Tun Faizal Pengerusi UMB Bertindak Persis Pondan

Wednesday, July 20, 2011





Cukup cukup lah dengan sandiwara dan keegoan yang cukup tinggi dipamerkan anda wahai Exco Pemuda UMNO Malaysia yang juga Pengerusi Unit Media Baru UMNO (UMB) Tun Faizal

Cukup cukuplah merayu meraih simpati dari pelbagai pihak agar anda yang berjawatan Exco pemuda UMNO peroleh itu ini dari semua pihak yang ada dalam UMNO di bawah kepimpinan Dato Seri Najib Razak.

Udah udah lah wahai Tun Faizal dengan segala lakonan rintihan yang penuh kepura puraan itu. Semua orang sudah tahu bahawa UMB dibawah kelolaan kamu telah GAGAL dan tidak mampu untuk memberikan impak kepada Barisan Nasional.

Gomo akui memang mempunyai masaalah peribadi dengan Tun faizal ini. Bukan lah masaalah Buah pele Gomo dicabul oleh Tun Faizal ataupun Gomo mencabul buah pele nya namun ini soal perjuangan yang masing masing laksanakan demi kemenangan Barisan Nasional pada PRU 13 dan seterusnya.

Sebelum ini pertelagahan antara Papa Gomo dan angkatan Blogger yang lain terhadap Tun faizal begitu hebat sejurus PRK Kerdau yang mana Gomo dan beberapa rakan Blogger lain ada meluahkan nya di dalam Blogg kami masing masing. Hebat pertelagahan itu sehinggakan membawa ke PRN Sarawak.

Selepas PRN Sarawak pertelagahan diantara kami Blogger Blogger yang terawal dalam media pertempuran seperti Papa Gomo, GAP, Parpu Kari, Medan Info, RBF, Keris Putra, Darul Ehsan Today, dan ramai lagi ke atas Tun Faizal reda sedikit barangkali kerana Fokus isu utama iaitu serangan ke atas Pakatan Pembangkang.

Namun pada satu ketika Papa Gomo dan Tun Faizal bertelagah sekali lagi di dalam Tweeter yang mana follower masing masing mengetahui apa yang berlaku walaupun banyak yang masih terpendam di antara satu sama lain.

Akibat dari pertelagahan tersebut satu perjumpaan diadakan yang mana Dato Razali Ibrahim Naib Ketua Pemuda UMNO menjadi orang tengah dalam menyelesaikan kemelut Blogger Pro Kerajaan. Bertempat di Restoran Kayu Nasi kandar Papa Gomo dan rakan blogger lain hadir dan turut sama Tun faizal.

Rakan rakan Blogger lain meletakkan Papa Gomo sebagai kepala dalam mewakili Blogger menyelesaikan isu yang terpendam dalam hati kami masing masing.Waktu itu Dato Razali Ibrahim menjadi orang tengah diantara Papa Gomo, Tun Faizal yang mana turut serta perantara rakan Tweeter Ned Mohd.

Lebih kurang sejam juga Papa Gomo dan Tun Faizal berdebat dengan pelbagai isu Blogger yang tidak perlu lah diperjelaskan di sini dan di akhir keputusan yang disaksikan Dato Razali Ibrahim dan rakan Tweeter Ned Mohd Papa Gomo dan Tun Faizal bersetuju untuk tidak mencampuri urusan masing masing dan juga tidak menyerang satu sama lain.

Hasil meja rundingan tersebut Gomo maklumkan kepada rakan rakan Blogger lain yang hadir malam itu dan keputusannya semua yang ada bersetuju dengan apa yang telah di nyatakan.

Kami para Blogger Blogger bukan dibawah UMB yang dipengerusikan Tun Faizal dan Tun Faizal haruslah menjelaskan kepada pihak pihak tertentu bahawa kami bukan dibawah beliau. Beliau juga diminta untuk tidak mencampuri urusan kami dan kami juga tidak akan mencampuri urusan beliau bersama UMB.

Antara Papa Gomo dan Tun Faizal pula kami berdua bersetuju untuk menghentikan pertelagahan dan bersetuju tidak Balun membalun antara satu sama lain.

Itu yang berlaku pada satu tarikh di Restoran Kayu Nasi Kandar yang di sakiskan Blogger Blogger yang ada pada malam itu. Dato Razali Ibrahim yang menjadi orang tengah pada malam itu berpuas hati dengan hasil keputusan diantara kedua dua pihak.

Sehinggalah tadi Gomo tidak membalun ataupun membuat apa apa isu ke atas Tun Faizal pengerusi UMB ini namun malam ini segala galanya akan diluahkan apabila Perjanjian yang dimeterai telah dicabuli oleh Tun Faizal pengerusi Unit Media Baru.

Tun Faizal telah bertindak PONDAN bila beliau yang merupakan Pegawai Khas kepada Dato Seri Hisyamuddin Menteri Di Kementerian Dalam Negeri telah mengadu kepada Supol Dato Markiman bahawa Papa Gomo telah membalun Bossnya iaitu Dato Seri Hisyamuddin dalam lama Tweeter.

Tun Faizal telah bertindak melampaui batas apabila mengaitkan Papa Gomo dengan ketua Bahagian UMNO yang Gomo ahlinya dengan pelbagai kata kata yang tidak sewajarnya beliau nyatakan dan Fitnah.

Papa Gomo juga diminta untuk disingkirkan ataupun dengan lebih mudah lagi Papa Gomo tidak bernilai kepada membantu Kerajaan Barisan Nasional dalam mencapai hasrat kerajaan menang perang di Media baru.

Ada beberapa pekara lain yang tidak dapat di sebutkan disini atas soal soal KERAHSIAN.


Dengan apa yang beliau Tun Faizal lakukan jelas telah mencabuli pelan Damai diantara kami berdua yang disaksikan Dato Razali Ibrahim dan rakan Tweeter Ned Mohd.

Kenapa Tun Faizal bertindak persis PONDAN? Gomo akan ceritakan esok kenapa beliau yang sepatutnya berpegang pada pelan damai telah mencabuli pelan tersebut dan bertindak keterlaluan dengan cuba menjatuhkan kreabiliti Papa Gomo yang hanya seorang blogger nyamuk.

Papa Gomo hanyalah Blogger dan bukan pemimpin Politik, Papa Gomo tidak tahu Projek itu ini melainkan terus berjuang dengan Blogg, Facebook dan Tweeter yang ada didepan mata.Kalau di beri pada Gomo projek bina jambatan pun akan Runtuh, bagi buat bangunan pun akan Runtuh dan itulah kami yang sebenarnya para Blogger Pro BN. Kami bukan kaki Jilat dan kami bukan kaki Yes Sir tetapi kami adalah Blogger tak bertuan yang hanya cintakan Tanah Air dan memastikan UMNO terus menguasai Kerajaan Malaysia.


Bersambung esok.........


Psssttt...Dia nak angkat Sauh kan, takpa kita angkat sauh jugak biar kasi perang habis habisan dan dedahkan apa itu Tun FUCKzal

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

BREAKING NEWS - Selepas Rais Yatim Kini Anwar Ibrahim Failkan Saman Ke Atas Blogger


Saya Di Fitnah

Kuala Lumpur - Dato Seri Anwar Ibrahim Penasihat Pakatan Rakyat telah menfailkan saman Fitnah terhadap penulis Blogg Papa Gomo .Com Muhammad Zamrizal untuk menuntut ganti rugi dan injuksi setelah mendakwa di fitnah dalam beberapa siri artikel skandal video seks.

Writ saman tersebut difailkan melalui firma guaman Tetuan Karpal Sing & Co di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur awal pagi tadi..

Dalam pernyataan tuntutan, Anwar Ibrahim berkata, defendan pada April lalu telah menerbitkan artikel berunsur fitnah bertajuk Rakaman Video Seks Dato Seri Anwar Ibrahim, yang dipaparkan pada 4 April lalu.

Defendan kemudiannya terus mengeluarkan artikel berunsur Fitnah ke atas Anwar Ibrahim terus menerus bermula dari bulan April sehingga Julai ini bersama gambar plaintif yang di dalam keadaan mengaibkan. Peguam Karpal Sing yang mewakili plaintif memberitahu pemberita, pengurusan kes itu akan didengar pada 6 Ogos ini. - Haprak News


Hua hua hua, Sorry geng jangan marah dengan apa yang Gomo cakap di atas tu kerana ianya adalah satu Rekayasa Hiburan buat mereka yang mungkin mengharapkan ianya adalah Benar benar berlaku.

Gomo dan angkatan Blogger lain pun sebenarnya sedang menunggu bila Anwar Ibrahim nak Saman Blogg Blogg yang mengeluarkan Video Seks nya. kalau Anwar Ibrahim enggan saman Dato Eskay dan 2 yang lain Saman kami pun tidak mengapa.

hasil dari kemenangan Dato Seri utama Rais Yatim yang menang saman RM300 Ribu ke atas Blogger Pakatan Pembangkang Din Binjai membuktikan bahawa Blogger bukanlah kebal dan pada bila bila masa sahaja boleh di saman.

Justeru dari hasil kemenangan Rais Yatim dalam Saman nya ke atas Blogger Pakatan Pembangkang yang menfitnah beliau adalah elok kiranya Dato Seri Anwar Ibrahim turut sama mengambil langkah yang berani sepertimana Rais Yatim dengan menyaman Blogg Blogg Pro Kerajaan yang mengeluarkan Video Seks beliau.


Dato Seri Anwar Bin Ibrahim

Anwar Ibrahim boleh menyaman kami yang kononya dikatakan oleh beliau dan angkatan pemimpin Pakatan Pembangkang yang lain bahawa kami ini penyebar FITNAH dan telah menfitnah beliau yang dikaitkan dengan Video Seks China Doll.

Gomo masih menunggu dan akan terus menunggu apa tindakan dari pihak Anwar Ibrahim berhubung pekara ini kerana para penyokong Pakatan Pembangkang beriya iya ingin lihat Blogger BN yang kononya dikatakan menyebarkan Fitnah di saman Anwar Ibrahim.


Dato Seri Anwar Bin Ibrahim

Buat jentera Cyber Pakatan Pembangkang mohon anda sampaikan artikel ini kepada Dato Seri Anwar Ibrahim. Demi membersihkan namanya yang kononya telah diaibkan adalah lebih elok melakukan tindakan Saman kerana jika pekara ini tidak dilakukan beliau kami akan terus menerus mengeluarkan Video Seks nya berserta gambar Kote nya seperti gambar diatas.


Rakyat Malaysia boleh lihat ini lah kami Blogger Blogger Pro Kerajaan BN yang berani dengan Risiko yang kami ambil. Demi Kebenaran dan Hak Rakyat Malaysia dalam mengetahui kebenarannya kami tuntut Saman dari Anwar Ibrahim.


BILA ANWAR NAK SAMAN???


Psssttt...Bila masuk Court kita bawak China Doll sekali..he he he amacam?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Ekslusif - A.Samad Said Terhutang Budi Sehingga Tergadai Body Pada Anwar Ibrahim



Pisang Emas Di bawa belayar,

Masak Sebiji Di Atas Peti,

Hutang Emas Boleh Dibayar,

Hutang Budi Dibawa Mati


Salam Sdr Papagomo.


Artikel Sdr berkaitan penglibatan SN A. Samad Said dengan perhimpunan haram BERSIH adalah dirujuk.


Ramai orang tertanya-tanya apa kaitan penglibatan beliau dengan rangkaian pertubuhan haram ini yang jelas bermotifkan politik pembangkang, sedangkan beliau sebelum ini dilihat sebagai neutral dalam sebarang isu. Adakah kerana beliau tertipu dan terpedaya dengan helah pembangkang sehingga turut sama menyertai BERSIH atau ada niat lain yang beliau cuba sembunyikan?


Dalam dunia sastera Malaysia, tiada penulis yang tak kenal perangai A. Samad Said ini. Beliau sebelum ini banyak kondem Dewan Bahasa & Pustaka (DBP) dengan pelbagai tuduhan hanya atas alasan DBP (kerajaan) tidak memberi layanan istimewa kepada beliau. Beliau mahu dibayar mahal dalam setiap acara yang melibatkan beliau, mahu disediakan segala kemudahan yang berkaitan seperti pengangkutan udara kelas bisnes, hotel bertaraf bintang serta kenderaan berserta pemandu. Itu tak termasuk permohonannya untuk mendapatkan kemudahan istimewa dalam aspek penerbitan karya-karyanya.


Namun beliau masih lagi protes dengan alasan kerajaan tak jaga kebajikan beliau yang bertaraf Sasterawan Negara.


Untuk makluman sdr, sebelum ini Pak Samad ada buat permohonan dengan kerajaan negeri Melaka pimpinan Datuk Seri Ali Rustam untuk membantu beliau menerbitan karya-karyanya atas kapasiti beliau sebagai penulis berstatus SN kelahiran Melaka. Permohonan itu dah diluluskan dengan nilai jutaan ringgit melalui satu MOU timbal balik, iaitu Kerajaan Melaka beri duit untuk beliau terbitkan buku dan buku itu kemudiannya akan diberikan kepada kerajaan Melaka dalam jumlah tertentu.


Katanya wang bernilai RM3 juta telah diserahkan kepada Pak Samad untuk tujuan itu. Pak Samad kemudiannya telah menubuhkan syarikatnya sendiri, Wira Bukit Sdn. Bhd. yang diuruskan oleh anak lelakinya, Helmy Samad.


Namun projek ini dikatakan gagal mencapai matlamat untuk menerbitkan semua karya-karya beliau tetapi duit yang diperuntukkan telah habis digunakan. Pak Samad dikatakan minta lagi daripada kerajaan Melaka tetapi telah ditolak kerana peringkat pertama pun telah gagal dilaksanakan sedangkan duit dah habis dibelanjakan. Ini telah menimbulkan kemarahan Pak Samad.



Kemudian penerbit PTS Sdn. Bhd milik Ainon Mohd, -sekutu pembangkang dan Anwar Ibrahim telah mengambil alih projek berkenaan dan mendapat hak milik semua karya Pak Samad dan buku-buku beliau untuk diterbitkan semula untuk jualan.


Adakah penglibatan Pak Samad dalam BERSIH kerana marahkan kerajaan kerana mendakwa tidak memenuhi permintaan-permintaan beliau yang berlebihan itu? Atau adakah Pak Samad telah terhutang budi dengan Ainon Mohd yang telah memberikan 'nyawa' semula kepada beliau dalam projek penerbitan buku-bukunya?


Rakyat harus tahu tentang ini. Salam hormat.

Emel Kiriman

Wah ini rupanya yang membuatkan A.Samad Said begitu beriya iya bersama Pakatan Pembangkang dan menyokong Dato Seri Anwar Al Juburi. Ini rupanya yang di katakan Hutang Budi sampai Tergadai Jiwa Bangsa. A.Samad Said ini kah yang di katakan seorang sasterawan Negara?

Jika benar lah pekara ini maka adalah tidak layak sama sekali A.Samad Said di angkat mahupun di julang oleh rakyat Malaysia. Kerana budi pada Anwar Ibrahim yang membantu keewangannya maka beliau rela di liwat berulang ulang kali.



Patutlah A.Samad Said berdiam diri dalam isu Interlok, patutlah A.Samad Said yang kononya memperjuangkan Bahasa Melayu menjadi bisu bila bercakap soal Interlok.

Buat A.Samad Said di harapkan anda dapat menjelaskan pekara ini, jika benar apa yang di nyatakan di dalam emel kiriman yang Papa Gomo perolehi ini maka adalah wajar anda di berikan taraf pejuang Peliwat Tegar Anwar Brahim.

A.Samad Said Petualang Agama, Bangsa dan Negara


Psssttt...patutlah beriya iya sokong pakatan rupanya ada habuan yang terpaksa di bayar balik.


Dato Seri Anwar Ibrahim

Ini yang A.Samad Said banggakan menjadi
seorang pemimpin
buat Malaysia yang tercinta?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Wa Kena Beb Kata Din Binjai





MENTERI Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim pada Selasa, memperoleh ganti rugi sebanyak RM300,000 daripada seorang blogger, Azimudin Ahmat yang telah memfitnah beliau merogol pembantu rumahnya dari Indonesia.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datin Zabariah Mohd Yusof juga memerintahkan agar Azimudin yang juga seorang ahli jawatankuasa sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR) membayar kos RM100,000 kepada Rais.

Pada penghakimannya, Zabariah berkata, mahkamah mengambil kira kedudukan Rais selaku seorang menteri yang telah menganggotai Kabinet selama 37 tahun dan dikenali bukan sahaja di dalam negara, tetapi juga di persada antarabangsa.

Selain itu, beliau juga berkata, tiada sebarang bukti yang dapat menunjukkan berlaku unsur provokasi yang dilakukan oleh Rais selaku plaintif untuk Azimudin (defendan) mengeluarkan kenyataan berbentuk fitnah tersebut.


“Fitnah rogol melibatkan individu dari negara lain, dan perkara itu adalah satu kesalahan jenayah dan merupakan tuduhan paling jijik yang boleh dilakukan terhadap seseorang individu.


“Tuduhan berkenaan juga tidak sihat dari sudut hubungan diplomatik dan ibarat menuang petrol ke dalam api terhadap kemarahan negara jiran berhubung isu rakyat mereka didera semasa bekerja sebagai pembantu rumah di sini,” katanya.

Selain itu, Zabariah juga berkata, fitnah tersebut boleh dibaca oleh sesiapa sahaja yang melayari laman blog defendan, selain tiada unsur keinsafan ditunjukkan oleh defendan.

Beliau menambah, defendan juga tetap menyiarkan kata-kata fitnah terbabit meskipun mahkamah telah mengeluarkan perintah injunksi yang melarang perbuatan tersebut diteruskan.

“Defendan juga tidak merasa insaf, dan daripada keterangannya, saya dapati defendan berasakan dirinya tidak melakukan sebarang perbuatan yang salah kerana berpendapat tindakannya hanyalah memuat turun dakwaan itu daripada Harakah Daily,” kata Zabariah lagi.

Beliau juga berkata, defendan juga telah cuai kerana menyiarkan dakwaan tersebut tanpa menyiasat kebenaran dakwaan yang bukan sahaja menjatuhkan reputasi plaintif, tetapi juga dapat memberikan kesan kepada kehidupan peribadi dan keluarga beliau.

“Berdasarkan keterangannya, defendan mendakwa dia telah ke Jakarta untuk menyiasat selama tiga hari, tetapi gagal untuk menemui wanita yang didakwa sebagai mangsa rogol bagi mengesahkan dakwaan itu.

“Selepas itu tiada sebarang tindakan susulan daripada defendan, dan ini menunjukkan bahawa defendan tidak mempedulikan sama ada perkara yang disiarkannya itu betul atau tidak,” tambah Zabariah.


Sementara itu, Rais yang hadir ke mahkamah bersama isterinya, Datin Seri Maznah Rais menyifatkan keputusan tersebut sebagai peringatan untuk mereka yang gemar menghabiskan masa dengan menulis tentang individu lain.

“Ini adalah peringatan agar individu yang suka menulis tentang orang lain di dalam blog atau ruangan kolum sendiri untuk menghormati hak individu lain dan lebih berhati-hati,” katanya.

Ahli Parlimen Jelebu, Negeri Sembilan itu juga memberitahu, keputusan itu dapat menjamin keyakinan masyarakat terhadap sistem kehakiman negara.

Pada prosiding itu, Rais diwakili oleh peguam-peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah dan Azad Bashir manakala peguam William Leong hadir bagi mewakili Azimudin.
Rais memfailkan saman tersebut pada 31 Januari lalu dan mendakwa satu majalah bertajuk ‘Hei Pak Menteri... mana mau lari...’ beserta dengan gambarnya telah disiarkan di laman blog Amizudin.

Majalah tersebut yang didakwa mengandungi unsur fitnah disiarkan di alamat http://sharpshooterblogger.blogspot.com/ pada 28 Disember 2010.

Rais mendakwa, perkataan dalam majalah itu bermaksud dan/atau boleh difahamkan bermaksud bahawa beliau melakukan satu kesalahan serius iaitu merogol dan berkemampuan membunuh pembantu rumahnya yang berasal dari Indonesia.

Bagaimanapun, seorang wanita yang pernah bekerja sebagai pembantu rumah Rais selama lapan tahun dilaporkan sebuah portal berita Indonesia menafikan yang dia pernah dilayan secara kejam atau dirogol oleh majikannya.
- mStar

GOMO: Pada Gomo ini semua jelas menunjukkan kepada kita Rakyat Malaysia bahawa Fitnah yang berleluasa di dalam media Internet di pelopori pakatan Pembangkang kini sudah mula membusuk.

Rakyat sudah jelas bahawa dengan kemenangan Rais Yatim dalam isu saman Fitnah ini menunjukkan bahawa Blogger Pakatan Pembangkang yang di upah oleh pemimpin tertentu untuk merekayasa Fitnah ke atas pemimpin BN sudah kantoi.

Disini jelas kepada kita semua usah lagi membaca blogg pakatan pembangkang yang sudah terang lagi jelas menyebarkan Fitnah semata mata berbanding kebenaran yang rakyat perlu ketahui.

Psssttt....Gomo pun tengah tunggu bila Anwar Brahim nak saman Gomo..huhuhu

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP