Al Fatihah - Demo UPSI Seorang Dilaporkan Meninggal Dunia

Tuesday, January 3, 2012






Al Fatihah.......

Allah ‘Azza wa-Jalla berfirman:

“Sesiapa membunuh seorang manusia, yang bukan kerana orang itu (membunuh) orang lain, atau bukan kerana membuat kerosakan di muka bumi, maka seakan-akan dia telah membunuh manusia seluruhnya”. (Surah al-Ma’idah, 5: 32)


Memang hangat waktu ini dengan aksi mahasiswa UPSI yang berdemo tempoh hari, demo yang konon kononya mengerunkan rakyat Malaysia yang boleh Gomo katakan ibarat samseng taik Kuching. Mari layan video dibawah ini.....




Bukan main mereka ini berdemo kononya nak memperjuangkan kebebasan mahasiswa dalam kampus yang mana minta AUKU dimansuhkan oleh Kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak.

AUKU dikatakan telah memperbodohkan mereka sepertimana didalam video diatas. Bodoh selama 40 tahun kata seorang Mahasiswa Robot Anwar Ibrahim. Apakah benar para Mahasiswa yang selama ini disekat dari berpolitik dalam kampus adalah seorang yang BODOH?


"Apakah ini semua bukan kerja Bodoh?"

Watak watak mereka jelas disogok oleh pemimpin pembangkang iaitu Anwar Ibrahim dan kepimpinan yang lain sehingga menyebabkan mahasiswa Robot ini tidak lagi mampu berfikir secara waras dalam hidup mereka.

Dalam video diatas kita sendiri dapat lihat gelagat satu persatu mahasiswa Robot yang sebenarnya punya masa depan yang cerah dalam hidup mereka namun akibat dek kerana taksub kepada pemimpin maka harapan yang cerah itu telah menjadi samar menjadikan mereka ancaman kepada rakyat yang lain.

Pihak Polis cukup mengawal keadaan walaupun dicerca, dimaki hamun dan sebagainya oleh para Mahasiswa Robot Anwar Ibrahim. Jika tidak kerana berdispilin nya pihak Polis Gomo jangkakan sudah habis mereka itu di pijak pijak akibat kebiadapan mahasiswa Robot kerahan Anwar Ibrahim ini.


"Muka dia ni Cam Monkey"

Dicanang sana sini bahawa Polis melakukan kekejaman keatas para Mahasiswa yang berdemo. Namun didalam video yang ditunjukkan tidak langsung kita lihat Polis yang biadap keatas para Mahasiswa ini. Yang biadap dan memang sengaja minta ditangkap adalah para Mahasiswa Robot itu sendiri.


"Bakal mendidik anak anak kita? Tolonglah Kami tidak
Mahu Guru yang tidak bertamadun"

Inikah bakal Guru yang akan mengajar anak anak kita kelak? Inikah contoh yang baik buat para pelajar? Berguling atas jalan seolah olah Malaysia ini bukan negara bertamadun. Apa yang dilakukan mereka amat jijik sama sekali dan pekara sebegini sebenarnya merosakkan minda anak anak muda yang lain.




"Jika rumah mereka dipecahkan bagaimana?

Amukan demi amukan mereka akhirnya merosakkan harta orang lain dan itu semua dibiarkan berlalu begitu sahaja tampa permohonan maaf kepada empunya Klinik yang telah dipecahkan cermin Kliniknya. Pencerobohan berlaku seakan akan inilah yang mereka semua mahasiswa Robot inginkan dengan menjarah harta dan kediaman milik orang lain.

Adam Adli dikatakan Hero mereka, Hero kepada para Mahasiswa Robot Anwar Ibrahim barangkali kerana jika Hero negara adalah lebih jauh mulia Arwah Noramfaizul wartawan Bernama yang terkorban di Somalia sewaktu misi kemanusian tempoh hari.


"Hero? Apa jasanya kepada Masyarakat?"

Apa jasa Adam Adli kepada Masyarakat? Kepada Negara usah lah ditanya kerana apa yang Gomo difahamkan beliau mendapat biasiswa dari Kerajaan malah KERETA yang dipakai nya juga dibelikan oleh Bapanya. Pendek kata Seluar dalam nya juga masih lagi dibeli oleh Ibu Bapa nya.

Hasutan demi hasutan akan terus dilakukan oleh mereka Mahasiswa Robot ini dalam memenuhi impian dan hasrat Anwar Ibrahim. Demo sebegini akan mereka terus lakukan dan kemuncaknya pada 9 Jan ini dimana keputusan Kes Liwat Anwar Ibrahim akan diumumkan menjadi tanggal keganasan mereka yang utama.

Mahasiswa lain? Mungkin ada yang berkira kira untuk turut serta bersama Adam Adli dan Robot Robot yang lain demi kebebasan bersuara. Gomo tidak melarang untuk memperjuangkan kebebasan bersuara namun dalam negara kita yang bertamadun ini sudah pasti saluran yang betul kita gunakan dan bukannya menggunakan saluran melalui keganasan dengan membahayakan diri sendiri.

Para mahasiswa yang lain serta rakyat Malaysia juga harus ingat bahawa apa yang berlaku ini bukanlah satu kebebasan bersuara sebaliknya kerahan yang digunakan oleh Anwar Ibrahim dalam melepaskan dirinya dari keadilan Mahkamah Rakyat.


"Ini bukan Bijak Tetapi Bahlol"

Mahasiswa bijak dalam menentukan dimana perjuangan anda dan Gomo rasa anda bijak untuk menilai apa yang berlaku waktu ini dan anda pasti sayang kepada negara. Usah tergadai Malaysia ini sepertimana Mesir baru nak termenung panjang mengenang nasib yang belum tentu hidupnya.

Akhir kalam, Gomo minta agar pihak UPSI mengambil tindakan yang tegas kepada para Mahasiswa Robot yang mencetuskan kekecohan tempoh hari. Kami tidak mahu mereka ini menjadi Guru kepada anak anak kami dan perangai yang tidak bertamadun seperti mereka lakukan ini tidak wajar dijadikan tauladan kepada anak anak muda yang lain.

Lebih ramai lagi mahasiswa yang mampu mengalas harapan yang lebih baik dalam menjadi tauladan kepada anak anak muda. Berikan mereka yang lain peluang namun kepada mereka Kepala Kepala ROBOT Anwar Ibrahim ini mesti dinyahkan dari UPSI.

Buat Anwar Ibrahim dan pemimpin pakatan pembangkang yang lain, sudah sudahlah merosak minda rakyat Malaysia dengan cara sebegini. Jika anak jantan lawan secara jantan. PRU 13 lawan lah dengan apa yang ada. Jangan jadikan mahasiswa dan rakyat yang lain sebagai Boneka demi kepuasan nafsu berpolitik dengan pekara yang keji sebegini.



Ops sorry lupa, pelajar ni meninggal dunia? Mana ada dia ni berlakon je lebih...ha ha ha bukan main mintak Polis tangkap dia then bila kena tangkap buat buat pengsan sebiji sama macam Suhardi pelakon Demo Bersih 2.0 dan juga Anwar Ibrahim.... Ha ha ha

Psssttt... Semoga menyedarkan ramai pihak mereka ini adalah manusia yang tidak bertamadun.

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


51 comments:

ahmadzikron January 3, 2012 at 3:49 PM  

taktikal sama pemain berbeza.

Anonymous,  January 3, 2012 at 3:54 PM  

Kalau tempat ada org buat camni dah lama gua gelek dgn stemrol je bro.. Takpun terus turap dgn tar je buat bonggol jalan/ speed bump.. lagi bagus dpt jugak mengelak eksiden.

Anonymous,  January 3, 2012 at 4:09 PM  

Hahahaha.. aku gelak sorang sampai opis mate aku cakap aku gila.. Hahahaha aku gelak lagi masa taip komen nie.. Hahaha.. "Muka dia nie cam Monkey".. Hahahaha..hahahaha.. Mcm siot.. Hahaha kena sgt.. Hahahaha..

Anonymous,  January 3, 2012 at 4:15 PM  

Laaaa mati dah budak ni.. Kasihan, mayat dia nanti bakar kat mana bro?

Anonymous,  January 3, 2012 at 4:19 PM  

pihak yang wajib tolonglahlah ambi;l tindakan keatas mereka ini buang saja dari universiti..kalau tidak najib akan jadi senasib dgn pak lah lembik tu. kerana paklah semua huru hara sekarang berlaku. paklah tak sepatutnya lepaskan anwar sebab tun m tak bagi muka ngan aljuburi ni..tak dibenarkan keluar negara un tuk berubat sebab malaysia mempunyai kepakaran dlm penyakit tulang belakang yang anwar bohong tu..tolong tolong ambil tindakan terhadap mahasewel tu semua..tolong buang mereka dari u..membazir duit rakyat saja menaja mereka.

Anonymous,  January 3, 2012 at 4:31 PM  

MAHASISWA ALBARUA ~ BERDEMO HANYA PULUHAN ORG SAHAJA .. CELAKA BANGSAT INI TIDAK MEWAKILI MAHASISWA 1MALAYSIA.

TRADEMARK MEREKA INI .. SENARAIHITAMKAN DRPD MNJADI GURU.. KELAK ANAK2 KITA MENJADI MANGSA MEREKA.

Anonymous,  January 3, 2012 at 4:31 PM  

lahir je kedunia mahasiswa ni...semua dah senang...takyah brlawan ngan penjajah demi kemerdekaan.....
ketika mereka berdemo ..ada bangsa lain ketawa melihat kebodohan mahasiswa melayu yg mudah di hasut....

Anonymous,  January 3, 2012 at 4:31 PM  

macam gampang kan bebudak ni, naik sheikh tak pasal2....mmg sengal tahap cipan lahabat lah

Anonymous,  January 3, 2012 at 4:33 PM  

mak pak dan adik beradik yang tengok kot kot kalau ada anak/sedara dlm gambar ni tlg ajaq sikit...cakap kurang ajar nanti marah pulak...org suruh belajar bukan berdemo...dah la semua bagi kemudahan,nak pelingkup pulak...bangsa apa manusia jenis ni??hanjing lebih 100 x baik...ptuihhhh!!!

Anonymous,  January 3, 2012 at 4:41 PM  

yg terlibat hanya 2 org pelajar upsi ja... yg lain semua org luar tg malim dan dikhabarkan 2 org pelajar UPSI tu pasangan kekasih

getah lastik January 3, 2012 at 4:55 PM  

HARAP HARAP LA JANGAN ADA SALAH SEORANG MAHASISWASEWEL UPSI NI MENDIDIK ANAK ANAK SAYA NANTI.ROSAK BUDAK2 YG DIAJAR.SEKOLAH2 YG PENTINGKAN DISPLIN,PLEASE TAKE NOTE.

Anonymous,  January 3, 2012 at 4:57 PM  

aapesal tetiba aku nampak cam kecitttttt jer budak yg baju merah atas tu ek?

Anonymous,  January 3, 2012 at 4:59 PM  

semua muka2 jenis main bontot dgn anwar.. terutama adam gay..

Anonymous,  January 3, 2012 at 5:01 PM  

Kenapa hanya budak UPSI saja yg berdemo ya. Patutnya dia ikut contoh budak2 dari university lain. Mereka hanya belajar utk masa dpn yg cemerlang bukan mcm budak2 UPSI. Bodoh jadi talibarut org tak tentu pasal. Budak2 melayu pulak tu. Low class student. Besok kalau dah kena buang U jgn tak nak berpolitik pulak. Mak bapak dia org ni mana ya. Perihatin sikitlah kat perbuatan anak tu. Jgn sokong dan percaya membabi buta. Nanti menyesal kemudian hari dah tak guna.

Anonymous,  January 3, 2012 at 5:08 PM  

Hanya 2 org mahasiswaR UPSI ke? Nampak nya pihak U lain juga harus siasat pelajar mereka yg terlibat, ambilah tindakan. Jangan sampai dubur mahasiswaR2 kita dipenuhi DNA lelaki Y!

Anonymous,  January 3, 2012 at 5:21 PM  

nak jadi cikgu konon. imagine kat skolah nanti...

cikgu bangang: rambut awak panjang. tak boleh ni. (keluarkan gunting)
murid2: kebebasan! kebebasan! (pastu pi baring kat jalanb raya)

dear trainee teachers yg belajar kat institut kerajaan, diberi biasiswa oleh kerajaan... sila sedar diri. your responsibility now is to study. fulfil your promises to the government when you applied for a spot in the college and asked for them to pay for your studies.

*suspect budak2 yg demo ni tak siap assignment sebenarnyer. saje nak cari excuse.*

Anonymous,  January 3, 2012 at 5:25 PM  

Ada blog tulis budak muka cam monkey tu penyebar syiah...

Anonymous,  January 3, 2012 at 5:28 PM  

Saya pelajar Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrik d IPTA. Pggil saya pelajar U. Sy xmau dipanggil mahasiswa kerana nama 'mahasiswa' 2012 telah dirosakkan oleh minoriti mahasiswa yg khayal bhwa mereka mwakili suara majoriti. Ak xrela la korg gelar dri sendiri pemimpin Mahasiswa. Ntah sape lantik. Binatang pon xlantik diri sendiri jd ketua, jadi hero...... Otak Udang tau?

Anonymous,  January 3, 2012 at 5:38 PM  

kesian doh, sampai bodoh macam nie...aku belajar kat UM ada AUKU pun xdak pulak gaanggu pelajaran aku...konvo gred 3pointer ke atas gak...apa masalah auku nie???? Universiti dibuka untuk APA???? untuk menuntut ilmu kan??? so apa masalah kalu ko masuk u n belajar takyah dok wat benda bodoh...DAH la muka Xhensem..perangai cam babing...aduhhhhh sia2 ko lahir bai..TGOK AKU, boleh je BERJAYA..dapat kerja leh sara keluarga..PASNI KALU AKU NK MAIN POLITIK PUN TAKDAK SAPA NK LARANG...dah la beb..buang masa semua nie..malu mak ayah oi malu..

Anonymous,  January 3, 2012 at 5:39 PM  

Ingatlah, sabar itu iman, duit bukan kawan, dunia hanya pinjaman dan mati tak berteman.

Anonymous,  January 3, 2012 at 5:43 PM  

APAHA DIAORG NI..NAK TUNJUK SAMSENG KE?? SUME BUDAK MELAYU JE..SENANG2 KENE BODOH DGN ANUWAR..KESIAN MAK BAPAK ANTA STUDY SMPI MASUK U..KO NK PEJUANG APE SEBENARNYE...SEDAR SIKIT..KO DIPERGUNAKAN OLEH PUAK2 TU JE

Anonymous,  January 3, 2012 at 5:51 PM  

bro budak2 tu gian nak belakun...
samsul yusop x nak ambik..tu yg wat filem sendiri tuh..
ha..ha..ha..kalah kl genster

Anonymous,  January 3, 2012 at 6:05 PM  

compem budak2 sewel tu..lpas ni jadi samseng..
dah rosakan hartabenda orang..saman kaw2..baru sedar seronok ke tak..
makbapak x didik n pantau anak2... jual la harta benda nak bayar saman...ni la balasan yg perlu dipikul..
kalu aku jadi guard upsi dan tentu aku katuk budak yg panjat pagar n buat kecuh kat upsi..
dah ceroboh n nak rosakan harta benda...x salah pecahkan kepala hero2 taik kucing tuh..

Anonymous,  January 3, 2012 at 6:06 PM  

Mahasiswa bahlul, macam ini kah bakal guru yang akan mengajar anak cucu kita nanti. Konon pejuang AUKU tapi tetpampang " BEBASKAN ANUAR".

Mahkamah belum membuat keputusan lagi maka mereka ini telah mendahulu hukuman. Ini menunjukkan apa? Budak-budak ini lah yang berada bersama dalam taklimat bersama Anuar tempoh hari.

Mereka telah diperalatkan kononnya memerjuangkan AUKU sebaliknya mereka memperjuangkan seorang individu.

Universiti mesti mengambil tindakan tegas dengan membuang mereka. Gantung saja tak jadi.

Warga Siswa. Warga Sebelum Merdeka

Anonymous,  January 3, 2012 at 6:35 PM  

hahaha,gila kejam,polis kejam..sbb biar bdk2 ssm nie pecahkan dan dtgkan kerugian kepada poliklinik yg kena pecah pintu....

kat luar,semua nie dah kena hentak dgn polis smpi lunyai....

tgk kat US...gerakan occupy..siap kena spray pemedih mata depan2...

siap bagi masa nak suruh bersurai...

kalau kerajaan kejam,diorg semua x dpt belajar....

kata suruh mansuh auku...tp siap buat keranda letak gmbr najib...

GENG² SSM(sah sakit meroyan)x bleh kena sentuh...wah pangkat tinggi dari sultan nampak...

bila baca SINAR,PAS lantang menyokong SSM,kalau dah smpi panjat pagar...goyang pagar tu mcm nak runtuh...bygkan kalau ssm nie bertempur dgn sukarelawan Upsi....lagi teruk....sapa yg kena bertanggung jawab PDRM...siapa yg akan tuduh...GENG² PR lah...ckp polis x buat kerja la...adakah ini yg kita kata sbg kebebasan bersuara sehingga melampaui batas....kat US pun kalau dah berhimpun ramai....pun kena tibai...contoh gerakan occupy...sudah lah...negara angkat barua2 DAP....

romeo,  January 3, 2012 at 7:06 PM  

Budak2 mentah mangsa mindcontrol anugay.Sekali kena ayat dengan pidato berapi bapak maksiat terus cair sekor2.Lembiklah luorang gays.Biasa lembu2 aje mudah termakan hasutan orang lain.

Cuba tanya apa perjuangan gay2 lembik ni.Setakat auku sampai nak mengamuk begitu sekali?Jangan kencinglah.Semua pasal dirty oldman anugay.

Anonymous,  January 3, 2012 at 7:19 PM  

tengok gambar budak yg ternganga ni kesian pun ada. disebabkan upah RM150 sanggup berbaring atas jalan.

lagi satu aku nak nasihatkan eloklah dia amalkan tips daripada doktor kulit ni sblm mukanya berubah menjadi saifudin nasution

Anonymous,  January 3, 2012 at 7:51 PM  

Mangkuk2 ni yg dok tido atas jln tu elok kena gelek dengan steamroll je barula kote tu jadi lurus semula. Kalau tak kote tu asyik bengkok je,tu yg perangai pun dah menurun mcm si kote bengkok. Hampeh siot. . .

Anonymous,  January 3, 2012 at 7:59 PM  

Dipetik dari blog Semut Hitam :

Salam Semut Hitam,

Saya ingin merujuk kepada kenyataan anda yang di bawah ini :

"Soalan yang lebih mudah, kenapa Si Ketua Penipu tu tak mansuhkan AUKU semasa dia jadi Menteri Pelajaran dulu? Kenapa baru sekarang nak dibebaskan?

Dia bukan sahaja tidak memansuhkan AUKU pada ketika itu. Sebaliknya, dia memperkuatkuasakan lagi akta tersebut."

Saya adalah seorang mahasiswa di UTM Kampus Jalan Semarak bermula pada 1985 - 1990. Semasa di Tahun 2, Anwar Ibrahim telah dilantik menjadi Menteri Pelajaran ketika itu. Pada ketika itu, penuntut UTM sudah mula diresapi dengan fahaman politik PAS yang bergerak senyap-senyap. Namun sebaik sahaja Anwar mula berkuasa sebagai Menteri Pelajaran (yg kuasanya turut melibatkan semua universiti yg ada), pelajar-pelajar yang condong kepada PAS ini sudah mula bangkit terang-terangan menentang Menteri yg baru dilantik ini dan juga AUKU.

Maka terjadilah satu demontrasi kecil yang telah berlaku di dalam kampus.Saya lupa tarikhnya tapi di antara 1986 dan 1987. memang demontrasi itu gagal tetapi sebahagian kecil pemimpinnya telah diheret ke Majlis Tatatertib UTM. Ada yang dibuang universiti dan ada juga yang digantung pengajian.

Apa yang ingin saya nyatakan di sini, Anwar itu sendiri pernah menghukum pelajar dengan memberhentikan pelajar dari universiti, termasuk kes yang saya saksikan di UTM itu. Dia sendiri bertindak dengan kuasa kukubesinya untuk menghukum mahasiswa yang ingin mempertikaikan kewujudan AUKU. Dan seperti yang dinyatakan, AUKU itu sendiri diwujudkan untuk menyekat sikap memberontak beliau semasa di UM.

Jadi, saya amat berharap,carilah bekas mahasiswa buangan ini dan tampilkan mereka ke khayalak ramai. Mari kita buktikan kepada mahasiswa hari ini bahawa Anwar sendiri begitu kejam terhadap mahasiswa semasa beliau menjadi Menteri Pelajaran dulu.

Sejarah silam sepatutnya mengajar kita dengan apa yang terjadi pada hari ini. Bukakanlah pekung Si Penipu ini,biar mahasiswa hari ini tahu siapa Anwar Ibrahim sebenarnya.

Anonymous,  January 3, 2012 at 8:20 PM  

2 orang anak aku dan sorang lagi menantu aku adalah guru lepasan maktab..sekarang ni mereka sambung belajar kat upsi..menantu aku kat uitm...bukan la nk megah,tetapa aku bangga kerana mereka cemerlang dalam akademik.
Mereka memilih menjadi guru demi untuk mendidik anak bangsa menjadi orang yg berguna dan berjasa pada agama,bangsa dan negara.
Anak2 aku tak pula berperangai babi seperti budak yg berdemontrasi kat upsi tersebut.
Jangan2 mak bapak mereka ini membesarkan mereka dari hasil yg haram..

Anonymous,  January 3, 2012 at 8:34 PM  

Nak gelak ada,nak menangis pun ada melihat anak bangsaku jadi begini..sia2 dilahirkan sbg manusia yg berilmu dan berakal..ada ilmu tak dimanfaatkan..ada otak tak mau fikir dan menilai yg mana baik yg mana buruk..tak salah nak berjuang..tp berjuang ke arah yg betul..berjuang utk sesuatu yg dpt memberi manfaat kpd semua..aku jgk bekas mahasiswa..AUKU tak pernah ganggu apa2 utk aku terus belajar..AUKU digubal utk melahirkan mahasiswa yg berkualiti..terutamanya anak melayu..apa guna nk berpolitik klu belajar pun tungging terbalik..anak cina anak hindu tak gaduh pun..sdgkan kaum cina dan india bukan main susah nak masuk IPTA..bila dah susah nak masuk, mereka belajar bersungguh2..tak main2..tp anak melayu bila semuanya senang, begini plk jd nya..nak berpolitik la, bercinta, hisap dadah, merempit..mana pegi mentaliti sbg intelektual muda yg mempunyai akal dan ilmu pengetahuan ..tak fikir ka susah payah ibu bapa anda membesarkan anda..ibu mengandungkan anda selama 9 bulan 10 hari..apabila lahir..anda ditatang dgn minyak yg penuh..dikelambu bila tidur spy tak nak digigit nyamuk..disusukan..bayangkan betapa susahnya seorang ibu bersusah payah dari mengandung hinggalah besar..tp bila dah besar, anak pula tak sedar diri, memalukan ibunya..bapa pula bersusah payah bergolok bergadai mencari rezeki yg halal utk menyara kehidupan isteri dan anak2nya..mencari wang utk sesuap nasi, wang utk biaya persekolahan anak2nya..anak2 dihantar ke sekolah spy mendapat ilmu dan menjadi manusia yg berguna dan seterusnya melanjutkan pelajaran ke menara gading..tp, begini pula anak2nya membalasnya..bagus la..mungkin sekarang ibu dan bapa anda sedang menangis melihat tingkah laku anaknya yg terpampang didada akhbar, internet..mana nak letak muka..apabila perangai buruk anak2nya diperkatakan...apa dia nak jawab bila disoal adik beradiknya, rakan2nya, jiran2nya dll..anda seronok berdemonstrasi sesuatu yg tidak berfaedah..setitik air mata ibu bapa anda menitis dek perbuatan anda, brp besar dosa yg anda akan tanggung..kalau betul nak berjuang, berjuang dgn belajar bersungguh2..dptkan keputusan yg cemerlang..kemudian jawatlah jawatan yg tinggi..bela anak bangsamu yg lain pula..tak pun, masuk politik..menangi pilihanraya..jdlah wakil rakyat..jdlah Perdana Menteri..masa tu ubahlah apa yg anda nak ubah..nak jd pemimpin, jdlah pemimpin yg berilmu ada pendirian..jgn dok ikut telunjuk org saja..org suruh buat demonstrasi buat..kot bila org suruh makan taik, makan jgk la kot..

Anonymous,  January 3, 2012 at 8:35 PM  

kesian guru-guru anda melihat bekas anak didiknya menjadi spt ini..susah payah dia mencurah ilmu, mengajar apa yg baik apa yg buruk..tp ini yg dibalasnya..sedarlah wahai anak bangsaku..bangsa kita sedang ditindas..kalau anda semua masih tak sedar, masih bertindak bodoh sebegini, suatu hari nanti lihatlah sendiri kita akan mengemis di bumi kita sendiri..pelajar UPSI mungkin apabila keluar akan menjadi seorang guru..tp pelajar universiti lain?kerja apa yg kamu akan buat?beribu2 syarikat yg ada di malaysia ni adalah dimiliki oleh kaum cina..brp kerat sgt syarikat melayu yg ada..sbb tu ramai melayu bekerja dlm sektor awam..hanya itu saja yg boleh selamatkan kaum melayu..TAPI, kalau kamu semua masih belum sedar, jika DAP menang pilihanraya ke-13 nanti, DAP sudah merancang nak mengurangkan separuh kakitangan kerajaan yg mana melayu yg paling ramai bekerja di sektor awam..jika mereka ini dibuang, belum dicampur kamu mahasiswa yg belum grade dan yg akan keluar tak lama lagi..kamu nak kerja apa??nak toreh getah?nak kait kepala sawit?nak tanam sayur?mana ada lg tanah..habis dah dibuat perumahan..masih tak sedarkah lagi???dari segi perumahan..cuma kita lihat perumahan yg sdg naik skrg, adakah rumah jenis mampu milik yg sdg dibina??tidak..yg naik rumah2 banglo, semi d berkembar yg harga RM300 ke 500 ribu...kalau ada pun rumah teres, teres yg berharga ratusan ribu..rumah2 ini hanya mampu dibeli oleh siapa kalau bukan kaum C..spy sesuatu kawasan tu dipenuhi oleh kaum mereka..sbb apa?sbb suatu hari nanti mereka boleh memenangi pilihanraya dikawasan itu dan seterusnya menguasai 2/3 kerusi parlimen dan membentuk kerajaan..kita org melayu nak duduk di mana??masih tak sedarkah kamu??kamu nakkah bangsa kamu ditindas??bangkitlah dari angan2 yg belum tentu..kejarlah cita2 sementara kamu punyai peluang di menara gading..masa depan kamu cerah dgn segulung ijazah wlu pun belum tentu kerja apa yg kamu akan jawat kelak..ttp, skrg2nya dgn adanya ijazah dgn ilmu yg kamu ada, kamu dpt menyumbang kpd sesuatu yg lebih baik utk bangsa kamu sendiri..jdlah mahasiswa yg berkualiti..jgn ada degree jd mcm org ada spm/srp/pmr/upsr/tak sekolah lgsg..kdg2 yg tak sekolah lebih bagus pemikirannya dr kamu yg ada ilmu yg tinggi..sedarlah..sedarlah..sedarlah wahai anak bangsaku..

Anonymous,  January 3, 2012 at 8:39 PM  

hmmm mak pak dorg XRETI MALU SBB MAK PAK DORG PUN SAMA.. 2 NAFWAN 2 MAK MERTUA DIE 2 KETUA WANITA PAS BAHAGIAN SELANGOR.. SBB 2 JD LAGU 2.. SIAN2 NAMA JE BELAJAR U tp otak UDANG hahaha.. aku malu larr.. aku belajar DI UNIVERSITI amik bidang POLITIK tp xda pun nk wat demo mcm monyet2 nie.. ish2

Anonymous,  January 3, 2012 at 8:40 PM  

Sabar...sabar..saudaraku semua.....sebagai pendidik aku kesian dengan mereka ni kerana diperalatkan ... masa depan mereka dimusnahkan oleh manusia yang 'tamakkan' kuasa. Bagi aku jangan hukum mereka dulu, berilah peluang mereka 'bertaubat', kalau boleh kumpulkan mereka dan beri sesi kaunseling secara berterusan. Kalau mereka dibuang, hancur masa depan,dan orang yang memperalatkan mereka akan ketawa dan terus mencari 'mangsa' lain. Berikan kesedaran kpd mereka dan biarkan mereka sendiri berfikir tentang yang mana baik dan yang mana betul. Jika benar mereka mahasiswa, aku yakin mereka akan sedar dan kemudian lepaskan mereka untuk 'menentang' kembali orang-orang yang memperalatkan mereka.

Anonymous,  January 3, 2012 at 9:13 PM  

Agak2 boleh tak nak saman diorang? Saya Mahasiswa, tapi saya tak menyokong mereka sedangkan mereka2 ni kata semua mahasiswa sokong mereka.. Ni dah dikira fitnah dah ni sebab mereka menggunakan alasan mahasiswa menyokong tindakan mereka sedangkan tindakan mereka ini dikeji mahasiswa. Mereka telah memalukan nama mahasiswa. Saya sebagai mahasiswa, bagi saya fitnah ni agak berat sebab diorang dah melakukan kerosakan, dan keganasan atas nama MAHASISWA.

Anonymous,  January 3, 2012 at 9:34 PM  

KALU PM TAK AMIK TINDAKAN, AK RASA NAK JER AK AMIK TINDAKAN KAT MAHASEWEL NIE... TERKETAP GIGI GUA TGK BUDOK2 SEWEL NIE... GUA DH LAMA MENJADI XMAHASISWA TAK PERNAH PUN G U SEMATA2 NK BERPOLITIK... KALU AK ADER PADA ZAMAN KO ORG NIE, MAU AK BELI CILI BOH KASI LEMPAR KAT MUKO SORANG2... BAGI RASO SKITTT... SEDAP DIMULUT MEMAKI HAMUN, BARUALAH, ANJINGLAH.. BARUA N ANJING SEBONA ADALAH ENGKAU ORG TU HA... 1 MAKI HAMUN 100 KALI GANDA MAKI HAMUN ENGKAU DAPAT... INI BARU YG TAIP2 HAH... BELUM LAGI YG TAK MENAIP... KALU ENGAKU SEWEL TAK NAK DUK MALAYSIA, BRANI SANGAT NK TUNJUK HERO KELAT ENGKAU TUE APO KATA ENGKAU LUCUT AJA JADIK WARGANEGARO MALAYSIA. KAN SONANG!!!... INI IDAK MENYUSOAHKAN ORANG LAIN... LABANAU!!!!!!!!!!!!

Pewaris Wasiat January 3, 2012 at 11:41 PM  

Hahasiswa yang tak layak belajar di pusat pengajian tinggi...rugi duit biasiswa...!!! takper laa...nama semua dah blacklist...masa depan dia org ..dia org tak kisah...sebab Anuar Ibrahim dah janji nak buat kan Gerai Goreng Pisang sorang satu... :)

Anonymous,  January 3, 2012 at 11:43 PM  

Nape muka melayu jer yg nampak ni??

Anonymous,  January 4, 2012 at 12:37 AM  

BAKAL CIKGU KE? KALAU MUKA SEKOR2 NI ADA KAT SEKOLAH NANTI, TAK INGIN AKU HANTAR ANAK AKU KE SEKOLAH TU..

Anonymous,  January 4, 2012 at 2:19 AM  

budak2 tolol ni patut tonggeng depan anwar..memang besar punya celaka la anwar berahim dgn anak2 ikan dia.

Kamarul Nizam,  January 4, 2012 at 10:33 AM  

Marilah kita berhati-hati dengan pelajar-pelajar lepasan UPSI.

Saya personally di HR Department sebuah syarikat GLC akan jalankan tanggungjawab saya yang kecil dengan menapis resume graduan dari UPSI ni.

Tidak adil ? Mungkin ramai lagi pemikiran dan persepsi yang sama seperti saya mengenai graduan dari UPSI.


"Boikot Graduan UPSI !!"

Anonymous,  January 4, 2012 at 3:26 PM  

Eeeeee...muka banyak ulat resdung...ni mesti jarang amik air sembahyang.....muka cam nie nak jadi cikgu??? memang sah budak2 ramai ponteng sekolah sebab tak tahan tgk ulat resdung keluar dr muka cikgu camnie....so, jgn salahkan murid ponteng sekolah yer kalau amik cikgu camnie....

P/S: Rasanyer guru sekolah pondok pun budak nie tak layak sebab kuang hajor sangat....

Anonymous,  January 4, 2012 at 11:21 PM  

Salam.

I just have one thing to say to that idiot who said something about "lebih teruk dari myanmar..." in the video clip just now. Perhaps you might want to apply for Myanmar citizenship one day - and get your ass out of this lovely Malaysia. hope that you understand this, because your malay sucks.

Anonymous,  January 5, 2012 at 1:06 AM  

ape kata kita ajar dorang ni cara mengelak dari di sontot al juburi plak......pasal kt u xdak subjeck ni kot...khas untuk monyet 2 3 ekor ni jer....

Anonymous,  January 5, 2012 at 4:14 PM  

Yang melalak guna heller dapat le RM2,500 sorang. Yang paling kuat melalak guna 'hands free' dapatlah 2,000 sorang. Yang saja ikut-ikut melalak dapat le sorang satu 'blackberry'. Yang saja baring-baring tengah jalan pulak dapat le 'blueberry' sorang...yang saja-saja pecahkan pintu klinik, tunggu je la surat saman...

Anonymous,  January 6, 2012 at 4:45 AM  

Belajar pun tak habis lagi nak mengajar orang pulak. Ini bukannya pandai, tapi memandai-mandai.

Mak bapak dia org ni nak kan anak cemerlang dalam pelajaran...bukan cemerlang dalam demo.

Kahwin January 8, 2012 at 4:22 PM  

yg terlibat hanya 2 org pelajar upsi ja... yg lain semua org luar tg malim dan dikhabarkan 2 org pelajar UPSI tu pasangan kekasih

Anonymous,  January 8, 2012 at 7:36 PM  

malu aku ngan budak2 so call mahasiswa nie. cara dia ckp, modus operandi, mcam DSAI.

malu seh..budak uni mcm nih..

i hate you anwar for this

Ex-UPSI,  January 8, 2012 at 7:45 PM  

aku tau diaorg nih dipergunakan dan dibayar.. ingat buat free ke??.. sape nk tanggung bill handset??.. siap bleh pakai gadjet mahal2 lagi.. ipad2.. galaxy tab.. blackberry.. ansuran kete.. ingat mak bapak diaorg kaYa sAngat ke nk bagi.. atau guna duit PTPTN yg KERAJAAN BAGI???? :)

HAHAHA!!!

suka hati aku,  January 9, 2012 at 1:30 AM  

tak matang, tak tahu malu, bebal... pakej lengkap mereka nih. Aku sebagai mahasiswa terus rasa malu macam nak gila tgk mereka ni semua. Dasar tak kenang budi, tak sedar dek untung! Phuii!!!

Anonymous,  January 9, 2012 at 9:21 PM  

nak tgok gambar pengebom masa bebasanwar901? klik je.. ambil-tahu.blogspot.com

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP