Ini Istana Saifuddin Nasution Yang Punya

Saturday, November 12, 2011





Hebat rumah Saifuddin Nasution ni. Kalau kita tengok dari luar pun reka bentuknya dah makan juta. Penuh gaya wa cakap lu beb. Kalau belah dalam pulak macam mana? Mesti lagi dasyat kan? Hehehe

Apa pun tahniah lah Penyokong Keadilan dan juga pakatan haram yang dibawah tu. Terus teruslah ditipu oleh pemimpin hangpa.

Psssttt . . .Duit dari mana tu beb si saifuddin Nasution rembat? Hehehe
Published with Blogger-droid v1.7.4

Read more...

Yaakob Sapari Dan Saifuddin Nasution Disaran Ternak Babi Demi DAP

National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) adalah sebuah syarikat swasta yang tidak ada kena mengena dengan kerajaan, dengan peme gangan saham oleh Agroscience Sdn Bhd.


Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar berkata, syarikat ini diberikan pinjaman oleh kerajaan un tuk melaksanakan projek Pusat Fidlot Nasi o nal selepas berjaya memenangi tender ter buka.
Bagaimanapun katanya, pinjaman RM250 juta itu tidak dibayar terus kepada NFC sebaliknya melalui akaun pinjaman khas (special loan account) yang dibuka menggunakan akaun Maybank yang dikawal oleh Kementerian Kewangan.


Katanya, masih ada baki RM69 juta di dalam dalam akaun itu selepas bayaran RM181 juta berdasarkan tuntutan dibuat oleh NFC.


"Tuntutan dibuat NFC berkaitan urusan ladang semata-mata, tidak ada langsung mengenai pembelian kondominium.


"Jika ada (pembelian kondominium) sudah tentu tuntutan itu tidak akan dibayar kerana pengeluaran memerlukan pengesahan daripada jawatankuasa teknikal yang dipengerusikan Pengarah Jabatan Veterinar dan Kementerian Kewangan," katanya.


Noh berkata, kerajaan hanya boleh mengawal pengeluaran wang di dalam akaun pinjaman khas tersebut sahaja.


"Jika wang tersebut dibayar kepada NFC selepas memenuhi syarat ditetapkan, kerajaan tidak boleh mengawal apa yang hendak dilakukan oleh NFC termasuklah membeli kondominium tersebut kerana itu adalah wang syarikat," katanya.
Noh berkata, kerajaan memantau unjuran NFC menghasilkan 8,000 ekor lembu dalam tempoh tiga tahun dan syarikat itu berjaya walaupun jumlah lembu disembelih hanya 5,000 ekor.
Justeru Noh menegaskan bahawa NFC membeli kondominium itu dengan wang syarikat, bukan menggunakan wang daripada akaun pinjaman khas.


"Saifudin Nasution (Setiausaha Agung PKR) sendiri tidak faham dan tidak tahu membezakan antara akaun syarikat dan akaun pinjaman khas, tetapi cuba menge lirukan rakyat, dengan mem po litik kan isu ini," katanya.


Mengulas kenyataan Exco Selangor, Dr Yaakob Sapari untuk menguruskan ladang satelit dan keseluruhan NFC, Noh berkata:


"Yaacob sendiri tidak faham tetapi mahu tunjuk pandai. NFC adalah sebuah syarikat swasta, mana kala ladang satelit terletak di bawah Jabatan Veterinar yang juga agensi di bawah saya. Lembu diternak di ladang satelit manakala NFC bertindak memasarkannya.


"Lebih baik Yaacob menguruskan projek ternakan lembu dan ayam oleh Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) yang dilaporkan mengalami masalah dan kerugian." katanya.

Psssttt.... Depa punya jahat sampai habis nak dispin. Memang jahat Pakatan Pembangkang ni.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP