Esok Hari Terakhir Rayuan Kes Liwat, Peguam Negara Buat Buat Bodoh.

Thursday, January 19, 2012



1) Saya sebagai Bapa kepada Mohd Saiful Bukhari bin Azlan berharap Yang Berbahagia Tan Sri Peguam Negara sebagai Pendakwa Raya dapat memfailkan Notis Rayuan keatas keputusan Mahkamah Tinggi pada 9hb Januari yang lepas.

2) Saya sebagai Bapa merasa sedikit risau kerana sehingga ke hari ini tiada perkembangan berkenaan pemfailan rayuan tersebut oleh kerana saya percaya tempoh masa untuk memfailkan Notis Rayuan tersebut hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi.

3) Walaubagaimana pun saya percaya Yang Berbahagia Peguam Negara akan mengambil pertimbangan yang sewajarnya didalam pemfailan Notis Rayuan tersebut.

4) Saya juga percaya bahawa hak untuk anak saya sebagai seorang warganegara dan rakyat yang menjunjung Perlembagaan Malaysia untuk melalui proses Rayuan dan hak untuk aduan anak saya diadili sehingga ke peringkat Mahkamah Yang Tertinggi tidak akan diabaikan dan tidak dinafikan oleh pihak Yang Berbahagia Peguam Negara.

5) Saya juga mohon pihak Yang Berbahagia Peguam Negara agar tidak terpengaruh dengan desakan Majlis Peguam atau mana-mana pihak agar tidak mengemukakan rayuan.

AZLAN MOHD LAZIM

18 Januari 2012

Gomo melihat Peguam Negara seakan membiarkan rayuan demi rayuan yang datang dari pelbagai pihak agar merayu kes liwat Saiful Bukhari dengan tertuduh yang sebelun ini dibebaskan Anwar Ibrahim .

Apa lagi yang Peguam Negara mahukan sebagai pelengkap rayuan dalam kes liwat ini? Apa lagi yang tidak cukup lagi merealisasikan keadilan dapat ditegakkan.


Keadilan Buat Saiful Bukhari mesti diperjuangkan.

Pssstttt........ Apakah Peguam Negara dah kena santau?

Published with Blogger-droid v2.0.3

27 comments:

Anonymous,  January 19, 2012 at 9:55 AM  

buat2 bodo or meme bodo...

dgn kes al jubur ni aku rasa aku selesa buat jahat...kalau dah bukti kurang confirm terlepas...

pejuang hamas...

Anonymous,  January 19, 2012 at 9:57 AM  

aku rase, ko yg kene santau ni gomo... hehehe

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:04 AM  

bangang sial gomo ni. trpulang ah kt peguam negara uh nk failkn saman ke tk. yang kau sibuk sgt nk saman pahal ? aku rasa kau yg kena santau hehehehe

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:07 AM  

Kena santau ngn poket nuar lar ..., apa lagi....

CUPING MERAH January 19, 2012 at 10:09 AM  

tukang fitnah bela yg memfitnah..meroyan duit tak masyukkk..segala kos kena tanggung..

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:10 AM  

Kalau Gani Patail tak nak follow up rayuan Saiful, memang sah ada campurtangan kuasa politik dlm kes ni.

Kes Anwar ni bukan lagi berkaitan keadilan & menegak undang2, sebaliknya telah menjadi percaturan politik. Ingatlah dlm percaturan politik, pasti ada insan yg dikorbankan. Dalam kes ini, Saiful dikorbankan. Hasilnya? Lihat saja tajuk2 d suratkhabar berbunyi lebih kurang: PEMBEBASAN ANWAR BUKTI MAHKAMAH TELUS.

Hasilnya? Reputasi pemerintah melonjak di mata rakyat, negara lain & pelabur2 asing.

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:12 AM  

dup dap..dup dap..dup dap

gomo risau sebab kena lari bogel

tak wat munafik gomo weiii

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:14 AM  

Papagomo dah lah duit tak masyukk, berdepan dengan saman fitnah RM10juta DSAI lar pulak.....jadi hampas pendapatan selama ini!!!! kui!1000x....

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:15 AM  

pabende ni peguam negara, double standard

mentang2 la dia tu orang biasa

tapi sekurang2nya ini membuktikan bahawa dakwaan yang Saiful dibiaya dan dibelakangi UMNO tu salah

SESTER January 19, 2012 at 10:17 AM  

Apa la pak nuar sikit2 nak saman

kata freedom of speech?

Tengok shahrizat jalil, rosmah, pak najib...kena kutuk diorang buat derk je. walaupun orang lain di kalangan kawan-kawan, rakyat dan peminat yang marah tapi diorang tetap kool

mana ada saman2? pak nuar saman sebab nak $$$, Amerika dah takmau biayai dia.

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:25 AM  

anwar tu imam madi, tak leh nak kena kutuk, mesti saman, dia dok kutuk orang bleh plak!

takyah heran lah anwar tu, di dok sembang dalam BBC Wrold News nak mansuhkan undang-undang sodomi yang kononnya lapuk... giler ke haper, tu kalau orang masih tak sedar pun tak taulah, memang hati batu bodoh takleh diajar dah!

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:34 AM  

Atok the legend .... he he ...aku rase amegay tuh dah mental cam azwana alia gak.....

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:36 AM  

senang cite gomo,ko jela ganti ag

lembab sangat orang tua tu

demi elakkan ko dari berlari bogel keliling klcc

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:37 AM  

tunggu dan lihat hingga tempoh buat rayuan tamat...klu betul dia x buat...meh kita pakat ramai buat solat hajat biar Peguam Negara nih mamapos...

Rayuan Kes Liwat Akan Dikemukakan Petang ini January 19, 2012 at 10:40 AM  

HOOOOOREEEEEEEE.........MAMPOSLAH KO ANWAR!!!!!!!!!!!


9.58am 19/01/2012

Rayuan kes liwat 2.0 yang membabitkan ketua pembangkang Dato Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, akan dikemukakan pada petang ini.

Menurut Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail, rayuan itu dikemukan selepas ambil kira semua saksi saksi dan bukti yang dihadapkan ke mahkamah, mencukupi untuk membuktikan kes ini sememangnya berlaku.

Sebelum ini, bapa pengadu kes berkenaan, Azlan Md Lazim mengeluarkan satu kenyataan akhbar yang disiarkan di blog anaknya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, beliau menyatakan harapan agar Peguam Negara akan memberi kelulusan untuk memfailkan notis rayuan tidak lama lagi.

pihak pendakwaan mempunyai tempoh sehingga Rabu depan, 25 Januari untuk memfailkan rayuan.Ini adalah kerana hari Isnin dan Selasa adalah cuti umum sempena Tahun Baru Cina dan pihak pendakwaan diberi tempoh 14 hari jika berhasrat mengemukakan rayuan berhubung penghakiman berkenaan.

Source:http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=pub=Utusan_Malaysia&sec=&pg=po_010.htm

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:44 AM  

habislah bang nuar....bamboo river is waiting you!!!!!!!!

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:48 AM  

Tuan Komrad, jobor kesayangan hang dah nak mampos laweiiiiiii...tak nak pertahan lagi keee.....

mana pencacai fukatan lain????

Anonymous,  January 19, 2012 at 11:02 AM  

terbaek!!!!jahanamkan si tuo kutok dalam sugai buloh..jangan bagi chance perosak bangsa ini keluar lagi, NO WAY!!!!!!!

Tahniah kepada saiful dan para blogger terutama gomo.

Najib tolong jangan ulangi kesilapan Pak Dolah lagi....

Anonymous,  January 19, 2012 at 11:57 AM  

Saiful & barisan pendakwa BN sudah silap langkah membuat kan A- G dalam delima tiada jalan untuk mrmbetulkan lagi.
Perhatikan fakta ini:-
1 . Tudukan keatas Abg Nuar , 377B- liwat suka sama suka.
2. Keterangan saksi (hj Bontot), 377C- liwat tanpa rela hati.
Sebab tu lah Hakim ambil jalan keluar secara selamat dengan memberikan kesimpulan DNA dan persaksian pak hj bontot tidak 100% diterima suci.

Kalau rayuan diteruskan hj buntut semistinya mengubah pengakuan disebalik kepada 337B liwat 3'S.
Hj bontot boleh dikenakan tuduhan dibawah sekysen 195 - merekan atau memberi keterangan palsu untuk mensabitkan sesorang Hukuman nya berat, penjara seumur hidup atau seringan ringan nya 7 tahun.

Walaupun demikian , untuk Hj bontot menang kes ni, pengakuan hakim mahu kena spin sana sini untuk mengilak hakim / saiful kena kesalahan dibawah seksyen 195.......Ibarat kain pendek , dinaik bawah nampak diturun atas nampak-bukan senang Papagymo.
Kalau nak main ular macam dalam ini blog boleh lah buat, sebab gymo tak terikat pada apa- apa tuntutan.....ada faham Gymo.

Anonymous,  January 19, 2012 at 12:09 PM  

suka sama suka

buntut mau..hati tak rela..cam ner tu

Anonymous,  January 19, 2012 at 12:43 PM  

baghal 11.57 bukan mangsa yang kena spin tapi peliwat yang kena cari bukti dia pun kena tutuh jubuk. mampus la lu nuar.. pru-13 jalan kes lu pun jalan.. sampai mahkamah paling tinggi.. pru-13 lu tak dapat jadi PM.. pas tu masuk bamboo resort ambik lu hahahahahahaha..

Anonymous,  January 19, 2012 at 1:17 PM  

huh! jgn terlalu yakin si tua kutuk penjubur no. 1 negara tu akan terpenjara. Ini soal politik beb... Anwar diselamatkan semata2 utk kepentingan politik.

Keputusan akan tetap mengatakan si tua kutuk Al-Juburi tidak bersalah. TAPI hujah/alasan penghakiman akan ditambah lebih kurang begini: PENETRASI BERLAKU TAPI TIADA UNSUR PAKSAAN.

Sebenarnya tujuannya cuma 1: kerajaan ingin memberi mesej kpd rakyat yang MAHKAMAH JUGA MENGIKTIRAF ANWAR ADALAH GAY. Jadi apa lagi alasan rakyat utk menyokong perjuangan seorang yg terkenal dgn islamiknya, tetapi rupa2nya seorang GAY?

Al-Juburi, cukup2lah. bersaralah dari politik.

Anonymous,  January 19, 2012 at 1:46 PM  

Relaxlaa gomo.. kan akhirnya naik jugak kes ni AG tu bukan bodoh bangang tak kerana dia dulu, mmg susah nak ngadap barisan peguam terbaik liwat 1. Dia tahulah buat keje dia! lepas ni jgn lu sebut A.G buat keputusan tu atas desakan lu udah la ye.

Anonymous,  January 19, 2012 at 2:12 PM  

papagomo!! ape cite si noh omar ni? dia hentam bos lu si muhyidin tu? buat cerita untuk noh omar ni bro. dia ni pun spesis gay mcm anugay.

Anonymous,  January 19, 2012 at 2:55 PM  

Kes liwat akhirnya sampai ke penghujungnya tidak akan ada perbicaraan lagi selepas mahkamah rayuan. Terima kasih AG kerana mengesahkan tuntutan rayuan Saiful. Jelas perbicaraan ini berlangsung pada tahap klimaks tertinggi dlm sejarah mahkamah negara.. berapa banyak tangguh daaaaa

Anonymous,  January 19, 2012 at 7:30 PM  

aku mmg percaya 100% babi tu menyondol. mahkamah buang kes sebab tak jamin DNA tu betul. Yang aku faham kejadian sondol tu berlaku dan air butuh babi tu ada dalam jubor. Aku terfikir kenapa babi tu tak mahu serahkan DNA dia. Apa mahkamah tidak ada kuasa ke nak perintah babi tu bagi DNA. Kalau macam tu senang la di masa hadapan babi2 lain tu nak menyondol dan bila nak DNA tak di kasinya. apa mahkamah boleh buat. last2 buang kes. atau pun nak buat kerja berpanjangan, lepas satu mahkamah, satu mahkamah pula.Klu dah tak salah buat pengumuman secara terang2 bagi orang bawahan faham. ni buat celaru org saja. dok tuduh sana, tuduh sini. Tak tahu la dunia, dunia, semoga Allah lindungi M'SIA ini dari pemimpin2 yg tidak takut kepada mu dan melawan hukum hakam mu.

Nam Ron January 20, 2012 at 3:40 PM  

Gomo!..lu tak payah susah2 nak tegakkan kebenaran!...lu tegakkan lu punya kepala butuh lagi baik!....org mcm lu mau kalau nak tegakkan kebenaran, gua ingat esok hari pun kiamat lah!!..kahkahkah....gua ingat lu ambik sabun gi melancap lagi baik la!..kahkahkah

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP