Wahai Juak Juak PAS, Mari Sini Baca Emel Kiriman PANAS

Tuesday, February 1, 2011



orang tua pun tak ambil cuti sakit macam maarof suami normala KFC.

Di negeri Cina kini, jumlah umat Islam sudah menjangkau 130 juta orang.Ada
beberapa masjid di beberapa daerah di sana sentiasa penuh pada setiap solat
5 waktu. Penuh nya saperti solat Jumaat dan belum pernah berlaku di negara
kita Malaysia.



Syiar Islam sangat terserlah. Perkembangannya sangat membanggakan, menakjub dan mengkagumkan. Di sana tidak ada Parti Politik Islam yang berjuang untuk merampas kuasa agar selepas itu boleh menegakkan Islam.

Pemerintah Cina tidak pro Islam.Namun Islam tetap membangun dengan teratur dan pesat. Siapa pejuang Islam di sana? Mereka adalah pendakwah yang berkerja keras dan ikhlas kerana Allah.



Pendakwah dan pejuang Islam di sana bekerja keras, bersatu hati, dan bersatu jiwa.Tidak di selitkan dengan kepentingan diri, politik dan habuan dunia.Hasilnya 130 juta umat Islam dan ianya masih kian berkembang.



Berbeza di negara kita, pejuang pejuang Islam hanya gemar bertelagah sesama sendiri dan banyak buat bising dari bekerja.Bisingnya macam lah tong
kosong.Masing masing pihak mengaku cara perjuangan mereka sahaja yang
betul. Hasilnya mendukacitakan.



Apa yang berlaku di negeri Cina membuktikan kepada kita bahawa kaedah perjuangan yang utama dalam Islam ialah melalui dakwah.Saluran politik adalah sebahagian dari pecahan perjuangan melalui dakwah (tetapi bukan cara politik taghut ideologi barat tu....saperti yang di amal oleh pejuang
pejuang Islam di negara kita, tetapi yang dimaksudkan ialah politik Islam -
Politik Dakwah).



Dalam perjuangan melalui dakwah, kerja apa sahaja dan sesiapa sahaja di kira berjuang sekira apa yang dia kerjakan ialah kerana Allah Taala.



Seorang doktor kalau dia berusaha dan berkerja dengan niat mahu menjaga kesihatan umat am nya dan umat Islam khas nya maka dia dikira berjuang untuk Allah. Bahkan seorang nelayan yang menangkap ikan di laut dan petani yang menanam padi untuk beri makan kepada umat adalah pejuang Islam.



Buruh, guru, pensyarah,jurutera, saintis,ahli ekonomi,para hafiz , ustaz, ustazah, ahli politik, pemimpin, pengikut, semua adalah pejuang.(Dengan syarat niat dan perjalanan kerja tidak tersasar dari kehendak Islam). Bahkan kata Nabi melawan hawa nafsu di dalam diri sendiri adalah perjuangan. Inilah sebenarnya rahsia kejayaan umat Islam di Cina.



Maka amat tersasar sekali jika ada pihak mengatakan bahawa sesiapa yang
tidak ikut mereka berjuang menegakkan Islam cara mereka, ia itu melalui politik ala ideologi demokrasi pilihanraya taghut itu adalah orang yang tidak berjuang.



Sudah terbukti saperti yang saya ceritakan di atas.Islam berkembang tanpa memperolehi kuasa pemerintahan pun di sana. Dan akan terus berkembang, dan pengembangan nya boleh jadi saperti bah yang tidak dapat di bendung. Tidak mustahil satu hari nanti Islam dengan sendirinya dapat menguasai negeri Cina. melalui kerja dakwah yang tidak menyakitkan hati pemerintah yang ada sekarang.



Dalam Islam kerja utama adalah perjuangan menegakkan kebenaran bukan perjuangan untuk mendapat kuasa.Kalau mereka ini tunggu dapat kuasa baru nak tegakkan kebenaran.



Agaknya kalau 1000 tahun masih tidak dapat kuasa maka selagi itu lah mereka tangguh untuk menegakkan kebenaran.



Lagi pun belum tentu apabila dah dapat kuasa boleh berjaya menegakkan
kebenaran.Tetapi menegakkan kebenaran boleh berjaya tanpa dapat kuasa.Ingat, Allah ukur dan terima kejayaan perjuangan berdasarkan kemampuan dan keadaan masing masing.Walaupun perjuangan seseorang itu hanya mampu menegakkan satu hukum Allah.



Wallahu 'alam.



Emel Kiriman amri el wahab




Psssttt.... Depa duk pegang Kelantan satu apa pun pembangunan untuk Islam tidak di lakukan!!! Khak Ptuih!!!

Read more...

Hari Wilayah Hadiah Dari Kerajaan BN Untuk Warga Kota

Kerajaan BN Kejam, Kerajaan BN tak prihatin pada Rakyat. Macam macam yang mereka puak pakatan Haram ini kata pada BN. Amboi amboi amboi.....



Hari ni merupakan hari Wilayah Persekutuan dan Gomo nak sampaikan kepada semua Hadiah dari Kerajaan BN buat rakyat di Wilayah Persekutuan!



Khas untuk rakyat Malaysia khususnya warga Wilayah Persekutuan ini, ada hadiah yang disediakan untuk anda. Berikut dinyatakan secara spesifik 'habuan' yang bakal diterima sekiranya pengunjung berkunjung di tiga Wilayah Persekutuan.

Kuala Lumpur



* Diskaun sebanyak 50 peratus ke atas kadar sewa bagi penggunaan kemudahan-kemudahan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) seperti gelanggang sukan, dewan serbaguna, pusat komuniti sepanjang bulan Februari.

* Keahlian percuma Perpustakaan Kuala Lumpur bagi pendaftaran yang dibuat sepanjang bulan Februari 2011.

* Diskaun sebanyak 50 peratus untuk bayaran masuk ke KL Bird Park, Taman Tasik Perdana pada 1 Februari 2011 sahaja.



* Tambang percuma bagi warganegara Malaysia dan diskaun 50 peratus ke atas warganegara asing bagi menaiki bas KL Hop On Hop Off pada 1 Februari 2011 sahaja.

* Menara Kuala Lumpur pada 1 Februari 2011 sahaja. Bayaran masuk untuk warganegara Malaysia (kanak-kanak dan dewasa) ke dek pemerhati sahaja RM10 seorang. Warganegara asing/pelancong dikenakan RM31 seorang untuk dewasa dan kanak-kanak RM23 seorang bagi pakej kombo (auditorium/kampung budaya dan dek pemerhati).



* Konsert-konsert yang dianjurkan oleh DBKL di Panggung Anniversari, Taman Tasik Perdana bermula 1 Februari dibuka secara percuma kepada orang ramai.

Putrajaya



* Bayaran masuk secara percuma bagi pelawat-pelawat ke taman-taman awam Putrajaya pada 1 Februari 2011. Walau bagaimanapun, kelonggaran itu tidak termasuk bayaran sewaan untuk kemudahan lain seperti penggunaan trem, sewaan ruang, gelanggang permainan atau sukan, kayak, basikal, wall climbing dan sebagainya.



* Diskaun sebanyak 30 peratus kepada pemegang myKad warga Wilayah Persekutuan yang bermula dari 29 Januari 2011 sehingga 1 Februari 2011 untuk perkhidmatan Cruise Tasik Putrajaya. Untuk maklumat lanjut hubungi 03-8888 5539.



* Lawatan berpandu ke tempat-tempat menarik di sekitar Putrajaya dengan menaiki bas Nadi Putra secara percuma bermula dari Centre Dataran Putra pada 1 Februari 2011. Untuk maklumat lanjut hubungi 03-8887 7584.

Labuan



* Pendaftaran keahlian percuma di Perpustakaan Awam Labuan bermula 1 Februari sehingga 28 Februari 2011.

* Bayaran secara percuma kepada beberapa kemudahan di Labuan seperti di bawah bermula dari 20 Februari 2011 hingga 28 Februari 2011:

Kemudahan gelanggang futsal dan boling padang.

Kemudahan penggunaan dewan serbaguna Perbadanan Labuan.

Auditorium Mini Anjung Budaya

Peralatan aktiviti berkayak -


Juak Pakatan taknak Komen apa apa ke??? Apa pulak sumbangan mereka pada Rakyat dan warga Wilayah???

Read more...

PANAS - Anwar Ibrahim!!! Siapa Wanita Ini???

Siapakah Wanita ini?? Siapakah beliau??

Anwar Ibrahim Sila Jawap!!! Azmin Ali Sila jelaskan! Wan Azizah Kenapa membisu?

Akan di Bongkarkn kelak satu persatu........

Pohon Rakan Rakan Semua Menyebarkan Gambar Ini
Anwar Al Juburi Harus Bertaubat

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP