rakyat, di ucapkan terima kasih... kepada parti yang suka menfitnah yang tak tentu faktanya tu sudah-sudah lah,fikir masalah rakyat pula, apa yang rakyat mahukan dari anda.semakin lama menfitnah, semakin ramai yang menbenci dan dapat dosa...

apa apa pun, aku bangga dilahirkan di MALAYSIA...

Anonymous,  December 15, 2011 at 9:27 PM  

Assalamua'laikum....

1. Semua yang komen dalam ni semua berdosa termasuk aku, diperbodohkan oleh alat komunikasi yahudi keatas umat islam seluruh dunia....terpalit banyak dosa pada umat Rasullallah zaman sekarang, inilah umat Muhammad yang paling teruk dalam sejarah Islam...Nauzubillah...Apabila Islam dipermainkan oleh orang sendiri, apabila melayu dipermainkan oleh melayu sendiri, maka agama dan bangsa kita dalam dugaan Allah dan terutama apabila ISLAM mula dipermainkan oleh pihak yang jahil(tidak paham agama secara menyeluruh)maka kita semua tergolong dalam golongan orang yang dalam menempah bahaya..tiada lagi budi bahasa budaya kita disini(yang hanya maki hamun yang bakal dibakar dan dikunci oleh api neraka)....Nauzubillah....bacalah semua semula kisah nabi2 kita dari Adam hingga Muhammad SAW.....

2. Nik aziz,Najib,Anwar,Rosmah,khalid la dan ramai lagi kena kata kat sini...sampai ada yang sanggup kata seperti "haram jadah""mencarut ke atas seorang ibu"...Nauzubillah.....Dosa yang paling besar akan ditanggung disini adalah penulis blog ni...banyak keburukan dia telah buat sehingga menyebabkan orang lain membuat dosa mengata dan mengumpat......itu belum dikaji lagi sahih dan sumber video ni...apa nama ustaz ni? dimana dia sekarang kalau anda semua tahu? kenapa pendek ja video ni? sebab kalau nak dengar ceramah atau kuliah agama dengarlah dari awal sampai habis WAHAI SEMUA SAUDARA SEISLAMKU.....apa nik aziz komen pasal video ni?...cari semua persoalan ini, sekiranya ada kebenaran terimalah kebenaran itu...jangan hanya bercakap maki hamun agama dan bangsa sendiri yang hanya membodohkan agama kita dimata agama lain....JANGAN BABITKAN PERKARA LAIN, AKU HANYA BERCAKAP BERDASARKAN VIDEO, BLOG DAN KOMEN2 MAKI HAMUN YANG BODOH BAGI UMAT ISLAM....... ~Maafkan saudara seislamku sekiranya kata2ku amat keras tapi tidaklah sekeras batu~.....
3. Blog ni banyak menyebabkan umat Islam rosak akidah, " Ya...Allah kami bermohon kepadaMu agar beri kami petunjuk kebenaran atas segala kemusykilan dihati kami akibat hasutan syaitan, lindungilah kami semua ya Allah, Ampunilah dosa kami semua agar kami insaf dengan segala ujian dan fitnah dari syaitan yang ingin menyesatkan kami, Ya Allah tunjukkanlah kebesaranMu keatas penyebar2 fitnah agar mereka insaf yang boleh mendatangkan keburukan keatas kami semua umat2 Muhammad SAW...Kabulkanlah doa dan permintaan kami ini Ya Allah...Amin Ya Rabbala'alamin"...Al-Asyr & Al-Fatihah....

dani muslim acc,  February 9, 2012 at 10:20 PM  

penulisan pemilik blog ni yg namanya papa gomo ni menunjukkan beliau amat rendah moralnya..hentikan la dok kutuk org sana sini..ingat ko ni bagus sngt ker..ada jugak manusia ko ni ya..tutup la blog ni drp ko menambah dosa ko tu pun kalo ko muslim..nasihat drp sedara sesama islam

REFF ISMAIL April 21, 2012 at 12:58 PM  

rendah moral beserta rendah akhlak. taksub tanpa mampu berfikir. bukan hanya anda, tapi kita semua perlu berfikir secara wajar. sudah diberi akal, pilihlah jalan yang benar2 selamat di dunia dan akhirat. jangan jadi lalang, meliang liuk mengikut arah angin shj. jangan jadi manusia yang meliang liuk pabila disogok wang ringgit hingga menggadai agama(mungkin juga kerana cetek agama akhirnya jadi lalang2)

Farhan Ishak February 9, 2013 at 10:41 PM  

Bygkan kalau anda mati sbelum meminta maaf pd siapa2 yg anda hina fitnah caci dan maki...nauzubillah..

Anonymous,  March 9, 2013 at 7:00 AM  

Kebodohan x de ilmu terserlah laa nko ni gomo!!!!klu dy bukan ulama' dan puki mak,kate nko...knp dy diiktiraf sebagai 50 ulamak terbaik seluruh dunia....aq klako laa org cam ko ni...xleh terime dy sbg ulama'...da memang dy layak.fikir2laa akh.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP