Fitnah Pembangkang Keterlaluan - Pengarah Eksekutif NFCorp

Saturday, January 28, 2012


Rafizi Ramli PKR
Kaki Fitnah
(Muka Pun Dah Macam Lembu)


Pengarah Eksekutif NFCorp, Wan Shahinur Izmir Salleh menafikan sekeras-kerasnya dakwaan beliau dan anggota keluarganya menggunakan duit pinjaman RM250 juta untuk berbelanja mewah dari menggunakan wang tersebut untuk projek lembu fidlot.

Beliau nyata kesal dengan pelbagai dakwaan dan tohmahan terhadap keluarganya sehingga diberitakan wang dibelanjakan untuk membeli kereta mewah, kondominium dan paling mengaibkan katanya membeli baju dalam berharga RM16,000.

Wan Shahinur dilihat agak terkejut dengan kehadiran wartawan di Kelab Sultan Sulaiman petang tadi sepatutnya hanya mengadakan perjumpaan dan memberi taklimat kepada dengan sebuah badan NGO yang dikenali sebagai Gabungan NGO-NGO Malaysia.

"Perjanjian pinjaman ini telah ditandatangani. Kegagalan untuk membayar pinjaman hanya akan menyebabkan pihak kami diisytiharkan bankrap malah boleh dipenjarakan. Kami tidak akan lari dari tanggungjawab membayar setiap sen dari pinjaman ini.

Tidak timbul langsung soal penyalahgunaan wang pinjaman," kata Wan Shahinur, yang juga adalah anak kepada Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

"Pihak NFCorp agak kecewa apabila aset dibekukan. Kami perlu memikirkan cara terbaik untuk menguruskan syarikat. Pihak kami perlu membelanjakan RM400,000 sebulan untuk pemakanan lembu fidlot dan pembayaran adalah dalam bentuk tunai kepada para pembekal.

Masa pihak pengurusan turut terganggu kerana 8 hingga ke 9 jam kami perlu memberi kenyataan di balai polis."

Beliau juga memberi penjelasan keputusan syarikat membeli dua unit kondominium di One Merenung adalah satu keputusan terbaik kerana telah memberi pulangan dalam bentuk sewa dan mempunyai nilai yang tinggi untuk dijual.

"Pembelian kondominium ini jelas tercatit dalam perjanjian MOA (Memorandum of Agreement) yang membolehkan syarikat untuk melabur.

Hartanah ini adalah pelaburan terbaik bagi membolehkan kami membayar kembali pinjaman walaupun projek ini telah ditangguhkan. Pinjaman perlu dibayar" kata beliau.

"Kami berniaga dan bukannya ahli politik," tegas Wan Shahinur yang turut menjelaskan projek ini juga bertujuan untuk mewujudkan rangkaian perniagaan bagi kaum bumiputera.

Dalam pada itu beliau memohon maaf kerana kelewatan untuk mengadakan sesi taklimat yang sepatutnya dijadualkan bermula jam 3.30 petang dan hanya bermula kira-kira dua jam selepas itu.

Sumber: KL POS
GOMO: Pembangkang tidak akan membiarkan kenyataan sebegini walaupun terbukti kebenaran mengatasi segalanya. Apa sahaja penjelasan mengenai Syarikat NFCorp akan diputar belitkan dan ditambah itu dan ini demi menjatuhkan maruah Shahrizat Jalil selaku Ketua Wanita UMNO Malaysia.

Semoga Allah membalas Fitnah Fitnah yang dilemparkan buat Shahrizat Jalil sekeluarga. Amin
Psssttt.... Sekarang ni Mak Lampir Zuraidah dan Rafizi Ramli makin kurang bercakap isu NFC, pasal apa? Ha ha ha

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

24 comments:

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:11 PM  

NFC...NuwargFuckingCiputdin...NuwargFuckingCapiji...NuwargFuckingCuraidah...WargWargWarg

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:12 PM  

NFC...NuwargFiescoCows...MooMooMoo

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:14 PM  

NFC...NuwargFuckingCuraidah...WargWargWarg

manBonda,  January 28, 2012 at 2:35 PM  

GOMO..kalau tak fitnah bukan Pembangkang namanya dan kalau tak Liwat..Cina Doll atau Siam Doll bukan Anuar Al Juburi namanya..

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:39 PM  

Rafizi Ramli, tabik spring , pejuang Demokrasi Tulin, Engko layak jadi Menterilah, aku pasti sokong punya. Aku benci menteri yang celik tapi bisu, sindrom bisu.

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:57 PM  

hari ni papagomo meniaga daging lembu nampak!! brapa sekilo....lembu kg tak mau aaaa...bodo mkn rumput..bagi lembu yg duk dlm condo kee ....ehh..lembu jantan punya hal lembu susu dpt nama...haaahhaaa mooooo...

Anonymous,  January 28, 2012 at 3:46 PM  

1.SAMAN la kalau berani!!dok cakap hingga meleleh ayaq lioq sapa suruh!!
2.biar mahkamah tentukan nfc ni bermasalah atau tidak!
3.apala akai tak dak!!lembu pun tak pernah tengukkk!!tiba-tiba dapat tender urus lembu!otak jadi otak lembu!!

Anonymous,  January 28, 2012 at 3:50 PM  

anjing meroyan....wei bangang...org yg x pnh meniaga tiba2 nak meniaga tkn x blh ? apa punya bodo...x tau blh belajar...selama ni bangsa lain dok monopoli bisnes lembu so apa salahnya bangsa sendiri mulakan dan seterusnya membuka jln utk org bumiputera berjaya tanpa bergantung sepenuhnya kpd bangsa lain..wei bangang akai letak kat jubo lembu ka? anon 3:46 beranak ikut jubo ka?

Anonymous,  January 28, 2012 at 3:51 PM  

trbaru anak aljuburi mempersoalkan syed bukhari...jasa izzah pada rakyat apa dia ? yg dok backing sgt robert kuok pasai apa? ada fair ka ? bangang 109X

Anonymous,  January 28, 2012 at 4:06 PM  

1.dah agak dah!anak beranak syarijat ni takkan berani SAMAN punya!dah tiga bulan melalak nak saman!cakap gah nak saman!!sampai sekarang tak berani!habuk pun takdak!
2.bernaiga lembu pun kantoi!harap nak songlap duit rakyat je!
3.yang bodohnya pihak audit negara hanya pelbetulkan perkataan "kucar kacir" je!bodoh ke apa!
4.Sama jugak kalau sijil berhenti sekolah si gomo ni ditulis kelakuan:SEDERHANA!maknanya kelakuan teruk nak mampuihla oii!!
5.samalah jugak ayat nfc bermasalah!maknanya kucarkacirla!sebab dok songlap duit dana pertanian!
6.bodoh punya puak umno ni!nak spin perkataan kucarkacir!dari menteri hingga cai umno!!otak lembu!

Anonymous,  January 28, 2012 at 4:17 PM  

mau meniaga lembu pi bela dlm kandang bkn dlm kondo...jgn lupa bela anjing skali tambat kat pintu pagar....waahaaaa brapa sekilo....

Anonymous,  January 28, 2012 at 4:18 PM  

Suruh meniaga lembu lingkup, Mas lingkup, kapal lingkup, kereta lingkup, besi lingkup, dam lingkup, rumah rakyat lingkup, bank lingkup, pelabuhan lingkup, air api jalan semua lingkup..... PRU 13 sure pati dia lingkup....he.....hee...heeee.......

Anonymous,  January 28, 2012 at 4:23 PM  

BERITA DARI GOMO, TERBAIK.....
AKU SOKONG UMNO, ALLAH BERSAMA UMNO.

Anonymous,  January 28, 2012 at 4:57 PM  

aminnn....semoga ianye bukan berita fitnahh ....

Anonymous,  January 28, 2012 at 5:46 PM  

Bagi 250orang penternak lembu...rm1juta untuk seorang penternak yg memang arif pasal lembu...

Dapat tolong 250 keluarga melayu ..untuk rm250juta...

Ni rm250 juta utk 1 famili..mana boleh ini macam...tgk lembu pun tak pernah, kandang dari kayu dah jadi kandang kondo..2 kondo pulak tu..habis di beli tanah kat putrajaya, kereta merc..bla..bla..

Best jadi lembu..hidup mewah..

Aku balik felda, kecoh geng2 umno yg memang ternak lembu marah..kalau bagi kat diaorg duit tu, dah penuh 1 felda dgn lembu..

...Gelak aku tgk kenyataan noh omar dlm parliment..dgn bangga kata, mana ada anak muda sekarang nak bela lembu..tgk anak syarizat katanya..muda, beLa,jaga dan ternak lembu..patut semua kena bangga....laaaannnnnccccaaauuuuuu.....tak payah rm250 juta, bagi rm1 juta pun dah bersusun anak2 muda nak ternak lembu....

Anonymous,  January 28, 2012 at 6:32 PM  

Ada.....menumbangkan wanita lembu negara.....kah....kah....kah....

Anonymous,  January 28, 2012 at 6:36 PM  

Terbaik3x......terbaik3x....

Anonymous,  January 28, 2012 at 8:12 PM  

JENIS ORANG YANG DAH MINUM AIR KENCING AL JUBURI TAK KAN FAHAM DAN TAK MAHU FAHAM AKAN ISU NFC INI. INI PINJAMAN BUKAN DAPAT FREE, KENA BAYAR BALIK. BODOH PUNYA MANUSIA. WANG YG DIPINJAM DIA NAK BUAT APA DIA PUNYA PASAL. AWAT DOK SIBUK SANGAT. KALAU BANGSA LAIN HANG PA TAK SIBUK . AWAT LAKI MENTERI UMNO TAK BOLEH KERJA KE? TAK BOLEH BUAT PINJAMAN KE? ANAK/MENANTU ORANG PR SAJA YANG BOLEH BUAT ITU DAN INI. PARA PEMIMPIN PR SAJA BOLEH PI HAJI SPONSOR? TENGOK2 LA PUNGKOK HANG TU ADA TAHIN ATAU TIDAK JGN DOK TGK PUNGKOK ORANG SAJA.

Anonymous,  January 28, 2012 at 10:10 PM  

AKU NAK TENGOK MAK LAMPIR DAN RAFBIJI MANDI TAIK LEMBU KAT MAHKAMAH...HA..HA..JAWAB...JGN TAK JAWAB......100 JUTA BEB......SYABAS SHARIJAT.....BERANI KERANA BENAR.....

Anonymous,  January 28, 2012 at 10:24 PM  

PR pasti tumbang pd PRU 13 ini..

semakin rosak dan songsang dah... baik PKRnya, Dapnya.. hehehee Pas apatah lagi...

hanya umno saja mampu memberi kesejahteraan kepada rakyat dan negara

umno dulu, kini dan selamanya....

Anonymous,  January 28, 2012 at 11:32 PM  

Bukan tak pernah bagi org melayu individu duit untuk bela lembu. Tapi melayu ni selalu ambil jalan mudah. Dapat duit pegi joli katak. Pastu tak bayar. Kalau bagi rm1M bagi kat 250 penternak lembu satu Hal kerajaan nak memantau dan collect. Ada extra cost. Kalau bagi kat corporate, biar mereka yang develop. Kerajaan kejar syarikat yang diberi pinjaman untuk mengurus.

Aku tak percaya kalau bagi kat bebudak muda atau orang2 individu ni. They will take for granted. In the end tak jadi apa. Sama mmcm government bagi bumiputera beli share dgn harga yang murah bila Ada ipo dulu. Apa jadi? Pegi jual balik dekat bukan bumi. Ey apa punya akal la. So kerajaan buat ASN/ASB.

Ia adalah pinjaman yang perlu dibayar balik. Tak bayar saman Dan tangkap. Korang bebising sini loan ptptn, jpa, credit card, kereta, rumah da bayar blom??

Anonymous,  January 30, 2012 at 9:41 PM  

Ala. bg duit tu nnti kang kecoh lak org kg pakai beg LV Limited edition nnti.

Anonymous,  May 12, 2012 at 4:17 PM  

Mahfuz telah menimbulkan banyak berita bangang dan bodoh yang menyusahkan rakyat malaysia yang berkod 71 dalam mykad macam saya. gara-gara berita tak pasti dari beliau saya di malukan di hospital dengan tuduhan sbg rakyat asing pakai ic palsu. kurang ajar manusia yg timbuikan kkeraguan. bapak aku orang malaysia dan mak aku orang malaysia. bapak aku kerja disingapura dulu-dulu. aku lahir kat sana. jadi bila umur aku 15 tahun ayah aku habis kontrak kerja kat singapura. kami sekeluarga pulang melaka dan aku dapat ic malaysia lepas 2 tahun berada di malaysia kerana org tua aku rakyat malaysia. kerana aku lahir di singapura ic aku pakai kod 71.
tapi sejak orang mcm mahfuz buat cerita utk timbulkan keraguan orang macam aku telah dimalukan sebagai PATI. bini aku dilayan macam bangsat anak aku yg baru lahir di sindir2 dgn kata2 kurang ajar di hospital dalam buku post natal bangsa anak aku sempat di letakkan orang asing nasib baik aku sedar dan suruh org tu perbetulkan tapi sempat dia persoalkan kod dlm ic aku… disindirnya aku mungkin warga asing yg menyamar. Kebetulan ayah aku memang org Melaka terdengar lalu mengamuklah dia cara org Melaka. Sia-sia ayah aku pertahankan warganegara aku semasa di singapura dulu tibe2 sekarang ada pula org politik Malaysia buat rakyat Negara ini yang lahir diluar negeri rasa terhina. Hanya di Malaysia sahaja wujud org politik yang suka susahkan rakyatnya lebih menyedihkan org macam Mahfuz yg kononya pembela rakyat hanya tahu timbulkan rasa was-was tanpa memikirkan maruah org tak bersalah di injak2 oleh sebab kata2nya. Hentikan sebut nama Tuhan & Rasul kalau anda tahu ianya akan menambahkan kesusahan org kecil macam kami dan bukannya menyusahkan musuh politik anda.. . semuanya gara2 orang macam mahfuz mengidam kuasa. demi Allah aku tak maafkan dunia akhirat segala malu dan hina yg aku kena lalui setiap kali aku terpaksa keluarkan IC aku. Mana2 ulama dan org cerdik pandai yang bersekongkol dgn mahfuz akan aku tuntut di akhirat kerana aku nak saman kat mahkamah aku takde duit. nak lapor kat polis nanti di jadikan bahan utk sesetengah org cari glamer free. Jadi baik aku adu pada Allah... Ya Allah hUkum semua yang susahkan dan malukan aku dan keluargaku. Demi Allah kamu semua akan terima balasan. Aku rasa di zalimi dan sesunguhnya lebih sakit dari di pukul dan di tendang.
tolonglah jangan menyusahkan orang kalau kamu nak sangat kuasa. JGN timbulkan keraguan dalam hati manusia kerana Allah tak suka. Kalau macam nilah perangai Mahfuz baik tak payah jadi pemimpin. kerana korang nak gaji besar kami org kecil yang disusahkan. sekurang-kurangnya org UMNO tak mengaibkan org kecik macam aku!
Hei Mahfuz hentilah pura2 jadi katak bawah tempurung. Kau org politik takkan tak tahu kod 71 memang dikapai semua rakyat malaysia yg lahir kat luar negeri. Kalau kau memang tak tahu maknanya kau bodoh dan org bodoh tak yah jadi pemimpin.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP