Rafizi Ramli Kantoi Pecah Amanah

Tuesday, January 17, 2012


Im Gay

Jika aku nak cakap Bodoh dah memang bodoh pun, jika aku nak cakap bangang pun memang bangang pun. Tetapi hakikatnya mereka sebenarnya sudah keterlaluan dalam menfitnah dan merekayasakan fitnah yang telah ditokok tambah bagi menyedapkan cerita menghasut rakyat Malaysia dalam isu NFC ini.

Mari lihat disini:

"Rafizi mempersoalkan sama ada Najib hanya membuat kenyataan kosong tanpa memberikan arahan khusus, atau NFC mengingkari arahan yang dikeluarkan oleh kerajaan.

Katanya, tindakan “membekukan aset NFC” sepatutnya bermakna:

Sebarang perbelanjaan selain dari membayar gaji pekerja-pekerja yang bertugas dalam operasi penternakan lembu (seperti yang dimandatkan di dalam perjanjian pembiayaan oleh kerajaan) perlu dibekukan;

Pengurusan sedia ada yang terdiri dari kaum keluarga Shahrizat tidak dibenarkan membuat sebarang keputusan bersabit operasi, kewangan, sumber manusia dan keputusan-keputusan penting lain;

Sebarang pemindahan wang keluar dari NFC, termasuk pembayaran gaji dan perbelanjaan syarikat-syarikat lain yang dimiliki oleh keluarga Shahrizat perlu dihentikan serta-merta; dan

Sebarang keputusan mengenai aset atau struktur syarikat dan pelaburan tidak dibenarkan dibuat bagi mengelakkan pemindahan aset.

Menurut Rafizi, secara lazimnya dalam amalan korporat yang berdasarkan tata kelola yang baik, apabila seseorang disiasat akibat tuduhan pecah amanah, beliau tidak dibenarkan masuk ke pejabat dan digantung serta-merta bagi mengelakkan cubaan menghapuskan bukti.

“PKR mengulangi desakan supaya Najib bertindak lebih berani dengan menggantung penglibatan kaum keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil di dalam operasi NFC dan melantik pentadbir korporat (corporate administrator) untuk mengambil alih pengurusan dengan mandat membongkar semua penyelewengan yang telah berlaku,” katnya lagi.

Sumber Malaysiakini Portal Pembangkang

Ini lah manusia yang bernaa Rafizi yang boleh Gomo katakan Bodohnya itu sudah melampau lampau dalam merekayasakan Fitnah keatas keluarga D.S.Shahrizat Jalil.

Atas desakan pembangkang sebelum ini yang kononya menyatakan NFC telah mencuri wang rakyat maka pentadbiran D.S.Najib Razak memutuskan NFC dibekukan asetnya sehingga siasatan selesai.

Makna beku ASET adalah membekukan aset yang sedia ada, yang mana tidak boleh dijual beli mahupun yang boleh dicairkan sebagai contoh rumah, pejabat, kenderaan. Bila masa pula NFC diarah untuk MENGHALANG BAYAR GAJI PEKERJA? Ini lah sikap PKR yang mana dipelopori manusia bernama Rafizi Ramli yang tidak pernah lelah dalam melemparkan Fitnah keatas NFC dan targetnya iaitu Ketua Wanita UMNO D.S.Shahrizat Jalil.

Bagimana boleh kita sebagai majikan tidak membayar gaji para pekerja? Bagaimana pula dengan mereka para pekerja dalam membiayai keperluan mereka? Apakah ini semua Bapak Rafizi tidak mengajar beliau sewaktu sekolah dulu? APakah ibunya tidak memberikan nasihat kepada Rafizi Ramli untuk tahu sikap bertimbang rasa? Inilah PKR yang mana kejamnya membusuk sampai ke Usus.

Ada lagi kebodohan yang Mak Bapak Rafizi ini ajar kepada nya, Rafizi menyatakan "Disisasat akibat tuduhan pecah amanah" . What? Pecah Amanah?

Kenapa lah benggap kau ni Rafizi Ramli? Bapak kau dengan mak kau dulu terok sanggat ke benggapnya sampai tidak mengetahui apa perbezaan diantara "Pecah Amanah dan Pinjaman Perniagaan?"

Badigol Samdol lah Rafizi Ramli ni beb, NFC melalui pengarahnya Dato Salleh meminjam wang bagi mengusahakan National Fiedlot Coporation dan wang yang diberikan tersebut adalah wang PINJAMAN. Bagaimana dikatakan pecah amanah sedangkan beliau merupakan Director kepada NFC?

Makin hari makin hebat serangan demi serangan yang dilakukan Rafizi Ramli dan pimpinan PKR yang lain. Matlamat mereka bukanlah NFC mahupun Dato Salleh tetapi matlamat mereka adalah Datuk Seri Shahrizat Jalil Ketua Wanita UMNO dalam memastikan Wanita UMNO lumpuh menjelang PRU 13 nanti.

Buat Rakyat Malaysia diminta anda untuk melihat skop yang lebih jelas dalam isu NFC yang seboleh bolehnya dikaitkan dengan Shahrizat Jalil. Wang PINJAM dan ianya bukan Geran sebagaimana yang dikatakan oleh PKR. Wang tersebut perlu dibayar balik dan jika tidak dapat dibayar tindakan Mahkamah akan diambil keatas NFC dan individu yang terlibat.


Psssttt.... Rafizi Ramli mengaibkan mak dan bapaknya...... Kesian



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT



42 comments:

Anonymous,  January 17, 2012 at 2:58 PM  

daaaaaaaaaa bosan bro dengan kebodohan mamat nie ....

Anonymous,  January 17, 2012 at 2:59 PM  

papa!! lu cakap mau pinjam wang mau meniaga jual lembu...takpaa kita kasi lu pinjam..tak payah angkat org mari gerento sama lu..tapi itu wang mesti mau kasi balikk aaa...pssst .....jgn kasi lain org tau aaa.

mat merah January 17, 2012 at 3:01 PM  

ANJING PKR NIE SEBENARNYA NAK KAN PROJEK NIE..TAPI TAK DAPAT SO SAJA LA CARI PUNCA BAGI MASYARAKAT TEGANG NGAN PERKARA NI...INI SMUA PROPAGANDA PKR NAK JOIN PROJEK DEMM PKR

Anonymous,  January 17, 2012 at 3:06 PM  

Dulu yer aku suka pakai statement kita tak boleh salahkan sesiapa kerana UMNO dah didik masyarakat kita mcm tu...

Tp sekarang tidak lagi... pelbagai alternatif boleh kita gunakan untuk membuka MINDA kita...

Bergantung kepada orang tu jer nak terima ker tak nak terima... :)

Anonymous,  January 17, 2012 at 3:09 PM  

dah kena asak baru reti nak bertindak.kalo tak biar kan je kak jat anak beranak songlap lembu negara
saper yang sokong pencuri memang lembu..lembu lembu sungkuk tinggi

kak jat seronok pegi bercuti..nong chik lagi hepi tepuk tangan

HLiam,  January 17, 2012 at 3:09 PM  

terbaeklah PapaGomo anak Wan Derih! Aset ada jenis - fixed & current asset. Aset mana yg dia refer nih? Tanya sama dia berapa % dari RM250mil tu yg dikategorikan sebagai GRANT!

KEKURA January 17, 2012 at 3:09 PM  

laaaa...dia sibuk pasal lembu x sedar muka dia mcm Tapir. Membesar minum susu tapir kot dia ni.

Anonymous,  January 17, 2012 at 3:11 PM  

dah kena saman,jangan la buat meroyan gomo.10 juta..niaga bundle sampai masuk lubang kubor pon takkan habih bayar

setelkan dulu acara berjogging ko tu ha...klcc takkan lari kemana..cuma tunggu tindakan ko jer

Anonymous,  January 17, 2012 at 3:12 PM  

nama pun wang PINJAMAN , bermakna kerajaan cuma meminjamkan , perlu dibayar balik mengikut syarat ! wang itu dibayar balik ..bukan pinjam dan hangus ! faham ?

kalau NFC membayar balik mengikut syarat , apa masalahnya ?? lainlah kalau mereka tak bayar , faham ?

dulu ,pada awal kes , tuduhan Rafizi bkn pasal bekukan aset , dulu rafizi kata NFC lembunya cuma satu , NFC gagal , NFC hidup segan mati tak mahu , NFC membazir !

sekarang dah berubah nada , dulu dia tangkap kepala , sekarang dia pegang ekor , tak lama lagi rafizi ni jadi gila , gila lembu !!

dah la muka rafizi ada iras lembu ! tak caya ? cuba tengok dalam2 muka dia ..mcm lembu kan ?

Anonymous,  January 17, 2012 at 3:18 PM  

lembu2 dah meroyan..
kak jat hepi tepuk tgn
250 juta..kak selak kita ada nak berkongsi dgn korang??

takdenyer dia nak share sama2..makan anak beranak dia jer la

duit kemana,lembu kemana...

fakta jgn pusing jadi auta wahai lembu2 sekalian

mungkin lembu2 jat terlepas ni...tu yang banyak sangat berkeliaran

hani jhr,  January 17, 2012 at 3:18 PM  

sepatutnya kita bersyukur..org melayu maju.ni tidak..dengki jer dgn kejayaan syarikat melayu.org2 melayu pembangkang dh jadi tunggangan kuda dap.

Anonymous,  January 17, 2012 at 3:22 PM  

sekurang2nya NFC punya isi lembu sudah masuk pasaran dan kita dah makan.
tapi beratus2 juta yang anwar simpan atas nama anak dia di bank israel berkali ganda banyaknya anjing2 fuckatan tak sebut pun. duit tu dari mana kalau dia tak curi masa jadi menteri dulu..jangan lupa wang kertas RM1000 dan REM500 jumlah berbilion rgt yang anwar bawa keluar dari malaysia dengan private jet..

Anonymous,  January 17, 2012 at 3:27 PM  

gomo mesti jogging

sayfool gay

lembu2 banyak pakai sungkuk

lembu2 jadian

Anonymous,  January 17, 2012 at 3:29 PM  

tuuu azmin ali kuda tunggangan anwar dapat duit dari mana beli rumah berjuta2, kereta mewah beberapa biji,beli bungalow dan kereta cash untuk bapanya..tanyalah umi hafilda..gaji azmin ali berapa hingga mampu belanja begitu besar, maknanya ketika dalam kerajaan dahulu dia dan anwar dah songlap banyaklah duit rakyat..hampa saja yang bodoh..yang dia upah setiap kali nak demonstrasi..misalnya 901 azmin beri RM200 ribu kat sam ketot untuk upah mereka yang datang berhimpun dan letupkan bom.

KEKURA January 17, 2012 at 3:29 PM  

lawak..moh tengok..http://bit.ly/yUXKAl

Anonymous,  January 17, 2012 at 3:41 PM  

depa tu kan apa cuma takut ngan kak ijat je...sabit tu spin meraban ntah apa2

Anonymous,  January 17, 2012 at 3:42 PM  

gomo mesti jogging

sayfool gay

lembu2 banyak pakai sungkuk

lembu2 jadian

PAPA GOMO January 17, 2012 at 3:57 PM  

lepas ni tunggu jelah he he he

Anonymous,  January 17, 2012 at 3:59 PM  

Tunggu je Anwar saman papagomo berjuta-juta ringgit.
Sampai sekarang masih kecut telur bang Nuar tu...

Anonymous,  January 17, 2012 at 4:04 PM  

Tinggal 3 isu utk Pembangkang berkompang utk PRU13;
1. NFC
2. BERSIH
3. AUKU

Biarle deme nak spin,deme yg kata rakyat skang dah x bodo. Isu Antantuya ,PDRM, konspirasi abg Nuar, cincin rosmah dah settle..
bagi le riang kempen deme..

Mr. Eee January 17, 2012 at 4:20 PM  

alamak....

pnjaman ptptn aku dulu aku gune sikit beli handpon, g tengok wayang sikit, aku dah salah guna pinjaman kerajaan dulu...

abis la kene beku la aset aku nanti walaupun aku dah abis belajo n aku dok bayar balik bulan2...

masak aku nih...

KEKURA January 17, 2012 at 4:24 PM  

PSTTTTT! Bersih dah ganti JOM 100.
Dia ni Peguam ke? loyar buruk ke? SPR ke? http://bit.ly/ymz3ra

Anonymous,  January 17, 2012 at 4:28 PM  

250JUTA TU NFC PINJAM DAN TERPAKSA BAYAR TIAP-TIAP BULAN TERMASUK INTEREST...KALAU BAYAR HUTANG BERES LEMBU DIBAWA MASUK MALAYSIA, DAGING DIJUAL..DIA BELI KONDO KAH BELI PUNGKOK HANG KAH ASALKAN DIA BAYAR SUDAH LAH ..AKU TIDAK NAMPAK APA MASALAHNYA..FUCKATAN CUMA BUAT KECOH POLITIK SEBAB SALLEH TU SUAMI KAK JAT JADI POLITIK KAN LAH..CAM MANA ORANG MELAYU NAK MAJU KALAU PUAK-PUAK FUCKATAN NI BUSOOOOOK HATI

INGAT SEMUA ORANG MELAYU JANGAN SESEKALI UNDI FUCCKATAN DLM PRU13 MEREKA SUDAH PASANG NIAT KALAU MENANG KEISTEMEWQAAN ORANG MELAYU YANG TERMAKTUB DLM PERLEMBAGAAN DITARIK BALIK...SEBENARNYA KEISTEMEWAAN DAN HAK-HAK ORANG MELAYU IN EXCHANGE UNTUK CITIZENSHIP/ SJKC/SJKT YANG MELAYU SETUJU BERI KPD 1JUTA PENDATANG ASING DARI CHINA DAN INDIA.

KALAU FUCKATAN NAK TARIK BALIK THEN MELAYU PULA MAU TARIK BALEK CITIZENSHIP DAN TUTOP SJKC SJKT APA AKAN JADI KPD MALAYSIA GADUH BESARLAH. KEADAAN YANG ADA SEKARANG RAKYAT MALAYSIA DARI SEMUA KAUM AMAN DAMAI, MAKMUR YANG PANDAI DAN RAJIN JADI JUTAWAN YANG MALAS DAN BODOH JADI CENDAWAN ADALAH PILIHAN SENDIRI. JADI PERLEMBAGAAN TIDAK PERLU DIUSIK.

YANG FUCKATAN DENDANGKAN ITU SEMUA UNTUK TARIK UNDI BUKAN MELAYU..HARAMJADAH PUNYA ANWAR DAN KONCO2NYA. LAKNATLAH KAMU DAJAL DARI CEROK TOK KUN.

Mr. Eee January 17, 2012 at 4:37 PM  

anon 4.28...

sungguh bersemangat anda meluahkan pendapat...

saya suka (bak kata mei-mei)...

marobbuka?,  January 17, 2012 at 4:52 PM  

heh heh aku ingat anwar lal juburi ni at last mati meragan chap kempunan nak jadi pm malaysia.. mati sambil anu dia tercacak sebab telan viagra lebih tak sempat meng ek ek pungkor mamat lembot heh heh

Lagubestbest January 17, 2012 at 4:58 PM  

Memang pakatan melampau bagi tuduhan. Tapi melampau gak la famili shahrizat dapat pinjam 250juta atas alasan proposal bagus sahaja. 250 juta tu banyak sesangat, bukan ratus ribu, tapi ratus juta. Ni jelas kroni diutamakan, rakyat mestilah stay jadi kuli. Tak tau nak kata apa dah, pembangkang duit tak banyak 'makan sikit2', kerajaan duit melimpah 'makan banyak2'. Betul kata Mahathir 'UMNO busuk'. Tapi nak wat camna, dah mereka yang busuk ni je berani jadi ahli politik.

Mr. Eee January 17, 2012 at 5:11 PM  

ala lagubestbest...

RM250j kecik jer....

baru2 nih PM bagi peruntukan tebatan banjir kat karian RM490j, tuh satu daerah jer...

RM250j nih utk membangunkan ban membekalkan daging halal seluruh negara n insyallah ke luar negara sekali...

so dah pinjam, pandai2 la bayar kan...

diulangi PINJAMAN KERAJAAN, BUKAN BANTUAN, BUKAN PERUNTUKAN, BUKAN GRANT... jangan nk pusing cerita...

Anonymous,  January 17, 2012 at 5:17 PM  

kepala jubo korang la...jangan la benda yg salah tu korang nk twist jadi betul....dah sah2 la loan tu diorang salah gunakan, amaun tu bukan sikit...sebab tu la audit negara upkan kes nie, SPRM pun tengah siasat, kalo dapat ptptn 3 ribu satu sem buat beli henpon ke, tu ko punya pasal. audit tak pandang pun duit sikit ko tu...nie jutajutajuta....bodoh tu boleh jadi bodoh....tapi jgn la bodoh sgt lebih dari lembu...malu aku tengok statement2 tak merangsang otak nie la

Anonymous,  January 17, 2012 at 5:24 PM  

Sebenarnya Rafizi adalah antara org2 yg bijak yg sgt diperlukan utk membangunkan negara ini.

Sayangnya dia memilih kote bengkok sebagai landasan utknya berkhidmat bakti. Hasilnya zero!! Betapa terbazirnya sumber tenaga manusia kita apabila Kote Bengkok menjadi idola.

Remy January 17, 2012 at 5:30 PM  

Salam 1 Malaysia..

Sememangnya tak ada salah langsung dalam urusniaga ini.. yang menjadi punca tembakkan pembangkang disebabkan suami Datuk Shahrizat yg jadi pengarah jer..and pinjaman tu pulak pinjaman dari kerajaan.. rasanya kalau direktornya orang lain..no issue kot.. ataupun.. sekiranya duit tu dipinjam dari bank.. mmg takde issue..
Walaupun takde salah... mungkin ada sedikit conflict of interest la kot kat sini...
PM dah buat something dah..so patutnya puak pembangkang tutup je la mulut tu..
Lagi satu, gaji pekerja dan operasi lain memang dibayar pun.. cuma dibekukan pencairan asset je..
Nanti setel la benda ni... no worries.. yang benar tetap benar..

kambing hitam,  January 17, 2012 at 5:32 PM  

papagomo:

isu dia najib buat dah betul supaya beku sekejap NFC ini.

2.pkr ini tahu isu memang laris dimata rakyat pelbagai lapisan.sebab itu dia lambungkan isu yg panas ini.

3.biasalah dlm politik sentiasa cari modal dan peluang hantam lawan.termasuklah isu NFC ini.

4,bukan soal pinjam atau apa jua.yg orang ramai persoal ialah kenapa begitu mudah keluarga menteri dapat projek ini.

5.kenapa kalau rakyat biasa tanpa ada kabel menteri begitu sukar dapat kemudahan ini.

6.dari segi perundangan barangkali betul.tapi dari saksama dan keadilan mungkin kurang betul.yang kaya bertambah kaya dan senang lenag.yang susah makin susah dan menderita.

7.54 tahun merdeka jangan halang rakyat berfikir dengan akal dan fikiran yg waras.

8.apakah rakyat wajib berterima kasih pada kerajaan atau kerajaan wajib terima kasih pada rakyat..

9.semoga ini satu tauladan dan pengajaran pada karajaan agar jangan begitu mudah atau buat senyap-senyap bantu keluarga menteri.pada hal ramai lagi kumpulan yang layak dapat projek itu.

10.nasib baik ad pembangkang yg kuat dimalaysia.kalau tidak kerajaan mungkin tak ambil kesah isu ini.

11.apa pun demorasi masih hidup subur di malaysia.

12.komen lah cara membina.

Mr. Eee January 17, 2012 at 5:36 PM  
This comment has been removed by the author.
Mr. Eee January 17, 2012 at 5:38 PM  

kambing hitam

thank you, anda dah mengingatkan saya supaya bertapak di bumi yg nyata...

penjelasan yang matang dan tidak memihak mana2 pon...

thank you..

Anonymous,  January 17, 2012 at 6:06 PM  

saya pelik la kenapa kredit kad pakai sampai 600K setahun untuk satu family..ok kalau betul guna untuk syarikat, takkan takda policy/procedure untuk pembelian barangan syarikat? semestinya kena ada LO, proposal utk sebarang pembelian, mesti ada tandatangan 2,3 ketua untuk urusan pembelian (ini adalah prosedur normal untuk pembelian barangan syarikat)..mesti ada Limit of Authority (LOA) untuk approval untuk amaun tertentu yang boleh tandatangan untuk urusan pembelian ni. ni pakai swept kad je? then declare beli barang syarikat? ada sape-sape boleh bantu untuk pencerahan kes nie?

Anonymous,  January 17, 2012 at 8:26 PM  

Tak ambil tindakan salah .... ambil tindakan salah .... ape sebenarnya yg penyokong PR ni nak .... betul aku tak faham???

Anonymous,  January 17, 2012 at 9:29 PM  

gomo patut berjogging

sayfool adalag gay

lembu2 suka pakai sungkuk

Anonymous,  January 17, 2012 at 10:02 PM  

Aku pengundi atas pagar. Bukan ahli politik. Last pru undi pr. Sbelumtu undi bn.
Isu smasa yg aku nampak:
1. NFC: kalu daging segar berqualiti kat pasaraya2 tu dari NFC, diedarkan ke sluruh ngara, loan rm250m kira kecik. Business expense rm600k stahun credit crd pun kecik (brbanding businessnye). Kalu beli condo etc pakai duit profit dari business, aku tak kesah. Janji daging ada dipasaran. Org melayu buat business ni aku sokong!. Ceo pun dulu head of food sciences, upm. Memang berkelayakan.
2. Datuk Dr Hasan Ali. Aku sokong perjuanganmu. Dlm diam aku mgharapkan seorang PM mcm beliau. Boleh berceramah hingga keluar air mata. Mcm Tun M. Berprinsip. Bertanggungjawap. Rugi PAS.
3. DSAI: banyak sgt dah kes2 dia. Takkan semua konspirasi? Tun M tulis buku specifik tuduh dia, tak pulak nak saman? Datuk T specifik tuduh dia, pun tak saman. Mungkin kes2nya ada yg betul. Rumusannya, dia memang penipu dan rendah moral.

Aku undi BN je lah. Alternatif lain tak ada. Kalu Datuk Dr Hasan Ali buka parti baru, aku join.

Anonymous,  January 17, 2012 at 11:15 PM  

org lain salah guna pinjaman...lu nak cover lebih2...semua benda yang melibatkan kerajaan semua nak kata betul mana tentang pembangkang semua salah...lu ada dapat share ke dari NFC tu?...kalau tak ada buat rugi masa je nak melalak kat sini...

Anonymous,  January 17, 2012 at 11:20 PM  

Dalam blog biaqpi la ada cerita ini. Saya ingin beri pandangan tapi bhg pandangan telah si buang. Kesimpulan adalah blog itu hanya one way information. Mungkin dia hanya bagi issue dan tidak berminat dgn pandangan orang lain

Anonymous,  January 17, 2012 at 11:25 PM  

Muka dia semacam saja. Kiranya dia pandai dalam mencari isu. Saya ada buat pinjaman pelajaran dari kerajaan. Selain dari guna bayar yuran. Makanan saya beli motosikal. Kes beli motosikal ni kira pecah amanah juga ke. Saya punya pasal le sebab itu pinjaman. Nanti sya bayar balik dgn ada faedah sekali.

Ahmad Shukri Mokhtar January 18, 2012 at 2:06 AM  

Semalam saya ke Bidor ,Perak. Dgar citer kat sana famous dgn ketam yg segar dari lautla katakan. Jadi saya dan kengkawan pun gilah ke jeti tu,

Bila dah smpai kat jeti tu, nampak ada seorang tauke Cina sedang duduk di tepi 2 tong. Satu tong bertutup satu lagi terbuka xde penutup, Lantas saya bertanyakan tauke," Tauke ada jual ketam? "Dia jawab ." Ada . Lu pilih sendili aa. Ini dalam tong lu boleh tengok", Saya pun tengok dlm tong yg terbuka. Wah! Bnyaknya ketam.. " Tauke, ini tong ada tutup punya lu simpan apa? "Haiya !! Itupun ketam juga. Itu nama KETAM CINA. Lg satu tong talak tutup punya nama KETAM MELAYU." Apasal nama ketam pun ada nama CINA MELAYU tauke? " Lu mau tau ka? " " mau la"
"itu KETAM MELAYU senang mau jaga. Masuk dalam tong duduk baik-baik. Kalau satu ekor panjat keluar lain ketam tarik itu ketam duduk baik2 mcm dia la.. " KETAM CINA pun baik juga tapi susah mau jaga. Kalau seekor mau panjat keluar, habis semua ketam lain ikut panjat keluar. Nanti wa rugila. Itu pasai mesti tutup tong baik baik. "

Moral ceritanya, Orang Melayu bkn tak boleh berjaya tapi nak berjaya .ada sama2 kaum pun nak berdengki tak mau yg lain nak berjaya. Bkn nak sokong org kita berjaya. Bila dah jatuh dorang tepuk tangan sebab dah sama miskin mcm mereka, Kalau yg Cina dorang berjaya sbb disokong oleh sama kaum sampai berjaya.. Kalau dah bjaya dorang tlg kawan2 sekaum berjaya mcm dorang..

Anonymous,  January 18, 2012 at 2:04 PM  

En. Ahmad Shukri mokhtar...sebab tu la apa yang salah kita kena betulkan..bukan main yes bos sahaja, memang ada melayu yang boleh tolong melayu...tetapi kalau melayu sendiri salah langkah, kita kena betulkan, masalah berlaku kalau orang yang kita tegur tak menerima teguran kita..adakah kita nak pertahankan benda yang salah? apa-apa pun kita berbalik kepada hadis nabi, akhir zaman nanti, suatu perkara haram didebatkan hingga menjadi halal..

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP