Chegubard Bertanggungjawap Pergaduhan Malam Tadi Di Kg Jln Kebun - Suhaimi Shafie Adun PKR

Sunday, January 22, 2012




Kecoh malam tadi di Kg Jln Kebun Klang yang mana sekumpulan anak anak muda menyerang dewan MBSA dimana program HINDRAF berlangsung.



Jika dilihat dalam video yang ditayangkan memperlihatkan anak anak melayu Jln Kebun bertindak biadap keatas program yang dijayakan Pakatan DAP,PAS, PKR. Anak melayu dilihat menyerang mereka yang berada dalam dewan MBSA. Itu yang dipaparkan dalam video tersebut.



Tetapi apakah anda tahu bahawa Kg Jln Kebun merupakan kubu kuat orang Melayu yang mana 100% nya adalah orang Melayu dan tidak ada seorang pun bangsa India yang menetap di Kg Jln Kebun.



Mengapa Pakatan mengadakan program HINDRAF di Kg Jln Kebun sedangkan kawasan tersebut 100% orang Melayu? Dan mengapa program Hindraf diadakan pada waktu Maghrib? Apakah anda nampak motif utama mereka?



Pakatan tahu Kg Jln Kebun lubuk Melayu dan Pure Melayunya. Malah itulah kubu Kuat Melayu yang sememangnya tidak dapat ditembusi oleh pihak luar sama sekali sejak dulu dan sehingga sekarang ini. Jadi dengan membawa HINDRAF masuk ke dalam kawasan 100% Melayu dan mengadakan program waktu Maghrib adalah satu perbuataan yang sebenarnya dilihat untuk mencetuskan sentimen perkauman dan menyemarakkan semula HINDRAF di Malaysia agar menentang Kerajaan khususnya UMNO.



Sekarang ini Pakatan PAS, DAP, PKR melalui media upahan mereka memainkan video tersebut yang mana seolah olah UMNO dalang dalam pergaduhan tersebut. Hakikatnya mereka Pakatan lah yang mencetuskan pergaduhan tersebut kerana dilakukan didalam sebuah penempatan yang 100% Melayu.



Banyak lagi lokasi lain yang boleh pihak Pakatan mengadakan program HINDRAF. Malah didalam Parlimen Kota Raja ada banyak lagi dewan dan di dalam kawasan masyarakat India juga terdapat dewan kerajaan Negeri. Kenapa tidak diadakan program tersebut didalam kawasan penduduknya India dan mengapa perlu dikawasan yang 100% nya Melayu.



Suhaimi Shafie Adun Sri Muda dari PKR turut melahirkan rasa kecewa berhubung pekara tersebut dan meminta pihak penganjur iaitu Chegubard bertanggungjawap diatas apa yang telah berlaku. Beliau juga turut menyatakan tidak mengetahui program Hindraf yang dianjurkan oleh Chegubard. Chegubard juga tidak langsung meminta kebenaran dari beliau untuk mengadakan program malam tadi.



Bagaimana Chegubard seorang yang telah Kalah dalam pertandingan PKR dan berlokasi di Rembau negeri Sembilan boleh mengambil alih tugas wakil rakyat Dun Sri Muda?



Semoga rakyat perlu jelas dalam pekara ini, Pakatan Rakyat Haram mewujudkan sentimen HINDRAF sekali lagi dalam memastikan sentimen perkauman timbul kembali sepertimana sebelum ini. Rakyat akan terus diperbodohkan oleh Pakatan DAP,PKR, PAS dalam meraih simpati masyarakat.



Apa pun yang diulas mengenai video Kejadian tersebut hakikatnya Kg Jln Kebun penduduknya adalah 100% Orang Melayu. Apakejadahnya HINDRAF mengadakan program didalam Kg Jln Kebun? Fikir fikirkan lah....



Ops lupa, apakah anda masih ingat yang HINDRAF pernah menyerang Sambutan Hari Raya kita umat Islam pada tahun 2007? Apakah itu akan kita lupakan yang mana hari kebesaran umat Islam diserang oleh Hindraf?



Psssttt... Sapa suruh depa kacau tempat Melayu?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.





61 comments:

Anonymous,  January 22, 2012 at 3:58 PM  

Di mana slogan 1 Malaysia yang dilaungkan Najib bahawa salah satu intipati 1 Malaysia adalah perpaduan dan keharmonian kaum-kaum di Malaysia.

Cakap tak serupa bikin

1Malaysia mulut kata perpaduan dan keharmonian kaum tetapi dalam hati kalau boleh bunuh Cina dan India dah lama dah kaum ni pupus sepertimana peristiwa 13 Mei 1969.

Slogan 1 Malaysia oleh Najib dah terbatal secara automatik.

Ahmad Shukri Mokhtar January 22, 2012 at 4:22 PM  

sudah pasti ini suatu konspirasi konpirasi Si Bongok Badiol Baghal Mughalazah, Mencari jalan utk memulakan provokasi sentimen perkauman.. Binatang ini wajib dikurung dan jauhkan dari manusia yg lainnya., Dgn wataknya saja dah cukup utk mengapikan kebencian dikalangan manusia, Inilah kesan balasan dari Allah dengan dosa menyokong peliwat.. 1) wajah yg berubah jd tidak seperti manusia. 2) menimbulkan kbncian manusia yg melihatnya 3)ditimpakan bencana tanah runtuh.. dipanah petir dan bermacam lg bncana

Anonymous,  January 22, 2012 at 4:23 PM  

anon 3:58 yg bodoh.. kesian aku tgk org yg mentality mcm ko ni.. kurang cerdik.. aku rasa ni semua kerja cekgu bard.. haritu masa kat mahkamah pun dia suruh org pasang bomb supaya berlaku kekecohan kalau anwar masuk dalam.. yg ko comfirm2 org umno yg buat ni pasal apa? cekgu bard saja nak buat mcm ni sebab dia nakkan undi org india kembali pada pkr? org malaysia semua dah pandai bukan bodoh mcm ko lg anon yg percaya apa yg diorang cakap bulat2...


Aryan Brotherhood

Sahabat-Gunung January 22, 2012 at 4:25 PM  

Bodohnya komen yang mengatakan 1Malaysia terbatal....

Apa punya bangang pemikiran dier nie...

Memanglah 1Malaysia lambang perpaduan antara semua kaum, tapi tidaklah pula dijadikan alasan untuk kita mengacau orang, apatah lagi di waktu kita sedang beribadat....

Anonymous,  January 22, 2012 at 4:27 PM  

so.... orang2 India Malaysia kena ingat la.... UMNO/BN dah tak boleh pakai dah.... PRU13 ni tukar.... jahanamkan BN/UMNO....
berikan sokongan dan undi anda kepada PR.....

Anonymous,  January 22, 2012 at 4:28 PM  

Ibubapa malang yg manakah punyai Anak berbadan besar tapi x ada otak. Nak jadi juara kampung konon - pergilah mengamuk kat kandang lembu Sharizat tu dulu sebelum tunjuk kebodohan dan kehinaan diri sendiri di hadapan orang2 yg x suka timbulkan huru hara!

Anonymous,  January 22, 2012 at 4:29 PM  

Anon 3.58 mmg bangang siapa yang start jadi racist masa 13 mei dulu. mmg hang bodoh tahap iguana aku len kali perabih dulu baca buku sejarah.

Anonymous,  January 22, 2012 at 4:29 PM  

badan mcm biawak nak tunjuk kuat pukimak budak ni kalau kat tempat waa berkecai otak dia..kacang aje,ni waa nak tunggu umnogok bawa samseng taik minyak...

Anonymous,  January 22, 2012 at 4:31 PM  

anon 3:58..


ko ni mcm pendek akal aku tgk.. sini aku nak bg perumpamaan.. nenek ko pegi buat haji kat mekah.. ko meliwat kat malaysia.. batal ke haji nenek ko kat mekah sebab kesalahan ko meliwat kat malaysia? Ada paham? bodoh bangang!!!

Padiyappa January 22, 2012 at 4:31 PM  

ini bukan soal 1malaysia. hindraf x menghormati sensitiviti majoriti penduduk di situ. hindraf lah yg cuba menggugat kaharmonian masyarakat setempat.

Anonymous,  January 22, 2012 at 4:35 PM  

Anon 4:27,

Salah tu.. orang2 India Malaysia kena ingat la.... PR/PKR dah tak boleh pakai dah.... PRU13 ni menangkan BN/UMNO....
Jgn sokong peliwat negara.. Sayangi anak2 dan generasi akan datang dari menjadi gay, lesbian, dan biseksual..


Aryan Brotherhood

Anonymous,  January 22, 2012 at 4:41 PM  

anon 4:29.. Lu cerita masuk tempat lu.. Kalau lu berani sgt pegi cari la kecaikan otak dia.. ke lu ni mcm bos lu mmg sembang tak hengat janji bulan dan bintang.. silap2 dia dtg depan lu telo lu hilang.. HAHAHAHAHA!!

Anonymous,  January 22, 2012 at 4:45 PM  

Dari mula hindraf pertubuhan haram. Hindraf tak boleh buat perhimpunan apapun terbuka atau tertutup. Taktik PKR bila Bersih 2, Seksualiti Merdeka, demo SMM sama kempen Bebaskan Anwar gagal. Budak suruhan Al Juburi yang sentiasa kecewa dalam karier politik ini cuba cuba sedaya upaya untuk memihat hati tuannya.

Anonymous,  January 22, 2012 at 4:49 PM  

Mana ada 100 peratus Melayu, jangan nak cong la. Kalau kelantan tu adala..apa2 pun biar polis siasat. Jangan nak buat undang2 sendiri

KELINGROGOLMELAYU,  January 22, 2012 at 4:55 PM  

KEHKEHKEHKEH!!!

SAPA NAK NEGOK MELAYUUUUUUUUUUUUUUU BODO JADI ANJING SURUHANNNNNNNNNNNNNN UMNO

MELAYUUUUUUUUUUUUUUUUU BODOOOOOOOOOOO

NAK JER AKU LEMPANG BUDAK GEMUK MCM SI ANJING GOMO NI..

NOW UMNO DAH PANDAI UPAH BUDAK-BUDAK KECIT PAKAI SELIPA AJAK GADUH DGN KELING PLAKKKK..

SAJA LA TU NAK BUAT KECUH SURUH KELING KELANG SEMUA DTG PUKUL MELAYU-MELAYU UMNO BODO TU...

KAHHAAAAKK TUIHHH.. RERAMAI BERANI LAAA WOIIII..

AKU RASA BDK GEMUK TEPI PINTU TU KALAU SENSORG SURE TERKENCING KENA LEMPANG GAN KELING-KELING TU SEMUAAA...

BODO--BODOOO MELAYUU UMNO MMG BODOOO


SAKSIKAN KENAPA GOMO KAWIN DGN CINA BIJI KELINTIT TAK SUNAT????

http://youtu.be/oSeElZawXWE

MELAYU-MELAYU BANJINGAN UMNO KAT SINI DGR LA KENCING SI DEWA GOMO ANJING KURAP PENJILAT BIJIK CINA NI..

KOWANG NAK TAU KENAPA DIA KAWIN CINA??

KEHKEHKEHKEH!!

NANTIKAN VIDEO DEWA GOMO DAN FAMILY CINA+KRISTIAN+PEMINUM ARAK+CHILD MOLESTER.. SEMASA SAMBUTAN KRISMAS TEMPOH HARI...

PERATIKAN DLM VIDEO TU ANAK SI GOMO BERMAIN DGN ANJING-ANJING

KEHKEHKEH

http://youtu.be/oSeElZawXWE

Anonymous,  January 22, 2012 at 4:56 PM  

@Sahabat-Gunung

Kumpulan gengster kampung dusun mewakili UMNO tu sedang melakukan ibadat ke? kenapa mereka tak berada disurau dan masjid. Tengok muka seperti baru lepas telan pil kuda je.

@ anon 4:29 PM

Cuba tanya baca Wikipedia mengenai Peristiwa 13 Mei 1969. Apa salahnya jika dapatkan maklumat dari pelbagai pihak.

@ 4:31 PM

Terang jelas lagi bersuluh geng yang melakukan serangan mewakili UMNO.

ketua ketuit ketua takde duit,  January 22, 2012 at 5:00 PM  

Polis akan siasat samada itu perhimpunan Hindraf dan kalau betul, bukan pihak yang menyerang yang akan didakwa kerana mereka diprovokasi, tapi penganjur perhimpunan haram tersebut yang akan kena caj.

Anonymous,  January 22, 2012 at 5:16 PM  

tidak menghairankan memang dah lumarah pakatan ni kaki fitnah hati busuk,dari dulu lagi mereka asik mempersalahkan umno jika ada sesuatu berlaku malah apapn bn lalkukan semua tak betul,,,tapi pada masa yg sama pakatan ini tak pernah lakukan apa2 pn utk rakyat,sumbangan mereka sifar keatas kemajuan negara,pakatan ini hanya tahu menyemai bibit kebencian di hati rakyat,sebenarnya apa yg berlaku di jln kebun itu angkara penyokong pr sendiri yg tidak puas hati sesama mereka,dan seperti biasa mereka akan menuduh itu angkara umno,,setel masaalah,,,

pakatan pembangkangkan ini sanggup lakukan apa saja utk berkuasa dan membolot harta rakyat sebnyk mungkin nti,,pakatan pembangkang kini bagai nak gila kerana mereka sedar sokongan rakyat pada pakatan semakin merudum,,penyokon tegar saja yg telah dibutakan hati dibekukan otak dan bodoh lembu yg kekal menyokong pakatan,,


penduduk jln kebun klang,,

Anonymous,  January 22, 2012 at 5:20 PM  

@ anon 5:16 PM

Kalau nak bercakap pastikan ada bukti. Setakat sebut tanpa menyertakan bukti, sesiapa sahaja boleh cakap.

Anonymous,  January 22, 2012 at 5:29 PM  

@ anon 5:20 PM

Abes lu tuduh umno ada bukti ke bro? Dia ada pakai baju umno dan bawak sepanduk umno ke?

Mdsaf Kyo January 22, 2012 at 5:33 PM  

Tak payahlah kita nak bertelagah sesama melayu... siapa yg lebih perkauman kalau parti memperjuangkan sesuatu kaum? ingat-ingatlah...

keamanan, kekayaan datangNya dari Allah... bersyukur kepada Allah, kerana dengan izin-Nya negara aman, kaya dan makmur...

jom baca cerita panas:
Peramugari seksi kena seksa!!!

Anonymous,  January 22, 2012 at 6:12 PM  

@ anon 5:29 PM

Sesorang itu dicam pada wajahnya bukan pada sepanduk atau baju.

Anonymous,  January 22, 2012 at 6:33 PM  

org melayu yg serang mlm td adalah melayu umno yg bodoh, kalau kata waktu maghrib maknanya melayu tu betul2 bodoh pegi serang maki2 WAKTU MAGHRIB, apa x solat ka??

nak cari melayu bodoh x susah, cari ja dlm umno...bersepah melayu bodoh dlm umno

HangKebun,  January 22, 2012 at 6:36 PM  

Breaking News 6:30pm..

http://bit.ly/wkezXK <--

AWAS!!!!

"**ing mengamuk di kelang..

AWAS!!!!

http://bit.ly/wkezXK <--

Gemburkan kepada semua semoga berhati-hati

http://bit.ly/wkezXK <--

abu January 22, 2012 at 6:40 PM  

maka begitulah bahasa nya seorang yg 'maksum'

abu January 22, 2012 at 6:51 PM  

mana PERKASA kenapa tak turun...
kalau sesama melayu berapi-api cakap, tapi kalau dengan bangsa lain.....sunyi sepi.

wahai PERKASA mana semangat jihad engkau yg dilaung-laungkan....manaaaas?

abu January 22, 2012 at 6:55 PM  

kalau melayu dia memang gitu.....
tapi kalau dia islam dan beriman dia tidak berbuat begitu....

Anonymous,  January 22, 2012 at 7:10 PM  

bangsa malaysia konon, wei dap/pakatan ko sambut tahun baru cina buat apa? ada agama cina ke? ko sanggup ganti dengan tahun baru malaysia? agenda nak hapuskan hak melayu, hak sendiri tak sanggup pulak... bangsa malaysia secara automatik terbatal!

Anonymous,  January 22, 2012 at 7:26 PM  

Anak cicit moyang pahlawan Hang Tuah kebangganan melayu Umno berani sama bangsa etenik. Kalau nak tunjuk hebat pun pi lagi ikut bertanding sukan karate INDIA OPEN dinegara luar bukan nya kat bangsa etenik didewan masyarakat dinegara sendiri hahahahahaha!

Ketua samsing tu sudah dicabar ....." kita orang tak takut Mati "...... Dia buat tak beli offer keling tu.........badah gemok nafas sengkat india pun tak takut memalukan lah MELAYU....... cuba sama cina kalau berani hi gemok!!!!!!

Anonymous,  January 22, 2012 at 7:42 PM  

Yang bayak gay dan lesbian dalam negara ni masa pemerentahan sapa? Kenapa tak hapuskan?

Anonymous,  January 22, 2012 at 7:52 PM  

yg jelas masa kejadian orang2 india x buat apa2 yg mengganggu umat islam beribadat...cumanya yg di kesalkan orang2 melayu yg beragama islam tu yg x solat dan time azan maghrib masih lagi mundar mandir di jalanan semacam nak wat strategi dan ini terbukti bl mat sabu dan chegu bard sampai selang 45 minit kemudian mereka pun mulakan provoke yg melampau...memang betul la kg jln kebun tiada kaum india tp itu bukan tiket kita utk menyerang dan belasah kaum lain di sebabkan politik...kita rakyat malaysia bebas berhimpun dgn aman tanpa ada kekacauan kaum seperti yg di tunjukkan oleh budak2 yg x matang dlm pemikiran sebagai org islam yg sabar dlm perjuangan.

Anonymous,  January 22, 2012 at 7:53 PM  

anon 7.42,

yang jadi gay dan lesbian adalah kornia allah sama juga dengan perompak duit rakyat.

Bila dah tua mereka akan insaf dan bertaubat. Yang gay dan lesbian kembali kepangkal jalan , memulakan hidup baru sebagai normal.

TAPI yang sudah CURI DUIT RAKYAT berjuta-juta akan masuk penjara dan yang membunuh akan di GANTUNG LEHIR.

Ketua samsing gemok tu dan pengikut-pengikut dia tu ada menjadi penyokong FANATIK Pakatan Rakyat.........kahkahkahkahkahkah " jangan cuba nak gangu Karpal, langkah mayat aku dulu......."

Anonymous,  January 22, 2012 at 8:03 PM  

1Malaysia lambang perpaduan antara semua kaum tapi ia juga memartabkan ketuanan melayu...satu bangsa saja dalam negara ni yang dominan yang lain diam atau ikut telunjuk.......kami samun, kamu diam, kami rompak, kamu diam juga, kamu ceramah, kami ngamok......

Anonymous,  January 22, 2012 at 8:04 PM  

Kalau peserta perhimpunan tu tak gunakan lambang Hindraf kejadian ni takkan berlaku. Hindraf pertubuhan haram di sisi undang-undang dan tidak disenangi bukan saja oleh rata-rata orang Melayu tapi oleh ramai orang India. Kita percaya yang menyerang itu bukan ahli-ahli UMNO kerana mereka tahu sekiranya laporan dibuat serta-merta polis akan mengambil tindakan. Yang menyerbu ke dalam dewan tersebut adalah anak-anak muda penduduk kampung itu sendiri kerana mereka merasakan Hindraf sengaja mencari masalah dengan mereka.

Anonymous,  January 22, 2012 at 8:14 PM  

@anon 8:04 PM

Jika geng pil kuda UMNO tidak menyerang malam itu program berkenaan berjalan dengan aman.

Anonymous,  January 22, 2012 at 8:20 PM  

Sessi jelajah Kubu Kuat Melayu lah ni papagomo bahlol, bukan nak provok.

Chebud tu nak raih sempati sebahagian dari 100% melayu 60% BN/40%PR di kampung tu...apabila kejadian ni dah diwar warkan, naik lagi kepada 20% tambah.

Anonymous,  January 22, 2012 at 8:26 PM  

Anda boleh lihat sinario peristiwa tersebut, ia seperti dirancang. Peserta perhimpunan itu seperti menanti penduduk-penduduk kampung datang dan sengaja membiarkan pemuda-pemuda Melayu itu menyerbu masuk dan melontarkan provokasi bila mereka pada mulanya mahu beredar dari tempat kejadian. Lelaki India yang terbaring itu jelas berlakon seolah-olah dia telah dibelasah oleh pemuda-pemuda tadi. Semua dirakam dan dipaparkan di portal milik Pembangkang dengan mengkambing hitamkan UMNO.

Anonymous,  January 22, 2012 at 8:33 PM  

Anon 8.14 Geng pil kuda UMNO? Yang dalam dewan tu geng apa? Geng Sivaji the Boss kot? Adoyai ni le hasil dia kalau komen guna kepala lutut.

Anonymous,  January 22, 2012 at 8:39 PM  

Aku nak beritahu puak2 umno lu jgan suka2kacau orang punya majlis lu ingat lu siapa MAFIA!!! Lagak samseng lu ckap ngan wa lu punya majlis ada orang kacau! !! Wa cakap sama lu semua puak2 umno macam bangsat...!!! Lu jangan sampai kita orang hilang sabar..

Anonymous,  January 22, 2012 at 8:47 PM  

Ketua samsing tu macam air kencing aja. Dia belum kena kaki pukul india lagi ....dia berani kah lawan satu-sama satu.......ini negara india jua punya, mahakutty dan krisnan yang kontrol politik dan ekonomi... Melayu mana ada Syed Moktar tu pun bukan melayu....Ibrahim Ali ada lah dengan kentut kentut melayu dia....

Anonymous,  January 22, 2012 at 8:48 PM  

ADA LAGI HARAMJADAH YANG DOK SOKONG PR DI SELANGOR NI. AWAT HANG PA DOK FITNAH SANA/ SINI TENTANG UMNO NI? HANG PA NI MEMANG SEBIJI DENGAN IMAM HANG PA? SIKIT2 SALAH UMNO, SALAH NAJIB. HAI AKU TAK TAHU LAH BUDAK2 MELAYU SEKARANG NI. DAH X TAHU MEMBALAS BUDI KONONNYA UMNO NI ZALIM LA, PEROMPAK LA. OK LA NI CAKAP BIAR ADA BUKTI JGN DOK BUAT REKAAN SYAITAN. KALAU DAH TAK TAHAN SANGAT DOK DI MALAYSIA NI PI BERAMBUS KE LUAR NEGARA. NAK JAGA SATU NEGERI PUN TAK BOLEH INI KAN PULA NAK JAGA NEGARA. POOOOORAHHHHH. PERGI MAMPUS ORANG2 MELAYU YG NAK SOKONG HINDRAF TU.TU SEBAB LA SESETENGAH HINDU/CINA BABI TU DAH NAIK TOCANG.

Anonymous,  January 22, 2012 at 8:55 PM  

@anon 8:48 PM

Khir Toyo tu siapa? Bukan orang UMNO ke? Tu kes yang terbaru.

Kalau beritahu kes yang lama-lama nanti kamu tak tahu, kemudian kata fitnah.

Anonymous,  January 22, 2012 at 8:59 PM  

anon 8.48,
Hang fikir baik sikit, budi apa nak dibalas?, semua negara kasih kebajikan rakyat dia sebagai tanggung jawap bukan keistemewaan, itu biasa aja.... perompak juak-juak engko tak nampak. Cina dan hindu nak taucang sebab pemimpin melayu memperbodohkan melayu sendiri......parti mana yang selalu mencanangkan sentimen perkauman? Agama suruh kah? Pasal eko tak kuat agama lah ko sokong perkauman.

Anonymous,  January 22, 2012 at 9:01 PM  

@anon 8:59 PM

Parti UMNO parti ULTRA RACIST.

Anonymous,  January 22, 2012 at 9:19 PM  

Mulut: 1 Malaysia!!!
Hati : Mampus CINA,INDIA!!!

Anonymous,  January 22, 2012 at 9:47 PM  

Adat
masuk
kawasan
orang,
kena
jadi
peka,
bukan
pekak.

Pasrael January 22, 2012 at 9:48 PM  

Fuckatan hancur pru13 nnt

Anonymous,  January 23, 2012 at 12:14 AM  

xnk la..aku jd takut sejak pkr memerintah selangor. mcm2 tjadi. dlu xpnh jd mcm ni. aku igt bila undi pas. org islam bole bangkit. tp lain plak jdnye. org islam semakin dtekan. semakin dipijak. bila pru13 nnt. aku kene pikir masak2. takot jd perkara buruk. walaupn aku tau dbawah penguasaan BN dlu. byk salah guna kuasa. tp keadaan xde la seteruk skang ni. ape2 pn hidup PAS. kembalikn Hasan Ali!!

Anonymous,  January 23, 2012 at 1:52 AM  

Chegu Bard tu cuma ikut telunjuk guru nya memainkan sentimen perkauman sekiranya berlaku perkara tak diingini. Kemudian kata orang lain buat...itu biasalah orang dah ketandusan idea. Orang keliling akan ikut perkembangan taktik kotor ini dan terus menentang Pakatan Rakyat kerana selama aku dalam PAS sebelum ini tak pernah sehina sekarang sebab ikut telunjuk PKR. Sepatutnya Islam dimuliakan tapi apa dah jadi sekarang........keturunan celaka ANWAR dah musnahkan dengan mengenepikan ulamak. CELAKA kau ANWAR IBRAHIM.

Anonymous,  January 23, 2012 at 2:40 AM  

korang ni ape criter. pasal islam ke, pasal hudud ke. korang ni jahil tak tau hukum nak memandai. pas tu Penyebar Ajaran Sesat. jual ugama, jual bangsa untuk kuasa. dapat kuasa hapah pun tak de jasa. yg hanya mampu memecahkan pepaduan.Tegak kan agama islam ape kejadahnya kalau menyokong anuar tu. anuar 3 x yg aku check kat youtube mengaku murtad tu hak peribadi.dari mulut dia sendiri. bodoh lah org yg konon ada iman tapi tak tau nilai iman tu sendiri.dalam islam kalu kata murtad tu hak peribadi umpama dia kata nabi tu zalim sebab hadis nabi yg mengatakan sesiapa yg mengucap 2 kalimah selamat nyawa dan hartanya kecuali pempuan dah pernah kawin bezina, org yg membunuh org islam tanpa hak dan org murtad. hudud ape pas yg sesat tu nak bawak siap sokong pemimpin yg 3 kali menyuarakan pendapat kepada org ramai bahawa murtad tu hak peribadi. bodoh lah org yg konon ada iman, org yg konon nya islam tak tau yg pertama dalam islam ni iman.menghalalkan yg haram tu zindik.menyokong anuar tu haram.sesiapa mengundi parti yg menyokong anuar jadi pm tu haram. biar dituduh umno tu rasuah, salah guna kuasa, selagi dorang tu islam maka haram menentang kerajaan. memilih parti yg lebih baik kononnya tetapi menyokong murtad tu haram. bodoh org pas ni tak tau yg mana lebih penting.

Anonymous,  January 23, 2012 at 2:44 AM  

klu india ada baik ada biadab..melayu pun ada baik ada biadap ..begitu jg cina..ada baik ada biadap..
so klu nk hidup ngn aman sehingga ke anak cucu..semua kena pakat2 sedar..

Anonymous,  January 23, 2012 at 9:00 AM  

hahahahahaha kelakar aku bc komen bebudak nih... sedang korang semua sesama Melayu bertekak dn berhujah kt cni si c bad ( cikgu betul ke?)sedang tesengih kerana tujuan dia tercapai.. aku nk tanya korang apa sebenarnya matlamat dia buat majlis tuh kt situ? Untuk perpaduan kaumkah ataupun sengaja nk cari penyakit kemudian tuduh Umno rasis....
yang kau orang salahkan 1 Malaysia tuh aku rasa kurang tepatlah.... kalau dengan cara yg dibuat oleh c gu bad tuh adik beradik pun boleh gaduh apatah berlainan bangsa..
kalau matlamat bad tuh untuk menggalakkan perpaduan mengapa berkumpul waktu tuh... lebih baik dia cari masayang sesuai dan buatlah acara lain yg membantu perpaduan kaum.. dia sendiripun aku rasa ada niat lain sebenarnya... cuba korang yg jd penyokong kuat mamat ni tanya apa matlamat dia buat majlis tuh kt situ dan pada masa itu...
Ada korang yg jd pencacai dia berani??

Mohd nizam Mohd Noah January 23, 2012 at 9:48 AM  

pembangkang ini bila cerita pasal islam dia paling hebat. sedangkan di dalam islam kita kena gunakan budi bicara dan kebijaksanaan dalam menyelesaikan apa jua masalah yang mendatang. Apa yang perlu sekarang ini siasat dahulu tak perlu melatah. Jika benar umno yg lakukan apakah hukuman yang sesuai akan dilaksanakan. bukannya seperti sekarang tuduh melulu.ingat fitnah itu lebih berat dan sama hukumnya membunuh.

Anonymous,  January 23, 2012 at 12:44 PM  

ada ke sapa sapa kt c ni boleh jelaskan apakah tujuan dibuat majlid tuh kt c tu? dan pd masa tuh?

Anonymous,  January 23, 2012 at 1:07 PM  

Bagi sejuta kat orang taksub ni pun x guna. nama pun bodoh. -datin maimun-

Anonymous,  January 23, 2012 at 7:44 PM  

Ha ha.... lu pk la sendiri ..... cakap byk pon tak guna ... juak2'hampeh.... mak da penat nengok gelagat diaorgbni nyahhhhhh

Anonymous,  January 24, 2012 at 12:15 AM  

Anon 22hb 3:58pm

Semangai 1 Malaysia kepala bapak kau.

1. Kau tahu dan dah baca ke tak sebab mengapa berlakunya.

2. Kalau orang datang kat rumahkau waktu kau tengah sembahyang dan yang datang tu kata pulak kat orang kampung yang kau tu tak tahu layan tetamu, kau MUNGKIN akan kata "tak apalah kerana dia tak tahu". Cakap memang boleh, tapi SEBENARNYA dalam hati kau akan ada sekelumit (sebesar habuk)rasa terkilan dengan tindakan orang yang memfitnah kau atas sebab yang tidak benar.

3. Kalau kau jenis yang MULIA SEMULIA MALAIKAT, kau tak akan keluarkan HUKUMAN yang menyatakan KEBURUKAN akan usaha kerajaan pada penambahbaikan keadaan pada masa sekarang, sebelum dan akan datang.

4. Sepatutaya orang seperti BARD perlu di tarbiahkan dengan MORAL. BARD individu yang tidak mencapai tahap minima untuk dierima sebagai pemimpin di peringkat parti Keadilan apatah lagi pada peringkat NASIONAL. Orang begini mengancam keharmonian, mengadu domba. Individu sebigini tidak diperlukan didalam pembinaan tamaddun.

4. Terus terang, jika negara ini tidak mempunyai UNDANG UNDANG, ramai manusia seperti ini didalam negara ini telah dikorbankan oleh mereka yang terinaya dan merasa mereka perlu di tiadakan DEMI KESELAMATAN ugama, bangsa dan negara.

Anonymous,  January 24, 2012 at 12:44 AM  

Chegu Bard dah dibayar perkhidmatannya untuk memadam api dengan menggunakan petrol. Kalau cikgu yang bijak patut gunakan air. Mana punya ajaran sesat dia dapat nih? Baik jadi pencuci tandas sekolah dari jadi cikgu. Nanti aku mintak anak murid sekolah dia hentam kepala dia menggunakan alat pemadam api. Baru dia tahu akan kegunaan alat itu disetiap sekolah.

Anonymous,  January 24, 2012 at 11:25 AM  

hahaha.. kahkahkah.. hehehhe... huhuhuhu.... keling hindraf kena tibai... ngeh.ngeh..ngeh...

Anonymous,  January 24, 2012 at 1:01 PM  

BRO...SENANG CITE.....PR DAH TAK DE ISU...JADI....BUAT ISU BODOH....
KAH..KAH...KAH....GUNA HINDRAF....
TIPU INDIA...KACAU MELAYU.....INI BIASA BAGI PR...YANG PENTING..ADA ISU....KEUNTUNGANNYA...MELAYU PECAH BELAH....INI YANG MEREKA SUKA... PADA AKU...BERSATULAH MELAYU...DEMI TANAH TUMPAH DARAH KITA INI....

Anonymous,  February 26, 2012 at 2:41 AM  

Bagus. Ni contoh melayu yg akan bangkit pertahankan tanahair bila tempat dia kena kacau. Tak macam mangkuk ayun anon kat atas tu yg nak belasah kononnya. Mangkuk macam korang pencacai ni Kalau kena kacau dgn keling menangis. Nampak melayu kena belasah buat tak tau. Tapi dlm blog kuat bukan main nak belasah orang. Sudahlah. Dasar pencacai. Kuat dpn laptop je tapi nerd kat luar. Poyo

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP