Mari Lihat Kebodohan MB Selangor Khalid Gagap

Sunday, May 22, 2011






FELDA? HULU SELANGOR?

Ni lah dia Menteri Besar Selangor yang di pilih oleh kepimpinan Pakatan Rakyat Haram. Bagaimana hal yang sekecil macam tu pun boleh salah? MB Selangor bukannya ketua kampung pun. Takkan benda macam ni boleh tak tahu?

Semalam si Khalid Gagap tak turun melawat mangsa tanah runtuh di Hulu Langat. Hari ini pun tidak si Gagap MB Selangor melawat lokasi kejadian tapi malam ini Khalid sanggup turun ke Bukit Antarabangsa mengadakan ceramah FITNAH BN.

Semalam waktu kejadian tanah runtuh yang bersusah payah adalah agensi kerajaan dan juga UMNO Hulu Langat. Di mana jentera Pakatan Rakyat Selangor?

Kalau macam ni lah sikap seorang Menteri Besar alamatnya Bungkus negeri Selangor kalau di beri peluang Sepenggal lagi.

Gomo akan update ceramah PKR malam ini Live menerusi Tweeter. So sapa yang berkesempatan sila layan Tweeter Papa Gomo yang juga ada dalam Blogg Papa ni di ruangan atas sebelah kanan.

Khalid Gagap, Azmin Gay Jamban, Mak Lampir akan menyampaikan ceramah mengutuk apa yant di lakukan BN kerana mereka puak PR malu dengan apa yang BN sumbangkan buat rakyat Malaysia.

KHALID GAGAP, HULU LANGAT KAU KATA HULU SELANGOR. TANAH FELCRA KAU CAKAP TANAH FELDA. KAU NI BINGAI LAH KHALID GAGAP. BINGAI!!!

Psssttt . . . . Ni nak jadi kerajaan Malaysia? Habis jahanam beb.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Read more...

Stadium Baru PAS - 20 tahun Penyokong Bola Sepak Kelantan Solat Di Mana?




Tahniah kepada Kerajaan Negeri Kelantan kerana sekali lagi MENJANJIKAN BINTANG DAN LANGIT Buat Rakyat Kelantan Darul Naim. Gomo berminat dengan apa yang di katakan oleh Nik Aziz Nik Mat berhubung pembinaan Stadium baru negeri Kelantan yang akan di berikan nama Red Warriors yang akan di bangunkan di Pasir Puiteh Kelantan.

Antara kenyataan yang paling menarik apabila Nik Ajis menyatakan:

“Kompleks tersebut yang antaranya akan menempatkan sebuah stadium utama dengan kapasiti 40,000 tempat duduk bertempat di atas tanah milik kerajaan di Bukit Merbau, selain itu kita juga berhasrat agar stadium yang dibina turut memuatkan ruang solat di merata-rata bahagian bagi membolehkan penonton menunaikan solat dengan mudah dalam stadium,” kata Nik Aziz dalam satu kenyataan.


Jelas Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS, pentadbiran negeri pimpinannya tidak akan melupakan tanggungjawab terhadap tuntutan agama dan berharap penonton juga sentiasa begitu.


“Ini bagi merealisasikan hasrat kerajaan negeri yang mahukan aktiviti sukan di negeri ini tidak berpisah dari roh membangun bersama Islam yang menjadi dasar pentadbiran kerajaan negeri,” katanya.


Syukur dengan kenyataan Nik Ajis ini, ye lah Kelantan kan di katakan Serambi Makkah. Tapi bagaimana dengan ulasan dari seorang rakyat Kelantan yang mengirim emel ini yang mempertikaikan Pembangunan Islam yang telah 20 tahun GAGAL di bawa Kerajaan PAS Kelantan?

"Salam Papa, baru sekejap saya balik dari masjid dengar ustaz mengajar. biasa la di kelantan ustaz yang mengajar adalah ustaz pas. masa mengajar disebut soal stadium nik ajis rm159 juta. stadium ini akan dilengkapkan dengan tempat solat supaya penonton bolih solat. syukurlah begitu. maka ustaz ni pon kata ,

"nilah yang kita nak kerajaan yang memerintah cara islam.kerajaan islam"

Alhamdulillah.semua pendengar nampak sangat bangga. tapi yang saya nak bagitahu pas perintah kelantan sudah lebih 20 tahun selama ni penonton solat kat mana. yang saya tahu hanya ada satu madrasah dekat stadium yang muat lebih kurang 80 0rang saja.kenapa tidak buat tempat solat yang luas yang bolih tampong 1000 orang

ini tidak kawasan lapang yang luas di buatnya food court kerana dapat sewa. buat masjid dapat apa. bila dekat pilihan raya janji nak buat stadium ada tempat solat maka hebohlah ustaz ustaz seluruh kelantan. saya rasa munkin akan jadi jambatan juga .

janji tinggal janji. nik ajis dah tua rasa rsa tak sempat dah nak rasmi stadium ni. maka ternganga lah pula orang kelantan.
BN UMNO buat stadium bukit jalil senyap saja tahu tahu siap"

Emel Kiriman Che Soh


Takkan lah selama 20 tahun sedikit pun pemimpin Kerajaan PAS Kelantan tak pernah terfikir nak besarkan dan tambah Ruang Solat di Stadium yang ada?? Setuju dengan Che SOh yang kata kalau buat Food Court lebih Untung kerana boleh Sewa. Kalau buat tempat Solat bukannya dapat Untung pun.

Psssttt... Ini lah dia kerajaan PAS Kelantan. Emmm habis jahanam beb, Janji tinggal janji



Update Terkini Kejadian Tanah Runtuh
KLIK DI SINI


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

FAKTA - Melayu Di Bunuh Dan Di Bakar Oleh DAPig




Sebahagian besar rakyat Malaysia hanya mengetahui bahawa peristiwa berdarah 13 Mei 1969 adalah satu-satunya kejadian rusuhan kaum di negara ini. Tetapi masih ramai yg tidak tahu bahawa jauh sebelum itu telah berlaku beberapa kejadian pergaduhan kaum yg dianggap sbg kes terpencil.

Di bawah ini, dicatatkan 3 kejadian pergaduhan kaum yg pernah berlaku sebelum peristiwa 13 Mei 1969:


1. Rusuhan Kaum di Georgetown, P. Pinang

Kejadian bermula apabila berlangsungnya perarakan bagi meraikan Georgetown dinaiktaraf kepada status bandaraya. Perarakan yg diadakan pada 2 Januari 1957 itu melibatkan hampir keseluruhannya orang Cina, manakala UMNO mengambil keputusan untuk tidak mengambil bahagian atas sebab tertentu.

Berita angin tersebar mengatakan akan berlaku kekacauan semasa perarakan tersebut diadakan. Lalu, kenderaan polis yg mengepalai perarakan itu telah diarahkan menyiasat perkara tersebut. Kenderaan tersebut telah berpatah balik ke belakang perarakan itu.

Ia kemudian disalahtafsirkan oleh org Cina bahawa org Melayu akan menyerang mereka dari arah belakang perarakan. Jadi, mereka telah memperlengkapkan diri mereka dengan senjata seperti parang, kapak dan sebagainya yg diperolehi dr rumah-rumah yg berada di sepanjang perarakan itu.

Akibat keadaan telah semakin tegang, polis terpaksa menyuraikan perarakan itu. Sekumpulan org Cina sambil bersurai telah mengejar beberapa org Melayu ke sebuah rumah berhampiran. Polis terpaksa melepaskan tembakan menyebabkan seorang dr kumpulan terbabit mati, manakala seorang lagi cedera.

Akibat peristiwa tersebut, berlaku kejadian serang-menyerang di antara dua kaum tersebut. Rusuhan kaum ini yg berlanjutan sehingga 8 Januari 1957 telah mengakibatkan seramai 4 orang terkorban, manakala 48 orang lagi cedera.


2. Rusuhan Kaum di Pulau Pangkor, Perak

Kejadian bermula apabila berlaku pergaduhan di antara seorang Cina dengan seorang pemuda Melayu di Sungai Pinang pada 1 Mei 1959. Perbalahan tersebut telah merebak menjadi dendam antara org Melayu dengan org Cina.

Tiga org Melayu telah cedera, manakala banyak harta musnah dalam satu pergaduhan dengan org Cina. Akibatnya, org Melayu telah membalas dendam. Seramai 20 org Melayu yg lengkap bersenjata telah bersiap-siap untuk menyerang 30 org Cina yg juga lengkap bersenjata. Pergaduhan dapat dielakkan apabila polis tiba & menyuraikan kumpulan tersebut.


Pada 2 Mei 1959, sebuah rumah kongsi dan 6 buah rumah org Cina telah dibakar oleh org Melayu dlm satu pergaduhan. Kejadian berlaku akibat salah faham. Mesyuarat yg dihadiri oleh org Melayu di masjid untuk membincangkan langkah mengawal keselamatan telah dianggap oleh org Cina untuk mengancam mereka. Akibatnya, berlakulah pertempuran antara org Cina dengan org Melayu.

Beberapa pertempuran terus berlanjutan. Akibatnya, seorang Melayu telah terbunuh, manakala 5 lagi cedera. Di pihak Cina, seorang terkorban, manakala 2 lagi cedera. Kejadian membalas dendam telah menyebabkan berlakunya huru-hara di pulau dan kawasan berhampirannya. Nasib baik, ketegasan pihak berkuasa menangani kejadian tersebut berjaya meredakan keadaan.

Perintah berkurung telah diisytiharkan pada 3 Mei 1959 di Pulau Pangkor. Beberapa org yg disyaki sbg dalang rusuhan kaum itu telah ditangkap. Sebuah Jawatankuasa Muhibbah telah dibentuk, manakala pihak polis telah memperhebatkan kawalan.


3. Rusuhan Kaum di Bukit Mertajam, P. Pinang

Kejadian tercetus akibat pertengkaran kecil di pasar Bukit Mertajam pada 11 Julai 1964. Seorang pekerja Melayu telah dipukul dengan cangkul oleh seorang penjaja Cina berusia 15 tahun. Akibatnya, pekerja Melayu itu telah pergi ke pejabat ketuanya untuk mengadu. Namun, 40 org Cina telah muncul dan menyerang pekerja Melayu itu.


Kemudian, pekerja Melayu itu dengan diiringi ahli UMNO telah membuat laporan kpd Pengerusi Majlis Daerah dan Pegawai Daerah tetapi mereka tiada. Kerana kes tersebut, seramai 30 org Melayu telah menyerang org Cina di pasar Bukit Mertajam untuk membalas dendam, lalu mengakibatkan seorang Cina dan seorang Melayu cedera (tetapi mati keesokan harinya).

Pertempuran terus berlaku di daerah Bukit Mertajam. Dilaporkan seorang Cina terkorban, manakala beberapa yg lain cedera.



Psssttt.....Bunuh je DAPig ni jangan buang masa kita....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Video Tanah Runtuh - "Tanah Kejar Saya" - Pengakuan Mangsa Tragedi Berdarah




semoga mangsa yang terlibat dalam kejadian bencana Tanah runtuh ini tabah dalam menghadapi dugaan yang melanda. Marilah kita sedekah kan Al Fatihah buat mereka yang telah terkorban dalam tragedi ini.

AL FATIHAH

Published with Blogger-droid v1.6.7

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP