GAPS Desak Peguam Negara Failkan Rayuan Kes Liwat Anwar Ibrahim

Sunday, January 15, 2012



GAPS mengalu-alukan kenyataan Bar Council yang memberikan pandangan dalam setiap isu yang menyentuh masyarakat. Namun kenyataan Bar Council dalam isu Liwat 901 amat tersasar jauh dari prinsip Hak Untuk Di Dengar yang antara lain menjadi maxim penting dalam keadilan sejagat.

Tingkat mahkamah dari mahkamah rendah ke mahkamah tinggi ke mahkamah rayuan ke mahkamah persekutuan merupakan antara pertimbangan untuk memastikan Hak Untuk DiDengar diberikan kepada tertuduh dan mangsa dalam mana-mana kes yang dibicarakan dinegara ini.

Gesaan Bar Council yang mendesak Jabatan Peguam Negara tidak membuat rayuan kepada keputusan Mahkamah Tinggi dalam kes Liwat 901 merupakan sekatan yang cuba di buat kepada mangsa dalam kes yang tragis ini.

Gesaan ini boleh ditafsirkan sebagai sikap Bar Council yang double standard dan diskriminasi dalam memperjuangkan keadilan untuk rakyat dimana hanya mempertahankan golongan feudal dan atasan manakala cuba menindas golongan rakyat marhaen yang teraniaya.

Gesaan ini juga boleh dilihat usaha untuk menjuruskan kepada sistem undang-undang rimba dan menolak undang-undang yang diluluskan oleh Parlimen dalam sebuah negara yang demokratik seperti Malaysia.

Hak mangsa dan tertuduh harus diadili hingga ke peringkat mahkamah yang tertinggi di negara ini. Penindasan terhadap hak ini adalah kezaliman pemerintah kepada rakyat yang diperintah.

GAPS ingin mendesak Jabatan Peguam Negara memfailkan segera Notis Rayuan dalam keputusan Mahkamah Tinggi dalam kes Liwat 901.

Justice For Rakyat = Justice for Saiful

Kenyataan Media GAPS


Jangan Senyum Je AG Oii

GOMO : Makin hari makin banyak pihak pihak yang ingin melijat keadilan undang undang mendesak agar Peguam Negara menfailkan rayuan kes liwat Saiful Bukhari ini ke mahkamah Rayuan.

Apakah Peguam Negara tidak mendengar pekara ini? Apakah Peguam Negara takut untuk berhadapan sekali lagi dengan Anwar Ibrahim seperti waktu lalu?

Keadilan buat mangsa liwat Saiful Bukhari perlu AG lakukan, jangan kerana takut dengan asakan dari kalangan pembangkang maka Peguam Negara seolah olah hilang Telornya dimamah Anwar Ibrahim.

Pohon Failkan Rayuan Kes Liwat Anwar Ibrahim Dengan Segera


Psssttt... Teruskan rakyat Malaysia kita desak Peguam Negara Failkan Rayuan.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

23 comments:

tuan komrad January 15, 2012 at 10:39 AM  

hahahahahahahhhhaha

gomo..nak elak lari bogel ke??

hahahahahhaahahahahaah

plz ghani..plz ghani

hahahahahaahhahahahahahaha

kalo tak rayu,tak menang..nanti gomo kena bolen

hahhahahhhahahahaahaahahahahaah

jgn jadi munafik

hahahahahhahahahahahahahhahaha

jgn jadi cam hassan ali

hahahahahahahahhahahahahaha

Anonymous,  January 15, 2012 at 10:44 AM  

senario akan berubah apabila anwar didapati bersalah

1. majlis peguam akan bukak segala fail untuk mendesak diadakan rayuan ke mahkamah rayuan.
2. fasa 2 - kalau kalah di mahkamah rayuan ada lagi di mahkamah persekutuan.

3. majlis peguam sekarang ini sudah menjadi ahli bersekutu PKR merangkap majlis ulamak pkr
4. ambiga sudah jadi mursidul am pkr

pendek kata semua pihak ( ? ) cuba menjunjung anuwar

Anonymous,  January 15, 2012 at 10:49 AM  

Jikalau anwar dibebaskan begitu saja tanpa langkah yang seterusnya dia akan terus berkempen untuk memperjuangkan kepentingan homosexuals seluruh negara Asia Pacific, sekarang anwar sudah mulai mengatur untuk mengadakan "Malaysian Spring' seperti yang sudah berlaku di negara timur tengah, dia di India bertungkus lumus untuk mendapat mandate dari golongan keling di sana kerana golongan gay di Filipina sudah menyokong anwar dengan hebatnya.
Masyarakat Malaysia yang cintakan tanah air kita mesti menghalang kepentingan si syaitan musyrik ini. Jangan peduli parti pembangkang PAS Hadi Awang dan N.Ajis, mereka adalah tong kosong sahaja yang tiada pedoman hidup sebagai seorang Islam yang sebenar.

Anonymous,  January 15, 2012 at 10:55 AM  

Muka al-juburi mcm mayat hidup.ngeri siot....mcm sial.adakah kerana segala dosa2 lalu?....

Anonymous,  January 15, 2012 at 10:58 AM  

Muka penuh dgn tanda tanya.berdosakah aku?...

manBonda,  January 15, 2012 at 10:58 AM  

Bar Council sebenarnya sudah dikuasai oleh Anuar Al Juburi jadi tidak hairanlah mereka menafikan hak Saiful untuk membela diri ;
Lawan tetap lawan..

Lawan tetap lawan..

Lawan tetap lawan..

Lawan tetap lawan..

Lawan tetap lawan..

Lawan tetap lawan..

Lawan tetap lawan..

Ahmad Shukri Mokhtar January 15, 2012 at 11:11 AM  

Nak tanya BAR COUNCIL ni dalam bahasa Melayu ni adakah betul diterjermahkan sebagai Majlis Palang atau Majlis Kaunter Minuman Memabukkan? Kalau betullah maka tidak salahla mereka menyokong gerakan LGBT. selalunya mereka ni ada di gereja dan di disko serta tempat yg menjual arak, Berdasarkan nama BAR itulah.

Anonymous,  January 15, 2012 at 11:43 AM  

peruntukan undang2 membenarkan pengadlian sehingga ke peringkat mahkamah rayuan .. namun sekiranya tidak di dirayu oleh pendakwa raya ini kelemahan pihak pendakwa raya sendiri ..kita lihat kes profial tinggi yg mati dibunuh dan di letupkan dgn bom juga tidak di rayu di mahkamah rayuan ..ini kan pulak kes sodomy .. keadilan tetap keadilan tiada sesiapa berkecuali

Anonymous,  January 15, 2012 at 11:52 AM  

Sdr Ahmad Shukri natijahnya memang begitu hahaha. Bar Council di Malaysia rasa mereka laksana golongan intelektual zaman Revolusi Perancis. Hakikatnya golongan cendikiawan Revolusi Prancis menentang monarki mutlak Raja Louis Ke-16 dan memperjuangkan hak-hak rakyat majoriti sedangkan Bar Council mahu menegakkan seorang anarkis iaitu Anwar Ibrahim dan mempertahankan hak-hak warga terkecil iaitu minoriti yang bercanggah dengan aturan demokrasi.

Anonymous,  January 15, 2012 at 12:01 PM  

nuaq brehem n freemason dah beli bar council

Anonymous,  January 15, 2012 at 12:14 PM  

jangan jadi baloq liat.jgn mkn gaji buta.tolong golongan marhein n org jenis melukut di tepi gantang dlm politik

Anonymous,  January 15, 2012 at 12:24 PM  

malaysia will be no future if all the malaysian have this kind of attidude.....


why malaysia politics becoming so dirty and disgusting!!!!!!!

for papagamo, please stop this kind of politics tactics.....not malay cultures at all...wondering whether are u a muslim?????

MAHA-THIR NYASING January 15, 2012 at 12:27 PM  

kadang kadang aku kesian papagomo juga......mengapa??????

sebab dia gelar dia sebagai PEMBODEK nombor satu parti UMNO, tapi perkara yang diperjuangkan oleh dia tak dipeduli langsung oleh NAJIB

1. kononya nak jahanamkan dan penjarakan anwar====>NAJIB kasi lepaskan anwar

2. kononnya nak haramkan guna dakwat kekal=====>NAJIB dah cakap akan pakai dakwat kekal PRU nanti

3. kononya nak kekalkan ISA=====>NAJIB dah gugurkan ISA

4. kononnya nak pertahankan lembu SHARIZAT=====>NAJIB dah bagi arahan NFC lembu SHARIZAT ambil cuti bagi siasatan

KAKAKAKAKA......bodoh, bangang dan bengong itulah namanya PAPAGOMO.....

Setuju?????????

Anonymous,  January 15, 2012 at 12:28 PM  

Anon 11.43 a.m berdasarkan Perkara 145(3)Perlembagaan Persekutuan, AG mempunyai pertimbangan mutlak (setelah beliau mengkaji fakta-fakta dan kekuatan kes pihak pendakwaraya di mahkamah tinggi dan keputusan hakim) untuk merayu atau tidak dalam sesebuah kes jenayah, bukannya tak boleh merayu langsung.

pantat mak ghani,  January 15, 2012 at 1:05 PM  

makhluk pembodek paling munafik dalam dunia... bila nak lari bogel kat KLCC woi bangang..?? KAHKAHKAH

Puluhan ribu banjiri Rapat Rakyat Perdana January 15, 2012 at 1:37 PM  

Ribuan rakyat di seluruh Kedah dan kawasan sekitar membanjir Rapat Rakyat Perdana yang diadakan di Stadium Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, di Alor Setar, malam semalam.

Kereta hadirin berbaris sepanjang dua kilometer akibat kesesakan dan orang ramai terpaksa berjalan kaki ke tapak ceramah yang penuh sesak sehingga ada yang terpaksa duduk di luar stadium.

Ketayap putih yang dipakai sebahagian besar hadirin mejadikan suasana di padang stadium itu dipenuhi pandangan putih yang cukup memukau jika dilihat dari atas tempat duduk di stadium itu.

Dalam ucapannya, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim merayu kepada seteru politiknya agak menghentikan ejekkan terhadap diri dan keluarganya dan berkata "cukuplah" atas apa yang telah mereka lakukan dan mengulangi kesediaannya memaafkan mereka.

"Mereka telah lakukan segala-galanya terhadap saya, sepak saya, telanjang dan membogelkan saya tetapi saya bersedia memaafkan mereka.

"Jangan ganggu kami lagi kerana kami akan terus berjuang," katanya membayangkan beliau tidak sanggup lagi untuk bertolak ansur dengan serangan kotor dan firnah yang dilemparkan lebih lama.

Sebelum itu, orang ramai terpukau dengan kehadiran Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat yang datang dengan bertongkat, walaupun jelas kelihatan masih uzur.

"Macam duduk di Padang Arafah," kata Nik Aziz ketika hendak memulaklan ucapannya, berhubung jumlah yang sebegitu ramai yang hadir.

Sambil mengingatkan orang ramai agar sentiasa mematuhi perintah Allah sepanjang hidup di dunia ini, beliau meminta rakyat untuk menerima kumpulan-kumpulan etnik dan agama yang berbeza di sekeliling mereka.

Nik Aziz kemudiannya berkongsi pengalamannya bagaimana masyarakat majmuk hidup aman damai di Kelantan.

"Orang-orang Cina telah pun derma kepada masjid. Bila mereka terima apa-apa bantuan kewangan daripada kerajaan, mereka akan derma sebahagiannya kepada kami,” katnya.

Anonymous,  January 15, 2012 at 1:37 PM  

JUBUR JUBUR JUBUR

Tak habis-habis jilat ludah jilat balik JUBUR SAIFUL.

Bau mulut PAPAGOMO dah sebusuk JUBUR SAIFUL.

Hari-hari asyik iklan JUBUR SAIFUL

Bila lagi nak berlari bogel keliling KLCC iklan JUBUR sendiri.

Ajak JUBUR SAIFUL sekali iklan JUBUR dia.

UMNO itu JUBUR

Anonymous,  January 15, 2012 at 1:45 PM  

Justice For Saiful = Jubur for Saiful

Jubur for Saiful = Jolok for UMNO

Jolok for UMNO = UMNO JUBUR TAIK

Anonymous,  January 15, 2012 at 1:50 PM  

Papagomo dan parpukari disaman lagi...

Mohd Ali Rahman Ahmad January 15, 2012 at 6:53 PM  

Dicadangkan satu gerakan bersama NGO NGO dan PERKASA membuat desakan kepada pehak Peguam Negara untuk membuat RAYUAN untuk pehak Saudara Saiful ke Mahkamah Rayuan. Lawan tetap lawan sampai lunyai. JUSTICE 4 SAIFUL.

Anonymous,  January 16, 2012 at 7:16 PM  

Bar Council u all bull shit...bila org lain campur tangan lu org ckp mahkamah di nodai kuasa2 dan tangan2 ghaib..Bila lu org campur hal mahkamah terang2 mau panggil lu org apa hah..? Pandai xleh tegur..bodoh xleh diajar...+=-&!@#$%^&*()Sodomy Bar Fuckatan Caounjuburi

Anonymous,  January 24, 2012 at 3:24 PM  

PAPA GOMO makan ais krim saiful kot..patut ler juburi saiful ada 5 dna..

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP