Yayasan Selangor Sudah Keterlaluan Nampaknya

Friday, July 29, 2011






lebih daripada 450 pelajar Yayasan Selangor (YS) bakal menghadapi masa depan yang gelap ekoran keputusan pentadbiran sayap pendidikan negeri Darul Ehsan itu bakal menutup dua buah asrama terkemukanya di ibukota yang selama ini menjadi penyambung talian pendidikan di beberapa sekolah terkemuka termasuk Sekolah Menengah Victoria dan Sekolah Aminuddin Baki.

Langkah itu walaupun ditentang oleh wakil Kementerian Pengajian Tinggi dan Kementerian Pelajaran dalam mesyuarat Lembaga Pemegang Amanahnya, tetap dilaksanakan oleh YS dengan tidak lagi mengambil pelajar baharu tingkatan satu ke kedua-dua asrama pusat berkenaan pada awal tahun ini.

Malah, pihak pentadbiran bercadang menutup operasi kedua-dua asrama gah itu apabila sesi sekolah berakhir pada akhir tahun ini. Pelajar-pelajar sedia ada bakal dipindahkan ke asrama-asrama sekolah berkenaan yang pastinya tidak menjadi kenyataan kerana sekolah-sekolah tersebut juga menghadapi masalah kekurangan tempat di asrama masing-masing

Read More....


Apa sudah jadi ni? kalau dah tutup tu mana mereka 450 pelajar nak pergi? Ni semua permainan apa lagi yang cuba dibuat dan dirancang? Nak halau Semua Melayu keluar dari Kuala Lumpur ke?

Yayasan Selangor dilihat seolah olah mempunyai agenda yang terseirat dalam hal ini dan kita minta agar pihak bertanggungjawap melihat apakah terdapat apa apa unsur perniagaan dalam hal ini kerana alasan yang diberikan oleh Yayasan Selangor adalah tidak munasabah sama sekali.


Kita akan Tetap Pertahankan Asrama Pusat berkenaan dan artikel lanjut akan menyusul....


Psssttt....Asrama dalam KL bila ditutup lepas tu nak jual kat sapa tanah tu? Khak Ptuih


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Percaya Atau Tidak AMK Ni Pondan Gersang?


Nak Serang Najib Razak


Susulan laporan penahanan saya dan aktivis Bersih lain semalam, sehingga tempoh 24 jam ini saya telah diserang hebat di twitter, facebook dan blog pro-Umno bahawa kononnya saya ditahan kerana cubaan sabotaj terhadap program edaran Jalur Gemilang semalam.

Malah ada yang melampau sehingga mendakwa bahawa saya merancang mahu memcederakan dan membunuh YAB Perdana Menteri semalam hanya kerana kapasiti lain saya sebagai pengasas Pertubuhan Revolusi Anak Muda Malaysia (PRAMM).

Ingin saya ingatkan kepada tentera media upahan Umno dan Najib, hatta Papa Gomo sekalipun, bahawa jika Najib terus-terusan menipu, menindas dan membuli rakyat, bukan sahaja rakyat akan menolak beliau dan Umno-BN pada PRU13 kelak, malah tidak mustahil ada yang akan sanggup membunuhnya juga nanti.

Maka, demi memelihara keselamatan YAB PM, saya menggesa agar seluruh jentera Umno jangan pernah mencabar kesabaran rakyat lagi.

Penahanan semalam juga menggambarkn seolah saya dan aktivis lain umpama pengganas di negara ini. Hanya sebuah kerajaan yang bersalah pada rakyatnya sahaja akan takut berhadapan dengan rakyatnya.

“Dear PM, my name is Fareez. And I’m not a terrorist.”

Saya hanya seorang rakyat. PM adalah hak rakyat. Maka adalah hak untuk saya berjumpa dan menegur PM kerana PM itu milik rakyat. Demi Rakyat, saya sayangkan negara saya. Demi Rakyat, saya mahu PM letak jawatan.

Sekian. Terima kasih.



Mohd Fareez Kamal Intidzam
Political Secretary to YB Zuraida Kamaruddin
Contact No.: 013-3367701 (BBM 20C9179)


Pondan AMK


Ni menatang apa yang budak AMK cakap? Macam PONDAN je kenyataan dia ni, gila meroyan kena rasuk dengan Mak Lampir ke apa? Bodoh Piang nak mampos!!!

Dia punya Poyo kata diserang diFacebook, Tweeter dan Blogg blogg? Ha ha ha....perasaan lebih betul lah seketariat Mak Lampir MP Ampang ni. Naik geli gua dengan dia ni. Ha ha ha

Kata si Bangang:

Ingin saya ingatkan kepada tentera media upahan Umno dan Najib, hatta Papa Gomo sekalipun, bahawa jika Najib terus-terusan menipu, menindas dan membuli rakyat, bukan sahaja rakyat akan menolak beliau dan Umno-BN pada PRU13 kelak, malah tidak mustahil ada yang akan sanggup membunuhnya juga nanti.



Ehhh apa Kimak pulak nama Aku ada sekali? Gila bebenor dah ni juak AMK dengan aku. Apa depa nak makan kasut saiz 11 ke apa?

Paling bangsat bila si Bangang cakap ada yang sanggup MEMBUNUHNYA nanti yang mana ditujukan kepada PM Najib Razak. Hoi hoi hoi......Memang anak haramjadah lah Kimak anak haram AMK bernama Mohd Fareez Kamal Intidzam ni. Main ugut ugut pulak.

Ni lah yang selalu Gomo cakap juak AMK ni semua nya PONDAN. Cakap bergegar sana sini tapi habuk pun takda. Khak Ptuih lah!!!

Gua sarankan agar AMK betulkan dulu pemimpin depa yang dok kelam kabut sapa ketua sapa bukan tu dulu dari sibuk nak Serang Najib Razak dan mana mana pemimpin dalam UMNO. Hangpa punya Boss si Anwar Ibrahim tu bila nak ditegur ?

Buat AMK kalau nak berjuang biar pakai akal jangan pakai Lubang Jubor. Makin lama rakyat dah makin meluat dengan AMK yang Bingai ni. Bodoh tak sudah sudah jilat Anwar Ibrahim.

Aku yakin dengan apa yang budak AMK hingusan bernama Mohd Fareez Kamal Intidzam pasti beliau akan bertanding merebut jawatan Ketua AMK Pusat lepas ni. Al maklum Mak Lampir pun dah awal awal pasang strategi nak naik ke atas. Tunggu masa je Gomo nak bukak Game Plan depa ni.

AMK??? Can't I Fuck U Today? - Anwar Ibrahim


Psssttt...Apa menatang nama aku dia sebut? bingai betul juak AMK ni


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Emel Kiriman - Nafsu Dan Ketamakkan Kuasa Intipati Bersih 2.0


Perancang Utama

Assalamuaalikum saudara PG. Terlebih dahulu saya memohon maaf jika komen saya ini kurang senang oleh pihak saudara. Sy agak kerap juga melawati situs saudara ini. Namun sejak kebelakang ini akibat dari demo bersih ini, saya tgk banyak komen2 dari follower atau pun guest agak keterlaluan dlm mengaikatkan demo itu dgn bangsa. Seamatan saya, isu ini bkn ttg 1 bangsa mengutuk 1 bangsa yg lain. Tp ia lebih kepada keinginan dan nafsu 1 manusia yg terlalu tamakkan kuasa dan ingin melepaskan diri dari musibah yg bakal dia hadapi.

Jestru, perhimpunan bersih ini bkn dia adakan oleh bangsa Cina Atau India, tetapi ianya adalah dari bangsa melayu itu sendiri. Walaupun DAP atu Ambiga itu menjadi 'Partner' Anwar, ia tidak mencerminkan majoriti bangsa cina atau india yg lainnya. Namun, banyak komen2 yg berbaur kemarahan kepada bangsa cina dan india secara keseluruhan itu adalah tidak wajar. Bagaimana agaknya apabila jika bangsa2 itu, yg selama ini meyokong BN baca komen2 mereka? Apakah mereka hanya diam atau mgkn akan terasa hati dgn perkataan2 nista itu?

Saudara cuba fikir sejenak. Ibu saya bangsa cina, ayah saya melayu. Agak2nya bangsa mana yg hendak saya celakakan? Berapa ramai org2 melayu yg telah berkawin dgn bangsa2 ini diMalaysia? Bknkah menjadi masalah jika dikaitkan dgn bangsa tanpa melihat permasalah itu secara mendalam. Bagaimana pula Melayu yg berkerja dibwh cina yg selama ini menghormati pekerja mereka walaupun bkn sebangsa dgn mereka? Waktu Jumaat dibenarkan utk org islam mendpt masa extra rehat utk solat jumaat, sedangkan bangsa mereka terpaksa memulakan tugas waktu itu. Bknkah ada kebarangkalian periuk nasi mereka bakal ditabur pasir tanpa kt sedari. Sepatutnya, mereka kena lebih specific kepada DAP, PKR mahupun PAS. Itu adalah sebenar2nya. Bkn kepada kaum secara khusus.

Saya hanya memberi secara ringkas akan implikasi yg bakal di terima oleh org melayu itu sendiri akibat dari perbuatan org sebangsa dgnnya. Malah lebih mengaibkan jika bangsa itu mengatakan bahawa "yg mengajak kami adalah bangsa awak sendiri. Jgn salahkan kt org la". Sama seperti mana PAS benarkan mereka masuk mesjid mahupun membaca Al-Qurqan sebagai senjata politik. Jadi saya harap pihak saudara blh memanjangkan kepada rakan blog lain agar kt terus menjadi blog yg blh menolong UMNO, bkn sebaliknya.Saya harap pandangan saya yg serba kekurangan ini dpt membantu dln menolong kt memenangi hati semua bangsa insyaallah. Apapun, jika saudara berkesempatan, lawatilah blog saya utk melihat2 ya.
kurnia.alrizq.blogspot.com

Mudah2an Allah mempermudahkan urusan kt. Assalamualaikum..

Emel Kiriman


Psssttt.....Anwar Ibrahim lah bapak SYAITAN dan dalang utama...


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP