Bar Council Sokong Pembunuh Demi Kepentingan DAP

Sunday, July 24, 2011




KUALA LUMPUR 23 Julai - Kerajaan digesa mengambil tindakan tegas ke atas Majlis Peguam kerana mempersoalkan hasil laporan Suruhanjaya Diraja Siasatan Kematian Teoh Beng Hock yang sekali gus dianggap menghina institusi raja. Senator Ezam Mohd. Nor berkata, Majlis Peguam jelas menjadi persatuan rasis, berkepentingan dan perkakas politik kepada pembangkang khususnya DAP dalam kes ini.

"Kenyataan yang dikeluarkan Majlis Peguam dilihat bodoh, rasis dan berbaur politik. DAP yang sepatutnya meminta maaf kerana amalan korup mereka yang menyebabkan Beng Hock menjadi mangsa.

"DAP khususnya majikan Beng Hock yang amalkan rasuah menjadi punca kes ini bermula. Pemimpin DAP wajib minta maaf dan bayar ganti rugi pada keluarga Beng Hock,"

katanya dalam satu khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.
Beliau berkata demikian apabila mengulas mengenai kenyataan Majlis Peguam yang menolak penemuan laporan Suruhanjaya Diraja Siasatan Kematian Teoh Beng Hock mengikut laporan portal berita Malaysiakini dan The Malaysian Insider.

Tambah Ezam, kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga dilihat menghina keputusan suruhanjaya diraja dan mesti dikenakan tindakan kerana memberi contoh pemimpin tidak ada adab dan kurang ajar.



Itulah dia DAP dalam penyamaran nya dalam wajah Majlis Peguam. Bukan isu baru tapi dah lama Majlis Peguam ni dipenuhi si bangsat bangsat DAP yang sememangnya menolak sistem Beraja yang ada dalam Kerajaan Malaysia hari ini.



Gomo nak ingatkan balik kepada semua kes Pembunuhan Datuk Sosilawati dan 3 lagi yang lain. Peguam yang membunuh dengan kejam 4 orang Melayu Islam itu adalah ahli DAP seumur hidup dan juga merupakan ahli majlis Bar Councile.

Majlis Peguam tidak pernah sama sekali mengeluarkan apa apa kenyataan mengutuk pembunuhan tersebut malah dilihat melindungi ahlinya yang Totok DAP itu.

Apakah kita tidak jelas bahawa Majlis Peguam waktu ini sudah terang terangan menjadi alat boneka DAP dna Pakatan Pembangkang dan sewajarnya kita seluruh rakyat Malaysia menolak Majlis Peguam ini.


Pembunuh Kejam

Mereka sudah tidak lagi Relevan bila bercakap soal Undang Undang kerana jika tidak memihak pada mereka maka akan salah lah orang itu tetapi jika mereka mempunyai kepentingan maka merekalah yang akan bermati matian membela si Tertuduh.

Pada Gomo ini semua adalah Nanah yang akan menjahanamkan Malaysia Negara yang berdaulat. Ayuh kita tentang Bar Counsil ini.


Psssttt...Dah terang terang Barua DAP takkan kita nak sokong lagi Bar Council ni?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Dakwat Kekal vs Biometrik Mana Pilihan Anda?






Biometrik merupakan kaedah untuk mengecam (recognize) individu berdasarkan ciri-ciri biologi (biological) dan tingkah laku (behavioral) individu tersebut.Ciri-ciri biologi dan tingkah laku individu seperti cap jari, tapak tangan,anak mata,suara,muka,pengecaman asid deoxyribonucleic (DNA),keystroke,tandatangan dan sebagainya telah digunakan untuk mengenal pasti individu sejak dahulu lagi.Di peringkat global,penggunaan teknologi biometrik telah meningkat terutamanya dalam bidang keselamatan dan forensik bagi tujuan pengenalpastian dan pengesahan identiti seseorang individu.Contohnya,semua lapangan terbang di Amerika Syarikat menggunakan sistem pengenalan biometrik yang mengandungi gambar serta cap jari pelawat-pelawat asing.Negara Jepun pula banyak menggunakan kaedah urat saraf (vein) bagi sistem kedatangan di pejabat /syarikat dan sistem maklumat peribadi di institusi-institusi pendidikan serta kesihatan.

Jenis-jenis teknologi biometrik

CAP JARI

Teknologi cap jari menggunakan imej optik atau electronic field imaging untuk
mengenal pasti identiti melalui pattern-matching dan minutiaes.Imbasan cap jari
individu akan dibandingkan dengan templat cap jari yang disimpan di dalam sistem.Kaedah biometrik ini mempunyai tahap ketepatan yang tinggi di mana telah terbukti tidak terdapat lebih dari satu individu yang mempunyai cap jari yang serupa.Kaedah ini telah lama digunakan di peringkat global bagi pengesahan identiti individu dan pengenalpastian penjenayah.

ANAK MATA (IRIS)

Teknik ini menggunakan ciri-ciri imej anak mata yang unik.Alat pengimbas mata
akan mengambil foto mata yang beresolusi tinggi dan merekodkan data tersebut.Data ini seterusnya akan ditukarkan kepada algoritma dan dibandingkan dengan karakter dan bentuk anak mata yang telah direkodkan.Kaedah ini sesuai digunakan untuk akses lokasi-lokasi yang bertahap keselamatan yang tinggi,contohnya memasuki bilik kebal yang mengandungi bahan-bahan rahsia.


MUKA

Teknologi biometrik ini menggunakan imbasan imej muka iaitu reka bentuk
muka sebagai pengesahan identiti seperti kedudukan hidung,mata,dagu dan
mulut.Sistem pengenalpastian muka akan membuat analisis ke atas data dan membandingkannya dengan templat muka yang terdapat di dalam kad pintar (smart
card)atau templat muka di dalam pangkalan data.Dari segi ketepatan,kaedah ini adalah kurang tepat jika imej muka yang diimbas dibandingkan dari sudut yang
berbeza.Kaedah ini sesuai digunakan bagi mengesan penjenayah terutamanya di kawasan-kawasan tumpuan orang awam seperti di lapangan terbang dan sebagainya.


MAKLUMAT LANJUT

KLIK DI SINI

Ketua Pembangkang sendiri mengakui kelebihan penggunaan biometrik tetapi sebaliknya mereka mempertikaikan kos penggunaan biometrik.Antara petikan daripada blog ketua pembangkang““Penggunaan Biometrik ini sebenarnya baik namun saya tak lihat ia praktikal untuk jangka masa pendek.SPR perlu betul-betul bersiap sedia kerana mereka memerlukan peralatan biometrik yang banyak memandangkan tempat mengundi yang banyak,” katanya.

KLIK DI SINI

Jika benar kerajaan tidak mampu mengendalikan biometrik kenapa agensi-agensi serta sektor-sektor kerajaan mempergunakan sistem ini dalam urusan pekerjaan ??? saya percaya kerajaan mampu mengendalikan sistem pilihanraya yang adil selain kemampuan membekalkan teknologi jalur lebar kepada rakyat Malaysia diluar bandar.Baru-baru ini didalam ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib bersetuju memberikan peruntukan diberi kepada SPR untuk menggunakan kaedah biometrik untuk memastikan pilihanraya yang adil,telus & bersih adalah langkah yang bijak & tepat untuk menjawab segala tuntutan tidak munasabah daripada pakatan pembangkang.


Yang paling menjengkelkan adalah PAS & rakan pakatannya yang ingin dakwat kekal dilaksanakan,tetapi adakah mereka(orang PAS) sebagai muslim sudah lupa keburukan penggunaan dakwat kekal ??? jika selepas mengundi adakah dakwat kekal masih boleh dibawa untuk bersolat ??? sebelum mengundi jika jari terkena dakwat pen atau dakwat print , adakah seseorang itu masih boleh mengundi ??? Penerangan oleh pengerusi SPR sangat kukuh & tepat untuk tidak menggunakan dakwat kekal. Kenapa mereka(pakatan pembangkang) masih berdolak dalik ingin menggunakan dakwat kekal ???

SILA LIHAT VIDEO DI BAWAH





Pilihlah Yang Terbaik Demi Negara Kita Yang Tercinta


Psssttt..Jangan mudah terhasut dengan dakyat pembangkang

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Papa Gomo Lupa Daratan Atau Buaya Darat?


Petikan Artikel Tun Faizal


Gomo rasa tak perlu lah Gomo nak ulas lagi cerita penghinaan ke atas Papa Gomo yang Tun Faizal Exco pemuda UMNO, Pegawai Khas Menteri KDN, Pengerusi Unit Media Baru UMNO (UMB) Ketua Wira Perkasa Putrajaya, Yang Dipertua GPMS Putrajaya dan maybe lain lain jawatan dan pangkat yang Gomo tak diberitahu.

Gomo minta anda ataupun penyokong anda yang ada dan mana mana pihak membaca sendiri apa yang dinyatakan dalam blogg Melayu Atas Pagar ini yang menulis tampa Prejudis dan Pilih kasih.......


APA SEBENARNYA MASALAH U TUN FAIZAL ? KLIK LINK INI


Psssttt...Biar pihak ketiga jelaskan.......

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Ismail Sabri Buat Hal Apa Lagi Dalam Isu Minyak?



Minyak Naik Turun yang pastinya akan mengusarkan kita rakyat Malaysia.
Tapi................



Menatang apa tu yang tertampal tu?
KLIK IMEJ

Sekali pandang macam iklan jawatan kosong, 2 kali pandang macam skim pinjaman along tapi yang sebenarnya itulah makluman mengenai Harga minyak dan juga Subsidi yang ditanggung oleh Kerajaan Malaysia.

Tidakan Kementerian Perdagangan dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang dipimpin Dato Seri Ismail Sabri meletakkan notis makluman subsidi minyak ini merupakan satu tindakan yang tepat dalam menyedarkan rakyat Malaysia yang mungkin lupa jasa dan pengorbanan kerajaan kepada mereka Rakyat Malaysia.

Dengan notis sebegini dipamerkan disetiap stesyen minyak seluruh negara turut memberikan satu tamparan kepada pembangkang yang selama ini tidak putus putus menyatakan Kerajaan merompak dan meminggirkan rakyat Malaysia.

Gomo dan rakan Blogger lain turut mengucapkan terima kasih kepada Dato Seri Ismail Sabri kerana dengan penampalan Notis ini maka mambantu juga kami para Blogger dan Facebooker dalam menyedarkan rakyat Malaysia yang mungkin lupa daratan.

Lepas ini kalau masih ada yang bising bising kami suruh sahaja orang itu ke Pam Minyak dan lihat sendiri subsidi yang kerajaan telah berikan dalam membantu rakyat Malaysia.

Kami juga berharap agar pihak Kementerian dapat meletakkan tanda harga Subsidi pada semua barangan yang telah kerajaan subsidikan. Bagaimana cara untuk mempamerkan harga subsidi tersebut terpulanglah pada pihak Kementerian fikirkan dalam memberikan rakyat pemahaman yang jelas akan dasar kerajaan yang terbukti membela Rakyat Malaysia.

Semoga Rakyat Malaysia akan menyedari bahawa kerajaan Malaysia yang ada hari ini bukanlah sepertimana kerajaan Pakatan Pembangkang yang bercakap sahaja lebih tapi Habuk pun tiada.


Harga Subsidi Lain lain barangan


Lagi Artikel PANAS KLIK DISINI



Psssttt.... Baru le Syok kita suruh puak pembangkang makan kertas notis tu..ha ha ha


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP