BN Tunai Janji, PR Kencing Rakyat

Sunday, January 29, 2012







Seramai 500 pemilik pangsapuri di Taman Ukay Bistari di Hulu Kelang, hari ini bersyukur kerana akhirnya dapat mendiami rumah idaman sendiri selepas campurtangan kerajaan pusat berusaha menyiapkan projek perumahan sejak tahun 2003.

Majlis penyerahan kunci dilakukan oleh Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar kepada pemilik pangsapuri di sini.

Beliau berkata kerajaan pusat terpaksa campurtangan memandangkan kerajaan negeri masih gagal menyelesaikan masalah ini walaupun telah berjanji beberapa kali dengan para pemilik pangsapuri berkenaan.

"Saya dibawa oleh pemimpin tempatan pada Julai 2010 sewaktu mengadakan lawatan rasmi di pasar tani Taman Melawati untuk berjumpa dengan pemilik pangsapuri yang sedang mengadakan piket membantah pemaju yang lewat menyiapkan projek ini," kata Noh Omar.

Noh Omar berkata beliau berjanji untuk membawa isu ini telah kepada kabinet dan meminta pertolongan dari Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Dato' Seri Kong Cho Ha untuk turut membantu menyelesaikan projek yang terbengkalai sekian lama.

Menurut beliau penyerahan kunci telah dilakukan kepada 211 pemilik dan baki penyerahan akan dilakukan pada minggu hadapan. Sehingga kini enam blok sudah siap dan boleh diduduki manakala 3 blok lagi dijangka siap pada April 2012.

"Saya meminta jasa baik pihak Syabas dan TNB untuk memberikan kerjasama dan menyegerakan kemasukan bekalan air dan elektrik agar pemilik pangsapuri ini boleh mendiami rumah mereka," kata Noh Omar.


Sebelum itu, pembeli unit pangsapuri Ukay Bistari melalui Persatuan Pemilik Bangunan Terbengkalai Malaysia (Victims) telah menyerbu menyerbu pejabat tapak pihak pemaju untuk mengambil kunci rumah sebagai protes terhadap kegagalan pemaju menyerahkan kunci hari ini seperti yang dijanjikan pada 27 Disember lalu.

Victim terpaksa meminta Kerajaan Persekutuan menerusi Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk campur tangan membantu termasuk dalam projek terbengkalai di Ukay Bistari ini.

Persatuan ini pernah cuba mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tetapi tiada satu pun jawapan positif sebaliknya sering ditolak dari satu jabatan ke jabatan yang lain.

Kebanyakan pembeli apartment Ukay Bistari kini terpaksa menanggung beban dengan membayar ansuran bulanan kepada bank sebanyak RM500 sehingga RM1000 setiap bulan dan masih tidak dapat memiliki kediaman masing-masing daripada Damai Bistari Sdn Bhd.

Beberapa pemilik yang ditemui menyatakan rasa bersyukur dengan campurtangan kerajaan pusat selepas majlis penyerahan kunci dilakukan.

Yusaini Harun, berkata sebelum ini kerajaan negeri pernah berjanji untuk menyelesaikan masalah yang sekian lama berlarutan namun tidak menepati janji yang dilakukan. "Kami berterima kasih kepada kerajaan pusat yang sudi membantu menyelesaikan isu ini."

Noraiza Abdul Wahab, turut menyatakan rasa syukur kerana perjuangan menuntut hak mereka berjaya. Beliau turut tumpang gembira dengan beberapa rakan yang telah diserahkan kunci walaupun pangsapuri milik beliau akan siap dalam bulan April 2012.

sumber KL POS

Gomo: Tahniah buat Barisan Nasional Selangor yang mampu menyelesaikan masaalah pembeli rumah Ukay bistari Hulu Klang. Nak harapakan kerajaan Pakatan PAS,DAP,PKR hampeh janji punya janji makan pasir jelah jawapnya.

Rakyat Selangor belum telewat untuk berubah dari keadaan yang ada hari ini yang mana ditadbir oleh sebuah kerajaan yang lemah dan korup. Gomo harap PRU13 kelak pastikan Barisan Nasional merampas kembali Selangor.

Psssttt. . . . . Jelas hanya BN sahaja mampu membela nasib rakyat.
Published with Blogger-droid v1.7.4




32 comments:

Anonymous,  January 29, 2012 at 12:48 PM  

Semua ni berlaku kerana Anwar mempunyai terlalu banyak pendirian. Dengan media barat, kenyataannya adalah memihak kepada pro-barat, dengan orang PAS dia cakap akan jaga kesucian Islam, dengan orang Cina dan India dia cakap akan jaga kepentingan kaum minoriti itu. Pendek kata, Anwar kena jaga hati ramai pihak seperti Pro-Israel, Pro-Islam, Pro-PAS, Pro-DAP dan segala Pro yang ada. Oleh itu, jangan dipersalahkan Anwar kerana beliau berkeupayaan untuk menjaga hati semua pihak dan semua pihak pasti akan berpuas hati. Betul tak tuan-tuan ?

Centurion January 29, 2012 at 1:01 PM  

BN memang boleh membantu rakyat tapi kadang kadang kerenah birokrasi juga menjadi penyebab rakyat menyampah nak berurusan dengan Kerajaan.

Abu,  January 29, 2012 at 1:06 PM  

Adat beb.. PRU13 dah dekat...rasuah diagihkan .

Gomo...adik angkat apakhabar? lubang jubor pedih sapu KY dulu..jgn gelojoh beb...rabak lubang jubro adik angkat nanti.

Anonymous,  January 29, 2012 at 1:10 PM  

ALLAH Bersama UMNO

Anonymous,  January 29, 2012 at 1:12 PM  

Centurion....kadang2 langkah berhati2 dalam jabatan kerajaan tu perlu untuk mengelakkan penipuan.

Kesian, cerita ni keluar dlm paper tahun lepas. Pakcik tu tak tahu pun tanah dia dah bertukar milik kepada sebuah sykt. Itupun sebab sykt tu nak mendirikan bangunan dan memasang pagar. Terlalu ramai yg menipu dgn berbagai cara.

Anonymous,  January 29, 2012 at 1:14 PM  

SELALUNYA HANYA KERANA KESALAHAN SEORANG INDIVIDU HABIS SATU KERAJAAN DAN UMNO DI PERSALAHKAN..UMNO MEMANG TERBAIK UNTUK RAKYAT

Anonymous,  January 29, 2012 at 1:16 PM  

Abu totol
Kalau adat, kenapa fuckatan tak ambil peluang siapkan rumah tu?

Anonymous,  January 29, 2012 at 2:00 PM  

Sama je dengan Najib tu, takkan tak tengok kat Tv 3, cuma mata engko je buta sebelah sana. Anwar tak keluar TV3, mana nak tahu engko cakap betul.

manBonda,  January 29, 2012 at 2:46 PM  

BN menolong rakyat bukan masa nak PRU tapi memang dari dahulu lagi telah terbukti BN memang menunaikan janji2nya bukan macam FUCKatan bermacam2 janji tapi semua " HAMPEH "
PAS..PKR..DAP..semua kaki " Kencing "

Anonymous,  January 29, 2012 at 3:01 PM  

sape yg masih sokong Fuckatan ni memag HATINYA DAH BUTA untuk menerima kebenaran....

cakap & tunjuk lah segala bukti, UMNO jugak yg salah... di akhirat nanti UMNO akan terkejut dgn pahala2 yg diperolehinya dari fitnah2 Fuckatan....

sitiazilah,  January 29, 2012 at 3:34 PM  

video sex : umno kantoi lagi...

http://www.ohrakyat.org/2012/01/video-sex-2-umno-kantoi-lagi.html

abu January 29, 2012 at 3:45 PM  

SEMOGA DIKURNIAKAN HIDAYAH&TAUFIQ...

MAKA LAKSANAKANLAH SEMUA HUKUM DAN SYARIAT ALLAH SEPENUHNYA...

DAN PENGISIAN ILMU PERLU DITERUSKAN,BAGI MEMAHAMI ISLAM BUKAN HANYA IBADAT SAJA TETAPI FAHAMILAH ISLAM DARI SEGALA SUDUT..

IMARAHKANLAH SURAU DAN MASJID...

Anonymous,  January 29, 2012 at 4:15 PM  

www.youtube.com/watch?v=dLQhcYn6YGI&feature

Anonymous,  January 29, 2012 at 4:29 PM  

Kantoi video kantoi. Lahanat dajal keling siam tu pasai apa otak otak taik lembu ko orang ni percaya. Jangan percaya kat dajjal, percayalah kat tok guru dan Anwar. Dah kene kencing banyak kali dah ko ni. Tak cukup lagi ke??

KOMANDO POLITIK January 29, 2012 at 4:32 PM  

salam papagomo leh tak saya nak minx tlg refresh lik link blog saya..heheh..sbb link yg saya bagi tu bertajuk so org x nampak nanti apa2 yg latest dan mereka tidak akn membukanya jika liht itu tajuk lama
saya min jasa baik papagomo ni link blog saya yg tidak bertajuk yg akan mendapat post2 terbaru
http://komandopolitik.blogspot.com/
ini dia....
TERIMA KASIH BYK2 PAPAGOMO!!

KEKURA January 29, 2012 at 5:09 PM  

Buat baik org tak nak tengok..kaki zina dan peliwat disanjung,tentang PAS konon tentang islam,guna Islam menipu org melayu takutkan org melayu tujuan politik,org tua yg dah nak mati takut masuk neraka terpengaruh,pakailah kepiah join PAS.kapir harbi DAP jadi pakatan. Sayangnya orang Melayu yg bodoh.

Anonymous,  January 29, 2012 at 5:12 PM  

13/01 - jam brp. Nuwa jumpa Mampus? Harap2 pasni bapak/bf/tunang/laki ko kena cekup dlm video tg sex.. Pastu dia spin ala2 hero Anuwa jubo ko tu. Br pdn muka.. Xpun ko kene rogol caught cctv. Tp perogol ko pun terer spin citer.. Moga Allah bg petunjuk pd diri ko yg gelap hati.. Amiinnn!!!

Anonymous,  January 29, 2012 at 6:37 PM  

Projek rumah terbengkalai kepunyaan kroni umno . Sebab tu kerajaan pusat bantu pemaju untuk cepat cepat selesaikan........lagi pun projek projek mega yang tak memberi manafaat kepada rakyat banyak disekat oleh kerajaan Selangor sebab tu pemaju/pemborong ngup mana saja projek yang ada.

ikan bilis,  January 29, 2012 at 6:42 PM  

budak sekolah 100
budak ipt 200
simiskin 500

orang besau-besau juta-juta

Anonymous,  January 29, 2012 at 6:53 PM  

Tadi ramai geng pakatan minum kopi kat tepi padang sambil tengok org main bola...

Dekpa dok bincang pasal...khairat warga emas $2,500...

Tetiba sorang Ostad ni plak sambung...Kalau dapat Putrajaya...bukan takat Warga Emas...semua orang dapa manafaatnya...

Dari Kerajaan utk rakyat katanya...

Malah...mcm mcm lagi...
Hg Minyak Turun...
Harga barang dapur turun....
TOL tarak....
Tax Kureng...
Blajar Free sampai Universiti...
Dan mcm mcm lagi turun...

Sbb nak hujan..akupun blah

Kalau aku tunggu...sure byk benda lagi akan Turunnnnnnnn...

Gua tgk semua pokcik-pokcik ternganga mendengarnya...

Apa lagi...jom pangkah pakatan..

Hehehehe

Anonymous,  January 29, 2012 at 7:30 PM  

kau pun sama bodoh mcm puak puak tu akal tak ada..hidup tiap hari makan subsidi pun masih tak sedar diri lagi...bukalah mata luas2...

Anonymous,  January 29, 2012 at 8:04 PM  

Video kantoi kura, kantoi.....terok taik taik lembu kena kencing ngan keling siam.....kah...kah....kah....

Anonymous,  January 29, 2012 at 8:09 PM  

Member imigresyen aku kata tipu. Ko kena kencing dengan dajal keling siam.

Anonymous,  January 29, 2012 at 8:13 PM  

Bukan....fitnah dajal keling siam yang kencing ko tadah.....kah....kah....kah...

Anonymous,  January 29, 2012 at 8:32 PM  

Quran ajar orang munafik bawak berita fitnah kena selidik dulu.

Anonymous,  January 29, 2012 at 8:37 PM  

Anwar kasi Najib 20 minit cakap dia 10 minit je cukup.Amacam?? Takkan takut debat president kot? Cakap macam macam kat TV. Takkan takut nak jumpa kot?

John Lembu,  January 29, 2012 at 9:00 PM  

papagomo: kalau aku jadi presiden sebuah parti yg akan tanding pru 13 nanti aantara janji parti aku ialah MENGHAPUSKAN SEMUA CUKAI JALAN sebaik sahaja aku jadi PM.

ok ke janji tu.

Anonymous,  January 29, 2012 at 9:02 PM  

6.53
Semua nak turun, negara pun bangkrap. Jawapan kpd pakcik yg tak sekolah.

8.37
Hahaha...nak mintak masa. 1 minit = rm1 billion...boleh? Padan muka sapa pun tak sudi nak debat dengan peliwat.

Anonymous,  January 29, 2012 at 9:57 PM  

Cakap banyak tapi kecut teloq.....kah,.,kah...tapi kata nak jadi mcm obama.

Anonymous,  January 29, 2012 at 10:38 PM  

pemimpin PR ni semuannya berjanji akan free utk rakyat...

hehehheeee ada otak ke tidak pecacai ni... yg lepas pun hanya beberapa negeri pun tak tertunai ini janji utk satu negara...wow boleh hancurrr negara dibuatnya...

otak dah jumud sebb tu lah senang digula2kan

penyokongketuanan January 29, 2012 at 11:11 PM  

Orang tak cukup sekolah bolehlah dibodohkan. Bila negara Bankrap, kena pinjam dari IMF dan Bank Dunia. Itu yang Anwar mahu. Dia nak jajahkan Malaysia pada tuan-tuan dia di Barat yang dah bagi duit modal kepadanya untuk jatuhkan kerajaan. Syaitan akan menjanjikan apa sahaja untuk menyesatkan orang. Buktinya, bila PKR perintah Selangor, DUMC dah menggila murtadkan orang Islam. Nasib baik Allah gerakkan Hassan Ali untuk melawan tauke dan selamatkan aqidah Muslimin. Dah diejek pula oleh orang yang bencikan Islam dengan gelaran Hassan akidah. Baru beberapa negeri, kalau perintah Malaysia? Agaknya berapa ramai lagi nak dimurtadkan?

Ya Allah, selamatkan kami dari yahudi bertopengkan Islam.

Ahmad Shukri Mokhtar January 30, 2012 at 1:01 AM  

harga barangan pasti naik atau kekal sementara tak kira siapapun yg memerintah . Yg PASTI TURUN hanya HUJAN sahaja,,,

Tapi kalau langit mendung dan disertai angin kencang itu tanda tanda laknat akan menimpa. Jika hujan turun juga ini adalah rahmat dari Allah, (kisah dari hadith)

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP