Breaking News - Al Fatihah Wartawan Bernama Meninggal Dunia

Friday, September 2, 2011

Breaking News - wartawan Bernama dan TV3 ditembak sebentar tadi waktu Mogadishu jam 5.30 petang lebih kurang.


Seorang mangsa tembakan wartawan bernama Norafaizul Bin Mohd Nor yang merupakan ketua Media dalam misi ke Somalia ini Meninggal dunia akibat terkena tembakan di dada.

Mengikut laporan tembakan dilepaskan oleh tentera African Union ketika mangsa berada didalam kenderaan ketika hendak masuk kedalam perkarangan Hotel.

Seorang lagi mangsa aji seregar terkena tembakan ditangan dan kini dilaporkan Stabil.

Gomo masih menunggu laporan lanjut dari Dato Azeez yang berada dilokasi kejadian.


Al Fatihah.........


Kami semua disini merasakan Nak Tembak je African Union ni. Babi pukimak anak haram.

Read more...

Breaking News From Somalia- Wartawan Bernama ditembak

Breaking News - Dilaporkan wartawan bernama ditembak baru sebentar tadi. Kami tidak mengetahui lagi keadaan beliau. Dato Azeez menuju ke lokasi kejadian. Kami tunggu arahan selanjutnya. Doakan agar wartawan tersebut selamat......

Memang Gila Somalia ni....memang gila.....

Read more...

Humanitarian Assistance Somalia - Kami Dihalang Ke Marka Selatan Mogadishu Atas Ancaman Tentera Pemberontak

Petang tadi misi Sukarelawan Kelab Putera 1 Malaysia menghantar 7 lori penuh muatan Gandum, Beras, Minyak,Jagung ke Kem Marka selatan Somalia yang mana 100 kilometer dari Mogadishu.





Para sukarelawan tidak dibenarkan mengikuti rombongan bantuan makanan tersebut memandangkan ancaman keselamatan dari pihak Tentera Al Shabab yang menguasai bandar Marka.





Untuk makluman semua makanan yang dihantar adalah untuk kapasiti 3 Ribu Keluarga pelarian yang mana dapat menampung untuk sebulan makanan mereka.





Pada asasnya apa yang kami hulurkan bantuan kemanusian disini adalah suksess sama sekali namun dengan keadaan rakyat Somalia yang ratusan ribu kebuluran adalah tidak cukup buat pasukan Misi Kelab Putera 1 Malaysia untuk menampung semua pelarian.





Bantuan makanan dan ubatan amatlah diperlukan disini dan adalah menjadi satu tanggungjawap kita rakyat Dunia menyalurkan bantuan dari masa ke semasa buat mereka.




Laporan Lanjut akan menyusul.....





Psssttt . . . . Tadi agak kecoh bila para pelarian merempuh pagar dikem agihan bantuan...mencemaskan

Read more...

Humanitarian Assistance Somalia - Mat Sabu Patut Ambil Iktibar Dari Somalia




Gomo sebenarnya tidak berminat untuk mengulas cerita Mat Sabu yang menyokong Komunis memandangkan sibuk dengan misi kemanusian di Somalia ini. Namun disini kami para sukarelawan juga sedikit sebanyak bercerita tentang perihal Mat Sabu Timbalan Presiden PAS yang boleh disifatkan oleh kami semua adalah Bangang nak mampos.



Di Somalia ini mereka berperang sesama sendiri akibat tamat kuasa dan bukannya diserang oleh negara luar. Di Somalia ini mereka kebuluran akibat dari perpecahan mereka sendiri dan bukannya kerana pihak luar.



Akibat masing masing ingin menjadi pemerintah maka perang meletus menyebabkan kanak kanak menjadi mangsa dalam hal ini. Kebuluran menghantui mereka siang dan malam malah kehidupan mereka disini hanya menunggu saat ajal tiba sahaja.



Berbalik soal Mat Sabu tadi yang beriya iya menyokong Perjuangan Komunis, tahukah Mat Sabu apa yang komunis lakukan pada Malaysia?

Kaum Melayu dibunuh, kaum Cina juga tidak terkecuali dari dibunuh komunis. Ini semua berpunca dari ketamakkan mereka Komunis yang diketuai Chin Peng untuk menjadi pentadbir dalam Malaysia. Ironinya ianya sama dengan apa yang berlaku di Somalia namun kecekapan pihak Polis, Tentera dan pasukan keselamatan lain ditambah dengan pentadbiran kerajaan Malaysia yang baik waktu itu dapat menyekat Komunis dari terus bermaharajalela.



Bayangkan jika waktu ini Komunis terus berperang dengan kerajaan yang ada hari ini di Malaysia, apa akan jadi pada kita semua? Apakah akan ada KLCC,KLIA dan lain lain?

Mat Sabu sengaja melambung dan memuja Komunis kerana kebodohannya dalam mengetahui Sejarah Tanah Melayu ini. Beliau menyatakan sejarah telah ditukar oleh UMNO kerana takut rakyat mengetahui perjuangan Komunis yang memerdekakan negara.



Somalia Merdeka pada tahun 1960 iaitu 3 tahun selepas kita dan mereka Merdeka juga sama seperti kita yang mana tiada pertumpahan darah dalam mendapatkan Kemerdekaan. Tapi apa yang berlaku kini tidak mengambarkan bahawa mereka telah merdeka kerana pentadbiran Kerajaan Somalia tidak menyekat lebih awal para pemberontak Al Shabab sehingga menjadikan Somalia kini negara yang dilanda kebuluran.



Gomo lihat apa yang dinyatakan Mat Sabu adalah tidak lebih dari mendapatkan sokongan dari kaum Cina yang segelintir nya berpaksikan Komunis. DAP yang kita tahu merupakan serpihan Komunis pasti menyukai apa yang diucapkan Mat Sabu kerana Ideologi Komunis mereka telah diterima PAS yang sebelum ini cukup anti dan benci pada PAS.






Semoga Rakyat Malaysia bersyukur dengan apa yang kita ada dan bangunkan hari ini di Malaysia. Jika Komunis tidak dicegah dahulu pasti mita juga berkemungkinan sama seperti Somalia yang mana perang meletus disana disini hingga kebuluran menghantui kita semua.

Salam MERDEKA dari kami Sukarelawan Kelab Putera 1 Malaysia dari Mogadishu Somalia.

Psssttt...Mat Sabu ni elok kita langgar je sampai Mati.



Lagi Gambar Menarik Klik
Papa Gomo World Fotopages

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Humanitarian Assistance Somalia DAY 5 - Hospital Disini Sungguh Daif


Tentera Somalia mengawal keadaan ketika lawatan kami














Gambar gambar diatas merupakan gambar Hospital Milinia yang bertempat di Mogadishu. Hospital ini telah wujud sejak tahun 1975. Hospital ini menempatkan sekitar 200 pesakit waktu kedatangan kami dan amat menyedihkan apabila kelengkapan dihospital ini amatlah kurang sama sekali.

Ubat ubatan yang tidak cukup ditambah dengan segela keperluan yang diperlukan tidak terdapat disini.

Dato Azeez ketua misi menyampaikan sumbangan 11 kotak ubat ubatan dalam pelbagai jenis kepada Timbalan Menteri Kesihatan buat Hospital Milinia ini. Malah semalam juga para sukarelawan turut menyampaikan sumbangan wang somali kira kira 100 ribu iaitu RM30 kepada mereka yang terlantar dihospital.

Sungguh beruntung kita rakyat Malaysia, lihat sahaja hospital kerajaan yang ada hari ini dengan bayaran RM1 kita mampu mendapatkan rawatan terbaik dari segala aspek.

Klinik 1 Malaysia yang dijayakan oleh kerajaan juga cukup dengan segala kelengkapan menjadikan rakyat Malaysia perolehi segala maafaat hasil pembangunan negara.


Psssttt..line tenet slow disini, agak sukar untuk update story


Lagi Gambar Menarik KLIK Papa Gomo World Fotopages


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP