Pembangkang Puak Putar Belit - Noh Omar

Saturday, January 28, 2012



Penjelasan Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang berhubung projek Pusat Fidlot Nasional (NFC) membuktikan bahawa projek itu tidak gagal, kata Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar.

Ini kerana projek itu yang membabitkan syarikat National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFCorp) sudah mencapai sasaran Indeks Prestasi Utama (KPI) yang ditetapkan iaitu mengeluarkan lebih 8,000 ekor lembu dalam tempoh tiga tahun sejak 2008 dan daripada jumlah itu, 5,742 ekor telah disembelih, katanya.

"Penjelasan Ketua Audit Negara berhubung projek NFC adalah sama dengan penjelasan panjang yang saya berikan di Parlimen dahulu pada sesi penggulungan kementerian saya sebelum ini," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada para penerima yang layak di Bukit Belimbing di sini, hari ini.

Noh berkata demikian ketika mengulas penjelasan Jabatan Audit Negara (JAN) semalam bahawa Laporan Ketua Audit Negara (LKAN) 2010 tidak ada menyebut perkataan-perkataan seperti kucar-kacir ataupun penyelewengan dalam laporan pengauditannya terhadap projek NFC di Gemas, Negeri Sembilan.

Ambrin dalam satu kenyataan berkata "perkataan-perkataan ini telah digunakan oleh pihak-pihak lain dan JAN (Jabatan Audit Negara) tidak sepatutnya dipertanggungjawabkan.”

Ambrin dalam kenyataan itu juga menyebut pada pendapat JAN, sama ada terdapat unsur-unsur penyelewengan dalam pelaksanaan projek itu terpulanglah kepada penyiasatan pihak berkuasa seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Beliau juga berkata pada perspektif audit, sememangnya terdapat beberapa kelemahan dalam pelaksanaan projek itu yang menyebabkan kerajaan menangguhkannya pada Mei 2009, iaitu sebelum pengauditan, sehingga satu kajian daya maju dan model perniagaan dijalankan.
Mengulas lanjut, Noh mengakui kelewatan berlaku pada pelaksanaan projek tersebut yang bermula ketika proses hendak membersihkan tapak seluas 5,000 hektar di Negeri Sembilan iaitu sebanyak 1,500 hektar kepada NFCorp manakala 500 hektar diberikan kepada sebuah syarikat lain dan Kerajaan Negeri Sembilan mendapat 3,000 hektar.

Beliau berkata pertikaian yang ditimbulkan oleh pembangkang bahawa kerajaan mengeluarkan pinjaman sebanyak RM250 juta kepada NFCorp sebelum perjanjian dimeterai sebenarnya jelas menunjukkan mereka keliru.

Ini kerana, katanya, terdapat dua perjanjian dimeterai antara syarikat swasta tersebut dengan kerajaan iaitu pertama pada 6 Disember 2007 dengan Kementerian Kewangan membabitkan pinjaman berkenaan.

Satu lagi perjanjian pula membabitkan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani yang ditandatangani pada 8 Mac 2010 iaitu ketika beliau menerajui kementerian berkenaan, katanya.


"Jadi tidak mungkin perjanjian belum ditandatangani duit (pinjaman) sudah dikeluarkan, jadi pembangkang twist (putar belit) bahawa perjanjian dibuat pada 2010 sedangkan perjanjian sebelum itu tidak disebut," katanya.

Dalam pada itu, Noh berkata sekiranya terdapat sebarang penyelewengan dalam projek berkenaan, kementerian menyerahkan kepada SPRM untuk membuat siasatan.

"Projek berkenaan tidak gagal, hanya kementerian perlu menyusun semula supaya ia dapat dilaksanakan sebagaimana yang terkandung dalam perjanjian," katanya.

- Bernama

GOMO: Dari awal lagi pekara ini telah dijelaskan oleh kami barisan Blogger yang mana mengetahui dan sudah sampai le Ladang Lembu NFC. Dari awal lagi kami menyatakan bahawa projek NFC ini berjaya walaupun mendapat kekangan dari pelbagai pihak terutamanya pihak RACIST yang tidak senang melihat Melayu menguasai bidang perniagaan daging lembu ini.

Ramai tidak nampak kesa jangka masa panjang mengenai Ladang lembu NFC ini. Ramai tidak sedar lembu yang dimakan hari hari itu datangnya dari mana dan bagaimana penyembelihannya.

Malah ramai yang tidak tahu apakah daging yang mereka makan itu daging lembu ataupun daging KERBAU.

Banyak sebenarnya Faedah buat negara jika anda membuka mata dan minda dalam isu NFC ini. Isu utama yang dimainkan pembangkang mengenai Geran RM250 juta adalah Fitnah semata mata. Sebaliknya NFCorp meminjam dari kerajaan dan ianya secara berperingkat peringkat.

Isu keduanya mengenai NFCorp yang membeli Kondo, pembangkang memainkan sentimen Lembu tinggal dikondo apabila NFCorp membeli aset tersebut. Jika orang yang cerdik akal sudah pasti bijak dalam melakukan PELABURAN. Aset Kondo yang dibeli bukannya dibeli dikawasan JIN BERTENDANG sebaliknya ianya dilokasi STRATEGIK aset yang mana jika dijual balik ianya mendatangkan hasil pulangan yang lumayan dan itu semua merupakan aset NFCorp dan bukannya dibeli melalui milik Individu.

Tabung Haji juga Melabor, banyak lagi syarikat syarikat lain yang menjalankan pelaburan dalam pelbagai cabang sama ada, perhotelan, restoran, kedai, rumah, kondo, dan lain lain lagi.



Serangan dari Rafizi Ramli dan Zuraidah Mak Lampir semakin hilang sekarang barangkali mereka telah sedar yang mereka sebenarnya telah diperbodohkan oleh dua Orang Cina DAP yang menjadi agen dalam menjual maklumat TIDAK TEPAT mengenai NFCorp.

Sama sama kita lihat Rafizi Ramli dan Zuraidah mak lampir bayor Saman RM 100 JUTA tu. Ha ha ha.... yang pasti orang yang paling gembira kerana tidak disaman adalah Saifuddin Nasution. Dia bijak kerana memperbodohkan Rafizi Ramli dan Zuraidah.....Kah Kah Kah

Psssttt.... Cuba pi ke pasar tengok daging lembu atau Kerbau yang depa Dok jual tu?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

23 comments:

Anonymous,  January 28, 2012 at 9:19 AM  

NFC...NuwargFiescoCows...MooMoooMoooo

Anonymous,  January 28, 2012 at 9:28 AM  

Cina memang pukimak!!!! Semua dia nak.
Rupanya bagi org makan daging babi.

Anonymous,  January 28, 2012 at 9:49 AM  

Ala...bila kita ambil loan pandai2 kitalah nak urus, janji projek bergerak.

Aku pun heranlah, sebelum ni ramai pun keluarga VIP dapat projek, mana2 parti pun ada, baik kerajaan atau pembangkang. Satu dunia pun macam tu. Tak caya tengok harta Bush dan berapa co. minyak dia ada.

Baru sekarang orang nak bising. Alasan diaorang nak bersihkan UMNO. Kalau nak bersih, kenapa ada yg boleh, ada yang tak boleh. Mentang2lah projek lembu ni nampak depan mata, habis sampai seluar dalam pun keluar. Habis projek yang korang tak nampak, macam mana? Bullshit!

MELAYU KALAU TAK DENGKI, MEMANG TAK SAH!

JKKK Kota Sarang Semut January 28, 2012 at 9:59 AM  

SALAM BRO..SALAH KE POSTING Taklimat khas AKU TU BRO...KALAU SALAH SORRY BRO...

Anonymous,  January 28, 2012 at 10:15 AM  

Melayu bngun pagi. ingat burit
Cina bgun pagi ingat. Duit

Anonymous,  January 28, 2012 at 10:38 AM  

Ini belum termasuk TPPT sebuah entiti yang dibentuk oleh Bank Negara Malaysia pada tahun 90an atas arahan Anwar semasa dia menjadi Menteri Kewangan dan di bawah penyelian Dato' Murad dimana fund-nya adalah RM 1 Billion.

Skandal pembelian tanah diseluruh Malaysia untuk projek rumah murah. Harga tanah dinaikkan nilahnya sehigga 10 kali ganda. Syarikat mengurus tadbir projek kebanyakan adalah kroni Anwar.

Bank Negara memberi pinjaman tanpa faedah dan bayarannya balik adalah "RM1 to RM1" Boleh dikatakan 80% projek tersebut gagal dan Bank Negara tidak dapat pulangan yang sepatutnya.

Harap kertas ini perlu dibuka semula dan dicungkil. Semua tu wang rakyat.

Anonymous,  January 28, 2012 at 10:39 AM  

papagomo....animal planet tak best lah...tayangan perdana talian hayat terakhir amno..tak sabarr nak tengok.....

Anonymous,  January 28, 2012 at 10:45 AM  

NFCorp bertahanlah. Sungguh, aku bangga ada Melayu dapat projek besar industri halal macam ni. Aku doakan projek ni cepat berkembang.

Anonymous,  January 28, 2012 at 11:30 AM  

Pg hang mesti tau apasal anugay pegi India tempohari...
Aku dengar dia pegi satu kuil dan pas tu mandi kat sungai... Macam tolak bala...
Korek2 sikit ....

TETAP MELAYU,  January 28, 2012 at 12:04 PM  

dah puas juak-juak ni memfitnah.... sekarang dah terang lagi bersuluh... apo nak dikato...jawab je di mahkamah...baru padan muka...kerana mulut badan sengsara....wahai mak lampir....ini baru kat dunia...cakap jangan sedap mulut.....tahniah NFCorp.....dapat makan daging yg terjamin halal......tahniah PG kerna berjaya menutup mulut mak lampir dan juak-juak fuckatan ni.........

Anonymous,  January 28, 2012 at 12:08 PM  

"Pada perspektif audit, sememangnya terdapat beberapa kelemahan dalam pelaksanaan projek ini. Jikalau tidak, mengapa pada bulan Mei 2009 (sebelum pengauditan dijalankan), kerajaan perlu menangguhkan pelaksanaan PFN sehingga satu kajian viability and business model (model perniagaan) dijalankan bagi projek ini?.
Perkara ini ada dinyatakan dalam LKAN 2010. Ianya membayangkan Kerajaan Malaysia sememangnya sedar akan kelemahan-kelemahan dalam pelaksanaan projek ini dan telah pun mengambil tindakan untuk menentukan hala tuju projek ini."-laporan audit negara.

1.Kita orang tak hendak dengaq penjelasan dari noh omaq la!dia pun sama sharijat la!!kaki songlap duit rakyat!tak baca apa kata khir toyo tentang noh omaq berkaitan isu rauah!2X5 khir toyol je noh omaq ni!
2.Tuuuuuu!!diatas laporan audit negara tentang nfc yang diuruskan oleh nfc corp milik laki sharijat tu!semua pakat-pakat tahu la!semua pakat-pakat paham bahasanya!!bukan macam puak umno yang rata-ratanya punya otak lembu ni!
3.sekarang rakyat nak tau!!menteri mana yang luluskan pinjaman dan beri tender 250 juta pada puak nfc corp yang kenai lembu pun tidak!!
4.lain kali guna akai dikepala la bhaii!jangan guna akai dikepala lutut!
5.kalau berani!kalau benar!!laki sharijat tu SAMAN la!!ingat kalau pi buat umrah!boleh hapus dosaka makan duit HARAM!!

cipan,  January 28, 2012 at 1:41 PM  

Saifuddin memang hebat,habislaa 2ekor lembu bongok nak menjawab lepas ni..

ABU,  January 28, 2012 at 2:02 PM  

Gomo ..adik angkat apa khabar? Kalu lubang jubor pedih jgn lupa guna KY.....lepas ni video seks aljubri main dgn lembu...hanya di Blog jamban Papagomo...

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:03 PM  

Tapi kata bini GOMO cina, macamana?

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:06 PM  

Kecuali kalau Anwar punya

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:09 PM  

Masa tu Che Det dan menteri kabinet buat apa? Tidor?

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:12 PM  

Melayu, mamak, dkk tak same. Melayu tu ape? Sapa??

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:17 PM  

Melayu tuu.... Ade telog? Interlok pun kasi tarik kat sekolah...Bangga ke Melayu tu?

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:19 PM  

Tak dia pegi berak je.. Nak pi kutip taik dia pi lah...

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:23 PM  

Terima kasih juruodit kerana penjelasan mu.

Anonymous,  January 28, 2012 at 2:51 PM  

Sultan Rakyat@Pok Tua gingcu tebal. .......masa merdeka Umno cakap kat MCA. Lu jangan bikin kacau sini Malaya ha, Melayu gua mahu kerja gomen dan lu Cina, bisnis lu punya, gua tak kacau. Ini lah sosial kontrek. Itu Cina MCA bukan DAP. Yang engko ni Sultan ngok pegi marah tu pasal apa? Kan bini Gomo tu CINA.

Nam Ron January 29, 2012 at 2:50 AM  

Ini statement paling cibai keluar daripada seorang menteri...Noh Omar ni jadi2an ke apa?..siang jadi menteri malam jadi lembu??...kahkahkah

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP